Beoordelingen over Michel & Friends Hotel Monschau Deze classificatie laat zien hoe de accommodatie vergeleken kan worden met de industriestandaard wat betreft prijs, faciliteiten en aangeboden diensten. Het is gebaseerd op zelf-evaluatie door de accommodatie. Gebruik deze classificatie om uw verblijf te kiezen!

Laufenstr. 82, 52156 Monschau, Duitsland

#10 van de 14 hotels in Monschau

• Beoordeeld op: 1 september 2018

De locatie in Monschau is perfect

Kennelijk is hotel sinds kort onderdeel van Michel & Friends. Het oude is op heel plaatsen nog aanwezig. Ook in het bed met kuil. Een ingrijpende renovatie kan geen kwaad.

De locatie in Monschau is perfect

• Beoordeeld op: 1 september 2018

Locatie was prima, kamer was netjes.

Het avondbuffet was koud en minimaal, nog geen groenten of dergelijke in de soep, alleen bouillon die waterig was (hier waten ze van op de hoogt maar wetd niets mee gedaan, de nieuwe soep die ze brachten omdat de andere koud was was net zo waterig). Vleesspiezen waren uitgedroogd, wij vonden het de prijs niet waard. In dorp kon je voor hezellfde geld veel beter eten. Het personeel in restaurant en bar was nou niet echt vriendelijk, er kon er nog geen goedemorgen/avond vanaf. Kleding van een medewerker stonk naar rook bij ontbijt, niet echt fris! Bij een vraag aan de balie had de medewerker het te druk met computer, terwijl andere daar al mee bezig waren! Geen fitnessruimte zoals op site staat aangegeven. Jammer dat de sauna pas zo laat open was, alhoewel de receptioniste deze wel eerder aanzette toen ik dit ging vragen. Misschien ook iets meer sfeer in restaurant aanbrengen.

Locatie was prima, kamer was netjes. Receptiemedewerkster bij het uitchecken was wel heel vriendelijk.

Qua ligging , onbijt en diner kan je nergens beter zijn. De kamer is nauwelijks 2 sterren waard

Als dit een kamer van 4 sterren moest voorstellen weet ik het ook niet meer. Dan zijn de Duitse kwaliteitsnormen en sterrenindeling toch wel ver onder onze normen. De kamer was ondermaats qua afmeting, donker en allerminst gezellig. Een minibar dient aangevraagd te worden terwijl je dat in bijna alle hotels vindt, althans volgens onze ervaring. De kamer verdient dan ook maar 2 sterren, ontbijt en diner 4. Dat je 7 euro per dag aan parking dient te betalen is compleet van de pot gerukt. Vraag dan wat meer voor het logies. In welke eeuw leven ze daar nog?

Het ontbijt en diner waren zeer uitgebreid en meer dan voldoende. Mijn echtgenote had twee dagen na elkaar vuil bestek! Of je één of meredere sterren heeft geen belang, het bestek dient proper te zijn en geen gedroogde etensresten te bevztten van iemand anders.

Diner was buffet , ontbiid was goed.

Diner was buffet , ontbiid was goed. Wat me tegenviel was savonds dat het personeel een verhitte discussie had ,in het bijzijn van veel gaste. Doe dit buiten bereik en de discussie zoals ik het kon volgen ging helemaal nergens over .

leuk, heel goede uitvalsbasis om te fietsen. voor herhaling vatbaar

Hadden kamers aan de achterzijde waar veel lawaai was van motoren of afzuiging van het hotel. Volgende nacht drie anderekamers gevraagd en deze waren rustig gelegen.

Ontbijt is goed, veel variatie Konden onze fietsen binnen stallen Konden van hieruit wandelen, fietsen, op wandelafstand leuke restaurantjes

Mooie moderne kamer voor 2 nachten

De locatie had ik na 2 dagen wel gezien. Had graag iets van een kluisje of een minibar gehad. Ook vond ik het jammer dat er in de beschrijving stond dat er een fitnessruimte was maar bij aankomst ik hoor dat die niet aanwezig is al zo'n 2 jaar niet meer.

Mooie moderne kamer. Fijn dat je tot 00u kunt inchecken.

Met hond kregen we een kamer op de 6de verdieping terwijl de lift stuk was, ze verzekerde ons dat het binnen een uur was gemaakt maar uiteindelijk was het helemaal niet gemaakt tijdens ons verblijf, ze informeerden ons hier niet over en ook geen excuses gemaakt. Onze hond kan moeilijk trap lopen dus dit had effect op ons weekend weg. Tevens zouden ze onze tassen naar de kamer brengen maar anderhalf uur later hebben we ze toch maar zelf opgehaald omdat ze niet kwamen. ‘Hondvriendelijk’ hotel maar personeel was angstig voor honden. Al met al jammer.

Aangenaam en ontspannend verblijf op een toffe locatie.

Geen minpunten ondervonden tijdens ons kort verblijf

Lekker en uitgebreid ontbijt - Voldoende bijgevuld zodat de laatsten eveneens nog voldoende keuze hebben - Vriendelijk en behulpzaam personeel - Rustige ligging op wandelafstand van het oude centrum

Buiten het centrum en daardoor vrij rustig.

Er moet over algemene renovatiewerken aan de hotelkamers nagedacht worden. Bij sommige personeelsleden was er een minimum aan vriendelijkheid te bespeuren.

Buiten het centrum en daardoor vrij rustig. Vooral de kamers aan de achterzijde van het hotel.

Zeer goed

Airco werkt maar matig , het was even warm binnen als buiten

Goed ontbijt en ruime keuze Kamer tapijt kon netter Badkamer OK Zeer goed personeel en vele gratis faciliteiten

Zeer rijkelijk ontbijt

Vooraf moet het diner gereserveerd worden. Lukte toch dezelfde avond maar toen stonden we voor een lopend buffet. Dat was erg karig gevuld met simpele gehaktballen en droge vis en pasta

Zeer rijkelijk ontbijt

Rustgevend en voor herhaling vatbaar.

Het personeel was vriendelijk, maar een aantal sprak slecht Duits/Engels. Ik. kan me voorstellen dat sommige mensen het hotel wat onpersoonlijk vinden. Het is erg groot, wat die onpersoonlijkheid vergroot. Wat ons betreft was dit geen enorm probleem.

De hond mocht mee in het hotel (behalve het restaurant, wat niet meer dan redelijk is). Het zwembad en de sauna waren netjes en boven verwachting. De ligging net buiten het centrum was prima te doen. ook het ontbijtbuffet was boven verwachting. Vers fruit, vers gebakken ei, spek en pannenkoekjes. Veel broodjes en beleg. Al met al een heel net hotel voor een prima prijs.

Heerlijk verblijf, waar je in de waten wordt gelegd, gewoon doen (met beter bed)

Juist omdat alles top was, viel het bed echt tegen, daar moeten ze echt wat meer werk van maken.

Bijna alles, personeel top. Locatie prachtig. Kamer helemaal prima. Zwembad met sauna heerlijk. Eten ruim voldoende en ontbijt super. Hier komen wij graag terug en zal ook zeker gebeuren.

Genoten van prachtige omgeving in een heerlijk hotel

De kamer was niet goed schoongemaakt, er was geen toiletpapier bijgevuld en met name het bed vonden wij echt te hard. En dan ook echt TE hard.

Prachtige locatie vlakbij het centrum. Vele faciliteiten van het hotel en het ontbijt was zeer uitgebreid.

Hotel netjes, wel duidelijk laagseizoen.

Wachten om te kunnen betalen op de barman beneden die minutenlang weg was en weg bleef, vind ik niet normaal. "s Avonds was er anders dan bij de receptie gemeld toch geen open buffet maar een zeer (te) beperkte a la carte. Monschau eind februari is geen aanrader. Als het koud is blijven de meeste winkels gewoon dicht en gaan er ook maar een paar restaurants open in het stadje. De rest heeft er geen zin in.

Het ontbijt was prima. De sauna en het zwembad waren "ok ".

plezierig

Warmte op kamer moeilijk te regelen en dun kussen

Heerlijk ontbijt, rustige kamer ( was om gevraagd), beetje laag kussen. Een dikkere was beter geweest. (is maar wat je gewend bent natuurlijk)

Fijn hotel waar we genoten hebben van de stad, omgeving en verblijf.

Personeel niet bijzonder vriendelijk maar ook niet slecht. Minpunt is de parkeerruimte, stond bij aankomst helemaal vol en moest zelf uitzoeken waar ik dan kon parkeren. Uiteindelijk betaald in de parkeergarage verder op in de straat.

Zwembad en sauna waren netjes en voldeden zeker aan de verwachting. Ontbijt was ruim en zag er mooi ingericht uit. Kamers waren in nette staat, ruime kamer met goede bedden. Badkamer was wat gedateerd maar qua douche / bad prima.

Het ontbijt was lekker en uitgebreid, de kamers proper, de...

De kussens zijn miserabel, veel te zacht en te weinig vulling.

Het ontbijt was lekker en uitgebreid, de kamers proper, de bedden hebben een goede matras.

perfect

Voor het avondeten kon men alleen gebruik maken van het buffet. Het restaurant onder in het hotel is gesloten

Heerlijk uitgebreid onbijt. Vriendelijk bar personeel

Super hotel, met prima faciliteiten op een geweldige locatie in Monschau.

De badkamer was schoon en netjes, maar door het behang op de wand zag het er wat goedkoop uit.

De kamers waren zelfs veel mooier als op de foto's (leken net vernieuwd). Ook het ontbijt overtrof de verwachtingen van de beschrijving, het was zeer uitgebreid en goed verzorgd. De locatie is perfect, goede parkeervoorzieningen en op loopafstand van het plaatsje. Het zwembad en de sauna zijn netjes. Er is een leuke gezellige bar om 's avonds nog wat te kunnen drinken.

Dicht bij het centrum

Lawaai van de kamer naast ons,bij aankomst kamer niet klaar.Eens we de sleutel dan toch kregen van de kamer was deze niet gepoetst en alles lag nog overhoop van de vorige gasten.Wel direct een andere kamer gekregen en als compensatie korting op het avondmaal eerste dag.

Dicht bij het centrum

ontbijt is goed

prijs kwaliteit vinden we veel te hoog,daar komt nog bij van 7 euro autostalling .voor dit bedrag en minder is er zeker een gelijke en/of leukere lokatie in de omtrek te vinden

ontbijt is goed

Wij gaan er zeker terug mits avondeten in ander restaurant

Kon geen internetverbinding maken op de kamer met de laptop (heb er ook niet verder naar gevraagd bij de receptie, had wel wifi via iPad). Avondeten buffet was niet geweldig, maar vooral het lawaai in de eetzaal was niet aangenaam meer, doch dat ligt ook aan alle gasten samen.

Gratis sauna + binnenzwembad + verhouding prijs/kwaliteit kamers, 25 % goedkoper dan vergelijkbare hotels in Malmedy, Eupen, Verviers enz... Erg vriendelijke bediening door personeel, behulpzaam.

redelijk hotel...ietwat verouderd en saai maar wel schoon

Ontbijtruimte was onaangenaam warm. Zo warm dat we de derde dag niet zijn gaan ontbijten. / Kamers waren ouderwets

Leuke, gezellige bar en leuk zwembad voor de kinderen

De kamers waren prima en bij het ontbijt was keurig verzorgd...

Wij hadden kamer 413 en daar was `s morgens geen warm water in de douche. Hebben hierover een gesprek gehad met de receptie en dit lag kennelijk aan hun watersysteem. Men zou eraan werken om dit te verbeteren. Als compensatie hoefden we de parkeergelden niet te betalen.

De kamers waren prima en bij het ontbijt was keurig verzorgd en alles was voldoende .

locatie en personeel prima! Wel wat verouderd en niet altijd schoon.

de kamer was klein en verouderd. Het is ontzettend warm in het hele hotel (dus ook op de kamer) je bent dus genoodzaakt op het raam open te houden s nachts, wat nogal wat lawaai qua verkeer geeft.

de locatie

Goed voor Kerstmarkt bezoekers

Het water in de zwembad was afschuwelijk en er was geen personeel aanwezig,geen handdoeken...

Het uitgebreide ontbijt, locatie ideaal voor kerstmarkt bezoekers

• Beoordeeld op: 24 december 2017

aangenaam, maar enkele minpuntjes, misschien door recente overname?

zwembad niet beschikbaar 1st dag; daarna niet zeker, maar uiteindelijk toch kunnen zwemmen; niet mogelijk om halfpension te boeken; ter plaatse, mogelijkheid om buffetdiner bij te boeken, maar niet elke dag.

goed ontbijt; mogelijkheid tot zwemmen.

• Beoordeeld op: 24 december 2017

Indien de hygiene en Sauna regels worden gerespekteerd zou het perfekt zijn

Het zwembad werd gesloten! wat het combonatie doel met de kleinkinderen was. De Sauna werd bewandeld door mensen die er niets te zoeken hadden!!! De Sauna gebruiksregels dienen op de sauna deur te staan en niet in het piepklein op de zwembaddeur. Met vuile laarzen werd alles betreden, het bleek dat er gasten waren die voor de eerste keer een zwembad hadden gezien.

het ondbijt was heerlijk. het personeel aan de bar was heel vriendelijk, en ook de DJ

• Beoordeeld op: 24 december 2017

Ruime kamer, lekker eten en op korte wandelafstand van het centrum

Weinig ventilatie binnen het gebouw waardoor we echt last kregen van te warm of te weinig zuurstof. Het hotel heeft nood aan renovatie! Prijs - kwaliteit zeker geen 4 sterren waardig.

Wij hadden een ruime kamer en badkamer waarbij douche ok was. Het ontbijtbuffet en dinerbuffet waren goed en lekker. Korte wandelafstand tot het centrum.

• Beoordeeld op: 17 december 2017

Slechte prijs-kwailtietsverhouding.

Zwembad niet bruikbaar. Geen warm water 's ochtends. Geen mogelijkheid à la carte te eten. Kamer zeer verouderd. Geen mini-bar. Uitzicht op een muur!

De ligging.

• Beoordeeld op: 7 december 2017

Romantisch weekendje weg, maar de accommodatie viel wat tegen

De kamers zijn oubollig en basic. Voor de betaalde prijs verwachtten we iets meer (bvb. een frigo, leuk interieur, waterkoker, ...). Vooral vervelend was de geur in de kamer (chloor), wat op zich eenvoudig te verhelpen is met een huisparfum of zo.

De locatie is top, op ongeveer 100 meter van de kerstmarkt. De lobby is ook heel gezellig.

OK

voor een viersterren hotel mag volgende wel verwachten, safe, minibar, warmwater kooker op de kamer. Veel lawaai op de kamer van de mensen die langs de trap naar beneden gaan en dit doordat de ijzeren trapleuning enorm veel lawaai maakt. Een beetje verouderde badkamer.

ontbijt was prima, en de ligging van het hotel is prima.

Dit hotels een aanrader

De prijzen zijn enorm verschillend bij boekingen voor identieke formule, zo krijg je het gevoel dat je te veel betaald ten opzichte van andere aanbiedingen.

Gezellige ruimte om gezellig te keuvelen en iets te drinken.

• Beoordeeld op: 6 december 2017

Héérlijke avond gehad buiten het hotel.

De prijs (129 euro voor één nacht) valt wel wat tegen vermits het toch maar een gewone hotelkamer is met zéér lelijk uitzicht (achterzijde gebouw). Oké je kan er gebruik maken van de sauna en het zwembad maar als je deze faciliteiten dan niet gebruikt (we kwamen enkel voor de Kerstmarkt en één nacht), is het wel wat duur. We moesten zelfs betalen om de auto te parkeren (7,5 euro)

Het ontbijt was heerlijk en uitgebreid.

Nooit meer

Personeel erg onvriendelijk Eten slecht we hadden half pension geboekt kregen twee keer hetzelfde. Ontbijt is goed maar werd slecht bijgevuld.

Dear barman wasvriendelijk Goed bed

Prima hotel voor een nachtje of weekendje

Het is een ouder gebouw waar men de afgelopen jaren een gedeeltelijke modernisering heeft doorgevoerd. Wij vonden het prima en gezellig maar het zal niet aan ieders verwachtingen voor 4 sterren voldoen. Als het druk is, kun je niet op het terrein van het hotel parkeren en kan een plekje ergens anders vinden lastig worden.

Hotel net buiten historisch centrum van Monschau gelegen. Kamers voldoende ruim en schoon. Verwacht geen culinaire hoogstandjes, maar ook het ontbijt en dinerbuffet waren netjes verzorgd. Zwembad etc. erg fijn (ruime openingstijden).

Ondanks de kleine minpuntjes een heel relaxed verblijf in dit hotel!

Bereikbaarheid (onduidelijk of je met de auto door het oude centrum mag rijden ivm vergunningen, ivm wegafzettingen voor de kerstmarkt ook nog eens extra lastig. Informatie op de site hierover zou handig zijn) en parkeergelegenheid was ook beperkt aan de straat, terrein van het hotel was ook vol. De temperatuur op de hotelkamer (eigenlijk in het hotel) was erg hoog, maar dat had volgens receptioniste te maken met de periode, 1e week van de kerstmarkt wordt alles opgestookt om het in het hele pand op temperatuur te krijgen. Er is geen airco op de kamers dus je kan het ook niet zelf regelen.

De lokatie is echt perfect, je loopt zo de oude stad in. Het ontbijt is ook prima, sauna en zwembad is ook een leuke aanvulling.

• Beoordeeld op: 24 november 2017

De tweede , maar geen derde keer !

Verouderde kamer met tapijt. Avondeten viel tegen ( grootkeukenkwaliteit , vettig en smaakloos). Veel te kleine lift voor capaciteit van hotel.

Lekker ontbijt . Gezellige bar in hotel. Ook sauna en zwembad waren zalig na een dagje wandelen. Vriendelijk en behulpzaam personeel. Op loopafstand van Monschau.

• Beoordeeld op: 17 november 2017

Wij zijn er 4 nachten geweest, een prima hotel aan de rand van Monschau.

De temperatuur in het hotel was regelmatig aan de hoge kant, zodanig dat de frisse wind buiten, bijna extra werd gewaardeerd als je naar buiten ging. Er werd regelmatig een raampje open gezet in het restaurant en gelukkig kon je - op je eigen kamer- zelf de temperatuur regelen. Zover als wij begrepen hebben, en ook vermeld stond op de balie, is het hotel per 1 november over gegaan in een andere organisatie; 'Michael and friends' of iets dergelijks, en wordt het hotel op kort termijn meer een familie-hotel.

prima ontbijt, regelmatig nieuwe 'aanvoer', regelmatig werden gebruikte tafels leeggemaakt en opnieuw gedekt voor de volgende gast. Na een verblijf van 5 dagen zie je wel dat er géén variatie wordt geboden, maar alle ochtenden dezelfde producten, waar niks mis mee was

• Beoordeeld op: 14 november 2017

voor een viersterren hotel hadden we meer verwacht

avondeten was niet warm, dessertbuffet was bijna op, er wordt matig bijgevuld aan het buffet, kleine kamers, weinig info over sauna, wandelingen,...

proper en net hotel, vriendelijk personeel

• Beoordeeld op: 10 november 2017

Ontdek het Eifelgebergte in Monschau

Beperkte te betalen parking. Parkeren op straat altijd 7 euro/nacht, zelfs in laagseizoen

4-sterrenhotel met prachtige kamers. Vriendelijk personeel. Ideaal voor half-pension.

• Beoordeeld op: 8 november 2017

Het was er aangenaam vertoeven. Monschau is een leuk stadje om te bezoeken.

Kamer was simpel ingericht voor een 4 sterren hotel. Spijtig dat er aan de receptie geen folders lagen met bv. uitgestippelde wandelingen.

Ontbijt was niets op aan te merken. Veel keuze, goed verzorgd.

Fantastisch verblijf voor herhaling vatbaar

De tafels waren telkens gedekt voor meerdere personen zo kwamen er andere mensen bijzitten aan je tafel. Er is maar 1 lift (soms lang wachten)

Een heerlijk uitgebreid ontbijt, ook het avond buffet was lekker. Mooie ruime kamer met veel kastruimte.

• Beoordeeld op: 20 september 2018

het viel tegen eten en accomodatie

comfort

matig

Overnachting in Monschau
    • Deluxe Kamer

Waren op fietsvakantie in de Eiffel. Mooie accommodatie met vriendelijk personeel op een rustige plek

• Beoordeeld op: 31 augustus 2018

Het was een goede prijs kwaliteit lokatie. Personeel was vriendelijk. Parkeren bij hotel.

Hoofdkussen

De grote van de kamer

Goed ontbijt!

Restaurant in hotel tot maar 21.00 uur open en weinig restaurants die in de stad Monschau open zijn

Goed ontbijt!

Alles prima heerlijke kamwr

Was niet gezellig bij de bar. Waren meer geinteresserd in voetbal. Koffie was ook niet warm. En best prijzig 3,50

Ontbijt al vroeg gereed ivm F1!

Ontbijt al vroeg gereed ivm F1! Super fijn!

gelukkig maar twee nachten met 1 keer ( is 1 keer te veel) avondeten.

diner uitermatge slecht, ter summie , veelte duur. zeer ongezellige lounge. miserabele biergartenm. ongeinterresserd personeel.

onzbijt uitstekend.

Goed.

Slappe kussens

Rustige kamer

Hoewl er geen airco op de kamer was hadden we het geluk dat...

Hoewl er geen airco op de kamer was hadden we het geluk dat men ons een kamer op de begane grond had gegeven waardoor het prima koel slapen was.

het onbijt was super , goed ontvangen aan de receptie leuk...

het kussen van het bed was voor mij de dun en slap

het onbijt was super , goed ontvangen aan de receptie leuk verblijf locatie top

Koelkast om op de kamer te gebruiken

Ontbijt was heerlijk

Restaurant mist een beetje sfeer.

Goed hotel. Geschikt om samen of met familie te bezoeken.

Goede locatie

Heel erg druk. Ontbijt erg rumoerig. Lift stuk. Kamer uitzicht.

Goed vers ontbijt, ruime keuze

Comfortabel, wel kleinel lift

Tv deed het niet. Receptie gemeld, zouden ernaar kijken, niet gebeurd

Ontbijt was uitgebreid,maar ik miste wel verse jus en croissants. Goed bed.

Alles was goed

Donker brood bij ontbijt onbrak en willen vroeger inchekenalles

Een mooie ligging enmooie kamers

• Beoordeeld op: 26 mei 2018

Perfectie

Alles !!!!!!! Perfect ik maak reclame zeker en vast

Alles super en zeeeer rustig

Openingsuren sauna enkel in de avond.

Openingsuren sauna enkel in de avond. Zou prettiger zijn als die ook overdag beschikbaar zou zijn.

Goed ontbijt, lekker geslapen. Voor herhaling vatbaar

Heerlijk zwembad.

Heerlijk zwembad. Lekker ontbijt en diner.

Rustig ontspannen fietsvakantie

Ligging tegen gezellig centrum

Nette kamer en mooie schone badkamer.

Diner was wat basic.

Nette kamer en mooie schone badkamer. Geweldig ontbijt met alles er op en er aan. Geweldig zwembad en sauna.

Gezellig en goede voorzieningen

Kleinigheidje, een echt tweepersoonsbed i.p.v. twee losse bedden tegen elkaar zou fijn zijn.

Prima ontbijt, vriendelijk personeel

Schitterende 2-daagse !!

Mooie, ruime kamer en heerlijk ontbijtbuffet !!

Heerlijk, relax en goede service met heel aardig en behulpzaam personeel.

Restaurantjes en winkeltjes.

goed ontbijt

het ligt op de bult je moet een eind lopen voordat je in het centrum bent

goed ontbijt

Prima verblijf en uitvalsbasis vooir Monschau. Uitstekend ontbijt!

Beetje gedateerd

Ligging en prijs en vriendelijk personeel

Ben aldaar een regelmatige hotelgast. Een aanrader. Vriendelijk onthaal evenzo voor het restaurant.

Het welness centrum gesloten. Geen personeel of een zelfstandige uitba(as)ter.

Het was fantastisch

Het verschonen van het aantal handdoeken

Gemütlich

geen parking

goede bedden - prachtig zicht op achterliggende natuur - lekker eten - gezellige sfeer in bar 's avonds

Hartstikke tevreden!

Geen idee