Beoordelingen over Hotel Graf Rolshausen Dit is de officiële sterrenclassificatie die door een derde partij aan de accommodatie is gegeven - de Hotelstars Union. De accommodatie is vergeleken met de industriestandaard en beoordeeld aan de hand van de prijs, faciliteiten en aangeboden diensten. Gebruik de sterrenclassificatie om uw verblijf te kiezen!

Kirchstrasse 33, 52156 Monschau, Duitsland

#7 van de 14 hotels in Monschau

• Betaald WiFi

3,7

• Beoordeeld op: 21 september 2018

Aangenaam hotel in historisch pand

Wel rekening houden dat er in het oude gebouw geen lift is.

Correct kamers met voldoende comfort . Aangeboden ontbijt is ruim voldoende ; ontbijtruimte is mooi gerenoveerd . Centraal gelegen in centrum van Monschau.

Centrum Monschau in historisch gebouw voor goede prijs

-eigenaars zijn inderdaad wat stug maar correct en beleefd (tip: zorg dat je zelf wat Duits spreekt ;-)

-was hier al eens, en nog altijd prima voor wie wil slapen in een historisch gebouw in houten draagstructuur -weet dat comfort ook uit oude tijd is: geen airco, geen lift, toegang met auto is moeilijk (moto/fiets geen probleem),... -tamelijk ruim vers ontbijt buffet voor die prijs (8euro in 2018)

• Beoordeeld op: 14 september 2018

Netjes

Zaten op de vierde etage en geen lift alleen maar redelijk smalle trappen. Er stond op de site dat er gratis P was maar wij moesten € 6.= per motorfiets betalen voor de garage.

Ruime kamer. Goed ontbijt en goede ligging.

• Beoordeeld op: 14 september 2018

Hotel stond in het centrum.

Bij de boeking stond niet vermeld dat de bar en restaurant in het hotel gesloten was tijdes ons verblijf....dit viel erg tegen !!

Hotel stond in het centrum....

• Beoordeeld op: 30 augustus 2018

Erg sober hotel.

Erg sober hotel. Veel te kleine douche. Ontbijt: weinig keus. Geen lift. We zaten op 3e etage. Niets te doen in dit hotel. Oudbollige kamer, met zeer kleine televisie. Erg saai, omdat er in het plaatsje Monschau 'savonds ook geen terrassen open zijn. Wel geschikt voor natuur liefhebbers!

Degelijk en betaalbaar

Geen bar of zoiets voor n drankje s avonds Geen standaard wifi Hele dunne kussen

Ontbijt was simpel maar goed Prachtige omgeving Sfeervol hotel qua bouw

• Beoordeeld op: 23 augustus 2018

Leuk, gezellig hotel met oog voor detail!

Eigenlijk niks, het hotel was enorm gedateerd maar wij vonden dat wel weer leuk in zo’n historische binnenstad van Monschau. Ondanks de datering was alles heel en schoon!

Ontbijt was erg goed, alles was super schoon en netjes. Wat voor ons extra handig was dat het hotel een eigen garage heeft waar we tegen een kleine vergoeding onze motoren konden parkeren.

heerlijk hotel en lekker ontbijt

jammer dat we geen gebruik konden maken van de restaurant, omdat de kok ziek was, maar er zijn genoeg restaurantjes in de buurt

ontbijt was heerlijk en uitgebreid, kamers waren superschoon, en hebben heerlijk geslapen.

Onvriendelijk ontvangst

Zeer zeer onvriendelijk eigenaresse. Antwoordde niet als je iets vroeg, en snauwde tegen ons. Er lagen nog spullen van vorige gasten in onze kamer. Hoe zo schoon gemaakt? Geen nooduitgang. Sliepen op 3e verdieping.

Ruime kamer en goede centrale ligging

Ik moet glutenvrij eten en er was bij het ontbijt glutenvrij...

Geen vriendelijk ontvangst, had speciaal geboekt waar hond toegelaten was, had ook vermeld dat ik een cavalier king Charles spaniël heb. Had ook gevraagd naar de extra kost. Geen reactie hierop. Bij uitchecken moest ik 24 euro extra betalen. Geen probleem maar meld dit dan even! Is het mss Duitse mentaliteit maar het personeel was vrij nors! Het bed piepte ook elke keer ik me omdraaide! Jammer voor de prijs die je betaald!

Ik moet glutenvrij eten en er was bij het ontbijt glutenvrij brood voorzien 👌hotel is ideaal gelegen om Monschau te verkennen en al de prachtige natuur rondom!

Aangenaam verblijf, maar denk niet dat we nog terugkeren.

Kamer te hoog gelegen. Badkamer te klein.

Ontbijt was lekker en verzorgd maar 1 ding minder: alleen pistolets en geen soorten brood. Wij waren met ons hondje en moesten te voet naar de derde verdieping, de trappen niet te doen voor de hond veel te glad. Badkamer te klein wel proper. Onthaal vriendelijk. We konden ook niets drinken in het hotel 's avonds.

Eenvoudig maar netjes

De tv op de kamer. Ontbijt was voldoende van beleg. Maar 1 soort broodjes verder niets van crackers peperkoek of beschuiten

De ligging was prima. Kamer netjes

uitstekende ontspanning

alles was goed geregeld dus er hoeft niets verbeterd te worden.

het ontbijt was prima verzorgd en het personeel was heel vriendelijk en erg behulpzaam. ik zou er zeker nog een keer naar toe gaan.

Hotel was met name zeer sfeervol , zo uit een film !

geen ventilator in de kamer ivm de warmete, was wel nodig !

Hotel was met name zeer sfeervol , zo uit een film ! Kamer ook goed maar nmet de hitte had er zeker wel een ventilator aanwezig moeten zijn

Matig verblijf

Hele kleine badkamer, stroeve mensen. Frisdrank over de datum en behoorlijk aan de prijs. Restaurant niet open alleen op zaterdag.

Het mooie oude pand waar het hotel in gevestigd zit.

Heerlijk verblijf en een lekker vers ontbijt.

Hoofdkussens ware zeer plat.

Het is een zeer karakteristieke accommodatie helemaal passend in de stijl van het plaatsje. Eigenaar had voor 12,- p/dag een garage box waar de auto kon staan. Wel zo fijn..!

Toffe stad

Restaurant was helaas niet geopend Kamers waren op 4e verdieping. Niet handig om met pak en zak te doen.

Aangename ontvangst Gesloten garage voor motoren Prachtig gebouw

de slaapkamer en de versheid van het ontbijt waren prima, de mensen niet.

Wij, als man en vrouw, werden begroet met de opmerking dat er 2 kamers geboekt waren en voor ons klaar stonden... Kregen een niet juist telefoonnummer van booking.com als wij het er niet eens mee waren. En moesten gelijk beslissen of we 2 of 1 slaapkamer gingen gebruiken. En waar de parkeerplaats was en toen gelijk welterusten.

De rust en heerlijk schoon bed in eigen slaapkamer na een reisdag met veel oponthoud en regen. De volgende morgen wandel je zo de Altstadt van Monschau in om die te ontdekken.

Leuk authentiek hotel in het centrum voor een leuke prijs!

Voor mensen slecht ter been moeilijk bereikbaar aangezien het veel trappen heeft. Voor ons was dit geen probleem. Ook de auto kan niet dichtbij worden geparkeerd dus je loopt wel met koffers te sjouwen.

Het authentieke leuke oude details waarin je je terug in de tijd waant

Hotel prima qua prijs en service. Graag meer duidelijkheid op voorhand ivm opening van restaurant.

Helaas was het mooie authentieke restaurant in de kelder gesloten op zondagavond. Deze zou eigenlijk open moeten zijn als je ziet dat het hotelletje zo goed als volgeboekt was.

Het hotel is sfeervol en authentiek wat past bij het plaatsje Monchau. Kamers waren eenvoudig ingericht, maar zeer schoon. Het ontbijt is een topper, zeer goed en ook in een sfeervolle ruimte. Echt geweldig!

• Beoordeeld op: 15 juni 2018

Het ontbijt was prima.

Er was geen fatsoenlijke badkamer. WC/Douche hadden gezamenlijk een oppervlakte van 140x50. Veel te krap. Wastafel zat in de slaapkamer. Restaurant is alleen op vrijdag en zaterdag geopend.

Het ontbijt was prima.

Goede prijs/ kwaliteit

Ontvangst een beetje koel maar ok

Matrassen voor ons te zacht. Kamer klein maar proper dus ok. Heel lekker ontbijt met heel vvel keuze. Hotel heel goed gelegen in prachtig oud pand. Gaan zeker terug.

Ik heb €160 euro voor de suite betaald voor 1 nacht. Ik had toch iets meer verwacht.....
    • Suite

De kamer was vrij koud en ik kon de verwarming zelf niet regelen. Er was geen bar ( frigo) aanwezig, ..... meubilair iets ouderwets .......Voor een suite had ik meer verwacht. Er waren glazen en opener voorzien, maar drank is nergens te bespeuren.......

Het ontbijt was voldoende, wel een speciale sfeer, Je zit natuurlijk midden in het centrum.

verblijf was ok , alles was er maar oud

geen parking , 5 minuten wandelen van parking volledig over kasseien , is nogal ambetand , tv op kamer is mini en oud , is eigenlijk geen tv naar huidige normen :)

authentiek hotel van 400 jaar oud , heeft wel zijn charmes op dat gebied

Prettig verblijf in mooi historisch pand!

jammer dat we geen ligbad hadden in de kamer! In het dorp waren de restaurants om 21.30 gesloten!

Prachtig oud hotel op mooie locatie. Je voelt de historie in het pand! prima ontbijt geserveerd in prachtig servies. Fietsten staan overdekt in garage. Prijs kwaliteit dik in orde!

prachtig oud hotel in centrum,

Later zag ik, dat er ook ruimere kamers waren.

Hotel had prima ligging op rustig plekje in 't centrum.De kamer en badkamer waren erg klein, was voor ons geen probleem, omdat we slank zijn. Ontbijt was goed, voldoende van alles.

Prima verblijf in een prachtig oud stadje ,mooie omgeving .

Mooie locatie ,lekker ontbijt ,vriendelijk personeel , jammer dat t restaurant alleen in t weekend geopend was ,dat komt misschien doordat wij niet in t hoogseizoen daar waren .

Kamer geen verwarming.

Voor wifi moest je 6 euro voor betalen. Kamer geen verwarming. Bed+ kamervloer kraakte. Gordijnen die niet verduisterde en te kort waren voor het raam

Kamer geen verwarming. Bed+ kamervloer kraakte. Voor de ramen armoedige gordijnen die niet verduisterde

Authentiek kader

Ik ben niet moeilijk. Het hotel voldeed ruim aan de verwachting. Had graag in het kelder restaurant gegeten maar geen zondagsdienst.

Zeer goede centrale ligging en toch rustig ondanks houten gewelven.

• Beoordeeld op: 20 april 2018

Prima prijs/kwaliteit

We hadden de kamers onder het dak op de bovenste verdieping. Voor ons was het geen probleem maar het is een flink aantal trappen tot boven. Er is geen lift. Zeker op voorhand te vermelden als u slecht te been bent.

Charmant oud hotel, mooie locatie. De kamers waren groter dan we verwacht hadden. Zeer nette badkamer. Ontbijt met kraakverse broodjes en grote verscheidenheid aan beleg. Prijs/kwaliteit dik in orde. En het mooiste ontbijtservies ooit!

Matig tot goed

Douche had geen thermostaat kraan en ontbijt was matig omdat er maar één soort brood is.

Sfeer en ambiance was goed. Jammer dat het restaurant niet meer open is.

• Suite

Bed slecht rugpijn. Bubbelbad deels kapot. BaZin steeds precies depressief aan het rondlopen en niet echt vriendlijk en kortaf. Ni echt geïnteresseerd in ons. Als We weggingen was ze ineens te opgewekt en vrolijk. We hadden tot elf om op de kamer te blijven met booking en zegt neen half elf. Ze wou ons echt rap buiten. Slecht gelegen en geen uitzicht.en te duur voor wat je krijgt.vlees goed gebakken.

Ontbijt.

niet voor herhaling vatbaar

ontvangst was niet hartelijk, er kon zelfs geen glimlach af... de hoofdkussen waren keihard... wanden in het hotel zijn zeer dun, zelfs een lopend kraantje in de kamer ernaast maakte een kabaal van alle duivels. Uiteraard is een houten gebouw van +400 jaar oud niet zo geluidsdicht...

Zeer authentieke locatie van het restaurant in de kelder, de maaltijd was prima!

Mooi oud ingericht hotel, goed bedden en schone kamers

Er was niet echt iets wat ons tegenviel. wat wel heel jammer was, was het feit dat de kok ziek was en daarom het restaurant niet open, ook niet om even een biertje te drinken. De 8" inch TV (ja u leest het goed), dat is niet echt meer van deze tijd, maar goed we hebben het tv kijken ook niet echt gemist dus was ook niet echt een problem.

Leuk hotel, echt ouderwets ingericht maar niet gedateerd, dus schoon, goed bedden etc. Ontbijt is goed, niet te uitgebreid maar zeker voldoende. Omgeving is echt mooi, ideale uitvalsplek om mooie wandelingen te maken.

• Beoordeeld op: 9 maart 2018

Zeer apart, we hebben wel gelachen.

Toen wij er waren was het restaurant en de bar gesloten. Parkeren niet mogelijk , maar dat is begrijpelijk.

Het hotel ligt centraal in Monschau. De sfeertje is apart het is 400jaar oud. De TV die er stond ook. Je moet wel van oud hout houden.

Uitstekend verblijf, zowel in als buiten het hotel

Vitrages waren te kort en te klein en doorschijnend. Geen overgordijnen. Weinig of geen contact van personeel en gastvrouw. De ontvangst van gasten kan zeker wat vriendelijker.

Ontbijt,, schone grote kamer, prima schoonmaak elke dag.

je hebt het gwvoel twrug in de tijd te gaan ontbijt prima.

kon enkel contant betalen, masrr dat is in Duitsland bij meerdere bedrijven het geval.

je hebt het gwvoel twrug in de tijd te gaan ontbijt prima. personeel vriendelijk.

Perfekte prijs- kwaliteitsverhouding

Spijtig was het restaurant gedloten op donderdag

Ondanks de ouderdom van het hotel was alles krasknet en de bediening supervriendelijk. Perfekte ligging pal in het centrum

Echt goed meegevallen !

Geen Belgische kanalen op TV ! Na lang wandelen en goed eten , verlangen naar nog wat nieuws en ontspanning uit eigen streek !

Prachtig oud gebouw ! Uitstekend ontbijt !

Leuk hotel, zeer vriendelijk personeelen een heel goed ontbijt.

Geweldig ontbijt. Heel leuk, zeer oud pand. Gebouwd in 1598 met alle charmes die dat met zich meebrengt. krakende vloeren, oud trappenhuis, zeer oude entree. Alleen al voor de ambiance ga ik nog een keer terug.

Goede locatie, tegenvallende kamers

De muren waren dun en dus lawaai van de kamers ernaast. Geen straatlawaai. De televisie was een klein voorhistorisch ding. te betalen wifi waar het elders in de stad gratis is. Het geheel is aan een opfrisbeurt toe.

Ontbijt was in orde. Goede ligging.

Heerlijke dag gehad in Monschau en zeker de moeite waard om te bezoeken!

Helaas was het restaurant in het hotel gesloten wegens vakantie. Dit was ons niet bekend bij het boeken. Alle winkels en restaurants in het dorp blijken in januari gesloten te zijn wegens vakantie. Tevens was de parkeerplaats een stuk verderop in het dorp.

Prima hotel met schone kamers. Ontbijt was ook goed. Leuke en authentieke accommodatie en zeker de moeite waard om te bezoeken!

Niet de suite kiezen.
    • Suite

Wij hadden een suite met jacuzzi. Die maar niet gebruikt want als je de jacuzzi aanzette kwamen de vellen vuil er uit. Een jacuzzi moet je meer aandacht geven bij het schoonmaken.

Perfect in de binnenstad ongeveer 5 minuten van de parkeergarage.

• Beoordeeld op: 13 december 2017

Heel verzorgd en uitgebreid ontbijt, servies en aankleding...

Er is geen parking voorzien, op een paar minuten wandelen kan je wel betalend parkeren.

Heel verzorgd en uitgebreid ontbijt, servies en aankleding van de ontbijtruimte in teken van Kerstmis :).

Monschau in de regen in romantisch klein hotelletje

Flatscreens zouden wel gewenst zijn in plaats van klein oude tv toestel met buislamp nog.. uit de jaren 90 nu trouwens verboden in de hotels.. en een kleine minibar was ook welkom geweest

Klein familiaal hotelletje met 20 tal kamers en gemene delen met mooie antiek gemeubileerd met historische charme van kleine berghotelletjes en mooi historische bar in de kelder .. en moet gezegd worden uitgebreid ontbijtbuffet ...

• Beoordeeld op: 29 november 2017

Ontbijt was lekker, vooral het verse fruit was geweldig.
    • Suite

Een waterkoker op de kamer was prettig geweest.

Ontbijt was lekker, vooral het verse fruit was geweldig. En de ontbijtruimte was ook heel mooi en tot in de puntjes verzorgd!

De locatie, een prachtig oud hotel, goed onderhouden met...

Jammer dat de Wein- und Bierstube niet open was, daar word veel reclame voor gemaakt, op de website en zelfs in de folder. Even een lekkere bier doen zat er helaas niet in.

De locatie, een prachtig oud hotel, goed onderhouden met nette en schone kamers.

Voor een dag goed

Tv te klein en slechte ontvangst Thermostaat kraan op de douche i.p.v. een mengkraan

Het was zeer zuiver En alles nog in oude stijl Goed ontbijt

• Beoordeeld op: 16 november 2017

gemoedelijk

Het leek alsof men voor het hotel kon parkeren, maar in werkelijkheid moet je een aantal honderden meters buiten het centrum. Geen ramp, gewoon een minpuntje.

Het ontbijt was lekker en de service was goed. Vriendelijk personeel. Je moet wel parkeren buiten het centrum.

Goed om te overnachten, zonder veel faciliteiten.

Het aanspreken van de gasten ging correct maar wel met wat afstand. De eerste keer met de auto is het even puzzelen om het te vinden.

Het ontbijt was degelijk maar ruim voldoende. Het is gedateerd, en schoon. Bedden zijn prima. Als je voor een paar nachten redelijk dichtbij het centrum wilt zitten is het goed. Het geen hotel om even lekker te loungen of aan de bar te zitten.

Kan hotel en stadje Monschau iedereen aanbevelen !!

Ben zelf gek op Engels ontbijt, spek en gebakken eieren etc. Dat was er niet. Wel heerlijke broodjes en roggebrood, en veel soorten beleg , eieren, toetjes etc.

Zowel hotel als het stadje Monschau oud en authentiek; aanrader !!

Prijs ( 45%) korting altijd goed . Mooi oud hotel, vriendelijke bediening,

Geen opmerkingen was goed voor 1 nacht.

Restaurant zag er heel mooi uit 400 jaar met gewelven maar is donderdag t/m zondag geopend en wij waren op maandag, maar genoeg goede alternatieven in stad.

Aangenaam verblijf. Helaas s ávonds in oktober uitgestorven dorpje.

Restaurant en bar waren pas vanaf donderdags open. Begin van de week geen drinkgelegenheid dus.

De oude traditioneel Duitse inrichting. 400 jaar oud. Zeer centraal ( centrum)

Ligging, uitzicht

brood bij ontbijt; geen barretje, kon 's-avonds niet aan drank komen; ook bleef de verwarming aan, was er een avond geen warm water; geen prettig personeel

Ligging, uitzicht

Deze trip was goed voor een nachtje te verblijven grtjes ;)

De vriendelijkheid kon beter ,kon in de kamer de verwarming niet afzetten, en een iets wat te kleine badkamer in het algemeen !!TVtoestel heel oud en klein,en jammer genoeg geen parking bij het hotel ,kon op een parking gaan staan voor 7 euro per dag een 300 mater verder.Wel goed ontbijt en hotel goed voor 1 nachtje :)

Voor wie van antieken materialen houd ,dan is dit hotel wel eens de moeite om eens te verblijven !!

Mooi stadje en omgeving. Stadje na 19.00 uitgestorven en horeca sluit willekeurig de deuren.

Bereikbaarheid hotel slecht. Betaald parkeren op 10 min. lopen. Niet aan te bevelen voor mensen die slecht ter been zijn.

Vriendelijk en hulpvaardig personeel,

• Beoordeeld op: 14 oktober 2017

Leuk en gezellig dorpje in een mooie omgeving.

Restaurant was alleen zondag open, er was verder geen gelegenheid in het hotel om even lekker te zitten voor een kop koffie of iets dergelijks. Voor Wifi moest betaalt worden, dit stond nergens aangegeven.

Ontbijt was goed. De kamer was prima, wel een kleine tv.

• Beoordeeld op: 14 oktober 2017

Over het algemeen zeker de prijs waard en voor herhaling vatbaar.

Bij het ontbijt mag wel eens veranderd worden van brood.( alle dagen 1 soort brood en witte broodjes). De douche kraan is niet meer van deze tijd ( echt verouderd). Maar vooral de TV op de kamer is ronduit een schande. Bij goed weer hebben we die 'savonds niet nodig want zitten we op een terrasje. Nu het kouder is gaat men naar de kamer en moet men op een ouderwetse Tv met beeldbuis kijken . De TV is dan ook max. 30 cm groot. Als die dan nog op de kleerkast staat ziet men niets meer.

Het hotel was heel proper. Dit viel gewoon op. Ook de ligging is goed. Het ontbijt was wat betreft vlees, kaas enz... volledig. Het personeel was ook heel vriendelijk.

De bij het stadje passende sfeer van de accommodatie.

In badkuip douchen, geen bevestiging douchekop om staand te douchen.

De bij het stadje passende sfeer van de accommodatie. Voldoende kamers om met gezelschap van 13 personen te verblijven.

• Beoordeeld op: 27 september 2017

Prima onderkomen voor een weekend!

Gordijnen te smal voor de ramen. Restaurant was gesloten wat bij het hotel hoort. Matras was iets te hard maar dit is natuurlijk erg persoons gebonden.

Ontbijt was prima, meer broodkeuze zou fijn zijn. Groot bed!

• Beoordeeld op: 16 september 2017

Niet gastvriendelijk

Eigenaar is stug, we hadden specifiek gevraagd of het mogelijk was of we 2 honden mee mochten nemen. Was geen probleem, maar vervolgens worden we op de tweede verdiepening gestopt zonder lift. En bleek de eigenaar het helemaal niet op honden te hebben. Dit alles gaf geen welkomsgevoel. Erg jammer

Het oude pand is echt heel mooi

mooi hystorisch pand,

bereikbaarheid met auto ivm afdroppen bagage. dit ging nu wel maar als het erg druk is in Monschau lijkt me dit onmogelijk en moet je ver met je bagage slepen

Alles wat gedateerd maar daar tegenover wel erg knus

Erg aangenaam

Het extra bij betalen voor internet. Dat alleen te gebruiken is in de gezamelijke ruimte. Dat kan anno 2017 echt niet meer.

Mooi ouderwets Hotel. Voor zijn leeftijd in goede staat.

Mooi oud en schoon hotel met prima ligging.

Jammer van de kleine badkamer en dat er geen mogelijkheid is om iets te drinken of gezellig te zitten. Super kleine oude tv.

Superschoon en ruime slaapkamer met prima bed , goed uitgebreid ontbijt(alleen helaas maar 1 broodkeuze-harde broodjes) , lag middenin het centrum v mon schau en toch heerlijk rustig

Was erg leuk in Monschau. Het blijkt wel echt een plaatsje te zijn voor dagtoerisme.

Een beetje gedoe om er te komen. Monschau is niet erg geschikt voor auto's.

Prachtig sfeervol hotel. Wel hier en daar gedateerd, maar zo goed onderhouden dat het eerder een pluspunt was. Het ontbijt in de sfeervolle ontbijtzaal droeg ook bij aan de feestvreugde.

zeer de moeite waard!

Het was prima, maar een beetje verkoeling op de kamer had wel lekker geweest.

Kamers zijn ruim en super schoon! Ontbijt is voldoende, maar geen dagelijkse variatie. Gastvrouw en heer zijn behulpzaam en erg aardig.

viel mee maar niet voor herhaling vatbaar

het ontvangst viel enorm tegen, geen vriendelijke ontvangst door vrouw des huizes, kortaf, niet vriendelijk, restaurant van het hotel was gesloten tijdens ons verblijf,

ontbijt was lekker en uitgebreid en vriendelijke bediening (door de heer des huizes)

We hebben het fijn en gezellig gehad.
    • Suite

Suite op de derde verdieping zonder lift! Dat zijn 48 treden omhoog en ook weer omlaag! Kan natuurlijk niet anders in zo'n mooi oud fachwerkhaus. Parkeren (€ 2, - per uur of € 7,- per dag) aan de rand van het dorp. Zou met bankkaart kunnen betalen maar dat lukte ons (en ook anderen!) niet. Alleen met muntgeld, (moet je dan wel hebben!) en in de naaste omgeving is men niet bereid om te wisselen!

Heerlijk ontbijt, vriendelijk behulpzaam personeel.

Traditioneel bruin Duits hotel met eenvoudige maar prima...

Buiten stond een generator die 's-nachts iedere 3 minuten een tijdlang stond te brommen.

Traditioneel bruin Duits hotel met eenvoudige maar prima kamers. Ontbijt goed verzorgd. Prima gelegen in het centrum. Garage beschikbaar voor (motor)fietsen.

Karakter alom

Als je slechter te been bent heb je echt een probleem in Monschau. De parkeergelegenheid is ver weg. De kamer en en badkamer zijn klein maar voor de prijs mag je eigenlijk niet zeuren.

Het hotel ademt geschiedenis. De houten trappenhuizen zijn een belevenis op zich. De ontbijt is keurig en de vrouw des huizes zeer secuur.

ondanks de kortingsprijs niet voor herhaling vatbaar

het ontbijt kon beter ( croissant of koffiekoek ontbraken) -slechte verduistering in de kamer - geen lift (kamer op 4de verdieping ->59 trappen met valies te gaan!) geen info mbt sluitingsdagen restaurant en toelaten van huisdieren extra bedbreedte???

de hygiëne op kamer en badkamer ok behalve honden in ontbijtruimte

vakantie verblijf

Als je bovenin slaapt moet je 6 trappen op met je bagage. In het hotel zelf is echt niets te doen, je kunt er nog geen bakje koffie of blikje drinken kopen. Ook geen koelkastje op je kamer zodat je zelf iets koel kunt bewaren. TV uit de vorige eeuw: 8 zenders en zelfs geen teletekst.

De bedden zijn goed, de locatie is goed, het is ook goed schoon en we hebben geen last of lawaai van andere gasten gehad.

Goed naar de zin gehad.

Betaald parkeren van de auto , ca. 250 mtr. lopen, voordeel ipv. €21,- voor drie dagen €9,- . Mensen die moeite hebben met traplopen zou ik iets anders aanraden zeker als de hotelkamer zich op de vierde verdieping bevind.

Goed ontbijt , nette gastgevers. Rustige omgeving , geen overlast van andere gasten.

De kamers waren erg mooi , het ontbijt ook prima

Wij waren net buiten het weekeinde daar en daarom was het restaurand en wijnkelder niet open. Erg jammer, dat is dan ook het enige dat een beetje tegenviel . De service was prima en heb dan ook geen opmerkingen hierover

De kamers waren erg mooi , het ontbijt ook prima

• Beoordeeld op: 18 juli 2017

Prima voor een nachtje

De bereikbaarheid van het hotel of wat extra informatie hierover hoe je beste kunt aanrijden. Er staan diverse parkeerplaatsen / garages aangegeven met nrs. Als je het nr vd dichtbijgelegen parkeergelegenheid aangeeft, dan zou dat een behoorlijk stuk lopen schelen met je koffer door de hobbelige straten. Erg gedateerde kamer met een TV die je normaal alleen nog in een museum ziet. Het hotel schijnt een mooie wijnkelder te hebben maar deze was op zaterdag om 22.00 uur al dicht. Bij uitchecken om 11 uur, vroegen wij of wij even mochten kijken voor een foto maar dit was niet mogelijk.

Vriendelijke ontvangst. Kamer super schoon en goede bedden. Ontbijt is perfect en uitgebreid maar de dame bij het ontbijt deed wat zij moest doen maar er kon geen lachje vanaf.