Beoordelingen over Der Seehof Dit is de officiële sterrenclassificatie die door een derde partij aan de accommodatie is gegeven - de Hotelstars Union. De accommodatie is vergeleken met de industriestandaard en beoordeeld aan de hand van de prijs, faciliteiten en aangeboden diensten. Gebruik de sterrenclassificatie om uw verblijf te kiezen!

Schwammenauel Seehof 10, 52396 Heimbach, Duitsland

#7 van de 24 hotels in Heimbach

Heel goed ontbijt.

Kamers veel te warm. Onmogelijk om hier te kunnen slapen. Personeel van de avondbediening kon vriendelijker.

Heel goed ontbijt. Ook avondeten was goed. Mooie kamer Zeer vriendelijk personeel aan het ontbijt

Prachtige locatie, helaas geen kamer met balkon, bediening restaurant teleurstellend

Restaurant: eten was goed maar bediening avondeten viel zwaar tegen: 1.5 uur wachten op eten / water met een ijsklontje is een probleem / glas witte wijn bij je eten wordt niet gebracht.

locatie, wifi, terras

Met name geschikt als spa hotel
    • Suite met Uitzicht op het Meer

Behalve het meer is er in de omgeving weinig te doen. De kamer wordt gigantisch verhit door de vele ramen als de zon erop staat. Er is geen airco. En dan staat er wellicht een Dyson ventilator in de kamer, maar dat is nog steeds geen airco. Hotel is een echt modern strak ingericht 'spa-hotel'. Het mist gezelligheid. We waren met een klein kind van anderhalf jaar. We hadden het gevoel niet echt de doelgroep te wezen.

Prachtig grote suite met fantastisch uitzicht over het meer. Volop raampartijen waardoor we een panorama uitzicht hadden. Eettafel in de kamer, waardoor we in alle rust room service konden bestellen. Eten was heerlijk! Ontbijtbuffet uitgebreid. Zeer ruim parkeerterrein rondom het hotel. Apparaat accepteert overigens alleen muntjes, geen pasjes. Wifi is razendsnel.

Was heerlijk

Jammer dat we meerdere malen moesten vragen voor een drankje en Jammer dat op maandag alleen half pension was en minder keuze zijn ergens anders gaan dineren

Ontbijt was lekker lunch ook en heerlijk gebruik van welness

Wij hebben het heerlijk gehad.

Overdag was er zelfbediening op het terras. Wij snapten dat niet helemaal, want er was toch een dame aanwezig om af te rekenen en ook waren er koks om bijvoorbeeld een salade, patat of een soepje te bestellen. Het leek ons dat er dan ook wel bediend kon worden. Zo heel erg druk was het niet. Kon gemakkelijk door 1 persoon gedaan worden. De bediening bij het avondeten vonden we wat knullig. Soms duurde het lang en bepaalde kelners waren erg inefficiënt met afruimen, drank opnemen en bestellingen opnemen. Dat kon een stuk beter naar onze mening.

De kamer wat lekker ruim, heerlijke douche met grote douchekop, alles was schoon, prachtig uitzicht over het meer. Het ontbijt was prima en het avondeten vonden wij ook erg lekker.

Een modern hotel met een fijne keuken, mooie ligging en waar het meerdaags goed vertoeven is.
    • Tweepersoonskamer met Uitzicht op het Meer

Receptie: totaal ongeïnteresseerd in hun klanten. De dame weet dat er een verkeerd adres bij booking.com vermeld staat. Zou meerdere keren gereclameerd hebben maar booking.com zou dit niet aanpassen........ Geen uitleg gekregen over gang van zaken in hotel. Met name de zelfbedieningsafdeling voor eten en drinken en procedure wellness wordt niet op gewezen. Receptie: Niet bereid om mijn motor in de garage te laten plaatsen.

De kamer Lokatie De bediening/personeel in het restaurant. Na avondsluiting keuken ben ik toch (door herr Tokos) geholpen aan een diner! Top!!

Mooi hotel, goede ruime kamer met uitzicht op meer.
    • Suite met Uitzicht op het Meer

Bij aankomst auto geparkeerd bij ingang om koffers uit te pakken. Werd wat minder vriendelijk door de dienstdoende tuinman op zijn Duits verzocht om de auto elders te parkeren.

Mooi hotel, goede ruime kamer met uitzicht op meer. Voor de meerprijs de moeite waard om grotere kamer te boeken. Vriendelijk personeel restaurant en receptie

De kamers waren modern en uitstekend.

De kamers waren modern en uitstekend. Meestal zijn de kussens in Duitsland heel zacht, maar dit hotel heeft stevige kussens op de bedden. goed restaurant.

Wij Waren er met mijn moeder van 87 en het personeel was zeer behulpzaam bij het ook haar heel prettig laten hebben. We mochten ontbijten in onze suite en er werd een kar geregeld en ze hielpen alles klaar zetten. Heerlijk eten en rekening gehouden met tempo voor mijn moeder.

een tegenvaller
    • Tweepersoonskamer met Uitzicht op het Meer

Het avondeten was ronduit slecht. De ligging is waarschijnlijk beter in volle zomer met de jachthaven erbij, maar nu was daar geen kat en ook geen boot te zien. De ligging is te ver van het centrum van Heimbach of omliggende gemeenten.

Het ontbijt was heerlijk

• Beoordeeld op: 21 maart 2018

Voldeed perfect aan onze wensen.

Wij hadden slechts 1 handdoek en 1 badhanddoek op de kamer voor twee personen. Zal een vergissing geweest zijn dus geen robleem

Geen gebruik gemaakt van het ontbijt i.v.m. de tijd. Zag er overigens verzorgd uit

Uitstekend ontbijt, goede bedden, vriendelijk personeel.

Erg warm op de slaapkamer, maar een grote en een kleine handdoek op de kamer voor 2 personen (bleek vergissing). Borg kamerjassen op de factuur (bleek vergissing). Reserveren voor het restaurant werd aanbevolen, terwijl er maar een koppel s'avonds bleek te zitten.

Uitstekend ontbijt, goede bedden, vriendelijk personeel.

Genoten maar communicatie kan beter

Pas achteraf werd aangegeven dat we voor onze 2 hondjes 12 euro pet nacht moesten betalen terwijl we dit vooraf al 2 keet gebrasgd hadden zonder hiet een reactie op te ontvangen. Extra lekkere stoel op de kamer zou een welkome toevoeging zijn.

Mooie ruime kamer, heerlijk uitgebreid ontbijt

Mooie kamer met prima bed en badkamer, prima ontbijt en...

Mooie kamer met prima bed en badkamer, prima ontbijt en lekker avondeten. Sauna is ideale manier om te ontspannen na een mooie wandeling. Ideale lokatie voor een paar dagen bezoeken van de Eifel

Mooie natuurlijke omgeving, ideaal om te onrhaasten.

Het ontbijt was vooral met veel brood, charcuterie en kaas. Het zou uitgebreid kunnen worden met meer bio-producten: bijvoorbeeld verse kruidenthee, verschillende müslisoorten, yoghurt, meer fruitsoorten, verse fruitsappen...

We hadden geboekt via Booking.

We hadden geboekt via Booking. We hadden in eerste instantie direct weer geannuleerd vanwege verkeerde account. Daarna weer geboekt. We kregen een bevestiging dat het was gereserveerd. Aangekomen bij der Seehof was er geen boeking en hadden ze alleen de annulering. Uiteindelijk wel tegen de zelfde prijs kunnen overnachten. Het boekingsproces is dus niet vlekkeloos verlopen.

Zeer ontspannend
    • Tweepersoonskamer met Uitzicht op het Meer

Talenkennis van het personeel. Iedereen was wel zeer vriendelijk en deed zijn best.

Mooie omgeving, hotel was dik in orde, wandelmogelijkheden, bootjes te huur vlak voor het hotel.

geweldig!
    • Tweepersoonskamer met Uitzicht op het Meer

zeer propere kamer met prachtig uitzicht op het meer. zeer vriendelijk personeel heel lekker, uitgebreid ontbijt avondeten in restaurant was ook zeer lekker goede uitvalsbasis voor uitstappen en wandelingen in de prachtige omgeving.

• Beoordeeld op: 28 oktober 2017

Ligging perfect voor wandeling rond het meer.
    • Tweepersoonskamer met Uitzicht op het Meer

Restaurant was uitstekend maar de menukaart was een beetje beperkt.

Ligging perfect voor wandeling rond het meer. Heerlijk terras voor een glas en een hapje.

Kamer met meerzicht bleek zijdelings meerzicht. overige alles in orde
    • Tweepersoonskamer met Uitzicht op het Meer

Een verstrooide jonge dame bij service s'avonds gehad -

Kamers prima, ontbijt zeer goed, eten heerlijk, avond bediening ...jonge dame heb ik moeten vragen om 20h waar het dessert bleef ! Zaten om 18H05 aan tafel, bij Half pension service.... Voor het overige zeer vriendelijke mensen , waarschijnlijk één verstrooide dame die uit de lucht viel (?)

• Beoordeeld op: 5 oktober 2017

Uitzicht was prachtig, grote kamer, hotel was erg rustig,...
    • Tweepersoonskamer met Uitzicht op het Meer

Het personeel was volstrekt chaotisch, vooral dat in het restaurant. Hoewel het restaurant buiten als 'a la carte' stond, bleek ineens dat we op maandag slechts uit het halfpensionmenu konden kiezen. Toch duurde het nog een uur voor we te eten kregen. Ik vroeg drie keer om de wijnkaart, maar kreeg deze niet; alleen een glas wijn dat kennelijk bij het halfpensionmenu hoorde. Dat werd ook nog te weinig ingeschonken (een maatstreepje op de glazen ontbrak, een doodzonde in Duitsland). Het personeel maakte ook hoorbaar ruzie met elkaar in de keuken (lawaaierige klapdeurtjes). De volgende ochtend om half tien stormde er ook een personeelslid zonder kloppen de kamer binnen. Kamer was niet echt goed gestofzuigd. Verlichting liet te wensen over.

Uitzicht was prachtig, grote kamer, hotel was erg rustig, sauna was wel ok (maar zonder zwem- of dompelgelegenheid)

• Beoordeeld op: 14 september 2017

Heerlijk kort verblijf in een prachtige suite met waanzinnig mooi uitzicht.
    • Suite met Uitzicht op het Meer

Een uitgebreidere menu kaart zou fijn geweest zijn.

Onze kamer was uitstekend, Lekker ruim, goed bed, heerlijke douche en het uitzicht en balkon waren perfect. We voelden ons er erg op ons gemak.

Teleurstellend 4*hotel midden in het Eiffel natuurgebied
    • Tweepersoonskamer met Uitzicht op het Meer

Het begon al met de toegang tot de kamer. Tot driemaal toe moesten wij terug naar de receptie omdat de keycard niet werkte. Er wordt geen gewone keycard verstrekt, maar een geplastificeerde kaart. Het personeel is heel gestrest. Dat wordt al duidelijk als je de voordeur, de restaurantdeur of de deur van het zelfbedieningsrestaurant betreedt. Men is namelijk op zoek naar nieuw personeel. De receptioniste, die ook bediende in het hotel en in het zelfbedieningsrestaurant, had het duidelijk 'gehad' tijdens onze aanwezigheid. Ze liep niet over van vriendelijkheid. Trouwens, het kan toch niet zo zijn dat een viersterrenhotel- en restaurant via een A4tje op een glazen deur vraagt naar personeel? De kamer, met zij-meer aanzicht is beslist ruim met een grote badkamer/wc/douche. Onhandig vinden wij de naar buiten openklappende deuren van de douchecabine zodat het water alsnog op de droge badkamervloer druipt. Er waren vlokken stof rondom de aircirculatie van de badkamer en spinrag op de deuren naar het balkon. Dit is het eerste 4* sterrenhotel dat daadwerkelijk de handdoeken die niet op de grond liggen, niet vervangt. Sterker nog: de vochtige vloermat is door de medewerk(st)er op het droogrek gefrommeld. Het dinerconcept is beslist 4*-onwaardig. De keuze is beperkt. Wat op het bord komt is pover en heeft smaak noch kraak. Je wordt wel afgerekend voor de hoofdprijs. Oriënteert u dus vooral op een ander restaurant in de buurt.

Het ontbijtbuffet is aardig en dus niet spectaculair. Er is keuze uit verschillende broodsoorten. Sommige zijn voorgesneden voor de toaster. Er is geen gluten-vrij brood. De keuze aan beleg is in voldoende mate. Tomaat, komkommer en (verrassend) gezuurde uitjes, augurken en olijven maken onderdeel uit van het buffet naast de gebruikelijke roerei met stukken spek en de zacht/hard gekookte eitjes. Het ontbijt lijkt op zondagochtend iets meer uitgebreid met zalm en bubbelwijn. Datzelfde geldt voor de vers gesneden fruitsalade. De andere dagen komt het gesneden fruit uit een pakje. Je kunt naast filterkoffie ook bonenkoffie bestellen, zoals een latte of een espresso. Je kunt sapjes (die worden aangevuld uit flessen voorverpakte jus d'orange of multivitaminen!) of water met of zonder bubbels inschenken.

Heerlijk ontspannen verblijf
    • Tweepersoonskamer met Uitzicht op het Meer

Ontbijt was goed verzorgd. Voor alles wat. Personeel was gastvrij en vriendelijk en behulpzaam. Met name ook het huishoudelijk personeel. Uitstekend was de creativiteit van de chefkok toen wij een afwijkend menu vroegen voor het diner. Het uitzicht vanuit de kamer was schitterend

Redelijk!
    • Tweepersoonskamer met Uitzicht op het Meer

Warmte op de kamer, geem airco. Slechte informatie bij receptie. Na 15 minuten op terras te hebben gezeten kwamen we erachter dat het zelfbediening was. Bed niet comfortabel. Kortom schoon hotel, maar kil!!

Schone kamers, heerlijk gegeten in het restaurant.

Wij hadden een ruime kamer met meerzicht, heel mooi en...
    • Tweepersoonskamer met Uitzicht op het Meer

Omdat het hotel wel een eindje verwijderd was van het dorp, hadden we besloten om ook 's avonds daar te dineren. Het eten was ook nu lekker met een vriendelijke bediening maar de keuze op de menukaart was eigenlijk te weinig gevariëerd, als men daar meerdere dagen logeert. Maar dit is dan ook het enige minpuntje.

Wij hadden een ruime kamer met meerzicht, heel mooi en praktisch ingericht. Dit was ook het geval voor de badkamer. Mooi en functioneel ingericht met nog een hoop kleine dingen erbij, die men wel eens vergeet mee te nemen. Het ontbijt in buffetvorm was heel uitgebreid met verse broodjes.

Teleurstel
    • Tweepersoonskamer met Uitzicht op het Meer

Tegen meerprijs kamer geboekt met uitzicht op meer maar we keken uit op een dak, vanaf balkon wel zicht op het meer. Geen zeep of champoo op de kamer. Restaurant zou ala carte zijn maar er werd slecht twee gerechten aabgeboden, was overigens wel lekker. Alles bij elkaar was het beslist geen 4-sterren ervaring! Niet voor herhaling vatbaar war ons betreft.

Grote ruime kamer. Uitzicht vanaf terras erg mooi

Zeer mooi hotel, prachtige omgeving.

Helaas waren 2 overnachtingen aan de dure kant, ....anders was ik langer gebleven.

Goed ontbijt, prachtige kamer, geweldige omgeving, in 1 woord klasse.

goede ligging , fris en proper, avondmaal kan beter
    • Tweepersoonskamer met Uitzicht op het Meer

het a la carte restaurant , we hebben zeer lang moeten wachten op ons hoofdgerecht en het eten was flauw en groenten nog bijna rauw , dit gebeurde elke avond dus er loopt wel iets verkeerd in de keuken , het restaurant was niet overvol , dus daar lag het niet aan .

het ontbijt was in orde ,de kamers ruim en zeer fris , zeer mooi terras met mooi uitzicht over het meer

• Beoordeeld op: 15 juli 2017

Mooi uitzicht, maar een beetje afgelegen
    • Tweepersoonskamer met Uitzicht op het Meer

Het zelfbedieningsrestaurant ging al om 18 uur dicht en het a-la-carte restaurant was te duur. Dat hebben we dus niet gedaan. Restaurants in de omgeving zijn niet op loopafstand. Deze gaan overigens ook vrij vroeg dicht (21 uur).

Uitzicht vanaf onze kamer over de Ruhrsee was uitstekend! Kamer was erg ruim. Lekkere zachte bedden. Alles netjes en schoon. Ontbijt was prima.

Gewoon boeken en luxe ervaren!
    • Tweepersoonskamer met Uitzicht op het Meer

Vriendelijke personeel, kamer netjes in orde, locatie. Aanlegsteiger aanwezig voor de boten van de rursee. Kortom veel uitstapmogelijkheden om te wandelen, boot te nemen, enz....

Ons verblijf was zeer goed en voor herhaling vatbaar, maar niet bij hoge temperaturen.

Het hotel was zeer goed! Maar er was geen airco (verschrikkelijk warm op de kamers) en slechte matrassen waardoor de nachtrust erg tegenviel

De omgeving

4,5
    Ondragelijk heet
    • Tweepersoonskamer met Uitzicht op het Meer

De locatie was op zich wel goed, maar de kamers aan de zonzijde lagen volop in de zon, er was geen airco, zelfs geen zonnescherm en het werd dus BLOEDHEET in de kamer. Dat spoort zéker niet met de prijs!

• Beoordeeld op: 5 juli 2017

Prachtige locatie, goede uitvalsbasis voor activiteiten op het meer.
    • Tweepersoonskamer met Uitzicht op het Meer

Stond maar 1 fauteuil in de kamer ipv van 2 (zoals op de foto van booking.com) Geen afvalemmertje in badkamer

Prachtige uitzicht Vriendelijk personeel Goed eten

• Beoordeeld op: 24 juni 2017

Het was een bijzonder warme dag en er was geen airco op de kamer. Met het raam open slapen aan de kant van de parkeerplaats was geen goed idee!

Het ontbijt was prima

prachtige ligging aan het meer , een aanrader voor natuurliefhebbers
    • Tweepersoonskamer met Uitzicht op het Meer

kregen niet dagelijks douchezeep en shampo , moesten het iedere dag gaan vragen en het wc papier was niet van goede kwaliteit , eerder schuurpapier .

de ruime kamer met groot terras en zicht op meer de self service formule s'middags

• Beoordeeld op: 10 mei 2017

Mooie lokatie en niet te ver rijden.
    • Tweepersoonskamer met Uitzicht op het Meer

Meer een opmerking: papieren servet bij 't diner.

uitstekend ontbijt, mooie kamer, dito badkamer, stil, goede isolatie. vriendelijk personeel. redelijk goede a la carte. prima wijnen (Baden, Martin Wassmer). Sauna en Dampfbad Super en alles zeer schoon. Fietsenstalling (in de garage). Prachtige omgeving. Rondje meer op de fiets. We komen graag terug!

Ons verblijf was uitstekend , zeer vriendelijk personeel

nederlandse televisie, Ik snap niet dat het tecchnisch niet uitvoerbaar is. In nederland heeft elk huishouten wanneer hij of zij wil een tiental duitse zenders

Het ontbijt was uitstekend de kamer was zeer schoon er was niets negatiefs te melden

Onverwachte extra hoge kosten

Bij het boeken via de website booking.com staat alleen aangegeven dat het hotel extra kosten in rekening kan brengen voor een huisdier. Wij rekende voor onze hond Euro 12,50 af voor 1 overnachting (!) op een kamerprijs van Euro 145,- Ik ben van mening dat dergelijke hoge kosten reeds bij het boeken vermeld dienen te worden.

Zeer mooie locatie en moderne (nieuwe) kamerinrichting

Zeer mooi gelegen hotel
    • Tweepersoonskamer met Uitzicht op het Meer

Zeer mooi centraal gelegen, met boot voor tochten op het meer voor de deur. Goed ontbijt. Zeer vriendelijk en behulpzaam personeel. Ruime gratis parkeermogelijkheid.

• Beoordeeld op: 22 maart 2017

Goed hotel maar jammer genoeg veel nachtlawaai als je kamer gelegen is onder keuken/restaurant
    • Tweepersoonskamer met Uitzicht op het Meer

's nachts ZEEER veel lawaai op de bovenliggende keuken / restaurant. Feitelijk de hele nacht lang. Hele nacht van wakker gelegen.

Zalig ontbijt Grote kamer Zicht op See

Aanrader!
    • Tweepersoonskamer met Uitzicht op het Meer

Het restaurant was uitstekend, erg lekker en goed verzorgd, Zeer ruime kamer met een prachtig balkon met uitzicht op het meer. Saunavoorziening is heel plezierig.

• Beoordeeld op: 24 februari 2017

Geweldige locatie, vriendelijk personeel en fantastisch...
    • Tweepersoonskamer met Uitzicht op het Meer

We waren de laatste die douchten en het warm water was op, maar we mochten wel later uitchecken... Na de douche 😊

Geweldige locatie, vriendelijk personeel en fantastisch ontbijtbuffet!

• Beoordeeld op: 22 december 2016

De moeite om nog terug te keren!
    • Tweepersoonskamer met Uitzicht op het Meer

Het ontbijt was heel gevarieerd. Er waren zelf dingen in de kamer voorzien voor de hond, zoals een hondendekentje. Heel gemakkelijk toegang tot de wandelpaden rondom het hotel.

Personeel was zeer vriendelijk
    • Tweepersoonskamer met Uitzicht op het Meer

Helft van de verlichting was defect Bedlinnen was proper maar hier en daar gaten in

Personeel was zeer vriendelijk Ontbijt is zeer uitgebreid Aanrader

• Beoordeeld op: 12 november 2016

Hotel voor zeilers & mountainbikers
    • Tweepersoonskamer met Uitzicht op het Meer

Heeft geen echte bar (is deel van het restaurant), men serveerde ons een duurdere drank dan effectief besteld (besteld glas rode wijn was zonder vraag naar bepaalde wijn blijkbaar van een speciale fles 6,50 € ipv 3,50 € per glas) Vrij sober ontbijt in deze buiten seizoen periode

Ruime, kraak nette kamer Zeer vriendelijk personeel Diervriendelijk

• Beoordeeld op: 6 november 2016

Fenomenaal uitzicht en prachtige ruime en comfortabele kamers. Echt een aanrader!
    • Suite met Uitzicht op het Meer

Er is maar 1 echt minpuntje en dat is het gebrom van een apparaat wat op het dak staat. Het is niet erg luid en soms vergeet je het maar het is wel 24 uur per dag aanwezig. De menukaart voor het diner is niet erg uitgebreid. Als je zoals wij geen kalf of wild wil eten, blijft er niet veel over. De gerechten zijn wel behoorlijk prijzig: de hoofdgerechten zijn allemaal zo'n 23-24 euro en voor bv een wienerschnitzel vind ik dat behoorlijk aan de maat, hoe lekker de gerechten ook zijn. Jammer vond ik het dat ik bij toeval achter het halfpension kwam toen ik bij het hotel zelf op de website keek. Dat had iets duidelijker aangegeven mogen worden. Verder alleen maar kleine puntjes voor verbetering: het ontbijt zou iets uitgebreider mogen met wat speciale extraatjes (voor een 4 sterren hotel wel een beetje een must), de kamer kan nog wat gezelliger ingericht worden met bv een lekker vloerkleed bij de bank, we misten koffie- en theezet faciliteiten op de kamer en de tv had geen internetverbinding en alleen maar Duitse zenders.

De Admiraalssuite op de bovenste verdieping is fantastisch! Wat een mooie ruime kamer, gezellig en licht ingericht met ontzettend veel bergruimte. Maar natuurlijk draait de hele kamer om het fenomenale uitzicht! Dankzij de vele, grote ramen en het grote balkon, kan je daar heerlijk van genieten. Het ontbijt is prima, niet ontzettend uitgebreid maar wel goed. Het diner is daarentegen echt uitstekend! Informeer na het ontbijt bij de receptie naar het halfpension diner, dat is erg lekker met grote porties maar scheelt je behoorlijk wat geld.

• Beoordeeld op: 2 november 2016

De kamers waren mooi, ruim en picobello proper.
    • Tweepersoonskamer met Uitzicht op het Meer

Beter voor een tweepersoonsbed een tweepersoonsdonsdeken ipv twee afzonderlijke

De kamers waren mooi, ruim en picobello proper. het ontbijt kan niet beter, denk aan iets en het is er. maar wat ons vooral bijblijft is de vriendelijkheid van al het personeel !!!

• Beoordeeld op: 12 oktober 2016

Goed hotel in een prachtige streek, maar wel iets te prijzig.

's Nachts heeft een generator ons uit de slaap gehouden. Verwarming was niet regelbaar. Beperkte keuze voor het avondmaal.

Locatie/netheid. Huisdieren toegelaten. Kwaliteit van het eten. Zeer ruime kamers. Gedistingeerd clienteel. Nabijheid aanlegplaats boten. Parking.

• Beoordeeld op: 30 september 2016

Mooi uitzicht vanaf terraskant.

Let op kamers aan de voorzijde kijken uit op groot parkeerterrein. Sfeerloos. Veel vliegen in hotel. Ontbijt was voor Duitse standaarden erg basic.

Mooi uitzicht vanaf terraskant.

• Beoordeeld op: 27 september 2016

De kamers met uitzicht op de Ruhrsee waren schitterend, mooi...
    • Tweepersoonskamer met Uitzicht op het Meer

Een kleine opmerking over de kamer zou kunnen zijn dat er geen airco was.

De kamers met uitzicht op de Ruhrsee waren schitterend, mooi, ruim en compleet ingericht. Personeel was zeer vriendelijk. Diner en ontbijt was zeer lekker en goed verzorgd.

• Beoordeeld op: 27 september 2016

restaurant goede prijs/kwaliteit, prachtige kamer, mooie...
    • Tweepersoonskamer met Uitzicht op het Meer

onthaal aan receptie, uitgebreidere info over de omgeving zou een meerwaarde zijn.

restaurant goede prijs/kwaliteit, prachtige kamer, mooie lokatie

• Beoordeeld op: 26 september 2016

Mooie omgeving.
    • Tweepersoonskamer met Uitzicht op het Meer

Wij hadden een kamer met meerzicht geboekt voor 2 nachten maar kwamen aan de zijkant. Toen we hier een melding van maakten kregen we te horen dat we de volgende dag nog voor 1 nachtje naar een andere kamer mochten. Toen we de volgende dag gingen wisselen bleken we van 10.00-14.00 géén kamer te hebben; we moesten maar gewoon wachten. Toen we zeiden dat ons de dag ervoor was beloofd dat onze kamer meteen om 11.00u in orde gemaakt zou worden werd dit met veel gezucht en onvriendelijkheid geregeld. Dit verwacht je niet; zeker niet in een 4 sterren hotel. Heel onprofessioneel. Om deze reden zullen wij nooit meer terug gaan naar dit hotel. Jammer want het overige personeel was wel heel aardig.

Mooie omgeving.

• Beoordeeld op: 25 september 2016

heerlijk

24 euro voor een Wiener schnitzel met friet is behoorlijk aan de prijs

De kamer (suite) is super en het uitzicht vanaf t balkon over t meer is geweldig. De badkamer is schoon en ruim. Ontbijt is ruim voldoende en goed verzorgd.

• Beoordeeld op: 22 september 2016

Het personeel was heel erg vriendelijk. Het eten was heel goed, maar een keer hadden we grote spijt.

Er lag veel stof op de kamer. De T.v. Konden we niet gebruiken. De monteur kreeg het ook niet klaar. Wij konden niet EEN Nederlandse zender aan. Wel provincie Groningen Drente en Zeeland. Hier hadden we niets aan en dan 4 sterren hotel. De kalfschnitsel was een grote flop. Dit kunt u zo niet presenteren. En 2avonden hebben we ons zitten ergeren aan een groep mannen en een vrouw die de hele tijd zaten te brullen van het lachen om de 20.sec. Iedereen zat te ergeren

De kamer was heel goed en gerieflijk. Er hadden wel 2 stoelen met armleuningen moeten staan.

• Beoordeeld op: 22 september 2016

Heerlijk ontbijt, mooie ligging.

Als je niet extra betaalt voor het uitzicht, kijk je sowieso uit op de parkeerplaats. Geen koffie op de kamer.

Heerlijk ontbijt, mooie ligging. Heerlijke bedden.

• Beoordeeld op: 11 september 2016

Prima hotel met een mooie ligging.
    • Tweepersoonskamer met Uitzicht op het Meer

Voor een 4 sterren hotel is het jammer dat er geen airco op de kamers is. In het zelfbedieningsrestaurant moet je € 1 kosten betalen om te pinnen. Dit is niet van deze tijd en conform de Europese regels

Prima ontbijt, grote kamer. mooie ligging aan het water

• Beoordeeld op: 4 september 2016

unieke vacantie, vooral als het weer mee zit. prachtige omgeving voor fiets en wandeltochten.
    • Tweepersoonskamer met Uitzicht op het Meer

We hadden liever eerst de factuur gecontroleerd alvorens te betalen. De rekening was weliswaar correct, maar het gaat mij om het principe. Ook had hun website iets duidelijker mogen zijn i.v.m. half pension. Maar dit zijn allemaal details.Het hotel en ons verblijf waren top.

Eenvoudigweg, heerlijk. Kortbij, rustig, ontspannend Unieke locatie.Ook heerlijk wegens wellness faciliteiten.

• Beoordeeld op: 1 september 2016

Een heerlijke plek om te ontspannen en om vanuit activiteiten te ondernemen.
    • Suite

Miste op tv Nederland zenders. Geen mogelijkheid om een kop thee of koffie te maken. Door de hoge buitentemp was slapen alleen mogelijk met deuren open en dus ook met geopende gordijnen.

Ontbijt en restaurant waren uitstekend. De kamer was netjes en schoon met uitstekende bedden. Helaas wel erg warm ivm geen airco en buitentemp van > 30 C. Personeel vriendelijk en hulpvaardig. Keuken en bediening ok. Prima ligging. Direct toegang in de natuur en wandelroutes. Rursee schiffahrt opstapplaats direct aan het hotel. Hiermede is een groot gebied van de Eifel bereikbaar.

• Beoordeeld op: 30 augustus 2016

Nieuw begin!ne s

Het eten. 1. Niet aangekondigd dat er geen buffet was door een groep die overigens te hard zong. 2. A la cart bood weinig keuze voor Kinderen 3. Spaghetti peperoncino was weinig 4. Varkenshaas bevatte te veel saus. 5. Prijs-kwaliteit van restaurant is slecht

Kamer Vriendelijkheid van personeel Late check in mogelijkheid Goed ontbijt Hygiene Parkeermogelijkheid

• Beoordeeld op: 25 augustus 2016

Prachtige locatie om te genieten & tot rust te komen, omgeving, hotel services & personeel TOP
    • Suite met Uitzicht op het Meer

- uitzonderlijk 30+ graden verblijf / kamer vrij warm , gelukkig waren nachten koel

- prachtige locatie, prima uitvalsbasis om regio te verkennen, wandeling, fietsen of met de boot dievoor het hotel vertrekt. - ruime comfortabele kamer, lekker en gevarieerd ontbijt, goed restaurant. - erg behulpzaam personeel !!!

• Beoordeeld op: 13 augustus 2016

Erg schoon en prettig verblijf.
    • Tweepersoonskamer met Uitzicht op het Meer

De kamers waren erg schoon, roken erg fris en waren lekker ruim. Het uitzicht over het meer was geweldig! Het ontbijt was prima en het personeel is vriendelijk.

• Beoordeeld op: 11 augustus 2016

Het lijkt er sterk op dat er misleidend kamers tegen lage prijs worden aangeboden.
    • Tweepersoonskamer met Uitzicht op het Meer

Bij het uitchecken kwam het hotel terug op de geboekte "superdeal" waardoor de kamerprijs voor 5 nachten werd verhoogd van 460 naar 735 € Riekt naar oplichting bij het boeken.

Het hotel én de bediening was eigenlijk heel fijn, prima plek om terug te komen. Jammer van de poging tot oplichting.

• Beoordeeld op: 9 augustus 2016

Heerlijke locatie, fijne mensen.
    • Tweepersoonskamer met Uitzicht op het Meer

Het eten in het restaurant is niet vies en sommige gerechten zijn zelfs best lekker. Meer gebruik van pure ingrediënten en minder 'toevoegingen' zou de smaak ten goede komen. Meer groenten en salade is ook welkom.

Voor de tweede keer hier verbleven. De locatie is prachtig. De mensen zijn hartelijk en denken met je mee (kamerkeuze e.d.). Goede bediening in restaurant en goed ontbijt.Ondanks zomerse drukte (vooral op zondag) is het 's avonds heel stil. Kamer met zicht op meer is geweldig. Comfortabel, ruim en schoon.

• Beoordeeld op: 9 augustus 2016

perfecte plek!
    • Tweepersoonskamer met Uitzicht op het Meer

Eten kan beter, vegatarisch niet echt geweldig. Ontbijt: er ligt veel en voldoende maar de broodjes zijn afbakbroodjes en je zou eigenlijk verse broodjes verwachten gezin je 7 dgen per week vers kunt kopen bij de bakker tegenerg lage kosten. En t assortiment kaas is wat afgenomen, er lag eerder ook peperkaas, erg lekke, maar die is er helaas niet meer. Dan zou t echt top zijn geweest.

Erg mooie locatie, prima ondrehouden hotel, faciliteiten, kamers etc.

• Beoordeeld op: 7 augustus 2016

Genoten ondanks het slechte weer
    • Tweepersoonskamer met Uitzicht op het Meer

Wij hebben er 1 dag gegeten, de Schnitzel was overheerlijk maar wij willen gewoon frieten erbij ipv aardappeltjes bomvol olijven en augurken. Wel op tijd gaan ontbijten want vanaf 10:00 zijn de eieren op. Aan de receptie wordt er geen Nederlands gesproken en de menukaart was ook in het Duits (geen idee wat het er allemaal op stond en de ober kon het ook niet echt goed uitleggen). s'avonds is er niks te doen en de bar nodigt ook niet echt uit.

Kamer was perfect, Uitzicht perfect, Parkeergelegenheid was perfect, Lift was perfect, Alles was zeer schoon, personeel was ook vriendelijk op een enkeling na,

• Beoordeeld op: 4 augustus 2016

fantastisch hotel
    • Suite

Spijtig dat de kamers niet voorzien zijn van airco. Kan behoorlijk warm worden op de kamers. Zeker de 2 vorige keren dat we hadden geboekt.

Suite met zicht op het meer-zeer ruime mooi ingerichte woonkamer + slaapkamer. zeer goed , uitgebreid en verzorgt ontbijt. zeer lekker eten in het restaurant. Vriendelijk personeel.

• Beoordeeld op: 21 juli 2016

Prima hotel op toplocatie, modern en voorzien van goede faciliteiten.
    • Tweepersoonskamer met Uitzicht op het Meer

Voor een dergelijk modern en up-to-date 4 sterren hotel had een airco wat ons betreft eigenlijk niet mogen ontbreken. Het was tijdens ons verblijf zeer warm, dan merk je dit gemis.

Zeer ruime kamers, modern hotel. Het hotel is zeer goed toegankelijk voor mindervaliden. Toplocatie met prachtig uitzicht over de Rursee, heerlijk terras. Vriendelijk personeel en prima gerechten in het a la carte restaurant.

Excellente ligging!

Het personeel was niet customer minded en een beetje nors.

De ligging en kamers zijn excellent!

prettig verblijf
    • Tweepersoonskamer met Uitzicht op het Meer

De prijs van een glas witte wijn op het terras van het hotel 7.50€ was schandalig veel

Ontbijt en de kamer waren prima

• Beoordeeld op: 16 juni 2018

mooie locatie
    • Tweepersoonskamer met Uitzicht op het Meer

Goed ontbijt en mooie propere kamer

Prachtige omgeving bij de dam.
    • Tweepersoonskamer met Uitzicht op het Meer

Prachtige omgeving bij de dam.

Een mooie plaats om tot rust te komen!

vreemd zelfbediening?

het uitzicht, kamer met zicht op meer

De locatie, de rust, het uitzicht!
    • Suite met Uitzicht op het Meer

De locatie, de rust, het uitzicht!

Der Seehof hotel een aanradzr

De eigenaars waren iets minder vriendelijk en behulpzaam

De ligging was prachtig