Boende Flyg Hyrbilar Flygtaxi

Malaysia Hotellrecensioner av riktiga gäster

Senaste recensionerna för hotell i Malaysia

• Shangri-La Hotel Kuala Lumpur

Genomsnittligt recensionsbetyg: 9
    • Den positiva delen av recensionen

Allt var toppen! Service, rum, lounge, personal, poolen, design...

Recenserades: 2 september 2018 Bodde här Augusti 2018
    Bo Sverige
  • IZ Budget

Kampung Kuala Besut, Malaysia

Genomsnittligt recensionsbetyg: 7,3
    • Den positiva delen av recensionen

Nära busstation samt hamnen. Helt okej budgetboende.

• Den negativa delen av recensionen

Dåligt städat. Men annars ok.

Recenserades: 30 augusti 2018 Bodde här Augusti 2018
    Sebastian Sverige
  • Perhentian Island Resort

Perhentian Island, Malaysia

Genomsnittligt recensionsbetyg: 7,4
    • Den positiva delen av recensionen

Fantastiskt fin sandstrand, med fint vatten o inget skräp.

• Den negativa delen av recensionen

Sängarna var väldigt hårda o obekväma. Städningen halvdan. Åt bara frukost där, stor riklig buffé, men mest asiatisk mat med ris, nudlar, stekta o kokta grönsaker, kyckling i alla former mm redan på morgonen. Valde andra matställen för övriga måltider. Helnykter anläggning med påtaglig muslimsk prägel, kunde ha framgått i presentationen av hotellet, på booking. Livlig båttrafik till o från stranden, störande både för badande o för sköldpaddorna, som hade sitt äggläggningsområde strax intill. Totalt sett alldeles för högt prissatt för vad man får för pengarna!

Recenserades: 13 september 2018 Bodde här September 2018
    Kerstin Sverige
  • ZEN Rooms Sahabat Guesthouse

Genomsnittligt recensionsbetyg: 8,1
    • Den positiva delen av recensionen

Bra läge, prisvärt, säkert & enkelt att hitta

Recenserades: 11 september 2018 Bodde här September 2018
    Albin Singapore
  • Sabah Hotel

Sandakan, Malaysia

Genomsnittligt recensionsbetyg: 8,3
    • Den positiva delen av recensionen

Gymmet var toppen och rummet var fint och rent! Poolen var trevlig men hade gärna fått vara mer inbjudande runt den.

• Den negativa delen av recensionen

Maten. Pga läget blir du ganska fast vid resturangerna vid hotellet. Råder dig att istället planera bättre än vad vi gjorde och gå ner till stan och äta. Bemötandet av personalen kunde vara bättre, det var ganska kyligt för vara i ett så varmt land (förutom mannen som hjälpte oss med väskorna och taxi, guldstjärna till honom).

Recenserades: 23 augusti 2018 Bodde här Augusti 2018
    Alexandra Sverige
  • Golden Sands Resort by Shangri-La, Penang

Batu Ferringhi, Malaysia

Genomsnittligt recensionsbetyg: 8,2
    • Den positiva delen av recensionen

Trevligt hotell, pool o bra läge vid stranden. Nära food-courten ute på huvudgatan, mycket bra och prisvärd mat från olika delar av Asien. Trevlig chaufför till flygplatsen. Egen check-in (med AC) för Golden Circle medlemmar.

• Den negativa delen av recensionen

Morgonbönen från moskéns högtalare 05.30 på morgonen = välj rum mot havet. Väldigt tråkig frukostmatsal för ett hotell i den här klassen.

Recenserades: 7 september 2018 Bodde här Augusti 2018
    Bo Sverige
  • Vistana Kuantan City Centre

Kuantan, Malaysia

Genomsnittligt recensionsbetyg: 8,4
    • Den positiva delen av recensionen

När vi kom blev vi tillfrågade om vi ville uppgradera till club member. Detta kostade 2rm (ungefär 4 SEK) extra per natt så vi gjorde det, vilket var ett utmärkt beslut. Vi fick gratis sen utcheckning (till 15.00) och tillgång till en club lounge med drycker och tilltugg under hela dagen. Dessutom serverades free flow vin och öl mellan 17.30-19.30 varje kväll tillsammans med tilltugg. Vi tyckte att det var supermysigt då vi gick ner i loungen och drack lite vin innan vi begav oss iväg för att äta middag. Utöver detta så hade hotellet mycket bra läge, både nära till stranden och in till centrum. Personalen var jättetrevlig och hjälpsam och rummen var fina. Sängen var väldigt skön!

• Den negativa delen av recensionen

ACn på vårt rum var väldigt högljudd, bullrade nästan, vilket gjorde det ganska svårt att sova. Frukostbuffen hade ett jättestort utbud och massa god mat men tyvärr var mycket av maten kall. Bland annat the roasted potatoes, baked beans och korvarna, vilket var synd.

Recenserades: 17 september 2018 Bodde här September 2018
    Evelina Malaysia
  • Impiana KLCC Hotel

• Den positiva delen av recensionen

Frukosten ,afternoontea och kvällsmålet i clubloungen. Inredningen i clubrummet och utsikten Bra atmosfär på hotellet. Läget väldigt centralt. Personalen åp topp hela tiden. Poolen.

• Den negativa delen av recensionen

Saknade en espressobryggare på rummet,fanns bara en vattenkokare och pulverkaffe,men det är väl skillnaden mellan fyra eller fem stjärnor.

Recenserades: 19 september 2018 Bodde här September 2018
    Kent Sverige
  • Alila Bangsar Kuala Lumpur

Genomsnittligt recensionsbetyg: 9,1

Poolen

• Den negativa delen av recensionen

Ej shampo och fick säga till om tandborste och rakhyvel flera gånger

Recenserades: 25 september 2018 Bodde här September 2018
    Gunnar Sverige
  • Comfort Point

Kuching, Malaysia

Genomsnittligt recensionsbetyg: 8,2
    • Den positiva delen av recensionen

Personalen på detta stället är guld! De är så hjälpsamma och vänliga,man blir glad bara man går innanför dörren.

• Den negativa delen av recensionen

Vi hittade kackerlackor i vårt rum. Vilket jag anser att man kanske får stå ut med till viss del,men min partner tyckte det var jobbigt.

Recenserades: 29 augusti 2018 Bodde här Augusti 2018
    Anonym Sverige

Hotell i Malaysia med höga betyg från gäster som talar svenska

• Royale Chulan Kuala Lumpur

• Den positiva delen av recensionen

Lyx i överflöd. Var enbart dörren till vårt rum vi öppnade själva. Personalen var underbar och frukosten var guddomlig!

Recenserades: 1 november 2016 Bodde här Oktober 2016
    Freya Sverige
  • The Kuala Lumpur Journal Hotel

Genomsnittligt recensionsbetyg: 8,7
    • Den positiva delen av recensionen

Nytt o fräscht, perfekt läge med gångavstånd till bra restauranger. Mycket trevlig o hjälpsam personal. Fin pool på taket med bar. Sköna sängar, fin utsikt mot Twin Tower. Hop on hop off bussen precis utanför hotellet. God frukost.

• Den negativa delen av recensionen

Menyn i hotellrestaurangen, borde haft några sandwicher eller liknande, att beställa till lunch. För när det är som varmast mitt på dagen vill man inte ha tung mat. Något mer kontinentalt på menyn alltså.

Recenserades: 20 november 2016 Bodde här November 2016
    Sprillan57 Sverige
  • Holiday Inn Express Kuala Lumpur City Centre

Genomsnittligt recensionsbetyg: 8,4
    • Den positiva delen av recensionen

Rummet är lagom storlek😍.kuddarna är jättebra och även sången,toa är stor för ett litet rum👍.Frukosten är Bra personalerna är Fantastiska.Reception personal är hjälpsamma och vänliga.Vakterna är alltid hjälpsamma och vänliga👍🙌)Det lite problem nere är taxi dem har olika priser och många vill inte använda taxa meter👎 .Överallt betyg= Jättebra vi rekommenderar och vill komma tillbaka i framtiden.Njöd 100%

Ingen

Recenserades: 18 november 2016 Bodde här Oktober 2016
    Nils Sverige
  • PARKROYAL Penang Resort

Batu Ferringhi, Malaysia

• Den positiva delen av recensionen

Enkelt men billigt. Svinbra wi-fi (bästa vi haft i Asien tror jag). 2 min promenad ned till kalasstrand. Frukost på närliggande "Mumbai palace" - rostat bröd, smör, marmelad, stekta korvar, vita bönor i tomatsås, omelett, sallad, kaffe alt the, färskpressad melonjuice.

• Den negativa delen av recensionen

Kan absolut inte kräva mer för 300 kr/natt inkl frukost!

Recenserades: 10 februari 2017 Bodde här Februari 2017
    Magnus Sverige