Beoordelingen over Arenberg Boutique Hotel Zentrum 4-sterren

Stubenring 2, 01. Innere Stadt, 1010 Wenen, Oostenrijk

#289 van de 316 hotels in Wenen

Wenen is fantastisch, dit in tegenstelling met dit "overgewaardeerde" pension/hotel
    • Standaard Tweepersoonskamer - 1 of 2 Bedden

Deze accommodatie dient echt te worden "gedowngraded" tot maximaal 2 sterren !!!!! Rommelige niet complete inrichting en vele zichtbare gebreken op de kamer(s)! Ontbijt werd geserveerd op een wel heel rare plek, op "gangpad" bij kamers en receptie? Receptie slecht bemand maar vooral NIET bereikbaar, vooraf bevestigde afspraken werden niet nagekomen! nogmaals: Deze accommodatie dient echt te worden "gedowngraded" tot maximaal 2 sterren !!!!!

uitsluitend de locatie t.o.v. het centrum en het openbaar vervoer !

De locatie was prima en het ontbijt ook wel
    • Standaard Tweepersoonskamer - 1 of 2 Bedden

We hadden gehandicapten kamer gereserveerd maar die was veel te klein. Kon er met rolstoel niet draaien. De ingangsdeuren tot het gebouwwaren overdag automatisch, maar na 21 uur gingen ze zo zwaar dat ik zonder assistentie niet binnen kon komen. In het gebouw waren de toegangsdeuren zeer zwaar te openen en drempels van 10cm hoog. Ontbijtzaaltje kon ik met kleine rolstoel niet draaien en toegang naar het balkon alleen met steun van mijn vrouw mogelijk. Badkamer had geen beugels en opstap naar douche 25cm hoog. Ook veel te klein terwijl er normen zijn voor gehandicapten fasciliteiten, nl minimaal 4m2 voor toilet en 6m2 voor badkamer. Dit hotel verdient niet het predicaat: geschikt voor gehandicapten dus ook geen 4 sterren.

De locatie was prima en het ontbijt ook wel

Slecht sleets gedateerd pension met matig ontbijt. Slechte prijs/kwaliteit.

Oud sleets pension. Ontbijt met niet 1 dag vers brood. Een zeer slechte prijs kwaliteit verhouding. Het is mij een volkomen raadsel hoe ze aan 4 sterren komen.

Bedden goed. Hygiene in kamer goed.

• Beoordeeld op: 30 november 2017

Prima locatie om Wenen te verkennen, te voet of met het...
    • Standaard Tweepersoonskamer - 1 of 2 Bedden

Onze kamer was erg krap en een saai uitzicht op grijze muren maar wel netjes.

Prima locatie om Wenen te verkennen, te voet of met het openbaar vervoer. Vriendelijk personeel en uitstekend ontbijt.

Personeel bij de receptie was altijd zeer vriendelijk en behulpzaam en de kamers waren geweldig.

Personeel bij de receptie was altijd zeer vriendelijk en behulpzaam. Zij hebben ook uitstekende informatie gegeven wat wij in Wenen moeten bezoeken en wat te doen is. De ontbijt was heerlijk en een grote arsortiment om uit te kiezen. De kamers waren geweldig. Alle bezienswaardigheden waren binnen loopafstand van het hotel. Echt een aanrader.

Wij vinden het een prima hotel, met een ruime kamer en goed...
    • Standaard Tweepersoonskamer - 1 of 2 Bedden

De ontbijtruimte is wat klein, waardoor je soms wat later kunt ontbijten dan je zou willen.

Wij vinden het een prima hotel, met een ruime kamer en goed schoon. Het hotel ligt iets buiten het centrum, maar de tram en metro zijn vlakbij.

• Beoordeeld op: 17 november 2017

Het verblijf in Wenen was leuk maar dit hotel zou ik niet aanbevelen.
    • Standaard Tweepersoonskamer - 1 of 2 Bedden

De vakkundigheid van het receptie personeel.. Handdoeken waren gewoon een keer vies opgevouwen en teruggelegd.

Het ontbijt was zeer uitgebreid. Ook de kamer was prima en de bedden waren goed!

• Beoordeeld op: 14 oktober 2017

Dit hotel is mijns inziens geen 4* waardig
    • Standaard Tweepersoonskamer - 1 of 2 Bedden

De kamer was vrij klein en veel te vol met allerlei meubelstukken die niet gebruikt (kunnen) worden. De beperkte garage-faciliteiten waren onvoldoende; een grotere auto langszij en je kwam niet meer in of uit.

Het ontbijt was zeer goed en uitgebreid. Het personeel deed zeer goed hun best met advies en/of ondersteuning, indien gewenst.

De ligging was perfect.
    • Standaard Eenpersoonskamer

De kamer was klein, donker en hokkerig. Daarnaast lag het direct aan de gang waar 's ochtends het ontbijt is. Vanaf 05:30 hoorde ik al personeel met stoelen en tafels schuiven en alles klaarzetten. Daarnaast was het personeel niet erg vriendelijk naar mij maar ook de sfeer onderling zag er niet prettig uit. Het personeel dat mij geholpen heeft sprak erg slecht Duits en het Engels was ook niet van een hoog niveau. De receptie is iedere dag na 16:00 al niet meer bereikbaar. Er is dan geen personeel meer in het hotel wat mij een erg onprettig gevoel geeft. Mocht er iets zijn of gebeuren ben je op jezelf aangewezen. De badkamer was qua grote prima maar was niet heel goed schoon. Op verschillende plekken in de de badkuip/douchecel zaten schimmel en kalkplekken. Ook zag alles er oud uit. Als het oud was en goed onderhouden was het geen probleem. Als laatst was er zichtbaar een airco in mijn kamer maar er was geen afstandsbediening of uitleg hoe deze aan te krijgen. Al met al ben ik erg ontevreden over de accommodatie. Ik ben nog nooit in zo'n slecht hotel/ jeugdherberg of airbnb geweest. Graag zou ik daarom ook van u nog een reactie of actie hebben op deze grondige feedback.

De ligging was perfect. Direct in het centrum, direct bij de tram in de buurt van de metro. Daarnaast was het ontbijt prima.

Slapen back to the past voor de liefhebbers met als compensatie overweldigend ontbijt
    • Standaard Eenpersoonskamer

Receptionist om 22h was eigenlijk nachtwaker; enkel via zijn smartphone heb ik mij kunnen registreren. De overigens zeer vriendelijke man kon zich in geen Europese taal uitdrukken. De kamers, sanitair en badkamer waren gedateerd; inrichting van vorige eeuw. Deed mij denken aan Franse kastelen waardat de inrichting van de kamers kunnen bezocht worden met een begeleid bezoek. Ik heb nu ook in zo een museum geslapen. Een 4 sterren hotel in deze prijsklasse echter onwaardig.

Het ontbijt was eigenlijk een maaltijdenbuffet; enorme keuze, vers en zeer gevarieerd. Bij de checkout was het personeel enorm hulpvaardig en uiterst vriendelijk; als attentie een appeltje meegekregen voor onderweg. Klein detail maar toch niet alledaags.

Prima locatie van waaruit Wenen goed te verkennen is.
    • Standaard Tweepersoonskamer - 1 of 2 Bedden

Kamer was een beetje aan de krappe kant, dit is natuurlijk meestal het geval in grote steden. Bij aankomst was het een beetje lastig communiceren. Wij kwamen laat aan en de receptionist sprak nauwelijks Duits of Engels. Las enige klachten over de manager. Deze zijn volgens mij niet terecht. Hij sprak ons aan en vroeg zeer vriendelijk of alles naar wens was.

Geweldig ontbijt, ongewoon uitgebreid.

Prima hotel, voor herhaling vatbaar.

Zie hierboven.

We hadden een prima kamer met een klein balkon aan de straatzijde. Daar het een drukke straat betreft was het niet verstandig om met open balkondeur te slapen. Gezien de temperatuur was de airco een aangename aanwezigheid. Helaas haalde men zonder melding de laatste dag de afstandsbediening weg zodat we de laatste nacht in een benauwde kamer moesten slapen. Het ontbijt was goed verzorgd. Er was een ruime keuze o.a. veel vers fruit.

Prijs kwaliteit ok voor enkele dagen , maar beter zonder auto komen ...
    • Standaard Tweepersoonskamer - 1 of 2 Bedden

Garage zeer klein en moeilijk in te rijden Bad en wc redelijk wat problemen Airco werkte niet goed Geen ijskast bij 32 gr ...

Ontbijt zeer uitgebreid en lekker Iedereen zeer vriendelijk WiFi zeer goed Bed groot en goed om te slapen

• Beoordeeld op: 19 juli 2017

Het ontbijt was super, heel erg uitgebreid en lekker.
    • Standaard Tweepersoonskamer - 1 of 2 Bedden

Niet iedereen in het onthaal verstaat en spreekt geen engelse taal, waardoor comuniceren niet steeds makkelijk was. We verbleven in kamer nr 9, een erg kleine kamer. We hadden nauwelijks ruimte naast en langs ons bed. De hygiene en het ontbijt maakte veel goed. De ligging was ook goed = dichtbij metrostation schwedenplatz of

Het ontbijt was super, heel erg uitgebreid en lekker.

Minste van al de Best Westerns die we al bezocht hebben .
    • Standaard Tweepersoonskamer - 1 of 2 Bedden

Kleine kamer . Halve dag zonder warm water . Geen bar voor 's avonds eens iets te drinken . Geen mogelijkheid om warm te eten . Prijs-kwaliteit , veel geld voor hetgeen we maar gehad hebben .

Openbaar vervoer rechtover het hotel

De verblijf in het hotel heeft mijn verjaardag compleet gemaakt.
    • Standaard Tweepersoonskamer - 1 of 2 Bedden

De parkeerplaats was vooraf geboekt. Helaas zijn er te weinig plaatsen voor het hotel (3) en voor een nacht kon geen parkeerticket met de gunstigere prijs worden uitgegeven. Wij moesten dus de volle pond betalen.

De boxspring bedden met heerlijke kussens en dekens. Heerlijk uitgebreid ontbijt, een aanrader.

Comfortabel hotel met een oud Weense uitstraling.
    • Superior Eenpersoonskamer

Te warm bij aankomst. Koste moeite om de temperatuur lager te krijgen, maar wel gelukt.

Stille kamers, goed bed. Ontbijt verrassend uitgebreid. Vriendelijk personeel. Locatie hotel vlak bij metro Schwedenplatz en dicht bij het centrum. Sanitair netjes en schoon.

• Beoordeeld op: 14 november 2016

Goede ligging, knus, ideaal voor alle mensen
    • Standaard Tweepersoonskamer - 1 of 2 Bedden

De douche had krachtiger mogen zijn qua straal en de regeling van warm of koud water was ver te zoeken.

De kamer was groot genoeg voor 2 man. Badkamer was groot genoeg. Leuke aankleding overall. Lekker kitcherig.

• Beoordeeld op: 22 september 2016

Kwaliteit is niet in verhouding met de prijs.

De standaard kamer ligt aan de achterzijde. Deze kijkt uit op een schacht. Het meubilair is verouderd. Er staat een eenpersoonsbed. De kamer is erg krap. Na upgrading naar een superior kamer lag er nog een dagen oude krant in de kamer. In de kast lag nog lingerie van de vorige gast. Het toilette rook enorm naar urine. Na het schoonmaken was de lucht nog niet geheel verdwenen. Beide kamers waren niet voorzien van een zeepje, shampoo en andere zaken die je voor de prijs van de kamer wel verwacht.

Het ontbijt is uitgebreid.

• Beoordeeld op: 31 augustus 2016

Ik zou zeker nog een keer gebruik maken van dit hotel.
    • Standaard Tweepersoonskamer - 1 of 2 Bedden

Deuren op de gang waren moeilijk open te krijgen, een probleem als je koffers bij je hebt.

Ontbijt heel goed. Gezellig hotelletje. Personeel vriendelijk.

• Beoordeeld op: 21 augustus 2016

Oké als uitvalbasis om Wenen te bezichtigen
    • Standaard Tweepersoonskamer - 1 of 2 Bedden

Zeer kleine kamer met oncomfortabel bed (veel last van rug gehad). Kleine ontbijtruimte. Nachtlawaai van andere gasten op de gang. Onthaald door een fake barbiepopje.

Locatie: wandelafstand van metro! Mooi interieur hotel. Ondanks te kleine ontbijtruimte toch voldoende aanbod.

• Beoordeeld op: 28 juli 2016

Goede keuze voor een verblijf in Wenen.
    • Standaard Tweepersoonskamer - 1 of 2 Bedden

Kamer is nieuw, desondanks toch een tikkeltje 'shabby'. Broodjes bij het ontbijt kunnen verser. Kamer was aan de kleine kant voor twee personen. Geen mooi uitzicht in de kamer die ik had (namelijk op blinde muur / binnenruimte).

Goede service. Behulpzame receptie. Uitstekende en gratis Wifi. Zeer veel keuze bij het ontbijt. Locatie van het hotel is heel plezierig, namelijk niet ver van Wien Mitte (waar trein vanaf vanaf luchthaven arriveert; kleine afstand lopen vanaf Wien Mitte naar Hotel) en daarnaast bevindt het hotel zich in/dichtbij het oude centrum. Handdoeken worden vaak ververst, bovendien worden kamer- en badkamer goed schoongehouden. Goed functionerende airco, wat belangrijk is in de zomer. Eigenaar met hart voor de zaak, die het verblijf voor zijn gasten zo plezierig mogelijk wil maken.

Is ons zeer tegen gevallen. Zijn we niet gewend via booking.com

Kleine kamer Slechte bedden Slechte receptie Niemand aanwazig bij aankomst

• Standaard Tweepersoonskamer - 1 of 2 Bedden

Niks hooguit sanitair wat binnenkort vervangen moet worden.

Ligging en ontbijt

Matig eenvoudig hotel, maar zeer uitgebreid ontbijt
    • Standaard Eenpersoonskamer

Kamer aan de krappe kant

Ontbijt was vrij uitgebreid.

• Beoordeeld op: 8 maart 2018

Prima hotel, schoon en goed ontbijt. Mogelijkheid om koffers bij hotel te laten na uitchecken.

Douche duurde lang voordat deze warm water gaf. 1 ochtend geen warm water

Goed hotel, schoon met goed en uitgebreid ontbijt

Locatie erg goed

Ontbijt, aankomst en hygiëne

Het is geen BestWestern meer
    • Standaard Tweepersoonskamer - 1 of 2 Bedden

Verwarming heeft twee keer niet gewerkt. Personeel lette niet op wat ontbrak op het ontbijt. Bed te klein.

• Beoordeeld op: 15 december 2017

De bedden en het ontbijt

Kleine kamer

De bedden en het ontbijt

• Beoordeeld op: 25 november 2017

een aanrader! op de wensenlijst!
    • Standaard Tweepersoonskamer - 1 of 2 Bedden

Het ontbijt was geweldig, alles vers, alle eiergerechten persoonlijk gemaakt!

• Beoordeeld op: 28 september 2017

Ontbijt prima
    • Standaard Tweepersoonskamer - 1 of 2 Bedden

Ruimte, erg kleine kamers en bedden

Ontbijt prima

Netjes en leuk

Kamergrootte

Ontbijt ok bedden super.
    • Standaard Tweepersoonskamer - 1 of 2 Bedden

Geluid airco op binnen plaats

Ontbijt ok bedden super.

Niets aan te merken op het ontbijt

Parkeer mogelijkheid is erg klein en beperkt. Is echter een parkeergarage in de nabijheid.

Niets aan te merken op het ontbijt

2e keer in een Best Western Hotel **** gelogeerd, 2e keer gemengde gevoelens...
    • Standaard Tweepersoonskamer - 1 of 2 Bedden

Twee dagen geen warm water gehad + koffie bij ontbijt kwam uit een percolator.

Ligging.

Centraal gelegen.
    • Standaard Tweepersoonskamer - 1 of 2 Bedden

Geluid overlast. Slecht werkend airco.

Locatie, comfort, badkamer.
    • Business Eenpersoonskamer

Uitzicht.

Locatie, comfort, badkamer.

• Beoordeeld op: 31 december 2016

Prima locatie in een prachtige stad

schoonmaken had wat beter gekund

Locatie is prima, vanaf hotel is alles te lopen.

• Beoordeeld op: 11 december 2016

Goed hotel.

Uitstekende lokatie, dichtbij centrum en openbaar vervoer

• Beoordeeld op: 15 september 2016

Veel lawaai op kamer van installaties voor raam.
    • Business Eenpersoonskamer

Veel lawaai op kamer van installaties voor raam. Niet goed schoon gemaakt. Niet meedenken voor oplossing

• Beoordeeld op: 9 september 2016

schoon verblijf
    • Standaard Eenpersoonskamer

het personeel was absoluut niet professioneel, wist veel dingen niet en kwam onverschillig over.

• Beoordeeld op: 29 juli 2016

Prima hotel op goede locatie
    • Standaard Tweepersoonskamer - 1 of 2 Bedden

De prijs van de eigen (krappe) parkeergarage

De centrale ligging van het hotel en het ontbijt.

• Beoordeeld op: 28 juli 2015

De loatie was prima - dicht bij de train station, het...

Ik ken Best western hotels heel goed, en een 4 sterren hotel geeft een bepaalde imago. Hier snap ik niet waar die 4 sterren van kwamen - het hotel is nog "under construction", de kamer had geen wifi, telefoon of ijskast. De receptive was maar een klein halleke, aan ontbijt zat iedereen heel dicht bij elkaar en de baas een paar keer moeten komen reopen dat det personnel de taloren moet afruimen. En hoewel dat je zag dat dat ze aan het renoveren waren en ons kamer was gloednieuw, het algemene ervaring viel toch tegen.

De loatie was prima - dicht bij de train station, het centrum en het stadspark

• Beoordeeld op: 23 juli 2015

Goed ontbijt en heel goede ligging aan het begin van de...

Ik werd door de hotelmanager dreigend en ten onrechte aangesproken bij het openen van de deur. Een hele discussie volgde. Schijnbaar doet hij dit vaker want een dag later was een andere "gast" het slachtoffer. Jammer want zo iets geeft wel een stempel op je vakantie.

Goed ontbijt en heel goede ligging aan het begin van de Museum-Ring.

• Beoordeeld op: 5 mei 2015

kamer mooi gedecoreerd, goeie matrassen

Wifi slecht, problemen met elektronische kaarten om binnen te raken, sigarettengeur kwam door de ventilatie in de niet-rokerskamer binnen

kamer mooi gedecoreerd, goeie matrassen

• Beoordeeld op: 10 maart 2015

Zeer goed ontbijt en prettige (harde) bedden.

De wifi was zo langzaam dat het vrijwel onbruikbaar was. De TV had 6 kanalen, geen internationale.

Zeer goed ontbijt en prettige (harde) bedden. Goed beddengoed en goede luchtkwaliteit in de kamer.

• Beoordeeld op: 26 februari 2015

Het ontbijtbuffet is zeer goed!

Kamer 2 is de kleinste kamer van het hotel en was ook echt te klein. Wifi is zeer langzaam en in kamer 5 niet bereikbaar. Ontbijtruimte is klein en propperig, ontbijt top!

Het ontbijtbuffet is zeer goed!

• Beoordeeld op: 8 februari 2015

Super kwaliteit matras en bed

Frisdrank in koelkast houdbaarheidsdatum vervallen, ook snoep en chocolade. Douchegel niet vervangen ook al was die al drie dagen leeg. Badwater warm s'avonds, ijskoud s'morgens. Douche handdoeken vergeten. Personeel kon niet goed Engels, zelf Duits was voor sommige moeilijk. Dekglas op nachtkast was gebroken, plekken in zetels. Geen pistolets meer om 09.00u. Personeel ruimt tafel af als je een koffie neemt aan de zelfbediening. Verdorde plantjes op tafel en in badkamers.

Super kwaliteit matras en bed

• Beoordeeld op: 3 februari 2015

Net hotel met een keurig uitgebreid ontbijt.

Net hotel met een keurig uitgebreid ontbijt. Locatie is rustig. Personeel is vriendelijk, bagage na check out even laten staan is bijvoorbeeld geen probleem.

• Beoordeeld op: 3 februari 2015

Personeel zeer behulpzaam.

De ontbijtzaal is aan de kleine kant, maar als je op tijd bent, heb je plek zat.

Personeel zeer behulpzaam. We konden al om 10.00 op de kamer. Iedere dag schone handdoeken en iedere dag goede schoonmaak. Ontbijt zeer veel keus en prima kwaliteit. Uitstekende ligging. 10 minvan het centrum loopafstand. Topverblijf gehad.

• Beoordeeld op: 11 april 2016

Heerlijk bed!

Als ik dan toch een minpuntje moet bedenken: Zware deuren bij entree, hal en eigen kamer.

Heerlijk bed!! Uitgebreid ontbijt! Prettig verblijf!!

• Beoordeeld op: 9 februari 2016

De in Weense stijl ingerichte kamer en ontvangsthal.

De verwarming stond veel te hoog. Het was bloedheet in het hele hotel, jammer.

De in Weense stijl ingerichte kamer en ontvangsthal.

• Beoordeeld op: 7 juli 2015

Perfecte ligging aan de ring, daardoor alle...

Perfecte ligging aan de ring, daardoor alle bezienswaardigheden te voet en met het openbaar vervoer makkelijk te bereiken.

• Beoordeeld op: 19 mei 2015

Ruime keuze van het ontbijt

De beperkte ruimte van zowel de kamer als de ontbijtzaal.

Ruime keuze van het ontbijt

• Beoordeeld op: 20 april 2015

Not clean, hears at various spots

Not clean, hears at various spots

Er zijn ook 18 beoordelingen zonder commentaar. Deze beïnvloeden de algemene beoordelingsscore.

Bekijk de galerij met reizigersfoto's van Arenberg Boutique Hotel Zentrum