Boende Flyg Hyrbilar Flygtaxi

Guadeloupe Hotellrecensioner av riktiga gäster

Senaste recensionerna för hotell på Guadeloupe

• Etal Paradise... Un paradis Tropical en Guadeloupe

Genomsnittligt recensionsbetyg: 9,4
    • Den positiva delen av recensionen

Poolen, välkomnande generös hyresvärd, fruktkorg, fyllt kylskåp, nära bageri och mataffär

Recenserades: 3 maj 2018 Bodde här April 2018
    Camilla Sverige
  • Canella Beach Hotel

Genomsnittligt recensionsbetyg: 7,6
    • Den positiva delen av recensionen

Bra läge med engelsktalande och trevlig personal. Frukosten och buffén var riktigt bra.

Recenserades: 12 april 2018 Bodde här Mars 2018
    Lena Sverige
  • Studio Avec Superbe Plage

Genomsnittligt recensionsbetyg: 8,7
    • Den positiva delen av recensionen

Mycket bra ställe, alldeles vid stranden

Recenserades: 29 mars 2018 Bodde här Mars 2018
    Marie Sverige
  • Lapayoma

Genomsnittligt recensionsbetyg: 9,1

Stor och luftig lägenhet

• Den negativa delen av recensionen

Beskrivningen av lägenheten var felaktig med avseende på att det fanns ingen havsutsikt trots att detta står i beskrivningen. När vi påtalade detta för värden så skyllde han bara ifrån sej och hade ingen förståelse för vår besvikelse. Vi kände oss lurade och blev väldigt besvikna. Vi har ju betalat för det.

Recenserades: 27 mars 2018 Bodde här Mars 2018
    Anders Sverige
  • Studio Colibri

Genomsnittligt recensionsbetyg: 8,6
    • Den positiva delen av recensionen

Perfekt läge,underbar utsikt, egen liten strand med restaurang/bar. Vackert! Denna studio ligger i ett hus där alla balkonger vetter mot stranden och havet. Det ser ut exakt som på bilderna! Några lägenheter i huset hyrs ut till turister, men de flesta bebos av franska pensionärspar i exil. Lugnt och städat med andra ord! Inga barn, inga familjer. Inte många turister över huvud taget! Såg inte en svensk på 14 dagar! Inga strandförsäljare eller hotellpersonal som påstår att det är "deras" strand. På Guadeloupe får alla vara på alla stränder! Avslappnat! Vänlig atmosfär! Le Gosier är tryggt, vänligt och med minimal turism som stör. Mycket trevlig lokalbefolkning!

• Den negativa delen av recensionen

Aningen svårt att bada från stranden, vågor hela tiden (som ju är fullt normalt på en ö), men även sten på botten vilket försvårade för fötterna (men det är ju en vulkan-ö......). Inte så bra för barn, alltså. Eftersom det var självhushållning var det viktigt att hålla reda på allt själv. Värden berättade allt vid ankomst, men man glömmer! Det hade varit smart med en skylt i lägenheten, med information om hur man sätter på tvättmaskinen, var man hittar sopsorteringen, hur man sköter de motordrivna persiennerna, hur man gör när vattenförsörjningen bryts, etc. Det fanns inte heller några extra vattendunkar, vilket vore naturligt när man är på en ö där vattnet bryts ca en gång i veckan. Dunkarna fick jag ringa efter. Jag pratar franska, men alla gör faktiskt inte det....... Långt att gå till restauranger på kvällen om man vill det (20min), brant backe precis framför huset.

Recenserades: 2 april 2018 Bodde här Mars 2018
    Malin Sverige
  • Residence Bell Ena

Genomsnittligt recensionsbetyg: 8,5
    • Den positiva delen av recensionen

Balkongen var en stor tillgång.Avståndet till stranden och centrala delarna perfekt.

• Den negativa delen av recensionen

Sängen något hård för min smak.Golvet knarrade högt.

Recenserades: 4 maj 2018 Bodde här Maj 2018
    Solveig Sverige

Hotell på Guadeloupe med höga betyg från gäster som talar svenska

• Hotel Saint John Perse

Pointe-à-Pitre, Guadeloupe

Genomsnittligt recensionsbetyg: 5,9
    • Den positiva delen av recensionen

Det enda som talar för detta hotell är läget nära kryssningsterminalerna. Omgivningarna i övrigt är riktigt dåliga, gå inte ut på kvällen.

• Den negativa delen av recensionen

Hotellet är riktigt nergånget, usla sängar, dålig städning. Kan du så undvik!

Recenserades: 16 januari 2017 Bodde här December 2016
    Christer Sverige