Beoordelingen over Romantik Berghotel Astenkrone Dit is de officiële sterrenclassificatie die door een derde partij aan de accommodatie is gegeven - de Hotelstars Union. De accommodatie is vergeleken met de industriestandaard en beoordeeld aan de hand van de prijs, faciliteiten en aangeboden diensten. Gebruik de sterrenclassificatie om uw verblijf te kiezen!

Astenstrasse 24, Altastenberg, 59955 Winterberg, Duitsland

#5 van de 51 hotels in Winterberg

Relaxed,stil en niets te doen rondom het hotel, Winterberg is 7 minuten rijden naar het centrum,

In de zomer is het wel warm in de kamer en er is geen airco maar voor de rest prima.

Wij zijn 3 dagen geweest en hadden all in, ontbijt en 3 gangen diner. Uiterst vriendelijk personeel, schone kamers, heerlijke bedden en douche. Wij waren daar om onze trouwdag te vieren en kregen een fles wijn cadeau en onze vaste eettafel was op de dag zelf versierd met rozen blaadjes en kaarsen. Al het personeel was op de hoogte en wij werden door iedereen gefeliciteerd, dus erg attent.

Het ontbijt is erg duur en ook de keuken van het restaurant...

Het ontbijt is erg duur en ook de keuken van het restaurant wil wellicht graag wat exclusief zijn maar de porties staan niet in verhouding tot de prijzen. Ik zou liever een meer traditionele kaart zien.

Top service en heerlijk luxe en culinair verblijf!

Geen uitleg vooraf over onder andere de prijzen op de factuur voor de minibar.

Zeer uitgebreid ontbijt met voor ieder wat wils. Wij hadden Halfpension en ook dit was een gouden greep. Drie gangen iedere avond en de keuze uit 2 voor- en 3 hoofdgerechten. Prima huiswijn en top service. Prachtig ingerichte kamers, prima bedden en met groot terras. Op een 5 tal minuten van de skiliften van Winterberg met een zeer goede skischool en service gerichte skiverhuur, dit alles grensend aan een heerlijk zonneterras. Kortom een aanrader!

Goed hotel, maar net niet de top kwaliteit

Het diner was OK maar niet super. Hier en daar is het hotel aan opfrissing toe: bijvoorbeeld in de Wellness was er een deur die niet meer werkte en was er nog steeds een riool-geur in de douches... We hadden net iets beter verwacht omwille van de huidige score 9+ op booking.com

Heel goed en uitgebreid ontbijt! Mooi hotel, rustig gelegen op een paar minuten rijden van de skipistes van Winterberg.

Fantastisch, hier komen we zeker terug !
    • Appartement

Klein dingetje; wat te kleine dekbedden. Opgelost door de losse dekens extra te gebruiken.

Fantastisch appartement met alles er op en er aan ! Hele fijne verzorging, heerlijke sauna, heel mooi zwembad en fijn stoombad. Het bubbelbad was ook echt heerlijk; heel harde stralen, je bubbelde gewoon van je bankje. Heerlijk voor na het skiën ! De keuken is ook heel goed. Alles is schoon en ze laten niets aan het toeval over.

Voor het welkomstdrankje werden we naar de bar verwezen,...

Ongeïntresseerd personeel zondere enige leiding. Slecht!

Voor het welkomstdrankje werden we naar de bar verwezen, daar na 20 minuten wachten iemand gevraagd die verwees ons terug naar de bar, maar daarcwerden we wederom naar de receptie verwezen,.... Laat dan maar! Het dag menu besteld, 3 gangen. Na de hoofdmaaltijd (te) lang gewacht op afruimen cq dessert. Dat kwam na lang wachten niet, dus maar opgestapt. Volle prijs berekend en niet de "menu"prijs want "dat hadden we niet gezegd" ! Voor € 240,00 per nacht verwacht ik anders

• Beoordeeld op: 10 februari 2018

tegenvaller

Kamer moeilijk te bereiken, vele gangen, trappen en liften. Zeker niet geschikt voor oudere mensen. Prijs kwaliteit zeer slecht. Let op met afrekenen. 2 x verkeerde prijs in rekening gebracht

• Beoordeeld op: 6 februari 2018

mooi ligging, niet in het drukke, massale Winterberg, maar...

busverbinding met Winterberg maar 1 x per uur

mooi ligging, niet in het drukke, massale Winterberg, maar net een dorpje verder. top accommodatie met uitstekende keuken, zowel ontbijt als diner. Goede wijnkaart met mooi wijnarrangement. welness faciliteiten waren ook top

Heerlijk, een echte aanrader

Er is ons niet echt iets tegengevallen

Mooie ruime kamer waarbij alles tot in de puntjes in orde was Ontbijt, zeer ruim aanbod van producten Vriendelijk en behulpzaam personeel

De kamer was super en alles in het hotel straalde kwaliteit uit. Ontbijt was heerlijk. Vooral het zwembad en sauna waren heerlijk. Op loopafstand zijn er ski pistes

• Beoordeeld op: 16 november 2017

Voor een verlengd week einde is het hotel wel een aanrader en de sneuw maakt het helemaal goed.
    • Tweepersoonskamer - Bijgebouw

Avondeten (in half pension) kan verfijnder zijn, nogal dure wijnen , van de kamer in het bijgebouw moet men een korte afstand buiten lopen om in het hoofdgebouw te raken waar zich ook de welness bevindt.

Super ontbijt met enorme keuze , leuke sfeer , mooie welness

• Beoordeeld op: 28 oktober 2017

Mooie locatie, super ontbijt. Voldeed niet op alle punten aan de verwachting.

Zo goed als het ontbijt was. Zo slecht was het avondeten. Dat was beneden niveau. Restdelen van vis op de ene dag. Stukje kipfilet op een sompig bed, wat leek op blikgroente. Personeel bij de receptie was erg wisselend. De ene zeer behulpzaam de ander totaal niet klantgericht. Ronduit smerig was de lucht als je in het wellness deel een van drie douches gebruikte. Zodra daar water het putje in liep kwam er een sterke rioollucht naar boven.

Het ontbijt was werkelijk geweldig. Personeel in de restauratieafdeling was zeer behulpzaam en klantgericht. Mooi wellness gedeelte. Fijne kamer. Mini bar inhoud mag zonder extra kosten worden gebruikt. Wij zaten in het hoofdgebouw. Maar als je in het bijgebouw zit dan moet je telkens door de buitenlucht als je restauratie of wellness wilt gebruiken. In de regen is dat niet aangenaam.

Goed.

De dames bij de receptie mogen iets vriendelijker. Hun Engels is ook niet best. Voor het algemeen kunnen zij daar slecht Engels praten. Dat verwacht je niet bij hotel met 4*. Het menukaart, de folders ect. zijn alleen in het Duits. Wij kunnen geen Duits dus het was voor ons een drama.

De avondseten en het ontbijt zijn zeergoed. De kamer is zeer schoon. De oude kamer schoonmaakster is een uitstekend schoonmaker, zij deed het heel snel en heel schoon. Heel behulpzaam. Als je het probleem hebt dan lossen zij heel snel op.

• Beoordeeld op: 20 september 2017

Een mooi en lux hotel. Volgende keer kiezen wij voor een andere kamer.

Onze kamer was vrij klein. Waar wel alles aanwezig was waardoor het een beetje vol stond.

Alles was zeer goed geregeld. Goed ontbijt en een fantastisch restaurant waar wij heerlijk hebben gedineerd.

Geweldig om een aantal dagen door te brengen.Komen zeker terug.

Eten in restaurant gedateerd en niet in verhouding met de rest van het hotel.Kan veel beter voor dezelfde inspanning.

Kamer perfect Ontbijt super Personeel geweldig Welles prima

• Beoordeeld op: 14 september 2017

Rustige locatie enkele kilometers vanaf Winterberg in een...
    • Appartement

Rustige locatie enkele kilometers vanaf Winterberg in een rustig dorp. Heerlijke wellness area, prima keuken. Het appartement was zeer ruim en compleet.

Sfeer was goed daar maar kamer viel wat tegen

Veel stof op het bed op de kamer die we kregen, lag echt een aagje op alsof het heel lang ongebruikt zo gelegen heeft, de eerste kamer stond mij niet aangezien, heel klein raampje , donkere en geen mooie kamer was dat. S'morgens gewekt worden door werklui buiten in de tuin zagen boren etc, niet leuk als je voor je rust komt.

Personeel aardig en restaurant/bar goed, goede sfeer

Prima hotel.
    • Tweepersoonskamer - Bijgebouw

Badkamer erg klein , douchecabine gladde bodem. Wijn is ontzettend duur.

Geweldig ontbijt , diner ook erg lekker , goed bed , mooi zwembad. Personeel ontzettend vriendelijk.

• Beoordeeld op: 8 juli 2017

Ruime, nette kamer met uitstekende bedden.

Ruime, nette kamer met uitstekende bedden. Uitgebreid ontbijt met lactose- en glutenvrije producten. Schitterend wellness gedeelte. Na zomers onweer werd het droogrek voor skilaarzen opgezet om onze motorkledij te drogen. Aanrader

• Beoordeeld op: 30 juni 2017

• Appartement met 2 Slaapkamers

Bediening in restaurant kan beter, gladde vloer in zwembad een lage watertemperatuur. Weinig te beleven in 't dorp en de omgeving, behoudens lange wandelroutes.

Vriendelijk personeel, goede bedden, schoon.

• Beoordeeld op: 22 maart 2017

Mooi verzorgd hotel waar je je thuis voelt.
    • Appartement

Geen parkeermogelijkheid voor de deur, klein stukje lopen vanaf de omliggende parkeerplaatsen maar dat is te overzien. Tot aan de deur van het hote skiën is niet mogelijk terwijl hiermee wel wordt geadverteerd. Afstand naar het skiegebied van Winterberg is circa 4 km.

Klant vriendelijk en een mooie spa voorziening.

Heerlijk sneeuwweekend met de hond.

Eigenlijk niets

Het ontbijt is zeer uitgebreid, tot een glaasje Prosecco toe. Veel lokale specialiteiten. Restaurant was zeer fijn. Warm welkom voor onze hond. Enorm goede welness.

• Beoordeeld op: 2 maart 2017

Mooie tijd in Winterberg

De wifi op de kamer werkte niet. Dat hebben we twee maal gemeld, maar het is in de drie dagen dat we er waren niet opgelost. Vonden wij niet passen bij de prijs van dit hotel. Helaas is het niet mogelijk om in het hotel iets kleins te eten. Meteen up-market, met bijbehorende prijzen.

De locatie van het hotel is uitstekend, vijf auto minuten van Winterberg. De kamer was ruim en comfortabel. Het ontbijt is goed verzorgd. Personeel dat de kamers verzorgd is fantastisch!

• Beoordeeld op: 21 februari 2017

We konden zo aan de overkant van de straat de piste op skiën ook heel fijn..
    • Appartement met 2 Slaapkamers

De bedden van de kinderen waren niet opgemaakt, maar dat was snel verholpen.

Fantastisch hotel, wij zaten in het appartement naast het hotel. Was net gerenoveerd en erg ruim, alles mooi afgewerkt. De foto's op booking.com zijn verouderd! In het echt dus veel mooier.

• Beoordeeld op: 20 februari 2017

Luxe aan de piste

Waterkoker op de kamer misten wij. Personeel sprak slecht engels.

Ontbijt was heerlijk. Zermbad met sauna was heel mooi en rustig. Vanuit het hotel kon je zo naar beneden skien.

• Beoordeeld op: 19 februari 2017

ontbijt is geweldig, mooie schone kamers, goede locatie,...

bijna niemand van personneel spreekt engels, geen waterkoker in de kamer, tv alleen duitse kanalen, service in het restaurant mag veel beter en sneller. Eten is lekker maar te prijzig voor de porties.

ontbijt is geweldig, mooie schone kamers, goede locatie, lekkere spa-centrum. knus en kleinschalig met veel warmte en sfeer

• Beoordeeld op: 1 februari 2017

zeer ontspannen dagen genoten in Hotel
    • Tweepersoonskamer - Bijgebouw

De prijzen van de menukaart zijn wat aan de hoge kant..ook de wijn word goed betaald. minder chique zou hier gerust mogen,er hangt een goede sfeer, fijn personeel.

geweldige kamer in bijgebouw.zeer schoon en nieuw.Heerlijk zwembad, geweldig ontbijt

• Beoordeeld op: 27 januari 2017

Mooi hotel, attent personeel.

Onze kamer lag op de 2e verdieping zonder lift en zeker 200 meter lopen. Voor ons geen probleem maar ik zou dit wel op voorhand melden.

Mooi hotel, attent personeel.

• Beoordeeld op: 10 januari 2017

Wifi op de kamer niet optimaal

prima kamer, mooi, licht en ruim, fijne badkamer. Klein zitje voor buiten, lijkt me voor de zomer heerlijk. Zwembad fijn lang open. Ontbijt fantastisch. Diner bij de bistro; op een of andere manier was restaurant niet open

• Beoordeeld op: 9 januari 2017

heerlijk ontspannen weekend, heerlijk gegeten en gerelaxed

De bereikbaarheid van de slaapkamer waar wij sliepen was minder met veel bagage. Trapjes op en door meerdere deuren. Met veel bagage kan je aan de bak! Ze hebben wel aangeboden om te helpen en je kunt een rek gebruiken, maar die is tot een bepaald punt te gebruiken en moet je alsnog met bagage lopen. Goed om te weten als je minder goed te been bent.

het ontbijt was super, alles vers en heel veel keuze. De kamers zeer verzorgd en het personeel uiterst vriendelijk. Geen vraag te gek. Het sauna gedeelte was netjes gemaakt. Niet groot, maar wel prettig. Ligging tegenover een ski-gebied is ook heel fijn. Ski schoenen kunnen verwarmd worden gedroogd.

• Beoordeeld op: 6 januari 2017

Heel mooi modern appartement maar wel prijzig!
    • Appartement

De prijs en Wifi! Met de code konden we soms wel maar vaak niet inloggen op Internet. Erg ingewikkeld systeem. Wat we niet goed begrepen hadden toen we de boeking maakte, was dat dit hotel ver van winterberg af ligt. Igg kun je niet te voet naar winterberg.

Grote kamer/appartement+mooie ruime badkamer. Alles wat je nodig hebt was in de keuken aanwezig. Lekker rustig en mooi gelegen.

• Beoordeeld op: 24 december 2016

Zwembad, kegelbaan met speelhoek, diner, alles prima!
    • Appartement met 2 Slaapkamers

Speelhoek in kegelbaan was niet handig voor tijdens t eten. Sauna ging om 21u 'al' dicht volgens bord op de deur.

Zwembad, kegelbaan met speelhoek, diner, alles prima! Zeer fijn appartement!

• Beoordeeld op: 26 september 2016

Mooi hotel met vreemde annex
    • Tweepersoonskamer - Bijgebouw

Kamer in annex heeft kleine badkamer en vervelende toegang tot zwembad (over terras en door het restaurant) Prijs voor annex kamer te hoog!

Mooi zwembad prachtig ingericht hotel

• Beoordeeld op: 26 september 2016

3 heerlijke dagen gehad en relaxed weer huiswaarts gegaan

bij mooi weer zou het wel fijn zijn als er buiten wat meer ruimte zou zijn om een paar gemakkelijke stoelen of ligbedden te plaatsen

eigenlijk was alles heel relaxed. Van zwembad tot diner.

• Beoordeeld op: 24 september 2016

Prima rustige locatie,goede parkeergelegenheid, Uitgebreid...

Kluisje op onze kamer was erg klein, de iPad past er bijvoorbeeld niet in. Douche in bad kan lastig zijn in verband met gladheid.

Prima rustige locatie,goede parkeergelegenheid, Uitgebreid en goed ontbijt. Personeel was ook vriendelijk. Diner was goed en er werd rekening gehouden met dieet wensen.

Heerlijke vakantie

Zwembad

Heerlijke korte vakantie gehad. Erg ontspannen!

Heerlijk gegeten, zowel ontbijt als diner zijn goed verzorgt. Mooie grote kamer!

• Beoordeeld op: 15 maart 2018

Ruime kamer

slechts 1 nacht geweest , niet direct te beoordelen

Ruime kamer geweldig ontbijt

• Tweepersoonskamer - Bijgebouw

Tv ontvangst en erge dure kaart in het hotel

Mooie ruime kamers, gezellig sfeervol hotel, uitgebreid...

Mooie ruime kamers, gezellig sfeervol hotel, uitgebreid ontbijt, zeer vriendelijk personeel

Zeer goed

Gastvrijheid, en netheid

• Beoordeeld op: 24 februari 2018

Zalig genieten

het verblijf was geweldig

niets!

Het ontbijt en diner waren meer dan uitstekend

• Beoordeeld op: 1 februari 2018

De plek

Prijzig

De plek

• Beoordeeld op: 28 januari 2018

Uitstekend hotel maar best steig aan de prijs

Kamer 53 is ver achterin het hotel en alleen met de nodige opstapjes en trappen te bereiken.

Binnenzwembad, whirlpool, stoombad etc. zijn geweldig

• Beoordeeld op: 24 december 2017

Een heeel erg fijn verblijf

Het eten is weinig origineel en van matige kwaliteit tov de rest van het hotel

Het ontbijt, de gehele atmosfeer

Goed hotel, met fantastisch ontbijt, aardige bediening maar ik vond het niet goedkoop

ontbijt was superlekker, aardige bediening, heel schoon.

• Beoordeeld op: 2 december 2017

Rust en vriendelijkheid

Rust en vriendelijkheid

• Beoordeeld op: 27 september 2017

Vriendelijke en professionele verzorging.

Vriendelijke en professionele verzorging. Ontbijt en diner zijn zeer goed. Zwembad en welness zijn prima.

het was niet onze eerste keer top hotel

soms was er te weinig personeel voor de bediening in het restaurant door te weinig gasten

• Beoordeeld op: 2 september 2017

Hier kun je tot rust komen!

Hotel en appartement prima! Heel goed ontbijt. Fijn personeel.

• Beoordeeld op: 30 augustus 2017

Prachtige regio voor wandelaars en geoefende fietsers met zeer mooi "kurhotel"

De kleine kamer waar buren inkijk hadden waardoor er een vervelend privacy probleem was.

Restaurant, binnenzwemkom en sauna zijn uitstekend.

prachtig verblijf we gaan er zeker nog terug
    • Tweepersoonskamer - Bijgebouw

de kamers perfect zeer mooi zwembad lekker ondbijt

prima voor een korte vakantie

De vriendelijkheid van het personeel

Ontbijt en kamers geweldig!

Het personeel is heel vriendelijk, de kamers zijn ruim en...
    • Tweepersoonskamer - Bijgebouw

Het personeel is heel vriendelijk, de kamers zijn ruim en schoon en het ontbijtbuffet is zeer uitgebreid. Het diner is ook heel goed.

• Beoordeeld op: 25 juni 2017

Was zeer bevredigend.

TV-geen belgische-of nederlandse zenders !

Ontbijt 10/10

• Beoordeeld op: 31 mei 2017

zwembad, wellness

vrijwel identiek ontbijtbuffet (4 dagen verblijf) zicht vanuit kamer bediening aan tafel (diner) soms wat klunzig

zwembad, wellness

Ruim appartement, mooi zwembad en sauna, verschillende bars...

Dure ondergrondse parking en beperkte (wel gratis) WIFI

Ruim appartement, mooi zwembad en sauna, verschillende bars en restaurants, mooi terras

Prima plek, prachtige accomodatie.

Prima plek, prachtige accomodatie.

• Beoordeeld op: 26 mei 2017

Het ontbijt.

• Beoordeeld op: 20 maart 2017

Prachtig uitzicht.
    • Appartement met 2 Slaapkamers

Geen WiFi in appartement, zwembad is erg koud.

Prachtig uitzicht. Keuken in appartement is compleet, genoeg ruimte.

• Beoordeeld op: 10 maart 2017

Super ruime kamer met zithoek en 2 tv''s.

Het diner viel tegen voor die prijs.

Het ontbijt was heerlijk en erg uitgebreid. Fijn zwembad met relaxstoelen en stoombad.

• Beoordeeld op: 7 maart 2017

Mooi hotel om even tot rust te komen of een paar dagen te skien

Eigenlijk niets.

Mooi ingericht hotel. Wij hadden het familieappartement in het bijgebouw. Aanrader.

Heel erg goed

De bediening daar kon geen lachje van af heel stijf.

Ontbijt was prima en het bed erg goed.

• Beoordeeld op: 2 maart 2017

Wij praten geen duits, dit was soms moeilijk met het personeel om te communiceren

Ontbijt, kamer, faciliteiten

• Beoordeeld op: 27 februari 2017

Dagje skiën

Wifi bereik erg slecht

Service, sauna en kostenloos ontbijt op de kamer

• Beoordeeld op: 26 februari 2017

Jammer dat het hotel honden toe laat

Jammer dat het hotel honden toe laat

• Beoordeeld op: 23 februari 2017

Dit was met recht een volledig verzorgde ontspannen vakantie!

Bij onbijt geen warme bacon

Welnes was prima ook het avond eten

• Beoordeeld op: 15 februari 2017

Heerlijk uitgebreid ontbijt!

Sterk verouderde kamer (kamer 54)

Heerlijk uitgebreid ontbijt! Top wellness

• Beoordeeld op: 13 februari 2017

Fantastisch hotel op een goede locatie

Nederlandse tv zenders

Ontbijt prima, kamer prachtig en comfortabel, heerlijke bedden.

• Beoordeeld op: 4 februari 2017

Prima vakantie gehad.

Prima vakantie gehad. Uitstekend ontbijt, vriendelijk personeel, mooie locatie.

• Beoordeeld op: 2 februari 2017

Duitse gastvrijheid en stijl

Ligging aan de weg Geen uitzicht uit kamer Geen Nederlandse tv zenders

Geweldig ontbijt Gastvrijheid en service

• Beoordeeld op: 30 januari 2017

heerlijk genoten, prima hotel

muziekje op de achtergrond

wellness erg goed, ontbijt goed

• Beoordeeld op: 28 januari 2017

Ontbijt voortreffelijk, diner zeer verzorgd, kamers...

Ontbijt voortreffelijk, diner zeer verzorgd, kamers uitstekend. Prachtig zwembad.