Beoordelingen over Hotel Königsseer Hof Dit is de officiële sterrenclassificatie die door een derde partij aan de accommodatie is gegeven - de Hotelstars Union. De accommodatie is vergeleken met de industriestandaard en beoordeeld aan de hand van de prijs, faciliteiten en aangeboden diensten. Gebruik de sterrenclassificatie om uw verblijf te kiezen!

Seestraße 6, 83471 Schönau am Königssee, Duitsland

#15 van de 17 hotels in Schönau am Königssee

6,2

Slechte ervaring.
    • Penthouse Suite

Het appartement is in slechte staat aan getroffen. Geen gordijnen op de etage en kapotte lamellen. Deurtjes vielen uit de kastjes en er was geen fatsoenlijk keukentje, laat staan spullen die daar in thuis horen. Wij waren met vier volwassenen en er was voor drie personen badgoed neergelegd. Ook was er geen normale zithoek voor vier personen. Op het balkon konden andere gasten komen die dan je slaapkamer in konden kijken daar er geen gordijnen zijn. Dit gemeld hebbende bij de manager kregen wij te verstaan dat alles is zoals het hoort en moesten ons beklag maar bij de organisatie doen en of bij de rechter. Ook is het volgens de manager niet mogelijk dat andere gasten op het balkon konden komen. Wij hebben echter echt niet, tot twee keer toe spoken gezien. De ontvangst bij aankomst was ook ver beneden peil. We vroegen om een andere kamer maar dat kon niet. De manager liep weg en de deur ging hard achter hem dicht. Hij kwam terug en dreigde de politie te bellen. We hebben er 1 nacht geslapen en zijn voor de 2e nacht naar een ander onder komen gegaan. Jamer voor extra kosten. Voor ons nooit meer in dit Hotel. Wel moet ik vermelden dat het ontbijt goed te noemen was.

Goed ontbijt

• Beoordeeld op: 11 februari 2018

Prima prijs-kwaliteit verhouding op geweldige locatie.

Inchecken viel tegen. Misschien lag het aan de lange reis, maar het kwam op ons over dat het personeel het laat vond en er geen zin in had. Gelukkig konden we na het inchecken nog wel wat drinken.

Mooie locatie in Zuid Duitsland. Ruime kamers. Uitstekend ontbijt.

Qua ligging perfect, qua kwaliteit/prijsverhouding te duur.
    • Penthouse Suite

We waren met twee gezinnen in het penthouse, dus 8 personen in totaal. Ik zou alleen zelf deze accommodatie verhuren aan 6 personen. Er zijn 6 redelijke bedden, maar twee moesten op een slaapbank en die was keihard. Het penthouse bestaat uit twee lagen. Geen 1 ruimte is afsluitbaar, dus geen aparte slaapkamer. Dus niet geschikt voor kleine kinderen die bijv snel uit bed klimmen. Er is dus ook een open trap. Tevens waren er bij de bovenste etage geen gordijnen! Dus smorgens veel licht in de kamer. Ook was er 1 raampartij met lamellen. Hiervan waren er een stuk of 8 weg. Tevens kon je ze niet meer opendraaien, was gewoon stuk. Ook was de sleutel van de badkamer niet meer aanwezig, wat niet echt handig is als je met 8 man in de woning zit... Dus veel achterstallig onderhoud en dat is natuurlijk jammer voor zo'n mooie locatie. Je betaald dus echt voor de locatie, maar persoonlijk vondt ik het dus te duur voor het gene, wat je krijgt.

De locatie is perfect, je zit op wandelafstand van de koningsee. Ontbijt was goed, voor elk wel wat te krijgen. Ook voor de terugweg mochten we een extra broodje smeren. Elke dag wordt het bed netjes weer opgemaakt en liggen er weer schone handdoeken. Badkamer was super groot en netjes!

• Beoordeeld op: 22 juni 2017

bekijk de fotos vooraleer te boeken ramen poetsen is ook hun sterkste kant niet

kamer en kamerservice was niet in verhouding met de gevraagde prijs. vb. er stond een warmwaterkan voor koffietje alleen er waren maar 2 zakjes koffie en op is op gedurende de volledige tijd van verblijf is er maar 1 keer 2 extra zakjes koffie bijgeplaatst, uit. idem voor douchezeep er stonden enkele flacons bij aankomst en op is op de poetsdienst plaatst geen nieuwe u moet ze extra vragen aan de receptie. de stop van de gebarsten lavabo is waarschijnlijk ook al jaren zoek. tijdens de dag constant lawaai van stationair draaiende bussen op de parking recht voor hotel met geur en lawaaihinder. dancing op 150 meter tijdens de WE. s 'nachts onmogelijk te slapen wegens lawaai en dronkenmansgelul. onmogelijk iets te nuttigen in restaurant van hotel wegens gesloten. restaurant is nu gebruikt als stapelplaats gordijnen hangen af schots en scheef en niet onderhouden, jammer van het zicht als je s' morgens in de ontbijtzaal zit en op deze troosteloze zaal doorkijk hebt tijdens het nuttigen van ontbijt. indien je 1 dag vroeger wilt vertrekken niettegenstaande 5 dagen op voorhand aangegeven wordt er een boete aangerekend van 80% van 159 € = 127.20 € waar zijn we mee bezig wanneer er anders vermeld staat dat annulatie met 3 dagen vooropzeg gratis is en je toch in totaal 9 dagen blijft ipv 10 tot slot wanner je de nota wenst te betalen rekent het hotel je nog 1.8% extra kosten aan voor betaling met bankkaart wat ook nergens vermeld stond en wat wij tot op heden in nog geen enkel hotel hebben meegemaakt, echt ongehoord ze sturen u naar een geld automaat maar daar kan je onmogelijk 1.700 € afhalen. na veel palaveren hebben ze dan toch de 1.8% laten vallen omdat ik zo kwaad kwam en gewoon dreigde niet meer te betalen en een storting te doen van uit België zonder kosten. eigenaars nu Hongaren, accommodatie niet meer onderhouden zoals verwacht o wee de mensen die daar binnen enkele jaren naartoe gaan.

ontbijt was ok, gelukkig

• Beoordeeld op: 11 april 2017

Indrukwekkend

Jammer dat er geen vermelding is bij de boeking wanneer het seizoen ingaat . Nu grepen wij continu mis wat de restaurants, de kabelbaan ( gesloten vanwege aanleg nieuwe kabelbaan) het kehlsteinhaus (een hoofdreden waarom wij daar heen gingen) en de bar in het hotel. Winkeltjes etc. Hotel heeft geen lift maar ziet er goed uit ( Echt Beiers ). Ontbijt zoals gemiddeld in Duitsland ( ben daar veel op diverse plekken geweest) vond ik wat basaal , eentonig met weinig variatie. Als je dit afzet tegen prijs/kwaliteitsverhouding Sauerland .

De ligging is grandioos. De kamer een balzaal en de bedden lagen voor Duitse begrippen grandioos. Personeel erg vriendelijk en ze doen hun best het ons naar de zin te maken. VVV dicht in de buurt evenals de kabelbaan.Dicht bij het meer en uitgestrekte wandel mogelijkheden met diverse moeilijkheid gradaties. Veel te beleven binnen als buiten in de omgeving. Ontbijt werd goed aangevuld en je hoefde geen honger te hebben.

Fijn!!!
    • Driepersoonskamer met Balkon

Alles was fijn!! Schone en ruime suite hadden wij en het ontbijt was goed!

• Beoordeeld op: 17 juni 2017

Goed verzorgd ontbijt.
    • Driepersoonskamer met Balkon

Kamer voor 3 was te klein.

Goed verzorgd ontbijt.

• Beoordeeld op: 5 april 2016

Super ligging en zeer vriendelijke gastvrouw.

Super ligging en zeer vriendelijke gastvrouw. Zeer gemoedelijke sfeer… mooi en ruime kamer met geweldig uitzicht! Ontbijt goed: alles wat men nodig heeft! Parking naast het hotel. Op amper 100m het meer… idyllisch gewoon! We hebben opnieuw geboekt...

• Beoordeeld op: 15 december 2015

een van de weinige hotels die in het laagsziezoen nog open...

een van de weinige hotels die in het laagsziezoen nog open zijn uitstekend gelegen om de bobsleewedstrijden te bezoeken ruime parking voor de deur