Boende Flyg Hyrbilar Flygtaxi

Israel Hotellrecensioner av riktiga gäster

Senaste recensionerna för hotell i Israel

• The Vera

Genomsnittligt recensionsbetyg: 9,6

Serviceinriktat & generöst

Recenserades: 10 september 2018 Bodde här September 2018
    Anne Sverige
  • Tiberias Hostel

Tiberias, Israel

• Den positiva delen av recensionen

Baren, sittplatserna på taket, rummet, bra AC

• Den negativa delen av recensionen

Lite alternativ till frukosten, det var dock högtid och många butiker var stängda

Recenserades: 16 september 2018 Bodde här September 2018
    Dina Sverige
  • Park Hotel Netanya

Netanya, Israel

Genomsnittligt recensionsbetyg: 6
    • Den positiva delen av recensionen

Stämmer väldigt dåligt med bilderna där de gör reklam för stället. Mycket skitigt runt om i trapphus och i och runt polen. Trapphuset är som att gå i gamla slitna skyddsrum. Allt är nedslitet och smutsigt och döda kackerlackor liggandes. Under hela veckan städades inte trapporna en enda gång utan samma skit låg kvar när jag åkte hem. Hyfsat städade rum om än slitna. Mycket konflikter i receptionen med gäster som upplevde att stället inte höll vad det lovade. Hotellet tog i huvudsak emot ortodoxa judar, franska judar eller israeler på semester. Jag var den enda icke juden under aktuell vecka. Detta innebar att alla pratade extremt dålig engelska vilket ledde till mycket missförstånd. Under den judiska helgen så fredag till lördag så tog de ortodoxa judarna över delar av hotellet för gemensamma böner fram till sent på natten. All aktivitet styrdes av detta under helgen där jag och mitt barnbarn inte ingick. Helt ok men kan vara bra att veta för det påverkar alla runtomkring i allt som rutiner, mat och klädkoder. Inte minst i polen. Det brukar vara så att man får vad man betalar för men i det här fallet stämmer inte det. De tar för mycket betalt för det är inte värt priset. Det enda som är mycket bra är läget. Kontrasten är enorm mot närliggande hotell som David Tower tex. Alma Boutiqe hotell är ett annat bra hotell för ett lägre pris och en mycket högre standard. Nej Park Hotell är bluff reklam på hög nivå. Nästan skrattretande att det är möjligt att få reklam att se så bra ut i förhållande till innehållet. Precis som Motell Pierre. Det märkliga är att oavsett hur dåligt Park hotell är och Motell Pierre är så står de fortsatt med som utmärkta hotell/motell. Jag har även recenserat motell Pierre tidigare som ett riktigt skitställe. Detta är ytterligare ett skitställe där man inte ens försöker göra det där lilla extra som att hålla stället rent även om det är slitet. Eller slänga ut gamla rostiga kylskåp som står och skräpar.

• Den negativa delen av recensionen

Städ på allmänna ytor var katastrof dåligt. Gammal mat stod i trapphuset under hel veckan, samma kackerlackor låg kvar, gamla burkar m.m tills jag åkte hem. Städ runt och i en mycket sliten pol var under all kritik. Riktigt äckligt vid polen som var skälet till att jag valde stället då jag åkte ensam med ett barnbarn på fem år. Botten i polen hade lossnat och det flöt omkring lite av varje i den. Runt om slitet ostädat konstgräs med lite av varje i det också. Solstolar med gamla fläckiga dynor i som sett sina bästa dagar ett gammalt rostigt kylskåp mitt i allt som inte fungerade. Avskavd målafärg överallt. Stället var nog aldrig underhållet eller renoverat eller ens målat sen den dag det byggdes. Att det är enkelt är ok så länge det är rent och underhållet. Detta stället är varken eller. Frukosten sköttes av judiska ortodoxa män och var rätt ok. Den och läget var ok men i övrigt inte ok alls.

Recenserades: 22 augusti 2018 Bodde här Augusti 2018
    Lotta Sverige
  • National Hotel - Jerusalem

• Den positiva delen av recensionen

Hotellet ligger på arabiska sidan. Smutsigt och särskilt i gamla trånga stan luktande sopor överallt. Däremot Jude sidan helt rent. Tänk på att inte vara där på lördagar då i get är öppet.

• Den negativa delen av recensionen

Arabiska delen alldelles för smutsigt.

Recenserades: 10 september 2018 Bodde här September 2018
    Eva Sverige
  • Bougrashov Beach Dreams

Genomsnittligt recensionsbetyg: 7,5
    • Den positiva delen av recensionen

Madrassen i sängen var i princip helt ny och jag sov riktigt gott varje natt. Rummet ligger dessutom så pass centralt att det var lätt att hitta dit - även efter sena kvällar i onyktert tillstånd. Stranden låg löjligt nära, och det finns dessutom en liten närbutik precis runt hörnet.

• Den negativa delen av recensionen

Jag kände mig lite som en Hobbit, med tanke på att rummet jag valde (dubbelrum med eget badrum) låg i källaren. Jag misstänker dessutom att det försiggår någon form av renovering då det låg både bråte och gammal inredning i korridoren utanför rummet. Jag reste själv, så det spelade inte så stor roll för mig, men det är kanske inte ett rum för någon som vill dra hem någon från krogen.

Recenserades: 13 september 2018 Bodde här September 2018
    Christopher Sverige
  • Club Hotel Eilat

Eilat, Israel

Genomsnittligt recensionsbetyg: 8
    • Den positiva delen av recensionen

Fin plats, rekommenderar. Barnen älskade poolerna, rummet var utmärkt. Plus för utsikt mot havet och flygfältet, man kunde sitta på balkonen och titta på landningarna. besöker gärna hotellet igen.

• Den negativa delen av recensionen

Servicen kunde ha varit bättre, all information endast på hebreiska, vilket ger ett stort minus, de samma gäller kosher maten och sabbatsreglerna. de skulle vinna många internationella turister på att göra sitt hotell mera internationellt.

Recenserades: 18 september 2018 Bodde här September 2018
    Mikaela Finland
  • Hostel Near the Sea

Netanya, Israel

Genomsnittligt recensionsbetyg: 7,4
    • Den positiva delen av recensionen

Väldigt enkelt möblerat, sängen ok. Nära till kök o gemenskapsrummet, ett draperi emellan. Jag fick sova i grabbarnas rum, fullt i flicksalen. Det finns för övrigt endast dessa 2 rum + köket, o dushrum med toalett.

• Den negativa delen av recensionen

Om ägaren var mer tillgänglig, så man slapp vänta på honom för betalning o information. Svårt somna med ryssar som umgås i köket på kvällen. Mycke trevliga folk men de är så pratsamma och har trevligt ihop.

Recenserades: 19 september 2018 Bodde här September 2018
    Toli Sverige
  • U Boutique Kinneret by the Sea of Galilee

Tiberias, Israel

Genomsnittligt recensionsbetyg: 8,7
    • Den positiva delen av recensionen

Fantastiskt läge, otrolig utsikt. Ambitiös personal trots allt. Bra frukost.

• Den negativa delen av recensionen

Ostädat badrum, ouppmärksammat slarv med påfyllning av tvål och schampoo. Stängd restaurang (tydligen för få gäster för att hållas öppet) - men trots allt ambitiös personal som gjorde sitt yttersta för att väga upp alla missar.

Recenserades: 14 september 2018 Bodde här September 2018

Anonym Sverige
  • Jerusalem Hotel

Genomsnittligt recensionsbetyg: 8,4
    • Den positiva delen av recensionen

Vackert hotell med fint inredda rum. Trevlig personal, smidig incheckning. Bästa läget!

Lyhört rum, hård säng.

Recenserades: 26 augusti 2018 Bodde här Augusti 2018
    Anonym Sverige

Hotell i Israel med höga betyg från gäster som talar svenska

• Ultra Tel Aviv Boutique Hotel

Genomsnittligt recensionsbetyg: 8,9
    • Den positiva delen av recensionen

Allt var helt magiskt! Bästa servicen och läget! O frukosten..:-) så nöjd

Finns inget!!

Recenserades: 31 januari 2017 Bodde här Januari 2017
    nyc303 Sverige
  • Abraham Hostel Tel Aviv

Genomsnittligt recensionsbetyg: 8,9
    • Den positiva delen av recensionen

Mycket bra läge. Trevlig personal och atmosfär. Har bott på Abraham H i Jerusalem några gånger tidigare.

• Den negativa delen av recensionen

Bra frukost men saknade ost.

Recenserades: 19 oktober 2016 Bodde här Oktober 2016
    Barbro Sverige
  • Hotel Rothschild 22

Genomsnittligt recensionsbetyg: 9
    • Den positiva delen av recensionen

Snyggt nytt hotell, bra läge, trevlig personal, bra service

• Den negativa delen av recensionen

Bristfälliga städningsrutiner Frukost i annan byggnad och där långsam betjäning

Recenserades: 27 oktober 2016 Bodde här Oktober 2016
    timo Sverige
  • Little Tel-Aviv Hostel

Genomsnittligt recensionsbetyg: 9
    • Den positiva delen av recensionen

Fräschheten var excellent. Det centrala läget med många bussförbindelser och gångavstånd till det mesta är också bra. Fri WiFi och dessutom en fri stationär dator. Trevliga gemensamhetsutrymmen. Försäljning av enklare frukost, drycker och snacks. För övrigt finns allt sådant i närheten också.

• Den negativa delen av recensionen

Det är ett hostel och du vet ju inte vilka rumskamrater du får om man inte reser i en grupp om fyra som kan få ett gemensamt rum. Jag hade tur och fick bara en jättebra rumskamrat eftersom det inte var fullbelagt den natten som jag var där.

Recenserades: 28 oktober 2016 Bodde här Oktober 2016
    Cherstin Sverige
  • Beachfront Hostel

• Den positiva delen av recensionen

Härligt läge alldeles vid stranden. En härlig morgon med mycket aktiviteter på människor. Många sprang, en del cyklade, en del var redan nere vid stranden och badade tidigt på morgonen. Bra service och hjälp med vår biljett till Eilat och att de ringde efter taxi till oss till flygplatsen. Hela tiden bra respons när vi skrev mail innan vi kom dit. På natten när vi kom fram var vi hungriga men hittade nattöppet. Det var härlig stämning i Tel aviv. På morgonen blev det sovmorgon för en del då vi inte kom i säng förrän halv 3 på natten. Vi åt en härlig frukost på ett ställe med skön musik.och god service. Det var en god och spännande frukost. Vi hade gärna upptäckt mer av Tel Aviv men får ta det en annan gång.

• Den negativa delen av recensionen

Trånga rum. Ingen egen toalett eller dusch. Våningssäng som gnisslade hela natten då någon rörde sig. Ingen egen frukost att kunna köpa till på hotellet så vi fick leta en del

Recenserades: 20 november 2016 Bodde här Oktober 2016
    Lillian Sverige
  • The American Colony Hotel - The Leading Hotels of the World

Genomsnittligt recensionsbetyg: 8,6
    • Den positiva delen av recensionen

Genuint gammalt hotell, topprenoverat & fräscht med mkt bra frukost. Bra läge med egen parkering. En liten oas i denna mäktiga stad.

• Den negativa delen av recensionen

Poolen kunde varit öppen, samt något dyrt.

Recenserades: 25 februari 2017 Bodde här Februari 2017
    Ulf Sverige