Beoordelingen over Der schöne Asten - Resort Winterberg Dit is de officiële sterrenclassificatie die door een derde partij aan de accommodatie is gegeven - de Hotelstars Union. De accommodatie is vergeleken met de industriestandaard en beoordeeld aan de hand van de prijs, faciliteiten en aangeboden diensten. Gebruik de sterrenclassificatie om uw verblijf te kiezen!

Renauweg 54, Altastenberg, 59955 Winterberg, Duitsland

#49 van de 51 hotels in Winterberg

6,2

Het personeel en de mensen in de omgeving zijn vriendelijk.

Alles was goed maar het menu op de site is hoofdzakelijk als men bij de bar besteld. Restaurant heeft diverse aanbod, vele dingen zijn met saus gemaakt of vlees toegevoegd. Alleen voor Vegan's is het wat moeilijk. Had het doorgegeven, bij de receptie zei men; boven doorgeven. Boven bij het restaurant zei men; dat gaat niet. Er zijn diverse bakken waar men uit kan kiezen. Maar om 17,5 Euro uit te geven aan twee soorten groenten die vegan zijn Nee. Maar genoeg eet gelegenheden genoeg in Winterberg zelf. Vegan maaltijden kan men simpeler maken door gerechten klaar te maken zonder vlees en dierlijke produkten en daar een bak(je) bij te zetten met een aparte saus(creme's room) of vlees (voor soep). Vegan en veganistisch wordt de toekomst.

Het personeel en de mensen in de omgeving zijn vriendelijk.

Erg mooie omgeving en leuk hotel

In de badkamer was geen gordijn om het raam te bedekken.....ik heb er tijdens het douchen maar een handdoek voor gehangen zodat er geen inkijk was.

Prachtige omgeving en zeer gemoedelijk personeel.

Mooie omgeving en rustig gelegen, prima hotel voor lage prijs

Ik had kamer 117. De vloerbedekking naar de kamer toe moet echt vervangen worden, zag er niet uit

Ontbijt prima. Dinerbuffet simpel, maar voor 17.50 euro mag je niet op de 1e rang zitten. Uitgebreide wellness met 3 sauna's, was echt prima

Bedden sliepen prima en konden lekker met het raam open...

De kussens op de bedden zijn nodig aan vervanging toe of een keuze kunnen maken tussen een zacht of hard kussen. Dinerbuffet kan veel beter. 1e avond soepketel niet aan dus lauwe soep, 2e avond stond het te ver koken. Variatie in groente en aardappelen, niet 2x in 1 week hetzelfde. Nagerecht keuze goed en voldoende, al zou er niet steeds hetzelfde moeten staan. Smaakte prima.

Bedden sliepen prima en konden lekker met het raam open slapen, geen lawaai buiten. Ontbijt goed, laatste ochtend bevroren brood, keuze voldoende. De tafels die gebruikt waren werden niet altijd direkt opgeruimd waardoor nieuwe gasten verder weg moesten zitten wat niet was ingedekt.

• Beoordeeld op: 13 maart 2018

De faciliteiten we waren met een hond we hadden een kamer in...

Het eten heel slecht in á la carte restaurant bij het buffet denk ik ook als dat dezelfde kok doet. Ontbijt was wel goed. Heel erg zonde, gemiste kans heel jammer. Tomatencreme soep was tomatenwatersoep, over de geitenkaasalade zat geen dressing bij navraag door de ober bij de kok kon ik dit ook niet krijgen en olijfolie had hij niet.

De faciliteiten we waren met een hond we hadden een kamer in huis direct aan het bos. Via gangen ondergronds kom je bij alle faciliteiten bij het hoofdgebouw de wellness. Mooie wellness, gezellige bar met veel drankjes en gezellig á la carte restaurant maar helaas met slecht eten.

Prima, voor herhaling vatbaar!

Hele fijne wellness, maar het zwembadwater was aan de koude kant.

Prima kamer en ‘s ochtends een heerlijk ontbijt. Na een dag skiën ‘s avonds nog even naar de wellness.

Matig, was goed voor 1 nacht te verblijven

Wij hadden 4 kamers ( 3 maal 2pers. En 1maal 1pers) de 1persoonskamer de badkamerruimte was zeer klein. En de persoon in kwestie had amper bewegingsruimte In het eten vonden wij bij bepaalde zaken haren terug van het keukenpersoneel tevens was er ook niet veel keuze van warme hoofdgerecht en werden ze zaken niet echt op temperatuur gehouden

De badkamers van de 2 persoonskamers waren goed voorzien van handdoeken en hygiëne producten

Goed ontbijt en andere gebouwen waren via tunnel te bereiken

Krappe lift en je kon alleen via het hotel in de verschillende gebouwen komen waardoor je lang moest tillen

Goed ontbijt en andere gebouwen waren via tunnel te bereiken

Een goede accommodatie om helemaal tot rust te komen

Van buiten wat achterstallig onderhoud en het zwembad was voor een binnenbad iets te koud.

Ontbijt was erg goed. De Kamer was goed, alleen wel een beetje gehorig. Uitgebreide faciliteiten aanwezig om een verblijf nog aangenamer te maken. Sauna was goed.

Niet alle beloofde faciliteiten van het verblijf zijn aanwezig.

Er mag wat meer variatie bij het ontbijt zijn. Op de kamer was er zelden wifi. Dit probleem heb ik gemeld maar werd niet opgelost. Het water van het zwembad was aan de koude kant en de whirlpool was buiten gebruik. Het was nog 10-15 minuten wandelen tot bij de dichtstbijzijnde skipiste (Altastenberg) en bus naar de andere skipistes (onder andere Winterberg).

Ruime kamer en badkamer. Vriendelijk personeel. Ik kon met mijn auto een helling niet meer op omwille van de sneeuw, 2 werkmannen hebben mij goed verder geholpen.

• Beoordeeld op: 30 januari 2018

Winterberg: tof, maar in een ander hotel.

Er stond een asbak vol sigaretten in de "niet-rokers"-kamer. Het eten was "groot-keuken"-eten dat mij deed denken aan de schoolrefter. Het personeel was "afwezig": in het restaurant weerklonk een liedje vele malen omdat het personeel vergeten was dat de muziek op "repeat" stond. En het bleef maar duren, want het personeel besefte het niet eens. Waar waren ze? Het is een hotel voor Hollandse bus-weekend-ski-toeristen, en daar is niets mis mee (leve Nederland!), maar het is dus geen hotel voor een individuele toerist.

Winterberg zelf. Het bezoeken waard, maar niet in dit hotel.

• Beoordeeld op: 16 januari 2018

Prima voor een weekend. Voor een week zeker niet.

De kamers waren redelijk. Er zat bijvoorbeeld een voorbereide kast tbv een koelkast, maar de koelkast zat er niet in. En het ontbijt was behoorlijk simpel. We zouden daar graag een croissantje of iets dergelijks zien.

De ondergrondse gang vonden wij erg fijn. Dat je niet in de kou naar buiten hoeft voor de bar en ontbijt was erg makkelijk.

Barpersoneel heel onvriendelijk vertoeven liever aan de...

Barpersoneel heel onvriendelijk vertoeven liever aan de gokautomaat dan de hotelgasten te bedienen en ongepaste uitspraken wezen erop dat ze werden gestoord tijdens hun gokken

Heerlijke wellness, was dik in orde om na het skiën even te...

De kamers zijn redelijk simpel en konden properder zijn. Personeel van de bar is ook laks, ze werken daar precies niet graag. Keuken was al dicht om 20.30u, de dag erop om 20.15u nog een nagerechtje gevraagd en toen was het antwoord ook dat de keuken dicht was?? vreemd! 😬

Heerlijke wellness, was dik in orde om na het skiën even te relaxen. De bar van het hotel is echt gezellig, heeft een Oostenrijkse stijl.

Mooie omgeving

Het openbaar vrouwen toilet beneden bij de bar, wat trouwens het enige toilet is daar en was lek en stonk heel erg. Ook de hygiëne was daar ver te zoeken. Het zwembad was prima alleen de temperatuur in het zwembad is erg laag. Als je je aankleed bibber je gewoon. Ook de matrassen opde kamer hebben hun beste tijd gehad. We hadden beide rug pijn er van.

Omgeving en sfeer zijn prima

Goed hotel voor deze prijs, maar niet weer

Kamers zijn gehorig, wij sliepen in het hoofdgebouw boven de eetzaal, volgens mij hadden ze savonds feest in de eetzaal of de bar op de begane grond , muziek was goed hoorbaar bovenin het hotel

De prijs en faciliteiten

• Beoordeeld op: 17 december 2017

Het warm eten dus.

Kamer was prima, ontbijt goed alleen jammer dat je constant moet vragen om alles bij te vullen. 1 avond warm eten genomen (buffet) ronduit slecht!!!! koud...taai....echt slecht!!

prima als verblijf, maar liever ergens anders eten

Buffet in het restaurant was echt heel erg slecht.

ontbijt was goed, maar het buffet 's avonds was echt heel slecht, zeker voor € 17,50 per persoon. 1 soort vlees, 1 soort vis, niets was warm en aanvullen ging ook niet van harte.

• Beoordeeld op: 25 november 2017

Fijne plek om een aantal dagen te verblijven.

Het diner als half-pensin. Het opgediende was erg karig en de eetzaal erg kil. À la carte was daarentegen prima.

Fijn sauna faciliteiten en zwembad.

• Beoordeeld op: 24 november 2017

De wellness was goed ,ontbijt zeer goed en een aangename bar...

Ik heb eenmaal half pension gegeten op zondag en dat viel tegen ,a la carte was dan weer goed .

De wellness was goed ,ontbijt zeer goed en een aangename bar .

Goed!

De bediening smorgens bij het ontbijt was heel stug. Dat had wel stukken gezelliger en vriendelijker gemogen.

Iets meer zorgvuldigheid met schoonmaken van de kamer zou best wel beter kunnen.

• Beoordeeld op: 7 november 2017

ga deze accommodatie nooit weer boeken!

service van bedienend personeel in bar/rest. was erg bedroevend! slecht duits sprekend en lang wachten op je drankje terwijl er niet veel mensen waren. als je dan zelf maar naar de bar liep was er niemand en ook niet te vinden. we gingen a la carte eten id bar omdat de hond dan mee mocht. wat natuurlijk super is maar helaas liet wederom de service, kwaliteit en keuze aan eten wel te wensen over. de kamer viel tegen, het zwembad was koud maar wat toch wel het ergste van het hele verblijf was .. de bedden. gingen gewoon bijna met een hernia naar huis.hebben 3 nachten van de rugpijn niet kunnen slapen!

het ontbijt was wel goed, uitgebreide keuze broodjes en beleg. de ligging om met hond erop uit te gaan is erg goed!

• Beoordeeld op: 27 oktober 2017

Prima, leuk verblijf gehad!

Diner: je wordt echt misleid door de term buffet, dit moet je echt anders noemen. Hoofdgerecht, (keuze uit 2 soorten vlees op het menu, verder alleen brocolli en gekookte aardappelen) op zich wel aardig, maar een maaltijd als thuis, met 1 soort groente en aardappelen. Zeker niet in verhouding met de prijs, veel te duur.

Kamers lekker ruim en fijne badkamer en bedden. Heerlijk zwembad en welness. Leuke bar en loungemogelijkheden. Heerlijk ontbijtbuffet.

• Beoordeeld op: 10 oktober 2017

Fijn verblijf met prima prijs-/kwaliteitverhouding.

Het (avond)eten in het restaurant is minder. Voor- en nagerecht in buffetvorm, geen keus meer of alles is op als je niet op tijd bent. Hoofdgerecht zeer simpel en vrij weinig. Voor hetzelfde geld kan je in de restaurants in de omgeving veel beter eten.

Ontbijt was goed verzorgd, kamers en de overige (ontspannings)faciliteiten zijn ook prima.

• Beoordeeld op: 7 oktober 2017

Zeer gezellig verblijf voor redelijke prijs!

Er in op de (slaap) kamer een onaangename geur.

Mooie omgeving en daarnaast ook de faciliteiten waren goed. Het ontbijtbuffet is zeker ook het vermelden (en pluspunt) waard.

• Beoordeeld op: 30 september 2017

mooie omgeving, goed ontbijt

de bediening in de bar was zero na 45 min gewacht werd aan de balie gezegd we moeten geduld hebben er was gewoon te weinig personeel we zijn dus meest in winterberg zelf geweest en veel getoert in de mooie omgeving

het ontbijt was excellent, verzorging daar was super, personeel werkt hard, ook te korten

• Beoordeeld op: 28 september 2017

Gemoedelijk, pretentieloos hotel, maar niet een echt sfeervolle ambiance.

Onze kamer was prima, maar lag meteen naast de lift en naast de ontbijt/dinerzaal en pal boven de ingang van het hotel, waardoor je last had van de lift tot midden in de nacht en veel gasten hoorde binnenkomen en weggaan al of niet met een 'lollige dronk' of op met zware motoren. Hadden wel om een 'rustige kamer gevraagd'. Op ons verzoek werd ons een andere kamer aangeboden maar dat was in het souterrain in een aparte locatie en zonder daglicht. Vandaar dat we alsnog voor de eerste optie kozen, mede omdat ons op het hart werd gedrukt dat de kamer echt rustig was. Maar helaas...

Aardig en behulpzaam personeel. Goed ontbijt.

Een goedkoop en gierige hollandse hotel

Gelijk afrekenen bij inchecken Gratis wifi alleen in horeca gebieden dus voor klanten en niet voor gasten bij het ontbijt niet gebakken pistoleten gierige koud drink glazen

Eigenlijk niks

goed.

De eenpersoonskamer viel wat tegen, zoals dikwijls met een éénpersoonskamers. Alle comfort wel aanwezig, maar kil, donker en krap (ondanks de prachtige zomerdag)

Never again

Dit was ooit een mooi resort, nu vies, vuil, slecht gemanaged en geregeld. Een wit laagje verf tegen de gevel doet niets aan het vuile intereur

De ene beleefde en lieve Nederlandstalige dame achter de bediening

Omgeving prachtig. Accommodatie geen tweede keer.

De geboekte kamer met balkon hadden we niet. We kregen een kamer in de kelder. Wel met 2 ramen maar erg teleurstellend. Je voelt je erg opgesloten. Wij hadden ons erg verheugd op buiten zitten. De receptioniste vertelde ons balkon op basis van beschikbaarheid. In onze reservering stond dit niet. Bedden kraakte enorm. 2 matrassen in een 2 persoon ombouw. Wi-Fi bleek alleen bij de receptie te werken of in een klein gedeelte van de eet zaal. Het eten was goed maar erg minimaal. Buffet avond eten bestond uit 2 soorten salade in een glas. hoofdgerecht keuze uit 2. Werd aan tafel genoteerd. Toetje was buffet vorm wederom 2 soorten. Ontbijt niet uitgebreid maar wat er was was lekker.

Omgeving was prachtig. Tennisbaan, sauna en zwembad nou mooie faciliteiten

ik ga heel zeker terug als ik in die streek wil zijn

alles meer dan ok ; geen opmerkingen op niets

Zeer goede locatie voor wandelaars

Temperatuur van kamers en zwembad waren veel te laag naar onze smaak

Prijs kwaliteit verhouding

Prijs kwaliteit verhouding

• Beoordeeld op: 20 juni 2018

Hebben ons goed vermaakt.

Badkamer was niet goed schoon.matrassen vielen tegen

Ontbijt en de aanwezigheid van zwembad en sauna,mooie omgeving.

• Beoordeeld op: 16 juni 2018

Kleine kamer en douche

Kleine kamer en douche

• Beoordeeld op: 16 juni 2018

Het binnenzwembad en de sauna’s waar je gratis gebruik van...

Het bed en de kussens waren wat minder.

Het binnenzwembad en de sauna’s waar je gratis gebruik van mag maken.

Goed ontbijt, mooie Wellness faciliteiten, super ligging...

Goed ontbijt, mooie Wellness faciliteiten, super ligging boven op de berg maar toch slechts een vijftal minuten rijden van Winterberg

Goed overnachtings-hotel voor een prima prijs!👍

Bezetting van de receptie. Bij het uitchecken op zondag maar 1 personeelslid achter de balie. Gevolg een lange wachtrij.

Kamer en avondeten.

Prima plek voor wandelen, fietsen of motorrijden, zoals wij.

Korte bedden

Prachtige locatie, bovenop een berg

goed ontbijt

tijdstip van schoonmaak, te vroeg

goed ontbijt

Goede, maar verouderde accomodatie. Ontvangst en afhandeling betaling kan beter. Dus receptie.

Personeel receptie. Onpersoonlijk.

De bedden. Prima!

Prijs kwaliteit was perfect, niks verbeteren

Direct in het bos, ideaal voor de hond

Goed betaalbaar verblijf met sauna en zwembad in mooie omgeveing

Voor het betaalde bedrag veel gekregen!

Prima en voor herhaling vatbaar

Ontbijt niet zo uitgebreid

Vriendelijke mensen, mooie ruime kamer

Voor 32 euro een ruime kamer met eigen badkamer, goede bedden en inclusief goed ontbijt. Top. Leuke bar en restaurant en prima locatie

• Beoordeeld op: 21 maart 2018

• Beoordeeld op: 15 maart 2018

Prima ontbijt, mooi zwembad / sauna

Buffet avondeten zag er matig uit en geen gebruik van gemaakt

Prima ontbijt, mooi zwembad / sauna

slecht

kamers per gedateerd echt slecht gewoon een vies hotel

alleen ontbijt was goed

Goed te doen

Bedden

Sauna

Rustige omgeving, prima sauna maar het eten is matig

Het buffet bood te weinig keus en matig van kwaliteit

De nieuw sauna was prachtig! ook het ontbijt was prima!

niet wat we dachten!

personeel niet vriendelijk, alles is aardig verouderd!

ontbijt was prima, avondeten matig en de rest is allemaal verouderd!

routebeschrijving.

routebeschrijving. Verkeerd adres doorgegeven. Straat is niet in der renau maar Renauweg 54!

Geweldig verblijf tot volgend jaar!

Onverwacht goed!!!

sauna was heerlijk

het avondbuffet was niet hygiënisch, we hebben er buikgriep opgelopen.

sauna was heerlijk

Heel mooi zwembad en sauna

Heel mooi zwembad en sauna

• Beoordeeld op: 23 januari 2018

Grote kamers

De locatie was iets minder best ver van de piste af

Grote kamers

de locatie was super en rust gevend

het personeel was super lui , we moesten uren aan de bar wachten voor de drank

de locatie was super en rust gevend

• Beoordeeld op: 18 januari 2018

zeer goed en leuk

Heel goed.heb een maagverkleining en dat wrrd zeer goed opgelost top

Dichtbij skifaciliteiten.Vooral voor gezinnen en beginners

Bedden zonder matrashoezen, eten in het restaurant

Bedden

Vriendelijk personeel , ligging en warme kamer

Prijs verblijf, kindermenu tot 8 jaar , avondeten , laat ontbijt vanaf 8 uur.

Vriendelijk personeel , ligging en warme kamer

Voldoet aan verwachting

Voor skivakantie was het prima.

Het diner was ronduit slecht.

Ontbijt was goed. mooi zwembed, en een prima sauna

Prettig voor het korte verblijf

Goede sauna en zwembad

• Beoordeeld op: 6 december 2017

• Beoordeeld op: 30 november 2017

Prima accomodatie voor elk verblijf

Kamer en badkamer prima. Ontbijt voldoende en goed.

Ontbijt en kamer waren prima.

Ontbijt en kamer waren prima. Kamers in Oostenrijkse stijl. Goede douche en formaat van de kamer was goed.

• Beoordeeld op: 1 november 2017

Ontspannen

Zeer slecht weer

Honden mochten bijna overal binnen in winterberg

leuk

Grote van de kamer

ontbijt

Relaxt hotel

Matrassen veel te dun en erg hard!

Heerlijk zwembad en sauna. Eten a la cart was ook goed.

Top accommodatie voor herhaling vatbaar

Niets Het was gewoon zoals beschreven in de beschrijving en ik heb je niets aan toe te voegen

Ligging Deze was gewoon perfect midden op de heuvel

• Beoordeeld op: 14 oktober 2017

Het Warsteiner bier.

Het Warsteiner bier. De accommodatie heeft nodig een verfje nodig, plus het e.e.a aan reparaties.

Ontbijt prima, Bedden en kamer prima

Diner had beter gekund, was geen succes, kegel baan kapot, avond aan de bar geen personeel jammer

Ontbijt prima, Bedden en kamer prima