Beoordelingen over City Hotel Essen Dit is de officiële sterrenclassificatie die door een derde partij aan de accommodatie is gegeven - de Hotelstars Union. De accommodatie is vergeleken met de industriestandaard en beoordeeld aan de hand van de prijs, faciliteiten en aangeboden diensten. Gebruik de sterrenclassificatie om uw verblijf te kiezen!

Viehofer Platz 5, Essen Centrum, 45127 Essen, Duitsland

#43 van de 68 hotels in Essen

Ik heb niets kunnen vinden wat mij tegen viel.

Ondanks dat het een wat verouderd hotel is, is alles gewoon in goed staat en was het ontbijt goed. Niet super de luxe, maar gewoon goed, behulpzaam en alles correct.

Goed hotel

We hadden een hele mooie en schone familiekamer met douche en apart toilet. De kamer bestond uit 2 grote ruimtes met een klein halletje ertussen. In de ene ruimte twee 1-persoons-bokspring-bedden en in de andere ruimte een 1-persoons-bokspring-bed en een bank. De bedden waren goed, het ontbijt was prima en het personeel heel vriendelijk. Ze spraken zelfs Nederlands. Op 10 min. lopen is het stadscentrum en het grote winkelcentrum Limbecker Platz.

Personeel supervriendelijk, ruime en propere kamers,...

Personeel supervriendelijk, ruime en propere kamers, badkamer vernieuwd, goed ontbijt, parking aan de deur, vlakbij het centrum van Essen. Topervaring!

Super fijn hotel voor een weekendje weg in hartje centrum van Essen.

Uiterst vriendelijk ontvangst, erg behulpzaam met informatie over het gratis openbaar vervoer. Hele grote kamers, een beetje ouderwets maar wel netjes en schoon. Gratis minibar met enkele frisdranken. Personeel spreekt vloeiend nederlands. Uitgebreid en goed ontbijtbuffet. Op loopafstand van het centrum, gratis ruime parkeergelegenheid op eigen terrein. Kortom een aanrader voor een leuk weekendje naar Essen.

fantastisch!!!!

schilderijen hangen scheef in de gangen naar de kamers ( heb geprobeerd ze recht te hangen lukt niet!!!) kan ik heel slecht tegen. is mijn probleem ,denk dat de meeste mensen het niet een zien

prima kamer erg ruim en goed ontbijt,en heel vriendelijk personeel. wij komen hier regelmatig,bevalt heel goed en gratis parkeren. ruurd bollegraaf hummel nederland

• Beoordeeld op: 25 maart 2018

aangenaam

Kamer i s goed,zeker voor een nacht.Heel moderne badkamer . Er is gratis parking plus een gratis kaart waarmede je het openbaar vervoer kan gebruiken

alles prima voor elkaar: rustig, goed ontbijt, ligging bij...

Ongewassen ramen die niet open gingen voor wat ventilatie: was erg warm.

alles prima voor elkaar: rustig, goed ontbijt, ligging bij het centrum, betaalbaar, vriendelijke receptie.

• Beoordeeld op: 14 januari 2018

Uitgebreid ontbijt, goede parking, personeel spreekt...

buitenzijde hotel kan bij entree nog wel opgeknapt worden. Geen bar in hotel maar wel drankje te bestellen bij receptionist

Uitgebreid ontbijt, goede parking, personeel spreekt nederlands. Kamers zijn onlangs gerenoveerd. Badkamer was keurig. Nachtportier aanwezig. Direct in centrum en 7km naar Messe Essen.

de gratis parkeer gelegenheid was vol (is een kleine parkeerplaats), verder op auto neer gezet, was op zich prima.

Ruime kamers, goed ontbijt, dichtbij centrum

• Beoordeeld op: 22 december 2017

Gemakkelijk bereikbare licatie per auto en gratis parkeren

Bedden waren te zacht (waarschijnlijk oud). Ontbijt was matig en bijv fruit was te oud

Practische locatie , gemakkelijk bereikbaar en gemakkelijk gratis parkeren

• Beoordeeld op: 21 december 2017

Ontbijt was goed.

Ontbijt was goed. Kamer en badkamer wat gedateerd maar schoon. Prima locatie als uitgangspunt om het Ruhrgebied te verkennen. Zeker met de gratis Ov-kaart.

mijn dochter en ik hebben van het weekend genoten.

Eigenlijk niets. Ze hebben zelfs hun eigen wagen weg gehaald zodat wij bij het hotel konden parkeren.

Het ontbijt was prima. De kamer en douche was prima schoon. Alleen is alles wat gedateerd. Er mag wel wat opgeknapt worden. Maar je vergeet het omdat iedereen heel vriendelijk en behulpzaam is.

Wat je nodig hebt is er.

Prijs kan altijd lager. Likje verf. Maar het is er super schoon dan geeft ouderwetse inrichting niets.

Super schoon. Centraal gelegen. Rustig ondanks drukke omgeving. Ruime kamers.

Prima hotel voor een citytrip!

Lift is erg traag (lang wachten).

Prima (ruime) kamer met een moderne badkamer. Centrale ligging van het hotel aan de rand van c.q. op loopafstand van het centrum. Mogelijkheid auto te parkeren op het terrein van het hotel.

• Beoordeeld op: 17 december 2017

Dit hotel kies ik de volgende keer weer

Het bed was iets te zacht naar mijn smaak.

Hotel ligt midden in het centrum van Essen. Vriendelijk personeel, ze spreken meerdere talen. Het ontbijt was uitstekend, veel keus.

• Beoordeeld op: 17 december 2017

Grote kamer, Ontbijt , gratis Parkeren,

Helaas konden we de verwarming niet dicht draaien op de kamer (Slaap liever in een wat koelere kamer) , daarom maar een raam openen gezet maar dan heb je wel last van geluid van verkeer enz .

Grote kamer, Ontbijt , gratis Parkeren,

• Beoordeeld op: 15 december 2017

Asphyx 30 Year Anniversary, really cool in many ways!

De ontbijttijden waren erg krap. We sliepen niet eens uit en waren al te laat..

Er stond een dame verkeerd geparkeerd, die werd eventjes op de feiten gedrukt zodat ik mijn auto kwijt kon ;-)

• Beoordeeld op: 12 december 2017

Het hotel is wat gedateerd, maar dit is geen enkel probleem.

geen opmerkingen

Dicht bij het centrum. Ca: 10 min. lopen. Gratis parkeren op eigen terrein. Schone en nette kamer met een mooie gerenoveerde badkamer. Verzorgd en goed ontbijt. Zeer vriendelijk en behulpzaam personeel.

perfect hotel voor enkele dagen te verblijven!

Goede ontvangst door receptioniste. Kregen ook onmiddellijk uitleg over waar de kerstmarkt en shoppingcentrum zich bevond.Hotel is perfect gelegen. Uitstekend ontbijt met overheerlijke broodjes en veel keuze!

2 dagen lekker wezen winkelen in Essen en Duisburg en natuurlijk de Kerstmarkten

de ligging van het hotel, gratis parkeren, en de ruime kamer en de vriendelijke medewerksters. ik kom regelmatig hier en vind het een goed hotel en het ontbijt is ook heel goed.

Ideale locatie voor weekendverblijf om te shoppen dito kerstmarktbezoek

Voor ons persoonlijk vonden we de kwaliteit van de matrassen niet zo goed. Heel zacht en niet zo goed voor de rug maar voor slechts 2 nachten hebben we het er voor over.

Het interessantst was de locatie , heel dichtbij winkelcentrum en kerstmarkt alsook de gratis parking. Tevens hadden wij een ruime kamer , een ruime badkamer met goedwerkende instapdouche en een apart toilet. Een correct ontbijt 's morgens alhoewel ik gebakken spek miste.

heerlijk weekendje

klein minpuntje ,onvoldoende verdonkering s'nachts

zeer vriendelijke ontvangst, lekker uitgebreid ontbijt(tot 11h), ruime propere kamer met goede bedden, heerlijk geslapen. Vlakbij stadscentrum

Het waren drie fijne dagen met een heerlijk relaxed verblijf in het hotel.

De badkamer van kamer 104 was erg gedateerd. Douchen in het bad met een douchegordijn. Dat viel me een beetje tegen.

Het ontbijt was heerlijk en uitgebreid. Het personeel was vriendelijk en sprak Nederlands. De ligging van het hotel is geweldig aan de rand van het centrum.

Heerlijk hotel voor nachtje weg

Lekker ontbijt, ruime kamers. Zeer netjes. Vriendelijk personeel. Parkeren niet veel plaats. Zeer dichtbij het centrum. Ideaal hotel voor een dagje kerstmarkt.

• Beoordeeld op: 26 november 2017

Goed hotel voor kort verblijf

Vieze entree zag er al tegen op hoe hethotel verder zou zijn maar de Kamer was groot en schoon goede bedden.personeel vriendelijk Nederlands talig.

Kamer was goed entree zag er belabberd uit. Oud vloerbedekking op trap is stuk. Ontbijt goed.

• Beoordeeld op: 28 oktober 2017

Confortabel en aardig.

Eigentlijk niets. Er zijn wel verbeterpunten. De buitenkant ziet niet uitnodigend uit. De vloerbedekking van receptie en hal is versleten en om de lift te bereiken moet met men een trapje op. Maar dat doet in feite niets af aan een goed verblijf.

Zeer goed ontbijt. Ook met mijn dieet werd rekening gehouden. Goede bedden. Vriendelijke mensen, het is een familiebedrijf. Elke dag was er gratis water en softdrinks in de koelkast. Het ligt aan de rand van de binnenstad, men kan de auto laten staan en gaan eten, shoppen en naar musea. Gratis parkeren.

De locatie en gratis parkeren ( in de garage is ook niet duur ) maakt wat goed maar dat is ook alle

Entree erg verouderd net de zogenaamde bar. Personeel geen positieve uitstraling. Internet deed het niet kon niet inloggen gad dat verteld toen heeft hij de router gereset maar deed het daarna nog niet en zo maar gelaten. Bedden erg hard wel een grote kamer.

De locatie , gratis parkeren, midden in de stad

De indeling is een beetje raar. Je kunt alleen van de ene naar de andere kant van het gebouw komen door de lift heen, maar die gaat niet op alle verdiepingen naar beide kanten open. Dat levert rare situaties op. Een uitleg hierover bij inchecken zou prettig zijn.

Een fijne en ruime 3 persoonskamer, waar we makkelijk meer dan 1 nacht in hadden kunnen doorbrengen. Lekker ontbijt. Ideaal aan de rand van het centrum gelegen.

Mis de airco

De lift is erg traag, en er is, heel vreemd, geen trappenhuis dat bij receptie uitkomt ! Airco is niet aanwezig op kamer, hetgeen wel een gemis is. Verder is het wel aan renovatie toe . Kom hier al jaren, maar nu mag het wel een opknapbeurt krijgen. Er is nu nieuw management, met Nederlands sprekend personeel.

Goed hotel. Goed ontbijt. Fijn personeel

Het is een groot 5 persoonskamer. Het is tijdens het boeken niet duidelijk dat we zelf beddengoed voor de vierde persoon moesten meenemen. Hebben zelf gelukkig op kunnen lossen hoor.

Aardig en behulpzaam personeel. Schone kamer. Goed ontbijt.

Ontbijt was heerlijk.

Alleen het lawaai van het verkeer als je 's avonds met raam open slaapt.

Ontbijt was heerlijk. Je kan ook gebruik maken van de sauna. Is vlakbij overdekte winkelcentrum Limbeckerplatz. Er kan ook vervoersbewijs voor openbaar vervoer geregeld worden.

• Beoordeeld op: 5 juli 2017

Groete kamers en goed ontbijt

Kamers waren nogal warm toen wij arriveerde. En het centrum is te lawaaierig om de ramen op te laten

Grote kamers, douche en toilet apart en een goed ontbijt

• Beoordeeld op: 7 juni 2017

Boven in reeds toegelicht

De kamer had geen airco en ook geen thee-koffie faciliteiten. De ramen moesten dus open blijven, wilde je het uithouden in de kamer ondanks een ventilator. De kamer lag aan een drukke weg, dus alle fijnstof heb ik geïnhaleerd . Ik ben een astma patiënt , dus ben ik ziek geworden. In deze moderne tijd verwacht ik dat alle kamers tenminste airco hebben.

Ontbijt was goed, ruime kamer, schone badkamer en toilet, vriendelijk personeel

• Beoordeeld op: 22 april 2017

nooit meer

Accomodatie had niveau van slechte B film. Totaal verouderd, receptie in achteraf steeg. Laatst geschilderd net na de oorlog. Weg gegaan ondanks dat de kamer betaald was. Sfeerloos, en verwaarloosd.

• Beoordeeld op: 6 april 2017

leuke shopping stad.

kamer heeft geen airco.

De ligging van het hotel is super, en je kunt voor de deur gratis parkeren. Ligging dicht bij geweldig groot shoppingcenter en theater. op de kamer koelkastje met twee gratis drankjes per persoon. 2 minuten lopen van Drexx.

• Beoordeeld op: 27 februari 2017

Prima hotel voor een citytrip

Het ontbijt kan iets uitgebreider en dan vooral de scrambled eggs, toch een redelijk populair gerecht. En de douche was kapot waardoor we bijna geen water hadden. Dit is wel opgepakt door de eigenaar.

De locatie en het personeel. Aardige mensen, vriendelijk en behulpzaam. Sauna was ook fijn.

• Beoordeeld op: 6 februari 2017

Zeer vriendelijk onthaal, uitgebreid ontbijt, heel proper. Bij de reservering gaven we aan dat ons dochter een glutenvrij dieet volgde. De volgende ochtend stonden er twee verschillende gv broden klaar speciaal voor haar! Wat een service!

• Beoordeeld op: 29 januari 2017

prettig, goed en locatie nabij centrum en concertzaal TU-ROCK

Het gebruik van de lift. Deze wordt intensief gebruikt want er is geen trap aanwezig vanaf de receptie om bij de kamers te komen. Onhandig.

Ruime kamer en goede geluidsisolatie (geen overlast van het stadsverkeer).

• Beoordeeld op: 28 december 2016

Het ontbijt was zeer goed.

Ons hondje mocht wel op de kamer maar niet in de ontbijtruimte. Dat mag wel vermeld worden op de website.

Het ontbijt was zeer goed. Personeel heel vriendelijk.

• Beoordeeld op: 26 december 2016

Ontbijt was goed en er was genoeg.

Ontbijt was goed en er was genoeg. Kamer en bedden waren uitstekend. Meubels en badkamer gedateerd maar alles functioneerde wel. Voordeel dicht bij het centrum. Wat ook fijn was het gratis parkeren bij het hotel.

• Beoordeeld op: 21 december 2016

Goede uitvalsbasis voor shoppen en Zeche Zollverein

Geen klachten/ opmerkingen.

Ligging van het hotel is prima. Aan de rand van het centrum en vlakbij de tram (bv. naar Zeche Zollverein). Prima en uitgebreid ontbijt. Hotel doet mee aan de Hotel Combi Ticket, gratis OV gedurende verblijf.

• Beoordeeld op: 21 december 2016

prima om te overnachten bij bezoek kerstmarkt

Moesten wachten op plekje in ontbijtzaal, veel was al op en werd te laat bijgevuld. Bedden te zacht. Op kamer aan voorzijde veel last van verkeer als raam open staat. Parkeren bij hotel niet mogelijk, moest straat verderop in iets 'ongure' buurt.

Prima ligging tov centrum Vriendelijk personeel

Weekendje weg

1e dag 's avonds was de douche koud. Maar 's morgens was het weer goed. Waarschijnlijk was de boiler leeg. Misschien klein puntje voor verbetering.

Goede locatie dicht bij het centrum, schone kamer, bed, sanitair. Prima ontbijt.

Prima hotel voor 1 of 2 nachten

De minibar was niet gevuld, geen waterkoker op de kamer, te dikke kussens op het bed, weinig licht

Hotel op een prima plek tov centrum (wij waren er voor de kerstmarkt). We kregen een suite (met waterbed, heerlijk)! Grote badkamer, aparte wc. Schoon.

• Beoordeeld op: 18 december 2016

het hotel had zeer ruime kamers met als pluspunt een apart toilet en douche op de kamer

Schoonmaak van onze kamer was niet optimaal; er lag nog een fles water van de vorige gasten in de koelkast en er lag nog een gebruikte zakdoek op de bank

Lekker in het centum op loopafstand van de kertsmarkten wat ons primaire reisdoel was. Het vriendlijke personeel

• Beoordeeld op: 18 december 2016

Perfect hotel vooreen bezoek aan de kerstmarkt in Essen.

Misschien iets beter matras, maar voor één of twee nachten goed te doen.

Voor één of twee nachten om Essen of de kerstmarkt te bezoeken, een uitstekend hotel. Perfecte ligging aan het centrum, alles op loopafstand. Comfortabele schone kamers met redelijke bedden en een prachtige badkamer. Uitstekend ontbijtbuffet.Zeer vriendelijk en behulpzaam personeel.

• Beoordeeld op: 13 december 2016

vriendelijk personeel, mooie kamer goed bed, goed ontbijt, goede parkeergelegenheid en gratis

zeer vriendelijke ontvangst, mooie kamer op de 6e etage vlakbij het Centrum van Essen maar 5 minuten lopen, goed ontbijt en ja kon de auto ook nog eens goed parkeren en gratis. Als ik nog een keer naar Essen ga boek in hier weer

Oud Duits hotel op een gunstige locatie.

Weinig parkeerruimte, de kans dat je bij het hotel kunt parkeren is klein. De ontbijtruimte is eigenlijk te klein voor het aantal gasten. Er was een wachtrij bij de ontbijtruimte. Eigelijk is dit hotel te duur voor wat je krijgt. Wellicht is de prijs gerechtvaard door de locatie.

Vriendelijke personeel. Dicht bij winkelgebied/centrum.

Geen aanrader

Het was oud en niet echt schoon. Sliepen aan de voorkant. Heel gehorig.De buurt voelde voor ons niet echt prettig. Weinig parkeer gelegenheid bij het hotel. De auto kan je gratis in de buurt kwijt maar in die buurt geen fijn gevoel.

De hotel kamer was zeer ruim. Goed bed en een prima ontbijt. Dichtbij het centrum.

kerst shoppen

Meubilair is erg gedateerd. Voor 4 persoonskamer verwacht je wel 4 vaste bedden. Dit waren er maar 3 + 1 inklapbed met erg dun matras. Vreemde lift/trap constructie. Met trap receptie alleen via buiten te bereiken. Men kan niet met trap naar boven via receptie.

Prima ontbijt. Op loopafstand van centrum/kerstmarkt. Nette badkamer. Ruime 4 persoonskamer.

• Beoordeeld op: 11 december 2016

Van buiten viel het hotel tegen.

Lift erg traag.De ontbijtruimte erg klein,zodat we moe sd ten wachten op een tafeltje.

Van buiten viel het hotel tegen. Maar verder alles prima. Goede Bedden En alles schoon.op 5 minuten loopafstand van het centrum. Ontbijt prima.

• Beoordeeld op: 7 december 2016

Het hotel is aan een opknapbeurt toe. Het is te gedateerd. Wel een prettige bediening.

Een stopcontact deed het niet, de wc spoelde niet door en de vloer was groezelig. De ambiance was sterk verouderd. De kastdeuren die niet meer dicht kunnen. 1 zitstoel in een 2 pers.kamer. Het toilet werd dezelfde dag nog gerepareerd.

Het ontbijt was goed. De bejegening van het personeel was correct. De bedden lagen goed en was goed schoon.

• Beoordeeld op: 4 december 2016

Ontbijt was prima, ruime keus.

Hotel was gedateerd de inrichting ook. Douchegordijn zat weer in onderin. Bij bad/douche waren de kit randen oud en vies. De kamer rook naar sigarettenrook, ook op de gang en bij de lift was s`morgens een duidelijke rook lucht.

Ontbijt was prima, ruime keus. Hotel was centraal gelegen je was vlot in het centrum.

• Beoordeeld op: 4 december 2016

Het was erg warm op de kamer en raam open was niet echt een optie ivm geluid omdat we aan de straatkant zaten.

Heerlijk ontbijt en konden meteen op de kamer ook al was het voor 3en. Vlak.bij het centrum

• Beoordeeld op: 14 november 2016

na een klacht over verlichting kregen we een andere kamer...

Meer variatie bij het ontbijt bv keuze in kaas. Kamers gedateerd, kapotte vloerbedekking op kamer en entree van hotel, kapotte verlichting, matras waar spiraal voelbaar was

na een klacht over verlichting kregen we een andere kamer aangeboden waar overigens de bureaulamp ook niet functioneerde

• Beoordeeld op: 3 november 2016

Dichtbij het centrum en metrostop. Gratis parkeren. 24/7 personeel aanwezig

Hotel ligt langs een drukke weg met veel lawaai. Bovendien laten de gordijnen erg veel licht door, dus uitslapen is erg lastig!

Personeel erg vriendelijk; gratis parkeren

• Beoordeeld op: 16 oktober 2016

Te duur

Verouderd hotel zonder service en faciliteiten

Prijs/kwaliteit was slecht, hele dure kamer maar verouderd hotel zonder faciliteiten. Loopafstand naar centrum, maar niet door de beste buurten. Voor goedkope kamer had ik het prima gevonden door de locatie, maar niet voor dit geld.

• Beoordeeld op: 21 augustus 2016

Ruime en comfortabele kamer

Verlichting in slaapkamer was wat summier 2 schemerlampjes

Ruime en comfortabele kamer De openbaar vervoertickets voor de hele Ruhrregio die gratis door het hotel ter beschikking worden gesteld Prettige bediening

• Beoordeeld op: 14 augustus 2016

Prima stadshotel

Het hotel gebruikt de creditcard gegevens plus een ondertekening van de creditcard slip voor het betalen van de rekening.

Het hotel ligt vlakbij het centrum van Essen, beschikt over een eigen gratis parkeerplaats, heeft ruime kamers en serveert een prima ontbijt.

Vriendelijk personeel, ligging

Vriendelijk personeel, ligging

Tevrede

Vriendelijke mensen. Goede info gekregen.

• Beoordeeld op: 26 mei 2018

leuk

gezellige kamer aangenaam verrast dat de minibar inclusief was

Schone kamers met welkomstdrankje en heerlijk ontbijt!

mensen daar beheersen de Nederlandse taal.

Locatie en heel vriendelijk en behulpzaam personeel.

Locatie en heel vriendelijk en behulpzaam personeel.

een zeer aangenaam verblijf

Geen grote minpunten

Klantvriendelijkheid en de grote van de kamer

• Beoordeeld op: 19 april 2018

Prima hotel net aan de rand van het centrum, iets verouderd...

Prima hotel net aan de rand van het centrum, iets verouderd maar schoon en zeer vriendelijk personeel.

heerlijk nachtje in Essen

warm op de kamer.

ruime kamer

De kamer was zo groot

De lift duurde erg lang, de kamer was op de bovenste verdieping.

De kamer was zo groot

Prima prijs qualitijd

Plek

N.v.t

Mooie ruime nette kamer vriendelijk personeel en een uitstekend ontbijt

• Beoordeeld op: 24 januari 2018

Prima, voor herhaling vatbaar

Standaard kamer geboekt, was erg ruim. Prima ontbijt. Netjes ontvangen.

• Beoordeeld op: 10 januari 2018

Ok

Geen opmerkingen

Ontbijt was goed verzorgd, zoals ook het parkeren. Geheel OK.

Prima prijs/kwaliteit

Prima ontbijt, op loopafstand kerstmarkt en winkelcentrum

prettig hotel, vriendelijk (Nederlandssprekend) personeel

fijne grote kamer en aparte toilet en douche ruimte