Beoordelingen over Hotel Des Colonies 3-sterren

Rue des Croisades 6 - 10, Sint-Joost-ten-Node (Saint-Josse-ten-Noode), 1210 Brussel, België

#156 van de 215 hotels in Brussel

6,4

teleurstellend
    • Comfort Tweepersoonskamer met 1 of 2 Bedden

basale voorzieningen, hotel met vergane glorie. ontbrekende minibar bereikbare stopcontacten niet aanwezig norse personele omgangsvormen

goed ontbijt, prima locatie

Prima maar niet nog een keer
    • Standaard Eenpersoonskamer

De locatie is erg verouderd en ik vond de prijs per nacht niet in relatie staan tot het oude interieur. Had meer verwacht. Ook de kamers waren muf en warm. Airco had lekker geweest gezien het 30graden was.

locatie in de stad

Zou er volgende keer weer boeken!
    • Comfort Tweepersoonskamer met 1 of 2 Bedden

Wifi werkte niet op de kamer.

Locatie op twee minuutjes lopen van het centrum. Ook is het ontbijt gevarieerd en goed. Fijne bedden en heerlijk harde douche straal.

• Comfort Tweepersoonskamer met 1 of 2 Bedden

Meer stop contacten. we moesten op de knieën om achter t bureau te kunnen voor stroom. Daarnaast duurde het heel lang voor de apparatuur was opgeladen . Toilet spoelde niet goed door waardoor je genoodzaakt was de pot deksel weer naar beneden te doen Stofzuiger door de kamers te halen, zeker voor mensen die allergische zijn voor stof. Kan je beter laminaat gebruiken dan een vloerkleed Flesjes in automaat mogen zeker goedkoper, €3,50 voor 500ml water is te duur zeker als je parallel aan t hotel water voor €0,75 kan halen

Heerlijke zachte bedden Goed ontbijt Vriendelijk personeel Mooie grote badkamer

centraal, maar geen aanrader
    • Familiekamer (3 Volwassenen)

Het hotel is sterk verouderd en niet aan te raden. Het was schoon, maar dat maakte niet goed dat de kamer oud en kapot was. Ook de gangen waren een verschrikking, oud en overal afgesloten. Het voelde als armoede.

Het ontbijt was prima.

• Beoordeeld op: 21 april 2018

Prima kwaliteit en prijsverhouding
    • Comfort Tweepersoonskamer met 1 of 2 Bedden

Kamers zijn gehorig, dus je kunt last hebben van de buren. Zoals bekend geen airconditioning, dus in de zomer, bij warm weer kan dat problemen geven, wel lekker dat de ramen open kunnen.

Ik was sceptisch gezien enkele reviews, maar de kamer en de badkamer waren heel schoon en alles functioneerde prima. Decoratie en inrichting zijn wat oudbollig, de badkamer was relatief nieuw met een uitstekende douche. Kamer 303 was aan de achterkant, waardoor er geen verkeerslawaai was, rijweg opgebroken dus extra rustig. Muren zijn gehorig maar heb daar geen last van gehad (verblijf 5 dagen). Mooi schoon en tamelijk nieuw tapijt, twee stoelen! De deuren en lift moeten met de kamerkaart bedient worden, dit geeft een veilig gevoel.

Hotel met goede ligging om Brussel te verkennen. Vriendelijk personeel met ruime kamers.
    • Familiekamer (3 Volwassenen)

De matrassen en kussens waren slecht, gebrek aan haardroger, kamers zijn niet geluidsdicht (buren die naar het toilet gaan, kraan opendraaien, iets fluisterend zeggen, deur dichtdoen...alles hoor je alsof ze vlak langs je staan)

Perfecte locatie om Brussel te verkennen. Kamers ruim op tijd beschikbaar. Propere, nette kamer Goed ontbijt

Goed hotel, goeie locatie, prijs/kwaliteit zeker ok !
    • Familiekamer (3 Volwassenen)

Badkamer/douche : douche in het bad, maar de glazen wand sloot niet goed af : daardoor werd gans de vloer nat !!

Prima locatie in een rustige straat : dichtbij Noordstation, dichtbij centrum. Alles op wandelafstand. Uitgebreid ontbijt. Parkeergarage in dezelfde straat.

• Beoordeeld op: 30 maart 2018

correct
    • Comfort Tweepersoonskamer met 1 of 2 Bedden

Correct hotel prijs/kwaliteit rekening houdende met de zeer centrale ligging 3 sterren zeker waardig, kwaliteit van de matras is een minpuntje, alsook de verouderde kamer. spijtig dat er nog tapijt ligt in de kamers, vooral voor mensen met allergie. vriendelijk personeel, zeer correct, en een keurig ontbijt. er zijn betere hotels te vinden, al zal dit dan ook een aanslag op uw portemonnee als gevolg hebben

• Beoordeeld op: 21 maart 2018

Prima overnachting voor zakenreis
    • Comfort Tweepersoonskamer met 1 of 2 Bedden

De kamer was toe aan een schilderbeurt en er zat schimmel op de muren van de douche.

De locatie: centraal, nabij station en concentiecentrum. Mooie ruime ontvangstruimte, rustige kamer

• Beoordeeld op: 15 maart 2018

Historie en klassieke inrichting
    • Comfort Tweepersoonskamer met 1 of 2 Bedden

Smerige lavabo en onbereikbaarheid van het stopcontact achter het bureau en geen stopcontact bij het bed voor een wekker/smartphone

Historie en klassieke inrichting

We hebben geslapen .
    • Familiekamer (3 Volwassenen)

Had wel ontbijt geboekt maar bij aankomst bleek dat er niet bij te zitten. Geen zin om daar in discussie over te gaan. Zijn dus ergens anders voor ontbijt gegaan. Op de foto's leek het hotel heel wat, in werkelijkheid was het zeer verouderd. De douche ruimte was ook zeer verouderd je kon de douche sproeier niet eens ophangen 😓

4,5
    Eenmalig
    • Comfort Tweepersoonskamer met 1 of 2 Bedden

Voor wi-fi moest betaald worden . Kamers waren klein. Douchekop was slecht . Muffe geur bij binnenkomst. Kamers waren gehorig. Prijs kwaliteit verhouding niet in verhouding .

Ontbijt was redelijk .

Ontbijt was goed, uitgebreide keus!
    • Familiekamer (3 Volwassenen)

Dat er geen mogelijkheid was om de douchekop op te kunnen hangen en dat je wat moeilijk met de douchekop in bad moest zitten. Daarnaast overstroomde de wc s’avonds laat met doucheschuim omdat iemand boven blijkbaar te veel had gebruikt.

Ontbijt was goed, uitgebreide keus! Verder was de kamer lekker rustig, geen/nauwelijks lawaai van buiten.

Slechte kamer beoordeling.
    • Comfort Tweepersoonskamer met 1 of 2 Bedden

Bed was 1 poot van los waardoor bed scheef stond. Douche zat op hoogte van de badkraan. Hierdoor onmogelijk om staand te douchen. Van kamer bovenverdieping kwam het badschuim bij ons toilet naar boven, waardoor onze badkamer blank stond. Wifi - verbinding op de kamer was heel slecht.

Lokatie dicht bij centrum, garage, metro e/a openbaar vervoer

• Beoordeeld op: 23 februari 2018

Vriendelijk personeel, onhygiënisch..
    • Comfort Tweepersoonskamer met 1 of 2 Bedden

Hygiene is echt een aandachtspunt.. bedden overigens ook.. ik voelde het binnenwerk van het matras. Badkamer zit veel schimmel in, douchekraan zit los.. Vloerbedekking is ranzig. Dit nooit meer..

Ontbijt was niet geweldig, er was wel wat maar niet compleet. Tafels werden niet of nauwelijks afgeruimd en schoongemaakt. Stoelen zijn ver versleten..

Locatie was top
    • Familiekamer (3 Volwassenen)

Je word mooi gemaakt met mooie fotos van de kamer maar het was een oude kamer met 3 bedden naast elkaar gezet. De badkamer kon niet op slot en was al behoorlijk oud. Bed had al een kapotte poot toen we binnenkwamen. Personeel spreekt nauwlijks engels en is niet echt enthousiast

Locatie was top

Het us dat Brussel leuke stad is maar dit hotel nooit meer
    • Comfort Tweepersoonskamer met 1 of 2 Bedden

Kleine kamer, gehorig, slechte bedden, badkamer vies, een receptie voor twee hotels waarbij duidelijk verschil in behandeling is, proberen twee keer betaald te krijgen, wordt om borg gevraagd terwijl dit niet nodig is bij vertrek van anderen gehoord dat ze borg niet of slechts gedeeltelijk terugkregen. Blij dat ik dit heb geweigerd.

Ontbijt was redelijk uitgebreid (roerei was nog wel half zacht / rauw!!!)

Slecht.
    • Comfort Tweepersoonskamer met 1 of 2 Bedden

De gehorigheid in de kamers. Je kon je buren horen praten en het hele gesprek mee luisteren. Het leek net alsof ze bij je in de kamer stonden. We zijn 3x van kamer gewisseld, maar het werd er niet beter op.

Vriendelijk personeel.

Zeker een aanrader!
    • Comfort Tweepersoonskamer met 1 of 2 Bedden

Helaas geen stopcontact op de kamer, enkel in de badkamer eentje. Weinig kennis van vlaamse taal, maar we konden ons redden met engels!

Top verblijf! Super mooi hotel, mooie kamer en super lekker ontbijt!

• Beoordeeld op: 13 december 2017

Matige kwaliteit
    • Comfort Tweepersoonskamer met 1 of 2 Bedden

Erg oude kamers en badkamer. Dringende renovatie. 15eu voor ontbijt is teveel. Slechte roereieren. Wel vers brood en koffiekoeken. Heerlijke koffie. Maar de rest matig.

De ligging en netjes

oké
    • Comfort Tweepersoonskamer met 1 of 2 Bedden

Ik vond het vreemd dat ik mijn credit card moest geven toen ik ging uitchecken. Ik had namelijk al betaald. Daarbij had ik niet eens een credit card bij me, dus ik heb hem niet kunnen geven. Na enige tijd draaide de stelligheid van de medewerker en kon ik gaan. Maar ik vond het wel frappant. En het parkeren kost 14,50 per 24 uur. Dat vind ik niet heel goedkoop...

De kamer was goed schoon en wat ik verwacht had.

• Beoordeeld op: 8 november 2017

Temperatuur in hotel was ongekend hoog en niet instelbaar.

Temperatuur in hotel was ongekend hoog en niet instelbaar. Nadat we dit aangaven bij de receptie gaven ze aan niet iedereen tevreden te kunnen stellen en slechts 1 verwarmingssysteem hebben op een nogal onvriendelijke en verveelde toon. De badkamer was enorm smerig en de vergeelde kitranden drapeerden kunstig over de wandschimmel.

Goede locatie, rest is matig
    • Comfort Tweepersoonskamer met 1 of 2 Bedden

Kamer / badkamer had een hele oude look en zag er niet mooi / comfortabel uit, ook was er veel lawaai na het doortrekken. Van de wc / andere geluiden snachts

Goede locatie!

• Beoordeeld op: 8 oktober 2017

Redelijk gedateerd hotel met goed ontbijt en perfecte ligging
    • Comfort Tweepersoonskamer met 1 of 2 Bedden

De badkamer is erg klein en de douchekop kun je niet in hoogte verstellen. De kamers zijn hoognodig aan een opknapbeurt toe. Verf is op verschillende plaatsen verdwenen. Stopkontakten zijn ook moeilijk te vinden

De locatie was perfect, vlak bij kantoor en vlak bij het centrum. Het ontbijt was ook helemaal in orde. Gelegen in een rustige straat met geen doorgaand verkeer

Locatie is prima tov Tour & Taxis, 5 minuten met de taxi.
    • Standaard Eenpersoonskamer

Heel oud hotel en kamers zijn daar ook naar. Kan zeker wel een opfrisbeurt gebruiken. Was prima voor 1 nachtje maar netjes en schoon is het niet echt.

Locatie is prima tov Tour & Taxis, 5 minuten met de taxi.

Ideaal als je in de buurt van het centrum wilt zijn en niet te veel wilt betalen
    • Comfort Tweepersoonskamer met 1 of 2 Bedden

De kamer was gedateerd en het bedkussen was 40x40 cm, niet echt bedoeld om op te slapen. Het was fijn geweest als er een waterkoker stond op de kamer dat maakt het verblijf net iets aangenamer.

De ligging was ideaal binnen een paar minuten ben je in het centrum.

Brussel bruist nog steeds, en voor een kort verblijf zou ik hotel Des Colonies van harte aanraden.
    • Comfort Tweepersoonskamer met 1 of 2 Bedden

Minpuntjes waren: er was in de hele kamer slechts 1 stopcontact (in de badkamer) het verlengsnoer waar de televisie en de (erg lawaaige ijskast) op aangesloten waren durfde ik niet te gebruiken. De kamer was erg gehorig. Je kon de gesprekken van de buren woordelijk verstaan. Verder gewoon prima voor een paar nachten in Brussel.

De locatie is uitstekend, slechts 3 minuten lopen van de grootste winkelstraat van Brussel en 10 minuten lopen naar de prachtige grote markt. De parkeergarage (Manhattan Parking) ligt aan de overkant van het hotel (ingang om de hoek) en kost voor 24 uur parkeren EUR 16,50. Het ontbijtbuffet heeft ruime keus en is prima. De entrée van het hotel is prachtig. De kamer was goed, schoon, prima bed, beetje verouderde badkamer.

Prima hotel voor enkele dagen, dichtbij winkelstraat en metro.
    • Comfort Tweepersoonskamer met 1 of 2 Bedden

Hotel beetje gedateerd en gehorig. Bij ontbijt niet voldoende bestek en kopjes voorhanden. Zou een bar zijn maar het enige wat er was zijn enkele automaten met frisdrank en twee krukken om op te zitten.

Goede locatie, vlakbij de metro. Goed ontbijt met bacon en eggs, vers fruit, yoghurt etc. Voldoende keuze . Prima bedden.

Voldoende voor ons doel (alleen slapen), zouden wij gerust nog eens doen.
    • Familiekamer (3 Volwassenen)

De warm water voorziening is matig.

De locatie in het centrum, gelegen naast een parkeergarage waar je de auto voor een redelijke prijs kwijt kunt. De metro is eveneens dicht bij het hotel te vinden. Daarnaast konden wij, voor deze prijs, met drie volwassenen op één kamer slapen

• Beoordeeld op: 1 juli 2017

Nette, maar verouderde kamers
    • Comfort Tweepersoonskamer met 1 of 2 Bedden

Beetje verouderd en versleten meubilair, geen airco, lawaai van buitenaf (airco-installaties van aanpalende hotels)

Mooie, ruime lobby, vriendelijk personeel en goede bedden.

• Beoordeeld op: 16 mei 2017

gehorig
    • Comfort Tweepersoonskamer met 1 of 2 Bedden

Kleine kamer, uitzicht op blinde muur. De muren zijn waarschijnlijk van papier, want als in de kamer naast mij iemand een scheet liet, hoorde ik dat.....

Dicht bij de lokatie waar ik 's morgens moest zijn

• Beoordeeld op: 19 maart 2017

verblijf was goed, hotel is helaas vergane glorie
    • Comfort Tweepersoonskamer met 1 of 2 Bedden

kamers kunnen wel een onderhoudsbeurtje gebruiken, vergeet vooral geen stekkerblok mee te nemen:)

ontbijt is redelijk/goed, het hotel ziet er in eerste instantie goed uit...

• Beoordeeld op: 1 maart 2017

Verblijf brussel
    • Comfort Tweepersoonskamer met 1 of 2 Bedden

Dat we ontbijt moeten betalen. Wij hebben 200,19€ betaald Maar we moeten 70€ voor ontbijt betalen. De receptive liet rekening zien van 185€ dat wij hadden betaald. Raar en liet zien dat ontbijt niet inbegrepen. Raar bij reserveren wel kamer met ontbijt.

De ligging tov centrum. Oude charme vooral de Hal en ontbijtzaal. Parkeergarage in de straat.

• Beoordeeld op: 4 december 2016

Het entree is wel aardig, en het gebouw heeft iets...
    • Comfort Tweepersoonskamer met 1 of 2 Bedden

Het hotel had meer iets van een jeugdherberg dan een hotel. De bedden waren slecht, de vloer en badkamer vies. Zelfs de afstandsbediening was plakkerig. Kortom een ideale locatie voor mijn schoonmoeder

Het entree is wel aardig, en het gebouw heeft iets coloniaals.

• Beoordeeld op: 1 december 2016

prima locatie als je niet te veel luxe verlangt
    • Comfort Tweepersoonskamer met 1 of 2 Bedden

ontbijt had wel wat beter gekund. De kamer is niet luxe maar basic en dus gedegen. Badkamer is overigens prima. Miste alleen wel een haak om de doucheslang aan op te hangen

Lekker rustig hotel. Mooi pand en goed gelegen in verband met mijn vergadering vlakbij in de buurt.

• Beoordeeld op: 14 november 2016

Goed voor 1 nachten te blijven . Propere linnengoed
    • Comfort Tweepersoonskamer met 1 of 2 Bedden

Zeer kleine douche ! Onvoldoende stopcontacten . Heb GSM moeten opladen in de badkamer enzo heel de nacht licht moeten aan laten .

Goede ligging zeer centraal gelegen .

• Beoordeeld op: 15 oktober 2016

Geen zakenhotel, prima voor een weekendje Brussel met vrienden
    • Comfort Tweepersoonskamer met 1 of 2 Bedden

Het hotel heeft de potentie en waanzinnig hotel te zijn. De look&feel voldoet helaas niet aan deze tijd en geeft de indruk van een jeugdherberg.

Locatie, vriendelijk personeel, prima ontbijt

• Beoordeeld op: 29 september 2016

Geen fijn hotel, wel centraal gelegen.
    • Comfort Tweepersoonskamer met 1 of 2 Bedden

Bij Booking als viersterren hotel, maar in werkelijkheid 3 sterren. Kamers lijken in verste verte niet op plaatjes op website. Verouderd hotel, is de prijs niet waard.

Goed centraal gelegen

voor herhaling vatbaar
    • Standaard Eenpersoonskamer

Spijtig dat de persoon aan balie geen nederlands spreekt

Goede ligging. Dichtbij openbaar vervoer en winkelstraat. Rustige ligging

Verhouding prijs - kwaliteit

Verhouding prijs - kwaliteit

goed voor een overnachting als je weinig op je kamer bent
    • Familiekamer (3 Volwassenen)

erg kleine kamer, geen airco, ouderwetse inrichting kamer en badkamer

ontbijt was goed. genoeg keus

De locatie, het bed.
    • Comfort Tweepersoonskamer met 1 of 2 Bedden

Nauwelijks stopcontacten te bekennen in de kamer, plastic glazen.

De locatie, het bed.

goede bedden
    • Comfort Tweepersoonskamer met 1 of 2 Bedden

geen airco, kleine kamer, teveel frans talig georiënteerd

goede bedden

• Beoordeeld op: 20 juni 2018

eenvoudig

slecht ontbijt

Koffie
    • Comfort Tweepersoonskamer met 1 of 2 Bedden

Koffie Kamer heeft update en opfrissing nodig

Goede kamer en goed ontbji

De ontbijt en de kamers

• Beoordeeld op: 21 april 2018

Slecht WIFI bereik op de kamer.
    • Comfort Tweepersoonskamer met 1 of 2 Bedden

Slecht WIFI bereik op de kamer.

Goed voor eenmalige reis.
    • Comfort Tweepersoonskamer met 1 of 2 Bedden

Kamer kon iets beter gekuist zijn. Receptie alleen frans en beetje engels.

Goed om een maal te overnachten als verblijfplaats.

Propere eenvoudige kamer. Goede ligging, lekker ontbijt.
    • Comfort Tweepersoonskamer met 1 of 2 Bedden

Wat verouderde, kleine kamer. Enige lift was defect ( zaten op zesde ).

lekker ontbijt, zacht bed, propere kamer. Wifi en tv ok.

• Beoordeeld op: 30 maart 2018

Vergaande glorie

• Beoordeeld op: 21 maart 2018

Ligging.
    • Familiekamer (3 Volwassenen)

Personeel was niet klantvriendelijk. Kamer oogt nogal sjofel.

Ligging. Correct ontbijt.

Mooie inkomhal met fontein
    • Comfort Tweepersoonskamer met 1 of 2 Bedden

Kwaliteit bed viel tegen Geluidsisolatie kon ook beter

Mooie inkomhal met fontein Heel praktische ligging

• Beoordeeld op: 9 maart 2018

Te duur voor wat de kamer en hotel te bieden had.
    • Comfort Tweepersoonskamer met 1 of 2 Bedden

Verouderd hotel. Matig ontbijt. Niet helemaal net.

Goed bereikbaar vanaf Brussel Noord. Dicht bij het centrum.

Het ontbijt was lekker.

Geen Nederlands aan de receptie

Het ontbijt was lekker. De kamers zijn OK

Leuk weekend gehad en lekker dicht bij het centrum
    • Comfort Tweepersoonskamer met 1 of 2 Bedden

De kamer is vrij klein en zeer gehorig

Ontbijt was goed maar de kamers erg gehorig

Had beter verwacht!
    • Comfort Tweepersoonskamer met 1 of 2 Bedden

Niet helemaal hygiënisch Slecht werkende facaliteiten

Comfortabel bed! Dichtbijliggend centrum

• Beoordeeld op: 21 februari 2018

kolonische sfeer in het hotel
    • Comfort Tweepersoonskamer met 1 of 2 Bedden

wifi was langzaam / viel uit

kolonische sfeer in het hotel

locatie was dicht bij centrum
    • Familiekamer (3 Volwassenen)

De badkamer zeer vies, wc was kapot ,en bad was in slechte toestand.

de locatie en parkeergelegenheid

• Beoordeeld op: 7 februari 2018

Goed ontbijt.
    • Comfort Tweepersoonskamer met 1 of 2 Bedden

Goed ontbijt. Goede locatie.

• Beoordeeld op: 4 februari 2018

• Beoordeeld op: 1 februari 2018

Slecht bed en slechte douche

Douche en bed

Entree

• Beoordeeld op: 27 januari 2018

Niet prettig.
    • Comfort Tweepersoonskamer met 1 of 2 Bedden

De kamer was erg basic en het stonk naar ontsmettingsmiddelen

• Beoordeeld op: 9 januari 2018

Mooie centrale ligging, ideaal om te shoppen, gemakkelijk parkeren voor wie met auto komt. Alles vol

Mooie centrale ligging.

Kort maar prima

Alles was prima in orde

Ligging, kamers, service.
    • Comfort Tweepersoonskamer met 1 of 2 Bedden

De lift was verouderd en er was er maar één.

Ligging, kamers, service.

Prijs/kwaliteit, ligging dichtbij treinstation en...
    • Comfort Tweepersoonskamer met 1 of 2 Bedden

Prijs/kwaliteit, ligging dichtbij treinstation en metrostation. vriendelijk en behulpzaam onthaal

Ik zou er niet weer heen gaan
    • Comfort Tweepersoonskamer met 1 of 2 Bedden

Het rook erg muf kamers waren oud en bed lag niet lekker. Douche was kapot wel nieuwe kamer gekregen

Personeel

• Beoordeeld op: 30 september 2017

Smoezelig hotel op centrale locatie.

Receptie, erg druk.

Ontbikt

Mooi weekend
    • Comfort Tweepersoonskamer met 1 of 2 Bedden

Voor deze prijs was alles naar wens

Vriendelijke ontvangst, ontbijt was niet bijgeboekt, maar geen probleem om te ontbijten.

• Beoordeeld op: 20 augustus 2017

De centrale ligging en het ontbijt aan zeer voordelige prijs...
    • Comfort Tweepersoonskamer met 1 of 2 Bedden

De gebrekkige kennis van het Nederlands van het personeel

De centrale ligging en het ontbijt aan zeer voordelige prijs in het centrum van Brussel

Ontbijt ok.

Oudere kamers.

Ontbijt ok. Uitstekende ligging om heel Brussel te verkennen!! Leuk hotelletje !!!