Boende Flyg Hyrbilar Flygtaxi

Egypten Hotellrecensioner av riktiga gäster

Senaste recensionerna för hotell i Egypten

• Pyramids Valley Boutique Hotel

Genomsnittligt recensionsbetyg: 8,8
    • Den positiva delen av recensionen

Härlig terass med utsikt över pyramiderna. Hjälpsam och trevlig personal.

• Den negativa delen av recensionen

Dåligt tryck i duschen och svämma över.

Recenserades: 10 oktober 2018 Bodde här Oktober 2018
    Sebastian Sverige
  • Chez Lay 2

Genomsnittligt recensionsbetyg: 9,6
    • Den positiva delen av recensionen

Allt var perfekt mycket ren, mycket trevlig, hjälpsam familj äger rummet.

Inget

Recenserades: 16 oktober 2018 Bodde här Oktober 2018
    Ahmed Sverige
  • Old Palace Resort Sahl Hasheesh

Genomsnittligt recensionsbetyg: 8,2
    • Den positiva delen av recensionen

Fin utsikt till havet.bra mat.

• Den negativa delen av recensionen

För lite kvällsaktiviteter. Rummet var inte gjort för antal personer som vi bokat.

Recenserades: 17 oktober 2018 Bodde här Oktober 2018
    Irmeli Egypten
  • Sofitel Cairo Nile El Gezirah

Perfekt location!!! Med en liten promenad längs med Nilen. Bra faciliteter

• Den negativa delen av recensionen

Femte gången jag är på sofitel. Men denna gången va mycket inte bra!!! Städningen var undermålig Servicen allmänt För mycket barn!!! Har uppfattat detta hotell som ett adults-only innan.

Recenserades: 16 oktober 2018 Bodde här Oktober 2018
    Marie-Louise Sverige
  • Hurghada Coral Beach Hotel

Genomsnittligt recensionsbetyg: 7,4

Rummet ok

• Den negativa delen av recensionen

Vi fick ett rum med utsikt på en nerlagd restaurang och väldigt långt från stranden trots att vi hade strand utsikt. Det började med att kylen lätt som ett flygplan efter det började hörtorken brinna

Recenserades: 14 oktober 2018 Bodde här Oktober 2018
    Jonas Sverige
  • Guardian Guest House

Genomsnittligt recensionsbetyg: 9
    • Den positiva delen av recensionen

Var där för tredje eller fjärde gången och det är som att komma hem. Allt är så bra!

Recenserades: 9 oktober 2018 Bodde här Oktober 2018
    Mona Sverige
  • Le Meridien Pyramids Hotel & Spa

Genomsnittligt recensionsbetyg: 7,6
    • Den positiva delen av recensionen

Läste att rummen var gamla men det var inte vårat. Modernt och fräscht. Jättefint spa mot konstlad men jacuzzin ingick för alla gäster, jätteskönt. Underbar utsikt. Finns affärer omkring området.

• Den negativa delen av recensionen

Fanns ingen hårfön men fick upp en till rummet efter frågan. Hissen strulande en gång och ATM var ur funktion tre gånger. Personal trevlig men svag engelska. Säkerhetskontroll varje gång du gick in och ur hotellet.

Recenserades: 12 oktober 2018 Bodde här Oktober 2018
    Alice Sverige
  • Baron Palace Sahl Hasheesh

Genomsnittligt recensionsbetyg: 8,9
    • Den positiva delen av recensionen

Annars är det bästa hotellet jag har varit på! Personalen är helt fantastiska, så oerhört snälla och hjälper dig med allt. Finns 6 resturanger såsom italiensk, egyptiskt, asiatiskt med flera. Stor efterfrågan på italienska, måste bokas en eller två dag i förväg. God frukost med stort utbud. Flertal pooler, även pooler endast för vuxna. Många aktiviteter var dag med bra information om när och var. Vattengympa, volleyboll, yoga, shower med mera. Jättefint och bra spa mot kostnad. Allt var bra!

• Den negativa delen av recensionen

Lite väl mycket försäljning av aktiviteter vid poolen. Dolphin house båttur var vi på och den var sådär. Han erbjöd först turen för 200 Euro per person men ändrade sen till 10 Euro var efter att vi tvekade. Fortfarande för dyrt pris för det man fick. Oprofessionellt arrangemang. Ingen info eller instruktioner alls. Påstod att vi skulle vara tillbaka på hotellet vid 15.00 men kom tillbaka i hamn vid 17.00. Bilen som skulle hämta oss var inte i tid och vi fick vänta i hamnen i 40 minuter. Hemma vid 18.15 tiden. Delfiner fick man se men långt ner på botten av havet, antagligen för att dem va rädda. Hade dock tur att se två delfiner simma nästintill bredvid mig men det fick inte andra göra. Om man älskar delfiner är båtresan värd men annars var resan väldigt långtråkig och oseriös. Om ni vill se delfiner, boka med ”Red Sea Dolphin” eller ”Dolphin Dancers”, hört mycket bra om dem.

Recenserades: 13 oktober 2018 Bodde här Oktober 2018
    Alice Sverige
  • Amin Hotel

Genomsnittligt recensionsbetyg: 7,8
    • Den positiva delen av recensionen

Personalen var trevliga. Nära till det mesta.

• Den negativa delen av recensionen

Vi fick inte det rum vi bokat trots bekräftelse. Vi fick trebäddsrum istället för ett dubbelrum. Det var smutsigt och det fanns myror i badrummet och i rummet. Vi bokade ytterligare två nätter (pga att vårt resesällskap, som hade ett annat rum, ville stanna) och vi fick vårt dubbelrum sista natten men det var inte heller rent trots vår tillsägelse. Där hade de bara våttorkat golvet och bäddat sängarna. Men nu slapp vi myrorna i alla fall :)!

Recenserades: 13 oktober 2018 Bodde här Oktober 2018
    SaraJam Sverige
  • Cancun Sokhna Resort

Ain Sokhna, Egypten

personal, mat, städning

Recenserades: 18 oktober 2018 Bodde här Oktober 2018
    Ahmed Sverige

Hotell i Egypten med höga betyg från gäster som talar svenska

• Albatros Citadel Resort

Genomsnittligt recensionsbetyg: 8,4

Utsikten är fantastisk

• Den negativa delen av recensionen

Att man har klädkoder som inte är lika för alla nationaliteter Man ser mellan fingrarna .... speciellt om man har en chans att få se hud på kvinnor

Recenserades: 4 november 2016 Bodde här Oktober 2016
    Guldsanne Sverige
  • Sea Beach Aqua Park Resort

Sharm El Sheikh, Egypten

Genomsnittligt recensionsbetyg: 6,9
    • Den positiva delen av recensionen

Jag tyckte om havet och aktivitet som de hade i hotelet

• Den negativa delen av recensionen

Jag tyckte inte om städning ,dåligt med att använda städ rengöringsmedel,i köket åckso lite slarv med hygein

Recenserades: 10 november 2016 Bodde här November 2016
    Houssam Sverige
  • Alf Leila Wa Leila Hotel

Genomsnittligt recensionsbetyg: 7,8
    • Den positiva delen av recensionen

All-inclusive hotell. Mycket trevliga miljöer med fantasifulla byggnader. Stort hotellområde. När det är full ruljans här kan jag tänka mig att det är trevligt, blir som en egen by med huvudgata och trånga gränder. Hotellrummet var stort. Frukosten var bra med det mesta man vill ha. Gratis transfer till havet vilket gick via grannhotellet (där vattenlandet som ingår ligger). Missa inte snorkling eller dyk i röda havet, fantastiskt.

• Den negativa delen av recensionen

Egypten lockar inte många nu för tiden viket märktes, ca 20% beläggning på hotellet. Möjligen var det därför mat utbudet var begränsat, hotellet har 4 restauranger som ska ha olika teman men det var i princip samma mat på alla och inte alltid så god. Personalen försökte vara trevliga men stod oftast och såg molokna ut. Förmodligen dåligt med dricks, för det vill dom ha. Ingen av områdets affärer tog mastercard eller annat kort heller för den delen, alla ville ha cash. Inte ens när vi skulle betala rummet gick det att betala med kort. En bankomat var lägligt placerad utanför receptionen. Swedbank tjänade 140 kr på det hela. Hotellrummets badrum var snyggt men något slitet och ack så taffligt lagat.

Recenserades: 14 november 2016 Bodde här Oktober 2016
    Lars Sverige
  • Serenity Fun City

Genomsnittligt recensionsbetyg: 9
    • Den positiva delen av recensionen

Rent och fint hotell. God och ren mat, bra personal med god service. Helt enkelt en bra resa. Tack

Recenserades: 4 januari 2017 Bodde här Januari 2017
    farah Sverige
  • Sindbad Club

Genomsnittligt recensionsbetyg: 7,4
    • Den positiva delen av recensionen

Service, restaurang, simhallen Personalen var otroliga trevliga hany A.Hamid, Rama Charter, och köks chef utmärkt

Inget

Recenserades: 15 januari 2017 Bodde här Januari 2017
    Rana Sverige
  • Jaz Makadi Saraya Resort

Genomsnittligt recensionsbetyg: 8,8
    • Den positiva delen av recensionen

Personalen är väldigt vänliga och ger en utmärkt service, maten är jättegod och det är väldigt rent och fint!

Recenserades: 21 april 2017 Bodde här April 2017
    Anna-May Sverige
  • Sofitel Cairo Nile El Gezirah

• Den positiva delen av recensionen

Fantastisk service utöver det vanliga. Trevligt läge i centrala Kairo men ändå lugnt på en ö vid Nilens kant. Fantastisk utsikt. Stora fina och rena rum. Bra restauranger, särskilt den Indiska. Kommer helt klart att återvända.

Recenserades: 26 maj 2017 Bodde här Maj 2017
    Klas Sverige
  • Amarante Pyramids Hotel

Genomsnittligt recensionsbetyg: 6,9
    • Den positiva delen av recensionen

Ett stort rum med balkong mot poolen, fint faktiskt

Pizza var inte god.

Recenserades: 26 juni 2017 Bodde här Juni 2017
    Ibtisam Sverige
  • Mirage Bay Resort & Aqua Park

Genomsnittligt recensionsbetyg: 6,4
    • Den positiva delen av recensionen

Har varit på Lillyland tidigare och rekommenderar det av hela mitt hjärta. Sängarna helt underbara rumen rena och fina. Aircondition funkade alldeles bra. Fantastisk personal över allt. Fantastisk reception som verkligen ställer upp och gör vistelsen så fantastisk. ❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤

Har incet att klaga på

Recenserades: 19 augusti 2017 Bodde här Augusti 2017