Beoordelingen over Hostellerie Hof Ter Doest 3-sterren

Ter Doeststraat 4, 8380 Lissewege, België

#7 van de 7 hotels in Lissewege

• Beoordeeld op: 20 september 2018

Rustig gelegen.

Rustig gelegen. Lekker ontbijt. Gezellige comfortabele kamer met de nodige voorzieningen. Het eten in het restaurant was weer top. Super lekker gegeten alweer.

Hotel in oud klooster nabij Brugge

Hygiene en een bad in de kamer zonder enige afscherming, leuk als je zoiets spannend vindt waarschijnlijk, maar in mijn geval waardeer ik wat meer privacy bij het douchen. In de omgeving ligt een hoog liggende autobaan en een actieve industrie die je (wsch afhankelijk van de windrichting) goed hoort 's nachts.

Een prachtig pand met een mooie Gotisch gebouw ernaast op een parkachtige plek. Vriendelijke mensen, goed ontbijt.

Kamers op de bovenverdieping zeer mooi!

Ontbijt was niet altijd in orde (theezakjes ontbraken,theewater was niet proper,de ene dag yoghurt en ontbijtgranen de andere dag niet.1 ochtend roereieren zeer slecht gebakken).Voor deze prijs mag dit toch wel elke dag in orde zijn.

Kamers op de bovenverdieping zeer mooi!! Vriendelijk personeel!

Relaxen na een lekker diner in het geweldige restaurant naast de deur.

De glazen inloopdouche staat in de ruimte waar ook de sofa en het tafeltje met 2 stoelen staat. Indien je hier niet als koppel maar bijv. met vrienden zou verblijven kan dit eventueel voor vreemde situaties zorgen.

Zeer ruime kamers en erg rustige ligging, midden tussen de weilanden waar de koeien tot voor je venster staan te grazen.

Ik had er meer van verwacht

De ontvangst was matig, de persoon ging mee naar de kamer en dat was het. Geen woord uitleg van de kamer, geen informatiemap aanwezig in de kamer. Er was een mini bar maar geen prijzen. Veel muggen en vliegende mieren in de kamer. Ook wist je dus niet waar en om hoe laat het ontbijt was, geen brood bij ontbijt enkel een assortiment koeken, geen yoghurt,...

De locatie was goed, ideaal voor fiets tochten! Wel veel (nacht)lawaai van nabij gelegen autosnelweg en spoorlijn. De kamer was mooi met een heel groot zalig bed.

Fijn weekend in Ter Doest.

Er was geen glutenvrij brood voorhanden. Nochtans gemeld bij de boeking.

Kamers zijn goed uitgerust. Alles is aanwezig. Restaurant is zeer goed ! Ontbijt is zeer lekker. Alleen yoghurt ontbreekt.

Een aanrader voor carnivoren die graag genieten in een rustige, luxueuse omgeving.

De nonchalence waarmee sommige kelners de maaltijd bedienden ....

De groene omgeving, de mogelijkheid om ter plaatse te lunchen en of te dineren op het aangename terras, de kunstexpositie op de locatie. De ramen die voorzien werden van een hor zodat je rustig je raam kon open laten staan. De mini-bar op de kamer. De ruime kamer en het uitstekende bed. Lekker en zeer uitgebreid ontbijt. Parkeermogelijkheden.

leuk om 1 nacht als tussenstop te slapen, zeer goed restaurant maar niets voor kinderen om te spelen

Het ontbijt sloeg tegen: geen personeel aanwezig om te controleren op aanvulling van eieren, pistolets, koffiekoeken,... en weinig variatie. Het lawaai van de autostrade is goed hoorbaar

de kamers waren prachtig/ zen gevoel, mooi uitzicht op weiland met koetjes. Enkel jammer dat er geen vliegen/muggengaas aan de ramen was.

Super alternatief voor een verblijf aan zee.

Geen info bij aankomst over bv. ontbijturen. Ok de vraag voor de beste fietsroute naar zee op 6km afstand kon niet beantwoord worden. Geen personeel aanwezig bij het ontbijt.

Heel leuke kamer. Mooi domein. Rustige ligging vlak bij zee (Wij hadden onze fietsen mee). Lekker ontbijt.

Enkel geschikt als je een ganse dag wenst te rusten.

Elke dinsdag is restaurant en bar volledig gesloten. Te voet is er niets bereikbaar. Enkel busverbinfing naar kust is mogelijk met een belbus. Geen taxi naar station. (afstand is te kort voor een taxirit)

Kwaliteit restaurant was zeer goed.

De rustige omgeving en de lekkere keuken van het restaurant !

Het werk van het kamermeisje . ( geen aanvulling bar , geen handdoeken, koffie faciliteiten niet compleet , bed niet deftig opgemaakt )

De rustige omgeving en de lekkere keuken van het restaurant ! De mooie exclusieve kamers

Luxe verblijf met een heerlijk restaurant

Wij hadden dinsdag op woensdag geboekt met de gedachten dinsdagavond bij restaurant te dineren, dit was helaas niet mogelijk omdat het restaurant juist die avond gesloten was. De volgende dag hebben wij dus een geweldige chateaubriand bij de lunch gegeten.

Een prachtige ligging met een prachtige kamer met uitzicht. Ontbijt was geweldig goed verzorgt en geen standaard hotelontbijtje. Franse kaasjes en diverse vleeswaren waaronder heerlijke rauwe ham en een verse kop koffie uit de Jura espresso automaat.

Zeer voor herhaling vatbaar!

De hostellerie ligt op een prachtige locatie. Heerlijk restaurant en zeer smaakvolle kamer inrichting. Van alle gemakken voorzien. Schoon. Heerlijk ontbijt. Chapeau!!

• Beoordeeld op: 9 maart 2018

Top top top!!!

Fantastische menu's en bediening in het restaurant, supermooie en ruime kamers, uitzonderlijke vriendelijke ontvangst, zowel aan de telefoon als bij aankomst, kortom een adresje uit de duizend, we komen zeeer zeker terug :-)

• Beoordeeld op: 16 januari 2018

Leuke locatie.

Het vinden van het hotel was met onze navigatie, als we de receptie niet gebeld hadden, bijna niet te doen.

Leuke locatie. Ruime, originele kamer. Heerlijk ontbijt met verse producten, dat gastvrij aan tafel wordt geserveerd. Prima restaurant, maar een beetje te lang op ons hoofdgerecht moeten wachten.

Prijs/kwaliteit slecht

Niet proper Geen uitleg bij aankomst Watertemperatuur schommelt Deur gaat niet helemaal open Prijs duur voor wat je krijgt Restaurant komt op de eerste plaats, hotel is bijzaak

Locatie Goed bed Goed ontbijt

Goed maar niet top, wel lekker eten

Voor mij was de kamer veel te groot en ongezellig , in het restaurant hadden wij een tafeltje gevraagd aan de kant en we zaten helemaal in het midden. De wijn paste totaal niet bij het voorgerecht.

Het eten in het restaurant was heel lekker , ontbijt goed maar gewoon.

Prachtige plek, zeer gastvrij personeel, mooie grote kamer...

Prachtige plek, zeer gastvrij personeel, mooie grote kamer met mooi uitzicht, heel rustig snachts, fietsen ter beschikking, restaurant keuken van goede kwaliteit met hele redelijke prijzen.

• Beoordeeld op: 14 september 2017

Romantisch verblijf in historisch kader.

Wat herstel-details (deur douche, versleten badjas, lamp,...), maar niets fundamenteels om van onze korte vakantie een topper te maken.

De zeer romantische zolderkamer met zicht op de historische schuur. Met bad op de kamer : leuk! Fijne sauna. Zeer gezellig restaurant, mooi terras. Vriendelijke mensen. Wandeling naar Lissewege was top (naast kanaal)

Communicatie over sluitingsdag

Ontbijt en kamers prima. Prima keuken. Men heeft ons niet meegedeeld dat dinsdag sluitingsdag is. Onze afspraak met vrienden is daardoor mis gelopen. Accommodatie is uitstekend.

We hebben er van genoten.

Vuile deurspiegel. Precies maar half gekuiste kamer. Verschillende lampen waren stuk. Dat moet toch in orde zijn voor kamer met ontbijt die euro kost.

Ontbijt was perfect. Kamer niet te groot maar alles wat nodig is , was er. Het eten in restaurant was heel lekker.

Zorg voor de goede maaltijden zit het hotel in de weg

Het op zich mooie terrein vormt het decor van een zeer rommelige beeldenexpositie, een grote asfaltvlakte, in gebruik als parkeerplaats. Het terras biedt uitzicht op blik. Binnen in de receptie kom je in dezelfde rommeligheid, administratie, bar, opslag, beeldende kunst, historische objecten en reclames vechten weinig subtiel om de schaarse ruimte. In kamers waren kleine dingetjes kapot, lampjes die het niet deden of loshingen, geen handdoeken op de kamer, pas na twee keer vragen. Toiletten in het hotelrestaurant dateren nog uit de jaren tachtig van de vorige eeuw en zijn toe aan renovatie. In de uitgebreide bezoekersinformatie, een stapel losliggende velletjes A4 in een mapje, staat op alfabetische volgorde veel wat je als klant nodig hebt, maar bij de "o" ontbreekt het ontbijt. Er staat niets over plaats of tijdstip. Bij vertrek wilden we om 8 uur ontbijten en uitchecken , maar het hotel was dicht. Na een korte ochtendwandeling over de mooie oprijlaan kwam om kwart over acht het personeel aanrijden. Dit is erg jammer. Met goede stijladviezen en vooral meer aandacht voor het hotelvak is er veel meer van deze locatie te maken.

De ligging, in een Vlaamse polder, een groene oase tussen autowegen, spoorbanen en waterwegen. De oprijlaan met oude bomen, langs de kapel, de monumentale gebouwen, vooral de oude abdij schuur, je waant je even in het Middeleeuws Vlaanderen. Het restaurant is indrukwekkend vooral als je van vleesgerechten houdt.

Service was er prima.

de indeling van de kamers. Zetel rechtover douche - bad naast bed misschien iets voor heel jonge koppels maar geen privacy als je met vrienden samen of zelfs als koppel reist. Douche naast bed zonder afscheidingswand of gordijn.

Service was er prima. Personeel zeer vriendelijk en behulpzaam. Heel mooie locatie. Mooi landelijk en rustig gelegen. Heerlijk ontbijt.

Fantastische locatie, oase van rust, prachtige kamers en de...

Fantastische locatie, oase van rust, prachtige kamers en de kust op enkele km's met de fiets te bereiken. Heerlijke shorttrip, wij gaan zeker nog terug!

Absoluut een enorme afrader. Die prijs niet waard!

De kamer binnenkomen en een schaamhaar vinden in het bad. Geen thee, terwijl er duidelijk koffie en thee faciliteiten aangegeven staat. De deur die halverwege klemt en niet verder open gaat. Enorm veel stof, letterlijk vlokken stof op de vloer, op lampen, vensterbanken etc. Elke wand zat onder de platgeslagen muggen en er vlogen er nog ontelbaar veel rond. Daarnaast was de kamer ontzettend gehorig en hadden de bovenburen een grote hond op de kamer. Elke stap was goed hoorbaar, laat staan het blaffen van de hond.

Ruime kamer.

Goede prijs kwaliteitverhouding

Geen airco op de kamer waar het nogal warm was .

Ontbijt was zeer goed.(verse fruitsalade geen conserven bliktoestanden) Locatie waar je tot rust komt na een daguitstap en waar je 's avonds lekker kan eten op het restaurantterras.

Super genoten!

De faciliteiten op de kamer! Geen badmat geen aparte douche erg warm in de kamer ramen lastig open te zetten. Weinig mogelijk heden om tassen koffers ergens op te zetten. Licht knopjes moeilijk te vinden zoals voor het toilet aan de zijkant van de spiegel! Er zijn verschillende groottes kamers dus vreemd dat ze allemaal hetzelfde kosten!? Kamer 6 hadden we vorig jaar die had beduidend meer faciliteiten dan nr 2 die we deze keer hadden!

De algehele entourage! Het gevoel er helemaal uit te zijn!

• Beoordeeld op: 22 juni 2017

Voor herhaling vatbaar !

Wat ik zelf een beetje minder vond, ik sta zelf in horeca, het personeelslid achter de bar, die de betaling deed.. was heel zenuwachtig en kon niet goed met stres om had ik de indruk want er stond 3 man voor af te rekenen en je zag dat hij helemaal de kluts kwijt was. Ik had ook achter rozenblaadjes gevraagd bij aankomst.. en toen we binnen op de kamer kwamen lagen ze niet op bed.. maar toen ik hier achter informeerde hebben ze dit wel meteen inorde gebracht !

Ontbijt was super allemaal verse producten, voor ieders wat wils !

• Beoordeeld op: 14 juni 2017

rustgevend, mooie omgeving, prima restaurant.

WELNESS, geen uitleg gekregen, we hebben ook een kwartier zitten zoeken naar de verlichting van de badkamer/toilet, maar dit zijn details.

ontbijt 11/10 !!!

Aan te raden, dicht bij de kust in een authentieke omgeving dicht bij een mooi dorpje

Het was zeer warm toen wij er waren. Een airconditioning voor op de slaapkamer is dan geen overbodige luxe.

Het ontbijt was heerlijk in een mooie authentieke ruimte van de voormalige abdij. Het restaurant serveert een heerlijke lunch / diner.

• Beoordeeld op: 9 mei 2017

Vieren in een exclusief kader en mooie omgeving.

Slechts 1 klein kleerkastje op de kamer. Wel thee -koffiefaciliteiten en een minibar!

Super ontbijt en het restaurant is een absolute aanrader zowel voor visliefhebbers ,en zeker voor liefhebbers van zelfgekweekt rundvlees op de grill ter plekke klaargemaakt.super lekker. Prijs kwaliteit een aanrader!jammer dat ze op dinsdag gesloten zijn omdat deze dag samenviel met onze huwelijksverjaardag.verder ook mooie sauna aanwezig wellicht extra te betalen.

• Beoordeeld op: 7 mei 2017

Heerlijk verblijf in zeer landelijke en rustige omgeving.

Alles was prima. Men moet wel een auto hebben om er te geraken, maar zonder auto zou men ook deze hostellerie niet kiezen.

Kamer was mooi. Hadden de iets duurdere en grotere genomen. Ligging is zeer rustig. Omgeving is landelijk prachtig. Gerenoveerde boerderij. Restaurant zeer lekker. Grote porties. Grill met hout, binnen in restaurant. Steak is wel 400 g / persoon. Ook visspecialiteiten.

• Beoordeeld op: 23 januari 2017

Zalig verblijf.

Te weinig ruimte tussen de tafeltjes bij het ontbijt. misschien oorstokjes, watjes en kleenex voorzien

Nergens iets op aan te merken. Lekker warm op de kamer en ook op de gang. Zeer goed bed met 2 kussens van goede kwaliteit per persoon. Zalig donsdeken. Genoeg handdoeken en produkten. Heel proper en fris. Lekker ruim. De hond was welkom , dus dat is zeker een pluspunt.

• Beoordeeld op: 10 januari 2017

uitstekende tussenstop

1. een bad in de slaapkamer maakt dat of het slaapgedeelte te warm of het badgedeelte te koud is. 2. te veel personen aan de kassa: ze wisten niet dat ik het restaurant reeds 's avonds betaald had en bij vertrek wisten ze niet dat na het ontbijt reeds alles vereffend was.

Pracht kamer met hoge dakbalken en uitstekend bed. Goede Wifi aanwezig, ook minibar en koffie / thee-zet mogelijkheid.

• Beoordeeld op: 8 januari 2017

In het restaurant staat een glazen ijskast met grote stukken...

In het restaurant staat een glazen ijskast met grote stukken rauw vlees, klaar om gebakken te worden. Een visuele afknapper voor een vegetariër! Welness stelt niets voor.

• Beoordeeld op: 21 november 2016

Goed!

We hadden gereserveerd in het restaurant van het hotel. Lekker eten en grote porties maar absoluut niet gezellig!! Er zaten allemaal grote families en vriendengroepen rond ons waardoor we moesten roepen tegen elkaar, veel te veel lawaai!! De tafelschikking zou beter bekeken moeten worden, de grote tafels bij elkaar en de tafels voor een koppel bij elkaar in een andere hoek want het restaurant is er groot genoeg voor..

Heel mooie kamer met alle comfort en luxe aanwezig! Lekker ontbijt en vriendelijke ontvangst..

• Beoordeeld op: 20 november 2016

netjes en gezellig maar te duur

Het ontbijt is niet heel uitgebreid, enkel de basis producten, de gebakken eieren waren koud. het materiaal waarin het gepresenteerd wordt is versleten en verouderd De inkom van het restaurant en entourage ogen slordig

De kamers in het bijgebouw zijn mooi en gezellig, het ontbijt was lekker

• Beoordeeld op: 14 november 2016

kamers allemaal anders,maar even smaakvol ingericht.

dat ze niet komen vragen of er extra koffie nodig is,vinden wij spijtig

kamers allemaal anders,maar even smaakvol ingericht. Vers geperst fruitsap was lekker,zeker een pluspunt

• Beoordeeld op: 2 november 2016

Hof Ter Doest een echte aanrader!

Eén echt onaanvaardbaar punt: zwarte schimmelvlekjes op de douchemuren! Er bestaan al heel wat (zelf behoorlijk natuurvriendelijke) producten op de markt, en een regelmatig preventief onderhoud zou dit moeten kunnen vermijden!!! Tip: De douchedeur sluit ook niet goed (een kier blijft open) waardoor het water een beetje op de vloer in de kamer loopt. Ik zou dit snel herstellen, vooraleer het water de mooie kamervloer beschadigt. Als deze 2 puntjes verholpen worden, is er echt niets meer op aan te merken!

Kamer 6: magnifiek, heel mooi kader. Zeer tevreden! Wifi werkt ook heel goed, uitstekend dat dit in de prijs van de kamer én op de kamer aanwezig is. In een tijd van nu zou dit overal zo moeten zijn... De maaltijd in het restaurant was ook een topper, het ontbijt heel uitgebreid en alles héél vers. Een dikke proficiat voor de uitbaters alsook voor het héle Ter Doest-team. Ze doen alles om er voor ons een uitermate aangenaam verblijf van te maken.

• Beoordeeld op: 18 oktober 2016

Prachtige sfeervolle kamers.

Hygiëne is niet sterkste punt!! Al mogen van mij de balken stoffig zijn de dingen waar je wel bij kan moet je wel schoonmaken.

Prachtige sfeervolle kamers....uitzicht op de polder en heerlijk gegeten !

Netheid

Netheid

• Beoordeeld op: 5 september 2018

Heel mooie locatie en rustgevend

Restaurant de bediening en opvolging was traag maar het eten was super en een aanrader om te gaan eten

Heel mooie locatie en rustgevend

• Beoordeeld op: 30 augustus 2018

Hele leuke kamers, stijlvol ingericht.

Het is even zoeken naar de ingang

Hele leuke kamers, stijlvol ingericht. Lekkere bedden en kussens

kamer was mooi, maar niet goed afgewerkt, kamer ,5 WC maar half geschilderd

restaurant en ligging fantastisch

Kamer was nog niet klaarvoor

Kamer

Vriendelijk onthaal en rustige ligging

Veel muggen, misschien iets voorzien

Vriendelijk onthaal en rustige ligging

ligging

Geweldig decor in een rustgevende omgeving.

Geweldig decor in een rustgevende omgeving.

Topverblihf

De soort kamer

Historische lokatie

Bad was heerlijk, maar zonder beugel lastig om uit te geraken.

Heerlijk ontbijt. Mooie kamer.

• Beoordeeld op: 29 maart 2018

Verblijf

Mooie kamer

Goed bed.

Goed bed. Lekker ontbijt

Om zeker nog eens over te doen

Het lekker eten de mooie kamers en rustige omgeving , heel vriedelijke mensen alles was in orde

• Beoordeeld op: 8 februari 2018

Locatie prima. Bijzonder mooie en gezellige kamer. Restaurant was uitstekend. Is voor herhaling vatbaar.

Ontvangst

Ontvangst

Genoten van het superlekker eten in het restaurant

Het was een lekker ontbijt

Warm water - heet/ koud tijdens douchen

relaxen,lekker dineren,rustig slapen,heerlijk ontbijt

Heerlijk ontbijt,mooie ruime kamer,rustig gelegen,restaurant aanwezig,dicht bij Sluis en Brugge

Alternatief voor Brugge

Kamer mocht iets properder zijn. Vuile ruiten. Vliegenraam kapot.

Mooie kamer. Heerlijk ontbijt

• Beoordeeld op: 28 september 2017

super leuk hotel het was fantastich

nieks

de kamers zij zeer goed ontbijt ook goed maar niet speciaal

Ontbijt heerlijk

Restaurant prijzig

Het landgoed op zich..de rust..de kamer...

• Beoordeeld op: 14 september 2017

voor herhaling vatbaar

lawaaï van de nabijgelegen snelweg

Ok

Ok

• Beoordeeld op: 2 september 2017

goed restaurant met lekker eten

lawaai van verkeer in de nabijheid

te weinig opbergruimte. bij de badkamer had wel wat uitleg gemogen.

Het ontbijt was overheerlijk, kon niet beter.

Prijs voor het hondje was tamelijk veel.

Het ontbijt was overheerlijk, kon niet beter.

Aangenaam verblijf

Lichten in de kamer werkten niet allemaal , tv bakje kapot , wc niet volledig geschilderd

Ontbijt zeer goed . Eten was zeer lekker

Superlocatie voor een weekend weg

Het ontbijt was prima verzorgd. De kamers verrassend ruim en mooi ingericht. En als groot pluspunt: het super restaurant !!

Rust comfort

De zeer ruime originele loft kamer

Het ontbijt was fantastisch, prachtige locatie

Het ontbijt was fantastisch, prachtige locatie

Super tof.

Hadden de keuze gemaakt voor de stilte.

De rust en het ontbijt.

alles ok

Grootte van de kamer en alles aanwezig

Overnachten in abdij waar eten belangrijk is

Wifi

Copieus en lekker ontbijt, kamer met alle comfort, rustige locatie op wandelafstand van Lissewege en fietsafstand van de kust.

mooie ruime kamer en lag voor ons centraal.

mooie ruime kamer en lag voor ons centraal. Vlak bij Brugge en vlak bij Knokke

De hele familie die achter deze accommodatie zit

Ontbijt was heel uitgebreid.

Properheid vloeren en de wc in de doucheruimte.

Ontbijt was heel uitgebreid.