Beoordelingen over Charme Hotel Hancelot

Vijfwindgatenstraat 19, 9000 Gent, België

#18 van de 42 hotels in Gent

Prachtig hotel, dicht bij het centrum, met vriendelijk personeel en lekkere bedden!

Het hotel is echt prachtig! Je lijkt terug te gaan in de tijd. Heel veel klassieke elementen zijn bewaard gebleven. Mooie hoge versierde plafonds, een oude haardpartij en fraaie gekrulde trappen. De kamers zijn ruim, schoon en vol karakter. De ligging is perfect. Dicht bij het centrum. Zeer vriendelijk en behulpzaam personeel. Parkeren in het oude koetshuis is mogelijk (en aan te raden!) tegen een bijbetaling. Lekker ontbijt met voor iedereen wat wils.

Vriendelijk ontvangst, mooi authentiek gebouw en kamers,...

Jammer dat wij weer verder moesten , want Gent is een hele mooie stad ...

Vriendelijk ontvangst, mooi authentiek gebouw en kamers, buitentuin, toplocatie (10min lopen of 3 tram om de hoek) , ontbijt prima

Voor 1 nacht OK. Goed onbijt.

DE KAMER WAS WEL HEEL SPECIAAL. NOG DE INRICHTING VAN 1911.VRIJ DONKER EN NIET ZO PRAKTISCH BV DOUCHE. WAS LIEVER IN DE GEBOEKTE KAMER GEBLEVEN

EEN ONVERWACHTE UP-GRADE VAN DE KAMER NAAR EEN SPECIALE SUPERIOR KAMER. FIJNE ONTVANGST.

• Beoordeeld op: 16 juni 2018

kort, maar aangenaam

kamer was erg gedateerd, vloer kraakte enorm, het is erg gehorig, het ontbijt zou ik er bij een eventueel volgend bezoek niet meer bij doen, maar het was oké. het ouderwetse slot op de deur was niet echt makkelijk te bedienen.

Het Hotel is redelijk goed aan te lopen van en naar het centrum toe.

• Beoordeeld op: 8 juni 2018

Prima als overnachting.

Het was erg warm en er was geen airco. Als je niet goed er been bent moet je dit hotel niet boeken want er is geen lift.

Ontbijt was heel goed - helaas was er de tweede dag geen brood (wel broodjes) genoeg. Voor de oudere vrienden werd een upgrading geregeld daar zij niet zo goed trappen konden lopen. Heel attent.

• Beoordeeld op: 7 juni 2018

Teleurstellend

Krakende vloeren uit de gang en andere kamers waardoor wij niet konden slapen. Waterschade op de muren, raam kon niet dicht terwijl deze niet gerenoveerd was?. De kraan aan de wastafel zat bijna los. Allemaal net niet in de kamer.

De ruimte, de lobby was mooi. Heel authentiek.

Prachtig pand.

Was wel warm maar er was een ventilator aanwezig . De kamer was eerder klein maar wel grote badkamer. Ideaal voor 1 nacht mss beetje klein voor 2 nachten . Ontbijt miste verse confituur.

Prachtig pand.wandelafstand 15 min van centrum. Grote badkamer met bad én douche 2 wastafels. Proper en super vriendelijk personeel topontbijt

Charmant hotel, aangenaam verblijf.

We hoorden het geluid van de muziek die in de lobby speelde een beetje door de deur. Mensen die 's morgens rondliepen in het hotel hoorden we ook erg hard door de rustieke parketvloeren.

Lekker ontbijt en grote ruime kamer. Erg vriendelijk en behulpzaam personeel.

Een goed hotel voor mensen die één of twee nachten willen verblijven.

De matras was nog met veren, die voelde je wel zitten als je op de matras lag. In de kamer was het heel warm , er was wel een ventilator. Airco zou beter zijn. Je merkte wel dat het hotel een opknapbeurt zou kunnen gebruiken.

De ontvangst was super! Heel vriendelijk en er is veel uitleg gegeven over het hotel en de stad Gent. Het ontbijt was heel goed.

Mijn ouders hebben hier een nacht doorgebracht ter...

Mijn ouders hebben hier een nacht doorgebracht ter gelegenheid van hun 50e huwelijksverjaardag. Ze zijn ontvangen als koningen incl. bubbels. Geen vraag was te veel en de eigenaars stonden steeds klaar met raad en daad. Dikke merci!

De charmante, romantische inrichting van het hotel, zowel de...

De gordijnen waren vuile en konden een goede wasbeurt gebruiken. buiten was het helemaal niet opgekuist en dus niet gezellig om er te verpozen.

De charmante, romantische inrichting van het hotel, zowel de ontbijtzalen, de lobby als de kamers. zeer mooi 's avonds met de verlichting.

Oud hotel, mooi onderhouden.

Een bureautje om met laptop te kunnen werken zou fijn zijn

Oud hotel, mooi onderhouden. Grote lobby, haardvuur, krantje lezen, ik kreeg een glaasje bubbels aangeboden. Goed geslapen, zeer verzorgd ontbijt, zelf een passievrucht erbij

Een aanrader

Karaktervol charmant hotel, bijzonder vriendelijke ontvangst, volledig ontbijt, grote kamer (1b), ideaal gelegen voor bezoek aan Gent, capitole en vooruit

Heerlijk verblijf.

Charmant hotel, nette kamer, goed ontbijt en op prima loopafstand van het centrum. Personeel zeer vriendelijk en attent. Had mijn huissleutels laten liggen op de kamer. Deze hebben ze naar ons huisadres gestuurd. Super service.

Ontvangst bij aankomst heel goed, kamer oud maar in orde...

Badkamer, niet voldoende zeep en sproeier bad werkte niet meer...Personeel bij het ontbijt nogal stug.

Ontvangst bij aankomst heel goed, kamer oud maar in orde (behalve mankementjes in badkamer). Ligging goed, ontbijt was goed, vers fruit en glutenvrij op aanvraag , lekkere koffie.

Fantastisch hotel in goed gelegen omgeving

Jammer genoeg moeizaam toegankelijk voor mensen die slecht ter been zijn (geen lift, meerdere trappen, douche was moeizaam toegankelijk)

Eerste hotel waarbij ze rekening hielden met mijn vriendins lactose intolerantie Goed gelegen voor een mooi stukje hardlopen en binnen 10 minuten in de binnenstad Zeer vriendelijk ontvangst!

Goed mooi dicht bij centrum aardige heer aan de bali

Drankjes voor avond

Ontbijt was lekker en ook goed ingedeeld. Kamer super gaaf origineel oude stijl alles kraak en piept maar daarom wel weer zeer leuk.

Heerlijk weekendje in een goed hotel.

Badkamer wat verouderd, maar wel gewoon schoon en netjes.

Ontbijt was goed, genoeg keuze. Kamer was ook erg leuk zo ouderwets. Op koopzondag kan je gratis met het openbaar vervoer, tram was handig naar het centrum!

We hebben erg genoten in Gent. Het weer was geweldig. Gent is een erg leuke stad.

Slechte douche. De douchekop konden we nergens aan bevestigen, zat los en het bad kraakte. De kamer was wat gedateerd.

Aardig personeel en goede locatie.

Mooi oud hotel met alleen nadeel dat erg gehorig is.

Mooi oud hotel met alleen nadeel dat erg gehorig is. Zeer vriendelijke ontvangst! Kamer 1D heeft geen gordijnen waardoor vroeg al erg licht in de kamer. Alles in stijl van Louis 14 maar badkamer valt dan tegen.

Al met al gied

Bij aankomst de straat waar in het hotel ligt, maar achter de deur was het verassend.

Ontbijt was goed voldoende variatie en koffie was lekker. Als je niet van krakende vloeren houdt ga dan niet naar dit hotel, tis oud en daar moet je van houden.

Ontspannen in een sfeervolle omgeving

wij hadden er niet direkt last van, maar tijdens het ontbijt wordt er meerdere malen afval weggegooid, komt wat onrustig over..

Karakteristiek pand met personeel die uitstraalt plezier te hebben in hun vak. Aanrader voor weekend/midweek Gent!

het onbijt was een grote meevaller en een heerlijk begin van...

de kamer had wat veel hoeken en kanten, duidelijk uit een andere tijd... maar echt storen deed dat niet

het onbijt was een grote meevaller en een heerlijk begin van de dag er hangt een prettige rustige sfeer in het hotel

• Beoordeeld op: 13 maart 2018

Welcoming!

Zeer vriendelijk ontvangst: je voelt je direct thuis. Authentiek, oud pand met karakter op korte afstand lopen van het centrum. Comfortabel bed en ruime kamer

redelijk verblijf

Kamers zijn erg gehorig Klacht over douchekop die niet aan de muur meer vastzat werd niet opgelost. Kamer was niet erg groot.

Ontbijt was prima en de parkeergelegenheid uitstekend tegen betaling.

Genoten van ons verblijf bij Hancelot

Een groot bed, maar bestaande uit twee tegen elkaar geschoven bedden. Vrij kleine badkamer.

Zeer vriendelijk personeel, goed ontbijt met verse producten, het unieke kader.

Goede locatie voor paar dagen Gent

Op site staat dat hotel fietsen heeft, maar dat was niet zo. Tip: groente (komkommer, tomaat, paprika) en noten/zaden bij het ontbijt had het (prima) ontbijt nog completer gemaakt.

Charmant hotel in oude stijl. Ruime kamers, in verschillende stijlen. Loopafstand van het centrum, maar ook goed te doen met de tram (halte voor de deur). Privé parkeren voor goed bedrag.

De ontvangst was zeer hartelijk met een glaasje cava!

De ontvangst was zeer hartelijk met een glaasje cava! Bijzonder vriendelijk personeel. Het hotel is prachtig ingericht in echte oude stijl. Daardoor piept en kraakt het hier en daar maar dat heeft zijn charme. Locatie is prima, op loopafstand van het centrum.

Fantastisch verblijf in een elegant hotel en een mooie stad.

Kleine zaken als een lichtschakelaar die niet goed werkte, een deurgreep welke los zat en een deurslot dat slecht open gaat en sluit. Het vinden van een geschikte parkeerlocatie was lastig en hiervoor moet betaald worden bij een parkeerautomaat, maar niet onoverkomelijk.

Interieur is super, gebouw stamt uit 1840 en de inrichting hiervan is grotendeels behouden gebleven. We waanden ons in een waar herenhuis. Daarnaast was het ontbijt ruim voldoende en smakelijk. Verder was het centrum op 10-15 minuten lopen.

Een aanrader.

Een authentiek gebouw met houten vloer. Maar krakende planken hebben ook hun charmes. Geen lift maar voor ons was dat geen probleem.

Prachtig gebouw. Op wandelafstand van het centrum. Vriendelijk en behulpzaam personeel. Lekker ontbijt met koffiekoeken, broodjes, yoghurt, vers fruit, cornflakes, lekkere koffie, fruitsappen en thee.

Erg mooi pand, heel mooie en grote kamer en badkamer.

Enige minpuntje is misschien dat het nogal gehorig is en dat de planken vloeren enorm kraken. Maar dat is ook eigen aan het authentieke pand.

Erg mooi pand, heel mooie en grote kamer en badkamer. Lekker en uitgebreid ontbijt. Ook heel behulpzaam en vriendelijk personeel.

Uitgebreid buffet in een mooie ontbijtzaal.

De temperatuur in de kamer. Was vrij fris en had om een extra deken gevraagd. Dit was men jammer genoeg vergeten.

Uitgebreid buffet in een mooie ontbijtzaal.

• Beoordeeld op: 11 februari 2018

Super verblijf!

Prachtige ambiance, uitgebreid ontbijtbuffet, zeer vriendelijk personeel, op loopafstand van het oude centrum en openbaar vervoer op 1 minuut van het hotel.

• Beoordeeld op: 7 februari 2018

Ik zou weer zo boeken.

Bij terugkomst in het hotel na het diner namen we plaats bij de open haard in de lobby om 22:15 om nog even te genieten echter is de bar dan al gesloten.. geen probleem als je een lekkere fles wijn in je koffer pakt :)

De sfeer en inrichting. Erg leuk gedaan. Van binnen prachtig oud pand. Zeer vriendelijk en behulpzaam personeel. Dank voor de restaurant tip Anthony! De prijs/kwaliteit is meer dan uitstekend.

Karakteristiek en vriendelijk hotel op een goede locatie

Kamer was wat donker en rook een beetje muf (veel hout). Geen lift, voor ons geen probleem (ook al zaten we op de 3e verdieping) maar goed om rekening mee te houden.

Sfeervol hotel, erg vriendelijke en hartelijke ontvangst met kopje koffie/thee van het huis en uitgebreide uitleg over bezienswaardigheden. Ontbijt was heerlijk! Kamer (3c) knus en sfeervol, schoonmaak goed. Locatie gunstig, 10 minuutjes lopen van het centrum.

• Beoordeeld op: 31 januari 2018

Het ontbijt was goed /de kamer was groot genoeg /...

De aller eerste indruk toen we aankwamen was dat dachten verkeerd te zitten. De kamer was groot echter er was een slechte raambekleding en de vloer was krakend waardoor we waker werden van andere hotelgasten

Het ontbijt was goed /de kamer was groot genoeg / een mooi statig pand

• Beoordeeld op: 30 januari 2018

Een inkijkje in het verleden.

Naar de tweede verdieping, zonder lift en met bagage is vervelend. Ik waardeer de inspanningen om het mooie gebouw in tact te houden, maar het heeft nadelen. o.a. geen lift, of het raam met oude kozijnen dat zo maar open vloog en ik maar met moeite kon sluiten, of de reutelende radiatoren, of de (mooie) houten vloeren die boven je hoofd veel lawaai maken (je doet het zelf ook, ook op de trap, je kan het niet helpen). Er is geen nachtelijke permanentie. De code om de deur te openen is zo eenvoudig dat hij wellicht niet regelmatig wordt gewijzigd. Dat geeft geen veilig gevoel.

De locatie was precies wat ik hoefde. Lekker ontbijt (met te luide mooie muziek). Goed bed. Scherpe prijs en ik kreeg bovendien een up grade.

• Beoordeeld op: 28 januari 2018

Enorm genoten van het hotel, de kamer en het ontbijt!

Het ontbijt was werkelijk fenomenaal! een zeer uitgebreide keuze aan verse broodjes, fruit en beleg. De ontvangst 's avonds was bijzonder hartelijk en kundig; ze wist ons in korte tijd bijzonder veel over Gent te vertellen en over alle go-sees! de kamer was charmant en ruim. wij zullen zeker terugkomen.

• Beoordeeld op: 23 januari 2018

Sfeervol authentiek hotel

Nu nog tweepersoonsbed met twee aparte matrassen. Dit zou binnen 3 maanden verbeterd worden.

Sfeervolle kamer met antiek en uitstekend ontbijt. Personeel was heel aardig en behulpzaam.

Eigelijk niets...mss het spek bij het gebakken ei..

Geweldig mooi pand, helemaal terug in de tijd. Goed te lopen naar het centrum. Heel leuk de oude muziek tijdens het ontbijt.

prima voor een stedentrip

oud hotel, wel prima maar niet het comfort wat u bij een nieuw hotel gewend bent. Het hoort erbij.

prima ligging, parkeren aan de straat voor 6 euro per 24 uur. Hotel met historie

vriendelijk personeel

heel vriendelijk personeel : lijkt mij een handelsmerk! snelle en correcte afwikkeling van de reservatie van de parking (eigen garage : heel veilig). Uitstekend ontbijt : heel lekkere, verse broodjes, veel vers fruit, beleg en kaas, verschillende soorten fruitsappen. ontbijt tot 11u (handig na een nieuwjaarsnachtje uit).

Romantisch verblijf

radiatoren zaten vol met lucht: na ontluchting badkamerradiator werd de badkamer pas warm. Beetje weinig vrije contactdozen: dit is opgelost door verdeel doos die in de kast van de kamer lag. Bij een wasbak leip het water niet goed weg.

Interieur, ligging, personeel, historisch, romantisch

Echt een aanrader om in dit hotel te verblijven!

Ontzettend goed geholpen na aankomst (met welkomstdrankje en neuzen!) met allerlei tips over de stad Gent! Heerlijk ontbijt. Zeer vriendelijk personeel. Op loopafstand van het centrum. Echt een aanrader!!

Mijn vriend werd 's nachts erg ziek.

Mijn vriend werd 's nachts erg ziek. Het personeel heeft ons 's ochtends goed proberen helpen. Het bed lag iets minder comfortabel (voelde de vering) maar al de rest compenseerde. Het is er erg gezellig, hygiënisch en een je krijgt ook nog eens een lekker ontbijt met vers fruit. Hier gaan we zeker nog eens logeren. Oja ik zou het nog vergeten maar je krijgt er ook een welkomstdrankje met 2 neuzekes. Mmmmmm!

Heerlijk tot rust komen!

Jammer van de spinnenwebben in de badkamer 😔 Een orchidee op de overloop zat onder het stof Jammer van het parket in de badkamer, niet echt geschikt voor een vochtige omgeving. De badkamer heeft wel een opknapbeurt nodig, de douche was vernieuwd! Een overgordijn hing niet meer vast aan de haakjes.

Het personeel was super vriendelijk!!! Heel bereidwillig!! De bagage werd naar de kamer gebracht zodat wij dat niet meer moesten doen!! Het ontbijt was heerlijk, ruim aanbod en allemaal vers! De ligging was ideaal, 15” wandelen tot in het centrum!

Prachtig nostalgisch hotel met super vriendelijk personeel en een perfecte locatie.

Wat ze als tip gegeven hebben an het management, is om alle kamers, per kamer inclusief foto's aan te bidden op websites zoals booking.com, dit om misverstanden en teleurstelling te voorkomen. Wij hadden namelijk naar aanleiding van de huidige foto's een bepaalde kamer op de 3de etage geboekt, maar daar bleken we niet te overnachten, dat was enig zins een anti climax.

De sfeer, het gevoel om binnen te wandelen in een gebouw uit de 18de eeuw, dat zoveel mogelijk in originele staat wordt gehouden is werkelijk geweldig. De locatie van het hotel is perfect om Gent te verkennen. Het personeel is super vriendelijk en behulpzaam.

• Beoordeeld op: 24 december 2017

Goed ontbijt, alles wordt meteen aangevuld.

De verouderde badkamer. Strips in het bad tegen het uitglijden waren onhygiënische. Veel lawaai van de andere kamer.

Goed ontbijt, alles wordt meteen aangevuld.

• Beoordeeld op: 10 december 2017

Superverblijf gehad !

Niets .

Een heerlijk ontbijt in een geweldig herenhuis .Toplocatie voor het bezoeken van de stad . Zeer goede en vriendelijke ontvangst van de gastheer en gastvrouw , niets was te veel gevraagd . Top !!

• Beoordeeld op: 9 december 2017

Matige prijs / kwaliteit verhouding, slechte bedden.

Slecht bed, te eenvoudige badkamer in verhouding met de prijs en een niet werkende sauna, terwijl er op foto's de indruk werd gewekt dat we hier gebruik van konden maken.

Charme van een zeer oud pand. Goed en vers ontbijt.

• Beoordeeld op: 15 november 2017

Heel mooi pand op wandelafstand (10 min) van het centrum van Gent. De ontvangst was vriendelijk en het personeel zeer behulpzaam. Omdat het hotel niet volzet was kregen we spontaan een upgrade naar de luxe kamer . Alles perfect in orde.

• Beoordeeld op: 8 november 2017

Supermooie locatie, fraai hotel maar niet comfortabel

Authentiek betekent ook: matige staat van onderhoud. Badkamer ruikt muf, gordijnen doorzichtig, verwarming maakt tikkend geluid, vloer en trap kraakt, vese broodjes uit de oven ruiken heerlijk. Maar liever niet om 06.30

De uitstraling van de kamers en de rest van het hotel is fantastisch

Heerlijk verblijf in zeer mooi hotel op loopafstand van centrum van Gent. Zeer vriendelijk personeel

Het hotel is erg gehorig. Wij sliepen op zolderverdieping en daar hoorden we gesprekken uit kamer ernaast bijna letterlijk.

Zeer mooi hotel in oud herenhuis. Bij binnenkomst erg verrassend qua interieur en sfeer. We werden ontvangen met een glaasje cava bij de open haard: direct een welkom gevoel. Mooie kamer, prima grootte

We hebben genoten en komen graag terug in dit prachtige hotel!

Omdat het een oud karakteristiek pand betreft was het soms moeilijker warm te stoken. Niet alle gasten hielden rekening met de houten vloeren in het pand. Hierdoor hoorde je soms gasten laat thuiskomen.

Het hotel heeft een prettige sfeer en prachtige originele uitstraling. Er zijn veel antieke details bewaard en de kamers zijn nostalgisch ingericht. Het ontbijt is perfect georganiseerd. Veel keuze en heerlijke koffie. De ontbijtzaal is indrukwekkend te noemen.

Aangenaam verblijf

Wat iets minder is, was dat je toch geluid hoort van de andere kamers. Ook de bedden konden beter, hierdoor hebben we niet zo goed kunnen slapen.

Heel gezellig, mooie kamer en heerlijk ontbijt! Voldoende parkeermogelijkheden vlakbij. Ligging is rustig en niet ver van het centrum (15min. wandelen).

ontbijt en heel mooie ruimtes (inkomhal, ontbijtzaal)

gehorige kamers (oa door houten krakende vloeren) Heel charmant maar dus wel gehorig. De badkamer gaf een muffe, wat rioolachtige geur af die in heel de kamer te ruiken was.

ontbijt en heel mooie ruimtes (inkomhal, ontbijtzaal)

• Beoordeeld op: 1 november 2017

Tevreden

We hadden een zolderkamer. Heel gezellig maar de wifi werkte er amper. Een digibox krijgen is leuk, maar niet als er storing op zit.

super gelegen. Zeer karaktervol hotel.

Fijn hotel op een prima locatie

De kamers zijn erg gehorig. De bedden zijn en beetje hard, maar op zich prima als je daar van houdt.

Fijne ontvangst, ondanks het feit dat we eerder waren dan de bedoeling.

We zullen dit hotel niet opnieuw boeken

Het betreft hier geen hotel maar een bed en breakfast. De Deluxe kamer keek uit op de vele overburen in de straat. Er was geen passend overgordijn maar slechts doorzichtige vitrage beschikbaar waardoor overburen ' s avonds alles in de Deluxekamer konden zien. Na klachten hebben we voor de tweede overnachting een andere kamer gekregen.

Vriendelijk servicegericht personeel. Goed ontbijtassortiment. Charmante inrichting van de lobby. Parkeerfaciliteit in de garage van het hotel

Ligging, 10 minuten lopen naar het centrum, ruime kamer...

Matrassen. De kwaliteit kan beter

Ligging, 10 minuten lopen naar het centrum, ruime kamer (superior), schitterende badkamer, vriendelijk en behulpzaam personeel, goed ontbijt en voor de deur parkeren voor 6€ per dag.

Heel karaktervol hotel.

Wat iets minder is, zijn de geluiden van krakende vloeren in de kamers en op de trappen waardoor de nachtrust wel eens kan verstoord worden. Wij hadden een kamer op het eerste verdiep waardoor ook de geluiden van het ontbijtgebeuren hoorbaar waren in de kamer.

Heel karaktervol hotel. Mooie combinatie van een historisch pand en bijhorend meubilair en moderne badkamers. Past perfect bij een stad als Gent. Heel vriendelijk en behulpzaam personeel.

• Beoordeeld op: 28 september 2017

Voor 1 overnachting ok en personeel is heel erg behulpzaam.

Algemeen wel 'proper' mbt beddegoed en sanitaire voorzieningen (al was er geen overtrek rond de 'nekrol') ... Wat wel beter kon : Op de kamer waren de lichtknoppen vuil. Ook bvb veel stof op de verwarming. Zou een beetje netter kunnen...

Het ontbijt was er verzorgd en het personeel is heel erg vriendelijk en behulpzaam.

Prima in orde, behalve bed.

Bed, had via telefoon twinbed gevraagd, maar kregen klein 2-persoons. Het bed zakte bovendien door, waardoor ik er geradbraakt uitkwam en zeer slecht sliep.

Interieur - ontbijt

• Beoordeeld op: 14 september 2017

Goed om enkel te slapen in de kamer, en voor de rest de hele dag op stap te gaan

De ligging is niet zo rustig. De kamer komt helemaal niet overeen met wat er op de foto's te zien is. Het ontbijt is niet gevarieerd.

Mooie entree (inkomhal), vriendelijk onthaal, leuke attentie voor ons huwelijk, leuk bad

Fantastisch hotel, zou graag nog eens terugkomen

Het was wel een aardig tippeltje nog naar het centrum (zo'n 15 minuten, en dan was je pas aan de rand, het centrum is groot, dus je was toch wel zo'n 20 minuten minimaal onderweg), maar we zijn nog jong. Je kunt ook de tram nemen bij slecht weer of als 20 minuten lopen te ver is, de halte is vlakbij het hotel. Eigenlijk was er niets wat tegenviel.

Fantastisch gebouw, uniek, alsof je in een andere tijd stapt. Het personeel was bijzonder vriendelijk en vroeg voortdurend of alles naar wens was. Bij aankomst kregen we tot onze verrassing een upgrade naar een lagere verdieping en een grotere kamer (die echt heel groot bleek te zijn en prachtig ingericht met antieke stukken). Op een gegeven moment begon het enorm te plenzen terwijl wij beneden in de lobby wat zaten te drinken. Het personeel ging in alle kamers checken of de ramen wel dicht zaten. Ons werd gevraagd of wij het goed vonden dat er in onze kamer ook gekeken werd, vond het zeer voorkomend dat ze dat vroegen. Het ontbijt was fan-tas-tisch. Elke ochtend ander fruit, andere broodjes... Er viel werkelijk niets te wensen over. De ontbijtzaal was alleen al een feestje om in te zitten, met schitterende stucplafonds en indrukwekkende schouwen en kroonluchters. De laatste ochtend vroeg ik naar de geschiedenis van het gebouw en kreeg een uitgebreide uitleg, met foto's erbij. Daarna vroeg de jongeman in kwestie of we het leuk zouden vinden een korte rondleiding te krijgen, of we daar tijd voor hadden. Ja! Kregen oa een complete originele balzaal te zien, die zich ergens in het complex uit 1840 bevond. In de Eerste of Tweede wereldoorlog (ben vergeten welke) werd deze zaal gebruikt als veldhospitaal voor gewonde geallieerde soldaten. Zal dit bezoek niet licht vergeten.

FANTASTISCH

Niks; misschien parkeermogelijkheid

Aales was werkelijk fantastisch ...we zijn naar Hancelot gegaan na onze huwelijksvoltrekking ... geweldige personeel, super lief, de kamer was fantastisch versierd, lief briefje er bij... prachtig hotel met werkelijk geweldige badkamer!!! AANRADER in alle opzichten

Ooit weer naar Gent? Dan zeker opnieuw naar Hotel Hancelot !

Geen lift (en men krijgt daarvoor geen vergunning vanwege monumentenzorg), dus al die trappen naar de derde verdieping maakten een bezoek aan de fitnessruimte overbodig. Maar de site had dit keurig vermeld.

Het hotel staat in een oud, somber straatje en de voordeur vertoont weinig luxe, maar er wacht een totale verrassing bij het binnentreden ! Schitterende lobby met een vleugel,, fraaie smeedijzeren hekken en prachtige, met klein mozaïek ingelegde vloeren. Het ademt de sfeer van een heel oude kamer in een kasteel of patriciërswoning. De enige minder aangename verrassing was dat bij het afrekenen bleek dat het ontbijt (prima trouwens) 15 euro per persoon kostte. Dit hadden wij niet op de site zien staan en was ons ook niet bij de incheck gemeld. (Bij de meeste hotels is een ontbijt vaak inclusief, dus dit namen wij dit keer ook -ten onrechte dus - aan.

Heel vriendelijke ontvangst!

Er is wat renovatie nodig, oogt niet zo fris. Gemeenschappelijke ruimtes doen wat kaal aan.

Heel vriendelijke ontvangst! Zeer behulpzaam om wegwijs te maken in de omgeving!

Een, bij de schitterende stad Gent, passend hotel.

Omdat er geen airco is, moeten (bij warm weer) s'nachts de balkondeuren open. Passerend verkeer veroorzaakt door de smalle en van kinderkopjes voorziene straat echter zoveel lawaai, dat slapen nog niet mee viel.

Personeel, sfeer, entourage, ontbijt.

Fantastiche verblijf, ideale plaats voor weekendje Gent

Je kan je buren af en toe horen, maar dit weet je als je boekt in een oud herenhuis.

Prachtig pand! Zeer vriendelijke onthaal met glaasje bubbels. Ze vertelde ons verscheidene leuke plaatsjes in Gent. Konden er steeds terecht voor raad. Ze waren 24u/24 bereikbaar indien er problemen zouden zijn of we graag advies hadden. Zeer lekker en uitgebreid ontbijt met zowel vers gesneden fruit als stukken fruit en verschillende kazen.

Gastvrij en goed gelegen

het hotel heeft nieuwe eigenaars waardoor enkel cash betalingen mogelijk waren en het tv aanbod zeer beperkt was wij wensen hen veel succes!

vriendelijke ontvangst - zeer behulpzaam - koffie of cava bij aankomst!

Genoten!

De laatste nacht van vier hadden we last van onze bovenburen. Het is een oud hotel en daardoor wat gehorig.

De straat waar het hotel staat is niet zo bijzonder, dus het uitzicht vanuit de kamer ook niet. Echter het hotel zelf is prachtig! Mooie oude uitstraling. Geweldig! Heel vriendelijk en behulpzaam personeel en lekkere ontbijtjes. Wij hadden een fiets bij maar die kun je bij het hotel ook lenen. Heel handig in Gent.

Sfeervol verblijf

Alles kraakt, het is een oud pand, maar zeer charmant.

Goed en uitgebreid ontbijt, hartelijke ontvangst. Parkeren lukte in de straat voor € 6 per dag. Afstand naar het centrum is goed te belopen.

prima hotel voor fietsers

We kregen een kamer op de derde verdieping en er is geen lift. Dat was dus telkens een behoorlijke klimpartij. De kamer was wel ok maar niet super.

Zeer goede ontvangst door Anthony. Hij wist ook veel te vertellen over Gent. Ontbijt is goed. 20 minuten lopen van het centrum. rustige omgeving

De accomodatie voelt als een warme jas.

Extra aandacht voor overgordijnen gewenst .

Heerlijk ontbijtbuffet, ruime keus! Grote kamer in een karaktervol oud herenhuis , met een prettige ambiance.