Beoordelingen over Hotel Hochheide Deze classificatie laat zien hoe de accommodatie vergeleken kan worden met de industriestandaard wat betreft prijs, faciliteiten en aangeboden diensten. Het is gebaseerd op zelf-evaluatie door de accommodatie. Gebruik deze classificatie om uw verblijf te kiezen!

Kampweg 14, Ortsmitte, 34508 Willingen, Duitsland

#4 van de 37 hotels in Willingen

We hebben prima dagen gehad in een mooi hotel.

Personeel was beleefd, maar toch misten we iets in de uitstraling van de medewerkers. Ontbijt was prima, maar meer ook niet. Voor beide punten zouden we een 6,5 geven, terwijl bij de accommodatie een 9 zou passen. Hier kunnen ze nog wel wat winnen.

Mooi hotel, met nette en frisse kamers en een mooie lounge met een moderne uitstraling.

Een top week gehad!

Het is een heerlijk hotel met zeer vriendelijk personeel. Heel ruime kamers en heerlijke bedden en dekbedden. Schoon en zeer verzorgd. Wifi is niet alles maargoed. Naar het centrum moet je een lange heavy trap af (en weer op hahaha). Naar de piste is wel even een wandelingetje. Echter, het hotel is heel fijn, kamers geweldig ruim en ontbijt en sauna heerlijk!

Mooi hotel met een hele mooie ruime en schone familiekamer.

Er was geen bad:(.

De kamer was het meest opvallend,we dachten aan een echte hotelkamer maar het was een compleet appartement met keuken met alles er op en er aan.,2 badkamers met dubbele wasbak en heel het belangrijkste,het was heel schoon. De kinderen hadden een eigen huis,zo noemden ze dat,,omdat de kamer verdeeld was in 2 apparte huizen met eigen badkamer,zithoek en televisie en een 2 persoons bed.ons gedeelte was precies hetzelfde,maar dan met keuken.

Tophotel met een paar gekke punten (tijdstip ontbijt, geen diner, onbeschofte receptioniste)
    • Familiekamer (2 Volwassenen + 1 Kind)

De dame van de receptie wilde ons eigenlijk geen badjas voor mijn zoontje van 6 geven. Ze kon zich niet voorstellen dat hij rustig mee zou gaan naar de sauna. Haar houding was ronduit onbeschoft. Het is nota bene een familiehotel en er was geen kip in de sauna.

De kamer was echt fantastisch en het ontbijt heerlijk. Wel onbegrijpelijk dat het ontbijt pas om 8 uur begint. Ook de liften in het hotel doen het tot dat tijdstip niet en de faciliteiten in het hotel zijn tot dan niet bereikbaar. De skilessen begonnen al om half 9, dus wij moesten eerder ontbijten. Ook vreemd dat je niet in het hotel terecht kunt voor het diner, terwijl er twee grote eetzalen zijn. Dat zou een heel fijne extra service zijn.

Genoten van dit heerlijke hotel met alle activiteiten in de buurt!
    • Familiesuite (2 Volwassenen + 2 Kinderen)

Je kan helaas niet 's avond dineren in het hotel. Het centrum is via trappen (heel veel tredes) of een helende weg in 10 minuten te bereiken, dus dat is een goed alternatief. Wel vooraf reserveren anders sta je er voor niets.

Heerlijk hotel, wij hadden een familiekamer in het appartementen deel. Zeer ruim van opzet met 2 aparte badkamers, 2 slaapkamers en een zeer ruime woonkamer. UItgebreid ontbijt en op loopafstand van centrum en zwembad en schaatsbaan. Met de gratis 'Meine Card' 1,5 uur gratis toegang tot zwembad met fantastische glijbanen en heerlijk warm zwemwater. 1 Oplaadpunt voor een elektrische auto was beschikbaar, ideaal. Mogen er in de toekomst nog meer zijn.

Uitstekend verblijf, alleen jammer van de ranzige koffie bij het ontbijt.

De koffie bij het ontbijt, sorry voor mijn uitspraak, maar net slootwater. Echt jammer verder een uitstekend hotel. Op de slaapkamer waren diverse spinnenwebben.

Heerlijk gastvrij hotel, prima accomodatie. Ontbijt was prima, alleen de koffie bij het ontbijt was zo verschrikkelijk slecht. Dat was echt jammer, is toch niet nodig denk ik dan, vraag dan 2 euro meer en zet een goede kop koffie bij het ontbijt.

Genoten van het goede hotel en de pistes met veel sneeuw.
    • Familiesuite (2 Volwassenen + 2 Kinderen)

Kookmogelijkheden zijn in appartement met 2 pitjes beperkt. Maar op loopafstand zijn genoeg restaurants te vinden.

Mooie grote kamers, ligging vlakbij pistes, ijsbaan en zwembad en heerlijk ontbijtbuffet.

Fijn en gezellig Hotel!
    • Alpin Tweepersoonskamer

Een opmerking is dat de Ski in Ski-out is niet echt mogelijk is. Het is circa 10 minuten lopen naar de skilift.

Heerlijk rustig en gemoedelijk. Schoon en vriendelijke mensen. Gezellige entree, erg leuk opgezet met open haard. Sauna landschap beneden is heel erg mooi. 3 verschillende sauna's en een dampbad (stoombad). ook mogelijkheid tot behandelingen.

• Beoordeeld op: 28 januari 2018

Hotel is mooi, hygiënisch, echter wat persoonlijker sfeer hadden we op prijs gesteld.
    • Tweepersoonskamer "Harmonie"

Wat tegenviel was dat de WiFi slecht toegankelijk was op de kamer. En we zouden het wenselijk vinden als vooraf bekend werd gemaakt dat ons hondje niet in de ontbijtzaal mocht komen,bij deze voorwaarde zouden we een ander hotel hebben gekozen.

Het ontbijt was prima, verder een vrij zakelijke sfeer in hotel.

• Familiekamer (2 Volwassenen + 1 Kind)

Koelkast stond uit bij aankomst, dus heb ik aangezet. Daarbij alle boodschappen in de koelkast gedaan (veel eten) en doordat de koelkast te koud werd was alles bevroren en kon ik alles weggooien. Niet gemeld van tevoren dat deze erg koud werd. Erg zonde en kostbaar. Ik gaf dit bij vertrek aan bij de balie en toen werd er gezegd dat ik de koelkast op 3 had moeten zetten. Geen excuses alleen dat. Ik zei: het staat toch nergens? Wellicht goed om voortaan ergens te vermelden dat je eten bevriest bij stand 5. Al mijn eten moest weg, zonde geld. Dat had ik als personeel toch anders gedaan. Verder alles nieuw in hotel en goed ontbijt.

Afwerking hotel was van deze tijd.

ruim voldoende.
    • Alpin Tweepersoonskamer

Koelkastje geheel leeg. zelfs geen flesje water. Ook in de badkamer; geen douchekapje of tissuedoos, niets. Matige handdoeken. Zelf bedden rechtgetrokken, deze werden daarna niet opgemaakt.

goed ontbijt, prima kamer

• Beoordeeld op: 28 oktober 2017

Een zeer fraai hotel op een prima locatie.
    • Tweepersoonskamer "Harmonie"

Niet alle kamers zijn even 'comfortabel'. Soms schuin dak in plafond. Soms mini-douchecel.

Mooie grote 'comfort'-kamer. Fraaie sauna. Rustige ligging. Prima service.

• Beoordeeld op: 16 september 2017

Wij hebben het prima naar ons zin gehad
    • Alpin Tweepersoonskamer

tegen is een groot woord maar de aanwezigheid van een waterkoker en koffie en thee benodigdheden zou wel gewenst geweest zijn.

De kamer was heerlijk ruim en goed ingericht en rustige locatie

• Beoordeeld op: 30 augustus 2017

Schoonmaak dames waren in de ochtend iets te vroeg met schoonmaken. Ze wilde al schoonmaken toen wij van het ontbijt kwamen. Volgende ochtend hebben we dus maar het kaartje aan de deur gehangen.

Mooie kamers.

• Beoordeeld op: 8 juli 2017

Heel fijn, superluxe.
    • Tweepersoonskamer "Harmonie"

Helemaal niets. Alles was perfect.

Wij kregen een geweldige kamer. Twee kamers: een slaap-en een zitkamer. een prachtige badkamer. Zo mooi en ruim; dat hadden wij niet verwacht. Daarnaast was de saunaruimte heel ruim en super luxe.

• Beoordeeld op: 17 april 2017

Goede accommodatie voor weekendje weg.
    • Tweepersoonskamer "Harmonie"

Gedateerde kamers tov hal/entree/lounge gedeelte en sauna. Bedden zijn doorgezakt (kamer 10).

Super ontbijt, mooi loungegedeelte met open haard.

• Beoordeeld op: 28 maart 2017

Alles gewoon, het was een zalige vakantie.

Eigenlijk niets.. alles was naar wens

Alles gewoon, het was een zalige vakantie...Wat hebben we genoten... Personeel was heel vriendelijk, ontbijt was super, kamer heel verzorgd en de omgeving heel mooi... Een echte aanrader...Wij gaan zeker terug!

• Beoordeeld op: 14 maart 2017

Modern, gezellig en ruim.
    • Tweepersoonskamer "Harmonie"

Jammer dat er geen maaltijd restaurant is.

Modern, ruim hotel en gezellige entree. De kamers waren ruim, netjes, met koelkastje en een nieuwe badkamer en goed ontbijt.

• Beoordeeld op: 26 februari 2017

Netjes, prettige mensen en goede spa!
    • Tweepersoonskamer "Harmonie"

Je kunt niet lunchen of dineren in het hotel. Er is wel een lounge waar je kleine (borrel) hapjes en taart kunt bestellen

Ruime kamers. Goed schoongemaakt.

• Beoordeeld op: 25 februari 2017

Geweldige kamer, groot, comfortabel en schoon.

Een kleine kaart met wat simpele goede gerechten voor het diner zou een mooie aanvulling op dit fijne hotel kunnen zijn. De accommodatie van de bar is hier uitermate geschikt voor.

Geweldige kamer, groot, comfortabel en schoon. Ontbijt erg gevarieerd en goed. Modern en sfeervol hotel.

• Beoordeeld op: 24 februari 2017

Echte Duitse gemutlichkeit op 3 minuten rijden van de pistes!
    • Tweepersoonskamer "Harmonie"

De WiFi was op momenten niet goed.

De bedden zijn goed, de mensen vriendelijk en altijd bereid om te helpen en het ontbijt was uitgebreid en erg lekker!

• Beoordeeld op: 18 februari 2017

Niet altijd wifi bereik

Het ontbijtbuffet was heerlijk en compleet. De kamers in het nieuwe gedeelte van het hotel zijn erg mooi. Op loopafstand van skiverhuur en gondels

• Beoordeeld op: 15 februari 2017

Locatie, netheid, vriendelijkheid
    • Appartement

Het hotel is een grote klank kast. Elke voetstap, rolkoffer etc hoor je. Ook onverwachts een medewerker gehad die zo met de sleutel de kamer op kwam (erg vreemd) Er werd geen feedback gevraagd door de medewerkers tijdens de uitcheck hoe het was bevallen.

Locatie, netheid, vriendelijkheid

• Beoordeeld op: 14 februari 2017

Het was heerlijk en wij hebben genoten.
    • Appartement

WIFI, als er veel mensen aanwezig zijn dan duurt het heel lang voordat je het internet kunt gebruiken.

Het ontbijt was een zeer uitgebreid buffet. De kamer was prima.

• Beoordeeld op: 6 februari 2017

Familiesuite was prima, comfortabel en schoon.
    • Familiesuite (2 Volwassenen + 2 Kinderen)

Op booking staat naast de hotelnaam "skien tot aan de deur". Dit bleek in de praktijk niet te kloppen. Jammer, want dit was doorslaggevend voor onze keuze voor dit hotel. De wifi was nogal instabiel.

Familiesuite was prima, comfortabel en schoon. Ontbijt uitgebreid.

• Beoordeeld op: 4 februari 2017

Erg mooi hotel

Nix

Grote mooie lichte en luxe kamer met uitzicht op pistes. Badkamer erg ruim en mooi. Hele hotel erg smaakvol ingericht. Kortom een uitstekende keuze!

• Beoordeeld op: 28 januari 2017

Ideale uitvalsbasis in Willingen, goed verzorgd hotel.
    • Tweepersoonskamer "Harmonie"

De kussens zijn van die slappe lappen met 3 donsveren erin. Het dekbed past net op het bed, dus bij draaien been of arm weer buiten het dekbed. Op de kamer geen mogelijkheid om zelf koffie / thee te maken, zeker omdat de receptie na 21:00 gesloten is (op zondag 18:00). Er is geen mogelijkheid om te (avond) eten, wel stukje koek of soepje.

De locatie was super, mooi centraal tussen het skigedeelte en het winkelgedeelte. Ook ideale uitval om te gaan wandelen. Een mooi opgefrist hotel. Heel mooi sauna gedeelte.

• Beoordeeld op: 24 januari 2017

Prima Hotel jammer van de wifi
    • Familiesuite (2 Volwassenen + 2 Kinderen)

WiFi was waardeloos. Op de 2e etage onbereikbaar. Dat zou niet meer moeten kunnen. Jammer

Mooi hotel met goede service. Het appartement was echt super groot

• Beoordeeld op: 17 januari 2017

Fantastisch vakantiegevoel in de sneeuw op 3 uur rijden van Nederland
    • Tweepersoonskamer "Harmonie"

Zeer vriendelijke ontvangst in een sfeervol hotel op loopafstand van het centrum en pistes. Kamer was erg netjes en we hadden prachtig uitzicht op de bergen. Tevens goede parkeermogelijkheden rondom hotel. Ideaal was de geboden mogelijkheid om bij aankomst (toen de kamer nog niet klaar was) je om te kleden in een andere kamer zodat je daarna direct door kunt naar de pistes. Ontbijt was erg goed en gevarieerd. Hotel heeft ook een gezellige bar met goede cocktails. Daarnaast bied hotel mogelijkheid om gratis gebruik te maken van een groot zwemparadijs dat gelegen is op 5min lopen van hotel.

• Beoordeeld op: 14 januari 2017

• Tweepersoonskamer "Harmonie"

Prima gemoderniseerd rustig 4*hotel. Op loopafstand van het gezellige centrum. Het ontbijt is zeer gevarieerd, echt een feestje! De spafaciliteiten zijn zeer de moeite waard. Kortom een uitstekend verblijf gehad!

• Beoordeeld op: 13 januari 2017

Ontspannen verblijf in luxe hotel
    • Tweepersoonskamer "Harmonie"

Twee kleine klachten gemeld aan de receptie. We misten wat empathie bij het personeel bij de afhandeling hiervan. In de bar kan je de drankjes niet op de kamer boeken, niet meer van deze tijd.

Verbleven in een Harmony kamer, erg fijne kamer. Welness was na een dag skiën erg welkom. Ontbijt met ruim assortiment en prettige bediening kon ons ook blij maken

• Beoordeeld op: 23 november 2016

Een korte, maar zeer prettige kennismaking met fijn hotel.

Wat een aangenaam verblijf had ik in dit hotel! Zeer vriendelijke mensen, rustige sfeer en een opvallend, design-achtig interieur. Erg mooi (hoewel dat uiteraard van persoon tot persoon kan verschillen). Goede, gratis, WiFi en wat ik vooral wil noemen is de prachtige sauna!

• Beoordeeld op: 29 augustus 2016

Kamer was geweldig.
    • Alpin Tweepersoonskamer

Als Loopafstand van hotel naar centrum werd aangegeven 5 minuten. Dat klopt. Echter, hierin is wel een trap opgenomen van 150 treden. Voor ons was dit redelijk lastig. Naar beneden ging wel. Terug naar hotel was zwaar.

Kamer was geweldig. Zéér ruim. Badkamer was helemaal het einde. Deze was zéér luxe uitgevoerd. Wij hadden ook een mooi en groot balkon

• Beoordeeld op: 21 augustus 2016

Ruime, moderne en gezellig ingerichte kamers.
    • Alpin Tweepersoonskamer

Wifi-bereik niet altijd even optimaal. Vooral buiten op het terras. Je moet ook voortdurend opnieuw inloggen. Bij het ontbijt waren zo goed als alle tafels voorbehouden voor gasten uit andere appartementen in de buurt. Hotelgasten hadden geen gereserveerde tafels (totaal onbegrijpelijk !), waardoor je elke morgen weer moest zoeken naar een vrije tafel. Wij werden de laatste dag tesamen met 2 andere koppels aan dezelfde tafel geplaatst, wat we niet zo tof vonden, zeker gezien er nog veel andere tafels gewoon leeg waren (maar gereserveerd voor gasten uit andere appartementen). Tip aan het hotel: reserveer ofwel tafels voor iedereen of voorzie vrije plaatskeuze voor iedereen.

Ruime, moderne en gezellig ingerichte kamers. Alles kraaknet. Super ontbijtbuffet met voor ieder wat wils. Prachtige wellness. Eigenaren en personeel zeer vriendelijk. Je voelt je meteen thuis.

• Beoordeeld op: 26 juli 2016

Heerlijk Hoog Sauerland
    • Tweepersoonskamer "Harmonie"

Fantastische kamer met mooi halfrond terras. Koelkastje op de kamer, maar jammer genoeg geen koffie of thee faciliteit, maar dat is om de lounge te promoten. Bij een 4**** hotel mag er wel een extra handdoek (gastendoekjes) zijn voor het tussendoor handen wassen en afdrogen. Een infomap met telefoonnummers ed. zou op zijn plaats zijn. Wij zijn gaan eten op zondagavond en konden via drie toegangs deuren niet naar binnen, hoofdingang, via de lounge en de deur naast de ontbijtzaal, hier hebben we geen info over ontvangen . Ook de toegang tot de hoofdingang staat niet aangegeven . Maar het blijft een prima hotel met een goed ontbijtbuffet, niet gekoeld! Waar is het HACCp beleid?

• Beoordeeld op: 25 juli 2016

Super fijn hotel!
    • Tweepersoonskamer "Harmonie"

de ontvangst van de wifi had beter gekund, deze was erg slecht op de kamer.

Gewoon een heerlijk hotel met vriendelijk personeel. We hadden een super ruime kamer met zithoek. Welness gedeelte was ook helemaal super goed verzorgd en schoon. Prachtige omgeving om uren te fietsen en te wandelen. Ideaal was de Meinecard+ gratis met bus en trein, gratis entree bij veel bezienswaardigheden en de liftjes omhoog. Zo komt de toeristen belasting terug aan de gasten. super!!!

Bar was dicht 's avonds

Bar was dicht 's avonds

Mooi hotel met luxe gratis welness

Bar was vroeg dicht, maar centrum wel dichtbij

Mooie kamer, welness gratis

wifi werkte niet altijd.

• Beoordeeld op: 7 maart 2018

De zeer ruime en nette kamer

De zeer ruime en nette kamer

Enorm mooie schone en ruime kamer

Prima plek, mooi uitzicht.

Geen restaurant

Heerlijk ontbijt

Ruim appartement, goed sanitair.

Geen Nederlandse TV zenders

Ruim appartement, goed sanitair.

Goed ontbijt, keurig hotel.

Goed ontbijt, keurig hotel. Nabij piste. Ruime kamers.

Uitstekend ontbijt.
    • Familiesuite (2 Volwassenen + 2 Kinderen)

Uitstekend ontbijt. Goede sauna faciliteiten. Mooie ambiance.

De kussens vreselijk we konden allemaal niet slapen

• Beoordeeld op: 7 februari 2018

op wifi na een topverblijf

wifi was echt heel slecht, geen NL zenders op de TV

ontbijt was perfect, zeer goede bedden, sauna heerlijk

• Beoordeeld op: 3 februari 2018

naast het hotel een schaatsbaan en subtropisch zwembad.
    • Familiekamer (2 Volwassenen + 1 Kind)

bar niet open s avonds omdat er te weinig volk was

naast het hotel een schaatsbaan en subtropisch zwembad.

• Beoordeeld op: 21 januari 2018

prima kamer goed ontbijt

Volgend jaar weer zelfde hotel!

Snelheid en kwaliteit WiFi/internet

Gastvrijheid!

• Alpin Tweepersoonskamer

Nog een warm drankje in de bar 's avonds zou wel fijn zijn

Rustige ligging, uitstekende wellness

Mooi proper ruim hotel met lekker ontbijt. Personeel spreekt weinig andere talen
    • Familiesuite (2 Volwassenen + 2 Kinderen)

Wifi was enorm langzaam. Lift was heel traag.

Ruime propere rustige kamers. Zalige wellness

Gezellig mooi hotel met een mooi welness

Het hotel ligt stuk hoger dan Willingen zelf, dus een klim hoort er bij.

De mooie grote kamers, fijne badkamer. Zeer goed ontbijt.

Eigenlik alles.

Eigenlik alles.

• Tweepersoonskamer "Harmonie"

Netheid in en om hotel. Er werd rekening gehouden met de hond tijdens het eten. Perfecte ligging.

Uitstekende accomadatie in een geweldige omgeving met veel eet en drank gelegenheden.

Niets viel tegen.

Ontbijt erg goed en zeer uitgebreid. Kamers zeer schoon. Personeel uiterst correct en behulpzaam.

Tegenvallend.

Housekeeping was mager.

Ruime kamers. Lekkere inloopdouche.

Hel mooie grote kamer met een geweldig uitzicht !
    • Alpin Tweepersoonskamer

Hel mooie grote kamer met een geweldig uitzicht !

De complete kamer en het ontbijt.
    • Tweepersoonskamer "Harmonie"

De complete kamer en het ontbijt.

Persoonlijke benadering.
    • Tweepersoonskamer "Harmonie"

Persoonlijke benadering. Goed ontbijt, schone kamer.

• Beoordeeld op: 6 juli 2017

We hebben heerlijk gewandeld.
    • Tweepersoonskamer "Harmonie"

Kamers waren mooi en groot Hotel zag er schoon uit .

• Tweepersoonskamer "Harmonie"

Alles apart afrekenen tijdens verblijf.

• Beoordeeld op: 13 mei 2017

Het hotel beviel goed.
    • Alpin Tweepersoonskamer

Het hotel beviel goed. De kamer was ruim en comfortabel. Op een mooie plek. Dicht bij het dorp en de wandelroutes.

• Beoordeeld op: 29 april 2017

Perfect verblijf!

Geen aanmerkingen.

De ruime schone kamers en mooie interieur en goed ontbijtbuffet

• Beoordeeld op: 26 maart 2017

• Familiesuite (2 Volwassenen + 2 Kinderen)

De sauna en het appartement

Bij Hochheide altijd een zeer fijn en verzorgd verblijf. Wij komen jaarlijks terug.
    • Tweepersoonskamer "Harmonie"

Kussens zijn een beetje te zacht en dun.

Ontbijt was heerlijk, zeer gevarieerd, vers en zeer smaakvol en verzorgd.

Compleet familie hotel!

Geen diner.

Wellness en ontbijt.

• Beoordeeld op: 3 maart 2017

Top hotel, veel ruimte
    • Familiesuite (2 Volwassenen + 2 Kinderen)

Dekbedden van dons ( maar dat is persoonlijk)

Veel ruimte dicht bij pistes en dorpje. Lekker ontbijtbuffet

• Beoordeeld op: 2 maart 2017

Prettig verblijf!

WIFI niet geweldig. Geen restaurantfaciliteiten.

Grote ruime kamers. Prima ontbijt. Leuke bar.

• Beoordeeld op: 1 maart 2017

Gezellig en sfeervol familiefoto.

Kussens op bed waren zacht. (Bed was heerlijk)

Gezellig en sfeervol familiehotel. Personeel heel vriendelijk. Heerlijk ontbeten.

• Beoordeeld op: 23 februari 2017

Aangenaam en prettig verblijf.
    • Familiesuite (2 Volwassenen + 2 Kinderen)

Ontbijt was perfect. Zeer vriendelijk en behulpzaam personeel. Ruime kamers.

• Beoordeeld op: 22 februari 2017

De kussens zijn te slap. Ski piste is 5 min lopen