Boende Flyg Hyrbilar Flygtaxi

Curaçao Hotellrecensioner av riktiga gäster

Senaste recensionerna för hotell på Curaçao

• Sunscape Curacao Resort Spa & Casino All Inclusive

Genomsnittligt recensionsbetyg: 7,8
    • Den positiva delen av recensionen

Vi bodde här i 5 dagar och hade bokat ett ocean front rum, det låg precis vid vattnet och hade fin utsikt. Bekväma sängar och välstädat på rummet. Maten var helt okey, med bra urval. Bra snorkling.

Ingen WiFi på rummet.

Recenserades: 31 maj 2018 Bodde här Maj 2018
    Mats Sverige
  • Villa Azov

Jan Thiel, Curaçao

Genomsnittligt recensionsbetyg: 9,3
    • Den positiva delen av recensionen

Underbart hus, fräscht, bekvämt. AC i sovrum, fläktar i övriga huset. Egen pool, bra läge. Hade nytta av tvättmaskinen. Allt var jättefint! The keeper Luisa var supertrevlig och bra! Hon kom så fort vi undrade nåt.

• Den negativa delen av recensionen

Hade problem med att det inte fanns någon vud villan när vi kom, det kändes osäkert. Missförstånd tror jag mellan ägaren o the keeper. Det blir lite dyrare än vad man först tror pga tax, städning och extra el. Ändå prisvärt!

Recenserades: 12 augusti 2018 Bodde här Augusti 2018
  • World Heritage

Genomsnittligt recensionsbetyg: 9
    • Den positiva delen av recensionen

Det centrala läget passade oss utmärkt. Nära till Waterfront, Emmabridge och bra restauranger. Vi tyckte också om att bo i ett vanligt bostadsområde. Lägenheten sliten men för oss var det samtidigt en del av charmen.

Recenserades: 12 september 2018 Bodde här September 2018
    Irene Sverige
  • Pietermaai Studio's

Genomsnittligt recensionsbetyg: 8,3
    • Den positiva delen av recensionen

Perfekt läge i Pietermaai. Väldigt fint poolområde. Fint hotell, men just vår studio motsvarade inte förväntningarna.

• Den negativa delen av recensionen

Vid incheckning verkade rummet vara klart, men det kunde vi inte få om vi inte betalade 10$/timme - kändes märkligt. Vårt rum hade inte varmvatten, vilket inte hade framgått. Mycket småflugor inne på rummet.

Recenserades: 18 juli 2018 Bodde här Juli 2018
    Helena Sverige
  • Hibiscus Beach House

Genomsnittligt recensionsbetyg: 9,4
    • Den positiva delen av recensionen

Kan verkligen rekommendera detta boende, framför allt var ägarna oerhört trevliga och verkligen gjorde allt för att vi skulle trivas och må bra. Närheten till jan Thiel Beach 200 meter, perfekt. Boendet har till och med en bil som man får hyra till en billig penning om man vill utforska ön´s andra stränder.

Recenserades: 23 juli 2018 Bodde här Juli 2018
    michael Sverige
  • Kontiki Beach Resort

Genomsnittligt recensionsbetyg: 8,6
    • Den positiva delen av recensionen

Hotellet var mycket trevligt utformat som hel anläggning och själva boendet. Personalen var trevlig och hjälpsam. Stranden OK, lite trång jämfört med grannhotellet. Matsalen var också bra liksom angränsande Moods, där man också kunde sätta notan på rummet.

• Den negativa delen av recensionen

Det enda som drar ned betyget var de närliggande strandanläggningarna med hög musik två gånger i veckan (fredag/söndag). Vi bad att få ett rum så långt från stranden som möjligt, vilket vi fick. Basen från musiken hördes i alla fall till vårt rum, men inte störande. En morgon hade de inte fått alla leveranser vilket begränsade frukostutbudet något.

Richard Sverige
  • LionsDive Beach Resort

• Den positiva delen av recensionen

Bra strand och trevlig stor anläggning med flera restauranter, pooler och ett par stränder. Gott om plats på stranden och gott om andra restauranter i området längs stranden.

• Den negativa delen av recensionen

Flera gäster använde träningsbassängen som lekplats.

Richard Sverige
  • Lagun Blou Dive and Beach Resort

Lagun, Curaçao

Genomsnittligt recensionsbetyg: 9
    • Den positiva delen av recensionen

Läget är fantastiskt! Vyerna från villorna är otroliga och inget man tröttnar på! Så mycket av curaçaos bästa stränder nära hotellet. Värdarna är väldigt trevliga. Pool finns men vem behöver det när världens bästa hav/akvarium finns utanför? Stor villa för 2 personer.

• Den negativa delen av recensionen

Det är en bra bit från affär för att handla mat men planerar man inköp så är det inga problem. Lite hårda sängar, fler kuddar vore bra och även mer köksredskap i köket. Wifi dåligt, borde uppdateras! Priser något höga för off season men funkar. Otydlig kommunikation för incheckning! Kom till en gate och inte fått några instruktioner och fick ringa ett dyrt samtal.

Recenserades: 26 juli 2018 Bodde här Juni 2018
  • Scuba Lodge & Suites

Genomsnittligt recensionsbetyg: 8,9
    • Den positiva delen av recensionen

Ett återkommande besök redan efter ett halvår! Fick en fin uppgradering pga bröllopsdag! Bra läge för Willemstad! Riktigt bra sängar! Wifi funkade bättre än förra gången.

• Den negativa delen av recensionen

Lite otydlig kommunikation vid incheckning och en betalning som ville göras dubbel vid utcheckning men allting löstes fint. Fattades lite köksredskap till det stora köket tyvärr.

• Curacao Suites Hotel

• Den positiva delen av recensionen

Fantastiskt rum med alla bekvämligheterna. Både 110 och 220 volt på rummet med Europeiska kontakter,v ilket gjorde att vi inte behövde våra adaptrar. Otroligt effektiv A/C. Bra frukost. Framför allt var läget super bra.

• Den negativa delen av recensionen

A/C kunde monterats så den inte blåste på sängen. Fast det vara bara att ta sig mer när man sov.

Recenserades: 14 augusti 2018 Bodde här Juli 2018
    Pedro Sverige

Hotell på Curaçao med höga betyg från gäster som talar svenska

• LionsDive Beach Resort

• Den positiva delen av recensionen

Hotellt på stranden. Gott om solstolar, bra simstrand. Gratis transport till stan, 9 min. Vänlig, tjänstvillig personal. Snyggt och rent överallt. Taxi relativt billigt.

• Den negativa delen av recensionen

Priset, allt lika dyrt som hemma i Finland. Dålig (gratis) WIFI. Gratisbussen till stan två gånger om dagen hade sådan tidtabell att man tvingades äta middag på hotellet om man inte tog en taxi.

Recenserades: 23 februari 2017 Bodde här Februari 2017
    Monica Finland

Hotell på Curaçao med höga betyg från alla gäster

• La Maya Beach Curacao

Genomsnittligt recensionsbetyg: 8,6
    • Den positiva delen av recensionen

Personlig service av värdparet Yolanda och Marcel som ger det lilla extra och får dig att känna dig väl omhändertagen. De hjälper till med allt från biluthyrning till tips om restauranger. Fullt utrustat kök med bl a diskmaskin. Sköna sängar. Boende med mycket lugnt läge utan genomfartstrafik. Härlig infinity pool.

• Den negativa delen av recensionen

Vi skulle uppskattat en restaurang på gångavstånd och bättre snorkling i närheten av boendet.

Recenserades: 7 januari 2017 Bodde här December 2016
    Louise Sverige