Beoordelingen over Guesthouse PoortAckere

Oude Houtlei 56, 9000 Gent, België

#33 van de 42 hotels in Gent

De kamer situeerde zich aan de achterzijde waardoor er...
    • Eenpersoonskamer met Gedeelde Badkamer

De kamers zijn gehorig! Men hoort alles wat zich in de gang en trappenhal afspeelt.Ook het krakend geluid van de vloer kan storend werken. Er was enkel licht boven de lavabo: licht aan het kleine burotafeltje was kapot ,alsook de ene muurlamp.Na aandringen werd op mijn voorstel een kleine burolamp gebracht als redding .Voor 70€ kamer zonder ontbijt was de slechte verlichting een domper. De prijs van het onbijt ligt in mijn ogen veel te hoog !

De kamer situeerde zich aan de achterzijde waardoor er relatieve rust was.(zogezegd de tuinzijde wat eigenlijk een parking is voor de wagen ! )

• Beoordeeld op: 30 augustus 2018

In het gastenverblijf deel je toilet en douche.
    • Eenpersoonskamer met Gedeelde Badkamer

In het gastenverblijf deel je toilet en douche. Het is er heel erg gehorig, toen de bovenbuur wakker werd om 6:15 en het bed uitging werd ik wakker van het gekraak van de houten vloeren. Er zitten veel vlekken in de vloerbedekking, het is een oud pad (wel mooi!), maar zeker niet stofvrij. De straat voor het hotel was opgebroken. Een seintje, dat je niet met de auto bij het hotel kon komen had ik zeer gewaardeerd. Zeker toen bleek dat er ook nog een bedrag van € 15 berekend werd als je met je auto bij het hotel zou staan. Ik had juist gekozen voor een parkeerplek bij de accommodatie. Prijs/kwaliteitverhouding vind ik niet okay.

Goede locatie!
    • Budget Eenpersoonskamer met Gedeelde Badkamer

Faciliteiten echt verouderd! Heel luidruchtig, knarsende deuren en vloeren! Was wel een waterkoker op de gang maar geen theezakjes.

Goede locatie! Midden in het centrum en vriendelijk receptie! Schoon!

Sfeervol en goede locatie, ondanks de warme dagen een...
    • Budget Eenpersoonskamer met Gedeelde Badkamer

Één afvoer van een gemeenschappelijke douche liep niet goed door, maar dat was bij de andere beschikbare douche gelukkig geen probleem.

Sfeervol en goede locatie, ondanks de warme dagen een redelijk koele kamer.

Lokatie, schone kamers, goed bed, aardig personeel
    • Budget Eenpersoonskamer met Gedeelde Badkamer

Gedeelde douche en toilet is niet voor iedereen weggelegd. In de ochtend last van luidruchtige bouwvakkers.

Lokatie, schone kamers, goed bed, aardig personeel

heb snel moeten beslissen , zocht goedkoop dus toch tevreden ; hoewel €50 is nog veel vergeleken met
    • Budget Eenpersoonskamer met Gedeelde Badkamer

één kram waaraan 2 kapstokken hangen kan beter om klederen op te hangen geen warm water in kamer om te scheren toilet erg ver weg

Locatie en parking badjas en sloef

voor herhaling vatbaar
    • Eenpersoonskamer met Gedeelde Badkamer

kamers zijn ok maar verschillend in omvang en luxe[met/zonder douche/toilet] prijsverschillen verrassend klein het ontbijt heb ik niet ontbeten

Heb er enkel overnacht, dus nogal moeilijk om een oordeel te vellen !
    • Budget Eenpersoonskamer met Gedeelde Badkamer

Ik was fotograaf van het evenement in Blaarmeersen, en verbleef er van vrijdagavond tot zaterdagochtend! Ik vroeg ontbijt om 07u00, omdat ik reeds vroeg terug op Blaarmeersen moest zijn, maar dat bleek onmogelijk. Zaterdag is het ontbijt pas vanaf 08u00. Dat begrijp ik wel, maar er werd mij wel de volledige prijs aangerekend. Ik heb daar niet op gereageerd, want had geen zin om een discussie te starten ! 15€ voor de parking vind ik ook wel redelijk hoog !

Goede ligging.
    • Budget Eenpersoonskamer met Gedeelde Badkamer

Ik had een eenpersoonskamer. Dit was erg klein en basic. Er is een toilet op de gang en enkele douches. Afhankelijk van je buren, of ze al dan niet veel lawaai maken, kan je wat lawaai horen.

Goede ligging. Dichtbij het centrum. Leuke setting.

Hele leuke ervaring , moeite waard voor herhaling én een fantastische parkeerplaats in hartje Gent
    • Budget Eenpersoonskamer met Gedeelde Badkamer

Toilet en douches op de gang ,maar ja dat hoort bij de status van eenvoud.

Ervaring van het slapen in een klooster , en dan nog een voormalig kamertje van een non. Klein, goed bed en alleen een wastafel ! Ontbijt uitstekend !

Een verblijf waar ik blij van werd.
    • Budget Eenpersoonskamer met Gedeelde Badkamer

De waterkoker, die ik met andere kamers deelde, warmde niet heet genoeg op. Ik vond het de moeite niet waard daar iets aan te (laten) doen.

Van ontbijt heb ik geen gebruik gemaakt, maar het was een zeer fijn vertoeven in dit hotel, dat ik ook veel tussendoor gebruikte. Het is er bijzonder rustig en voldeed in alles uitstekend. Een accommodatie om naar terug te keren wanneer ik weer in de buurt moet zijn. Een welkom met Gregoriaans gezang dat uit de kapel kwam was fantastisch, maar dat trof ik uiteraard bij toeval zo.

Zalig!
    • Budget Eenpersoonskamer met Gedeelde Badkamer

Licht in gang blijft 's nachts aan en daardoor kamer niet donker met het glas boven de deur. Kamers nogal gehorig als je deuren opent/sluit.

Zeer leuke locatie, op wandelafstand 10 min van centrum en rustige buurt. Ik heb in een single kamer gelogeerd. Er was koffie/thee op de gang. Douches waren kraaknet. Mooie tuin! Bed sliep goed en er was een badjas en slippers. Het was er prachtig! Tram 2 op wandelafstand.

Uitstekend verblijf in Gent
    • Budget Eenpersoonskamer met Gedeelde Badkamer

Zoals vooraf bekend hebben de kamers geen eigen douche en toilet. Dat is geen probleem, maar het aantal toiletten vond ik wel aan de lage kant. De gezamenlijke douches waren netjes en schoon, dus dat was verder in orde.

Eenpersoonskamers waren ruim genoeg, het bed was comfortabel en de ontvangst vriendelijk. Allemaal prima. Maar echt speciaal was het ontbijt (niet inbegrepen). Croissants, ontbijtgranen, scrambled eggs, appeltaart en Franse kazen, het kon niet op. Er stond zelfs een fles brut koud voor de liefhebber. Niet eerder meegemaakt in een hotel!

fantastisch
    • Budget Eenpersoonskamer met Gedeelde Badkamer

Deuren van doucheruimtes sluiten niet goed op eerste verdieping en douchekop kon niet worden opgehangen.

De accommodatie en de ligging . Parkeren ook erg fijn. Leuk hotel, keer wat anders.

• Beoordeeld op: 30 maart 2018

heb niet ontbeten, dus dat kan ik niet beoordelen.
    • Budget Eenpersoonskamer met Gedeelde Badkamer

spijtig geen warm water op de kamer. in de douche was de sproeier afgebroken, zelf vasthouden is niet gemakkelijk tijdens douchen, verder ok.

heb niet ontbeten, dus dat kan ik niet beoordelen. kamer is echte eenpersoonskamer, tof ook thee of koffie mogelijk op de gang. heel aangenaam onthaal

Prachtige gebouwen gelegen op een goede locatie in het...
    • Budget Eenpersoonskamer met Gedeelde Badkamer

Relatief veel lawaai van op de gang. Bovendien schijnt het licht van de gang de kamer binnen via het raampje boven de deur wanneer dit aan gaat.

Prachtige gebouwen gelegen op een goede locatie in het centrum van Gent.

Ik vond de locatie goed, bed kamer ook goed
    • Eenpersoonskamer met Gedeelde Badkamer

Het ontbijt niet genomen is erg prijzig 17,5.ik had vooraf betaald en ze vroegen dan nog 3 euro apart voor toeristenbelasting. Vind ik persoonlijk wel schamel als je zo prijzig bent nog durven 3 euro te vragen, reken dit dat in de prijs in. Parking voor klanten ook prijzig. Ook al ligt deze locatie in dure wijk van Gent. En dat zal wel de reden zijn.

de Locatie en accommodatie

De kamers zijn zeer slecht geÏsoleerd.
    • Budget Eenpersoonskamer met Gedeelde Badkamer

De kamers zijn zeer slecht geÏsoleerd. Zowel tussen de kamers als naar de gang. Om 6 u 30 telefoneerde iemand in een andere kamer met luide stem. Mede door de slechte isolatie was dit het einde van mijn nachtrust.

Mooie locatie, simpel maar schoon. Een goede uitvalsbasis
    • Budget Eenpersoonskamer met Gedeelde Badkamer

De informatie voorziening kan beter. Zo had ik graag in het boekje op de kamer de tijden voor het ontbijt geweten, vanaf hoe laat er stilte verwacht wordt, de informatie over Wi-Fi ontbrak en ook wist ik niet dat er tijdens mijn absentie door het personeel in mijn kamer mijn bed werd verschoont. Een informatie bord met activiteiten die er die dag te doen zijn of een voorstel voor bezienswaardigheden was erg leuk geweest, nu moest ik alles alleen uitzoeken. (Er zijn wel algemene folders) Daarnaast was het enorm gehorig, ik zat in kamer slot 1.9 het einde van de hal, maar had toch overlast. Slot 1.4 zat halverwege, naast de douches en koffietafel met een enorm krakende vloer waar elke gast die naar zijn kamer of het gedeelde toilet op de gang langs loopt, ik kan me niet voorstellen dat je dan veel rust krijgt. Daarnaast vind ik het ontbijt voor 17,50 erg overprijst, even verderop heb je voor de helft van het geld een gezellige lunchroom.

De locatie is top! Binnen 3 minuten in het centrum. De kapel in het gebouw is prachtig en de entree mooi verlicht, er speelt prachtige muziek en de toiletten op de begaande grond zijn erg luxe. Het personeel was erg vriendelijk en behulpzaam. Ook de kamer was schoon en het bed sliep fijn, met heerlijk beddengoed. Een extra deken en kussen op de kamer voor comfort en een eigen verwarming die je hoger of lager kon zetten. Ook grote ramen die in de zomer open kunnen voor frisse lucht, genoeg stopcontacten en water en spiegel op de kamer.

• Budget Eenpersoonskamer met Gedeelde Badkamer

De tuin and de parking was wat rommelig

Uitermate vriendelijk en behulpzaam personeel. Ontbijtbuffet overtrof werkelijk alle verwachtingen. Het gebouw op zich is een bezienswaardigheid. Boek de volgende keer weer dit hotel.

• Beoordeeld op: 22 februari 2018

Mijn Beleving en Beproeving
    • Budget Eenpersoonskamer met Gedeelde Badkamer

De kloostercellen zijn té luxueus. Verwijder aub het tapijt, de matrassen, lakens en de kussens. Ontkoppel die moderne centrale verwarming en vervelende elektriciteit en voorzie in een degelijke kaars. Een bedpan in de cel is tevens wenselijk.

Tijdens het copieuze ontbijt kon ik mij alsnog beperken tot een glas water en een snede brood, waarvoor dank.

• Beoordeeld op: 8 februari 2018

Voor een nachtje voldeed het.
    • Budget Eenpersoonskamer met Gedeelde Badkamer

Toilet en douche redelijk ver van kamer, gehorig verblijf, zeer eenvoudig ingericht ("spartaans") Hotel op zich was niet zo duur maar auto parkeren kost 15 euro per dag, dus daar moet je wel rekening mee houden! Hotel zonder gps lastig te vinden, middenin de stad.

• Beoordeeld op: 21 januari 2018

Aangenaam verblijf
    • Budget Eenpersoonskamer met Gedeelde Badkamer

Klein minpunt is het geluid. Als de deuren van de aangrenzende kamers open of dicht gingen, werd ik iedere keer wakker.

Aangenaam verblijf, overal goed verwarmd, gelegen in een goede buurt. Eenvoudige kamer maar zeer proper, ook de douche op de gang helemaal ok.

Vriendelijk personeel, fantastische locatie en super ligging tov centrum
    • Eenpersoonskamer met Gedeelde Badkamer

beetje jammer dat we geen eigen badkamer hadden op kamer, maar dat wisten we van te voren. was daarnaast ook prima want gemeenschappelijke badkamers waren vrij op moment dat wij ze nodig hadden.

Vriendelijkheid van het personeel, dachten goed mee. Prachtige locatie en goede ligging zo net buiten het centrum

• Beoordeeld op: 17 december 2017

Een basic nachtje in de cel
    • Budget Eenpersoonskamer met Gedeelde Badkamer

Het licht op de gang brandde de hele nacht waardoor het heel erg licht was in de kamer (via het glas boven de deur). De kamer was heel erg warm ondanks dat de verwarming volledig uitstond.

Eénpersoonskamer (1.06) in een oude kloostercel. Zoals gedacht een heel eenvoudige kamer; goede matras, lavabo met koud water, gedeeld en proper sanitair. Heel erg vriendelijk personeel. Goede locatie.

Geweldige locatie, prima kamers, wel gehorig
    • Eenpersoonskamer met Gedeelde Badkamer

Erg gehorig, je hoorde elk gekraak van de vloer en stemmen van mensen op de gang. Douchekop bleef niet hangen, gleed steeds naar beneden.

Goede locatie, prima bed en kamer

• Beoordeeld op: 8 december 2017

De sfeer van het voormalige klooster, de netheid van de...
    • Budget Eenpersoonskamer met Gedeelde Badkamer

De overige gasten die veel lawaai maakten bij het inchecken om 00h naast mijn kamer en dan terug kwamen om 05h na een nachtje uit !!!!

De sfeer van het voormalige klooster, de netheid van de kamet

Goedkoop verblijf, matige voorzieningen
    • Budget Eenpersoonskamer met Gedeelde Badkamer

Ligt wat afgelegen en kamer had een groot open bovenlicht op een fel verlichte gang; dat bedierf de slaap. Zeer gehorig. Daarbij moet worden opgemerkt dat ik een goedkope eenpersoonskamer had.

het was goedkoop. Heeft een schitterende kerkzaal. Prima ontbijt.

• Beoordeeld op: 23 november 2017

Uitstekende locatie voor iemand die alleen een bed zoekt en wars is van overbodige luxe.
    • Budget Eenpersoonskamer met Gedeelde Badkamer

hotel is tamelijk uitgewoond en gehorig 17,50 voor een ontbijtje is niet bepaald goedkoop

de locatie was prima. personeel was vriendelijk. hotel is oud maar toch charmant. Je hebt niet veel maar prijs is laag

• Beoordeeld op: 15 november 2017

volgende keer ander hotel
    • Budget Eenpersoonskamer met Gedeelde Badkamer

We kwamen aan rond 0.30u 's nachts, de nachtwaker sprak geen Nederlands en kon ons niet vlot bedienen, gaf een amateuristische indruk ... Duur ontbijt voor hotelgasten (17,50 euro)

De ligging is fantastisch en het verblijf is bijzonder...
    • Budget Eenpersoonskamer met Gedeelde Badkamer

Er is onvoldoende aandacht besteed aan de geluidsisolatie. Je hoorde werkelijk elk woord van de gasten in de kamers naast de jouwe. Het ontbijt is erg duur.

De ligging is fantastisch en het verblijf is bijzonder vanwege het historische karakter.

Zeer Basic maar in orde, gewoon te prijzig voor het geboden comfort.
    • Eenpersoonskamer met Gedeelde Badkamer

Prijs-kwaliteit klopt niet. Het is een eenvoudig verblijf, beperkt comfort (gemeenschappelijk en zeer Basic sanitair)waar ik op zich geen probleem mee heb, maar de prijs was in verhouding hiermee wel te hoog. Als er voor deze lokatie een prijs van 45 a 50€gevraagd was zou dat een betere verhouding geweest zijn, terwijl ik voor een eenpersoonskamer 72€ betaalde.

Zeer vriendelijk en behulpzaam personeel, niets op aan te merken.

• Beoordeeld op: 27 oktober 2017

Origineel verblijf aan heel redelijke prijs.
    • Budget Eenpersoonskamer met Gedeelde Badkamer

Ontbijt niet genomen: te beperkt buffet voor de prijs. Geen andere mogelijkheid echter dan het buffet. Ben onderweg naar mijn werkbestemming elders gaan ontbijten.

Locatie in oud klooster vond ik bijzonder prettig en sfeervol. Mogelijkheid om een echte eenpersoonskamer te boeken (ipv tweepersoonskamer = aan de prijs van twee). Toilet en douches proper. Toilet wel vrij ver van mijn kamer en op een bepaald moment 's nachts was het DICHT (ik klopte meermaals aan en kreeg geen reactie: het leek eerder op slot dan bezet...).

mooie stad, prima locatie
    • Budget Eenpersoonskamer met Gedeelde Badkamer

De kamers zijn gehorig waardoor het lastig was om goed te slapen. Ook kwam het licht van het licht op de gang (wat aangaat als er iemand loopt) onder de deur door waardoor het steeds licht op de kamer werd. De toilet was ver weg van de kamer waar ik sliep. Ik had de goedkopere kamer (59,-) en zou de volgende keer zeker de 10,- meer betalen zodat ik een toilet en douche op mijn eigen kamer zou hebben. Dit was nu niet mogelijk omdat het hotel volgeboekt was.

Leuk en behulpzaam personeel, goede locatie dichtbij het mooie centrum!

• Beoordeeld op: 14 september 2017

Sfeervol guest house / hotel nabij stadscentrum
    • Budget Eenpersoonskamer met Gedeelde Badkamer

Ik verbleef in de Erasmuskamer op de 2e verdieping. De vloer van de kamer kraakte enorm, daar zullen de gasten in de kamer eronder vast last van hebben gehad... Slechts 1 douche en toilet per verdieping.

Sfeervol hotel in voormalig klooster, op loopafstand van het oude stadscentrum. Unieke ervaring voor een redelijke prijs.

Authentiek hotel, rustig gelegen in het hartje van Gent.
    • Budget Eenpersoonskamer met Gedeelde Badkamer

Had 1 persoonkamer geboekt. Klein, maar voldoende. Uitstekend bed. Proper. Douches comfortabel en netjes. Uitgebreid en lekker ontbijt. Ideal gelegen, nabij centrum van Gent

Zeer mateig vanwege het slechte bed en gehorigheid, dus slechte nachtrust.
    • Budget Eenpersoonskamer met Gedeelde Badkamer

De bedden waren erg doorgelegen, dus veel pijn in de rug. Op de kamers was vloerbedekking die was vies en smoezelig door het vele gebruik. De algemene ruimte (douche) was vochtig en beschimmeld. Er was een beugel afgebroken, douchestang kon niet omhoog. Op de toilet was het doorspoel mechanisme geïmproviseerd gemaakt. Op de kamer hingen de gordijnen los van de gordijnringen, was er geen warm water en het hotel was enorm gehorig. De prijs kwaliteit staat hierdoor ter discussie (incl. 3 euro toeristenbelasting per nacht). De omschrijving authentieke sfeer klopt, alleen het onderhoud en de verzorging laat te wensen over en doet dit te niet.

Het personeel was vriendelijk, bedden netje opmaakt en het ontbijt was goed. Mooie ontbijtzaal en ligging van het hotel was gunstig bij de stad.

De locatie tov het centrum.
    • Eenpersoonskamer met Gedeelde Badkamer

De gehorigheid van de kamers. Je hoort je buurman snurken. Ook de tv van je buurman/buurvrouw is duidelijk hoorbaar en dat is heel vervelend als je zelf wil slapen. De houten vloeren op de gang maken teveel geluid.

De locatie tov het centrum. s' Nachts heel rustig wat betreft verkeersgeluiden. Prima ontbijt.

Mooi pand.
    • Budget Eenpersoonskamer met Gedeelde Badkamer

Gewoon goed hier. Nothing fancy, nothing bad or dirty.

Mooi pand. Relatief dichtbij centrum/ Gentse Feesten. Schat zo'n 7 minuten lopen. Niet hyperluxe, maar dat verwacht ik ook niet van een verbouwd klooster. Prima zo.

Vreselijke service, alsof ze boos op je zijn dat je daar logeert.
    • Eenpersoonskamer met Gedeelde Badkamer

De service was zo slecht dat men niet van service kan spreken en men probeerde op alle mogelijke manieren onnodige kosten in rekening te brengen. Schande!

Niets. Ik kom hier nooit meer terug.

Klein maar fijn!
    • Budget Eenpersoonskamer met Gedeelde Badkamer

Klein maar fijn! Super leuk om in een oudklooster te kunnen logeren. Alles kraakt, maar dat neem je voor lief als charme van de plek. Lekker hoog plafond en supermooie ramen! Eigen wastafel in de kamer, alleen voor douche of wc moet je even naar buiten. Zeker een aanrader om een keer te doen.

• Beoordeeld op: 14 juli 2017

Het was een leuke 2 dagen, Gent.
    • Eenpersoonskamer met Gedeelde Badkamer

Misschien was het toilet iets meer op orde te maken?

Het was een leuke overnachtingsplaats voor één of enkele nachten. Mooie kloostergangen en zware houten deuren. De douches waren prima. Van het ontbijt kon ik geen gebruik maken.

• Beoordeeld op: 2 juli 2017

Rustig en niet pretnetieus
    • Eenpersoonskamer met Gedeelde Badkamer

Ontbijt is niet inclusief en is vrij duur voor wat je krijgt (alhoewel dat wel lekker is) en wat je werkelijk in de ochtend kan opeten, daarom heb ik ontbijt deze keer niet bijgeboekt.

• Beoordeeld op: 10 juni 2017

Weinig kwaliteit voor de prijs.
    • Budget Eenpersoonskamer met Gedeelde Badkamer

De kamers zijn erg gehorig. Geluiden van de gang klinken hard in de kamer. Veel geld voor een nogal matige kamer.

De locatie was goed ten opzichte van het historisch centrum. Het bed was goed.

Absolute aanrader!
    • Budget Eenpersoonskamer met Gedeelde Badkamer

Jammer dat er bij het Guesthouse eigenlijk maar één toilet is - met gebruiksaanwijzing - dat 's morgens verstopt was.

Een prachtig klooster met veel bewaarde authentieke details.

Eenvoudige slaapplaats in een prachtig kader
    • Budget Eenpersoonskamer met Gedeelde Badkamer

De accommodatie was zoals verwacht. kleine eenvoudige kamer in een voormalig klooster. Ideaal als uitvalsbasis om Gent te verkennen. Ik had een eenpersoonskamer met een gemeenschappelijke douche en toilet. Het is geen luxe. Maar dat weet je op voorhand. Heel charmant. En meer had ik niet nodig voor één overnachting

Looking forward to coming back
    • Budget Eenpersoonskamer met Gedeelde Badkamer

Tapijt in mij kamer was en beetje oud en zat niet zo schoon uit

Ontbijt was lekker,despite hotel en kamer was sphereful heel rustig en goed in het centrum

goed gelegen, authentiek, maar voor mij een tegenvaller.
    • Budget Eenpersoonskamer met Gedeelde Badkamer

ontbijt voor de prijs was te min alles was bijna op om 07u30..... gezamenlijk toilet op de gang... kwalijke geuren in de gang. Kloosterkamer... je moet ervoor zijn.

• Beoordeeld op: 21 mei 2017

Sfeervol 19e-eeuws klooster op enkele minuten lopen van het...
    • Budget Eenpersoonskamer met Gedeelde Badkamer

Kunststof beddengoed en deken.

Sfeervol 19e-eeuws klooster op enkele minuten lopen van het historisch centrum. De kamer is een karakteristieke kloostercel met uitkijk op een stille binnenplaats. De kloosterkapel is beschikbaar voor bezinning.

• Beoordeeld op: 28 april 2017

De ligging, net buiten het toeristische centrum is prettig.
    • Budget Eenpersoonskamer met Gedeelde Badkamer

Nu zat ik in een klein, krakend kamertje op een behoorlijke afstand van het gemeenschappelijke toilet. Volgende keer zal ik in dezelfde prijsklasse naar een ander hotel zoeken, vermoed ik.

De ligging, net buiten het toeristische centrum is prettig. Bij een vorig bezoek had ik kennelijk mazzel gehad en was (hoewel een zelfde kamer voor dezelfde prijs als nu geboekt) in een ruime kamer met toilet, badkamer, tv en meer ondergebracht.

• Beoordeeld op: 11 april 2017

Hotel nee, Gent Ja!
    • Eenpersoonskamer met Gedeelde Badkamer

Bij aankomst werd ons verteld dat 1 van de geboekte kamers technische problemen had en in onderhoud moest (lichtschakelaar), we kregen een gratis upgrade naar een kamer met douche en toilet in het "huis" Woohoo free upgrade! of toch niet.... Deze kamer was gelegen direct bij de ingang van het "huis" met van die fijne klapper deuren, je hoort dus iedereen komen en gaan. Kortom geen nachtrust! Verder lag er ook een prop toiletpapier in de douche, en een penetrante chloor geur. De volgende ochtend gevraagd wat de status was van mijn geboekte kamer, en een klacht gemaakt over de "upgrade", de man aan de balie wist ons te vertellen dat het ook de slechtste kamer was van het hotel...een noodkamer. De kamer was klaar, dus na het ontvangen van de sleutel daar na toegegaan en binnenkomend was de kamer nog steeds niet in orde, weer naar beneden en sleutel weer afgegeven. Het kamermeisje zou zo snel mogelijk, de kamer in order maken. S'middags was de kamer gereed (opgemaakt). S'avonds aangekomen in de kamer en ik wil het licht aan doen...donker! Het euvel wat verholpen zou worden dag 1, was nog steeds het geval....pff Verder zijn de faciliteiten ook aan slecht onderhoud onderhevig, douchekoppen die niet blijven zitten, tegels die los laten, vies tapijt, ranzige geur, vlekken in beddengoed, "De tuin waar je kon zitten" (geen stoel gezien!) stond vol met grofvuil bakken. Houdt verder ook rekening met de €15,- per nacht parkeren, het staat vermeld als je geboekt hebt. In de advertentie "parkeren bij faciliteit mogelijk", misschien "betaald parkeren bij faciliteit mogelijk" Schept iets meer duidelijkheid. Gent kan ik daarin tegen wel aanraden!

Afstand naar het centrum, het gebouw zelf (architectuur).

• Beoordeeld op: 22 februari 2017

De overnachting, en het verblijf in zijn algemeenheid, voldeed aan het doel waarvoor ik kwam.
    • Budget Eenpersoonskamer met Gedeelde Badkamer

Door het oude gebouw, en hoge plafond, voelt het met de verwarming aan toch nog kouwelijk.

Mooi klooster. Contact met oude geschiedenis. Dicht bij het centrum, op loopafstand. Prima bed. De stilte is rustgevend.

• Beoordeeld op: 13 februari 2017

Het Monasterium is lekker dicht in de buurt van alle...
    • Budget Eenpersoonskamer met Gedeelde Badkamer

De euforie van eerdere bezoeken is aardig gedempt, omdat merkbaar is hoe weinig onderhoud er aan het gebouw gepleegd wordt, ondanks dat het klooster in de steiger stond. Jammer bijvoorbeeld, dat de koffie/theevoorziening vaak niet gevuld was, of dat de douchekop lam was. De kapel zag er troosteloos uit. Op één of andere manier trekt de ziel er uit, en dat was nou nèt het meest bijzondere aan de Poortackere. We hadden twee eenpersoonskamers, die best gehorig waren. Als er een gast naar het toilet (verderop, via een trap, in de gang) moest, dan waren we daar allebei wakker van. Ik besef dat de kamerprijs goed concurreerbaar is met andere hotelkamers, maar voor die 2 x 50 euro lig je toch iets comfortabeler op de Botermarkt, Hoogpoort, of aan het Braunplein.

Het Monasterium is lekker dicht in de buurt van alle bezienswaardigheden in Gent. Goed bereikbaar per trein, en voor de autoliefhebbers is er parkeerruimte op eigen terrein. De twee heren van de receptie (Frank en Arnoud) waren allervriendelijkst, en ook de nachtwaker (Daan) maakte het bezoek fijn. Het ontbijt was uitgebreid, maar wel prijzig (vergeleken met eerdere bezoeken).

• Beoordeeld op: 18 januari 2017

Betaalbaar en centraal, maar niet proper.
    • Budget Eenpersoonskamer met Gedeelde Badkamer

Ik had een eenpersoonskamer zonder toilet, het gedeelde toilet was een etage lager en rook erg onfris naar urine. De kamer was evenmin fris, er hing een hinderlijke geur en de hoekjes, stoffering en vloerbedekking waren viezig. Het bed en de wastafel waren overigens wel proper. Het meubilair was gammel en bijeengeraapt. Hoewel het hotel voor Gentse begrippen zeer betaalbaar is zou ik niet opnieuw voor dit hotel kiezen.

Het historisch centrum (Korenmarkt) is te voet in 7 minuten bereikbaar. De bus stopt om de hoek, waardoor het station ook makkelijk te bereiken is. Het gebouw is bijzonder, in het hotel bevindt zich de vroegere kapel en de sfeer van het oude monasterium is nog goed te herkennen. In de gang staat een tafel met een waterkoker en zakjes thee en koffie. Het hotel is vriendelijk geprijsd in het dure Gent.

• Beoordeeld op: 21 december 2016

Sfeervol pand op geweldige plek
    • Budget Eenpersoonskamer met Gedeelde Badkamer

Het was nu erg rustig maar het pand lijkt me wel erg gehorig (oude houten vloeren, oude leidingen). Dus ik kan me voorstellen dat het op drukkere momenten wat minder aangenaam kan zijn.

Prachtig sfeervol pand op een geweldige plek midden in het centrum. Parkeren voor de deur en vriendelijk personeel.

geweldige lokatie maar kamer zeer gehorig
    • Eenpersoonskamer met Gedeelde Badkamer

kamer is enorm gehorig, deur sluit niet goed af. Ik sliep ook nog eens naast de trap dus dat was een enorm kabaal. En dan begon men ook nog eens 's ochtends om 7 uur buiten met luidruchtig werk

ontbijt was lekker maar aan de dure kant

• Beoordeeld op: 18 december 2016

Ontbijt was prima, geweldige locatie en prachtig oud pand.
    • Budget Eenpersoonskamer met Gedeelde Badkamer

Ik had een 1 pers kamer, prima maar erg verouderd en veel te duur voor wat het was. N echte kloostercel

Ontbijt was prima, geweldige locatie en prachtig oud pand. Prima bed

Al beter gehad!
    • Budget Eenpersoonskamer met Gedeelde Badkamer

Een heel erg verouderd gebouw kraakt piept overal en met die sluitels s nachts maakt veel geluid ook vervelende dronken singel mannen dus geen oog dicht gedaan!

Is heel goede ligging 5min naar centrum!

• Beoordeeld op: 26 november 2016

- rustige achtergrondmuziek bij het binnenkomen
    • Budget Eenpersoonskamer met Gedeelde Badkamer

- de misleiding ivm parkeergelegenheid: in Gent kan je 's nachts op straat gratis parkeren en overdag voor 3euro. Ik betaalde 2x 15 euro omdat 'dit mij voordeliger zou uitkomen' aldus de medewerker aan het onthaal nadat ik ernaar gevraagd had - de kamer was zeer gehorig

- rustige achtergrondmuziek bij het binnenkomen - personeel was behulpzaam om me mijn weg te helpen vinden - douche en wc waren netjes

• Beoordeeld op: 9 november 2016

Sfeervol hotel in oud klooster, rustig gelegen bij het historische centrum van Gent.
    • Eenpersoonskamer met Gedeelde Badkamer

Sommige kamers zijn nogal gehorig, maar andere delen van het gebouw zijn juist erg rustig.

Het achtergelegen klooster waarin we onze kamer hadden is een mooi oud gebouw met hoge ruimtes, sfeervolle authentieke inrichting en eenvoudige soms zeer ruime kamers met goede bedden. Zeer behulpzame staf. Verwarming was goed individueel te regelen met radiatoren. Prima douche.

• Beoordeeld op: 15 oktober 2016

Prima eenvoudig hotel, goede locatie in het centrum
    • Budget Eenpersoonskamer met Gedeelde Badkamer

Parkeren bij het hotel is 15 euro, beetje duur. Op straat nog duurder. Op deze wijze is de prijs van de kamer optisch goedkoop.

Prima eenvoudig hotel, goede locatie in het centrum

• Beoordeeld op: 14 oktober 2016

Mooie locatie voor een rustgevend kort verblijf.
    • Budget Eenpersoonskamer met Gedeelde Badkamer

Dat de ramen naar de gang niet geblindeerd waren. Nu ging elke keer het licht aan wanneer er iemand op de gang bewoog, dit vond ik storend.

Hele lekkere regendouche en erg rustig.

• Beoordeeld op: 13 oktober 2016

1) Ambiance van een oud klooster is fantastisch
    • Budget Eenpersoonskamer met Gedeelde Badkamer

1) Aparte, gedeelde toiletten en douchecabines zijn logisch gezien de opbouw van het pand, maar wel vreemd voor een hotel 2) De kamer was schoon en netjes, maar de keus en indeling van het meubilair niet heel geslaagd: bv. een hoge kast met hangers zou nuttig zijn i.p.v. een lage kast met planken en deurtjes, en één stoel zou genoeg zijn 3) Een hanger voor een handdoek naast de wasbak zou handig zijn

1) Ambiance van een oud klooster is fantastisch 2) Op loopafstand van binnenstad en universiteit is zeer aangenaam 3) Ontbijt was copieus 4) Personeel is bijzonder vriendelijk

• Beoordeeld op: 8 oktober 2016

Prachtige locatie, maar de puntjes moet nog op de i gezet worden.
    • Budget Eenpersoonskamer met Gedeelde Badkamer

Over het algemeen was mijn verblijf goed, maar toch nog ruimte voor verbetering. Bij het opknappen was er behoordlijk veel stof gevallen op tafel. Alles lag onder een subtiel dun laagje wit stof.... Het ontbijt is globaal gezien in orde, maar verse fruitsla mag niet al een paar dagen oud zijn. Water bij het ontbijt kan je beter vermijden, tenzij je de bijzondere smaak van ijskast geurtjes wil proeven.

Bijzondere locatie. Ontvangst was super, leuke medewerkes, die altijd klaar staan om je te helpen. Op wandelafstand van het centrum. Er word veel moeite gedaan om een heerlijk ontbijt te verzorgen.

• Beoordeeld op: 4 oktober 2016

Bijzonder hotel
    • Budget Eenpersoonskamer met Gedeelde Badkamer

Hotel is aan renovatie toe Kamers zijn sober en gehorig Gezamenlijke douche en WC moeten worden gerepareerd

Locatie in centrum Rustige authentieke omgeving in voormalig klooster Sfeer Prima wifi

Beantwoordde geheel aan z’n deel!

‘T was helemaal oke!

De lokatie, ‘t onbijt en de geboden gastvrijheid door ‘t personeel

prachtig verblijf in een rustige buurt

prijs van het ontbijt

ontbijt was niet uitstekend, terwijl de prijs pittig was

Ontbijt was matig met een lange rij wachtende en zeker niet...

Ontbijt was matig met een lange rij wachtende en zeker niet 17,50€ waard

Eenvoudige accommodatie in sfeervolle omgeving dichtbij het centrum
    • Budget Eenpersoonskamer met Gedeelde Badkamer

Sobere maar adequate kamer. Lage prijs want toiletten en douche op de gang.

prima ontbijt

prima ontbijt

Mooi gelegen tov ht oude centrum

nvt

Mooi gelegen tov ht oude centrum

Zalig ! dicht bij de feestzone en toch een oase van rust en stilte
    • Budget Eenpersoonskamer met Gedeelde Badkamer

Geen ontbijt genomen door andere afspraak in Gent en de kamer was prima

Inspirerend
    • Budget Eenpersoonskamer met Gedeelde Badkamer

De rust, de uitstraling, de locatie midden in het centrum

leuke plek om even te zijn !
    • Budget Eenpersoonskamer met Gedeelde Badkamer

leuke kamer , net wat je nodig hebt na een concertavond !

Veel geld voor weinig comfort, zeer duur ontbijt
    • Eenpersoonskamer met Gedeelde Badkamer

Veel te duur voor een zeer kleine kamer, overal vol tapijt

Heel mooi gebouw