Boende Flyg Hyrbilar Flygtaxi

Algeriet Hotellrecensioner av riktiga gäster

Senaste recensionerna för hotell i Algeriet

• Lamaraz Arts Hôtel

Alger, Algeriet

Genomsnittligt recensionsbetyg: 9,4
    • Den positiva delen av recensionen

Hotel Lamaraz Arts Hotel är ett fyrstjärnigt hotell beläget i centrala Alger högt uppe på en kulle i stadsdelen Kouba. Metro och spårvagn finns några hundra meter från hotellet inom kort promenadavstånd. Hotellet är helt nybyggt och alla fasciliteter är supermoderna och bekväma. Det lyxiösa hotellrummet jag hade var rymligt med en stor bekväm dubbelsäng, skönt täcke och mjuka stora kuddar. Där var också ett litet bord, liten fåtölj och en stor plattskärms-tv med internationella kanaler. Varje dag fanns alltid två flaskor med mineralvatten på bordet utan kostnad och också litet kylskåp med olika läskedrycker. Ett värdeskåp fanns i garderoben. Wifi funkade perfekt och ingick. Badrummet var superlyxigt i marmor med dusch och regndusch inklusive badrock, badtofflor och toalettartiklar och jättestora badlakan plus hårtork. Man har fri tillgång till hotellets spa, dvs en avdelning med enorm jacuzzi, hammam, bastu och och olika duschmöjligheter. Man bokar en timme som man disponerar helt själv och det ingår i rumspriset. Där fanns också en toppmodern träningsrum som man kunde använda. Spa-avdelningen erbjöd massage, make-up och hårsalong. Hotellet har en jättefin terrassrestaurang på högsta våningen med bedövande vacker utsikt över Medelhavet och hela staden Alger. Servicen är jättebra, personalen supertrevliga och alltid hjälpsamma. De flesta pratade bra engelska. Efter bara en dag kändes personalen nästan som vänner vilket jag finner oerhört charmigt och trevligt. Det gjorde min vistelse ännu mer uppskattad och det var nästan svårt att lämna hotellet efter fyra underbara dagar. Frukosten (ingår) är fantastisk god och likaså middagsbuffén (extra kostnad) är överdådig och nästan svårt att välja vad man ska äta. Alla rätter var vällagade med utmärkta kockar som kommer ut ibland och ser till att allt är perfekt serverat.

• Den negativa delen av recensionen

Recenserades: 12 januari 2018 Bodde här December 2017
    Andrea Sverige
  • AZ Hôtel Kouba

Alger, Algeriet

Genomsnittligt recensionsbetyg: 8,4
    • Den positiva delen av recensionen

Fyrstjärniga AZ Hotel Kouba ligger precis bredvid Lamaraz Arts Hotel i centrala Alger i stadsdelen Kouba. Nära och bra till metro och spårvagn. Hotellet har gratis wifi i alla rum och funkar perfekt. Transfer till och från flygplatsen erbjuds mot en avgift (kostar inte lika mycket som taxi så det är värt att ta det), man måste beställa i receptionen. Rummet jag fick var en sk upgrade beroende på tillgång utan extra kostnad fick jag en lyxigt rum med havsutsikt. Mycket uppskattat! Stor fin dubbelsäng och ett bra badrum med dusch inkl badartiklar och badlakan. Rummet hade också ett kylskåp men utan drycker, men man fick ett par flaskor mineralvatten helt gratis varje dag. Där fanns även ett värdeskåp. Jag blev erbjuden gratis tillgång till ett liten swimmingpool som fanns i frukostrummet. Där fanns också en lite mindre träningslokal och en bastu ( bastu mot extra kostnad). Personal trevlig och hjälpsam och städning av rummet perfekt. Supergod frukostbuffé, man kunde beställa färskpressad apelsinjuice, nygräddad omelett eller pannkakor ingick. Hade en fin vistelse i två dagar.

• Den negativa delen av recensionen

Allt var bra.

Recenserades: 12 januari 2018 Bodde här December 2017
    Andrea Sverige
  • Résidence El Schems

Bordj el Kiffan, Algeriet

Genomsnittligt recensionsbetyg: 7,3
    • Den positiva delen av recensionen

Mycket trevlig värd/personal. Kan ordna det mesta du önskar. Stort och rymligt med fin takterass. Prisvärt och skapligt läge nära spårvagn.

Recenserades: 3 april 2018 Bodde här April 2018
    BENGT Sverige