Beoordelingen over Hostellerie des Tilleuls 3-sterren

Rue des Loches 45, 6890 Smuid, België

#1 van de 1 hotels in Smuid

Vriendelijk personeel.

Beetje oubollig. Nochtans biedt het hotel veel mogelijkheden om er een levendigere plek van te maken. Personeel mag nog meer inzetten op actieve en sportieve mensen. Aanbod wandel- en fietskaarten erg beperkt.

Vriendelijk personeel. Lekker ontbijt. Propere en lichte kamer. Perfecte uitvalsbasis om mooie fietstochten te maken.

Aangenaam verblijf

Smuid is een klein dorp waar buiten het hotel geen enkele andere winkels of horecazaken aanwezig zijn. Ook in de andere nabijgelegen plaatsjes is weinig of niets te beleven (uitgezonderd de natuur)

Mooie ruime lichte kamer (er was zelfs een vliegenhor) geriefelijke badkamer met genoeg opbergruimte. Goede ligging om te wandelen en fietsen. Mooie natuur. Diner en ontbijt zijn OK maar niets bijzonder en lange wachttijden tussendoor.

Diner had een goede prijs/kwaliteit verhouding.
    • Tweepersoonskamer met Douche

De wijze waarop ons door de eigenaar werd verteld dat we niet iets in het restaurant mochten drinken toen we net aankwamen en daar plaats wilden nemen, maar dat we dat op het terras of in een donkere hoek moesten doen. Dat had beslist stukken klantvriendelijker gekund.

Diner had een goede prijs/kwaliteit verhouding. Men heeft hoofdgerecht aangepast en meegedacht. Restaurant is gezellig ingericht. Prima bedden, heerlijk geslapen. Leuke tips gekregen over wat er te doen was in de omgeving. Eigenaresse was behulpzaam en zeer vriendelijk. Voor ons raam zat een kolibrivlinder op de geraniums. Geweldig. Het meer in de omgeving is leuk om te bezoeken. De omgeving is bosrijk, dus heerlijk wandelen. De grotten van Han zijn lekker dichtbij. Aanrader in zijn algemeenheid.

Heerlijk.

DE mooie nieuwe badkamer is gevaarlijk voor ouderen en morste water naast het bad. Een simpele douche is veel beter. De deuren zijn veel te laag, soms is de bovenpost te verhogen; anders kan hij gecapitoneerd worden

Het eten was uitstekend! De patron wijst mooie wandelingen aan.

Heerlijk!
    • Tweepersoonskamer met Douche

Alles viel enorm goed mee. Als ik iets zou moeten zeggen, zou ik aanraden om de matras eventueel te vervangen. Dit valt echter in het niet bij alle pluspunten van deze accommodatie.

De grootste pluspunten van deze accommodatie zijn ongetwijfeld het overheerlijke eten (zowel ontbijt als avondeten) en het ongelofelijk vriendelijke personeel. Alle personeel is tweetalig, wat het verblijf nóg comfortabeler maakt.

PRIMA EN VOOR HERHALING VATBAAR

ALLES WAS OKE

KAMERS WAREN ZEER TOERIJKEND ONTBIJTBUFFET WAS UITGEBREID EN GOED VERZORGD HET AVONDETEN IN HET BIJHORENDE RESTAURANT EN DE MENU KEUZE WAREN TOP EN EEN AANRADER MET EEN ZEER GOEDE PRIJS KWALITEIT

Perfect authentiek hotelletje voor wie wil genieten van de rust en schoonheid rondom.

Geen tegenvallende argumenten.

Zeer vriendelijke uitbaters. Zeer nette comfort kamers in nieuwe gedeelte. Lekker standaard ontbijt met voor elk wat wils. Verschillende wandelingen starten aan de kerk in Smuid + startpunten van het zeer mooie wandelgebied van Mirwart vlakbij op +- 6 km.

gewoon
    • Tweepersoonskamer met Douche

was goed maar heb 15 euro per nacht voor mijn twee hondjes moeten betalen en dat vind ik veel. Uiteindelijk is het enkel tijdens de nacht dat ze op mijn kamer zijn en voor de rest ben ik weg of zitten ze in den auto. De meeste plaatsen rekenen ze niks aan, dit is de eerste waar ik zoveel moet betalen, staat wel overal vermeld maar wordt bijna nooit bij mij aangerekend. waardoor ik waarschijnlijk de volgende keer eerst ergens anders zal kijken

kamer zoals op vele plaatsen dus zoals ik eigenlijk gewoon ben, was wel dicht tegen de activiteit waar ik moest zijn dus de gemakkelijkheid.

uitstekend
    • Tweepersoonskamer met Douche

Heel sympathieke en erg behulpzame eigenaars, die met veel plezier en op gelijk welk moment uitleg geven en vragen beantwoorden. Je voelt je hier echt welkom. De eigenaar staat zelf in de keuken en kookt erg lekker. De borden zijn mooi gepresenteerd en ook het ontbijtbuffet is verzorgd en uitgebreid.

Super wandelweekend!
    • Tweepersoonskamer met Douche

Geweldig weekend gehad! Toffe eigenaars, leuke comfortabele kamer, lekker eten en hygiëne was top. De eigenaars boden ons een ruime keuze aan wandelingen aan, welke heel mooi zijn. Zeker voor herhaling vatbaar ;-) Groetjes Mario en Jan

• Beoordeeld op: 7 juni 2018

Kamer was niet ruim maar wel proper.
    • Tweepersoonskamer met Douche

Rieten stoelen in de kamer waren zeer onconfortabel om lang op te zitten. De eerste verdieping heeft een authentieke houten vloer die kraakt en heel gehorig is.

Kamer was niet ruim maar wel proper. Gebouw straalt een landelijke sfeer en zekere historiciteit uit. Ontbijt was ruim en goed verzorgd.

Zeer geschikt voor liefhebbers van wandelen. Minder toegankelijk voor mensen die slecht ter been zij
    • Tweepersoonskamer met Douche

In de annex was wel een trap, maar gelukkig met aan weerszijden een leuning.

Keurige,gemoderniseerde kamer in de annex. Zeer vriendelijke en behulpzame eigenaren. Heerlijk gegeten.

We hebben genoten en mooie wandeling gedaan van 12km.
    • Tweepersoonskamer met Douche

De inkom voor je toegang hebt naar de receptie was wanordelijk.Er lag 2 dagen een vuile handdoek op een kastje en sportschoenen.

Het was een aangenaam verbljf met een goed ontbijt en een heel lekker avondmaal. De eigenaars zijn fantastisch en doen alles om het verblijf zo aangenaam mogelijk te maken,het was de tweede keer en niet de laatste!

niet slecht, maar niet voor herhaling

ontbijt vrij gewoon, beide dagen hetzelfde Mensen die lunchpakket vragen, nemen alles van het buffet. werd wel aangevuld, maar soms moesten mensen die nog moesten ontbijten het doen met wat resteerde diner, lekker, maar enkel keuze uit 2 menu s. Er is geen kaart waar je los iets kunt bestellen Kamers netjes ,maar basic. 1 zeepje+1shampoo voor 2overnachtingen,vuinisemmertje niet geledigd , ....

Vriendelijke gastheer en gastvrouw

Alleen al voor het prachtig rustiek interieur, de fijne keuken en de vriendelijkheid komen wij terug
    • Tweepersoonskamer met Douche

Gepensioneerden hebben nogal een ambetante gewoonte om vroeg op te staan : het ontbijt tijdens de week start pas om 8 uur en met het w.e. pas om 8u30 - wij vinden dat toch iets te laat vooral als we vroeg willen starten met een (uitgebreide) wandeling. En het avondeten zou ook iets vroeger mogen aanvangen. De teruggekeerde dappere stappers zijn dan flink uitgehongerd ....

Jawel, het ontbijt was enorm uitgebreid, vers, verzorgd en veel fruit - thuis is het niet zo rijkelijk aangeboden ! Verse koffie of thee, de nog jonge uitbaters keken op geen moeite om de klanten zo goed mogelijk te bedienen.

Het was goed voor 1 nacht
    • Tweepersoonskamer met Douche

de wc deur die niet helemaal dicht kan,wat verwarming in de badkamer bij slecht weer,zou aangenaam zijn en de tijden tussen aperietief,het voorgerecht,hoofdgerecht en dessert waren te lang

Het ontbijt en het dinner was oke,en de mensen waren vriendelijk,

Een oase van rust in een geweldige omgeving.
    • Tweepersoonskamer met Douche

Een klein rekje in de douche om je attributen op te zetten.

De eigenaren weten wat gastvrijheid is. Ze schrijven dit hier met een Hoofdletter! Prima ontbijtbuffet en een geweldig diner.

Geslaagd fietsweekend

De trappen om de kamer te bereiken.

De landelijke omgeving geeft veel rust. Uitstekend vertrekpunt voor fietstochten, stappers. Vriendelijke ontvangst. Is hondvriendelijk. Alles was fijn in orde. Het ontbijt is meer dan voldoende qua aanbod.

• Beoordeeld op: 24 juni 2017

Een aanrader, we gaan zeker terug.
    • Tweepersoonskamer met Douche

Verduistering van de ramen op de kamer.

Zeer vriendelijke, hoffelijke en behulpzame uitbaters. Gezellige inrichting. Hond vriendelijk . Zeer goed ontbijt en avondeten. Goed gelegen voor wandelingen. Uitgestippelde wandelingen door de uitbaters gratis voor handen van 3 t.e.m. 17 km, Top !!!

• Beoordeeld op: 7 juni 2017

was een super gezellig weekend.

niks op aan te merken.

het ontbijt, was zeer goed, de kamers waren supermooi en proper, het personeel en de eigenaars waren super vriendelijk en professioneel. Avondmaal, de keuze en gerechten waren uitstekend, de kok was er een uit de duizend, een dikke pluim (y) Na het eten kon je gezellig in de bar ontspannen, er was een ruime keuze aan dranken en bieren! Wij komen zeker terug!!

Heel leuke gelegenheid voor enkele overnachtingen en om als uitvalsbasis te dienen
    • Tweepersoonskamer met Douche

misschien koffie - thee faciliteiten op kamer zetten

Ontbijt was lekker niet uitgebreid maar alles was genoeg aanwezig WIFI was in orde Komen zeker terug als we in de buurt moeten overnachten

• Beoordeeld op: 25 april 2017

Het was zalig en het avondmaal was subliem!

Er viel ons eigenlijk niets tegen alles was naar wens!

supervriendelijke,toffe uitbaters.Er was een gemoedelijke sfeer,je kon daar echt genieten en tot rust komen

• Beoordeeld op: 19 april 2017

goed verblijf met excellent eten
    • Tweepersoonskamer met Douche

ophanghaakjes in de badkamer zou fijn zijn, maar dat is een kleinigheid.

er heerst een prettige sfeer, heerlijk ontbijt en het diner in het restaurant was van een super kwaliteit, zeker gezien de in onze ogen te lage prijs!

• Beoordeeld op: 17 februari 2017

Charmant familiehotelletje in de overweldingende natuur.
    • Tweepersoonskamer met Douche

De locatie is prachtig, in een rustig dorp. Het ontbijt is meer dan je op kunt, en daarbij ook heel lekker. 's Avonds hebben we een vleesfondue genomen, die meer dan behoorlijk was. Uitstekende prijs-kwaliteitverhouding.

• Beoordeeld op: 23 januari 2017

De gastvrije en hulpvaardige eigenaars (die Nederlands,...
    • Tweepersoonskamer met Douche

De gastvrije en hulpvaardige eigenaars (die Nederlands, Frans en Engels spreken). De mooie rustieke inrichting van het hotel/restaurant/bar/salon met open haard. Het zeer uitgebreide ontbijtbuffet.

• Beoordeeld op: 22 januari 2017

Prijs kwaliteit in orde.

Verwarming in restaurant en bar onvoldoende . Misschien omdat het zeer koud was buiten en omdat het hotel nog maar pas weer open was na vakantie.

Eigenaars uitbaters zeer vriendelijk en behulpzaam. Goede kamer in nieuwbouw met goede douche en goede matrassen. Ontbijt ruim voldoende. Avondmaal heel lekker.

• Beoordeeld op: 11 december 2016

• Tweepersoonskamer met Douche

Het ontbijt was voor ons zeer goed vers en genoeg keuze . De kamers waren zeer netjes proper en voorzien van alles . En de mensen van het hotel waren super vriendelijk .

• Beoordeeld op: 5 december 2016

Zeer proper en goed onderhouden.

Het buffet werd niet aangevuld. Op de website staat dat er à la carte kan gegeten worden, maar dat is helaas niet juist.

Zeer proper en goed onderhouden.

• Beoordeeld op: 5 november 2016

Verblijf prima, diner viel wat tegen.

Diner en de prijs kwaliteit van de wijn. Personeel/uitbaters waren niet altijd alert. Keuken en spoelkeuken aan 1 kant van eetzaal en bar aan de andere kant wat veel onnodig een en weer geloop oplevert. Ontbijt op zaterdag pas vanaf 8:30.

Kamer was prima. Wifi ook prima. Gezellige bar ruimte met openhaard en lekkere Belgische biertjes. ontbijt is ook goed met een ruime keuze.

• Beoordeeld op: 2 november 2016

In het hart van de Ardennen
    • Tweepersoonskamer met Douche

De kamer oogt nou niet bepaald je van het. Alsof het sinds de jaren zestig niet is veranderd... Zonde, ook gezien de kamerprijs die wij betaalden (de douche was overigens aangenaam)

Prachtige ligging in de Belgische Ardennen van dit familiehotel. Erg afgelegen, want Smuid is een kerk, tien huizen en een hotel-restaurant. Dus prima dat er een mooi diner in de aanbieding is en 's ochtends een uitstekend ontbijt.

• Beoordeeld op: 31 oktober 2016

Zeer hartelijke ontvangst.
    • Tweepersoonskamer met Douche

De badkamer(schuif)deur sluit niet helemaal af. Wij zouden een ander merk koffie adviseren.

Zeer hartelijke ontvangst. Zeer lekker eten. Verschillende plekjes om te zitten zodat iedereen wat privacy behoudt. Gezellig ingericht.

• Beoordeeld op: 25 oktober 2016

Wandelen en gastronomie
    • Tweepersoonskamer met Douche

Het duurde lang voor de kamer warm was.

Zeer fijne gerechten. Mooie omgeving om aangeduide wandelingen te maken. Vriendelijk en Nederlandstalig Hou je van rustiek dan is dit hier prachtig ingericht.

Wandelweekend in het wildseizoen.

Bedden schuiven uit elkaar, en doordat het een oud houten gebouw is, gehorigheid als mensen op de trap en door de gang lopen (krakende vloerpanelen).

Vriendelijke en behulpzame eigenaren, mooie natuur, lekker eten.

• Beoordeeld op: 4 oktober 2016

We werden zeer gastvrij onthaald en niets was hen te veel ...
    • Tweepersoonskamer met Douche

We werden zeer gastvrij onthaald en niets was hen te veel om ons weekend zo aangenaam mogelijk te maken. We hebben er erg van genoten. Hartelijk dank! Zeer bosrijke omgeving om toffe wandelingen te maken.

Vriendelijke uitbaters

Bar al dicht om 11.00 u Zeer gehorige kamers

Vriendelijke uitbaters

geen

eten is in orde en zeer vriendelijk. kamers zeer proper.

• Tweepersoonskamer met Douche

Vriendelijke uitbaters en lekker eten

Heerlijk rustig, gastvrij en een goede keuken
    • Tweepersoonskamer met Douche

We werden hartelijk ontvangen in een gastvrije sfeer. De hoteleigenaar is bijzonder vriendelijk en gaat op een leuke manier om met de kinderen.

ligging, maaltijden, wandelingen

geluidsoverlast (dunne tussenwanden), geen verduisteringsgordijnen

ligging, maaltijden, wandelingen

• Beoordeeld op: 20 juni 2018

Hele vriendelijke gastvrouw en gastheer.
    • Tweepersoonskamer met Douche

Hele vriendelijke gastvrouw en gastheer. Heerlijk gegeten! Rustige ligging, goed geslapen, alles uitstekend!

• Beoordeeld op: 16 juni 2018

Mooie omgeving, goed ontbijt, vriendelijk eigenaars
    • Tweepersoonskamer met Douche

Met het diner geen menukaart

Mooie omgeving, goed ontbijt, vriendelijk eigenaars

Leuke Hostellerie
    • Tweepersoonskamer met Douche

Niets negatiefs te melden.

Comfortabele en mooie kamer. Heel erg rustig en zeer landelijk.

Hartelijk

Nijil

Matrassen

Gastvrijheid

Gastvrijheid

• Beoordeeld op: 14 oktober 2017

Er is niets dat echt tegenviel
    • Tweepersoonskamer met Douche

De bar mocht iets kelder geweest zijn

Lekker ontbijt en zeker genoeg

• Beoordeeld op: 10 oktober 2017

correct /vriendelijk onhaal / heerlijk ontbijt

Alles zeer goed

Na terugkeer vakantie was dit hotel een prima tussenstop.
    • Tweepersoonskamer met Douche

Diner heerlijk, wijn uitstekend, ontbijt prima, Gastvrije ontvangst

• Beoordeeld op: 29 september 2017

Schoon en correct. Mag alleen 10 euro goedkoper in vergelijk.

Hartelijk en correct ontvangst. Ook Nederlands talig.

adresje om terug te keren.
    • Tweepersoonskamer met Douche

Lekker ontbijt en topchef in de keuken, nette kamers. Zeer hondvriendelijk.

leuk
    • Tweepersoonskamer met Douche

Beetje meer met de gasten bezig zijn

Ontbijten viel wat tegen

af

alles was in orde

Harde matrassen

Harde matrassen

Mooie comfortkamers, lekker ontbijt en heerlijk avondeten.

Mooie comfortkamers, lekker ontbijt en heerlijk avondeten.

• Beoordeeld op: 22 juni 2017

Zeer gedienstige uitbaters

• Beoordeeld op: 22 juni 2017

Zeer behulpzame uitbaters

• Beoordeeld op: 9 juni 2017

Schitterende locatie en zeer vriendelijk personeel
    • Tweepersoonskamer met Douche

De badkamer was aan de kleine kant

Heerlijk ontbijt , rust en zeer vriendelijk personeel

• Beoordeeld op: 17 mei 2017

Rustig hotelletje in een Ardens dorpje

Alles was in orde.

Rustige omgeving. Ideaal voor een weekendje wandelen in de natuur. Heel vriendelijk personeel en ontbijt was ook heel goed.

• Beoordeeld op: 4 mei 2017

Lekker eten

badkamer

Lekker eten

ALLES WAS OKE ?OOK HET BEZICHTIGEN VAN DE OMGEVING DIE WE...
    • Tweepersoonskamer met Douche

ALLES WAS OKE ?OOK HET BEZICHTIGEN VAN DE OMGEVING DIE WE AANGERADEN KREGEN?ZELFS HET DORPJE REDU ?HADDEN WE NOG NOOIT VAN GEHOORD

• Beoordeeld op: 28 maart 2017

voor alles in de weer

Vriendelijke mensen

• Beoordeeld op: 21 maart 2017

Ontbijt, avondeten en zeer vriendelijk onthaal.
    • Tweepersoonskamer met Douche

Ontbijt, avondeten en zeer vriendelijk onthaal.

• Beoordeeld op: 12 maart 2017

Heel goed hotel.

Het diner

• Beoordeeld op: 27 februari 2017

Prettig!

niets,alleen geen lft, voor sommige mensen misschien een probleem,

De streek en het hotel zelf ,heel leuk, ontbijt heel lekker,super briendelijk

• Beoordeeld op: 20 februari 2017

Ontbijt en kamer,personeel en eten.

Goed ontbijt,nette en grote kamer! Vlotte bediening en goed eten en drinken!

• Beoordeeld op: 7 februari 2017

ontbijt prima

ontbijt prima

• Beoordeeld op: 6 februari 2017

Vriendelijk en hartelijk ontvangst, zeer lekker eten,...
    • Tweepersoonskamer met Douche

Vriendelijk en hartelijk ontvangst, zeer lekker eten, prachtige locatie. Alles was naar wens!

• Beoordeeld op: 30 januari 2017

Supper!!

Een supper weekend gehad!erg vriendelijke mensen,lekkere fondue gedaan en het ontbijt was zeker ook top!wij gaan zeker nog eens terug

• Beoordeeld op: 23 januari 2017

Zeer goed bevallen

Zeer goede ligging, veel wandelingen in onmiddellijke omgeving. Heel vriendelijke mensen Lekker gegeten savonds. Gezellige bar

• Beoordeeld op: 21 november 2016

we gaan zeker nog r
    • Tweepersoonskamer met Douche

niets viel ons tegen super!!!

de vriendelijke bediening .

• Beoordeeld op: 20 november 2016

gezellig, vriendelijke uitbaters, rustig gelegen

NIETS

gezellig, vriendelijke uitbaters, rustig gelegen

• Beoordeeld op: 11 november 2016

We hebben echt genoten van ons verblijf. Zeker voor herhaling vatbaar!!!
    • Tweepersoonskamer met Douche

Heel vriendelijke uitbaters. De menu's waren subliem, verzorgd en voor een matige prijs.

• Beoordeeld op: 7 november 2016

goed voor een kort verblijf
    • Tweepersoonskamer met Douche

ruimte van de badkamer prijs dranken nogal duur in verhouding met prijs eten en logement

aangename sfeer

Een super aanrader voor boswandelaars.

Zeer vriendelijke en behulpzame uitbaters. Het eten (ontbijt en avondmenu) waren uitstekend.

• Beoordeeld op: 19 oktober 2016

prachtige regio, vriendelijk echtpaar dat het hotel &...
    • Tweepersoonskamer met Douche

prachtige regio, vriendelijk echtpaar dat het hotel & restaurant runt

• Beoordeeld op: 10 oktober 2016

knus, gezellig w.e. met zeer lekkere keuken

de afzonderlijke smalle bedden

Het is een charme hotel vol warmte en gezelligheid met zeer vriendelijke en behulpzame uitbaters.

Er zijn ook 30 beoordelingen zonder commentaar. Deze beïnvloeden de algemene beoordelingsscore.