Beoordelingen over Novum Hotel City B Berlin Centrum Dit is de officiële sterrenclassificatie die door een derde partij aan de accommodatie is gegeven - de Hotelstars Union. De accommodatie is vergeleken met de industriestandaard en beoordeeld aan de hand van de prijs, faciliteiten en aangeboden diensten. Gebruik de sterrenclassificatie om uw verblijf te kiezen!

Potsdamer Str. 129, Tempelhof-Schöneberg, 10783 Berlijn, Duitsland

#352 van de 579 hotels in Berlijn

Goede prijs/kwaliteitsverhouding

Geen airco, erg lawaaierig verkeer. Ontbijt niet gehad omdat het zo prijzig was, aan de overkant prima cafeetjes!

Fijne locatie, recht voor een bushalte die rechtstreeks naar het centrum gaat. Prima kamer, lekker betaalbaar!

Prima hotel op een zeer centrale lokatie!!

De badkamer is niet ruim maar voldoet wel. Persoonlijk vind ik het jammer dat er een douchegordijn is maar nog vervelender dat als je met z'n 3en achter elkaar wil douchen, de laatste kooud water heeft! Of wij douchen te lang,haha

Prima kamer, aan de achterkant waardoor je niet merkt dat je aan een drukke staat zit. Goed bed! De bus (M85) stopt voor de deur, gaat ook rechtstreeks naar het centraal station, en de metro is ook voor de deur. Wij hebben geen ontbijt in het hotel gedaan maar er zijn verschillende bakkertjes in de straat waar je voor zeer weinig goed kunt ontbijten.

Het was geweldig hotel en aardig medewerkers.

Wwij zijn vorige week bij de hotel gebleven..de kamer is groot en schoon de medewerker is heel aardig en die heeft ons ook geholpen met de bedrijf te bellen om sticker voor in de auto.. De omgeving is heel mooi vlakbij metro en bus en winkelcentrum..wij hebben niks ontbijt want we zijn vroeg weg om andere plaats tw kunnen zien. Maar zeker komen wij nog terug maar meerdere dagen. Wij zijn heel erg blij met dit hotel. t.v. is aanwezig alleen in duits hihi en wifi doet het goed..

Schone kamers, goede ligging, dichtbij openbaar vervoer en...

De prijs van het ontbijt was vrij hoog. Maar je kunt prima ontbijten aan de overkant van de straat.

Schone kamers, goede ligging, dichtbij openbaar vervoer en veel eettentjes. Geluiddichte kamers, erg prettig omdat het hotel aan een drukke weg ligt.

• Beoordeeld op: 23 november 2017

Het was een prima verblijf in dit hotel.

Er was geen hang/legkast aanwezig op de kamer en er waren gedurende het gehele verblijf bouwwerkzaamheden in de lobby van het hotel. Vanuit de 5e etage, die nog wel met de lift te bereiken was, is het nog een hele wandeling incl. trappen om bij de kamer te komen. Het was wel heerlijk stil op de verdieping.

De schone kamer,het had er alle schijn van dat ik één van de eerste gasten was die van de nieuwe kamers op de zesde verdieping gebruik maakte, het vriendelijke personeel en de ligging van het hotel zijn absolute pluspunten

Comfortabel

Helaas kwamen we aan op een dag dat er in Duitsland een nationaal feestdag was, veel winkels waren gesloten maar wel genoten van alle mooie bezienswaardheden.

Lekker dichtbij de metro (aan de overkant) en gratis parkeren op de hoek.

Ruime kamer met een mooie badkamer.

De prijs van het ontbijt was nogal hoog, daarom ook niet gekozen.

Het personeel/ontvangst en de locatie naast de U-bahn waarmee toegang naar het centrum goed mogelijk was. Ook was het fijn dat er lamellen waren waardoor de kamer vrijwel volledig donker was.

Ruime gezinskamer
    • Familiekamer (4 Volwassenen)

Ontbijt was te duur. Geen airco. Het was ontzettend benauwd op de kamer. Het was er in de avond warmer binnen in je kamer dan buiten. We moesten met ramen open en gordijnen open (weg privacy) slapen om wat frisse lucht op de kamer te krijgen. Niet voor herhaling vatbaar.

Ruime gezinskamer

Eenvoudige kamer.

3e bed was keihard. Kamers erg eenvoudig,2 stoelen met z"n 3 tjes.

Eenvoudige kamer. Wel schoon met prima badkamer. Ontbijt is te duur voor wat je krijgt. (15 euro) aan de overkant zit een prima cafe waar je lekker kan ontbijten voor 7 euro. Auto kan je kwijt aan de zijkant van het hotel onder de metro. Gratis.

Ik voel met opgelicht

Prijszetting en personeel; zeer koel personeel; Bij aankomst bleek dat we vergeten aan te duiden waren dat we de kamer met 2 p bezetten. We hadden nl 2 dubbelkamers geboekt maar telkens 1 p aangeduid. Het hotel vroeg een meerprijs van 20 euro/p per nacht. Dus voor 2 koppels voor 2 nachten kwam dit neer op een meerprijs van 80 euro!!!!!! zonder ontbijt. Voor het ontbijt vroeg men 15 euro p.p. Aan de overkant van de straat kan met ontbijten voor 5 euro! Dus in totaal vond ik dat de prijs van het hotel aan de zeer dure kant was voor een 3 sterren. Als je goed uitkijkt kun je voor die prijs zeker een 4sterren vinden. De kamers bleken ook zeer gehorig te zijn. De douche is klein en ziet er goedkoop uit. De receptie is ook niet de receptie van een 3sterren hotel. Je hebt de indruk toe te komen is een hostel.

Toplocatie; vlakbij metro en bus; centraal gelegen; toffe wijk; ruime kamer; de ondergrondse garage aan 13 euro/ dag

Wij vonden het geen goede buurt. Mensen gebruiken de buitenmuur van het hotel sávonds als pismuur.
    • Familiekamer (4 Volwassenen)

De kamer was een familie kamer, maar was eigenlijk een omgebouwde kamer voor rolstoel clienten Kamer nr 305, dat betekend een bijzondere badkamer. Verder was er geen enkele mogelijkheid om sávonds ergens te gaan zitten, of wat te drinken.

Ontbijt was goed, maar in verhouding vond ik het duur. Prima bedden

• Beoordeeld op: 19 april 2017

Goede grote 3 persoons kamer aan de achterkant van het hotel...

Geen koelkast/minibar op de kamer en ook geen waterkoker, echter voor 10 euro borg een waterkoker met thee te regelen bij de receptie dus dat was ook geen groot probleem. Verder niks op aan te merken!

Goede grote 3 persoons kamer aan de achterkant van het hotel met uitzicht op de tuin, prima bedden en het hotel is heerlijk rustig en de kamers stil. Douche lekker en uitstekend schoon. Personeel vriendelijk en locatie tegenover metrostation is prima. Parkeren gratis onder het metrostation!

Had meer verwacht van dit hotel.

De foto's op de website laten een ruime kamer zien maar toen we onze kamer zagen (begane grond) was deze klein met weinig ruimte om je spullen neer te zetten, rond te lopen of samen gezellig te zitten/tv kijken. We hadden een behoorlijk bedrag betaald en vond dit niet voldoen aan wat de website van het hotel beloofd had. Ik heb om een andere kamer gevraagd. Deze was iets groter en gezelliger. Veel problemen gehad met het pasje om de deur te openen (blokkeerde vaak!) Daarnaast elke nacht last gehad van schreeuwende/dronken mensen op de gang. Normaal gesproken heb ik niet veel nodig om het goed te hebben in een hotel maar vond veel tegenvallen voor de prijs die we betaald hebben.

Normaal gesproken zou ik zeker veel positieve punten benoemen maar ik vond het eerlijk gezegd allemaal matig. Personeel was oke, ontbijt was zeker goed maar wel duur in vergelijking met andere hotels waar ik ben geweest. Van de hotelkamer had ik absoluut meer verwacht (begane grond: klein, geen raam dat open kon, niet gezellig.) Wat dat betreft was de locatie dan het beste, metro voor de deur of 15min lopen naar alle winkels. Dat was prima!

In rosse buurt bij metrostation Bülowstr. Mooi centraal tov mitte/kurfustendamm etc.

Het was jammer dat wij, ondanks onze boeking 7 maanden van tevoren, geen kamers bij elkaar op de verdieping/in de buurt hadden. Verder viel de grootte van de kamers tegen. Slechts één van onze 4 gereserveerde kamers kon herleid worden naar de foto's op de website. Kamers aan de voorkant zijn gehorig (aan druk kruispunt) maar ruimer dan de kamers beneden. Er werd zelfs een kamer aangeboden zo groot als een 2-persoonsbed + 50 cm aan één kant. Voor de prijs van een volwaardige 2-pers kamer. Nadat wij aangegeven hadden dat wij niet akkoord gaan met deze kamer werd het omgewisseld en kregen we een andere kamer (waar je aan 2-kanten net langs het bed kon lopen).

Kamer kids (5 pers).2 verdiepingen, mega groot met balkon (overdekt) op hoek bij kruispunt. Ligging (centraal). Ook parkeren is hier geen probleem (gratis aan de overkant onder metrostation). Let op: parkeren in parkeerkelder van het hotel kost maar liefst € 13 per dag).

• Beoordeeld op: 20 december 2016

Kerstmarkten in Berlijn bezoeken

Ontbijt was duur (€12,90 pppd). Je kunt veel goedkoper/leuker en lekkerder ontbijten in een van de metrostations en/of in 1 van de diverse cafe/restaurantjes. Daarnaast moest je extra bijbetalen voor gebruik van de sauna (€10,- pp). Dit was erg duur en viel ons tegen. Het is fijn dat de sauna er is en we hadden er graag gebruik van gemaakt; deze faciliteit had echter gratis moeten zijn.

Ideale locatie; naast U bahn Bulowstrasse. Berlijn verkennen wordt hiermee wel enorm makkelijk gemaakt. Daarnaast kun je gratis je auto parkeren onder het metrostation! Enorm ruime kamer (wij hadden een kamer aan de straatkant), je hoort wel wat verkeersgeluiden/metro maar dit is niet hinderlijk.

Grote kamers.

Gedateerd.

Grote kamers. Locatie goed. Tegenover metrohalte.

De grootte van de kamer

Oud hotel

De grootte van de kamer

Ruime en schone kamer.
    • Kamer met 5 Bedden

In de lobby meer zitjes.

Ruime en schone kamer.

• Familiekamer (4 Volwassenen)

Receptie mag meer interesse tonen

Het uitzicht en de grote vd kamer

Geen opmerkingen

Het uitzicht en de grote vd kamer

• Beoordeeld op: 10 februari 2018

Locatie goed, geen overbodige luxe, wel schoon.

De temperatuurregeling zou wel met een thermostaat mogen zijn.

Vlakbij het metrostation.

• Beoordeeld op: 1 februari 2018

Vele ambulances langs het raam

Ruime kamers

Zeer goed

Proper

super

Verbouwing

• Beoordeeld op: 7 oktober 2017

Kwam tegemoet aan onze verwachting

Eigenlijk niets

Goed degelijk hotel, zeker voor 1 overnachting

Prima ligging bij openbaar vervoer.

Weinig verlichting in de kamer en een hoop moeite moeten doen om warm water te krijgen in de douche.

Prima ligging bij openbaar vervoer.

• Beoordeeld op: 23 maart 2017

Short stay in Berlin.
    • Kamer met 5 Bedden

Douche is (te) klein. Omgeving voelt in de avond niet veilig.

Horeca in de omgeving

• Beoordeeld op: 20 februari 2017

lokatie

lokatie

• Beoordeeld op: 31 december 2016

Ligging van het hotel in Berlijn
    • Kamer met 5 Bedden

Vriendelijkheid personeel Prijs ontbijt per persoon, liever gezinsprijs, Helaas geen thee en koffie op de kamer

Ligging van het hotel in Berlijn

• Beoordeeld op: 29 december 2016

Metro dicht bij

Geen bar

Metro dicht bij

• Beoordeeld op: 22 oktober 2016

Goede locatie met prima ontbijt.

Het ontbijt was zeer goed.

• Beoordeeld op: 10 oktober 2016

Korte stedentrip.

er had wel een schilderijtje aan de muur mogen hangen.

U-Bahn station recht tegenover, goede snelle verbinding. Ruime kamer, geluidsdicht.

• Beoordeeld op: 13 mei 2016

Het ontbijt was uitstekend.

De straat waar het hotel aan ligt (Potsdamer allee) is erg druk en lawaaiig. Boek bvk een kamer op de hogere etages of aan de achterkant.

Het ontbijt was uitstekend. De ligging van het hotel is prima: de Brandenburger Tor is lopend in ca 20 min te bereiken, en er is een metrostation direct naast het hotel. Direct in de buurt zijn er parkeerplekken waar gratis van gebruik kan worden gemaakt.

• Beoordeeld op: 5 mei 2016

De ligging van het hotel.

Geen koffie of thee faciliteiten, niet op de kamer maar ook niet bij de receptie. Ontbijt duur.

De ligging van het hotel. Direct naast U bahnhalte Bulowstrasse. Centrale ligging om de stad te ontdekken. Goed bereikbaar met de auto die je in de garage kan parkeren onder het hotel voor 13 euro per dag

• Beoordeeld op: 14 februari 2016

Kamer vrij groot,licht en heel schoon.

Ontbijt is met 12,90 € pppd aan de dure kant en was niet in overnachtingsprijs geïncludeerd.

Kamer vrij groot,licht en heel schoon. Ligging onmiddellijk naast metrostation. Eenvoudige, maar gepaste en voldoende inrichting.

• Beoordeeld op: 31 januari 2016

Ideale ligging.

Matras is aan vervanging toe

Ideale ligging. Met een Metrostation voor de deur ben je met 2 haltes bij de Brandenburger Tor. Schone kamer met ruime badkamer.

• Beoordeeld op: 16 oktober 2015

De kamer was ruim en zeer comfortabel, ook de ligging was...

Het personeel achter de receptie was erg onvriendelijk. Ze konden niet goed Engels terwijl we zeiden dat ze gewoon Duits tegen ons konden praten. Echter wanneer we het niet goed konden verstaan kregen we direct een vies gezicht. Ook bij het uitschenken klopte het bedrag totaal niet. Volgens mij wilde ze ons het driedubbele bedrag laten betalen..

De kamer was ruim en zeer comfortabel, ook de ligging was perfect. Verder hadden we het ontbijt er apart bij geboekt, dit was zeer uitgebreid.

• Beoordeeld op: 26 juni 2015

Basic kamer met basis voorzieningen, niets meer, niets...

De parkeergarage was vol, een overnachting voor een persoon kwam neer op 140 euro per nacht voor een basis kamer, weegt niet op tegen een 'basic' kamer. De douchekop van de douche zat los en dat maakt het lastig douchen. De tweede avond dat ik er was vroegen we of ik bij iemand op de kamer mocht, daar werd 30 euro extra voor in rekening gebracht (bovenop de 140 euro). Er zouden extra handdoeken bij de receptie klaar worden gelegd, maar bij terugkomst was dit niet gebeurd.

Basic kamer met basis voorzieningen, niets meer, niets minder. Schone badkamer en het bed sliep heel lekker. Personeel is heel vriendelijk.

• Beoordeeld op: 10 juni 2015

Kamer was goed, bedden prima, personeel vriendelijk

Metro station was dicht vanwege renovatie, waardoor je een stuk moest lopen. Badkamer aan de kleine kant.

Kamer was goed, bedden prima, personeel vriendelijk

• Beoordeeld op: 20 mei 2015

Rustig

Metro vlak bij hotel is dicht tot aug 2015 Kamer voor 2 pers: Kingsize bed in smallsize room Kamer voor 3 pers: zeer ruim, goed bed voor de ouders, uitgeklapte zetel voor het kind was zeer harde "matras" Te veel licht door de blinden

Rustig Goed ontbijt Vriendelijk personeel Vlak aan de bushalte Degelijke bedden.

• Beoordeeld op: 5 mei 2015

De omgeving en de bereikbaarheid van het hotel is prima.

De kamer was uiterst klein en leek niet op die van de website. Je moest over elkaar heen klimmen om in bed te komen. Er was zelfs geen stoel om op te zitten.

De omgeving en de bereikbaarheid van het hotel is prima. Goede verbinding naar bezienswaardigheden

• Beoordeeld op: 3 mei 2015

Compleetheid van de kamer, centrale ligging en de...

Metrostation was gesloten vanwege de nieuwe lijn die gebouwd wordt of onderhoud of zoiets. Bereikbaarheid was lastiger.

Compleetheid van de kamer, centrale ligging en de mogelijkheid van de parkeergarage.

• Beoordeeld op: 30 april 2015

Als enige positieve punt kan ik de hygiene noemen.

De standaard kamer met queensize bed hadden wij geboekt. Toen we binnen kwamen dachten dat het een grap was. Het bed neemt vrijwel de gehele kamer in beslag. 3 zijden waren muur, dus je kon maar aan 1 kant uitstappen. Dit was een gangetje van 30 cm breed. Ook was het bed en badkamer maar opgemaakt voor 1 persoon. Vandaar dachten we dat het een fout was maar dit bleek toch echt niet. Erg misleidend allemaal. De wifi goed alleen moet je er wel op zien te komen. Dit valt tegen doordat, naar mijn inziens, de wifi een maximaal aantal connecties kan maken. Als topper ligt het hotel inderdaad middenin de tippelzone. Als je van de goede kant komt zie je het nauwelijks, maar als je vanuit de metrohalte kurfurstenstrasse komt is het nadrukkelijk aanwezig. Geen veilig gevoel.

Als enige positieve punt kan ik de hygiene noemen..

• Beoordeeld op: 14 maart 2015

Gratis wifi in het hotel

De ligging, hotel is gelegen in de prostitutiebuurt van Berlijn. Baliemedewerker kon zelf geen fatsoendelijk duits, betaalde met groot geld en kon mij alleenmaar munten teruggeven. Water van de douche wisselde steeds van warm naar koud, douchebak was tevens erg hoog van de grond waarbij je bijna onderuit ging als je uit de douche stapte Geen bar in het hotel Erg luidruchtig, hoorde alles wat er op de gang gebeurde en wat er boven je gebeurde Hele dunne dekens Kamer was erg vies Niet aan te raden voor de zakelijke reiziger

Gratis wifi in het hotel Scherpe last-minute prijs.

• Beoordeeld op: 31 januari 2015

Ik had voor een habbekrats een familiekamer voor mij alleen...

Er was gekleurd licht boven het ontbijtbuffet, wat er niet zo smakelijk uit ziet. Kritiekpuntje is de opslag van de bagage. Daar is geen aparte ruimte voor, wat ik toch gek vind voor een Business hotel. Je wilt toch graag dat je laptop veilig opgeborgen is. Ik raad aan een aparte bagageruimte / opslag met nummertjes of ontvangstbewijsje voor de vertrekkende gasten.

Ik had voor een habbekrats een familiekamer voor mij alleen aks individuele reiziger gereserveerd. Ik dacht dat ik een achterafkamertje kreeg, maar niets was minder waar: ik kreeg de mooiste en grootste kamer van het hotel. Ik reis heel wat af, maar deze kamer behoort toch tot een van de meest memorabele. Ik zat in de ei-vormige kamer op de eerste verdieping met rechtstreeks uitzicht over de kruising en het mooie metrostation. Grote ramen: het leek wel of ik in een etalage logeerde. Vreemd genoeg kijkt bijna niemand naar je, zodat je ongestoord mooi naar anderen kunt kijken. De kamer was geluidsdicht en dat was maar goed ook! Ik kwam er later achter dat mijn kamer een kantoor geweest was, vandaar de gigantische afmetingen, incluief keukenblok (geen kookgelegenheid), tafel met 6 stoelen en balkon. De badkamer stond niet in verhouding tot de kamer; deze was eenvoudig met een douchebak met gordijn. De ventilatie was ronduit slecht te noemen en de temperatuur was 's nachts veel te heet en niet zelf te regelen. Er kwamen mensen kijken hiervoor, dus ws is het in de toekomst verholpen. Ontbijt was goed, zoals eigenlijk altijd het geval is in Duitsland.

• Beoordeeld op: 18 januari 2015

rustig

zeer dun kussen luidruchtige ventilatie in badkamer blijvende sigarettengeur in rookvrije kamer (wij zijn niet-rokers)

rustig goede verbinding met openbaar vervoer

• Beoordeeld op: 25 mei 2016

mooie kamer, lekker bedden ontbijt was prima

mooie kamer, lekker bedden ontbijt was prima

• Beoordeeld op: 15 mei 2016

Personeel zeer behulpzaam

Op kamer hing een vreemde lucht. Ontbijt viel erg tegen voor die prijs. Was verleden jaar beter.

Personeel zeer behulpzaam

• Beoordeeld op: 10 mei 2016

Rustige kamer.

Extra kussen werd gemist. Instap douchecabine abnormaal hoog.

Rustige kamer.Schoon. Vriendelijk personeel.

• Beoordeeld op: 2 mei 2016

Locatie, OV-verbindingen in omgeving, ruime kamer

lichtwering door gordijnen was onvoldoende

Locatie, OV-verbindingen in omgeving, ruime kamer

• Beoordeeld op: 1 mei 2016

Ligging en vriendelijkheid personeel.

Ligging en vriendelijkheid personeel.

• Beoordeeld op: 26 maart 2016

Goed en uitgebreid ontbijd

Goed en uitgebreid ontbijd

• Beoordeeld op: 1 maart 2016

De kamer was prima.

De hoofdkussen waren te plat en te zacht.

De kamer was prima. We zaten in 4 persoonskamer en deze was ruim genoeg. De bedden waren goed

• Beoordeeld op: 9 februari 2016

Het zijn erg harde bedden

Het zijn erg harde bedden

• Beoordeeld op: 29 januari 2016

Goed ontbijt

Handdoeken werden niet dagelijks gewisseld

Goed ontbijt

• Beoordeeld op: 14 januari 2016

De liigging van het hotel.

De liigging van het hotel.

• Beoordeeld op: 10 januari 2016

ruime kamers, gelegen tegenover de metro, loopafstand...

personeel blinkt niet uit in vriendelijkheid

ruime kamers, gelegen tegenover de metro, loopafstand potsdammerplatz (kwartiertje)

• Beoordeeld op: 23 december 2015

locatie

weinig te doen in de omgeving

locatie

• Beoordeeld op: 3 december 2015

zeer goed en uitgebreid ontbijtbuffet

1van de 4 geboekte kamers was heel klein. we kregen hierover een rare uitleg.

zeer goed en uitgebreid ontbijtbuffet

• Beoordeeld op: 12 oktober 2015

Een perfecte locatie

De kamer was nogal klein. je had enkel een smal pad om te kunnen lopen, je kunt elkaar niet passeren

Een perfecte locatie

• Beoordeeld op: 18 september 2015

Geen bad aanwezig, en verduistering kamer niet optimaal

Geen bad aanwezig, en verduistering kamer niet optimaal

• Beoordeeld op: 20 augustus 2015

Basic hotel maar erg fijne ruime kamer.

Tippelzone. Dunne kussens

Basic hotel maar erg fijne ruime kamer. Schone badkamer. na 2 nachten schoon beddegoed. Centrale ligging.

• Beoordeeld op: 9 augustus 2015

Super locatie en grote kamer.

Helaas heen airco bij 38 graden...

Super locatie en grote kamer.

• Beoordeeld op: 28 juli 2015

De muren waren erg dun.

De muren waren erg dun.

• Beoordeeld op: 19 juli 2015

Goede slaapkamer

Goede slaapkamer

• Beoordeeld op: 13 juli 2015

- goede locatie dichtbij metro en bus

- 's avonds niet veel vertier in de buurt

- goede locatie dichtbij metro en bus - ruime kamer

• Beoordeeld op: 14 mei 2015

Goed hotel, vriendelijk personeel, ligging zeer goed.

Goed hotel, vriendelijk personeel, ligging zeer goed. openbaar vervoer voor de deur.

• Beoordeeld op: 7 mei 2015

Heerlijke ruime kamers;

Lawaaiige omgeving; maar was te doen.

Heerlijke ruime kamers; prima met een gezin.

• Beoordeeld op: 2 mei 2015

Goede locatie en grote kamer

Goede locatie en grote kamer

• Beoordeeld op: 28 april 2015

confortable

confortable

• Beoordeeld op: 27 april 2015

Lekkere bedden

In richting van de kamer

Lekkere bedden

Ontbijt - locatie

• Beoordeeld op: 6 januari 2015

Correct verzorgde kamers.

Geen bar aanwezig.

Correct verzorgde kamers. Alle nodige accommodatie is aanwezig.

Er zijn ook 25 beoordelingen zonder commentaar. Deze beïnvloeden de algemene beoordelingsscore.

Bekijk de galerij met reizigersfoto's van Novum Hotel City B Berlin Centrum