Boende Flyg Hyrbilar Flygtaxi

Seychellerna Hotellrecensioner av riktiga gäster

Senaste recensionerna för hotell på Seychellerna

• Acajou Beach Resort

Baie Sainte Anne, Seychellerna

Genomsnittligt recensionsbetyg: 8,2
    • Den positiva delen av recensionen

Trevlig och väldigt hjälpsam personal, nära till bra strand, nära in till byn där man kunde handla, fina rum, bokning av hyrbil och taxi fanns direkt på hotellet, möjlighet att duscha efter att man checkat ut så man kan bada/sola innan man åker vidare

Lite för hårda sängar, A La Carte lite dyrt och inte jättebra efterrätter

Recenserades: 22 september 2018 Bodde här September 2018
    Joakim Sverige
  • Villa Sofia

Anse Possession, Seychellerna

Genomsnittligt recensionsbetyg: 9,6
    • Den positiva delen av recensionen

Villan ligger direkt vid stranden med en fantastisk sandstrand nedanför. Fastigheten gränsar till allmän mark men det är inte många besökare där. Stor trädgård med fint solläge. Villan är fullutrustad med bra kök. Bra om man vill laga mat då det inte är så många restauranger i närområdet. Busshållplats finns i närheten. Det finns flera livsmedelsbutiker i närheten. Villan ligger nära flygplatsen.

Recenserades: 13 augusti 2018 Bodde här Juli 2018
    Johan Sverige
  • La Digue Island Lodge

Genomsnittligt recensionsbetyg: 7,7
    • Den positiva delen av recensionen

Nära in till staden Fina rum Möjlighet att hyra cykel alldeles utanför Gratis transfer från hamnen som inte behöver bokas

• Den negativa delen av recensionen

Man får inte ta med egen mat/dryck in på boendet, inte ens vatten, man måste köpa av dem eller ur minibaren Inte jättefin fin/ganska stenig Väldigt dyrt för det man fick

Recenserades: 22 september 2018 Bodde här September 2018
    Joakim Sverige
  • Le Repaire - Boutique Hotel & Restaurant

Genomsnittligt recensionsbetyg: 8,9
    • Den positiva delen av recensionen

Den stora balkongen med underbar utsikt över hav och strand. Pizzorna. Personalen som var trevlig och serviceminded, utan att bli för ”på”.

Något högljudd ac.

Recenserades: 22 juli 2018 Bodde här Juli 2018
    Lisa Sverige
  • Coral Strand Smart Choice

Beau Vallon, Seychellerna

Genomsnittligt recensionsbetyg: 7,9
    • Den positiva delen av recensionen

Det enda positiva med hela vår vistelse på hotellet var luftkonditioneringen.

• Den negativa delen av recensionen

Detta är ett katastrofalt skött hotell som inte bryr sig om sina gäster mer än att få in så mycket pengar som möjligt. Vi skulle spendera vår sista natt här med tidig utcheckning innan vi åkte tillbaka. Vi frågade om vi kunde få en tidig frukost då vår taxi skulle hämta oss halv 6. Först sa de att det inte gick, men då vi påtalade att vi betalat fullpris på 170(!) euros per natt sa de att de kunde göra ordning en frukostpåse som vi skulle få på morgonen. Kaffe fanns inte att tillgå vid denna tid på morgonen (?) Väntetiden att få tillgång till ditt rum är över 2 timmar, något som ej kompenseras på något sätt. När vi frågade om vi kunde få en kaffe blev vi ombedda att gå till utomhusbaren och vänta där vi kunde köpa vår egen kaffe. Dessvärre kom ingen servitör till vårt bord under de två timmar vi väntade där. Under tiden vi väntade pågick borrningar i väggen bredvid till en restaurang som var mer högljudda än ljudet av vågorna. Först när vi bad att få prata med managern eskorterade han oss till vårt rum. Han sa att vi skulle få en uppgradering till ett bättre rum under dagen. Väl framme visade sig att nycklarna var till fel rum och vi fick gå runt hela hotellet med tung packning för att komma till rätt nummer. Han sa även att vi skulle få gratis vouchers med drinkar som plåster på såren. Vi tackade för det och gick in i rummet. Rummet vätte ut mot parkeringen och luktade fukt och sur fotsvett. Det blev ingen uppgradering av vårt rum så tillslut gav vi upp och packade upp. Det kom heller ingen voucher under hela kvällen och det fanns ingen vattenflaska i minibaren. Klockan halv elva (!) på kvällen pågick städning utanför vårt rum. Hotellet motsvarar under inga omständigheter de glamourösa bilder som visas på hemsidan. Fyrstjärnigt motsvarar i verkligheten två stjärnor. Det är som en stor labyrint där man får leta för att hitta en hiss. Stranden är högst medioker och personalen verkar ytterst förvirrad och ointresserad, förutom när de ska dra ditt kreditkort.

Recenserades: 25 juli 2018 Bodde här Juli 2018
    Andrea Sverige
  • Ocean Bird & Wanita's Self Catering

Pointe Au Sel , Seychellerna

• Den positiva delen av recensionen

Vi tyckte om köket, rymligheten på boendet, uteduschen närheten till ett Supermarket. En jättestor kyl och frys som är viktigt när man har Selfcatering. Mysig övervåning där man sov med balkong. Ingen lyx men väldigt hemtrevligt man kände sig som hemma. Värdparets hund Swansie var en glädjespridare vid frukosten samt middagen. Väldigt väluppfostrad , gick aldrig in i huset. Stjärnfrukt och andra delikatesser fanns i värdparets egna trädgård, ville du plocka så var det helt ok. Kryddor, kaffe, the fanns gratis i köket. Du bör hyra bil på Mahe eftersom de fina stränderna ligger lite utspridda på ön, stranden tvärs över gatan är kanske inte den bästa på Mahe men är helt ok. Wanita ordnar bil som levereras vid boendet och lämnas vid boendet. Till ett bra pris dessutom. Busshållplats finns tre minuter från boendet om man hellre vill ta sig runt ön med buss. Wanita körde oss till hamnen när vi skulle lämna ön för vidare semester på Praslin, mycket snällt. Om man vill upptäcka Mahe med bil eller buss är detta ett bra och billigt boende. Jag rekommenderar ingen att ligga still vid samma strand på någon ö på Seychellerna för det finns mycket att upptäcka på egen hand.

• Den negativa delen av recensionen

Inget jag kan komma på direkt.

Recenserades: 9 augusti 2018 Bodde här Juli 2018
    Rowancreek Sverige
  • Cerf Sanctuary Eco-Friendly

Victoria, Seychellerna

• Den positiva delen av recensionen

Alla färgrika fåglar vid frukostbordet som var utomordentligt bra, ägg i valfri form, bacon, pannkakor, frukt, bröd och yougart. Serverades direkt utanför dörren på verandan. Fria kajaker som du lätt kunde ta dig till den fina stranden på andra sidan ön med som bjöd på bra snorkling, drakfiskar, rockor, blåsfiskar och alla de andra fiskarna. Föredrar du att gå så var det inga problem, ca 30 min. för en person med normal kondition. Köp med mat från Mahe om ni vill laga egen käk på kvällarna i det fina uteköket (under tak). Coca Cola, Fanta , öl samt rom finns att köpa på L 'Habitation ett hotell ett stenkast från boendet. Inga problem att köpa och ta med sig hem. Vill man äta ute så finns ytterligare två restauranger förutom redan nämnd att äta på. De väluppfostrade hundarna på ön som nästan är som led hundar för blinda visar alltid dig rätt väg, ett väldigt trevligt inslag på ön. En fin pool . Vi bodde här fyra nätter efter tre veckor på Mahe, Praslin och La Digue, en skön avslutning på en bra semester. Värdparet är väldigt snälla samt de anställda. Kan vara bra att ha med en pannlampa eftersom det är mörkt på kvällen om man varit på L 'Habitation men det går bra även utan för hundarna leder dig hem.

• Den negativa delen av recensionen

kanske en upplysning om att båten kostar 25 Euro per person enkel väg, ingen "big deal" men ändå...

Recenserades: 17 augusti 2018 Bodde här Augusti 2018
    Rowancreek Sverige
  • MARL Self Catering

Pointe Larue, Seychellerna

Genomsnittligt recensionsbetyg: 8,1
    • Den positiva delen av recensionen

Två överraskningar Transfer ingår i priset👍 Man kunde betla med usd,euro eller rupie eller en blandning. Enl booking endast rupies. Det bör ändras i infon Stig Wikström

Recenserades: 20 augusti 2018 Bodde här Augusti 2018
    Stig Sverige
  • Villa Chez Batista

Takamaka, Seychellerna

Genomsnittligt recensionsbetyg: 7,6

Fin utsikt o strand

• Den negativa delen av recensionen

Personal kunde va trevligare.o restaurangtiderna kunde va längre.man va tvungen beställa middag på kvällen innan kl 19 och kl 20.00 släckte dom ner.inga solstolar på stranden.wifi fanns bara i receptionen.men maten va god

Recenserades: 10 september 2018 Bodde här September 2018
    Caroline Sverige
  • Eden Island Luxury Accommodation

Eden Island, Seychellerna

Genomsnittligt recensionsbetyg: 8,5
    • Den positiva delen av recensionen

Bra läge, alla på ön får en golfbil, fina stränder, allt du kan tänkas behöva finns på ön

• Den negativa delen av recensionen

Vi hyrde en lägenhet och den var väl fin men mycket är skadat och dom borde hålla efter bestick och inredningen bättre, allt är dyrt (överpris) på ön, personalen var inte överdrivet trevliga

Recenserades: 18 september 2018 Bodde här September 2018
    Anonym Sverige

Hotell på Seychellerna med höga betyg från gäster som talar svenska

• Marie Laure Suites

Bel Ombre, Seychellerna

Genomsnittligt recensionsbetyg: 9
    • Den positiva delen av recensionen

Fantastiskt service inriktad personal som hjälpe till med allt från hjälp med restaurangbokningar till att köra oss till olika platser. Bra frukost, sköna sängar, stora tysta och bra rum med uteplats.

• Den negativa delen av recensionen

Närmsta stranden ligger bara ett hundratal meter från boendet men där finns ingen servering. 10 - 15 minuters promenad till den populära turiststranden.

Recenserades: 5 december 2016 Bodde här November 2016
    Björn Sverige
  • Acajou Beach Resort

Baie Sainte Anne, Seychellerna

Genomsnittligt recensionsbetyg: 8,2
    • Den positiva delen av recensionen

Vänlig atmosfär. Trevliga rum, bra luftkonditionering och bra sängar.

• Den negativa delen av recensionen

Poolen mest för barnfamiljer.

Recenserades: 8 januari 2017 Bodde här Januari 2017
    Lena Sverige
  • Rising Sun Guesthouse

Genomsnittligt recensionsbetyg: 8,4
    • Den positiva delen av recensionen

Vi hade halvpension, rekommenderas om man vill smaka den lokala maten. Det var flera rätter att välja på varje kväll. Man måste uppskatta fisk för att gilla maten. Perfekt att hyra cykel för att åka runt och upptäcka ön på egen hand. Gillade verkligen denna ö.

Recenserades: 14 april 2017 Bodde här Mars 2017
    Eva-Lena Sverige

Hotell på Seychellerna med höga betyg från alla gäster

• Tropical Hideaway

Beau Vallon, Seychellerna

Genomsnittligt recensionsbetyg: 9,5
    • Den positiva delen av recensionen

Startkit i kylskåp vid ankomst. Bra sängar. Bra wifi, AC.

• Den negativa delen av recensionen

Rökare på våning under och hundskall störde våra utekvällar på balkongen. Två nycklar till 4 personer hade varit bra. Lite långt till stranden. Brandlarmets placering ovanför köksfläkt, ej särkilt genomtänkt. I kökslådorna saknade vi vitlökspress, potatisskalare, uppläggningsfat

Recenserades: 17 maj 2018 Bodde här Maj 2018
    charlott Sverige
  • Bambous River Lodge

Bel Ombre, Seychellerna

Genomsnittligt recensionsbetyg: 9,7
    • Den positiva delen av recensionen

Rent och snyggt och bra personal. Bra upplägg på lägenheterna och poolen är bra att ha när man har barn. Tvättmaskin är toppen.

• Den negativa delen av recensionen

Lite långt att gå till strand och affär så en hyrbil är bra.

Recenserades: 18 februari 2017 Bodde här Februari 2017
    Ulrika Sverige
  • Casa Tara Villas

Grand'Anse Praslin, Seychellerna

Genomsnittligt recensionsbetyg: 9,7
    • Den positiva delen av recensionen

Fint nybyggt hus som är rymligt för familj på fyra personer. Mycket trevligt och hjälpsamt värdpar.

• Den negativa delen av recensionen

Närmaste stranden var inte en av de bättre på ön. Läget är dock utmärkt för utflykter till många andra sevärdheter/stränder.

Recenserades: 4 november 2016 Bodde här November 2016
    Andreas Sverige
  • Sunset Bay Apartment

Glacis, Seychellerna

• Den positiva delen av recensionen

En fantastisk lägenhet med otroligt vacker utsikt. Den var utrustad med allt du kan tänka dej, allt ifrån strykbräda och tvättmaskin till walk in closet, värdeskåp och sköna soffgrupper. Värdfamiljen var väldigt tillmötesgående och hjälpsamma.

• Den negativa delen av recensionen

Läget var svåråtkomligt, då lägenheten låg högt upp på berget. Man var tvungen att gå väldigt långt från den lokala busshållplatsen. Stranden låg ca. 10 minuters bussfärd därifrån. Men hyr man bil och vågar köra i väldigt branta backar är läget inga problem.

Recenserades: 11 april 2017 Bodde här April 2017
    Catrin Sverige