Beoordelingen over ibis Hotel Brussels Centre Gare du Midi 3-sterren

Rue d'Angleterre 2 - 20, Sint-Gillis (Saint-Gilles), 1060 Brussel, België

#111 van de 215 hotels in Brussel

het personeel was erg vriendelijk het was schoon en het bed...

het voldeed aan onze verwachting. Alleen was de parkeergarage in de buurt erg duur

het personeel was erg vriendelijk het was schoon en het bed was prima

Als je vroeg moet vertrekken vanuit Brussel-Zuid is dit...
    • Tweepersoonskamer met 2 eenpersoonsbedden

Als je vroeg moet vertrekken vanuit Brussel-Zuid is dit hotel perfect gelegen (recht tegenover station). Kamers zijn ruim en verzorgd. Je kan te voet (of met openbaar vervoer) naar het centrum van Brussel om een hapje en een drankje.

Voldoende.
    • Tweepersoonskamer met 2 eenpersoonsbedden

Personeel aan receptie weinig geïnteresseerd en wat apathisch. (Ingecheckt om 23u00) Na nemen van douche was badkamer een zwembad. Douchedeuren sluiten niet goed af.

Voldoende voor de aangeboden prijs. Ideale locatie voor het nemen van internationale treinen.

Fijne locatie, shabby hotel.
    • Standaard Kamer

Beetje uitgeleefd hotel.Niet heel vriendelijke receptie. De schoonmaakster kwam zonder kloppen binnen 's middags.

Locatie, station en metro voor de deur.

Heerlijk ontbijt
    • Tweepersoonskamer met 2 eenpersoonsbedden

Zwarte haren in de badkamer op de grond en bij de douche, de wasbak liep niet door.

Ontbijt was heerlijk, er is een kleine binnentuin en de kamer was ruim.

Vlakbij treinstation en prijs kwaliteit

Eerst een kamer gekregen waar door vorige gast in gerookt was. Stonk verschrikkelijk. Snap niet dat deze kamer dan vrij gegeven wordt als niet roken kamer. Werd netjes geholpen en kreeg daarna een niet roken kamer.

Vlakbij treinstation en prijs kwaliteit

Doe zo verder

Ouderwets interieur. Bij het ontbijt was men niet zo bereid om te helpen. Vb koffiemachine werkte niet. Had iets op vermeld kunnen worden nu zit je knoppen in te duwen om tot het besef te komen dat het niet werkte

De kamer met het nodige comfort. Toffe ligging. Het buitenterras met strandstoeltjes

Heerlijke bedden!
    • Standaard Kamer

Klein puntje was de drukte bij het ontbijt. Duurde even voordat we een zitplaats hadden (bij anderen aan tafel)

Heerlijke bedden Ruime kamer Schoon Prettige douche Ruime keuze bij ontbijt

Uitstekende ligging tegenover het Zuidstation
    • Standaard Kamer

Bereikbaarheid personeel: meermaals een kwartier aan receptie of bar staan wachten zonder dat er iemand te bespeuren was. We moesten erg vroeg vertrekken en hadden een meeneemontbijt besteld dat zou klaarstaan maar opnieuw niets of niemand te bespeuren. Dit stoorde me enorm.

Uitstekende ligging tegenover het Zuidstation

Leuk hotel,met basic maar propere kamer
    • Standaard Kamer

Geen kluis en koelkast op de kamer

Ontbijt was zeergoed, vers fruit en sinaasappelsap vlees,kaas,alles was voorhanden, je kan zelfs een lekkere wafel bakken!

was in orde..

kamer was prima in orde,maar voor ons was het geen vakantie daar we wegens staking dinsdag,daar we dinsdag de thalys moesten nemen,hebben we op veilig gespeeld en zo ibis geboekt ideaal als je van trein komt.Alles was in orde en eten lekker.......

Bij ons volgende bezoek aan Brussel boeken wij terug dit hotel.
    • Tweepersoonskamer met 2 eenpersoonsbedden

Bij inchecken bleek dat de baliebediende geen Nederlands sprak en gebrekkig Engels. We zouden toch mogen verwachten dat het baliepersoneel in hotels in België minstens de 3 landstalen kunnen spreken.

Het was de 2de keer dat mijn dochter en ik in dit hotel verbleven. Hotel, bedden en ontbijt zijn prima. Bij het uitchecken bleek de man aan de balie perfect Nederlands te praten, wat wij heel erg op prijs stelden.

Cool, calm, comfortable
    • Standaard Kamer

Beperkte faciliteiten op de kamer: één stoel voor twee personen; geen kluisje. Maar: dat stoorde ons niet. Waardevolle voorwerpen kunnen via receptie worden opgeborgen.

Locatie uitstekend nabij trein, winkels en openbaar vervoer. Kamer licht, ruim en rustig + comfortabel groot bed. Ontbijt met voldoende keus, ongeacht voedselvoorkeur. Personeel vriendelijk en efficiënt.

hotel gekozen vanwege ligging tegenover het station. Wij hebben een tof verblijf gehad!

De badkamer van onze kamer zou geschilderd moeten worden.... De temperatuur in de kamer slecht of niet te regelen... (te warm)

Leuke Brasserie- Bar met zeer vriendelijk personeel. Perfekte ligging voor treinreizigers

• Beoordeeld op: 7 april 2018

Mooi hotel, maar in de kamer erg warm en veel lawaai.

Het was heel warm in de kamer er werd me gevraagd of ik de airconditioning aan had gedaan, maar dat leek mij wat gek begin april. Verder was er veel lawaai van buiten en stonden er ook wat aparte figuren bij de in- en uitgang van hotel. In mijn eentje voelde ik me daar niet zo veilig.

Het hotel ziet er prima uit. De kamer was opgeruimd en schoon. Dichtbij shuttlebus naar vliegveld Charleroi.

• Beoordeeld op: 6 april 2018

Een groot gemak.
    • Standaard Kamer

De lift en de kamer roken naar sigarettenrook. Ik ben astmapatiënt en daar erg gevoelig aan. Ook het bed was wat aan de smalle kant.

De ligging. Je stapt het station uit en je wandelt recht het hotel in. Ook de rustige ligging van de kamer. Je hoorde er niks van het treinstation.

Het verblijf was prima naar verwachting. Goed hotel
    • Tweepersoonskamer met 2 eenpersoonsbedden

Het licht in de slaapkamer was kapot. Bed lag prima, maar kussen was erg hard.

De locatie was top, het hotel bevindt zich naast het station Brussel Zuid. Vanaf daar kun je gemakkelijk het centrum bereiken. De kamer was prima voor de prijs. Ruim en schoon. Ontbijt was ook top!

• Beoordeeld op: 16 maart 2018

Geen kwaliteit voor de betaalde prijs!
    • Tweepersoonskamer met 2 eenpersoonsbedden

Dekbedovertrek was vuil (zwarte vlekken op meerdere plaatsen), ook badmat hing vol zwarte pluizen. Ook op de spiegel in de badkamer hing een vieze zwarte smurrie. Mijn beide collega's hadden wel een propere kamer, dus ik had blijkbaar pech.

• Beoordeeld op: 31 januari 2018

Mooie kamer, goed en behulpzaam personeel, goed ontbijt...
    • Standaard Kamer

Jammer dat op de kamer geen kofffie/thee faliciteiten zijn, Dat je moet betalen (kluishuur) voor de bagage opslag.

Mooie kamer, goed en behulpzaam personeel, goed ontbijt buffet

• Beoordeeld op: 16 januari 2018

Eenvoudig hotel, goed gelegen vlak bij het Zuit Station

Jammer dat de flacon met douchegel bijna leeg was. De hoofkussens zakten erg door en waren niet echt comfortabel.

Goed gelegen vlak bij het Zuid- Station. Het personeel was vriendelijke. De kamer eenvoudig, maar proper.

• Beoordeeld op: 21 december 2017

Perfect

Airco maakte lawaai dus afgezet. Bijgevolg veel te warm in kamer (in december!)

Zeer vriendelijk onthaal. Goede ligging om ‘s morgens Thalys te kunnen nemen.

• Beoordeeld op: 17 december 2017

Bij het ontbijt werd mijn handtas gestolen !
    • Standaard Kamer

Bij het ontbijt werd mijn handtas gestolen !!!!!!!!!!!!!!!!! Er is blijkbaar geen enkel toezicht op personen die zomaar in en uitwandelen om te komen stelen Overigens waren we wel tevreden qua hotelinrichting en personeel Het zou leuk zijn als ze op een of andere manier een financiele tegemoetkoming zouden doen en bovendien een enorme reclame

Enorm tevreden
    • Standaard Kamer

Eigenlijk viel niets tegen... als ik dan toch iets negatief moet zeggen... een wc-borstel ontbrak en kan handig zijn 😁

Alles was naar behoren , vriendelijk onthaal , ruime en stille kamer ondanks de vrij drukke ligging ... netjes

een ideale uitvalsbasis voor een vertrek vanuit Brussel-Zuid
    • Standaard Kamer

Je zou kunnen vitten over het feit dat het onthaal enkel Frans en Engels sprak en geen Nederlands, maar dan heb ik het over een detail, want het onthaal op zich was zeer vriendelijk en volledig! De locatie is ideaal als uitvalsbasis naar station Brussel-Zuid. Verder is de buurt rond Brussel-Zuid misschien niet de leukste buurt. Prijs-Kwaliteit gezien echter wel het overwegen waard.

De kamer was ruim en het feit dat er geen vast tapijt was, is een groot pluspunt. Het hotel ligt letterlijk recht tegenover het station Brussel-Zuid, waar je aansluiting hebt met de meeste internationale treinen en is dus een ideale uitvalsbasis als je een vroege trein moet hebben. Het ontbijt was zeer volledig en een vroeg ontbijt (bvb bij een vroege trein) is mogelijk. Ik nam een spaghetti in het restaurant en die was zeer lekker. De service in de bar was uitermate vriendelijk en goed.

• Beoordeeld op: 7 oktober 2017

We hadden het goed naar ons zin.
    • Standaard Kamer

We waren tevreden over het personeel en over de kamer, maar we hebben wat opmerkingen: 1) één van de spotjes in de kamer deed het niet, 2) het water in de wastafel liep veel te langzaam weg, 3) de douche had vanwege kalk in de douchekop een kleine harde straal. Deze dingen hadden de schoonmaaksters toch even kunnen controleren!? We vonden de prijs van het ontbijt te hoog (vergeleken met wat andere hotels voor een lagere prijs aanbieden). De ongezellige ontbijtzaal deed ons erg denken aan een fabriekskantine.

Het hotel staat recht tegenover het Brussel du Midi station: een station met goede trein-, metro-, tram- en busverbindingen. Het centrum van de stad is op loopafstand (een half uur).

prima hotel voor korte verblijven
    • Standaard Kamer

voor ons een zeer goede ligging, wij waren op doorreis nr londen en zaten vlak over het station waar de eurostar vertrekt, gezellige bar en restaurant met lekker eten, vriendelijke mensen, 's morgens een volledig ontbijtbuffet vanaf 6.30 prima vr vroege vertrekkers. Aangename zeer nette kamers.

Goed voor als je op doorreis bent

Ontbijt en de organisatie er van. Er was absoluut geen organisatie , de broodjes waren hadden net als de boterkoeken Vuile tafels en lang duren eer dat er werd opgeruimd.

Het was dicht bij station gemakkelijk als je op doorreis bent .

Verblijf matig tot ok, Ontbijt geweldig.
    • Standaard Kamer

de wc rol in de kamer had een rode vlek erop. Wij wilden hem niet gebruiken en hebben bij receptie gevraagd om een nieuwe rol. Helaas hebben wij die niet in onze kamer mogen ontvangen. Eten in restaurant: We wilden eten bestellen. Assortiment beperkt want na 22 uur. Begrepen we. al hadden we dat graag gehoord toen we de menukaarten ontvingen. We bestelden iets dat aangegeven was. Ober kwam terug met: kan niet, alleen pizza. We bestelden vegetarische pizza's. Ik kreeg er een met vlees.

Ontbijt was heerlijk en ongebreideld veel te kiezen. Dat we mochten roken in de kamer (wij deden het uit het raam weliswaar) terwijl het op de gangen niet naar rook stonk.

We kwamen aan rond de middag maar konden maar om 15:00u...
    • Standaard Kamer

We kwamen aan rond de middag maar konden maar om 15:00u inchecken. We kregen een kaartje om de bagage naar lockers te brengen. Deze bleken met (gepast) geld te werken. Terug naar boven om te wisselen. Er waren geen muntstukken. "Wissel hier even in de buurt" kreeg ik te horen. Na drie mislukte pogingen kon ik wisselen in een shop in het station.

• Standaard Kamer

Vriendelijkheid: als je het buffet komt bijvullen mag je vriendelijk zijn.

Kamer prima, ontbijt matig. Routing in restaurant klopt niet. Sjagerijnige bediening, eten op, kopjes en kommen op

• Beoordeeld op: 3 mei 2017

Proper, goede late check out, toffe bar, dichtbij metro,...

Ligging iets minder voor een stadsbezoek, kamers waren bloedheet en airco werkte niet naar behoren

Proper, goede late check out, toffe bar, dichtbij metro, basic prima in orde

• Beoordeeld op: 11 april 2017

Voor herhaling vatbaar en een aanrader
    • Standaard Kamer

De werken maar daar hadden we geen last van en dex andere gasten ook niet want alles was proper. En als je renoveert kan je niet zonder werken

We moesten de volgende dag de thalys hebben om naar luchthaven parijs te gaan. Op tijd wake up call en zo begoneen we ontspannen aan de vakantie

• Beoordeeld op: 9 maart 2017

Goed meegevallen.
    • Standaard Kamer

Met gesloten raam kwam er voor 24u straatlawaai binnen. Eraan denken een rustige kamer te vragen is misschien een oplossing

Ligging heel dicht bij station Brussel Zuid. max 200m

• Beoordeeld op: 7 maart 2017

goed maar duur
    • Standaard Kamer

De prijs! Kwaliteit is goed, maar wat mij betreft niet heel veel beter dan Ibis Budget in Antwerpen. Prijs is echter bijna dubbel.

Ontbijt was heerlijk. Kamer was goed, voorzieningen prima en wifi goed

• Beoordeeld op: 5 maart 2017

Goeie locatie voor brussel Zuid station
    • Standaard Kamer

Papiertjes op de grond, klein ongedierte in de badkamer (spleten in de plinten), geen mogelijkheid tot restaurant want gesloten, spijtig op een vrijdagavond!

Locatie perfect wanneer brussel zuid station doorreis station is!

• Beoordeeld op: 15 februari 2017

Smile please...
    • Standaard Kamer

Matras ligt niet vast, eerste dag geen douchegel, 2de dag avond moest receptie voor douchegel bellen, de deur van douchekamer kon niet dicht, moet echt hard duwen!

• Beoordeeld op: 30 januari 2017

Een hotel waar ik niet kan slapen laat ik liever aan anderen.
    • Standaard Kamer

Kamer 123, naast de lift en net boven een soort technische ruilmte. Gans de nacht slaapverhinderende geluiden ( machine? Water? ..) Kunnen slapen is nochtans de essentie van een hotel!

Ligging vlakbij station. Ideaal als je de eerste Thalys moet nemen.

• Beoordeeld op: 18 januari 2017

Brussel
    • Standaard Kamer

Leuk ontbijt die we niet hebben moeten Betalen, locatie net tegenover treinstation, dus ideaal,om naar de luchthaven te gaan. Hebben Brussel ook eens kunnen bezoeken zo.

• Beoordeeld op: 1 januari 2017

prima voor functionele overnachting om trein te halen
    • Standaard Kamer

standaard kamer had twee eenpersoons bedden ipv 1 tweepersoons. kaas bij ontbijt zag er uit alsof het er al een week lag. zou hier ook nooit voor pleasure heen gaan daar is het veel te functioneel en sfeerloos voor maar dat had ik ook niet van ibis verwacht. vond de prijs erg voor een zo functioneel hotel.

gewoon een heel praktisch functioneel hotel. kwamen aan met late trein en moesten vroege trein weer hebben op midi en in die zin voldeed het prima. ontbijt was heel uitgebreid.

brussel sightseeing
    • Standaard Kamer

het is budget hotel, dus helaas geen kleine ijskast in de room hotelbar op zondag gaat pas om 3 uur open, dan kun je niet na uitchecken nog even wat drinken daar, maar ok, er zijn genoeg andere plekken in de buurt

ruime kamer was prima, 1 x 2 pers. bed, boxspring en een aparte 1 pers. bed gratis heet water bij de bar prima locatie tegenover midi station supermarkt ligt er paar meter ernaast, delhaize receptie hele nacht open

• Beoordeeld op: 18 oktober 2016

• Standaard Kamer

De lokatie is aan de ene kant prima (tegenover station Midi Brussel), maar de aanwezigheid direkt buiten het hotel van hang jongeren/ouderen en de aanwezigheid van politie/militairen bij station geven een onveilige indruk.

• Beoordeeld op: 7 oktober 2016

Prima. Geheel volgens verwacht
    • Standaard Kamer

Ik mis een hoek waar je comfortabel kunt zitten zonder door de drukte van arriverende gasten te worden gehinderd.

De service in de bar/restaurant was heel attent.

• Beoordeeld op: 20 september 2018

De lucht ventilatie / airco maakt waanzinnig veel lawaai.
    • Standaard Kamer

De lucht ventilatie / airco maakt waanzinnig veel lawaai. Ik kon er niet van in slaap komen.

Locatie tov station
    • Standaard Kamer

Kamer, inclusief lakens, afstandsbediening tv, gordijnen... stonken naar sigaretten

Locatie tov station

Geen zetel in de kamer.

Geen zetel in de kamer. TV heel stil en heel ver van het bed (en klein).

• Beoordeeld op: 8 september 2018

Ligging nabij station Brussel MIDI

De extreme prijs

Ligging nabij station Brussel MIDI

• Beoordeeld op: 31 augustus 2018

Bzn
    • Standaard Kamer

De kamer was erg ongezellig.

De nabijheid tot het station

Schoon, ruim
    • Tweepersoonskamer met 2 eenpersoonsbedden

Buurt alhoewel leuke multi cultivvmarkt tegenover hotel, niet echt centraal

Schoon, ruim

tevreden

geen opmerking

Dichtbij het station.We hebben een rustige en groot kamer gehad. Het ontbijt was ook goed.

Kort maar goed

Nabijheid van het station

Beantwoordde aan de verwachtingen, prima dus
    • Tweepersoonskamer met 2 eenpersoonsbedden

Ruime kamer en prima locatie

Ruime en nette kamers

Ruime en nette kamers

Uitstekend !
    • Standaard Kamer

grote ruime kamer, heel proper

Aangenaam
    • Tweepersoonskamer met 2 eenpersoonsbedden

De kamers netjes, goede bedden , douche ok Personeel vriendelijk, dicht bij het station

mooie rustige start van de vakantie ...

niets aan te merken

zeer propere en rustige kamer (zijkant gelegen), uitgebreid ontbijt en zeer verzorgd

Comfortable en dicht bij station.

Comfortable en dicht bij station.

Kamers zijn oké. Best als je wist al waar je naartoe gaat.
    • Standaard Kamer

- Niet de beste buurt om te omwandelen.

- Kamer was ruim en gemakkelijk, prima voor korte verblijf. - Prima locatie bij Brussels Zuid

Stof onder het beste.

Stof onder het beste.

Vlak bij station Eurostar

Vlak bij station Eurostar

Ligging : vlakbij station

Zeer basic hotel zonder meer.

Ligging : vlakbij station

Geen stress als je vroeg moet vertrekken in Brussel-Zuid

Perfecte ligging

Goed ivm verblijf van een nacht tov openbaarvervoer

Ligging t.o.v. Openbaar vervoer

• Standaard Kamer

de kamer was niet heel proper

personeel heel vriendelijk

• Beoordeeld op: 7 april 2018

Perfect voor kort verblijf
    • Standaard Kamer

Ontbijt (te veel self-service, te weinig personeel), snelle outcheck op rustig moment alsof klant nummer is

Locatie, kamer

Naar tevredenheid.
    • Standaard Kamer

Bed goed. Ontbijt zeer uitgebreid.

Aanrader!

Schoon, prima bedden, uitgebreid ontbijt tegenover het station.

perfect als overnachting om vroege Eurostar ed te halen

Buurt geeft een nogal onveilig gevoel

Goed uitgebreid ontbijt, propere kamers

• Beoordeeld op: 14 maart 2018

Ligging direct tegenover station Midi
    • Standaard Kamer

Geen water, koffie of thee op de kamer

Ligging direct tegenover station Midi

• Beoordeeld op: 13 maart 2018

Ruime kamer en vriendelijk onthaal
    • Standaard Kamer

Vrij veel lawaai van geloop op de gang s nachts

Ruime kamer en vriendelijk onthaal

Op andere punten , geen opmerking .
    • Standaard Kamer

Op andere punten , geen opmerking .

• Beoordeeld op: 23 februari 2018

Goed ontbijt

Jammer dat er geen parkeergarage bij het hotel was

normaal

Bed

Ruime kamer, schoon.

Ik miste koffie en thee faciliteit op de kamer.

Ruime kamer, schoon. Goed uitgebreid ontbijtbuffet.

• Beoordeeld op: 11 februari 2018

Spijtig dat je niet om 5:30 kunt ontbijten omdat je een...
    • Standaard Kamer

Spijtig dat je niet om 5:30 kunt ontbijten omdat je een vroege trein moet nemen.