Beoordelingen over The Grey Design Hotel Dit is de officiële sterrenclassificatie die door een derde partij aan de accommodatie is gegeven - de Hotelstars Union. De accommodatie is vergeleken met de industriestandaard en beoordeeld aan de hand van de prijs, faciliteiten en aangeboden diensten. Gebruik de sterrenclassificatie om uw verblijf te kiezen!

Schmiedingstr. 11 - 13, Dortmund Centrum, 44137 Dortmund, Duitsland

#3 van de 49 hotels in Dortmund

Geslaagde shopping trip!
    • Economy Tweepersoonskamer

De kamer had geen airco, wat op zich wel fijn was geweest met deze temperaturen. Wat ook erg jammer was, de kamer had geen verduisteringsgordijnen. Dus om 6.00 was ik klaar wakker..

We kregen zomaar een upgrade, dus we hadden een grotere kamer dan geboekt. Maar zoveel ruimte voor 2 personen was echt niet nodig, niet voor 1 nachtje ;) Het hotel is vrij modern en zeer schoon. Fijn was het raam in de badkamer. Ontbijt was ook verrassend uitgebreid. Dat beetje extra moeite, yoghurt in portie (Weck) potjes. Fruit klein gesneden in portie potjes. Voor op brood genoeg keuze en zelfs sausjes, dat is de eerste keer dat ik dat tegen kom. Erg lekker en vers allemaal. De lokatie is ideaal voor een shopping trip of andere plannen in en rondom het centrum.

Het is vlakbij het centrum.

Er is geen airco. En met temperaturen rond de 30 graden is dat echt geen overbodige luxe. De ventilator die er staat is niet toereikend. De locatie is op zich goed: aan de rand van het centrum. Makkelijk te bereiken en je kunt te voet naar het centrum. Nadeel is meteen dat er uitgaanspubliek is dat tot laat in de nacht doorgaat met herrie maken. Dit is met geen airco, hoge temperaturen en dus geen ramen dicht kunnen doen, geen wenselijke combinatie. Ook vervelend dat op maandagochtend er om 6 uur!!!!! een vuilniswagen een half uur staat met draaiende motor. Hoewel ik besef dat er factoren zijn waar het hotel op zich niets aan kan doen, had airco op de kamer een heleboel ellende gescheeld.

Het is vlakbij het centrum. Parkeren kan on site en de kosten zijn niet zo hoog. Personeel is heel vriendelijk. Vooral de jongedame bij het ontbijt verdient een compliment. Ontbijt is goed en wordt op een leuke manier gepresenteerd. De kamer was ruim en het bed was comfortabel en groot. Koffie/thee op de kamer is heel prettig. En de minibarprijzen zijn heel aantrekkelijk.

• Beoordeeld op: 8 juni 2018

n.v.t.

Super vriendelijk personeel. Uitstekend zeer uitgebreid ontbijt. Kamer fris, schoon en ruim. Wifi goed. Parkeren (reserveren) achter hotel. Lokatie uitstekend t.o.v. winkels en bezienswaardigheden (musea)

Mooi hotel in centrum Dortmund

Croissantjes waren al op...

Mooi hotel in het centrum van Dortmund. Mooie kamer met goed beden prima badkamer. Ook mogelijkheid om de auto bij het hotel te parkeren.

• Beoordeeld op: 26 april 2018

Een heerlijke tijd in een droomhotel in een prachtige stad.
    • Standaard Eenpersoonskamer

Niets viel er mij tegen. Zonder lift zou het voor mij anders geweest zijn. Geen nachtlawaai, geen gegooi met kamerdeuren, geen douches om drie uur 's nachts... Ik ben wel anders gewend. Dit klasse-hotel krijgt van mij een gouden plak.

Het is een kleinschalig hotel met 30 kamers en een moderne uitstraling. Een lift brengt je tot de derde verdieping. Moderne glaskunst versiert de gangen. Mijn kamer was ruim en uiterst praktisch ingedeeld. Het ontbijt was top. Keuze genoeg. Vriendelijke dames maakten de tafels klaar en zorgden ervoor dat het je aan niets ontbrak. Het nieuws en het weerbericht kon je op een groot t.v. scherm volgen. Een zijdeur bracht je zo meteen naar je wagen op de hotelparking. Mij beviel natuurlijk de ligging van het hotel het meest. Vlak bij het station, de info-dienst, het commerciële centrum van Dortmund.

• Beoordeeld op: 9 januari 2018

Zeer goede prijs/kwaliteit verhouding!
    • Standaard Eenpersoonskamer

De bar is geïntegreerd in de receptie. Voor een gezellig drankje moet je dus de deur uit.

Functioneel, goed ingericht, modern hotel achter het Centraal Station. Staff is vriendelijk en behulpzaam, kamer heeft een goede grote en balkon, grote badkamer. Alles was schoon en werkte.

Goed hotel in hartje Dortmund

De inrichting is goed, maar wel erg strak en zakelijk. Alles grijs, weinig kleur, maar dat past bij de naam van het hotel The Grey. Wel enige muziek overlast (zware bastonen) van buiten.

Schoon, zeer vriendelijk personeel

Leuke kennismaking met Dortmund

poetsvrouw vulde niet aan telkens gaan vragen om aanvullen doucheprodukten - koffie en WC papier

ontbijt was perfect - perfecte ligging tussen treinstation en centrum kerstmarkt

Wij kwamen voor de Kerstmarkt en hebben een aantal fijne daggen gehad.

De mannelijke receptionist. Deze deed z'n mond niet open, zei geen boe of bah. Iets meer afwisseling in de overigens ruime keuze broodbeleg De ophangplaats van de handdouche is niet erg praktisch

Kamers uitstekend, goede bedden, schoon. Ontbijt prima en goed verzorgd. Geweldige ligging midden in centrum. Vriendelijk en dienstwillig personeel

• Beoordeeld op: 23 december 2017

• Economy Tweepersoonskamer

We moesten 10 euro betalen voor de parking bij aankomst. Toen we ons de volgende dag uitcheckte zijn we nog even naar de kerstmarkt geweest. Rond 16u kwamen we terug en was de poort van de parking gesloten. Aan de receptie lieten ze ons weten dat we nog een extra 5 euro moesten betalen voor de parking aangezien we langer waren blijven staan dan het check out uur.

• Beoordeeld op: 15 december 2017

Voor een WE kerstmarkt een fantastisch hotel op 100m van de markt!

grote praktische kamers: groot bed, 2 zetels, bureau, genoeg kastruimte. Grote badkamer. Personeel supervriendelijk , vooral de persoon verantwoordelijk voor het ontbijt !

Awesome

Er is geen fitness ruimte in het hotel.

Zeer ruime kamer voor 3 personen met groot 2-persoonsbed en aparte slaapkamer met 1 persoonsbed. Zeer persoonlijke services, snelle check-in / check-out, uitstekende parkeervoorzieningen, fantastisch ontbijt.

liefdeloos hotel, zeker geen boutique hotel
    • Economy Tweepersoonskamer

De kamer lijkt niet op zoals het op de foto's wordt voorgesteld. In het echt is het klein en heel goedkoop ingericht. 1 stoel op 2 persoonskamer is onhandig en bovendien de stoel was kapot. Heel kaal en ongezellig. Balkon kijk uit op parkeerplaats en was al lange tijd niet schoongemaakt. Het aanbod tijdens ontbijt is ruim maar het was duidelijk dat alles bij de groothandel is gehaald, beleg ziet er uit als plastic, brood was taai en sapjes mierzoet.

De receptioniste was een vriendelijke behulpzame dame. Het hotel ligt vlakbij het centrum. Goede parkeermogelijkheid. Ruime fijne badkamer.

Vriendelijk personeel en geweldig ontbijt buffet.
    • Standaard Eenpersoonskamer

Door het hele hotel liggen plavuizen en dat is wel erg gehorig. Ondanks de wegwerp slippers in de kamer blijven sommige gasten liever op hun hoge hakken rondlopen...

Vriendelijk personeel en geweldig ontbijt buffet.

• Beoordeeld op: 21 mei 2017

Super hotel, alleen jammer van het min puntje.

Het koude water in de badkamer deed het niet, daardoor hadden we problemen met het doortrekken van het toilet en konden we niet douchen. Werd niet adequaat op gehandeld. Volgende dag werd het wel opgepakt.

Luxe kamer, grote badkamer. heerlijk, uitgebreid en vers ontbijt.

• Beoordeeld op: 12 mei 2017

ontbijt was super, de dame was ook zeer vriendelijk!
    • Standaard Eenpersoonskamer

kamer veel te klein niet proper veel lawaai via de trap ! veel te duur voor die kamer!!!!

ontbijt was super, de dame was ook zeer vriendelijk! vers appelsiensap,vers fruit. top.

Goed bereikbaar en mooi hotel bij het centrum.
    • Economy Tweepersoonskamer

Nette kamer. Goed bereikbare locatie, je bent zo in de winkelstraten en station is om de hoek. Zeer uitgebreid en smakelijk ontbijtbuffet. Personeel is vriendelijk en behulpzaam.

• Beoordeeld op: 30 januari 2017

Prima verblijf voor een shopweekendje Dortmund!

tikkeltje sober

Prima ontbijt, fijne kamers. parkeren (tegen vergoeding) op eigen terrein. Het hotel ligt tegen het hart van Dortmund aan, je loopt binnen 5 minuten de belangrijkste winkelstraat in.

• Beoordeeld op: 27 december 2016

Fantastische plek voor centrumbezoek

Helemaal niets

Prima locatie lekker dicht bij het centrum. Kamers waren ruim, mooi en volledig ingericht met zelfs pc. Ontbijt was uitstekend en personeel uitermate vriendelijk. Parkeren op eigen locatie met vooraf gereserveerde plek.

• Beoordeeld op: 21 december 2016

supper voor een bezoek aan de kerstmarkt.

alles was top aan dit hotel heeeeel mooie kamers,het ontbijt was lekker en het personeel was suppervrindelijk ook prive parkeerplaats was top .zullen er zeker nog terrug gaan.

• Beoordeeld op: 18 december 2016

We hebben het er fantastisch naar ons zin gehad.fijne locatie voor een bezoek aan het centrum.
    • Economy Tweepersoonskamer

Meer keuze in brood en eventueel beleg.

Kamer was prefect,schoon en alles aanwezig. Het ontbijt vonden we redelijk,weinig keuze in brood. Personeel was vriendelijk.

• Beoordeeld op: 18 december 2016

Goed voor 1 nacht
    • Standaard Eenpersoonskamer

Niet echt geluidsdichte kamers, aan de straatkant veel lawaai van vrachtwagens, vuilkar om 7u Ongezellige verlichting in kamer

Locatie Ontbijt Ruime douche

• Beoordeeld op: 17 december 2016

Was een nieuwe belevenis van kerst markt doen na Keulen & Aachen & Dusseldorf & Rothenburg am Tauer.

Mooie ruime kamer, nette ruime badkamer, heerlijk uitgebreid ontbijt met vriendelijke bediening, vriendelijk behulpzaam personeel, gemakkelijk te vinden met de aanduidingen in Dortmundt centrum, pal aan de wandelstraten en vlakbij de verschillende kerst markten, hadden een kamer met een mooi uitzicht, afgesloten prive parking ( met voor gereserveerde plaats!) aan dezelfde prijs van de ondergrondse parking aan de overkant van de straat, doodlopende straat dus heel rustig en stil! Wel heel kleine en trage! lift om de valiezen naar boven te krijgen, maar wel gemakkelijke brede traphal.

Dichtbij het centrum, fris hotel en kamers, lekker...

Parkeergarage hotel zat vol, wist niet dat er een garage was.

Dichtbij het centrum, fris hotel en kamers, lekker uitgebreid ontbijt en behulpzaam personeel!

• Beoordeeld op: 4 december 2016

Ligging erg oke, maar veel te duur voor het gebodene

disgners style bestaat uit het gebruik van grijs?? kamers erg summier ingericht, slechte ventilatie, erg smalle trap en en minilift, goed verzorgd, maar basaal ontbijt

Ligging van het hotel is goed ten opzichte van het centrum, erg vriendelijk en behulpzaam personeel, gereserveerde parkeerplaats ;-) ( wel bezet door een ander :-( )

• Beoordeeld op: 21 november 2016

Niet wat ik heb verwacht
    • Economy Tweepersoonskamer

Veel, hier enkele opmerkingen: Badkamerdeur beschadigd, deurkruk beschadigd, uitstraling van kamers of hotel is er niet, personeel bij inchecken onvriendelijk, zeer klein bed voor 2 personen, de naam Grey zegt het al, het was vooral grijs

Het beeste aan hotel was naast de ligging en het ontbijt.

• Beoordeeld op: 6 november 2016

Ideale bestemming als je voor het shoppen naar Dortmund komt.

Aangezien je midden in de stad zit heb je wel meer last van de straat geluiden. We hadden 's morgens vroeg de vuilniswagen met veel kabaal bij onze kant van het hotel.

Ideaal dichtbij de winkels en het grote overdekte winkelcentrum. Eigen parkeerplaats (wel tegen betaling en vooraf reserveren want de plekken zijn beperkt)

• Beoordeeld op: 10 oktober 2016

Prima en mooi centraal gelegen hotel!

We hadden een 2-persoonskamer geboekt en kregen een 3-persoonskamer toegewezen voor dezelfde prijs.Deze was erg schoon, ruim en netjes. Daarnaast was het ontbijt meer dan prima en de locatie is erg centraal gelegen. De straat uit en je bent al in de winkelstraat, de andere kant om en je bent bij het hoofdstation. Parkeren reserveren is wel aan te raden ivm weinig parkeerplek. Voor ons was er netjes een plek gereserveerd met de naam erbij. Verder waren het heerlijke bedden en werd onze kamer later op de dag nog schoongemaakt toen wij uitgeslapen hadden. WIFI is gratis en krijg je een code voor. Toen die van ons het opeens niet meer deed, kregen wij gelijk een nieuwe. Kortom een super hotel om zeker nog eens terug te gaan! prijs-kwaliteitverhouding zeker prima!

• Beoordeeld op: 31 juli 2016

goede locatie

geen airco smalle lift stenen vloer

goede locatie op loopafstand van het centrum parkeerplaats achter het hotel gratis wifi waterkoker in de kamer / koffie en thee heerlijk ontbijt

Centraal gelegen.

Geen minpunten

Centraal gelegen. Vriendelijk ontvangst en heerlijk ontbijt

Rust
    • Superior Eenpersoonskamer

Alles ok

Propere ruime kamer goed ontbijt

Ontbijtbuffet was ok.

Tips met dinargelegenheden in de buurt zouden handig zijn. Graag op voorhand de meerprijs voor honden meedelen.

Ontbijtbuffet was ok. Ruime kamers.

Fijn hotel, perfect ligging, om de

Tv-zenders

Bed was groot, 200x200. Fijne badkamer. Ontbijt was lekker. Parkeren bij de accommodatie was ideaal.

Voor 1 overnachting vooral op lokatie en parkeerplaats gekozen en dat was helemaal goed
    • Standaard Eenpersoonskamer

Het hotel is erg gehorig en ik lag aan de straatkant en was ook goed te horen. T was ook warm op de kamer

De lokatie en het ontbijt was prima

Goed verzorgd verblijf

Goed ontbijt en midden in het centrum👍👍

Goede keuze voor een stedentrip naar Dortmund.
    • Economy Tweepersoonskamer

Prima ligging in het centrum en zeer vriendelijk personeel

Zeer goed!

Bed en ontbijt waren heerlijk! Comfortabel en goede kwaliteit.

Goed!

Kussens zijn te zacht, dus een extra hard kussen is een aanbeveling.

Onbijt was uitgebreid, alles vers. Ruime kamer.

• Beoordeeld op: 10 februari 2018

• Standaard Eenpersoonskamer

Vriendelijkheid van bediening in ontbijt ruimte .en ook aan de receptie

• Beoordeeld op: 16 januari 2018

Goede ligging in het centrum met moderne kamers en erg vriendelijk personeel.

• Beoordeeld op: 12 januari 2018

Goed ontbijt!

x

Goed ontbijt!

Goed hotel,alles op loopafstand te bereiken(winkels , kerstmarkt enz).

Hoewel de kamer super schoon was , hing er in de kamer een verschrikkelijk nare geur!!

Ontbijt was super!! Hele schone kamers!

Mooi ingericht en fijn hotel
    • Economy Tweepersoonskamer

Te warm in hotel. Extra kosten parkeren en huisdier.

Heerlijk ontbijt. Fijne en mooie kamer en badkamer.

Topverblijf!

Geen minpuntjes

Locatie, kamer, ontbijt

Lekker in het centrum, ideaal voor een dagje winkelen

Bed was erg smal!

Goed ontbijt, vriendelijk personeel.

Super stad Dortmund waar alles centraal is gelegen. Komen zekers terug.

Super kamers en ontbijt voldoet aan alle verwachtingen. Hotel zeer vlot bereikbaar en op 3 min wandelen van het centrum.

Fijn verblijf in centrum

Te warm In hotel

Mooie kamers en mooie ontbijtzaal

Super!

Vlak bij centrum, goed ontbijt, mooie kamers

Ontbijt en locatie

Ontbijt en locatie

Vriendelijk

Geen parkeerplaats wel geboekt

Mooie kamer

• Beoordeeld op: 21 december 2017

ontbijt is meer dan ok

ontbijt is meer dan ok

Super hotel voor bezoek aan de kerstmarkten

Super locatie om de hoek van het centrum

Het was prima in orde

Ontbijt en kamer/bed heel goed. Personeel zeer vriendelijk

nachtje kerstmarkt

klein bed kamer 106

lekker ontbijt, midden in centrum, parkeerplaats, vriendelijk, mooie badkamer

Schoon en dicht bij de stad

De op en af stapjes in de kamer

Schoon en dicht bij de stad

Alles was prima

Super!!!

De kamers waren in orde en zeer proper! Het personeel was ook zeer vriendelijk! Het ontbijt was top! Wij gaan zeker volgend jaar terug!

• Beoordeeld op: 16 december 2017

Heel goed

Alles het personeel eten

• Beoordeeld op: 15 december 2017

Ons verblijf was geweldig en wij komen hier zeker nog een keer terug!

Geen klok aanwezig en een slecht afzuigsysteem badkamer. Zoeken naar puntjes dus...

Heel goed ontbijt! Heerlijk bed! Geweldige douche!

Gebrekkige communicatie aan onthaal

Uitgebreid ontbijt, kamer was kraaknet en uitstekende locatie voor winkels en kerstmarkt

goed ontbijt
    • Economy Tweepersoonskamer

geboekt 2 economy doppelzimmer geboekt echter een van de kamers voldeed aan deze eis verder waren de bedden erg smal

goed ontbijt

• Beoordeeld op: 6 december 2017

Geen hotel alleen slapen en ontbijt

Beneden kan ee niet eens zit t en

De kamer

• Beoordeeld op: 29 november 2017

Het duidelijk en rustig Duits spreken, locatie top,...

Het duidelijk en rustig Duits spreken, locatie top, parkeerplaats privé bij hotel.

Ideaal citytriphotelletje

Kleine lift..

Super service.. op z’n Duits.. zelden problemen dan

• Beoordeeld op: 26 november 2017

Heerlijk tot rust gekomen.

Het bijvullen van het brood,geen verse sapjes..

Ontbijt is prima,veel keus...

------

Super goede bedden

Centrale ligging, ruime 3 persoonskamer en uitgebreid...

Centrale ligging, ruime 3 persoonskamer en uitgebreid ontbijt.

De kamers waren niet goed schoon

Het is een mooi gezellig hotel en ze zijn er erg vriendelijk

Heerlijk hotel voor korte tussen/citystop

Ontbijt en bedden

Prima hotel en lekker centraal in de stad.

Verblijf was in augustus, kamer was 's avonds warm en slecht geventileerd.

Prima ligging , lekker ontbijt

Niets !

Prima ligging , lekker ontbijt

Er was geen goede airconditioning in de kamer, waardoor het...

Er was geen goede airconditioning in de kamer, waardoor het erg warm was.

• Beoordeeld op: 4 juli 2017

Zoals het moet zijn
    • Superior Eenpersoonskamer

Geen opmerkingen

Alles zoals het moest zijn.

• Beoordeeld op: 22 juni 2017

Het was gewoon goed.

Het was gewoon goed.

Heerlijk ontbijt, prachthotel
    • Economy Tweepersoonskamer

Heerlijk ontbijt met ruime keuze, prachtige tuin, fijne kamer