Beoordelingen over Metropolitan Hotel Berlin Deze classificatie laat zien hoe de accommodatie vergeleken kan worden met de industriestandaard wat betreft prijs, faciliteiten en aangeboden diensten. Het is gebaseerd op zelf-evaluatie door de accommodatie. Gebruik deze classificatie om uw verblijf te kiezen!

Schaperstraße 36, Charlottenburg-Wilmersdorf, 10719 Berlijn, Duitsland

#459 van de 579 hotels in Berlijn

Gebaseerd op 1913 beoordelingen over dit hotel

Top verblijf!

Het ontbijt was heel erg duur. Dus dat zouden we de volgende keer niet meer doen. Daarnaast was de lift ook echt vreselijk, dus neem de trap!!

De kamers en locatie waren allebei top. Het was heel rustig en dat vonden wij heel fijn. De badkamer was schoon, de bedden extra groot en de bedden sliepen heerlijk. Het was een top verblijf. We kregen zelfs nog extra kussens!

• Beoordeeld op: 15 juni 2018

Ok. Maar niet voor herhaling vatbaar.

Ouderwets hotel, geen airco, wij hadden een snik hete kamer. Met de ramen open haal je alleen maar gespuis naar binnen. Tv was super klein, mijn laptop scherm is zelfs groter. Geen thee/koffie faciliteiten, geen engelse zenders. Alles alleen maar in het Duits. Zaten schimmel in de douche. Ontbijt daarentegen was dikke prima voor die prijs.

De locatie Ontbijt

Rustig hotel, lokatie top, low budget en zeer verouderd, als je niet kritisch bent zeker doen!

Hele gebouw oude muk, maar dat wist ik van te voren. Alles kraakt en is kapot, of vies van ouderdom. Op de waterkoker na is er nix. Het was stikheet, ramen moesten dicht vanwege herrie drukke straat om de hoek. Wij hebben 60 euro betaald voor kamer met balcon aan de voorkant, voor Berlijn klopt prijs/kwaliteitsverhouding. veilige buurt, ligging top, personeel top. Als je niet kritisch bent, low budget wil en rustig hotel, prima!!

Ontbijt waardeloos, uitgedroogd, fout afgebakken, wrinig keuze, 1 x gedaan, daarna 3x naar supermarkt gelopen en lekker op de kamer aan de croissantjes.

We hebben een zeer goed lang weekend daar gehad met van alles in de buurt.

De kamer werd nogal vroeg schoongemaakt in de ochtend. Had wel wat later gemogen.

Het ontbijt was goed en van alles wat. De kamers zijn oud maar wel schoon. We hadden het geluk een balkon te hebben aangezien ik een roker ben, en het was daar heerlijk om koel onder de bomen te zitten met het warme weer afgelopen weekend. Bedden waren goed. Personeel was heel vriendelijk. We kregen de tip van het personeel dat er een cafe was aan de overkant op de hoek aangezien er geen bar in het hotel was. Dit was een zeer goede tip. We hebben daar 3 avonden doorgebracht.

Prima hotel voor een goede prijs

Soms vraag ik me af of het genius voordeel soms toch de mindere kamers opleveren. Als ik onze kamer met andere kamers vergeleek, was die een stuk kleiner.

Prijs kwaliteit verhoudng is heel goed. Locatie rustig en toch ben je snel met de metro overal. Rustige kamer, aardig personeel.

De kamer en badkamer waren schoon.

Het bed stond scheef/was doorgezakt, ik ben geen moeilijke slaper dus vond het alleen een beetje irritant. De muren mochten opnieuw geschilderd worden

De kamer en badkamer waren schoon. De rest van het hotel overigens ook en dat vond ik erg prettig! Al het personeel was vriendelijk en behulpzaam als dat nodig was. Locatie was top, een rustige plek en toch maar op 10 minuten lopen van een grote winkel straat. Ontbijt was ook netjes verzorgd en voldoende keuze! Ik zou hier zo nog een keer verblijven!

• Beoordeeld op: 14 april 2018

De kamer was heerlijk ruim en het bed was heerlijk.

Verwarmingsbuizen gaven veel warmte af ...ook toen de verwarming uit was.

De kamer was heerlijk ruim en het bed was heerlijk. Personeel was uitermate vriendelijk. Ligging was heerlijk rustig ...maar je bent wel binnen no time bij de metro. Ontbijt werd continue vers aangevuld. Kortom een heerlijk hotel met een meer dan prima prijs/kwaliteit verhouding .

we kiezen een volgende keer voor een ander hotel.

De bedden; matrassen waren echt slecht (oud springveren zonder bovenmatras); we kregen last van de rug. De kamer was scheef. Aan alle kanten: meubels en bed stonden scheef, waren ook enorm versleten. Er was een hoogteverschil van 20-30cm in de kamer zelf; zo extreem liep het af. Voor sommige mensen misschien geen probleem, maar wij ervaarden het als verschrikkelijk en niet comfortabel. Er was geen wissel naar een andere kamer mogelijk. Het stond ons inziens niet in verhouding met prijs/kwaliteit.

Het personeel was redelijk vriendelijk. Aan het verzoek voor een extra kussen werd voldaan. Douche en toilet waren ruim. Het ontbijt was redelijk maar een beetje simpel.

Basic, maar goed.

Basic, maar goed hotel. Comfortabel bed, kleine, prima badruimte met lekker warme douche en goed ontbijt. Personeel is vriendelijk en behulpzaam. Locatie is wat saai, wat voor veel van West-Berlijn geldt, maar wel dichtbij een metrostation zodat je snel in de stad bent. Goede prijs-kwaliteitsverhouding.

Ruim voldoende

Gang is gehorig als er mensen langslopen. Krakende vloer. Kamer vrij klein. Onderhoud kozijnen en renovatie douchebak en wandtegels zou beter zijn

Ontbijt goed Heerlijk bed Krachtige douche Schoon

Het is een prettig verblijf geweest

Gezellige bar

Ontbijt was normaal goed . Jammer dat er geen bar was waar je gezellig wat kan drinken De kamer was van alle gemakken voorzien en was goed alleen was hij een beetje aan de kleine kant ( 1 persoonskamer)

Hele fijne, grote kamer met kookfaciliteiten (geen gebruik van gemaakt) en een ruime badkamer met een heerlijk groot bad. Personeel was vriendelijk en spreekt goed Engels, locatie top!

De locatie was prima, dicht bij metro en restaurants genoeg...

Tijdens ons verblijf deed de wifi het totaal niet! Toen we aankwamen werd er gezegd dat het misschien de volgende dag zou doen, niet dus. Het douche gordijn plakte helemaal tegen je aan als je stond te douchen. Vervolgens was de vloer van de badkamer helemaal nat als je uit de douche kwam, erg irritant. Gelukkig werd er wel elke dag goed schoon gemaakt en de handdoeken ververst.

De locatie was prima, dicht bij metro en restaurants genoeg in de omgeving. Het ontbijt was gevarieerd genoeg. Het bed vond ik prima, mijn partner vond het niet zo fijn slapen. De douche had een hele fijne harde straal.

Tevreden.

Er viel verder niks tegen. Voor mij is het oosten van Berlijn leuker, hierdoor zou ik dus als ik terug ga een hotel in het oosten boeken. Als dit niet lukt, ga ik zeker terug naar dit hotel!

Het ontbijt was heerlijk! Het hotel was wat authentiek, wat ik heel mooi vond. De kamer was ruim en een heerlijk bed! De prijs en kwaliteit verhouding was goed! Verder konden we fietsen huren. Als dit niet lukte waren er verschillende metro's op loop afstand.

• Beoordeeld op: 29 september 2017

Prima week gehad, Kurfürstendamm op loopafstand, metro dichtbij, goede fietsen bij hotel!

1 hoge stoel aanwezig, stoelen van het balkon gepakt om 's avond prettig te kunnen zitten ipv op bed. Het balie-personeel mag iets toegankelijker zijn al geldt dat niet voor iedere medewerker. Geen laatjes in nachtkastje, Deur kledingkast ging niet dicht.

De kamer was sober wel schoon, prima bed. Het ontbijtbuffet was prima! Personeel over het algemeen vriendelijk zeker bij de kamers en het ontbijt.

Goede prijs kwaliteit verhouding

Wij hadden 2 kamers gereserveerd en het was jammer dat we op 2 verschillende etages werden geplaatst. Ook had ik 2 niet rokers kamers geboekt, maar we kregen er maar 1. De tweede kamer was ook wat kleiner dan die van ons, De kussen zijn aan de zachte kant en helaas rook het in de badkamer wat zurig.

Wij hadden een mooie grote kamer en het ontbijtbuffet was prima. Het hotel ligt dicht bij meerdere metro stations en de Kurfurstendam is op 10 minuten lopen. In de omgeving zijn meerdere restaurants. De bedden waren prima.

Klein en veel te duur
    • Standaard Eenpersoonskamer

De kamer was niet wat ik er van verwacht had. Ook veel te duur in vergelijking met wat je krijgt. Allereerst moet je een zeer lange wandeling maken door gangetjes met een trap halverwege. Dan kom je in de achterste kamer die werkelijk waar heel klein is. Er kan net een bed en bureau naast elkaar staan. Er is maar 1 stopcontact aanwezig die met een verlengsnoer uitkomt bij het bed. De kast sluit niet en de deuren hangen scheef. De badkamer is nog kleiner. Je moet halfgedraaid op het toilet zitten omdat de wasbak in de weg zit. De douche is afgeschermd met een douchegordijn. Bij het douchen zit je hier steeds tegenaan en je kan je hier ook nauwelijks bewegen. Het water op de rand van de wasbak stromen zo op de tegels en vormen een grote plas

Het ontbijt was prima. Je kunt kiezen uit verschillende broodjes en verschillend beleg. Ook muesli behoort tot de mogelijkheid!

Super locatie, vriendelijk personeel

We hadden een twee-persoons bed geboekt, dit bleek alleen te bestaan uit 2 1-persoonsbedden waarvan de matrassen niet tegen elkaar aan gelegd konden worden.

De locatie is echt super, binnen een paar minuten lopen sta je op het metrostation en stap je zo de metro in. Het personeel is verder erg vriendelijk.

• Beoordeeld op: 30 juni 2017

prijs/kwaliteit verhouding oké.

Krakende vloeren, het is een oud pand. Smoezelige vloerbedekking door de gangen en de kamer. Met verstoken opstapjes. De lift stopt op een soort van oneven verdieping, dus trappen lopen. Het hotel heeft totaal geen uitstraling, een stoffige uitstraling.

PRIJS kwaliteit is goed. Vriendelijk personeel. Bedden zijn goed, de sanitaire voorzieningen zijn goed.

Mooie stad hotel op een goede plek

Onze kamer. Daar kon je nog net zijwaarts langs de muur lopen. Onze bedden uit elkaar gezet 1 recht en 1 tegen de muur zodat beiden makkelijk uit bed konden zonder over elkaar te klimmen

Ontbijt was prima. Personeel vriendelijk

• Beoordeeld op: 27 april 2017

Hotel prima voor een stedentrip! Ontbijt slecht!

Aanbod bij ontbijtbuffet was zeer beperkt en afwikkeling van onze klacht niet naar tevredenheid.

prima hotel voor stedentrip, schone kamer en vriendelijk receptiepersoneel.

• Beoordeeld op: 27 april 2017

Prima schoon hotel om te slapen

Erg warm in kamer, raam moest open, jammer dat er niet een.openbare ruimte is om gezellig te zitten, ontbijt basic. Mini yoghurts en fruit een lachertje.

Goede bedden, schoon, elke dag keurige schoonnaak,prima accomodatie om er alleen te slapen

• Beoordeeld op: 21 april 2017

Niet voor herhaling vatbaar!

Geen gezellige ruimte waar je je even kunt terugtrekken om eventueel met andere gasten te praten. Geen waterkoker of koffiezetapparaat op de kamer geen minibar op de kamer. Kamer was veel te warm. Deur van de kledingkast kapot, kapstok hing los. handdoekenrek in badkamer hing los. Lastig en gevaarlijk om uit de douche te stappen. Ik zou hier niet nog een keer naar toe gaan!

Ruime kamer!

• Beoordeeld op: 23 oktober 2016

Ontbijt prima.
    • Comfort Eenpersoonskamer

WiFi viel soms uit. Kozijnen waren niet best. Kraan in de badkamer was lastig te bedienen omdat ie erg stroef liep.

Ontbijt prima. Bed lag prima. Het was schoon. Heel vriendelijk personeel. Locatie helemaal top.

• Beoordeeld op: 20 augustus 2016

Het personeel was erg vriendelijk en er liggen leuke...

De kamer was redelijk vies. Na het douchen stond tevens de hele badkamer meteen blank.

Het personeel was erg vriendelijk en er liggen leuke eettentjes dichtbij

• Beoordeeld op: 8 augustus 2016

Hotel en mensen goed voor kort verblijf waarbij je op pad kunt

Het bed was kapot en de manier waarop herstel werd aangeboden liet wat te wensen over. Het ontbijt was erg sober, elke dag hetzelfde. Het hotel heeft geen bar of ruimte beneden waar je kunt verblijven.

de locatie en vriendelijkheid van het personeel. Het is gezien de prijs een goed hotel. Sober, maar goed.

• Beoordeeld op: 1 augustus 2016

Geweldig! De volgende keer gaan we weer naar dit hotel!

Alles was zéér goed, ruime schone kamer, prima bedden, dichtbij Metro, rustige buurt, privé parkeergelegenheid. Dit was onze 4e keer in dit hotel, dus dat zegt wel genoeg!

• Beoordeeld op: 31 juli 2016

Prima hotelkamer, wel wennen aan de verkeersgeluiden als je zelf in een rustige omgeving woont.

Er was geen airco aanwezig. Dat hebben we gemist. Wij hadden mooi en warm weer toen wij er waren.

Het was erg prettig om een balkon bij de kamer te hebben.

Super fijne dagen gehad qua alles.

Niks viel tegen

Kamers ruim en schoon. Goede bedden en prima badkamer en genoeg kastruimte. Personeel vriendelijk en behulpzaam

Niet ontbeten ivm de prijs.

De kamer was relatief klein en niet echt schoon!!

Niet ontbeten ivm de prijs.

Kamer is schoon, erg klein, maar voor 2 dagen te doen. Berlijn is geweldig.

Het personeel niet zo vriendelijk.

Het ontbijt was prima. De kamer prima voor 2 dagen, echt niet langer!

Sauberes Zimmer

Inrichting, verouderd sanitair, deels slechte bedden. Renovatie dringend noodzakelijk

Sauberes Zimmer

ik geef hier 7.5 voor

de liften doen wel raar

Was een normaal ontbijt zeker voldoende

• Beoordeeld op: 6 april 2018

Ontvangst

Ontvangst

prima prijs en kwaliteitsverhouding

de staff was erg ongeïnteresseerd

prima prijs en kwaliteitsverhouding

• Beoordeeld op: 28 januari 2018

Voor de rest kon het ermee door

Kamers douche met gordijn en was veel te warm

Alleen ligging was goed

• Beoordeeld op: 24 december 2017

Een niet al te dure plek om te slapen.

Bed kraakte, zelfs als je amper bewoog. Personeel is totaal niet geïnteresseerd in de gasten.

Comfortabel en plezierig

Het gemak en mogelijkheden

Ligging en hygiëne en ontbijt.

Kleine kamer en geen WiFi ( stuk).

Ligging en hygiëne en ontbijt.

Comfortabel

Gehorig

Ontbijt prima

Heerlijke stad, goed hotel, openbaar vervoer vlakbij. Goed weer!

Geen tegenvallers

Alles was schoon en goed verzorgd. Niet overdreven luxe maar prijs/kwaliteit prima!

Kom graag nog eens terug

Alles okay.

Goed ontbijt, prima bed en tv. Goede locatie.

Wij komen zeker terug :)

Hotel ligt in een rustige buurt. Prijs - kwaliteit heel goed :)

• Beoordeeld op: 25 juni 2017

Ruim voldoende

Geen tafeltje op het balkon En geen plankje boven de wasbak in de douche En ik mistte verduistering gordijnen er hing maar 1

• Beoordeeld op: 14 juni 2017

Matig comfort, redelijke prijs.

Ouderwets, matig onderhouden, erg trage lift, soms het ontbijt.

Nabijheid van het centrum. Parkeren.

• Beoordeeld op: 3 juni 2017

Gunstige ligging voor verkennen stad en omgeving

Geen ruimte om gezamelijk te zitten

Voor 1 nacht net te doen

Verfwerk is er slecht aan toe, niet hygiënisch, veel gebruikerssporen, erg gehorig

ligging is Ok , bed in orde

• Beoordeeld op: 28 april 2017

Ontbijt goed maar ook wat sober

heerlijke bedden

Net hotel met een goede prijs/kwaliteit verhouding.

Relatief eenvoudig hotel met kleine kamers

Net hotel met een goede prijs/kwaliteit verhouding. Prima locatie en vriendelijk personeel

• Beoordeeld op: 11 februari 2017

Goede prijs kwaliteit verhouding
    • Standaard Eenpersoonskamer

In de kamers mag blijkbaar worden gerookt en dat is minder prettig

Uitermate behulpzaam en vriendelijk personeel.

• Beoordeeld op: 10 januari 2017

Simpel hotel, centraal gelegen in Berlijn

Matig schoongemaakt, kamer niet super goed onderhouden

Ruime kamer, vriendelijk personeel, centraal gelegen en goed genoeg voor leuke citytrip

• Beoordeeld op: 9 december 2016

Helemaal goed.

Behulpzaam personeel

• Beoordeeld op: 21 september 2016

Mooie eenvoudige kamer met een goed ontbijt

Mooie eenvoudige kamer met een goed ontbijt

• Beoordeeld op: 15 september 2016

Locatie.

Erg warm op de kamer, want geen airco.

Locatie. Goede WiFi. Ontbijt.

• Beoordeeld op: 13 september 2016

Rustig en lekker dicht bij kurfurstendam

de lift is een eng ding!

De zeer rustige kamer Parkeren achter het hotel voor 8 euro, prima

• Beoordeeld op: 9 mei 2016

Prima ontbijt, goed bereikbaar, mooi gelegen valk bij...

Hotel mag wel een opknapbeurt krijgen, kastdeur scheef, losse traploper.

Prima ontbijt, goed bereikbaar, mooi gelegen valk bij Kurstfurhrendam. Heel aardig personeel.

• Beoordeeld op: 17 april 2016

Geweldige plek in charlottenburg, heel centraal en toch...

Geweldige plek in charlottenburg, heel centraal en toch rustig. Goed bereikbaar met de auto en fijne parkeerplaats achter het hotel voor 8 euro per dag.Hotel basic maar schoon,fijn bed ,heerlijke douche .prijs kwaliteit echt heel goed

• Beoordeeld op: 24 januari 2016

Rustig.

In bad kamer hing een onfrisse lucht ondanks dat alles schoon was. Niet echt hinderlijk. Receptie nam dat serieus.

Rustig. Goed ontbijt. Sympathiek. Sfeer van Berlijns huis, oude buurt was merkbaar, wat ik prefereer boven een onpersoonlijke chique hotelkolos. Betaalbaar en goed. Aardige mensen bij receptie. Goede Wifi voorziening. Dichtbij metro.

• Beoordeeld op: 17 september 2015

het was heerlijk in de buurt van een evenment waar ik...

De WIFI is absoluut uit de prehistorie, met iedere dag nieuwe paswoorden en ticketcodes die verdijnen als je de Ipad heb uitgezet of naar de ontbijtzaal verplaatste , een dagelijkse ergenis

het was heerlijk in de buurt van een evenment waar ik daarvoor daarheen was , en een lekkere kamer

• Beoordeeld op: 30 augustus 2015

De locatie is voor mij nog altijd top.

Na acht keer hier gelogeerd te hebben was het deze maal het minst. Kamers werden soms overgeslagen met de schoonmaak en die schoonmaak kon ook beter deze keer.

De locatie is voor mij nog altijd top. Personeel is redelijk hulpvaardig.

• Beoordeeld op: 26 augustus 2015

Rustig gelegen maar goed bereikbaar, goede bedden, ruime...

Kamers soms wat gehorig, ontbijt was slecht gekoeld (zwetende kaas, boter, vlees), geen airco op kamers. Etages zijn niet per lift bereikbaar (stopt op 'tussen-etage' en verder per trap.

Rustig gelegen maar goed bereikbaar, goede bedden, ruime kamers.

• Beoordeeld op: 1 augustus 2015

Het ontbijt was goed, prijskwaliteit verhouding prima en...

Geen koffie en thee faciliteiten aanwezig op de kamer, de douche kon je niet fatsoenlijk afsluiten waardoor de badkamer drijfnat was en geen zitplaats in de kamer.

Het ontbijt was goed, prijskwaliteit verhouding prima en aardig personeel.

• Beoordeeld op: 18 juni 2015

Op loopafstand van 2 metrostations en de ku'damm.

De metrostations liggen niet aan handige lijnen om snel in het centrum te komen.

Op loopafstand van 2 metrostations en de ku'damm. Nette schone kamers. Rustige buurt. Erg gastvrij personeel. Snel WiFi.

• Beoordeeld op: 27 mei 2015

Ontbijt buffet veel keus en tot 11 uur aangevuld.

Ontbijtruimte wel erg kil (heel wit) en lege plantenbanken voor de deur. Kamer aan de binnenplaats is wat gehorig, zeker met raam open (het was warm), omdat er leveranciers vroeg komen en rokers staan te kletsen

Ontbijt buffet veel keus en tot 11 uur aangevuld. Dichtbij 2 metrohaltes en lopend ben je in 10 minuten in het centrum.

• Beoordeeld op: 10 mei 2015

Vriendelijk personeel, goede locatie, goede faciliteiten

Plafondverlichting defect. Ook na twee keer melden niet gerepareerd en geen communicatie naar ons.

Vriendelijk personeel, goede locatie, goede faciliteiten

• Beoordeeld op: 11 april 2015

Kort tegen centrum

Dat booking.com de juiste berekening niet gemaakt heeft veel te veel supplementen aangerekend zo ook bij mijn familie die op paasdag toekwamen gelukkig heeft het hotel het aangepast waarvoor dank

Kort tegen centrum

• Beoordeeld op: 22 mei 2016

Lokatie is top

Badkamer kon wat netter en schoner.

Lokatie is top

• Beoordeeld op: 25 april 2016

Fantastische locatie.

Het is een simpel hotel met vrij kleine kamers.

Fantastische locatie. Zeer vriendelijk personeel. Simpel en doeltreffend hotel.

• Beoordeeld op: 11 april 2016

Goede locatie, prima hotel als je er alleen wilt overnachten...

Goede locatie, prima hotel als je er alleen wilt overnachten en de rest van de dag de deur uit bent

• Beoordeeld op: 5 april 2016

Mooie schone kamers, vriendelijk personeel.

Mooie schone kamers, vriendelijk personeel. Metro binnen 500 meter.

• Beoordeeld op: 23 februari 2016

prima ontbijt voor een nette prijs , gunstige ligging...

prima ontbijt voor een nette prijs , gunstige ligging vlakbij de kurfurstendam , vriendelijke medewerkers , prima wifi op de kamers

• Beoordeeld op: 25 oktober 2015

De plek en de prijs-kwaliteit was echt boven onze verwachting

De plek en de prijs-kwaliteit was echt boven onze verwachting

• Beoordeeld op: 11 oktober 2015

Gunstige ligging hotel en goed uitgebreid ontbijt.

Gangen in hotel met veel op en af stapjes.

Gunstige ligging hotel en goed uitgebreid ontbijt.

• Beoordeeld op: 29 september 2015

dicht bij centrum ontbijt was goed goed bij alle vragen die...

dicht bij centrum ontbijt was goed goed bij alle vragen die je had

• Beoordeeld op: 16 september 2015

Zeer schoon, netjes en goed betaalbaar.

Zeer schoon, netjes en goed betaalbaar.

Er zijn ook 22 beoordelingen zonder commentaar. Deze beïnvloeden de algemene beoordelingsscore.

Bekijk de galerij met reizigersfoto's van Metropolitan Hotel Berlin