Beoordelingen over Grand Hotel Kempinski Geneva 5-sterren

Quai du Mont-Blanc 19, Paquis, 1211 Genève, Zwitserland

#20 van de 95 hotels in Genève

Toplocatie met heerlijk ontspannen topservice
    • Deluxe Tweepersoonskamer met 1 of 2 Bedden en Uitzicht op het Meer

Op de interne site van het hotel stond aangegeven, dat het ontbijt tot 11.00 uur geserveerd werd. Dit bleek 10.30 uur te zijn. Overigens was dat geen enkel probleem en konden wij om 10.25 nog uitgebreid ontbijten. Helaas werd de juiste tijd, ondanks melding aan ontbijtmanager en conciërge gedurende ons verblijf niet aangepast op de site. Op de zaterdag was de ontbijtstaf erg druk - waarschijnlijk te weinig medewerkers-met het opruimen om de ruimte op tijd klaar te hebben voor de lunch met als gevolg iets minder aandacht voor de gasten. Wel werd alles gewoon geserveerd.

Grand Hotel Kempinsky Genève biedt alles wat je van een 5 sterren hotel mag verwachten: mooie kamers met schitterend uitzicht op het meer van Genève, een zeer professionele staf, die heel ontspannen topservice levert. Alles loopt als een goed geoliede machine met aandacht voor gasten en details. Wij waren er dit jaar twee maal; in Februari en in Juni. Het leuke is dat het "binnenplein" in de winter een soort skihut is en in de zomer een "strandterras". In juni kregen wij een upgrade van een deluxe kamer met zicht op het meer een nog grotere kamer met zicht op het meer met een enorme badkamer én enorm veel kastruimte en ruimte om je koffers op te slaan. Rozen stonden op de salontafel en de volgende dag ook in een glas in de badkamer. Het ontbijt is zeer uitgebreid en wordt zomers op het terras geserveerd. De ontbijtruimte verandert in een Italiaans restaurant voor lunch en diner. Verder is er in het hotel nog een luxe restaurant en een (disco) bar en (niet vallend onder het hotel) een Aziatisch restaurant. Ook op het strandterras wordt eten geserveerd. Toen wij rond 16.00 uur iets kleins wilden eten was het geen enkel probleem de (al eerder geprobeerde) prima Clubsandwich voor ieder van ons tot halve porties terug te brengen. Doormen en conciërges zijn ook zeer goed. De absolute top is de "Lady in red"; een elegante dutymanager, die voor geen gat te vangen is en maar een doel heeft; het de gasten naar de zin maken en eventuele problemen op te lossen op een ontspannen, professionele manier: Mijn man bleek zijn broek gescheurd te hebben aan het slot van een van de badkamerdeuren; Hij bukte met zijn lengte van > 2 meter om iets uit de kast te pakken en raakte toen het redelijk scherpe slot. De Lady in red bood gelijk aan de schade te vergoeden. wat wij niet nodig vonden. Belangrijker vonden wij, dat dit bij volgende gasten voorkomen kon worden. Bij terugkeer 's avonds op de kamer stond er wel een mooi fles wijn en een schaal...

Onthaal aan de receptie bij het in- en uitchecken verliep...
    • Superior Kamer met Uitzicht op Binnenplaats

Beetje gedateerde inrichting van de kamer.

Onthaal aan de receptie bij het in- en uitchecken verliep ontzettend vlot en vriendelijk. Kamer was ruim en voorzien van alle noodzakelijke faciliteiten.

• Beoordeeld op: 21 februari 2018

Perfecte plaats om te verblijven met fenomenaal uitzicht
    • Deluxe Tweepersoonskamer met 1 of 2 Bedden en Uitzicht op het Meer

Vóór een opera hebben wij om 17.00 uur iets kleins gegeten in de lounge. De frites bij de Clubsandwich was niet echt goed. Meteen werd ons ter compensatie koffie aangeboden. Na de opera waren om 23.30 uur alle restaurants gesloten, wel konden wij toen nog naar de bar, maar daar was keiharde muziek. Wij hebben toen roomservice besteld; in feite wel grappig na de opera Faust met een stervende Marguerite aten wij een pizza Marguerita. De informatie over de wijn in de minibar kan beter. Het enige jammere is dat de kamers met het mooiste uitzicht aan de voorkant liggen en wanneer je zoals wij graag met open raam i.c. balkondeur open slaapt heb je last van de gasten van de bar c.q. nachtclub, die tot 5. uur 's morgens naar buiten komen en/of buiten staan te roken en erg veel lawaai maken. ( Een euvel waar waarschijnlijk niets aan te doen is). Dan zit er niets anders op dan de balkondeur te sluiten en de airco aan te zetten. Het ook bij nacht schitterende uitzicht blijft.

Grand Hotel Kempinski is gewoon wat je van een 5 sterren hotel én een Kempinski hotel mag verwachten; Professioneel en vriendelijke medewerkers. Wij hadden een Deluxe twee persoonskamer met een balkon en met een werkelijk schitterend uitzicht op de bekende fontein van Genève. De kamer en badkamer waren prima. Het fijne is dat in de badkamer zowel de regendouche als de gewone douche gelijktijdig water kunnen geven. Het ontbijt is perfect,.. Bij het ontbijt- waar je na 1 dag herkend wordt door de leidinggevende- word je niet alleen begeleid naar je tafel, maar wordt al direct gevraagd wat je wil drinken en dat wordt meteen geserveerd. Doormen en conciërges zijn erg goed. Conciërge vraagt de volgende dag of het gegeven advies goed was (ja). Bij thuiskomst heb ik gevraagd om informatie over kussens en dekbedden, die ik perfect vond en ik kreeg na 1 dag alle gespecificeerde informatie (materiaal en leveranciers met van de inkoopdirecteur.

• Beoordeeld op: 11 november 2017

Stedentrip met een goud randje !
    • Superior Kamer met Uitzicht op Binnenplaats

Een geweldig mooie kamer. Ongevraagd hebben we een up-grade gekregen voor een nog mooiere kamer. Fantastisch personeel. Vriendelijkheid kost geen geld wordt gezegd maar dat is daar zeker van toepassing. Het kost wél geld maar je krijgt er ook veel voor.

• Beoordeeld op: 12 maart 2017

De ligging van het hotel met het fantastische uitzicht.
    • Deluxe Tweepersoonskamer met 1 of 2 Bedden en Uitzicht op de Binnenplaats

Vind de kamer klein voor de prijs 2 nachten 2.000 Ch Frank is veel geld voor een kleine kamer

De ligging van het hotel met het fantastische uitzicht.

• Beoordeeld op: 20 september 2016

Gehorig en duur
    • Superior Kamer met Uitzicht op Binnenplaats

1.Erg gehorige kamers. 2.Geen aparte douche ruimte wat ik zeker had verwacht bij de prijs die je ervoor betaald. 3. Voor mijn idee geen 5 sterren hotel.

• Beoordeeld op: 9 februari 2018

prettig verblijf
    • Superior Kamer met Uitzicht op Binnenplaats

Mooi centraal hotel - je kan met de boot naar de overkant gratis - vooral mooi zwembad en sauna

• Beoordeeld op: 18 juni 2017

Douche is onder verwachting

Douche is onder verwachting

• Beoordeeld op: 19 maart 2017

• Premium Kamer met Gedeeltelijk Uitzicht op Meer

Sfeer, ambiance

• Beoordeeld op: 7 april 2016

Goede ligging.

Le Grill is prijs kwaliteit niet in verhouding

Goede ligging. Personeel heel bekwaam. Restaurants van goede kwaliteit

• Beoordeeld op: 26 november 2015

De prijs van het ontbijt is overdreven.

De prijs van het ontbijt is overdreven.

• Beoordeeld op: 11 april 2015

excellent breakfast and spa.

even for geneva, pretty expensive

excellent breakfast and spa. Great location