3. Hotelbeoordelingen: Noordrijn-Westfalen
  4. Hotelbeoordelingen Keulen
  5. Beoordelingen van Mercure Hotel Köln City Friesenstraße

Beoordelingen over Mercure Hotel Köln City Friesenstraße Dit is de officiële sterrenclassificatie die door een derde partij aan de accommodatie is gegeven - de Hotelstars Union. De accommodatie is vergeleken met de industriestandaard en beoordeeld aan de hand van de prijs, faciliteiten en aangeboden diensten. Gebruik de sterrenclassificatie om uw verblijf te kiezen!

Friesenstraße 44-48, Altstadt-Nord, 50670 Keulen, Duitsland

7,2

7,2

• Beoordeeld op: 1 april 2024

• Standaard Kamer met Queensize Bed

Veel lawaai s.avonds op straat

• Beoordeeld op: 5 maart 2024

Voldoende
    • Privilege Tweepersoonskamer met 2 Aparte Bedden

Beetje toe aan renovatie. Kamer was benauwd hok, badkamer uit jaren 70

De bedden waren prima

• Beoordeeld op: 21 januari 2024

• Standaard Eenpersoonskamer

Inchecken en uitchecken duurt erg lang

Ligging bij datorysaak

• Beoordeeld op: 16 december 2023

Geef het volgende keer nog wel eens een kans anders boeken wij bij de concurrent
    • Standaard Kamer met Queensize Bed

Te kleine bedden slecht hoofdkussen en vooral de schimmel plekken bij het bad deze vindt ik hotel onwaardig vorig Mercury hotel was vele beter vorig jaar

Onvangst zoals het hoort

• Beoordeeld op: 16 december 2023

Fijn hotel uitstekende ligging

Geen

Ligging

• Beoordeeld op: 14 december 2023

Perfecte locatie om de stad te bezoeken.
    • Standaard Kamer met Queensize Bed

Zeker wat punten van kritiek. Bepaalde geur in de lobby (riolering) en geur op de gangen. Geen prettige eerste kennismaking. Bed is aan vervanging toe, ligt vrij slecht. En schoonmaak vermoedelijk wat vluchtig. Hier en daar nog enkele kruimels, haar en stof. Vraag inderdaad een kamer aan de achterkant. Voorkant met raam open heeft 2 nadelen. Heel veel geluid van schreeuwende mensen. Maar ook sigaretten lucht die je kamer in waait. Maar al met al; als je de stad aan het verkennen bent ben je minimaal op de kamer. Dan is prijs kwaliteit verhouding voor deze locatie wel prima. (110euro per nacht zonder ontbijt en parkeren)

De locatie is echt top!

• Beoordeeld op: 2 december 2023

• Standaard Eenpersoonskamer

Hotel rook niet fris, kamer gedateerd en erg warm

Middenin het centrum

• Beoordeeld op: 2 december 2023

Prima
    • Standaard Kamer met Queensize Bed

Het hotel is erg gedateerd

Locatie en bereikbaarheid. Rustige kamers

• Beoordeeld op: 5 november 2023

Geweldig naar mijn zin gehad!
    • Standaard Kamer met Queensize Bed

De tweede ochtend was de roomservice vergeten mijn kamer op orde te brengen en de gebruikte handdoeken te vervangen, naar de receptie gegaan in de avond en deze zou er voor zorgen, hij moet nog langskomen...De afvalemmer was dus ook niet geleegd, deze meegenomen naar de receptie en daar hebben ze deze geleegd, let wel op dat je geen natte bekertjes ofzo erin doet want ze gebruiken geen vuilniszakjes in de metalen prullenbak.

Het ontbijt is goed, niet te overdadig maar van alles wat, personeel is erg vriendelijk en ruimen tussendoor af. De zitgelegenheid is niet groot maar wel voldoende en met uitzicht naar buiten. De kamers zijn netjes en schoon. In het centrum veel eetgelegenheden en een supermarkt REWE en heerlijk gegeten bij een Mexicaans restaurant alles op loopafstand. Om de trein te halen bestel ik in het hotel een taxi, gaat echt super!

• Beoordeeld op: 2 september 2023

Vriendelijk hotel

Kleine badkamer

Locatie is goed, de metro en de Dom op loopafstand. Eigen parkeergelegenheid onder in het hotel.

• Beoordeeld op: 27 augustus 2023

Mooie stad maar hotel is zeker geen 4 sterren waard.
    • Standaard Kamer met Queensize Bed

Mercure is meestal uitstekend maar deze was een tegenvaller. Hotel ligt in een zeer lawaaierige straat (uitgangsbuurt). Slapen met raam open is uitgesloten. Maar liefst 3 lichten op de kamer waren defect. Minibar was leeg. Oude en versleten douche. Schimmel in de hoeken van het bad. Lavabo-stop was lek. Man aan de balie was koele kikker die redelijk hautain deed toen ik extra informatie wilde. Kortom (veel) te duur voor wat het maar is. Ook het ontbijt (21 euro) is duur. In 1 van de vele eethuisjes even verderop ontbijt je voor bijna de helft van de prijs. Heb ik dan ook gedaan.

• Beoordeeld op: 21 augustus 2023

Goed hotel in zeer drukke uitgaansstraat.
    • Standaard Kamer met Queensize Bed

Door het vroege vertrek een klein tasje met ontbijt, ik vertrok om 6.45 dus dat moet mogelijk zijn geweest, in veel hotels doen ze dit. De overweldigende drukte met uitgaanspubliek in de straat en de overlast die dit geeft, lege flesjes, dronken mensen, meisjes die in de stoelen voor de ingang van het hotel hangen daar mag het hotel wel wat strenger in optreden door deze stoelen alleen te laten gebruiken door gasten. Het hotel kan weinig doen aan de genoemde overlast, dit is aan de gemeente Keulen, ik keek van verbazing mijn ogen uit, het lijkt wel alsof ze geen sluitingstijden van kroegen kennen, het gaat de hele nacht door, dat zou bijvoorbeeld in Amsterdam ondenkbaar zijn. Gelukkig waren de ramen wel voldoende geisoleerd en had ik airco met een temperatuur van 33 graden buiten, maar je moet er niet aan denken als dit niet het geval was, dan kun je gewoon de hele nacht niet slapen, van zaterdag op zondag was er tot 6 uur in de ochtend nog muziek hoorbaar.

Ontbijt heb ik 1 keer genoten, de volgende ochtend moest ik voor opening van het ontbijtbuffet afreizen, wel jammer dat ik geen tasje met ontbijt mee kreeg. Het personeel over het algemeen aardig alleen had de meneer bij het inchecken mij toeristenbelasting laten betalen, wist ik veel. Bij het uitchecken had de vrouwelijke collega dit terug betaald en op mijn verzoek een taxi geregeld, top!

• Beoordeeld op: 10 augustus 2023

Prima hotel, net iets buiten centrum Keulen. Met koelkast op kamer en eigen parkeergarage.
    • Standaard Kamer met 2 Bedden

De kamers hadden geen airco. Dat is tegenwoordig toch wel een vereiste.

Gewoon een prima hotel op loopafstand van het centrum van de stad. Tot onze grote verrassing is de straat waar in het hotel gelegen een zeer drukke uitgaan straat voor lokale jongeren. Dat maakte het wel gezellig maar kan ook nadelen hebben. Wij hadden kamer aan de achterzijde dus hebben geen overlast van de drukte gehad. Ontbijt hebben wij niet genomen, dus kunnen daar niet over oordelen. Ook nog koelkastje op de kamer. Inpandige parkeergarage was erg prettig. Wel prijzig (€ 24,- per dag voor gasten).

• Beoordeeld op: 1 juli 2023

• Standaard Kamer met Queensize Bed

Betalen voor het parkeren, dit stond niet vermeld tijdens het boeken. Dit werd pas in de bevestiging gemeld.

• Beoordeeld op: 2 april 2023

relaxt en goede ligging kussens waren enige min punt
    • Standaard Kamer met Queensize Bed

kussens van het bed waren rampzalig

de ligging in het centrum

• Beoordeeld op: 25 februari 2023

prima hotel in levendige buurt
    • Standaard Kamer met Queensize Bed

De kop van de Friessenstrasse is een echte uitgaansbuurt. Er is ‘s avonds en ‘s nachts bedrijvigheid die je ( wij dus niet ! ) als storend kan ervaren. Met gesloten raam heb je nergens last van.

Nabijheid van Sartory zaal, redelijk centrale ligging

• Beoordeeld op: 23 februari 2023

Goed vertoeven.
    • Superior Tweepersoonskamer

Hoge prijs, natuurlijk vanwege carnaval.

Heel goed ontbijt.

• Beoordeeld op: 19 december 2022

Rustig hotel, vriendelijk en behulpzaam personeel.
    • Standaard Kamer met 2 Bedden

Rustig hotel, wij verbleven er van maandag tot woensdag. Lekker ontbijt met veel keuze en genoeg zitplaatsen. Want dat is soms wel in andere hotels een probleem.

• Beoordeeld op: 19 december 2022

Prettig hotel op goede locatie.
    • Standaard Kamer met Queensize Bed

Douche is aan een opknapbeurt toe. Zacht straal en kon met mijn lengte 1.90 niet goed staan. De lift is een drama, duurt heel lang voordat die komt en zit 4 van de 5 keer vol. Neem liever de trap.

Goede locatie om Keulen te verkennen.

• Beoordeeld op: 18 december 2022

prima voor 1 nacht
    • Standaard Kamer met Queensize Bed

kamertemperatuur was vrij warm.

vriendelijkheid personeel

• Beoordeeld op: 17 december 2022

Prima hotel in een leuke stad!
    • Standaard Kamer met 2 Bedden

De badkamer is wat gedateerd. Douche in badkuip. Vreselijke hoge instap. Het uitzicht was op een oude rommelige binnenplaats, dat viel erg tegen. Dure parkeergarage onder het hotel. Zou een vriendelijke prijs moeten zijn voor gasten.

Prima Hotel in het centrum van de stad. Alles is goed beloopbaar. Goed en uitgebreid ontbijt met vriendelijke bediening. De kamer was schoon.

• Beoordeeld op: 15 december 2022

• Standaard Kamer met Queensize Bed

Op de badkamer is het in en uitstappen van het bad niet makkelijk.

Het was goed

• Beoordeeld op: 12 december 2022

• Standaard Kamer met Queensize Bed

de bedden waren niet super.

mooie lokatie. goed gelegen eigen parkeer mogelijkheid

• Beoordeeld op: 5 december 2022

• Standaard Kamer met Queensize Bed

Vooral heel veel lawaai,wij zaten aan de voorkant,een straat met veel restaurants en bars en er was lawaai tot zeker 3u30 s'nachts

Heel vriendelijk,lekker ontbijt