Beoordelingen over Ringhotel Nebelhornblick Dit is de officiële sterrenclassificatie die door een derde partij aan de accommodatie is gegeven - de Hotelstars Union. De accommodatie is vergeleken met de industriestandaard en beoordeeld aan de hand van de prijs, faciliteiten en aangeboden diensten. Gebruik de sterrenclassificatie om uw verblijf te kiezen!

Kornau 49, 87561 Oberstdorf, Duitsland

#23 van de 33 hotels in Oberstdorf

Zeer royale kamers, heerlijk eten en uitstekend personeel.
    • Superior Kamer

Het hotel biedt sinds enige jaren geen minibars meer op de kamers aan. De koelkasten zijn verwijderd, volgens het hotel om energie te besparen. Ik kan mij echter voorstellen dat hier andere motieven speelden (bijvoorbeeld dat gasten de koelkasten gebruikten om hun eigen waren te koelen). Hoe dan ook, energiebesparing vind ik geen sterk argument om gasten deze faciliteit te onthouden. Het hotel had er voor kunnen kiezen kleine koelkastjes te plaatsen, met een inhoud van ca. 15 liter, waarin slechts enkele flessen passen. Deze apparaten verbruiken zeer weinig elektriciteit, tot minder dan 100 kilowattuur per jaar. Menig hotel biedt deze faciliteit, die zeker tijdens warme zomers erg gewaardeerd wordt. Het ontbreken van een koelkastje was een betrekkelijke kleinigheid. Wel heel erg jammer vond ik dat de op kamers ook geen koffiezetapparaat of waterkoker te vinden was. 's Avonds ben ik graag op mijn kamer om te lezen, tv te kijken of de foto's van de dag te bewerken en dat doe ik graag onder het genot van een paar kopjes koffie. Natuurlijk zou ik in de bar van het hotel koffie kunnen drinken, maar daar heb ik als alleenreizende volstrekt geen zin in. Roomservice was geen reëel alternatief omdat hiervoor €10,00 extra betaald moest worden. De koffie zou dan wel erg duur worden. Veel hotels bieden hun gasten wel de mogelijkheid om op hun kamer zelf thee of koffie te bereiden en het is een faciliteit die in een viersterrenhotel uit deze prijscategorie naar mijn mening niet zou mogen ontbreken. Mijn verblijf in Ringhotel Nebelhornblick is mij heel goed bevallen. Het is zonder meer een prima hotel. Mét waterkoker en/of koffiezetapparaat (en eventueel nog een mini-koelkastje) zou het perfect zijn. Dan zou ik bij een eventueel volgend bezoek aan de streek zonder aarzelen een derde keer hier boeken.

Dit was de tweede keer dat ik in dit hotel verbleef. De zeer royale afmetingen van de kamers, het personeel (heel vriendelijk, attent en behulpzaam) en het uitstekende en heerlijke eten, zowel het ontbijt als het avondeten, blijven de grootste pluspunten van dit hotel. De prijs van halfpension is met €23,00 per avondmaaltijd (4 gangen) zeer redelijk gezien de meer dan prima kwaliteit. De wifi-verbinding is stabiel en hoewel niet snel, is de downloadsnelheid met ca. 3,8 mbps net snel genoeg om zonder problemen streaming video op goede kwaliteit (bijvoorbeeld Netflix, Nederlandse televisie, YouTube) te kunnen bekijken. De uploadsnelheid is met ca. 0,5 mbps wel erg traag, maar geen probleem, tenzij je grote bestanden wilt versturen. Het binnenzwembad is heerlijk, met prachtig uitzicht op de bergen. Een badjas is aanwezig op de kamer en slippers kunnen gratis bij de receptie worden verkregen. De faciliteiten zijn in het algemeen prima (zie echter mijn opmerkingen bij de minpunten) Ronduit geweldig is de gratis gastenkaart, die niet alleen korting biedt op vele activiteiten en evenementen in de ruime omgeving, maar ook gratis onbeperkt gebruik mogelijk maakt van de prachtige kabelbanen. Ik heb er dankbaar gebruik van gemaakt.

• Beoordeeld op: 13 maart 2018

een correct hotel met heel vriendelijk personeel en mooi binnenzwembad, sauna, stoombad..

er hing een lichte rioolgeur in de gangen en de kamer, ook de geur van de poetsproducten kan beter.Het hotel ligt eerder verdoken in een klein zijstraatje ( anders dan op de foto te zien was). Voor elke uitstap moet je de wagen nemen. De prijs van de dranken in de bar zijn vrij hoog.

Het personeel was zeer gedienstig en vriendelijk. Het ontbijt was heel correct (echter geen gebakken eitjes, weinig vers fruit, geen vers fruitsap).

Prima hotel met goed personeel en uitstekende keuken

De snelheid van de WiFi verbinding viel wat tegen. De downloadsnelheid (ca. 4Mbps) was net voldoende voor YouTube, Netflix e.d., maar de uploadsnelheid was zeer laag ( max. 0,5 Mbps, maar meestal trager) waardoor het praktisch onmogelijk is om wat grotere bestanden (bijvoorbeeld kwalitatief goede foto's, video's) te uploaden of te mailen / verzenden. Dit was voor mij het enige minpuntje.

Zeer ruime kamers. Mijn kamer had ook een groot balkonterras en mooi uitzicht op de bergen. Vriendelijk, attent personeel, vlotte en efficiënte bediening. Het ontbijt was uitstekend en bood ruim voldoende keuze. Het avondeten was zo mogelijk nog beter: zeer goede keuken! Ik zou hier bij een volgend bezoek aan de streek zeker weer opnieuw boeken.

Heerlijk verblijf in een prachtig hotel in een mooie omgeving.

Het zwembad en de groote van de kamer (met zitje).

goed ontbijt en diner

goed ontbijt en diner

• Beoordeeld op: 5 maart 2017

Bedden en eten waren erg goed.

Bedden en eten waren erg goed. Shuttleservice naar piste eveneens.

• Beoordeeld op: 9 februari 2015

De rustige ligging, er is 's morgens een busje van het...

jammer dat de open haard niet meer brandde, enkel in de namiddag tot 6 uur. Als je 's avonds na eten nog in de bar iets wil drinken, kan dit maar tot 22 uur, nadien is alles gesloten.

De rustige ligging, er is 's morgens een busje van het hotel om je naar dichtbij zijnde skigebied ( sollerreckbahn) te brengen (om half 10) .(kan je ook te voet bereiken maar is steil bergop) Indien je naar de grotere skipistes wil, kan je met auto ofwel met skibus. Het half pension is zeer lekker en verzorgd.

• Beoordeeld op: 11 januari 2015

Uitzicht en grootte van de kamer.

Alles is wat gedateerd. Vernieuwing is nodig. De badkamer was erg klein en onhandig.

Uitzicht en grootte van de kamer. Restaurant en staf restaurant zeer goed.

• Beoordeeld op: 20 juli 2015

Mooie en rustige ligging.

WiFi viel vaak uit op de kamer.

Mooie en rustige ligging.