Boende Flyg Hyrbilar Flygtaxi

Marocko Hotellrecensioner av riktiga gäster

Senaste recensionerna för hotell i Marocko

• Anezi Tower Hotel

Genomsnittligt recensionsbetyg: 7,6
    • Den positiva delen av recensionen

Prisvärt. Rent. Nära till havet. Bra poolområede.

• Den negativa delen av recensionen

Boka inte om du inte gillar all-inclusive känslan för tyvärr var det så här.

Recenserades: 11 oktober 2018 Bodde här Oktober 2018
    Jonathan Sverige
  • Mogador Kasbah

Genomsnittligt recensionsbetyg: 7,7
    • Den positiva delen av recensionen

Bra location om man har bil. Annars en bit utanför staden. Närliggande shoppingområde.

• Den negativa delen av recensionen

Renligheten. Nergånget. Servicen var inte speciellt bra. Inte alls vad bi förväntade oss av efter vi bokat detta hotell.

Recenserades: 11 oktober 2018 Bodde här Oktober 2018
    Jonathan Sverige
  • The Pearl Marrakech

Genomsnittligt recensionsbetyg: 8,5
    • Den positiva delen av recensionen

Superlyxigt boende, en riktig pärla i marrakech med boutiquekänsla. Rummet stort och var mer än vi hade önskat, blev uppgraderade gratis till en ännu större svit än vad vi redan hade bokat. Jättesköna sängar och bra AC. Poolen på taket är precis lagom, charmig och har utsikt över Atlasbergen. Poolbar med helt ok priser om än aningen dyrare än i Sverige. Fanns alltid plats vid poolen när vi ville. Deras spa är också fantastiskt lyxigt och ingår när man är gäst, bara behandlingar som kostar. Lite dyra behandlingar men god kvalitativt. Frukostbuffén stor och med god variation. Överhuvudtaget känns hotellet som ett boutiquehotell. Verkligen fina detaljer, inredning och konst utöver det vanliga. All personal vid hotellet som vi mött har varit ”serviceminded” och mycket hjälpsamma. Skulle definitivt bo här igen! 👍

• Den negativa delen av recensionen

Då varken jag eller mitt sällskap talar arabisks eller franska utan bara engelska kan vissa språkförbistringar uppstå men inget att bekymra sig över 😊

Lisa Sverige
  • Es Saadi Marrakech Resort - Palace

Genomsnittligt recensionsbetyg: 9,1
    • Den positiva delen av recensionen

Högsta betyg på allt utom frukost som var bra men inte i klass med hotellet i övrigt

frukost

Recenserades: 15 oktober 2018 Bodde här Oktober 2018
    Göran Sverige
  • Hôtel Farah Marrakech

Genomsnittligt recensionsbetyg: 6,9
    • Den positiva delen av recensionen

Vackra omgivningar med trädgård och pool. Frukostbuffén lite ojämn men helt ok för det mesta. Bra och vänlig personal. Lugn gata utanför, nära till taxibilar.

• Den negativa delen av recensionen

Myror på bottenvåningen, t o m i sofforna/sängarna där. Saknade bord på på uteplatsen och madrasser till solsängarna.

Recenserades: 15 oktober 2018 Bodde här Oktober 2018
    Ann Sverige
  • Riad Zinoun & Spa

Genomsnittligt recensionsbetyg: 8,4
    • Den positiva delen av recensionen

Prisvärt. Bra läge. Mycket tyst område. Fågelkvitter på morgonen. Härlig personal som lagade god mat.

Anneli Sverige
  • Les Jardins de l'Agdal Hotel & Spa

Genomsnittligt recensionsbetyg: 7,3
    • Den positiva delen av recensionen

Världens sämsta service vad gäller öppettider för restaurangerna (inget öppet mellan 17-20). Sur och otrevlig receptionspersonal. Hygienen i restaurangen, bara några få uppläggningsskedar som doppas i alla uppläggningsfat vilket gör det omöjligt gör en nötallergiker att våga äta där.

Eva Sverige
  • Residence Yasmina Agadir

Genomsnittligt recensionsbetyg: 8,1
    • Den positiva delen av recensionen

Stor och luftig lägenhet. Skön och stor säng. Bra att det fanns kaffebryggare. Trevlig trädgård. Billiga och bra marockanska restauranger inom gångavstånd.

• Den negativa delen av recensionen

Bestick och redskap behöver förnyas och uppgraderas, Stekpannan var alldeles repig. Det fanns inge stekspade för teflon. Synd att den stora poolen hade så skuggit läge.

Bo Sverige
  • Relax Airport

Nouaseur, Marocko

Genomsnittligt recensionsbetyg: 7,4

Fattig frukost

• Den negativa delen av recensionen

Det fanns inga handdukar, jag gick till resptionen och bad om att få handdukar och schampo , jag fick schampo men inga handdukar när jag frågade på receptionen varför får jag inga handdukar svarade dem vi har inga

Recenserades: 17 oktober 2018 Bodde här September 2018
    Rahmani Marocko
  • Riad Alwachma

Genomsnittligt recensionsbetyg: 9,5
    • Den positiva delen av recensionen

Vackert, rofyllt, lugnt, charmigt, tryggt, hemtrevligt, personligt. En liten oas! Service med taxi o utflykter

Tillgången på öl o vin

Recenserades: 14 oktober 2018 Bodde här Oktober 2018
    Anonym Sverige

Hotell i Marocko med höga betyg från gäster som talar svenska

• Riad Hikaya

Genomsnittligt recensionsbetyg: 9,6
    • Den positiva delen av recensionen

Fin riad i lite lugnare område men ändå nära till allt. Hjälpsam personal som bokade, guide, taxi, fixade sen middag. Härlig frukost på takterassen.

Recenserades: 21 april 2018 Bodde här April 2018
    Charlotte Sverige
  • Riad Villa Almeria Hotel & Spa

Genomsnittligt recensionsbetyg: 8,8
    • Den positiva delen av recensionen

Mycket trevlig personal! Hjälpsamma och glada. Underbara rum och fin terrass. Spa terapeuten Hannan var otroligt duktig med Hammam och massage. Ibrahim var också mycket hjälpsam med det jag behövde.

• Den negativa delen av recensionen

Det var ganska kallt på rummet men fick fin hjälp med ett extra element :)

Recenserades: 7 december 2016 Bodde här December 2016
    Jessica Norge
  • Grand Mogador Menara

Genomsnittligt recensionsbetyg: 7,3
    • Den positiva delen av recensionen

Personal var så trevliga speciellt frukost personal.

• Den negativa delen av recensionen

Wifi är dålig. Måste förbättras.

Recenserades: 6 november 2016 Bodde här November 2016
    KARIM Sverige
  • Paradis Plage Surf Yoga & Spa

Taghazout, Marocko

Genomsnittligt recensionsbetyg: 8,8

super fin junior svit!

• Den negativa delen av recensionen

priserna var väldigt höga för tex läsk mm

Recenserades: 21 november 2016 Bodde här November 2016
    Victoria Sverige
  • Dar Rhizlane, Palais Table d'hôtes & SPA

Genomsnittligt recensionsbetyg: 9,1
    • Den positiva delen av recensionen

Superhärligt genuint marockanskt hotell. Mycket bra service och håller hög kvalitet!

• Den negativa delen av recensionen

Det enda vi saknade var ett gym.

Recenserades: 5 december 2016 Bodde här November 2016
    Caroline Sverige
  • 2Ciels Boutique Hôtel

Genomsnittligt recensionsbetyg: 9,2
    • Den positiva delen av recensionen

Underbara sängar, rent och snyggt, mycket serviceminded personal. Rekommenderas starkt.

Recenserades: 12 januari 2017 Bodde här Januari 2017
    Larisa Sverige
  • Hotel Timoulay and Spa Agadir

Genomsnittligt recensionsbetyg: 8,6
    • Den positiva delen av recensionen

Bra frukost och även möjlighet till en bra middag på kvällen. Mycket vänlig och tillmötesgående personal.

• Den negativa delen av recensionen

Hotellet har problem med stomljud från värme och ventillations anläggning i vissa rum. Billiga transformatorer i elsystemet för rummen gav ett bakgrundsljud i de två rum vi bodde i.

Recenserades: 21 januari 2017 Bodde här Januari 2017
    Par Sverige
  • Villa Garance

Essaouira, Marocko

Genomsnittligt recensionsbetyg: 9,2
    • Den positiva delen av recensionen

En fantastisk vacker riad med vackra rum och en underbar terass. Riaden är mycket centralt belägen i den gamla medinan. Ägarparet tog mycket väl hand om oss och alla sina andra gäster, kom och småpratade vid frukosten och informerade oss om allt vi ville veta om riaden och Essaouria. En fantastiskt god frukost serverades varje dag uppe på den fina takterassen.

• Den negativa delen av recensionen

Vi blev tyvärr så otroligt besvikna på rummet vi fick som inte alls motsvarade de bilder vi tittat på vid bokningen. Vi fick ett av de två rum som ligger uppe på takterassen och som inte alls liknar de andra rummen inne på riaden. Då riaden var fullbokad när vi kom kunde vi tyvärr inte byta rum. Vi pratade med värdinnan som lovade fundera på om de kunde utöka informationen med text och bilder så framtida gäster kan välja om de vill ha ett av rummen inne i riaden eller ett av de rum som ligger på takterassen. Jag hoppas verkligen att de gör det så andra gäster slipper bli så besvikna som vi blev på att rummet inte motsvarade våra förväntningar utifrån de bilder vi sett vid bokningen.

Recenserades: 1 februari 2017 Bodde här Januari 2017
    Lennart Sverige
  • Riad Kasbah

Genomsnittligt recensionsbetyg: 9,4
    • Den positiva delen av recensionen

Fantastisk personal väldigt god mat vackert hotel TOPPEN

Recenserades: 7 juni 2017 Bodde här Juni 2017
    Arnaud Sverige
  • Riad Matham

Genomsnittligt recensionsbetyg: 9,5
    • Den positiva delen av recensionen

Miljön var exotisk, avslappnande och en extra upplevelse.

• Den negativa delen av recensionen

Att vi fick byta rum två gånger

Recenserades: 7 april 2018 Bodde här April 2018
    Louise Sverige
  • Riad De Vinci & SPA

Genomsnittligt recensionsbetyg: 9
    • Den positiva delen av recensionen

Underbar personal och fint hotell, jättemysig stämning och man kände sig verkligen omhändertagen

Taxi kör inte in i området pga små gator så man får räkna med att gå 5 min

Recenserades: 15 april 2018 Bodde här April 2018
    Nohad Sverige

Hotell i Marocko med höga betyg från alla gäster

• Riad Alnadine

• Den positiva delen av recensionen

Mycket trevlig Riad med ett härligt värdpar, Alain och Nadine, som såg till att vi trivdes. Förbokad taxi ingick i rumspriset. Nadine mötte oss vid taxin och lotsade oss till Riaden som nog hade varit lite svår att hitta första gången. Fick mycket tips och utrustades med GPS för att underlätta navigeringen i gränderna. Superfin frukost med omelett, pannkakor, stora glas med färskpressad juice, fruktsallad, yoghurt, croissanter mm. Möjlighet att äta hemlagad middag på riaden för 200 dirham/person om man säger till på morgonen. Jättegod mat och mycket prisvärt. Härlig takterass att slappa på efter att ha varit ute i det myllrande folklivet. Tyst och lugnt.

Recenserades: 12 november 2016 Bodde här November 2016
    Maria Sverige
  • Riad Les Nuits de Marrakech

• Den positiva delen av recensionen

Värdparet Guido och Michael gjorde våra dagar speciella med det där "lilla extra" En minuts gångväg till Stora Torget!! Fantastisk frukost på takterassen med fågelkvitter.Denna Riad rekommenderas varmt!

Allt var perfekt!

Recenserades: 16 mars 2017 Bodde här Mars 2017
    Karin Sverige
  • Dar Tarnamou

Sidi Kaouki, Marocko

• Den positiva delen av recensionen

Exeptionellt bra och personlig service, jag har själv hotell och insåg att jag har mycket att lära av Dar Tarnamous ägare. Han gjorde allt och lite till för att vi skulle trivas. Hit kommer vi absolut tillbaka. Frukosten var också värlsklass och vi bokade middag flera kvällar - top nivå!

Recenserades: 28 september 2017 Bodde här September 2017
    Malin Sverige
  • Ryad Watier

Essaouira, Marocko

Genomsnittligt recensionsbetyg: 9,8
    • Den positiva delen av recensionen

Boende mitt i medinan med alla gränder, kommers och folkliv, ändå så tyst och lugnt inne på raiden.

Recenserades: 15 oktober 2017 Bodde här Oktober 2017
    Bo Sverige
  • Riad la Parenthèse

Genomsnittligt recensionsbetyg: 9,6
    • Den positiva delen av recensionen

Patricia och Pierre var mycket hjälpsamma och vi fick många bra tips samt hjälp med bokningar. God frukost som serverades vid bordet. Härlig takterrass med solsängar. Kändes som en lugn oas.

Recenserades: 15 april 2018 Bodde här April 2018
    Lotta Sverige