Beoordelingen over Hotel Clemens Dit is de officiële sterrenclassificatie die door een derde partij aan de accommodatie is gegeven - de Hotelstars Union. De accommodatie is vergeleken met de industriestandaard en beoordeeld aan de hand van de prijs, faciliteiten en aangeboden diensten. Gebruik de sterrenclassificatie om uw verblijf te kiezen!

Renauweg 48, Altastenberg, 59955 Winterberg, Duitsland

#25 van de 51 hotels in Winterberg

Heerlijk verblijf met veel activiteiten in de buurt
    • Appartement met 1 Slaapkamer

Voor boodschappen moet je toch in Winterberg zijn.

De keurig ingericht ferienwohnung was van alles voorzien. 5 km van Winterberg vandaan. Veel wandelmogelijkheden om de hoek

Goede uitvalsbasis om de streek te verkennen
    • Kamer Blue met Panorama Balkon

De zuinigheid inzake toiletartikelen. Bij aankomst lag er een zeepje en twee kleine wegwerpdouchezeep (eenmaal te gebruiken) en vanaf dag twee zijn we zelf shampoo en douchezeep gaan kopen.

Het restaurant

Prima ligging ,maar voor ons de volgende keer een hotel waar het zwembad wel open is .
    • Familiekamer met Tweepersoonsbed en Stapelbed

Wilt u een zwembad bij u verblijf , boek dan een ander hotel . Tijdens ons verblijf hangt er een mededeling dat het zwembad wordt gerenoveerd . We hebben geen bouwvakker gezien ? Fles water 4,50 euro vindt ik ook aardig aan de dure kant .

Ligging is goed .

Prettig maar teleurgesteld
    • Tweepersoonskamer met Balkon

Wij hadden geboekt omdat op de site stond dat je gebruik kon maken van een zwembad en sauna. Tot onze verbazing werd bij aankomst meedegedeeld dat zwembad voor onderhoud gesloten is. Dit was een tegenvaller!

Hotel was schoon. Lekker eten en goed ontbijt. Vriendelijke eigenaar en bediening.

Hotel is een aanrader in een echte rustgevende - heilzame - omgeving.
    • Tweepersoonskamer met Eigen Badkamer

Prima Ontbijt. Kamers op goed. Schnitzels 's avonds waren heerlijk; ze smaakten naar meer! Het gratis zwembad (inpandig) was zéker bij de toenemende warmte, heerlijk.

Dat ik de beschikking kreeg over de privé garage!
    • Kamer Blue met Panorama Balkon

Misschien dat er weinig te beleven valt in de directe omgeving maar dat was voor mij niet nodig

Dat ik de beschikking kreeg over de privé garage! Rustige omgeving en prima na een dag motor rijden. Balkon prettig. Ook gezien dat er mooie wandel routes zijn!!

Goed voor de prijs

Eerder beperkte kaart in restaurant, algehele opfris wenselijk. Geen tuin aan hotel.

Goed ontbijt en propere kamers bij aankomst. Vriendelijke bediening.

De locatie en de gastvrouw.
    • Kamer Blue met Panorama Balkon

De sauna en het zwembad waren niet aangenaam: het was in een donkere ruimte gelegen (in de kelder), onhygiënisch (schimmel rond de sauna, geen goede verluchting), te klein, de sauna warmde nauwelijks op, veel lawaai door de verwarmingsinstallatie dat er stond, het was nogal pover (amper twee stoelen om op te zitten die dan nog eens uit elkaar lagen), dan was er ook een rommelkot waarvan de deur gewoonweg openstond, ... Jammer want we hadden juist dit hotel gekozen ook omwille van het wellnessgedeelte. Het ontbijt was ook minder, had er meer van verwacht voor een uitgebreid ontbijt te zijn. Het was ook niet allemaal vers had ik de indruk. Zo was er een fruitmand waarvan een appel al rot was en de kiwi's helemaal verkrompen.

De locatie en de gastvrouw. Zij heeft ons goed bediend tijdens het ontbijt (vb koffie) en was heel vriendelijk.

Lekker authentieke Duits hotel. En heerlijke keuken. Een aanrader.
    • Boetiekkamer met Balkon

Er was geen lift aanwezig kan een nadeel zijn als je slecht ter been bent

Zeer rustig gelegen. Lekker ontbijt en diner Zeker een aanrader voor één of meerdere overnachtingen.

• Beoordeeld op: 24 maart 2018

Mooie plek vlakbij skipistes Winterberg (5 min met de auto)

temperatuur kamer zelf regelen

Schone ruime kamer, zeer goed ontbijt en attente medewerkers. In de avond de mogelijkheid om zeer lekker eten te nuttigen.

• Beoordeeld op: 22 maart 2018

Fijn verblijf gehad . Dankzij auto wel snel bij de piste . Parkeerplaats P3 in Winterberg is aanrade
    • Tweepersoonskamer "Oud Amsterdam"

-Volgens de site van booking.com ligt het hotel aan de piste; dit is absoluut niet waar - de site van booking.com heeft in kleine lettertjes nog wellnesstoeslag voor dit hotel; let op want dit valt niet op bij de boeking. Wellness is klein zwembadje, geen handdoeken en sauna die net te koud is. - restaurant op dinsdag gesloten - bedrag eindafrekening klopte niet met mijn boeking; dit is hersteld

Het personeel was zeer vriendelijk, de kamer was prima en het ontbijt ook.

• Beoordeeld op: 21 maart 2018

Gezellig hotel met prima keuken en vriendelijke dames.
    • Boetiekkamer met Balkon

De sauna heeft z'n beste tijd gehad en is niet warm te krijgen, niet of amper geïsoleerd en het hitte element onder de kolen werkt nog maar aan 1 kant. Beetje kleine kamer maar dat was ook zo geboekt. Douche is wel echt heel klein.

Schone badkamer, schone kamer, vriendelijk personeel, prima eten in het restaurant en het ontbijt was ook prima. Parkeren kon voor de deur en een kort ritje met de auto naar de liften voor de pistes. Kregen ook kortingsbonnen voor de skipas en de bus. Een echt gezellig hotelletje. Zwembad in de kelder is prima

• Beoordeeld op: 21 maart 2018

Prima hotel voor een korte break
    • Kamer Blue met Panorama Balkon

De afwerking van de kamers heeft aandacht nodig. Er is wat achterstallig onderhoud. Helaas deed onze raam verblinding het niet waardoor we wakker werden met een zonnetje in de kamer. Op zich lekker maar als je wil slapen in het donker dan is dat lastig

Mooie locatie, vriendelijk personeel, goede prijs kwaliteit verhouding, goede ruimte van de kamer.

• Beoordeeld op: 21 maart 2018

Leuk verblijf aan schappelijk tarief.
    • Tweepersoonskamer "Oud Amsterdam"

- Gedateerd hotel dat op sommige plekken aan renovatie of updating toe is. - Misschien een beetje ontbijtspek bij het roerei?

- Heerlijk groot bed - Heel vriendelijke ontbijtdame - Goede prijs/kwaliteit verhouding. - Afwisselend ontbijt (basic maar voldoende)

Geslaagd weekend.
    • Kamer Red met Panorama Balkon

Vond de inrichting van het hotel oudbollig en vloerbedekking niet hygiënisch. Kamer was goed alleen gortijn in de badkamer voor de douche vind ik niet kunnen.

Vriendelijke bediening ,goede bedden, goed ontbijt , en goed eten.

• Beoordeeld op: 14 maart 2018

Prima hotel, alleen de kamer viel tegen
    • Boetiekkamer met Balkon

De kamer en de vooral de douche waren erg klein en gedateerd. Zou een reden zijn om de volgende keer een ander hotel te boeken.

Het hotel, de bar, het ontbijt en het diner bevielen ons prima. Ook de locatie was prima. Binnen vijf minuten met de auto in Winterberg

Service echt onvoldoende
    • Tweepersoonskamer "Oud Amsterdam"

De service was echt beneden niveau. De houder van de douchekop was met een pleister " gerepareerd" en brak natuurlijk direct af. In een recentie van een andere bezoeker een week eerder werd dit ook al gemeld. Men wist er dus van en heeft er niets aan gedaan! De kapotte houder gemeld bij de receptie : " Entschuldigung, maar we moeten nog naar de bouwmarkt. Moesten wij dus de gehele vakantie met de douchekop in de hand douchen. De kraan van de wastafel gaf geen warm water. Vervelend bij het nat scheren! Als je de stop in de wastafel duwde , had je een schaartje nodig om deze weer open te maken. Ook dit gemeld. " ik zal het doorgeven werd aan de receptie verteld". We wilden nieuwe handdoeken; dus ' s morgens de vuile handdoeken op de grond gelegd. Toen we 's avonds op de kamer terugkwamen, lagen de handdoeken er nog. Kortom er was niet schoongemaakt. Weer maar eens naar de receptie:" Entschuldigung, we brengen zo nieuwe. Een keer in het restaurant gegeten. Smakeloze schnitzel met waarschijnlijk champignons uit blik. Het vervelends was nog de ongeinteresserde bediening. Men slofte door het restaurant en een lachje kon er niet af. Het was er niet druk. Op een avond zat ik om 21.00 uur nog alleen in de zaal met een drankje erbij een boek te lezen. Blijkbaar wilde men liever dat ik zou vertrekken, want men begon alvast de schermerlampen uit te doen....... We hebben heerlijke dagen in Winterberg gehad, maar daar heeft hotel Clemens geen bijdrage aan geleverd. In dit hotel komen wij zeker niet meer terug.

Het ontbijt was goed en gevarieerd. De bediening tijdens het ontbijt was vriendelijk en correct.

Relaxed verblijf in een mooie omgeving
    • Kamer Blue met Panorama Balkon

Verouderd zwembad, er lagen geen handdoeken bij het zwembad en sauna. Deze moesten na vraag gehaald worden. Geen ski opslagruimte en skischoendroger.

Goed restaurant, goede ligging t.o.v. de pistes in Winterberg (10 minuten met de auto), aardige ontbijtdame.

• Beoordeeld op: 10 maart 2018

Zeer slecht hotel
    • Sauerland Suite

Oudbollig, slecht bed, slecht schoon gemaakt, prullenbak zat nog vol, versleten handdoeken, vonden nog spullen van vorige gasten. Badkamer geen gordijn voor raam. S'nachts gaat cv aan op 22'.personeel zeer onvriendelijk, alleen ontbijtdame was vriendelijk. Ontbijt moet je om 8 uur zijn anders is al veel op. Kortom nooit weer.

• Beoordeeld op: 9 maart 2018

Prima met enkele verbeterpunten
    • Appartement Panorama met 2 Slaapkamers en een Slaapbank

Communicatie op voorhand viel wat tegen. Kreeg verschillende vreemde mailtjes, over updates etc. en als ik daarop reageerde werd gezegd dat het 'interne mails' waren. Men reageerde niet erg formeel/ niet netjes (bijv. als ik een vraag stelde alleen 'ok' als reactie geven). Je kunt niet met creditcard o.i.d betalen dus moet het geld overboeken (geen probleem natuurlijk). Bij inchecken vroeg men of ik al betaald had (ja) en bij uitchecken weer (ja). Toen ik aangaf van wel werd gezegd dat dit niet kon (was wel betaald). Medewerker sprak geen Engels (alleen Duits). Daarnaast kregen we bij inchecken alleen een sleutel, geen uitleg bijv. over faciliteiten, waar dingen te vinden, openingstijden, o.i.d. Faciliteiten zoals zwembad en Sauna zijn erg verouderd. Bij zwembad is geen ruimte om fijn te liggen en te drogen.

Wij zaten in een appartement in een bijgebouw van het hotel. Degelijk en ouderwets, maar zeker erg ruim, goed ingericht (veel spullen zoals materiaal voor in de keuken, handdoeken, schoonmaakspullen, etc.), parkeren voor de deur. Locatie in winterseizoen is goed, +- 10 minuten rijden naar Winterberg en er zijn ook kleine pistes op loopafstand. Ook kun je in de omgeving lekker wandelen.

• Budget Appartement met 1 Slaapkamer

Duidelijkheid over betaling. wij dachten dat we al betaald hadden aan Boeking.com maar dit bleek niet zo te zijn dit zorgde voor een ongemakkelijk moment bij uitchecken.

We hadden een compleet appartement terwijl we een kamer met alleen 2 bedden verwachte

Goed ontbijt echter geen goede verhouding prijs/kwaliteit.
    • Boetiekkamer met Balkon

Op gepimte kamer, was oud en slecht afgewerkt. Gehorige kamer en het matras was van matige kwaliteit.

Het ontbijt vriendelijke mevrouw bij de ontbijtservice.

Lekkere plek met wat moeizaam communicerend personeel.
    • Appartement "Thai" met 2 Slaapkamers

toen we aankwamen was het appartement nog niet klaar en dat werd ons tamelijk nurks te verstaan gegeven. Uiteindelijk ontdooiden ze, maar op het eerste gezicht heeft het personeel er weinig zin in. Ook de communicatie over de boeking was rommelig en niet zo aardig.

Prima locatie. We zaten in het appartement tegenover het hotel en regelden dus ons eigen ontbijt en dergelijke. De ruimte was groot genoeg voor ons vijven, maar we moesten wel de 2 puberjongens in de woonkamer laten slapen.

Best oké voor 3 nachten, niet aan te raden voor gezinnen met jonge kinderen. Maximaal 4 personen!
    • Panorama Appartement met 2 Slaapkamers

We kregen een ander appartement dan we geboekt hadden (ipv Panorama het Thai appartement). Hierdoor was er voor de vijfde persoon een zeer oud klapbed of een oude slaapbank aanwezig, hier was niet op te slapen. De inrichting van het appartement is sterk verouderd met overal grote glas in lood lampen (niet handig met jonge kinderen), de douchekop hangt met ducktape aan elkaar.

Het zwembad en de sauna waren fijn! Toen we vroegen om een goed matras werd dit al snel geregeld. De leefruimte van het appartement is ruim.

Het appartement bleek zeer dicht bij een leuk skigebied te...
    • Comfort Appartement met 1 Slaapkamer

Jammer dat het appartement maar 1 slaapkamer had. Wist ik trouwens van te voren, dus dat ligt niet aan het hotel.

Het appartement bleek zeer dicht bij een leuk skigebied te liggen. Toen ik het boekte wist ik niet dat het dorpje Altastenberg ook een eigen skigebied had. Het skigebied was zelfs in de voorjaarsvakantie erg rustig en zeer geschikt voor jonge kinderen. We konden elke dag lopend naar de piste. Aangenaam verrast dus.

Hotel ligt op een unieke plek, het verblijf kan ik iedereen aanraden ! Heel tevreden

Geen enkele opmerking

Het hotel ligt goed, 5 min. vd ski school en lift. Alles kun je lopen ! Het personeel in het hotel heel vriendelijk en behulpzaam. In het restaurant heel goed dineren. Respect voor deze dames in de bediening en hoofd-kok met het keukenteam. In alle drukte blijven ze kalm en vriendelijk. Ik ga zeker terug!

Prettig verblijf!
    • Familiekamer met Tweepersoonsbed en Stapelbed

Zwembad en sauna zijn eenvoudig en de vriendelijkheid van het personeel is wisselend.

Ontbijt was prima. Mooie schone kamer. Rustige ligging van het hotel en niet ver van de skigebieden.

• Beoordeeld op: 22 februari 2018

Niet meer doen

Zie hierboven

Goed ontbijt. Krakende bedden, beddengoed half versleten, geen handdoeken bij het zwembad, geen mogelijkheid om iets in het hotel te drinken of te eten.Gastvrouw tijdens ontbijt was zeer vriendelijk.

• Beoordeeld op: 21 februari 2018

Kamer erg verouderd, ontbijt en service waren goed.

Kamer viel tegen. Oude kamer. Schimmels op de muur bij het raam en in de badkamer bij het raam. Bed was te kort voor mijn partner 1.95 m. Erg warm s nachts en geluidsoverlast doordat we een kamer naast het zwembad kregen en daar een generator dag en nacht aanstond. Kleine douche. Voor de prijs is dat misschien ok te verwachten. Maar deze kamer werd niet op de foto's vertoond.

Ontbijt was goed en genoeg keuze qua producten.

precies de plek die wij voor ogen hadden voor dit korte uitstapje

eigenlijk helemaal niets

personeel is gastvrij, kamers zijn prima voor een paar dagen. Ook het ontbijt was goed verzorgd, en de accommodatie ligt op een prachtig punt en in een rustige omgeving

Prettig verblijf in een mooie omgeving.
    • Sauerland Suite

In de avond was het vroeg al heel rustig. Dus geen gezelligheid in de bar. Een pluspunt voor rustzoekers en natuur genieters.

Ontbijt was prima en de kamer was ruim en schoon. Prima badkamer. De omgeving was heel mooi. Veel mooie rustige wandelpaden en niet ver van de ski pistes.

Als de kachel hoger kan een prima verblijf
    • Panorama Appartement met 2 Slaapkamers

Verwarming in het huis was te koud en parkeergelegenheid was onvoldoende en ook niet in de buurt een parkeerplaats terwijl er wordt geschreven dat er parkeergelegenheid is bij de accommodatie

Prijs was gunstig locatie was gunstig

Geen opmerkingen

De kamer was erg netjes en schoon! Ontbijt was heel erg goed. Alles voor herhaling vatbaar. Gunstige ligging tov winteberg om te gaan skien.

we hebben genoten ondanks de kleine ongmakjes
    • Kamer Red met Panorama Balkon

de kamer was niet echt fris schoongemaakt, stof in hoekjes en gaatjes het zwembad was ook niet schoon, viezigheid in het water

de gast vriendelijkheid was echt super, het bed was heerlijk, het ontbijt was goed

• Beoordeeld op: 23 januari 2018

Fijn hotel met lekker eten.
    • Sauerland Suite

De beschrijving van de kamer op booking.com kan iets beter.

De "Rumpsteak" van het huis was echt geweldig! Maar ook de appeltaart en de warme chocolademelk. Vriendelijk personeel. Prima afstand tot de ski-piste. Dit gebiedje is klein maar voor kids super.

Super hotel vlak bij winterberg!
    • Sauerland Suite

Weinig parkeerplekken maar konden eigenlijk altijd onze auto wel kwijt. Geen speciale berging voor wintersportspullen.

Ruime kamer, ruime badkamer, super gelegen op 7 minuten lopen naar de piste in altastenberg. Op 4 tot 5 minuutjes rijden naar de piste in Winterberg. Ontbijt is super en uitgebreid. Voor ieder wat wils. Eten in het restaurant is ook zeer aan te bevelen. We hebben een heerlijk verblijf gehad.

• Beoordeeld op: 18 januari 2018

Het ontbijt was lekker en gevarieerd met een gezellige...
    • Familiekamer met Tweepersoonsbed en Stapelbed

Het ontbijt was lekker en gevarieerd met een gezellige gastvrouw. Het gebruik maken van de sauna en het zwembad is 24 uur per dag mogelijk dus zeker een pluspunt! Ook was de kamer (op mijn verzoek) versierd voor de verjaardag van mijn vriend! Top gedaan

• Beoordeeld op: 13 januari 2018

6,0
    • Kamer Red met Panorama Balkon

Niemand aanwezig bij receptie. Half uur wachten. Restaurant en bar tijdelijk gesloten (kok ziek/overwerkt?) Overdag nauwelijks bediening. Kamers gehorig

We hebben een heerlijk verblijf gehad, ondanks de kleine minpuntjes.

Niet al het personeel was even vriendelijk en vooral het ontvangst was niet erg hartelijk. Het zwembad is sterk verouderd en kan wel een opfrisbeurt gebruiken. De handdoeken op de kamers waren gerafeld en hadden gaatjes en waren een mengeling van kleuren. Duidelijk oud. De hoofdkussens zijn helaas ook van slechte kwaliteit.

Het ontbijt was heerlijk en het restaurant had ook een uitgebreide kaart. Ook de kwaliteit van het diner was erg goed. De kamer was ruim genoeg, recent vernieuwd en daardoor netjes. Alles is erg schoon. Een nieuwe TV, xBox op de kamer en een erg comfortabel, goed bed!

ontbijt met hele aardige dame
    • Tweepersoonskamer "Oud Amsterdam"

skiën tot hotel niet mogelijk roken in de bar. bed sliep goed vn kamer 4 en 20 alleen metaal/kraak op ging zitten,

ontbijt met hele aardige dame zwembad, sauna 24/7 open eten restaurant lekker

• Kamer Red met Panorama Balkon

Bij het inchecken werd er niets verteld over het opleveren van de kamer. We leverde onze kamer sleutel in en dat was wel goed zo. Daardoor wel een snelle service.

Het feit dat er even genoten kon worden van het liggen in het water en een sauna was heerlijk. Deze twee zijn beide niet heel groot. Het was nu niet druk in het hotel maar als het drukker is kan dit een tegenvaller zijn. Ontbijt wat inclusief is heeft genoeg keuze om een lekker ontbijt mee samen te stellen.

• Beoordeeld op: 23 december 2017

Zeer goede prijs/kwaliteit verhouding!
    • Tweepersoonskamer "Oud Amsterdam"

Niet skiën tot aan de deur zoals vermeld, geen skiberging, slechte hoofdkussens.

Het restaurant was zeer goed! Alles was zeer hygiënisch en vriendelijk personeel.

• Beoordeeld op: 23 december 2017

Fijn verblijf in mooi appartement, dichtbij de pistes
    • Appartement met 1 Slaapkamer

Vroege check-in aangevraagd, goedgekeurd door hotel (via booking). Daar aangekomen zijn wij te woord gestaan door de kok die totaal onklantvriendelijk was. Het begon al bij de begroeting, welke ontbrak. Daarna waren de enige woorden “name?” en “no, come back later”. Na mijn ongenoegen te uiten over de gang van zaken wilde meneer niet meer luisteren en werden wij weggestuurd. De receptioniste later op de dag was vriendelijk.

Modern appartement

• Beoordeeld op: 21 december 2017

Prima verblijf maar het viel tegen dat er dingen worden beloofd die er niet zijn.
    • Appartement Panorama met 2 Slaapkamers en een Slaapbank

Wij hadden een appartement geboekt waarin ons vanalles werd toegezegd wat aanwezig zou zijn. Echter, het merendeel ontbrak. Dat was een tegenvaller!

Wij hebben s avonds gegeten in het hotel. We hebben lekker gegeten en aardige bediening!

• Beoordeeld op: 7 december 2017

Gemiste kans om verblijf aangenaam te maken.
    • Boetiekkamer met Balkon

Bij aankomst hotel net geopend voor nieuw seizoen.... bleek geen mogelijkheid om gebruik te maken van enige aanwezige faciliteiten. Restaurant en stuben gesloten.. zelfs geen personeel bij de receptie maar briefje op de buitendeur met contacttelnr. Tevens zeer koud in hotel en dus ook slaapkamer ondat er te laat werdt opgewarmt. In omgeving geen mogelijkheid om te eten of te drinken... dus pech als je zonder auto aankomt en een bakkie koffie of eten wilt. Hiervan waren wij en andere gasten niet van op de hoogte bij Booking.... In het verleden eerder hier geweest waarbij dit alles wel goed geregeld was. Dus juist nu was een tegemoetkoming op z'n plaats geweest. Gemiste kans van eigenaar en personeel.

Kamer was prima, ontbijt was goed.
    • Kamer Red met Panorama Balkon

Keuze menu kaart diner, 1 keer gegeten wilden laatste avond weer eten, overdag weg, vrije dag, keuken ook gesloten, wisten we niet te voren, hing briefje op de deur, bij vlakbij gelegen hotel gegeten.

Kamer was prima, ontbijt was goed.

De ligging was super

Bed was met opzetmatras die naar je toe krulde. Sauna met badkleding en van goedkope kwaliteit Personeel is lomp,behalve vrouw vsn het ontbijt

De ligging was super

Ontbijt is prima.
    • Tweepersoonskamer "Oud Amsterdam"

Ontbijt is prima. Eten in restaurant is ook goed en voldoende keuze. Diverse soorten bier om te proeven. Rustige omgeving. Klein zwembad maar groot genoeg om te spelen.

• Beoordeeld op: 8 oktober 2017

Gemoedelijk, huiselijk en heerlijk ontbijt.
    • Kamer Blue met Panorama Balkon

Niets viel echt tegen, maar als tip: Onze kamer (de blauwe ) was wel wat krap. Voldeed voor ons prima, maar een weekje met wintersportspullen is wellicht wat minder. De badkamer is prima., maar de douche wat krap. Voor langere mensen wordt douchen een uitdaging. Dan kun je beter een iets ruimere kamer boeken.

Heerlijk huiselijke sfeer. Je voelt je heel welkom. Ontbijtzaal is heel gezellig, het ontbijt heerlijk. Meer dan genoeg keus en heerlijke verse broodjes. Personeel is zeer vriendelijk en toont persoonlijke interesse. Tip: op de tafels staan nummers. Deze corresponderen met je kamernummer en die tafel is voor jou gereserveerd. Als je liever ergens anders zit kan dat natuurlijk wel hoor. Kamer was prima, schoon en een balkon. Helaas geen gebruik van kunnen maken vanwege de regen aan een stuk door. Personeel heel behulpzaam. Bij vragen (een extra deken of handdoeken voor sauna) was niets teveel en werd het direct geregeld. Sauna-/zwembadruimte iets verouderd, maar voldeed prima.

Een gezellig familiehotel. Voor herhaling vatbaar!
    • Familiekamer met Tweepersoonsbed en Stapelbed

Zwembadwater was wat koud en het koelkastje op de kamer koelde niet goed.

Voldoende keus bij het ontbijt, goede menukaart, vriendelijk en hulpvaardig personeel. Kamers waren schoon.

• Beoordeeld op: 22 september 2017

De enige dame die we gezien hebben , was bij het ontbijt en...
    • Sauerland Suite

We dachten er ook te kunnen eten , daarom hadden we geboekt, was er een rustdag,met een A4tje aangegeven op de deur,niks van vermeld op de site of een berichtje ervan gekregen. Dus geen eten , geen receptie , geen drankje , weer in de auto naar een restaurant,na een lange reisdag. Jammer!

De enige dame die we gezien hebben , was bij het ontbijt en uitchecken,zij was vriendelijk.

Alles aangetroffen zoals beschreven.

Het humeur van 1 van de ontbijt dames. Enigzins "stijfjes" en toen we een verkeerd bordje pakten kregen we dat wel meteen te horen, en dat had wel enigzins vriendelijker gekund. Daarentegen weer wel 3 x komen vragen of er nog wensen waren, en of we lekker geslapen hadden.

Alles aangetroffen zoals beschreven. Komen zeker nog terug.

Ik zal hier zeker terugkomen omdat de sfeer mij aansprak.
    • Boetiekkamer met Balkon

Beetje rommelig...maar het hoort ook wel bij deze accomodatie.

De sfeer binnen de accomodatie was gemoedelijk en gezellig. Het diner was echt geweldig.

Wij hebben fijne dagen gehad.
    • Kamer Red met Panorama Balkon

Helemaal niets. Idee om fietsen te verhuren bij het hotel.

De kamer met balkon was prima. Het balkon niet gebruikt omdat het te koud was. Ontbijt prima verzorgd, de ontbijtdame was heel belangstellend wat ons de dag ging brengen. Het dorp is heel rustig voor een paar dagen een aanrader. Vanuit het hotel vele wandelroutes.

• Kamer Red met Panorama Balkon

Hier viel niets op aan te merken. Alles klopte.

Zeer uitgebreid ontbijt. Motoren kunnen in een afgesloten garage worden gezet zonder extra kosten. Vriendelijk personeel. Hotel is gelegen in een wintersportdorpje met veel vakantiehuizen. Hotelkamer pico bello. Vriendelijke prijzen voor zowel het horecagedeelte als de hotelkamers.

Het ontbijt washeerlijk en veel keuze,bedden lagen goed.
    • Tweepersoonskamer "Oud Amsterdam"

HET WAS VERDER HEEL ERG GOED,MAAR HET ZITJE OP DE KAMER ZAT ONDER DE TV.NIET ZO HANDIG MET KIJKEN.

Het ontbijt washeerlijk en veel keuze,bedden lagen goed.De omgeving van het hotel was mooi en veel te doen.het personeel was vriendelijk .

aangenaam verrast
    • Sauerland Suite

Als ik dan 1 minpuntje moet vermelden, 's nachts was het wel heel warm op de kamer ook al stond de raam open geklapt

prijs/kwaliteit een perfecte match. Ruime kamer, verzorgd ontbijt, een zwembad dat 24/7 toegankelijk is voor gasten.

Een briljante prijs-kwaliteitsverhouding
    • Kamer Blue met Panorama Balkon

De badkamer was wat aan de kleine kant. Voor iemand van 2,03m was de douchekabine te klein, al zeker wel bruikbaar. Verder dien je er rekening mee te houden dat Hotel Clemens in een dorpje op 10 minuten afstand zit met de auto. Het ligt dus in de omgeving van Winterberg, maar niet in het stadje zelf. Dat is niet direct een nadeel, maar hier dien je wel rekening mee te houden.

De kamer was dik in orde. Met 2 volwassenen in de zomervakantie en een prima prijs. Alles was keurig schoon. De werknemers waren vriendelijk en het ontbijt was ook goed voor elkaar. Ook hebben wij een avond in het restaurant gegeten wat prima smaakte.

Appartement was prima, informatie op site Booking.com foutief beschreven.
    • Comfort Appartement met 1 Slaapkamer

Op booking.com stond als ontbijtinformatie Glutenvrij maar dat bleek niet zo te zijn. Wel jammer want dit was een van de redenen om te boeken. Ook voor avondeten gevraagd naar de mogelijkheden voor glutenvrij kregen we de indruk dat dit totaal geen probleem zou zijn. S'avonds bleek er toch veel menu's af te vallen, er bleven maar 2 keuzes over. Dat was eerder toeval dan gericht glutenvrije gerechten op de kaart zetten. Zalm droop van het vet. Eigenaresse niet vriendelijk, was niet erg behulpzaam. Kreeg het gevoel dat ze mij liever kwijt dan rijk was. Na mijn vraag of we nog wat konden drinken bleek het in het hotel niet meer te kunnen. Of er in de buurt niet iets open was wist zij niet. Zelf moeten ontdekken dat 50 meter verder altijd een bar open is. Dit moet ze geweten hebben. Ander personeel dronk daar zelf ook na het werk. Motor kon de tweede nacht niet in een garagebox. Slot kapot. Een andere box werd niet aangeboden. Zwembad klein maar goed. Wel wat tegeltjes op de vloer kapot. Omkleed ruimte klein en versleten. Ander personeel die we gezien hebben was wel vriendelijk.

Appartement was top. Sauna aanwezig. genoeg handdoeken.

• Beoordeeld op: 8 juni 2017

rust, gezelligheid en een goed hotel en vriendelijk personeel
    • Sauerland Suite

voor de gasten was er zalm bereid, dit rook je binnen op de begane grond heel erg, de volgende dag rook je dit nog wat.

het knusse in het hotel, we hadden een mooie kamer, schoon en er waren heerlijke zitjes buiten om te zitten

• Beoordeeld op: 4 juni 2017

Top gastvriendelijk hotel boven op de berg
    • Classic Tweepersoonskamer "Landhuisstijl"

Leuke ontvangst bij aankomst er werd meteen een duidelijke uitleg gegeven en er werd meteen gevraagd of ik gratis gebruik wilde maken van de garagebox om mijn motor in te stallen. Het ontbijt was lekker en goed verzorgd. De kamer zag er netjes uit en had een mooi uitzicht + nette badkamer Tevens is er de mogelijkheid gebruik te maken van de sauna en het zwembad in de kelder, dit was erg lekker na een lange dag motorrijden. Ook is er gratis wifi aanwezig.

Verblijf was prima, personeel zeer behulpzaam.
    • Tweepersoonskamer "Oud Amsterdam"

Dat ik bij Booking.com veel te veel betaald heb, kamerprijs via hotel is 80,- euro Booking.com 120,- euro. Dus voor 3 overnachtingen betaal ik 160,- euro te veel, bedankt Booking .com

Personeel accomodatie eten

Super accommodatie voor een goede prijs!
    • Familiekamer met Tweepersoonsbed en Stapelbed

Super accommodatie voor een goede prijs! Uitstekende service, ontbijt en kamers ook netjes en schoon. Zwembad/sauna niet gebruikt dus kan ik niet beoordelen. Zeer vriendelijk personeel!

• Beoordeeld op: 14 maart 2017

heerlijke vakantie gehad, waren maar 3 dagen maar voelde als een week
    • Boetiekkamer met Balkon

weinig kroegjes/restaurants in de omgeving, waterkokertje om zelf een kopje koffie te maken en een koelkastje op de kamer zou prettig zijn.

super ontbijt, prima kamer, fantastisch personeel, eten is ook fantastisch.

• Beoordeeld op: 10 maart 2017

Prima prijs, personeel onvriendelijk
    • Appartement Panorama met 2 Slaapkamers en een Slaapbank

De ontvangst/eerste kennismaking was alles behalve hartelijk. Toen we even later het probleem aankaartten dat we beddengoed tekort hadden werd ons verweten dat we een kind te weinig geregistreerd hadden?!Pff ...We zijn eerlijke mensen hoor .Ze kunnen beter eerst rustig hun administratie nakijken in plaats van ons direct aan te vallen!! Dit personeelslid was wel niet de eigenares...

leuk dat de kinderen een grote tuin hadden aan het appartement om met de sneeuw te spelen , de kindjes vonden het zwembad (van het hotel)waar we gebruik van mochten maken geweldig!Parking aan de deur!!Prima prijs in vergelijking met andere logies daar!!

• Beoordeeld op: 2 maart 2017

Voor herhaling vatbaar! Super daar!
    • Appartement "Thai" met 2 Slaapkamers

Zou niets kunnen bedenken!

Personeel, keuken, ontbijt erg uitgebreid! grote menu kaart,alles was overheerlijk! Erg goed verzorgd. Erg mooie locatie . Ook appartement die we hadden , Thai, erg ruim, en mooi.We komen hier zeker terug!

• Beoordeeld op: 27 februari 2017

Teveel betaald voor slechte kwaliteit!
    • Tweepersoonskamer "Oud Amsterdam"

Het hotel is erg gedateerd, het personeel niet klantvriendelijk, het zwembad is koud en de sauna erg klein. Het eten in het restaurant is kwalitatief ronduit slecht. Kortom, niet voor herhaling vatbaar.

We vinden de prijs / kwaliteit niet in verhouding.

• Beoordeeld op: 27 februari 2017

Het was prima vertoeven. Een plek om tot rust te komen
    • Sauerland Suite

restaurant ook voor voor hotel gasten reserveren.

Geweldig hotel en keurige ruime kamers. Super schoon en verzorgd ... Zeer persoonlijke bediening en hartelijk personeel. Uitstekend ontbijt buffet. Veel goede faciliteiten; zwembad, sauna's, relax ruimtes, bar, algemene verblijfsruimte, ruime parkeerplaatsen onder het hotel, verwarmde ruimte voor skies en ski-schoenen. En wat een prachtig uitzicht op de bergen!

• Beoordeeld op: 25 februari 2017

Erg vriendelijk personeel perfekt ontbijtbuffet en heerlijk...

Geen aanmerkingen.

Erg vriendelijk personeel perfekt ontbijtbuffet en heerlijk diner in gezellig mooi hotel zeer mooi schoon appartement met twee balkons en grote slaapkamer op 30 meter van hotel ook een perfekte ligging vlak bij natuur ski en wandelgebied en winterberg.

• Beoordeeld op: 24 februari 2017

Dichtbij Winterberg een slaapplek. Niet meer - niet minder

Het was heel slecht weer. Het personeel had nauwelijks aandacht voor ons. Geen tips of wat dan ook. Betalen elektronisch haperde. Ze stuurde ons het dorp in om cash te halen. Terwijl het voldoende werkte.

Het ontbijt was prima

• Beoordeeld op: 20 februari 2017

Onmogelijk skieën tot aan de deur !!!!!
    • Boetiekkamer met Balkon

Er was via de site (Booking.com) "skieën tot aan de deur" gegarandeerd !!!! Echter is dit in de verste verte niet mogelijk !!!!! Zelfs indien er voldoende sneeuw zou liggen kan dit niet !!!!! Verplaatsing van en naar het skigebied diende als gevolg met de auto te gebeuren, hier waren wij helaas niet op voorzien !!!!!

De gezelligheid van de bar

• Beoordeeld op: 16 februari 2017

Verkeerde piste
    • Classic Tweepersoonskamer "Landhuisstijl"

Hotel lag niet direct in het grote skigebied van Winterberg. De piste vlak bij het hotel is zeer beperkt. Echter binnen 10 minuten rijden waren we op de juiste plek

Goede prijs

• Beoordeeld op: 16 februari 2017

In één woord: FANTASTISCH!
    • Panorama Appartement met 2 Slaapkamers

Dit hotel ligt geweldig, direct aan de skipiste op 800 m hoogte. Skigebied is klein, maar voor elk wat wils. Voor gezinnen met kids, die nog niet echt veel kilometers maken ideaal. Skischool en skihuur direct in het hotel, superhandig. Groot zonneterras aan de piste, zwembad, wellness, kinderspeelkamer en opvang en animatie ook voor babies! Super de luxe Goddelijke bedden !

• Beoordeeld op: 15 februari 2017

Mooie, gezellige nieuwe kamer.

De badkamer was nog niet vernieuwd maar dit zal in de loop van dit jaar gebeuren. Doucheproducten werden niet aangevuld en handdoeken niet gewisseld.

Mooie, gezellige nieuwe kamer. De ligging. Het personeel. Lekker eten in het restaurant.

• Beoordeeld op: 10 februari 2017

geweldige prijs kwaliteit verhouding.

geweldige prijs kwaliteit verhouding. Ook leuk dat het hotel een zwembadje en een sauna heeft. Eten was goed en zoals gebruikelijk in Duitsland goedkoop.