Beoordelingen over Alm- & Wellnesshotel Alpenhof Dit is de officiële sterrenclassificatie die door een derde partij aan de accommodatie is gegeven - de Hotelstars Union. De accommodatie is vergeleken met de industriestandaard en beoordeeld aan de hand van de prijs, faciliteiten en aangeboden diensten. Gebruik de sterrenclassificatie om uw verblijf te kiezen!

Richard-Voss-Strasse 30, 83471 Schönau am Königssee, Duitsland

#1 van de 17 hotels in Schönau am Königssee

9,7

Geweldig hotel, met meer dan uitstekende prijs/kwaliteitsverhouding en prachtige ligging!
    • Deluxe Eenpersoonskamer

Ik had dit hotel geboekt aan het einde van het rijden van de Alpenstrasse, juist omdat het een wellness hotel was. Dus ik kom aan rond een uur acht, expres onderweg gegeten, zodat ik hier nog even lekker kon relaxen in de sauna en het zwembad. Deze bleken reeds om 20:00 uur dicht te gaan. De volgende ochtend was alleen het zwembad open, de rest gaat pas om 12 uur open en niet geheel ontoevallig moet je dan ook uitgecheckt zijn. Nog minder toevallig is dat je dan nog wel van de faciliteiten gebruikt kunt maken, maar dan wel tegen betaling (€ 20,-). Ik vond dit zeer teleurstellend. Op de site van het hotel stond dit weliswaar vermeld, maar daar heb ik nooit gekeken, omdat ik via Booking.com geboekt heb. Daar werd hierover met geen woord gerept. Desalniettemin vind ik het niet echt okay om jezelf een wellness hotel te noemen als die faciliteiten maar van 12:00 uur tot 20:00 uur geopend zijn en als je pech hebt nog tegen betaling ook.

Direct bij binnenkomst al onder de indruk, prachtige uitstraling en toch knus. Personeel was supervriendelijk en de kamer boven verwachting. Bovendien: brandschoon. Ik ga normaal gesproken nooit in bad in een hotel, omdat meestal de staat van het sanitair daar niet toe uitnodigt. Hier wel. Ontbijt was heerlijk en uitgebreid. Locatie was ook prima, het ligt weliswaar niet aan de Königssee, maar achteraf gezien was dat eigenlijk maar beter ook, gezien de toeristenfuik het daaromheen is. Vanuit dit hotel ben je binnen een paar minuten beneden met de auto, of je leent een fiets van het hotel.

Hotel om naar terug te gaan.

Beetje kleine badkamer en kamer blijft erg warm. In winter wel lekker, maar in de zomer soms wat vervelend.

prachtig ligging, prettige atmosfeer, ruime kamer, zwembad binnen en buiten met heerlijke rustruimte. Er was een mooi terras, waar ook ontbeten en gedineerd kan worden. Prettige bediening.

• Beoordeeld op: 4 augustus 2016

Uitstekend van a to z

Uitstekend van a to z

• Beoordeeld op: 2 augustus 2015

Zeer gastvrije en attente medewerkers, heerlijke kamer,...

Tegenvallen is een groot woord, maar de vele trappen in het hotel (niet alle kamers en zwembad zijn bereikbaar met de lift) vonden wij een nadeel.

Zeer gastvrije en attente medewerkers, heerlijke kamer, uitstekende service en heel veel te doen in de nabije omgeving

• Beoordeeld op: 3 mei 2016

Perfecte lokatie, heerlijk eten en relaxen.

Badkamer had ietsje groter gemogen, maar was verder perfect.

Perfecte lokatie, heerlijk eten en relaxen. Heel vriendelijk en behulpzaam personeel.

• Beoordeeld op: 28 augustus 2015

alles