Beoordelingen over Michelberger Hotel

Warschauer Str. 39-40, Friedrichshain-Kreuzberg, 10243 Berlijn, Duitsland

#73 van de 579 hotels in Berlijn

• Beoordeeld op: 6 september 2018

Het is een heel leuk hotel met prima service en...

Let wel op, er is geen airco in de kamers en de wijze waarop ramen open kunnen is zeer beperkt. Er staan wel ventilatoren in de kamer, maar dat is toch suboptimaal. Ontbijt vond ik tegenvallen. Beperkt assortiment (bijv. geen croissants maar verwantwoorde broden die je zelf kan snijden)..

Het is een heel leuk hotel met prima service en supervriendelijk personeel. Orignele kamers en heerlijke binnenplaats met terras. Ik zou er zo weer heen gaan omdat de sfeer me bevalt en ik hou van bijzondere hotels.

Hotel als een gezellige huiskamer, met super-personeel, maar met helaas erg kleine kamers.
    • Gezellige Tweepersoonskamer

Het enige echte minpunt: de oppervlakte van de kamers (eerlijk gezegd: kamers kan met het niet noemen). Veel te klein. En dan nog een merkwaardig venster tussen bed en douche. Heel creatief, maar niet voor elk koppel handig.

Dit hotel is prachtig ingericht, hip, heeft buitengewoon prettig personeel, voortreffelijke voorzieningen en is heel goed gelegen. Het ontbijt kost wat (€16/pp) maar dan heb je ook echt een geweldig ontbijt!

Heel leuk hotel!
    • Band Kamer

Dat er geen airco is, is met deze warme zomer heel vervelend. Wel fijn dat er 2 kleine ventilatoren stonden op de kamer, maar dat was een druppel op een gloeiende plaat.

Heel aardig personeel, heel mooi hotel, lekker eten! De sfeer is heel relaxed en de plek is super.

Geweldig!
    • Loft Kamer

Als je aan de voorkant slaapt en je hebt het raam open dan kan je wat last hebben van muzikanten die spelen aan de kant van het station.

Ontbijt was heerlijk. De kamers waren ook zeer prettig.

Fantastische ervaring
    • Gezellige Tweepersoonskamer

Ons viel het niet tegen maar dit is geen hotel voor vrienden tenzij je heel close bent. Je ziet elkaar douche door een groot raam in de badkamer

Bijzonder schoon en praktisch ingedeeld

Topverblijf op toplocatie
    • Gezellige Tweepersoonskamer

Aan de achtergevel van het gebouw staat momenteel een stelling. Tijdens werkdagen wordt er gewerkt wat lang uitslapen bemoeilijkt. Slapen met geopend raam is sowieso niet aan te raden wegens de achterliggende stortplaats waar reeds erg vroeg veel bedrijvigheid is.

Heerlijk ontbijt, echt een aanrader. Leuke ongedwongen sfeer met zeer leuke binnenkoer. Knap interieur. Top ontvangst met zeer enthousiaste medewerkers. Ideaal gelegen vlak bij tram, S en U-bahn. Perfect voor het verkennen van de stad.

De kamers zijn knus klein maar erg plezierig.
    • Gezellige Tweepersoonskamer

Het hotel wordt verbouwd/verbeterd. Maandagochtend om 08.00 uur wakker worden van boren en zagen boven je is niet prettig al begrijp ik dat ze het hotel nog mooier willen maken wat weer een pluspunnt is.

De kamers zijn knus klein maar erg plezierig. Het geheel is gewoon af. Hip, praktisch, schoon. Het café in het hotel is super leuk met heerlijke muziek en lekkere drankjes. Bij elk drankje een klein bakje nootjes. Het zijn de kleine dingen...

• Beoordeeld op: 13 maart 2018

Leuke eerste indruk van hip Berlijn
    • Gezellige Tweepersoonskamer

Geen vaste prijs, dus best regelmatig checken naar promoties

Schitterend hotel, vriendelijk personeel, top ontbijt en het restaurant is zeker en vast aan te raden!! Een hotel als geen ander, hip volk.

Leuk hip hotel
    • Loft Kamer

Wij hadden de pech dat de verdieping boven onze kamer werd verbouwd. Gehorige kamers dus vroeg ons bed uit geboord. Maar verder prima.

Mooie hippe kamers, heerlijk restaurant en leuke lobby! Zeer goed bereikbaar met OV! Heel leuk hotel!

Fantastische plaats om Berlijn te verkennen

Uitermate vriendelijk personeel, atmosfeer is top, heel kindvriendelijk en het lekkerste ontbijt dat je je kunt inbeelden, gelegen tussen twee toffe wijken Kreuzberg en Friedrichshain en vlak bij de S- en U-bahn.

• Beoordeeld op: 31 januari 2018

vriendelijk personeel en leuke entourage.
    • Gezellige Tweepersoonskamer

(te) kleine kamer. Je kon je gat niet keren in de badkamer. Zeer kleine handdoeken. Was behelpen. Hotel voor vooral jongeren.

vriendelijk personeel en leuke entourage.

Fantastisch hotel voor jonge hippe flexibele mensen
    • Gezellige Tweepersoonskamer

De kamers waren aan de kleine kant, wat met name lastig was was de weinige (geen) kastruimte. Tevens op de derde verdieping een sterke kooklucht.

Het ontbijt was fantastisch. Gezellige sfeer in de lobby / bar. Leuke privesauna in de winter :-)

• Beoordeeld op: 9 december 2017

Zeer leuke gezellige sfeer.
    • Gezellige Tweepersoonskamer

Kamer was net iets te klein. Slechte kussens. Lawaai van afvalverwerkingsbedrijf.

Zeer leuke gezellige sfeer. Vriendelijk personeel Origineel ingericht Proper Goede ligging

Super vriendelijk personeel, mooie kamers, heerlijke tuin.
    • Gezellige Tweepersoonskamer

Super vriendelijk personeel, mooie kamers, heerlijke tuin. Het restaurant is wat aan de prijs maar het eten is fantastisch! Voor de rest hangt er een heerlijk vrije, relaxte vibe in het hotel.

Enorme aanrader vanwege relaxte sfeer, goeie eten en drinken én centrale locatie.
    • Gezellige Tweepersoonskamer

Fantastisch hotel, relaxte sfeer, prima hotelkamer, van alle gemakken voorzien! Ongelooflijk lekker ontbijt én diner. Goeie plek ook om 's avonds na rondstappen in Berlijn nog lekker Pale Ale biertje te doen. Hotel ligt super centraal: goed te bereiken met auto, tegenover metro én je loopt zo Friedrichshain in. Wij gaan nergens anders meer naartoe in Berlijn.

Fijn hotel, vriendelijk personeel en uitstekende ligging.
    • Band Kamer

Er is geen airco, de kamer was en bleef erg warm, terwijl de temperatuur buiten niet hoger was dan 21 graden.

De kamer keek uit op de binnenplaats, die stipt om 23:00 uur sloot. Hierna was het heerlijk stil in de kamer. Geen last van omgevingsgeluiden, zoals verkeer of naastgelegen kamers.

• Beoordeeld op: 20 augustus 2017

Geweldige ervaring, in een uniek hotel!
    • Loft Kamer

De douchekop zat los, waardoor je erg tegen de muur moest douchen, fhön was kapot (gelukkig had ik mijn eigen fhön mee, ook vergeten te melden, dit hadden ze dus gemakkelijk kunnen oplossen. Gezien de kamer aan het terras gelegen is, best veel rumoerigheid (niet meer na 23.00h), maar 's morgens vroeg wel door het verschuiven van het terras etc. Had iets meer lichtpunten in de kamer gemogen (douche en bij de kaptafel). Overigens al deze punten niet als geheel negatief ervaren, maar dit kan verbeterd worden om toch die 10 te krijgen.

De loft kamer is heerlijk ruim, gezellig en weer eens heel wat anders dan de gebruikelijke hotel kamers. Uitzicht op het binnenterras, waar overigens heerlijk gegeten kan worden dmv shared dining. Mogelijkheid om heel vroeg te ontbijten, wat erg fijn is. Locatie is prima, naast de metro en allerlei leuke plekjes op wandelafstand.

Berlijn, Bijzonder !
    • Band Kamer

We hadden een kamer met een douchebak die spekglad was/is. Dit is gevaarlijk voor die mensen die slechter ter been zijn. De kussens van de bedden zijn te dun en te klein. Er werd ons gezegd geen foto's te maken van het interieur. Het is beter dit op voorhand duidelijk te communiceren. Mede door dat een ieder de gehele dag door met zijn mobiel foto's aan het maken is. (en dat lokt zo'n bijzonder interieur ook uit !)

Een erg eigenzinnig, vrij en bijzonder hedendaags hotel op een, voor ons, perfecte plek. Het ontbijt als ook het restaurant zijn een echter aanrader. Het restaurant serveert "organic food" op een soort van tapas wijze wat het erg uniek maakt. Alhoewel de eigenaren een beetje afstandelijk zijn is het personeel geweldig, jong en beleefd. Voor ons een hotel welke past als een goed zittende jas. De eerstvolgende keer in Berlijn is zeker bij de Michelbergers.

Ik heb me nog nooit in een hotel zo relaxed gevoeld.
    • Loft Kamer

Geen airco, maar gezien de constructie van het gebouw waarbij alle kamers uitkomen op de binnenplaats, begrijp ik dat dit ook onmogelijk is.

Dat ik als 66-jarige me zo thuis heb gevoeld tussen alle jonge, creatieve, dynamische mensen.

Michelberger ligt aan een erg drukke straat.
    • Loft Kamer

Michelberger ligt aan een erg drukke straat. Wanneer het zéér warm is in Berlijn is het onmogelijk (lawaai) om met het raam open te slapen. Het was verstikkend warm in de kamer.

• Beoordeeld op: 18 juli 2017

Leuk en vriendelijk met kleine eenvoudige kamer en douche
    • Gezellige Tweepersoonskamer

De kamer was erg klein en de badkamer al helemaal. In de kamer is geen kluisje, geen kastje en geen stoel. Je hebt alleen je bed en een kapstokje met wat hangertjes eraan voor je kleding. De douche was de eerste dag koud en de doucheruimte was echt piepklein. Ontbijt vonden wij relatief duur.

Locatie is top en de uitstraling van het hotel en restaurant is heel mooi en gezellig. Personeel is zeer behulpzaam en aardig. Fietsen zijn te huur bij het hotel, ook heel handig.

• Beoordeeld op: 25 juni 2017

Hot with no fresh air vs. bright & noisy
    • Loft Kamer

Kamer heel heet en raam kon niet open aan de voorkant van het hotel. Na 1 nacht kamer gewisseld naar de achterkant. Hier was het gordijn te kort, daardoor vanaf 5 uur licht in de kamer en met het raam open gewekt door een brute vuilverwerking die direkt aan het hotel ligt

Bar onder in het hotel Personeel Inrichting kamer

• Beoordeeld op: 16 juni 2017

Een aanrader
    • Loft Kamer

Er is niets wat me tegen viel, maar als ik toch wat moet zeggen: Het ontbijtbuffet (16 euro per persoon) was zeer uitgebreid, veel hartig en zoetwaren, mijn tip voor het hotel is om misschien (nog) wat meer vers fruit (aardbeitjes bijvoorbeeld) en meer keuze uit koffie (cappuccino) aan te bieden bij het ontbijt, net zoals aan de bar, maar misschien heb ik het niet goed gezien. Verder prima. Mooie lichte ruimte, goede bediening. De straatkant is vrij luidruchtig 's nachts, maar dat kun je natuurlijk verwachten in een stadscentrum. En met de ramen dicht, hoor je er niet meer zo veel van. De patio-loungeruimte van het hotel is vanaf 11 uur 's avonds gesloten, wat ook fijn is, in verband met het geluid.

Alles was goed. De inrichting van de kamers en van de openbare ruimtes van het hotel is prachtig, praktisch en slim gedaan. Hier hebben ontwerpers en architecten echt iets moois gemaakt. Alles was aanwezig in de kamer: een fles water, zeep, handdoeken en werd elke dag schoongemaakt. Het pasjes-systeem was ook handig Fietsen op een paar meter afstand van het hotel te huur. Supermarkt aan de overkant.

• Beoordeeld op: 14 juni 2017

We hebben genoten van de faciliteiten van het hotel dat vanwege zijn ligging prima geschikt was om
    • Gezellige Tweepersoonskamer

De kamer op zich ok, maar je kon aan geen enkele kant naast het bed lopen. Dus moest je er steeds opkruipen. De tv was zo hoog geplaatst dat je er niet naar kon zitten kijken zonder je hoofd helemaal in je nek te leggen. Vanwege de gebrekkige ruimte was het bed ook de enige plek waarvandaan je kon tv kijken.

Ontbijt (niet inclusief) was bijzonder. De entourage ook. Het personeel: jonge mensen die allemaal goed Engels praatten (Engels was eigenlijk de voertaal) en zeer behulpzaam waren.

• Beoordeeld op: 4 juni 2017

Ganz geil!
    • Loft Kamer

Een hoop drukte aan de Warschauer strasse die je toch wel heel goed hoort en wat je nachtrust verstoord. Maar hé, het is Berlijn. Je hoéft niet te slapen ;)

De eternal loop van de Big Lebouski ;-) en de locatie was fantastisch. Een vriend van ons draaide een nacht in Watergate en dat was 3 x vallen en we waren thuis. Zó chill!

zalig op harde matras en te plat kussen na
    • Gezellige Tweepersoonskamer

de harde matras en het gebrek aan deftig kussen. Ik heb nogal snel last van mijn rug. Volgende keer neem ik een deftig kussen mee

De inrichting, het ontbijt, de supervriendelijke mensen ...

• Beoordeeld op: 11 april 2017

Super fantastische leuk!
    • Gezellige Eenpersoonskamer

Het kussen voelde alsof je op geen kussen sliep. Ach, ik kan daar wel om lachen voor 3 nachtjes maar als je langer blijft zou ik 4 extra kussens vragen. Maar als dit het grootste probleem is dan heb je het best goed ;-)

De sfeer en de inrichting in het hotel. En je zit gewoon echt op het hipste plekje van Berlijn en het is fijn dat er een personeelslid is die Nederlands is. Het personeel helpt je met alles en is jong.

Zou het hotel zeker aanraden, vooral vanwege de heerlijke lounge.
    • Gezellige Tweepersoonskamer

Kamers zijn klein, wel alle voorzieningen en comfortabel bed. Dikke, brede mensen kunnen de douche niet inkomen denk ik. Weinig privacy bij toiletbezoek.

Ontbijtbuffet was uitgebreid, voor iedereen wat. Restaurant is biologisch, als je daarvan houdt is het super! Vooral de hotel lounge/lobby is een heerlijke plek om te vertoeven, daarom is het minder erg dat de kamers klein zijn. Goede ligging tegenover al het openbaar vervoer. Heerlijk urban sfeertje!

• Beoordeeld op: 7 januari 2017

Hip hotel om echt te relaxen
    • Gezellige Tweepersoonskamer

De drankjes in de bar waren vrij duur en de cocktail was niet geweldig.

De bar in het hotel was super om te relaxen. De kamer was klein maar niet storend, eerder gezellig. Erg hip hotel met ongelofelijk vriendelijk personeel! De locatie van het hotel is ook helemaal top: recht tegenover een stationnetje waar je verschillende lijnen kan nemen. De buurt zelf was ook tof!

• Beoordeeld op: 10 december 2016

Ontbijt was geweldig.
    • Gezellige Tweepersoonskamer

Matras te dun - ingezakken nr midden. Ventilatie was niet goed - schimmel randen raam dr vocht

Ontbijt was geweldig. Goeie ligging, leuke plek om gezellig te zitten

• Beoordeeld op: 29 september 2016

Team was fantastisch, locatie goed, over het algemeen zeer...
    • Loft Kamer

Prijs van het ontbijtbuffet, al is tegen een veel vriendelijkere prijs ook ontbijt te verkrijgen aan de bar.

Team was fantastisch, locatie goed, over het algemeen zeer prettig hotel met tal van activiteiten in de bar en de binnentuin.

Goede ligging, schoon, vriendelijk personeel.
    • Band Kamer

Het was wel redelijk aan de prijs. Badkamer was erg beperkt.

Goede ligging, schoon, vriendelijk personeel.

Sfeer, ontspannen en zeer gastvrij.
    • Gezellige Tweepersoonskamer

Kamer is wat klein, maar voldoet

Sfeer, ontspannen en zeer gastvrij. Topontbijt en zeer goed matras. Ligging perfect.

Relaxe sfeer
    • Gezellige Tweepersoonskamer

Chille sfeer. Leuke binnenplaats.

• Beoordeeld op: 29 maart 2018

Een heerlijke relaxte omgeving.
    • Loft Kamer

De bedden waren erg hard.

• Beoordeeld op: 29 maart 2018

lokatie en algemene sfeer
    • Gezellige Tweepersoonskamer

eten restaurant, veel foute bestellingen en aantal gerechten gewoon niet lekker / goed

lokatie en algemene sfeer

Prettig verblijf in een sfeervol comfortabel hotel.
    • Band Kamer

Speciale sfeer, vriendelijke uitstraling. Comfortabele bedden. Prettige kamer.

geweldige inrichting en sfeer.
    • Gezellige Tweepersoonskamer

geweldige inrichting en sfeer. top locatie

Top hotel, op een top locatie en een TOP ontbijt
    • Gezellige Tweepersoonskamer

Het ontbijt is een reden om hier de volgende keer weer te komen logeren. Super lekker en divers!

De kamer was ruim en mooi ingericht.
    • Loft Kamer

Last van geluid van buiten.

De kamer was ruim en mooi ingericht.

• Beoordeeld op: 30 januari 2018

Hip
    • Gezellige Tweepersoonskamer

Slechte bedden voor de rug!

Hip hotel met een hippe bar en sfeer en een superlekker restaurant.

• Beoordeeld op: 18 januari 2018

Altijd weer voor herhaling vatbaar.
    • Gezellige Eenpersoonskamer

Kamers zijn compact, maar goed uitgerust. De sfeer in het hotel is fantastisch. De locatie is de beste die er is.

Krappe kamer

Knus
    • Gezellige Tweepersoonskamer

Lange wachttijd en veel fouten door barpersoneel

Locatie/ligging, eten en personeel in restaurant, gezelligheid en bedrijvigheid

Aanrader!

Ontbijt is veelste duur.

Sfeer, lobby, kamers.

Geweldig verblijf in een te gek hotel.
    • Loft Kamer

Geweldig ingerichte kamer. Gezellige lobby. Perfect te bereiken met OV. Op loopafstand van de beste clubs van Berlijn.

Perfect.

Niks!

Alles!

• Beoordeeld op: 17 december 2017

Een warm welkom door het vriendelijke personeel, mooie...
    • Loft Kamer

Een warm welkom door het vriendelijke personeel, mooie kamers en een heerlijk ontbijt.

Zowel voor een tripje alleen als voor een uitje met...
    • Gezellige Tweepersoonskamer

Zowel voor een tripje alleen als voor een uitje met partner/vrienden/collega's een heel fijn hotel om te verblijven.

• Band Kamer

De sfeer was super, ligging ook. Aanrader voor een bezoek aan Berlijn en Friedrichshain. Centraal in een levendige buurt.

Goede atmosfeer in hip hotel

Wat lawaaiig 's nachts

Goede atmosfeer in hip hotel

Top locatie

Top locatie

Geweldige relaxte sfeer, zeer goede ligging.

De bedden zijn klein.

Geweldige relaxte sfeer, zeer goede ligging. Heerlijke binnentuin en lekker eten.

• Beoordeeld op: 7 juni 2017

Sfeer!
    • Gezellige Tweepersoonskamer

Het kussen was erg slecht!

Sfeer!

• Beoordeeld op: 4 mei 2017

WiFi

Sfeer hotellounge / café
    • Loft Kamer

Hapjes café duur, restaurant zondag dicht

Sfeer hotellounge / café Aparte kamer met bed op vide

• Beoordeeld op: 14 april 2017

Bijzondere​omgeving en hotel

Ik had wat last van de airco, een beetje een opgezwollen...
    • Gezellige Tweepersoonskamer

Ik had wat last van de airco, een beetje een opgezwollen lichaam sochtends

• Beoordeeld op: 4 maart 2017

Top !

Avondeten in het restaurant

Ontbijt was super gezond !

• Beoordeeld op: 1 maart 2017

leuke, relaxte sfeer.

bedden zijn hard!!

leuk hip hotel. super ontbijt, wel duur!! erg vriendelijk personeel super wifi!!

• Beoordeeld op: 28 februari 2017

Aanrader!!
    • Gezellige Tweepersoonskamer

De cosy kamer is wel erg cosy... (klein)

Goede sfeer, leuke lobby, leuk en hip personeel, lekker ontbijt, TOP locatie

• Beoordeeld op: 27 februari 2017

Hip & trendy hotel! Super personeel.

Hoge prijzen aan de bar

Hip & trendy hotel! Super personeel.

• Beoordeeld op: 22 februari 2017

Beste verblijf als je naar Berlijn gaat!
    • Loft Kamer

Super leuk personeel, aankleding perfect er is echt overal aan gedacht en een hele chille vibe. Locatie top.

• Beoordeeld op: 12 februari 2017

Voor verbetering vatbaar
    • Gezellige Tweepersoonskamer

De kamer met name douche en de verlichting

De keuken was heerlijk en apart; bediening vriendelijk en voorkomend

• Beoordeeld op: 24 januari 2017

Perfecte stedentrip

Tweepersoons dekbed

Personeel en locatie

• Beoordeeld op: 24 januari 2017

Super hotel voor een mooie prijs!
    • Loft Kamer

Kleine badkamer maar prima.

Kamer was erg leuk en de locatie top

• Beoordeeld op: 16 januari 2017

vet hotel!
    • Gezellige Tweepersoonskamer

De bar...IPA bier:)....trendy en hippe spot! Echt het ontbijt was super fijn! echt leuk! leuke mensen!

• Beoordeeld op: 8 januari 2017

heerlijke sfeer, zeer vriendeijk personeel
    • Gezellige Tweepersoonskamer

lagere prijs voor een biertje, meer aandacht voor speciale activiteiten voor toeristen

heerlijke sfeer, zeer vriendeijk personeel

• Beoordeeld op: 7 januari 2017

Fijne plek in Friedrichshain Berlijn.
    • Gezellige Tweepersoonskamer

De kussens op de bedden.

De locatie en de foyer/restaurant.

• Beoordeeld op: 6 januari 2017

Super gezellige bar en lobby
    • Loft Kamer

Comfort van de kamers vielen een beetje tegen, ruimte was fijn maar bed en douche erg basic.

Super gezellige bar en lobby

• Beoordeeld op: 3 januari 2017

Bijzondere ervaring
    • Gezellige Tweepersoonskamer

De entourage is fantastisch. De sfeer die in het hotel hangt is geweldig. Erg knap gedaan!

• Beoordeeld op: 3 januari 2017

fanatastisch!

de kussens

De sfeer, het ontbijt, personeel

• Beoordeeld op: 24 december 2016

Jammer dat Kamer echt wel heel klein was en geen kast om...
    • Gezellige Tweepersoonskamer

Jammer dat Kamer echt wel heel klein was en geen kast om kleren in weg te steken.

Supergave sfeer, mooie kamers, goed eten en de bar is...
    • Gezellige Tweepersoonskamer

Het uitzicht op een gemeentelijke werkplaats met kleine vuilstort....

Supergave sfeer, mooie kamers, goed eten en de bar is geweldig!

• Beoordeeld op: 28 november 2016

Zeer goed

Hoofdkussens

Locatie, ontbijt, bar waren top

Bekijk de galerij met reizigersfoto's van Michelberger Hotel