Beoordelingen over Burg-Hotel Cochem Deze classificatie laat zien hoe de accommodatie vergeleken kan worden met de industriestandaard wat betreft prijs, faciliteiten en aangeboden diensten. Het is gebaseerd op zelf-evaluatie door de accommodatie. Gebruik deze classificatie om uw verblijf te kiezen!

Moselpromenade 23, 56812 Cochem, Duitsland

#31 van de 32 hotels in Cochem

6,2

5,1

5,3

5,1

4,9

• Beoordeeld op: 9 september 2018

Wij zijn positieve mensen maar zullen niet meer naar dit hotel toe gaan en negatief advies geven.

Ontvangst receptie geen uitleg van de faciliteiten"geen glimlach en kort", geen parkeerplaats voorzien wel 1km verder aan station openbare parkeerplaats, badkamer 70 cm op 225 cm veel te klein afdrogen na douche op de slaapkamer "is niet te doen op de badkamer " kamer af te raden voor mensen met een flink postuur of met beperking .Zwembad klein .

Ontbijt goed

• Beoordeeld op: 4 september 2018

Slecht

kamers te klein. badkamer veeeel te klein (67 1/2 bij 67 1/2 1.80 lang) hele kleine lift. tweede dag half 10 ontbijten geen bolletjes en geen eieren meer terwijl je tot haf 11 kon ontbijten Auto moest je helemaal in de pakeergarage gaan zetten

alles viel tegen

• Beoordeeld op: 30 augustus 2018

Voor die prijs verwachten wij wel iets meer comfort .
    • Tweepersoonskamer op basis van halfpension

onze kamer was niet wat wij verwacht hadden.Veel te klein voor zijn prijs. Het kopkussen was zooooo dun ,er was ook geen extra kussen aanwezig. Er stond maar 1 stoel zonder tafeltje.

het eten was lekker en in het restaurant waren ze wel vriendelijk.

Redelijk

Jammer dat wij een kamer hadden met 2 aparte bedden. Een bed aan de een kant van de kamer en het ander bed aan de andere kant van de kamer. Kamer lag naast de lift. Tegen meerprijs een andere kamer. De prijs is al hoog.

Het ontbijt was heerlijk. In het centrum van Cochem. Vriendelijk personeel.

Claustrofobische ervaring in een kamer de grootte van een gevangeniscel

Vergelijk de fotos eens met de fotos van de reclamebrochure aub.

Bij aankomst krijg je een sleutel van een norse madam die waarschijnlijk glimlachpijnen heeft en direct betalen. Ok, al een teken aan de wand natuurlijk , een kat in een zak en direct betalen. Naar de kamer via een te nauwe lift met nog eens een haakse deur ervoor zodat je vier handen moet hebben om met de bagage in de lift te geraken. Fotos genomen van een kamer met twee bedden elk tegen een muur , uitzicht in de vuil straatje en de oppervlakte van een gevangeniscel 2.80 op 2.80 m . Wc voor acrobaten die zich tussen een te kleine wasbak en de muur kunnen wringen en een douche van te nauw waar ik niet heb durven in kruipen. Heb van alles fotos genomen. Is dus kamertje in een belendend pand te bereiken via de mooie grote gevel van het oorspronkelijke hotel. Niet voor herhaling vatbaar en niet aan te raden. De gewone baardsleutel van kamer 73 past ook op de deur van 74 en waarschijnlijk ook op nog andere deuren.

Prachtig, genoten, soms viel iets tegen, maar wil daarover niet erg klagen.....dus tevreden

lees commentaar oa: ....lawaai / gehorige kamer personeel kon wel wat vriendelijker , vooral het dinner personeel. ontbijt was goed, gezellig en hartelijker

ontbijt was goed, maar miste bv een rozijnenbroodje , het personeel was s,morgens ook beter en vriendelijker dan s,avonds. Dinner hebben we daar maar 1 keer genuttigd, het was erg lekker maar we vonden het personeel niet zo erg hartelijk. We hebben bij hotel Union gegeten en die waren veel aardiger en ook bereidwillig toen we samen een keer 1 dinner namen omdat we al elders een en ander op hadden, hij gaf gewoon twee bordjes erbij, konden we het delen, dat was echt super attend! Met het ijs gaf hij zelfs 2 lepeltjes voorals we die ook wilde delen, hoewel we toen ook een wijntje hadden. ( een stel uit Engeland? werden geweldig goed geholpen om hun menu samen te stellen) S,morgens waren de wat oudere dame vriendelijker, maar die vroeg niet of alles naar wens was geweest, jammer... Kamer was klein en erg gehorig, dat komt dat er mensen zijn die met kabaal en luid gerucht en laat in de nacht hun kamer opzoeken, we hoorde dat er meer mensen over klaagde. Je hoort echt letterlijk alles ( wij zaten achter, voor is een paar honderd duurder maar daar heb je weer de straatkant, dus tjha?) Uitzicht is geweldig , een toplocatie! Zo er gerust weer heen gaan wat dat betreft. Jammer dat Duitsers geen woord Nederlands willen spreken!( dat hoor je van alle vakantiegangers dat Duitsers niet hun best daarvoor doen zeg maar) Een enkele doen het, dat zie je in Nederland wel anders, hier spreken ze elke gast in hun taal aan, apart!

Goed ontbijtbuffet

Kleine benauwde kamer. Geen uitzicht keken op blinde muur met noodtrap. WiFi bar slecht en er kan maar 1 man inloggen. Vraagt iedere keer de inlogcode

Goed ontbijtbuffet

De locatie, het personeel heel vriendelijk.
    • Deluxe Tweepersoonskamer met Balkon

Geen gratis parkeren, terwijl dat wel op internet stond. Maar één code voor de wifi en alleen op de kamer goed.

De locatie, het personeel heel vriendelijk. Kamer was uitstekend, balkon met uitzicht op de Moezel.

Een super verblijf voor niet veel geld.

Het personeel mag ook de eerste dag wel iets losser zijn een lach kost niets en doet zoveel.

De kamers waren geweldig ,badkamer aan de kleine kant maar wel super schoon. Het ontbijt was ook top in orde .Het personeel was eerst een beetje stug en terug houdend .De volgende dag waren ze al iets losser. Ik raad dit hotel bij iedereen aan.

Eerst kijken welke kamer voor je betaald

De kamers waren super klein en badkamer kon je je nog niet draaien met wc er in Water heel heet Ontbijt was super We dachten mooie ruime kamers te hebben met erco maar moesten eerst betaalen

Het bed was prima
    • Deluxe Tweepersoonskamer met Balkon

de kamer was klein , je kon net in de kleine badkamer komen. De deur net naast bed. Dus alles was goed hoorbaar. Weinig kastruimte.

Het bed was prima

prijs-kwaliteitsverhouding deugt niet

Minimal comfort kamer - wel schoon- met wastafel op de kamer want badkamer te klein, gevaarlijk scherphoekig-glasplaatje (waarop afstandsbediening voor kleine TV uit vorige eeuw) bevindt zich op 20 cm in het midden van 2-persoonsbed. Deze armoedig aandoende kamer wordt niet getoond op website Booking.com. Aan de achterkant van hotel veel overlast van luidruchtige nachtbrakers. Voor € 90 per nacht veel te duur voor gebodene. Als men niet voor hotel kiest, maar voor vergelijkbaar bed-breakfast in grotere kamer en badkamer blijkt dat beschikbaar in een appartementengebouw om de hoek voor slechts € 32. Zo'n prijs past beter bij minimaal comfort en geen service.

Geen fijne kamers, dit waren niet mijn verwachtingen voor dat geld

De badkamer veel te klein je kon niet fatsoenlijk op de wc zitten, dan zat je klem tussen de wasbak en de deurstijl !

De bedden sliepen goed ,maar dat was ook alles.kussens veel te slap.bedden stonden appart.

Tegenvaller.

Slechte bedden en kussens, veren in matras voelbaar en de kussen te plat. Geen extra kussens aanwezig helaas. Communicatie met gastvrouw verliep moeizaam en op een gegeven moment zelfs bijzonder bot en kortaf! Jammer! Hierdoor zullen wij dit hotel niemand aanraden.

Het ontbijt was meer dan prima!

Goed voor één kort verblijf maar zeker niet voor herhaling vatbaar

De kamers voldoen absoluut niet meer aan de noden van de hedendaagse reiziger. Zéér klein, met 2 pers konden we amper bewegen. De badkamer was ong 2.5 vierkante meter voor toilet, lavabo en douche. Daardoor liggen de handdoeken boven het toilet wat volgens mij absoluut niet kan ! De douche is klein, (je kan niet douchen zonder je constant te stoten aan de wand) en geen thermostatische kranen. Het uitzicht was op een muur die max 2 meer verder staat, dus 0,0 ! Dit maakte de al zo kleine kamer ook nog zeer benauwend. Er is geen frigo in de kamer. De infrastructuur is dus over het algemeen zeer oubollig en totaal niet meer van deze tijd !

Het ontbijt was in orde, de vriendelijkheid van het personeel was ok, de hygiëne viel mee.

3,0
    Middelmatig

Wij hadden gereserveerd in hotel maar moesten overnachten in gastehuis, is bij boeking niet meegedeeld anders hadden wij voor deze prijs niet geboekt in dit hotel

Ontbijt was goed

Slecht, mijden.

Enorm verouderde kamers, lift uit 1972, inrichting kamer ook nog uit die tijd, een dikke spin in de douche, snachts geen gebruik van lift mogelijk, we lagen op de 4de verdieping, wat als je minder mobiel bent?

Onderkomen is één groot museum.

Krappe lift en verstopte receptie.

De ligging aan de boulevard met zicht op de Moezel vanaf balkon. Dichtbij het centrum van Conchem. Zeer bijzondere inrichting van het hotel: museum van Indonesische kunst en voorwerpen uit de riddertijd.

Zal er zeker niet terug gaan

Ontbijt werd niet aangevuld Kamer,er hing een onaangename geur van het toilet in de kamer Erg veel lawaaie in het hotel tot 3uur in de nacht

Het avond eten

voor 1 nacht okay langer niet

De kamer was echt vreselijk klein, badkamer net zo groot als mijn schoenenkast. Als je op het toilet wilde zitten moest je eerst schuin indraaien anders zat je in de wasbak. Parkeren is een ramp, je kon parkeren via het hotel maar dat kon pas na 19.00 uur savonds terwijl je om twee uur kan inchecken. Uitchecken kon tot 12.00 uur, niet dus tot 11.00 uur. Onze kamer lag aan de achterkant direct tegenover de kroegen erg veel lawaai s'nachts. Ontbijt was prima alleen als je later komt heb je geen plek om te zitten. Ondanks dat de prijs goed was, zou ik hier niet meer heen gaan.

ideale ligging van het Hotel, vriendelijke receptioniste. Bedden waren goed. Ontbijt was ook goed

Veel te duur voor wat we gekregen hebben!

De prijs van de kamer, geen €120 waard. De kamer was klein, de badkamer was nog kleiner! We hadden geen uitzicht en de kamer was gehorig, oordoppen dus meenemen. We sliepen naast de lift die de hele tijd in beweging was.

Het ontbijt was prima

Het hotel -behalve het uitstekende ontbijt- was echt waardeloos !

Entreedesk is erg klein. Een lift... groot genoeg voor een slank iemand met kleine tas of koffertje. Een hok van een kamer met een nog kleinere badkamer, die die naam beslist niet mag dragen. BENAUWD !! Zijn 1 dag eerder weg gegaan !!

Uitstekend ontbijt. Vriendelijk personeel. Ligging aan water is aardig.

Redelijk verblijf

De kamers waren klein vooral de badkamer met toilet

De lokatie is perfekt, aan de boulevard met alle restaurants en drink gelegenheden. Wij waren met 3 motoren die we keurig in de parkeergarage konden zetten

Alles was aanwezig, maar niet zo cliënt vriendelijk.

Dat het dagmenu niet na 17.00 uur kon bestellen maar werd niet aangegeven. Je kon alleen van de kaart eten, waardoor je duurder uit was.

Het ontbijt was goed. Ook het diner.

Gewoon slechte accommodatie

Kamer was een achterkamertje met kleine raam en uitzicht op de brandtrap en muren. 2 bedden in elke hoek van de kamer met een kleine douche en kleine tv-je wifi voor 1 toestel waar je telkens opnieuw moet inloggen

Niets van de accommodatie

• Beoordeeld op: 19 augustus 2017

Niet nog eens...

Kamer met uitzicht op de brandtrap naar het dak. De prijs van 90 euro voor een overnachting was erg prijzig vergeleken met andere overnachtingsplaatsen in de straat. Sauna kost minstens 15 euro extra.

Gelegen in het plaatje Cochem. Ontbijt buffet was prima.

Mooi hotel, maar we voelden ons bedrogen door de receptionist/eigenaar!

Geboekte kamer was niet beschikbaar, alleen een duurdere (met bijbetaling). Wifi is slechts gratis voor 1 aansluiting per kamer, dit is nogal ouderwets, en staat niet in de beschrijving!

Lokatie en uitzicht

ontbijt was prima

de kamer was slecht...heel klein en de badkamer was 70 cm bij 2 mtr en daar zat alles in wastafel toilet douche....dus als je een beetje aan de maat bent pas je er geeneens in

ontbijt was prima

achterkant 4e etage niet te doen zo klein

Kamer veel en veelste klein aan achterkant , totaal geen uitzicht, en douche echt belachelijk Voorkant was wel goed ook mooi uitzicht ,parkeren ook ver weg.

Kamers heel klein , moesten ook nog verhuizen , douche en kamer van de eerste kamer NIET TE DOEN ZO KLEIN , geen uitzicht aan achterkant (ja op een oud dak) en geen balkon, en het stonk er muf. Tweede kamer klein maar wel beter als andere ,met balkon met mooi uitzicht Ontbijt wel goed, Meeste personeel wel vriendelijk ,Locatie erg goed

Niet voor herhaling vatbaar

Oude kamer, veel te klein. Badkamer te klein om je te kunnen omdraaien. Veel te duur voor een zolderkamertje aan de achterkant. Veel lawaai s avonds.

Ontbijt ok

Fantastische ligging van het hotel. Wat dat betreft een aanrader.

De kamer was erg klein en bleek een "achteraf kamertje". Uitzicht was op een piepklein binnenplaatsje. Uitzicht van ca 2 meter dus naar alleen maar muren om ons heen. Geen nachtkastjes, geen nachtverlichting. Er waren zeker mooiere en betere kamers aanwezig in het hotel.

We hadden geboekt voor een prima prijs, maar daar was de kamer en het comfort van de kamer absoluut niet naar. Ontbijt was sober ten opzichte van andere hotels die we hebben gehad, maar voor ons prima verder.

Ondanks mooie locatie en ongetwijfeld betere kamers toch een teleurstellend vervlijf.

Via Booking.com ruim van te voren (4 weken) een kamer geboekt voor 2 overnachtingen. Kamer bleek uiteindelijk veredelde bezemkast te zijn; klein, benauwd, nauwelijks ventilatie mogelijkheden. De badkamer was klein (60cm breed) met douche cabine, toilet en wastafel. Gebruik van het toilet was dus een uitdaging. Het enige raam in de kamer kwam uit op een smalle koker en diende als vluchtweg. Uitzicht was dus beton met ramen en dat ongeveer 4 hoog. Niet echt de verwachting die ik had tijdens het boeken. Kamer faciliteiten werden ook niet als zodanig benoemd tijdens het boekingsproces (heb dit tijdens het verblijf nogmaals gecontroleerd met een nieuwe boeking); had graag iets meer betaald dan de € 180,= voor een normale, fatsoenlijke kamer.

De locatie van het hotel is prima (hoewel geen parkeergelegenheid bij het hotel zelf) en het ontbijt was ook prima.

Vies, gehorig, oud en te duur.

Kamers waren niet schoon. Badkamer was zooo klein. Toilet was net zo groot als toilet in het vliegtuig. Hotel is zeer gehorig, kon letterlijk verstaan wat de buren zeiden. Hotel zeeeeeeeer gedateerd...Receptie onvriendelijk. Wifi op kamer slecht, geen bereik van provider mobiele telefoon. Moest voor een 2e Wifi gebruik op de kamer betalen... (?????)...

Het ontbijt beviel goed. Goede ligging direct ad moezel en vlak naast centrum.

de kamer was niks het hele hotel was slecht wil ik nooit...

om het kort te maken er was niets om over te roepen. ik ben 8 jullie naar rudesheim geweest naar hotel krone mijn kennis had daar 2 eenpersoons kamer geboekt voor 50 euro met ontbijt harstikke goed een prima ontbijt en een fijn bed het was wel warm maar dat was het overal met 30 graden

de kamer was niks het hele hotel was slecht wil ik nooit meer naar toe voor deze prijs een zolderkamer en ook nog aan de achterkant het was voor 50 euro goed betaald nooit meer.

gewoontjes

de boeking kwam inchecken en zeiden dat ik een dubbele boeking had gemaakt dus twee kamers had geboekt dat is niet waar zei ik en liet de papieren zien boeide haar niet en zei dat we eerst achter sliepen en de volgende dag naar konden voren konden aan de mosel boulevard vonden we niet fijn dus ze zei voor 55 euro meer konden we voor blijven gingen niet in discussie want we waren op weekend vakantie dus de extra kosten betaald wat je niet zo geregeld had maar wij wilden het snel rond hebben hopelijk kunt u hier wat mee zo staan andere mensen ook niet voor verrassingen

ontbijd was prima kamers ook goed alleen de kussens vielen tegen erg dun geen extra op de kamer

• Beoordeeld op: 23 juni 2017

prachtige locatie met een slechte kamer

De kamer was veel te warm, donker, klein en erg gehorig. We hadden een tweepersoons kamer geboekt maar er stonden twee afzonderlijke bedden in de kamer. Deze konden ook niet tegen elkaar gezet worden. Het ene bed tegen de ene wand en het andere bed tegen de andere wand. Erg romantisch, maar niet heus. Gewoon een slechte kamer, jammer want verder was alles prima, het restaurant, het ontbijt, en het was netjes schoon.

Het restaurant was heel goed, het ontbijt was prima, het personeel was vriendelijk

• Beoordeeld op: 15 juni 2017

Ik kom hier nooit weer.

De door ons geboekte kamers waren niet juist over gekomen. Er was slechts rekening gehouden met 1 kamer ipv 2 kamers. We zouden afgescheept worden met een kamer zo klein dat ik zelfs niet in het toilet kon en niet in het bed paste. Na veel aandringen is dat aangepast naar een iets grotere kamer met nog veel te weinig ruimte en voor veel meer geld dan het afgesproken bedrag via jullie site. De manier waarom de eigenaresse/manager ons te woord stond viel ook niet echt in goede aarde. Er is geen mogelijkheid om te parkeren en de bereikbaarheid is daardoor slecht te noemen. Al met al is dit geen hotel om opnieuw te bezoeken laat staan aan te bevelen bij mensen.

Dat de locatie midden in het centrum was.

Kitsch, Kultuur en Wijn... aan de Moezel moet je daarvoor zijn!

De badkamer van kamer 70 stonk. Er was ook geen verluchting voorzien, er was een schakelaar die een ventilator in gang zette (dat konden we horen), maar de ventilator hebben we niet gevonden.

Ontbijt was uitgebreid en deels een zoektocht (stond verspreid in het restaurant). De kamers waren klein maar de bedden waren in orde. Er was een lift om naar de vierde verdieping te gaan, altijd handig met koffers.

Waardeloos hotel , er zijn veel leukere plekken aan de Moesel!

Bijna alles, onvriendelijk personeel, vreemde aankomst, met receptie in een hoekje van het restuarant, ruikt niet fris, ronduit onvriendelijk aan de balie. Lift deed het niet. Uitzicht van onze kamer op een vieze binnenkoker. We zijn vroeg vertrokken, niets eens ontbeten.

het enige wat acceptebel was zijn de bedden. Ligt wel aan de moesel als je dit leuk vindt.

• Beoordeeld op: 14 november 2016

Verblijf heel goed

Kamers goed badkamer heel klein Sommige badkamer super klein je kun je niet wassen aan de wasbak

Ontbijt en het avond eten was heel goed en heel lekker

• Beoordeeld op: 2 november 2016

ok. maar niet voor herhaling vatbaar

Bij aankomst stond het wasmachine aan van 10.00 s'morgens tot 14.00 in de namiddag een hels lawaai. Na veel ergernis een andere kamer gevraagd.Zal hier nooit meer komen.

zeer matig

• Beoordeeld op: 12 oktober 2016

Een goed hotel om onbezorgd te kunnen genieten.

de garage voor de fietsen was een eindje lopen en niet inbegrepen bij de prijs.

Goede prijs-prestatieverhouding. Hotel ligt mooi een de rivier en in het centrum. Fietsen konden binnen staan

• Beoordeeld op: 28 september 2016

Ligging hotel erg mooi.

Sommige personeelsleden erg onvriendelijk. We voelden ons niet echt gast. Kamer (grenzend aan trappenhuis) was erg gehorig. Hotel heeft administratie niet onder controle, zeker waar het betreft de communicatie met booking.com.

Ligging hotel erg mooi. Restaurant goed.

goede ligging

kamer (huisje) was ijskoud terwijl het buiten mooi weer was

goede ligging

5,6
    Slecht

De kamer was klein en de douche heel klein ouderewets

Het onbijt was goed

Verouderd interieur en kleine badkamer

Lawaai door uitgangsleven

Ontbijt Juiste info

het viel tegen!

Zoals de eigenaar aan gaf, geil op geld. En dat merkte je overal aan. Jammer.

Best wel aardig, eten was redelijk.

• Beoordeeld op: 8 september 2018

leuk en gezellig

appartement een beetje achteraf gelkegen

ontbijt

• Beoordeeld op: 6 september 2018

SUPER LEUK

Eigenlijk niks

Het ontbijt was super , ze waren heel vriendelijk. Kamers heel proper, heel goede locatie.

• Beoordeeld op: 31 augustus 2018

Ik was op doortocht per fiets en heb prima gegeten en geslapen.

De fietsgarage was enkele honderden meters bergop.

Het ontbijt was uitstekend

• Beoordeeld op: 30 augustus 2018

kleine kamer

kleine kamer

Nooit meer in dit hotel

de Douceruimte was veel te klein en stonk de ruimte tussen de bedden was te krap rolluiken stuk dus veel te warm en heel gehorig

ontbijt uitstekend

badkamer te klein

ontbijt uitstekend

wc en douche waren aan de kleine kant

wc en douche waren aan de kleine kant

Paar leuke dagen wilde wij in Cochem zijn

Douches veel te klein nooduitgang moest door het raam levensgevaarlijk geen airco opdracht kamer

De living van het hotel

Super lekker gegeten in het restaurant

Het nachtlawaai aan de achterkant van het hotel

Super lekker gegeten in het restaurant

het restaurant was zeer goed en niet duur

wiffi was zwak en slecht's voor 1 toestel met max 3 uur te gebruiken

het restaurant was zeer goed en niet duur

Het was wel proper en een goed uitgebreid ontbijt

Veel te kleine badkamer

Het was wel proper en een goed uitgebreid ontbijt

Ontbijt prima.

Badkamer piep klein. Parkeren is problematisch.

Ontbijt prima. Midden in het centrum

Kleine badkamers

Sanitair onvoldoende

Uitstekende ligging

Geen vriendelijk ontvangst

Uitstekende ligging

super ,rust gevend en mooi locatie ,wel prijzig in de buurt

parkeer gelegeheid

de locatie

zeer goed.

Parking in het algemeen een ramp.

het ontbijt was zeer goed een minpunt de parking was altijd volzet ,dus geen parking genoeg voorzien.

Het ontbijt was heerlijk

Het ontbijt was heerlijk Locatie top, vriendelijke mensen Als we weer richting Cochem gaan, gaan we terug naar dit hotel!

Kamer geweigerd geen raam en heel klein teruggegaan naar...

Kamer geweigerd geen raam en heel klein teruggegaan naar huis schandalige hotelkamer

vriendelijke bediening

hadden geboekt volgens de site voor 2x 1 twee persoonsbed op twee kamers en kregen twee apparte bedjes in beide kamers ,,

vriendelijke bediening

Centrum

Bedden en kleine badkamer

Centrum

Prijs kwaliteit verhouding matig

De mozel

6,0
    De kamer.

De kamer. Kleine raam uitzicht op het dak

kamer met terras

kamer met terras

Het waren 2 fantastische dagen.
    • Deluxe Tweepersoonskamer met Balkon

We hadden een kamer aan de voorzijde met een prachtig uitzicht op de moesel. het ontbijt was prima voor elkaar.

vreselijk

alles

onpersoonlijk en zeer slecht hotel

Aan de moesel. Weinig parkeergelegenheid.

Kleine badkamer

In het centrum

Geen parkeerplaats en iets te kleine badkamer.en ontbijt hangt af van aantal gasten .veel gasten meer uitgebreid?

In het centrum