Beoordelingen over Hotel Elba am Kurfürstendamm - Design Chambers

Bleibtreustr. 26, Charlottenburg-Wilmersdorf, 10707 Berlijn, Duitsland

#178 van de 579 hotels in Berlijn

Zijstraat Kurfürstendamm

Een beetje gehorig maar niet echt storend.

Geweldige ligging en net hotel. Goede bedden en een heerlijk ontbijt met daarbij diverse extra’s. En schoon!

Charmant hotel met prima ligging

Wifi zeer zwak Openingsuren receptie en ontbijt buffet erg beperkt, daarom is dit hotel minder geschikt voor zakenreizen.

Charmant gebouw, propere en mooi ingerichte ruime kamers Top ontbijtbuffet

Heel aangenaam

Fantastisch verzorgd en uitgebreid ontbijtbuffet Authentiek "herenhuis", smaakvolle inrichting Voor deze categorie hotel echt zijn geld waard!

een topstad die zijn verleden niet verbloemt.Knap!!!

De kamer mag opgefrist worden.Badkamer is piepklein.

Een wat verouderd hotel.Voldoet omdat met toch meestal buiten het hotel vertoeft.Wel goed gelegen aan U bahn en goede busverbinding naar de luchthaven.

Voor herhaling vatbaar.

De douche/toiletruimte was nogal klein. Wel goed te doen.

Het ontbijt was prima evenals de kamer. Aangename buurt en goede verbinding met het centrum

Prima ontbijt en fijne bedden

De kamer was netjes, maar de hal kon wel een verfbeurtje gebruiken.

Het ontbijt was echt fantastisch! We konden onze fietsen op een veilig manier stallen. We hadden een balkonnetje. De bedden lagen heerlijk

uitstekend hotel voor een stedentrip

er was geen minikoelkastje op de kamer

Voortreffelijke locatie, dicht bij Kurfurstendamm Prima ontbijt met veel extra's Goede bedden Koffie- en theevoorziening op de kamer Zeer rustige omgeving (wij hadden een kamer gelegen aan de binnentuin), geen enkel straatgeluid te horen terwijl we toch midden in Berlijn waren.

Hotel Elba is een prima en heerlijke plek voor een paar dagen Berlijn!!

Het is een oud pand! daar kraken de vloeren nogal.... en op onze kamer was dat behoorlijk!

Het ontbijt was fantastisch! heb zelden ergens zo'n uitgebreid ontbijt gehad! Vooraf hoef je niet te boeken, je mag spontaan aanschuiven. En voor het kleine bedrag van 9.50 euro!! Top.

Leuk hotel in authentiekBerlijns huis.

Grootte van de kamer.

Leuk hotel in authentiekBerlijns huis. De lift was antiek, uit 1912! Rustig, leuke straat met veel restaurants en aan het eind vd straat, op nr 2 een fantastische jazzclub. Kamer iets minder mooi dan op foto leek, maar prima. Het ontbijt is inderdaad fantastisch, in een soort grote huiskamer.

Iedere ochtend werd een super ontbijt verzorgd, waaraan...

De kamers zijn wel gehorig, dus met wat luidruchtige buren naast je heb je wel pech. De badkamer is mooi, maar wel heel klein en de afzuiger in de badkamer maakt het geluid dat vergelijkbaar is met een bladblazer.

Iedere ochtend werd een super ontbijt verzorgd, waaraan niets ontbrak. Ligging van het hotel is eveneens uitstekend, net achter de Kurfustendamm en het metrostation is op een paar minuutjes loopafstand.

Heerlijk rustig op een goede locatie

Echt een minpuntje was de ienie mienie badkamer. Wel een goede douche, maar zo klein. Douche, wc en wastafel op ongeveer 3 vierkante meter.

Heerlijke rustige kamer, lekker bed, superschoon.

Heerlijk hotel om met een gezin Berlijn te verkennen.

Op de kamers was het koud. Nu was het ook voor Berlijnse begrippen koud met nachttemperaturen rond de -10. Zelfs extra dekens konden er niet tegenop.

Ontbijt was fantastisch!

Prima liggen, super ontbijt en correct, vriendelijke bediening.

Wij boekten een 3 persoonskamer en we hadden expliciet geboekt voor 3 aparte bedden. De derde persoon sliep in een slaapbank, waarvan de matras gebogen was. Achteraf gezien had ik dit best meteen aangekaart. Ik denk dat ze me dan ook vooruit zouden geholpen hebben gezien de behulpzaamheid.

Het ontbijt was heerlijk. Veel keuze en meer dan gewoonlijk. Vooral de kaastaart en de eigengemaakte slaatjes waren verrassend lekker. De ligging is natuurlijk ook prima. Het was fijn zowel kort aan de metro te verblijven als ook kort aan de bushalte naar de vlieghaven gezien ons verblijf van 4 dagen...

• Beoordeeld op: 29 december 2017

Sfeervol verblijf met een subliem ontbijt

De lift is enigszins verouderd (werkt overigens uitstekend), voor mensen die het niet zo op liften hebben, is dit een uitdaging. De huiskamer (centrale ruimte, lobby) was al om 14.00 uur gesloten, omdat de receptie niet meer aanwezig was.

Wij hadden een kamer met een prachtige houten vloer, dit was een meerwaarde. Sfeervolle kamer met hoge plafonds, ruim genoeg voor 3 personen (we hadden een vierpersoonskamer, dan is deze te klein). Bedden sliepen uitstekend. Ontbijt subliem

Enorm goed hotel!

Het enigste minpuntje dat we zouden kunnen geven, is de vriendelijkheid van het personeel. Maar dat is iets typisch bij bijna elke duitser. Het personeel was niet supervriendelijk of behulpzaam. Desondanks een enorm goed verblijf gehad!

Wij verbleven in kamer 28, die fantastisch groot en mooi was! De badkamer was daarentegen wel wat kleiner. Wij waren zeer tevreden met het hotel en de kamer. We hebben zelf geen onbijt op hotel genomen, dus daar kunnen we niet over oordelen. De locatie vonden we ook zeer goed!

Heerlijk ontbijt, veel verse producten, en zelf gemaakte...

Heerlijk ontbijt, veel verse producten, en zelf gemaakte smoothies, taart enz. Ziet er erg netjes en verzorgd uit. Prima locatie om de stad te verkennen.

Heerlijk centraal gelegen hotel

Eigenlijk niet zo veel. Alleen was de dame van de receptie bij het uitchecken erg ongeïnteresseerd en onbeleefd. Wel een puntje van aandacht voor het hotel. Jammer!

Het hotel ligt centraal gelegen, direct naast de winkelstraat Kurfürstendamm en dichtbij twee stations, zodat je heel gemakkelijk Berlijn kunt ontdekken. Bij aankomst werden we (in vloeiend Engels) vriendelijk geholpen door de dame bij de receptie. We hadden een redelijk ruime en zeer schone kamer met een balkonnetje. Het ontbijt is super lekker, alleen waren de broodjes en quiches vaak al op toen wij gingen ontbijten (09.00/09.30uur). Bij navraag kregen we het alsnog. Het hotel heeft ook een klein gezellig binnentuintje.

Heerlijk verblijf

Fantastisch ontbijt, sfeervol ingericht, gezellig terras, en mooie ruime kamer met koffie / thee faciliteit. in de omgeving genoeg restaurants om 's avonds te eten. Geen geluid van andere kamer of lift te horen.

• Beoordeeld op: 15 juli 2017

Voor herhaling vatbaar.

Parkeren is een probleem, maar wat wil je ook in het hart van een wereldstad.

Niet eerder zo'n uitgebreid ontbijt aangetroffen. Geweldig !!! Rustige kamer met fijne bedden.

• Beoordeeld op: 1 juli 2017

Gezellig hotel op een prima lokatie

Gratis WiFi daar moet je niet veel van verwachten. Op de kamer werkte het nauwelijks.

De lockatie is prima , het is gelegen aan een gezellige winkelstraat en er zijn genoeg restaurants en terrasjes in de buurt. De kamer was groot en erg schoon. Het ontbijt was heerlijk, zo veel keus en telkens werd het bijgevuld

Het ontbijt was geweldig.

Het ontbijt was geweldig. Iedere ochtend ook net even weer anders. Prachtige ontbijtzaal. Mooie kamers, goede douche. Douchegel, bodylotion aanwezig. Koelkastje. Goede bedden. Mooie tuin om in te zitten. Personeel okay. Parkeren voor €7;-- per dag in de straat. Je krijgt dan een kaart van het hotel.

• Beoordeeld op: 12 mei 2017

Het ontbijt was zalig, zelden zulke gevarieerde ontbijt...

Is een oude huis met zijn charmes...isolatie niet denderend, moet geluk hebben met de buren en diens kinderen. Het ontbijt maakt het goed ;-)

Het ontbijt was zalig, zelden zulke gevarieerde ontbijt genoten. Dikke pluim hiervoor. Duidelijk met liefde en passie gedaan. Vriendelijk en hulpzaam personeel. Beveiligde parking aan 15 Eur/dag in andere hotel verderop. Ideale ligging om Berlijn te verkennen en hop on/off te nemen. Is een uur wandelen tot de Brandenburg en Reichstad.

Een gemiddeld redelijk verblijf

Badkamer had groter gemogen (2 x 1,75m). Lift is aanwezig, maar deze gebruik je liever niet dan wel.

Kamer was goed, badkamer te klein. Ontbijt was goed. Het is een gebouw met houten krakende en piepende vloeren.

Goede locatie, met eenvoudige, maar prima kamers en fantastisch ontbijt

Kleine tv op de kamer, de bijzetbedden voor de kinderen waren erg eenvoudig.

Fantastisch ontbijt, heel uitgebreid. Gezond: veel fruit, salade, verschillende soorten yoghurt, volkoren broodjes. Maar ook met lekkere verleidingen zoals taart, poffertjes, berliner bollerjes. Mooi pand in een goede buurt met veel restaurants.

• Beoordeeld op: 27 april 2017

Heel fijn hotel. Ontbijt is top !

Douche wat klein

Prachtig gemoderniseerde kamer. Ruim. Ligging hotel uitstekend. Goede prijs. Heel erg uitgebreid ontbijt, met ongewone gerechtjes, erg leuk. Historische details.

Romantisch hotel met karakter

Badkamer klein, maar wel schoon en nieuw. Koffie aan de slappe kant, maar dat lijkt gebruikelijk in Duitsland. Geen minibar.

Ontbijt top. Miste wel wat standaard aanbod zoals roerei, ontbijspek. Veel kleine hapjes en vis. Ruime kamer (comfort) met hoog plafond en balkon.

• Beoordeeld op: 14 april 2017

Prijs/ kwaliteit dik in orde !

Wifi : te langzaam Kwaliteit terrasje: losse vloerplanken en niet zuiver

Ontbijt was zeer uitgebreid en lekker, gezellige ontbijtzaal . Ligging van het hotel ivm openbaar vervoer is prima: 5 minuten wandelen voor bus en U-bahn S-bahn 10 minuten wandelen Buslijn 109 rechtstreeks vanaf Tegel-airport . Kurfurstendamm ook op 5 minuten wandelen. Géén hinder van stadslawaai. (kamer 103 beneden verdieping)

• Beoordeeld op: 24 maart 2017

Prima verblijf voor een stadstrip Berlijn.

Er viel niets tegen of misschien toch? Op reis eet ik graag bij mijn ontbijt een roerei of gebakken ei, dat was het enige dat in mijn verwachting ontbrak.😀

Het ontbijt was prima verzorgd en de kamers schoon, rustige ligging en volgens verwachting. De ligging uitstekend met de metro in de buurt. Aantal bezienswaardigheden op loopafstand. Vriendelijk en hulpvaardig personeel.

• Beoordeeld op: 15 maart 2017

fantastische lokatie op een ideale plek in Berlijn

De entree is nogal verwarrend met allerlei deuren naar verblijven.

het ontbijt was bijzonder lekker, allerlei heerlijke hapjes. het leek wel een tapas buffet.

• Beoordeeld op: 9 februari 2017

Het heerlijke ontbijt maakt alles goed.

Geluiden uit naastgelegen kamers. Kleine badkamer. Geen bar/lounge aanwezig.

Het heerlijke ontbijt maakt alles goed. Fijn bed. Vriendelijk personeel.

• Beoordeeld op: 4 januari 2017

Goed hotel op een goede locatie.

Ontbijt was goed,de bedden waren goed 1 van de 2 kamers was iets te klein, badkamer was schoon en elke dag werd de kamer schoon gemaakt.en de locatie was goed.

• Beoordeeld op: 20 december 2016

Wunderbar!

Het ontbijt was boven verwachting; erg verrassend en lekker. Dagelijks verzorging van bed en nieuw linnengoed. Heerlijk. Parkeerkaart voor een plekje in de buurt.

• Beoordeeld op: 26 november 2016

Goed hotel in fijne buurt

De wifi viel regelmatig weg, waarschijnlijk ivm ligging kamer aan het eind van de gang, want aan het begin van de gang was het signaal nog goed... Moet toch eenvoudig op te lossen zijn mbv. signaalversterker oid.

Goed ontbijt met allerlei lekkere hapjes, die je ergens anders niet zo gauw tegenkomt. Ligging ideaal (ik bedoel niet het matras....) in zeer prettige buurt

• Beoordeeld op: 29 oktober 2016

Het was in alle opzichten een prettig verblijf

Afspraken die betreffende de kamer waren gemaakt zijn niet nagekomen. Het personeel zat ergens achteraf in een kamertje. Tijdens het verblijf geen personeel gezien.

Het ontbijt was prima. De kamers waren comfortabel en netjes. Bijna aan de Kurfurstendam gelegen en nauwelijks last van geluid.

• Beoordeeld op: 5 oktober 2016

Prima hotel om te verblijven tijdens een stedentrip, vooral door gunstige ligging.

Het hotel is een vrij oud gebouw, dat heeft zijn charmes maar mist wel wat hedendaags Hotelcomfort. Wel ruime en vooral schone kamers!

Goede ligging dicht bij U-bahn en diverse busverbindingen

• Beoordeeld op: 3 oktober 2016

Prima hotel voor een paar dagen Berlijn, maar verwacht geen luxe.

De lift is erg klein om met een kinderwagen te gebruiken, daarnaast moesten we eerst een aantal treden de kinderwagen omhoog tillen voordat je bij de lift komt. Is niet rolstoel/kinderwagen toegankelijk dus. Wat ons ook tegenstond is dat de badkamer er eigenlijk erg leuk uitzag alleen dat er dan voor een douchegordijn wordt gekozen wat ook nog eens totaal geen functie had want de badkamer was na ieder gebruik drijfnat. Ook vonden we de laatste dag bij het inpakken een bedorven appel onder het bed, er kan dus iets beter worden schoongemaakt.

Ontbijt was top! Locatie erg goed en voor 7 euro per dag kun je via het hotel een parkeerkaart krijgen.. voor die locatie (uberhaubt 7 euro) is het geen geld! Prima hotel voor een paar dagen Berlijn, maar verwacht geen luxe.

• Beoordeeld op: 17 september 2016

Voor herhaling vatbaar!

Geen airco op de kamer

Het ontbijt is meer dan prima: uitgebreid en lekker! Mooie uitvalsbasis voor de highlights in Berlijn. Maar vergeet vooral de nabije buurt niet: heerlijke eettentjes en goede sfeer.

• Beoordeeld op: 10 augustus 2016

Waar voor je geld

Parkeergelegenheid. Wij hadden geluk dat wij direct tegenover het hotel konden parkeren maar anders is het echt zoeken naar een plekje. Tip: gebruik de parkeerkaart van het hotel voor 7 euro per dag. En houdt rekening met het groene vignet wat vereist is in Berlijn.

Prima ontbijt, prima kamer al is de badkamer wat klein voor een familiekamer. Ondanks dat je direct aan de drukke Kurfursterdam zit merk je daar weinig van. Op deze manier is het fijn om een citytrip te maken in Berlijn

• Beoordeeld op: 7 augustus 2016

Gezellig, sfeervol hotel op prima locatie. Ontbijt fantastisch.

Er was geen airco. Daarom met de ramen open geslapen. Veel lawaai op straat door restaurant met buitenterras aan de overkant.

Ontbijt was fantastisch, kamers ruim, locatie heel goed. Leuke restaurantjes in de buurt. Metrostation op 5min. lopen.

Prima hotel op goede locatie

Geen idee. Prima hotel

Prima prijs/kwaliteit verhouding

Prime

Jaren 70 vorige eeuw interieur

ontbijt

ontbijt

super fijn hotel in een hippe straat van Berlijn

Het ontbijt was erg goed verzorgd!

Goed hotel voor citytrip Berlijn

De inrichting van de kamer vonden we een beetje somber en niet meer van deze tijd

Goede ligging voor verkenning Berlijn. Mooi ontbijtbuffet

Ontbijt was goed en zeer uitgebreid.

Kamers zijn zeer gehorig. Parkeren is goed maar kan af en toe wel zoeken naar een plek zijn.

Ontbijt was goed en zeer uitgebreid.

Het ontbijt was heel goed

Ruimte badkamer

Het ontbijt was heel goed

Comfortabele kamer met heerlijk ontbijt

Niet midden het centrum, maar de metro is vlakbij, zwakke wifi

Heel erg uitgebreid en lekker ontbijt, nette kamers, goed bed, vriendelijk personeel

Super ontbijt!

Super ontbijt!

• Beoordeeld op: 27 april 2018

Ruime kamer op een fijne plek in Berlijn.

Ruime kamer op een fijne plek in Berlijn. Rustig maar midden in de stad.

Perfect moeder dochter weekend!

Het ontbijt was geweldig! Alleen maar verse producten. Kamer heel groot en veel luxe!

Heerlijk ontbijt en mooie kamer die gunstig gelegen is in...

De WiFi werkte niet op de kamer en het was er heel warm.

Heerlijk ontbijt en mooie kamer die gunstig gelegen is in het centrum van Berlijn!

Weekendje weg

Douchewater liep nauwelijks weg en liep na enkele seconden al over de douchebakrand

Ontbijt was geweldig

• Beoordeeld op: 9 maart 2018

Zeer uitgebreid ontbijt.

Er was geen verwarming in de badkamer wat wel jammer was.

Zeer uitgebreid ontbijt. Mooie kamer - grote bedden

Heerlijk!

Fijne grote familiekamer en een fantastisch ontbijtbuffet!

Mooie kamer in oud pand

Mooie kamer in oud pand

Een thuis gevoel

Trap . Ingang

Ontbijt en kamer

• Beoordeeld op: 25 november 2017

Ideaal verblijf om van hieruit Berlijn te "doen

Wifi wat zwakjes.

Heerlijk ontbijt, sfeervolle rustige buurt.

• Beoordeeld op: 4 november 2017

Fantastisch ontbijt

Fantastisch ontbijt

prima hotel, goede prijs/kwaliteit.

het weer

Rustig, goede bedden,schoon,ligging,parkeren om de hoek aan de straat voor 7 euro per dag.

• Beoordeeld op: 14 oktober 2017

City trip Berlijn

Kleine badkamer

Mooi gezellig interieur. Zoals een huiskamer. De gang mag opgeknapt worden maar de rest goed.

• Beoordeeld op: 8 oktober 2017

Comfortabel hotel, uitstekend gelegen en ideaal voor een citytrip in deze levendige stad

De badkamer was piepklein. De wifi was slecht (3e verdieping)

Uitstekend gelegen. Heel comfortabel. Heel verzorgd ontbijt.

• Beoordeeld op: 30 september 2017

Prijzig voor de kamer die je krijgt, hygiëne was oké. Badkamer was veel te klein!

Kamer was enorm klein

• Beoordeeld op: 27 september 2017

Ligging van het mooie oude pand in de stad

Ver van luchthaven en slechte aanduiding waar de sleutel af te halen was.

Ligging van het mooie oude pand in de stad

Prima hotel om stedentrip van enkele dagen.

De badkamer had wat groter mogen zijn

Dicht bij het centrum, goed ontbijt en vriendelijk personeel

Mooie plek

Mooie plek

Ligging/Ontbijt, vriendelijke mensen.

De afmeting van de kamer, voor een comfort kamer toch iets meer ruimte verwacht zeker de badkamer.

Ligging/Ontbijt, vriendelijke mensen.

• Beoordeeld op: 14 juli 2017

Concertbezoek U2

De ligging, vlakbij de grote stad, duurdere winkels, goede eet gelegenheden en kort bij de Metro

• Beoordeeld op: 13 juli 2017

Aangenaam

Kon wat vriendelijker

Ontbijt was uitstekend

• Beoordeeld op: 12 juli 2017

Het Ontbijt was heerlijk en elke dag verrassend!

Het Ontbijt was heerlijk en elke dag verrassend!

Fantastisch ontbijt!

Fantastisch ontbijt! Mooie kamers!

• Beoordeeld op: 24 mei 2017

Heerlijk hotel

• Beoordeeld op: 5 mei 2017

mooie kamer, lekker ontbijt, vriendelijk en behulpzaam...

mooie kamer, lekker ontbijt, vriendelijk en behulpzaam personeel, goed bereikbaar hotel, restaurants en café's in de buurt

Zeker voor herhaling vatbaar. Heerlijk ontbijt!

Ontbijt was perfect.

Berlijn is een mooie stad om drie dagen te bezoeken.

Afwerking in de kamer en gang.

Locatie en ontbijt.

• Beoordeeld op: 4 maart 2017

Enorm goed ontbijt! Propere badkamer!