Boende Flyg Hyrbilar Flygtaxi

Egypten Hotellrecensioner av riktiga gäster

Senaste recensionerna för hotell i Egypten

• Aqua Blu Sharm El Sheikh

Genomsnittligt recensionsbetyg: 8,8
    • Den positiva delen av recensionen

Städaren med namn Mohammad Salah var jätte trevlig .. rummet var väl städat.. personal på receptionen (bl.a. Rida var jätte trevlig och duktig på sitt jobb)

• Den negativa delen av recensionen

Det vi gillade minst var att många andra familjer hade för många stökiga barn med mycket skrik och springande överallt ..

Recenserades: 21 augusti 2018 Bodde här Juli 2018

Diosmar Sverige
  • Pyramids Plaza Hotel

Genomsnittligt recensionsbetyg: 5,4
    • Den positiva delen av recensionen

Tre saker som var bra med detta hotell. Sängarna, att det fanns en pool och utsikten.

• Den negativa delen av recensionen

Allt. Dålig frukost, äggen kokta så det gick att använda till spelkulor. Några av personalen arbetade tillsammans med guider och taxifolk. De blev arga när vi ville välja själv. WIFI fungerade nästan inte alls, lite i lobbyn men där var så fruktansvärt hett att det inte gick och sitta där. Ha med öronproppar. Tungtrafik som tutar dygnet runt. Det stod i beskrivningen att det skulle finnas en minibar på rummet, det var ett tomt kylskåp som läkte vatten. Om man vill ha ett glas vin så är det nästan omöjligt. Nästan inga hotell eller restauranger har alkohol. På taket fanns en festvåning, där var det bröllop nästan varje kväll med hög musik och dans. Detta hotell var nog fint för 40 år sen.

Recenserades: 17 augusti 2018 Bodde här Augusti 2018
    Lena Sverige
  • Fouad Hotel

Alexandria, Egypten

Genomsnittligt recensionsbetyg: 5,7
    • Den positiva delen av recensionen

Min vistelse var dålig, rummet har under 3 dagar inte städats. Hotelet ägs av en familj som sitter dag o natt I tv rummet, spelade musik med hög volume, nekade mig att ta emot på rummet pga brist på plats I receptionen och tv rummet, frukost som jag åt placerade brickan på det andra sängen I rummet. Frukosten var ett ägg,lite sylt,Triangel ost,och en kopp te som, varm vatten kom då var jag redo för checkout .tyvärr det va misslyckat vistelse måste jag säga. Dom insisterade att ha betlat med dollar som han sa cash.

• Den negativa delen av recensionen

Vet ej nu men det borde va bättre.

Recenserades: 30 augusti 2018 Bodde här Augusti 2018
    JALAL Sverige
  • Redcon Panorama

Genomsnittligt recensionsbetyg: 9,1
    • Den positiva delen av recensionen

Perfekt centralt läge, ett par minuters promenad från dykcentrat (Eagle ray divers), och två minuter med taxi till Nya Marinans utbud av "bättre" turistinriktade restauranger. Åtskilliga spännande restauranger inom 10 minuters promenadavstånd. Ovanligt bra städat vid ankomst för att vara Egypten.

• Den negativa delen av recensionen

Den vanliga Egyptiska bristen på detaljfinish... Men inget överraskande. Fläkten över spisen var ny och fin, men snett monterad och inte inkopplad. Lågt vattentryck (lägenhet på översta våningen), men varmvatten fanns alltid, och vattentrycket var iaf ok.

Recenserades: 16 september 2018 Bodde här September 2018
    Willy Sverige
  • Sunrise Montemare Resort (Adults Only)

Genomsnittligt recensionsbetyg: 8,8

Fint hotell i övrigt.

• Den negativa delen av recensionen

Personalen var absolut inte kunniga. Vi sa till dem på ett väldigt trevligt och pedagogiskt sätt samma sak varje dag och ändå förstod dem inte. Badrummen var äckligt och sliten. Fallen i duschen var helt omvänd så istället för att vattnet gick ner i avloppet så stod du bokstavligen i skiten.

Recenserades: 23 augusti 2018 Bodde här Juli 2018
    Anonym Sverige

Hotell i Egypten med höga betyg från gäster som talar svenska

• Albatros Citadel Resort

Genomsnittligt recensionsbetyg: 8,4

Utsikten är fantastisk

• Den negativa delen av recensionen

Att man har klädkoder som inte är lika för alla nationaliteter Man ser mellan fingrarna .... speciellt om man har en chans att få se hud på kvinnor

Recenserades: 4 november 2016 Bodde här Oktober 2016
    Guldsanne Sverige
  • Alf Leila Wa Leila Hotel

Genomsnittligt recensionsbetyg: 7,8
    • Den positiva delen av recensionen

All-inclusive hotell. Mycket trevliga miljöer med fantasifulla byggnader. Stort hotellområde. När det är full ruljans här kan jag tänka mig att det är trevligt, blir som en egen by med huvudgata och trånga gränder. Hotellrummet var stort. Frukosten var bra med det mesta man vill ha. Gratis transfer till havet vilket gick via grannhotellet (där vattenlandet som ingår ligger). Missa inte snorkling eller dyk i röda havet, fantastiskt.

• Den negativa delen av recensionen

Egypten lockar inte många nu för tiden viket märktes, ca 20% beläggning på hotellet. Möjligen var det därför mat utbudet var begränsat, hotellet har 4 restauranger som ska ha olika teman men det var i princip samma mat på alla och inte alltid så god. Personalen försökte vara trevliga men stod oftast och såg molokna ut. Förmodligen dåligt med dricks, för det vill dom ha. Ingen av områdets affärer tog mastercard eller annat kort heller för den delen, alla ville ha cash. Inte ens när vi skulle betala rummet gick det att betala med kort. En bankomat var lägligt placerad utanför receptionen. Swedbank tjänade 140 kr på det hela. Hotellrummets badrum var snyggt men något slitet och ack så taffligt lagat.

Recenserades: 14 november 2016 Bodde här Oktober 2016
    Lars Sverige
  • Sofitel Cairo Nile El Gezirah

Genomsnittligt recensionsbetyg: 8,1
    • Den positiva delen av recensionen

Fantastisk service utöver det vanliga. Trevligt läge i centrala Kairo men ändå lugnt på en ö vid Nilens kant. Fantastisk utsikt. Stora fina och rena rum. Bra restauranger, särskilt den Indiska. Kommer helt klart att återvända.

Recenserades: 26 maj 2017 Bodde här Maj 2017
    Klas Sverige