Beoordelingen over Hotel Hesborner Kuckuck Dit is de officiële sterrenclassificatie die door een derde partij aan de accommodatie is gegeven - de Hotelstars Union. De accommodatie is vergeleken met de industriestandaard en beoordeeld aan de hand van de prijs, faciliteiten en aangeboden diensten. Gebruik de sterrenclassificatie om uw verblijf te kiezen!

Oelfestrasse 22, 59969 Hallenberg, Duitsland

#11 van de 14 hotels in Hallenberg

5,6

Ik kwam terug van vakantie uit de Sächsische Schweiz en was op doorreis naar Utrecht waar ik woon.

Het ontbijt is sober; het mist bijzonderheid waardoor een hotel net even iets beter zou kunnen scoren. Hotel Hesborner Kuckuck is een familiehotel met Nederlandse bedrijfsleiding en als Nederlanders zijn wij niet direct gewend aan en bekend met een uitgebreid ontbijt.

Het verblijf in Hotel Hesborner Kuckuck is prima; er straalt rust vanuit en ook de directe omgeving is rustgevend als men van de Duitse Autobahn komt. De kamer was prima; comfortabele bedden en een goede douchegelegenheid.

Goed voor 1 nacht.

Ik had rustige kamers gevraagd. Mijn kamer bleek boven het terras te zijn, waar 's avonds allemaal mensen zaten te praten. Niet rustig dus. Het was warm, geen airco, dus ik kon het kiperaam ook niet dicht maken. Binnen lagen de kamers aan de deur waar iedereen via de gang naar andere ruimtes moest lopen (bv. ontbijt). Die doorloop was ook niet rustig. Erg vervelend als je een chronische aandoening hebt en veel slaap nodig hebt. Toen ik hier bij het uitchecken iets van zei, kreeg ik als excuus te horen dat er andere gasten zijn die kamers bij elkaar willen hebben. Ik dacht: Had ons dan aan het eind vd gang gezet. Toen heb ik nog gezegd dat die toch niet weten waar ze ingedeeld gaan worden en dat hierover ook met mij gecommuniceerd had kunnen worden. De keuken ging al om 20 uur dicht, wat best vroeg is, vind ik. We waren net 19.45 uur gearriveerd en konden via een keuzemenu nog wat bestellen, dat wel.

Kamer was netjes en schoon en ontbijt goed. Vriendelijk personeel.

We komen zeker terug!

Helemaal niets

Het ontbijt en avondeten waren prima verzorgt en erg lekker. Het welness gedeelte was uitstekend met voor een hotel zeer ruim zwembad, een stoombad, een sauna van 70 graden en één van 90 graden. een ruime rustruimte en goede douches. De kamers waren prima, misschien een beetje gedateerd maar keurig verzorgt en schoon. De badkamer was ruim en spic en span.

• Beoordeeld op: 20 april 2018

Helaas alleen keuze uit 2 mogelijkheden voor het menu ‘s avonds, die je van te voren moet aangeven. We vonden de eigenaresse vrij chagrijnig. Op de vraag of we iets later van de kamer konden omdat we ons verslapen hadden (klok ging toen 1 uur vooruit) kregen we het antwoord dat we maximaal 15 minuten later eraf mochten. En de vertrektijd is al vrij vroeg vinden wij (10.30u).

Personeel in het restaurant was erg vriendelijk en behulpzaam. Ontbijt was prima! Lekkere rustige omgeving.

Rustig relaxed en supervriendelijk personeel

Het vooraf in de ochtend moeten aangeven of je 's avonds in het hotel wil eten en hoelaat. In een hotel met vier sterren moet je gewoon binnen kunnen lopen op het moment dat je wil eten. Verder raar dat er maar 1 device op de wifi kon. Jammer dat alles in het Nederlands was, ben toch op vakantie in Duitsland. Zelfs kroketten en bitterballen te bestellen, niet iets waarvoor ik vier uur in de auto ga zitten.

Ontbijt was goed verzorgd en redelijk wat te kiezen. Sauna's zijn prima. Schone kamer.

goed voor een paar dagen skien in winterberg

geen legplanken in de kleerkast

ontbijt werd traag aangevuld maar wel lekker ,ook met sekt Kamer klein maar goed Bij problemen werden we direct geholpen

Vriendelijke service, goede ruime kamers, basic maar netjes.

De internet verbinding kan echt beter, die is tergend langzaam als het druk is. Ontbijt start om 8 uur wat vrij laat is als je om 9 op de piste wil staan (en een parkeerplek vlakbij de piste wil bemachtigen). Het is daardoor ook ineens vrij druk in de ontbijt zaal. Zou handig zijn om ontbijt vroeger te starten.

Vriendelijke service, goede ruime kamers, basic maar netjes. Zwembad is schoon en welness prima uitgerust. Echt een aanrader als je niet in de hectiek van het overvolle Winterberg wil zitten, maar toch snel op de piste wil zijn (15 minuutjes rijden). Een aanrader!

• Beoordeeld op: 11 februari 2018

Zeer leuke locatie in een zeer mooie afgelegen omgeving

Als ze een heetwater dispencer bij de sauna kunnen neerzetten en dat je daar een zelf een kopje thee kan drinken zou weer extra toegevoegde waarde aan geven.

Dat je voor een hotelkamer met sauna,zwembad met een goed normaal verzorgde keuken met een normale gangbare ontbijt een hele nette prijs is en dan nog een nederlandse eigenaar die ook verder investeert in het hotel. Echt een aanrader!!!!!

verouderd vies hostel

Onze kamer stonk naar natte hond, boerderij, luchtverfrisser en rook. Echt heel vies! Zomer dekbedden midden in de winter.... Echt geen vier sterren ervaring --> Gedateerd hotel

• Beoordeeld op: 31 januari 2018

Prijs/kwaliteit super hotel....afstand naar Winterberg moet aangepast worden

Hotel : zo goed als niets op aan te merken ; enkel de afstand hotel en skigebied (Winterberg) is niet realistisch gecommuniceerd. Booking.com geeft 8,6 km, terwijl het bijna 20 km via de weg bedraagt...

Ontbijt was heerlijk ; heel lekkere bakkerij en beleg ! Diner ook verzorgd en heel smakelijk. Kamers zijn ruim en...sauna en zwemfaciliteiten heel erg goed !

Aangenaam.

Geen waterkoker met koffie/thee zakjes en suiker aanwezig. Naast ruimvoldoende bad- en handdoeken, geen washandjes.

Aanwezigheid van indoor zwembad en Sauna.

prima hotel in een lekkere rustige omgeving ver weg van de drukte van Winterberg, heerlijk!

Onze Kamer was een beetje gedateerd (degelijk Duits zeg maar) maar oké je slaapt er alleen maar.

Prima hotel, goed ontbijt en diner. genoeg parkeerplaatsen, goed bed en kussens, lekker zwembadje. Heel vriendelijk Nederlands personeel.

Geweldig en lekker gegeten

Een zachter bed

Een heel goed hotel, erg vriendelijk en gemoedelijk. Nederlandse eigenaar en personeel. Ontbijt en diner uitstekend. Sauna heerlijk. Wij hadden dit hotel 6 jaar terug ook al eens bezocht en door de goede ervaring nu weer terug geweest. Een echte aanrader. Persoonlijk vond ik de bedden te hard.

Prima we hebben genoten

Diner gebruiken op elke dag een ander plaatsje in het restaurant zou onze voorkeur zijn. Meer privacy bij rustbedden sauna gedeelte

Sauna en zwembad.personeel vriendelijk

zwembad en sauna

Deze zijn niet erge dingen, allen een beetje irritant of vreemd, en niet wat ik verwacht had aan een 4 sterren hotel: Een mooie spa in het hotel, maar dan moet je je eigen badjas en slippers hebben, of een kleine baddoek meenemen van de kamer. Je moet melden in de ochtend (en alvast een keuze maken van de menu) als je wilt avondeten. Wifi is wat langzaam en je moet een aparte username/password per persoon, per device. Ontbijtbuffet is niet op tijd gevuld en ze wachten totdat iets op is voordat ze het bestellen van de keuken.

zwembad en sauna vriendelijke mensen schoon

Lekkage boven het raam, de hele nacht vielen er druppels naar beneden

Sauna en zwembad, de verwarming in de badkamer deed het niet en dat werd per direct verholpen

Heerlijk uitgerust verblijf

Dinerkaart kan wat uitgebreider en niet betalen voor bubbelbaden aangezien het zwembad zelf niet erg groot is en het bubbelbad vaak een groot plezier geeft

Hele fijne ruime drie persoons kamer. Medewerkers spraken Nederlands wat erg prettig was

Goed hotel waar je prettig kunt verblijven.

Welness hadden we meer van verwacht, zwembad was wat koud, zonnebank was defect en hadden een grotere jacuzzi verwacht.

Goed ontbijtbuffet en gezellige ruime bar aanwezig.

• Beoordeeld op: 9 november 2017

Er zijn betere hotels in de omgeving....

Enigzins rigide hotel. Bij binnenkomst/inchecken om 18:00 meteen moeten kiezen wat te eten - vlees of vis, meer keuze is er niet. Vaste tafel wordt aangewezen, zelf kiezen is geen keuze. Drankjes op een apart papiertje bijhouden - zeer omslachtig.

We hebben het mooi gehad in dit hotel!

De wifi viel tegen

Het bed was heerlijk met een verstelbaar hoofdeinde! Ontbijt goed. Lekker rustig 's nachts. Voor iedereen een parkeerplaats en wat zo leuk was: We hadden een eigen tafel in de eetzaal!

De kamers zijn prima, het personeel is vriendelijk en het...

Je bent in Duitsland, maar het personeel en de gasten zijn grotendeels Nederlands. De voertaal in het hotel is ook Nederlands. Sommige mensen vinden dat fijn, maar voor mij doet dat af aan de vakantie ervaring. Evenals de plakken ontbijtkoek en zakjes hagelslag bij het ontbijt. Als je in het restaurant wil eten, moet je voor 17:00, of soms zelfs voor 12:00 doorgeven wat je wilt eten. Als je plaatsneemt in het restaurant wordt je eten 10 minuten later op tafel gezet. Ik snap dat dat logistiek handig is voor de chef, maar het reduceert je diner tot een puur praktische aangelegenheid, in plaats van een moment om lekker samen te tafelen. Binnen drie kwartier sta je weer buiten. o.a. door bovenstaande dingen was dit hotel voor ons geen fijne plek. Als we dit van tevoren hadden geweten, hadden we hier niet geboekt. Als je hier geen problemen mee hebt, dan is het een prima plek om te verblijven.

De kamers zijn prima, het personeel is vriendelijk en het zwembad + de wellnessfaciliteiten zijn fijn.

De reuk van de geiten in de wei naast de kamer en geen...

De reuk van de geiten in de wei naast de kamer en geen shampo op de badkamer echt goedkoop Nederlands. ontbijt was goed maar net dat beetje wat je in een Duits hotel krijgt miste ik. een drankenkaart waarop de dranken werden genoteerd waar geen prijzen opstaan, alles was netjes maar ik ga hier nooit meer terug. op vakantie in Duitsland in een Nederlands hotel nee nooit meer.

Zeer fijn hotel op een mooie locatie

Jammer dat de wifi slecht is en dat er geen thermostaatkraan bij de douche is. Daardoor wordt het water telkens koud en soms te warm

Zeer fijn hotel. Leuk personeel en op een goede locatie.

• Beoordeeld op: 24 februari 2017

Moeilijke nacht in 'vier sterren' Hotel

-Zwembad water was oprecht koud ! -Verouderde infrastructuur qua kamers, mogen gerust een update krijgen met modernere look. -Vraag bij het 'vier sterren' oordeel -Slechte matrassen (een topper mag je dit niet noemen, ik zou er zelf nooit op slapen !!) -Slechte donsdekens (twee aparte donsdekens, die trouwens nog te klein waren ook) -Slechte kussens (of wat er moest voor doorgaag) -Geen airco op de kamer -Geen activiteiten of centrum in de omgeving, weinig te beleven in het dorp zelf .

Alles wat netjes en proper, maar een wauw effect kon je niet krijgen. Ruime kamer Mogelijkheid om te zwemmen en een sauna of een stoombad te nemen, met douche-faciliteiten. Auto is prive te parkeren en de service is gratis.

• Beoordeeld op: 13 februari 2017

Bof

Prijs kwaliteit. Hotel is geen 4 sterren waard. Bijbetalen voor internet op 2de toestel, kamerjas voor spa,... en dit voor 150€/nacht! Restaurant van hotel is afrader, maar geen andere restaurants op wandelafstand. Kamer en badkamer zeer sober. 30' met de auto van Winterberg. Nederlands hotel, zelfs personeel is Nederlands.

Grote kamer, aangename spafaciliteiten, eerlijk ontbijt, vriendelijke personeel.

• Beoordeeld op: 7 februari 2017

Vriendelijke mensen, toch een leuk weekend gehd

een uur moeten wachten op het hoofdgerecht.

ontbijt goed maar kamer beetje verouderd met het behang. skipiste van Winterberg is toch 20 km van het hotel

• Beoordeeld op: 31 januari 2017

Prima maar zonde van de beperkingen

We kregen 1 WiFi code maar waren met 2 personen. 2e persoon moest dus bijbetalen voor een code. Bij inchecken is niet verteld dat er een sauna was. Toen we dit toch ontdekten en er gebruik van maakten, moesten we er uit omdat ie dicht ging. Daarbij was er weinig info beschikbaar in het hotel over ski pistes, hoe er te komen, geen pendelbus etc. Een aantal gemiste kansen dus!

De bedden en het ontbijt

• Beoordeeld op: 26 januari 2017

Dit hotel is je thuis.

Niets, deze mensen zijn zo bezig met hun gasten, geweldig!

Na een dag in Winterberg skiën is het alsof je thuiskomt in dit hotel. Het Team, de accommodatie, de sfeer, de maaltijden.........werkelijk zo super!

• Beoordeeld op: 16 januari 2017

Uitstekende service, comfortabele kamer en prachtig gelegen

De watertemperatuur van de douche verandert constant, waardoor het soms ook opeens heel heet is.

Personeel was zeer vriendelijk en zeer bereid om speciale behandeling te geven omdat wij onze honden niet zonder toezicht op de kamer wilden laten. Super service zonder er blijk van te geven dat wij lastig deden.

• Beoordeeld op: 14 januari 2017

Personeel héél erg vriendelijk!

Meubilair in kamer/hotel en uitstraling ervan erg outdated en niet zo sfeervol.

Personeel héél erg vriendelijk! We hadden alleen 1 sauna verwacht, maar er was zowaar een heel solarium. Ontbrak wel wat aan 'gezelligheid'.

• Beoordeeld op: 8 januari 2017

skivakantie

kamer lag naast trap, die vrij veel contactgeluid doorgaf. locatie, volgens booking.com lag het hotel op 8.2 km van Winterberg, wat in werkelijkheid bijna 20 km was. Met sneeuw op de weg geen leuke verre verplaatsing.

lekker ontbijt, ruime familiekamer met grote badkamer

• Beoordeeld op: 22 oktober 2016

Wij hebben een heerlijk verblijf gehad met vriendelijk personeel en hele goede en lekkere maaltijden

Extra haakje op de badkamer,voor bv je kleding of toilettas. Je kon niet kijken hoe de sauna, zwembad en andere faciliteiten er uit zagen.

Ontbijt was uitstekend net als het avondeten. Kamers waren netjes en alles wat je nodig hebt was aanwezig.

• Beoordeeld op: 6 september 2016

Aan te bevelen.

De service was uitstekend, het eten lekker, de kamer goed en de bedden goed. De organisatie ven een extra, de huifkartocht, was een goed idee en zeer geslaagd.

• Beoordeeld op: 26 juli 2016

Wij hadden meer verwacht van een 4 sterren hotel, hoezo 4 sterren?

Moeilijk te vinden hotel bij uitvallen navigatie. Hesborn ligt ongeveer 6 km buiten Hallenberg, het is dat je het weet. Wij hadden een kamer achter aan in het hotel, veel last van een penitrante pislucht, afkomstig van achter het hotel gelegen schapenstal. Vaak niet mogelijk om op het balkon te zitten. Douchen is 's morgens geen aanrader, dan ijskoud water dan weer gloeiend heet water. Geen enkel begrip getoond door eigenaresse. Antwoord betreffende het douchen: dat heb ik ook! Betreffende de pislucht: moet ik dan de schapen weghalen? Geen enkel graadje begrip getoond dus!

Vriendelijk ned. sprekend personeel. Uitgebreid gevarieerd ontbijt. Lekker en goed diner. Heel fijn zwembad. Handige drankenkaart, afrekenen bij vertrek.

• Beoordeeld op: 21 juli 2016

Zeer prettig hotel met goede service en mogelijkheden, waarbij het eten een dikke 8 scoort.

De openingstijden van zwembad en sauna zou ruimer mogen. Vooral 's avonds langer dan 20.30 uur open, zodat ook na het diner hier nog gebruik van kan worden gemaakt.

Alles altijd keurig schoon. Ontbijt was uitmuntend en het diner zeer smakelijk. Personeel zeer vriendelijk.

uitstekend

• Beoordeeld op: 25 maart 2018

Sauna langer open

Sauna langer open

• Beoordeeld op: 22 maart 2018

Prima kamers,uitstekende wellness en prima ontbijt

• Beoordeeld op: 13 maart 2018

Sauna en het zwembad, vriendelijk personeel

Sauna en het zwembad, vriendelijk personeel

Ons verblijf was erg fijn

De service van het personeel was uitstekend. we vonden de hygiëne op de kamers en de rest van het hotel opvallend goed

Prettig, n goed gemiddelde.

Fijne kamer, maar 1 prullenbak en wat te weinig afkoelmogelijkheden na saunagang.

Prettig en zeer netjes verzorgd.

Prima plek!

Badkamer had een minder goede afzuiging, daardoor een minder hygiënische lucht. Badkamer was verder wel uitstekend schoon!

De sauna & het ontbijt

• Beoordeeld op: 20 februari 2018

De verouderde kamer.

Slechte wifi verbinding

Heerlijk genoten bij Hesboner Kuckuck!

Koffie was zwak, maar is een detail

Het geheel, accomodatie en personeel, super!

Goed hotel

Soep was niet geweldig

Prachtige sauna

• Beoordeeld op: 8 februari 2018

zal nog komen

Ik heb liever een grote matras ipv twee kleine

Alles was goed

• Beoordeeld op: 6 februari 2018

redelijk

de kamer, de gehorigheid was enorm, de bedden niet comfortabel.

de wellness

• Beoordeeld op: 31 januari 2018

Gezellig hotel met vriendelijk personeel

Wat ons opviel was het vriendelijk personeel!! Dat tevens Nederlands sprak altijd makkelijk

• Beoordeeld op: 30 januari 2018

Prima ontbijtbuffet en een uitstekend welness gedeelte.

Prima ontbijtbuffet en een uitstekend welness gedeelte.

• Beoordeeld op: 21 januari 2018

5,5
    Zie boven opm over restaurant.

Zie boven opm over restaurant.

Een prachtige ruime en nette hotelkamer.

Een prachtige ruime en nette hotelkamer. Zeer vriendelijk personeel en het ontbijt was voortreffelijk

Bedden en de hoofdkussens

Bedden en de hoofdkussens

Enorm genoten!

Temperatuur zwembad was nogal laag.

Supervriendelijk personeel, ruime kamers en goed eten.

Prijs

Prijs

goed en schoon

internet verbinding matig .Kan maar 1persoon verbinding maken en traag netwrk

goed en schoon

Zeer vriendelijk onthaal en personeel !!!

Een prima hotel met goede prijs/kwaliteit verhouding

Het was gelukkig wel rustig maar het viel op dat de kamers gehorig zijn.

Pas gerenoveerd en schoon

• Beoordeeld op: 28 oktober 2017

Uitstekend verblijf

Ontbijt en diner zeer goed Rustige omgeving Super vriendelijke medewerkers (sters)

• Beoordeeld op: 27 september 2017

was een goed hotel.

n.v.t.

Ja , ontbijt was prima. Kamer ook goed.

Vier dagen Sauerland met goed weer, prima gewandeld en gefietst en steeds uitstekende restaurants

Het internet was zeer slecht.

Het verblijf was goed, maar de kamers waren wel erg klein.

Fijne korte vakantie

Alles uitstekend.

Ontbijt zeer goed. Iedere ochtend een Goedemorgenkrantje met weer en tips e.a. is echt een grote plus .

een plek om nog eens naar toe te gaan

het weer

niet alleen het ontbijt maar al het eten was geweldig.

• Beoordeeld op: 30 juni 2017

prima verblijf

geen vrije keuze tafels in restaurant

• Beoordeeld op: 21 juni 2017

ontspannend en genoten

de wifi ontspannend en genoten

vriendelijkheid personeel, restaurant, mooie ligging

• Beoordeeld op: 25 mei 2017

heel heel erg slecht Wifi

heel heel erg slecht Wifi

• Beoordeeld op: 25 mei 2017

alles is daar prima geregeld

niets alles is daar geweldig

alles is prima

• Beoordeeld op: 17 mei 2017

Vriendelijk jong en onervaren personedl. Weinig flexibel. Nederlandse zuinigheid.

De bedden Hopeloos. Zeer aan vernieuwing toe

Leuk voor kort verblijf

Avondeten

• Beoordeeld op: 1 maart 2017

over het algemeen prima

Doucheruimte wat aan de kleine kant improviseren gevraagd, echter niet zo`n groot probleem

Eten over het algemeen TOP zowel ontbijt als diner

• Beoordeeld op: 28 februari 2017

ontbijt en zwembad oke

De afstand tussen Winterberg en dit hotel is langer dan aangegeven

ontbijt en zwembad oke

• Beoordeeld op: 16 februari 2017

Ontbijt was prima.

De locatie. Te afgelegen.

Ontbijt was prima.

• Beoordeeld op: 14 februari 2017

Wifi was slecht

Prima Hotel met een verrassend goede keuken. Heerlijk gegeten.