Beoordelingen over The Ritz-Carlton, Berlin Dit is de officiële sterrenclassificatie die door een derde partij aan de accommodatie is gegeven - de Hotelstars Union. De accommodatie is vergeleken met de industriestandaard en beoordeeld aan de hand van de prijs, faciliteiten en aangeboden diensten. Gebruik de sterrenclassificatie om uw verblijf te kiezen!

Potsdamer Platz 3, Mitte, 10785 Berlijn, Duitsland

#11 van de 579 hotels in Berlijn

We hadden andere verwachtingen
    • Deluxe Kamer

We zijn 10 jaar geleden bij de "Ritz" geweest, we dachten dus dat we wisten wat we konden verwachten en waren ook op de hoogte van de renovatie die op dat moment werd uitgevoerd (al was het dat we daar pas na de boeking op de hoogte van werden gesteld). De eerste kamer had de grandeur van vroeger (en zoals we die kenden, bovendien wilden we de bedden nog een keer "testen" omdat we van plan waren hetzelfde bed te kopen). Het bed was echter "doorgelegen". Oude, dunne kussens en geen keuzemenu meer voor kussens. Daarnaast was de douche niet bruikbaar (spoot zijwaarts) omdat deze totaal verkalkt was. Voor 2 personen was er slechts 1 miniflesje shampoo, badschuim en bodyconditioner beschikbaar (aan laten vullen). We hebben toen een upgrade naar een nieuwe kamer gekregen. Deze had helaas niets meer te maken met de sfeer van de "oude Ritz". Besmettelijke vloerbedekking en meubels in Art Deco stijl. Geen sprei meer op de bedden. Afstandelijke en saaie kamer. Hier bleek de elektra niet goed te functioneren. Weer moesten we vragen naar extra badartikelen en weer kregen we -een dag later- een upgrade naar een andere kamer omdat de electra hier niet te repareren was. Wederom weer een tekort aan badartikelen. Kortom in 6 dagen zijn we 3 x van kamer gewisseld. Helaas hadden de bedden niet meer de kwaliteit van vroeger. Men heeft toch geprobeerd het ons naar de zin te maken, maar deze Ritz is de Ritz niet meer. Het hele hotel wordt in de nieuwe stijl omgebouwd, waardoor de sfeer compleet anders is.. Daarnaast merk je dat er nu op allerlei zaken -die vroeger gewoon waren- bezuinigd wordt. Jammer!

De ligging, leuke restaurants in de buurt evenals de metro. Alles gemakkelijk te bereiken. Personeel doet zijn best om het naar je zin te maken.

Ongeëvenaard
    • Deluxe Kamer

Wauw!! Super service, je voelt je heel welkom! Aan werkelijk alles wordt gedacht. Super mooie kamers. Het ontbijt is hemels en à volonté! Je krijgt echt waar voor je geld!

Fijn luxe hotel op een perfecte lokatie, met een super ontbijt buffet
    • Deluxe Kamer

Ondanks dat de kamer onlangs gerenoveerd was, wat een extra bijbetaling betekende van €30/nacht, is de kamer nog steeds niet super modern. De electronica werkte niet allemaal even goed en voor WiFi moest zelfs bijbetaald worden. Onbegrijpelijk voor een hotel in deze klasse. Na melding van de defecten in de kamer, werden toezeggingen gedaan die niet zijn nagekomen helaas.

Het hotel ligt op een fantastische lokatie met uitval naar alle delen van de stad en rust om te wandelen. Verder is het personeel uiterst vriendelijk en het ontbijt buffet uitzonderlijk, uitgebreid en lekker.

Verbouwing? Besteed dan extra aandacht aan service!
    • Deluxe Kamer

er was geen mogelijkheid op de kamer koffie te zetten. Hotels van dit niveau hebben tegenwoordig een nespresso apparaat of vergelijkbaar. Niet eens nescafe of een cooker. De reden was dat 'ze aan het verbouwen waren'. Slecht voor een vijf sterren hotel. Mini bar leeg en geen flessenopener.

ontbijt is altijd wel ok

• Beoordeeld op: 24 juni 2017

Personeel is overdreven aardig absoluut ingestudeerde vragen...
    • Deluxe Kamer met Uitzicht

Kamers zijn wat ouderwets maar wel prima

Personeel is overdreven aardig absoluut ingestudeerde vragen zoals " hoe mag ik uw aanspreken " aan de receptie was een heel erg aardige Nederlander de mannen voor de voordeur super zo aardig

• Beoordeeld op: 14 oktober 2016

Het personeel was heel vriendelijk en professioneel.
    • Deluxe Kamer

Het personeel was heel vriendelijk en professioneel. Vooral Nina aan receptie was super lief. Het ontbijt was van goede kwaliteit en lekker. De locatie kon niet beter zijn. Samengevat: SUPER hotel!

• Beoordeeld op: 24 december 2017

Geweldig!!!

The doorman!

• Beoordeeld op: 7 december 2017

Enorm genoten!
    • Deluxe Kamer

Drankjes in de bar waren erg duur.

Luxe badkamer, heerlijk bed.

• Beoordeeld op: 19 oktober 2016

Gewoon heel goed, maar niets memorabele
    • Deluxe Kamer

niets was nutstanding, wat bij een ritz carlton hoort. alles was goed!

ontbijt en bed

• Beoordeeld op: 4 september 2016

kamer

personeel

kamer

• Beoordeeld op: 14 januari 2016

De accomodatie is heel goed en de prijs zeer aantrekkelijk.

Wij voelden ons niet erg welkom bij het personeel van de receptie. We voelden minachting dat we via Booking.com waren. Ook weinig echt meedenken dat je van een Ritz mag verwachten. Viel ons erg tegen. Ook bestelden we water op de vergaderkamer, we waren met 3, maar kregen slechts 2 glazen geserveerd. Ook de interne communicatie trok onze aandacht. We hadden een check-out om 16.00 afgesproken, toch werkte de keycard maar tot 12.00 uur en werden we tot 3 maal gestoord met de vraag of de kamer al opgeruimd kon worden. Kortom, een slechte prestatie voor een Hotel dat zich laat voorstaan op haar excellente service. Prima accommodatie, Hostmanship onder de maat.

De accomodatie is heel goed en de prijs zeer aantrekkelijk.

• Beoordeeld op: 18 december 2015

Super mooi hotel, super vriendelijk personeel.

Super mooi hotel, super vriendelijk personeel. Ik kan alleen maar zeggen dat het een geweldige beleving was. Alles tot in de puntje goed verzorgt en het ontbijt SUPER. een echte aanrader!!!

• Beoordeeld op: 9 december 2015

We hebben een zeer fijne tijd gehad mede door de...

Op bepaalde momenten kan het zeer druk zijn bij het ontbijtbuffet. Het ontbijt is verzorgd en uitgebreid maar mist groenten. Als je dichtbij de keuken zit ruiken je kleren naar eten.

We hebben een zeer fijne tijd gehad mede door de vriendelijke ontvangst. Het hotel is op loopafstand van de Philharmonie, het station, de Gemäldegalerie, een groot winkelcentrum, een IMAX bioscoop en nog vele andere bezienswaardigheden. 's Avonds laat na een concertbezoek zijn we een hapje gaan eten bij de brasserie in het hotel. Ook hier was het personeel uiterst vriendelijk en professioneel. De sfeer en inrichting van het hotel straalt gezelligheid en luxe uit. We zullen zeker naar dit hotel teruggaan bij ons volgende trip naar Berlijn.

• Beoordeeld op: 31 oktober 2015

Lokatie en niveau

Meer dan 2 uur moeten wachten bij incheck zonder enige terugkoppeling van de receptie. Puur slecht en onder niveau. Schande dat een hotel van dit kaliber en prijzen kisten rekent voor WiFi op de kamers. Ook slecht dus. Slechte bediening bij de bar. Veel jong personeel dat alleen naar tafeltjes kijkt ipv te kijken naar de gasten ! Zwaar onder niveau

Lokatie en niveau

• Beoordeeld op: 17 september 2015

comfortabele kamer zonder geluidshinder, mooie badkamer,...

wanneer het druk is voor het ontbijt proberen ze je af te leiden naar de bar waar het aanbod duidelijk beperkter is. hoewel we formule "ontbijt inclusief" hadden probeerde men ons het ons supplementair aan te rekenen: opletten dus. De bar is s'avonds nogal luidruchtig en meer bedoeld voor "hippe coctaildrinkers". Met een biertje of een koffie heb je het gevoel in de weg te zitten. Jammer want mooie locatie. Het restaurant is prijs/kwaliteit te duur.

comfortabele kamer zonder geluidshinder, mooie badkamer, ontbijt erg compleet

• Beoordeeld op: 30 augustus 2015

Top ontbijt echt alles erop en der aan , top locatie , top...

Helemaal niets

Top ontbijt echt alles erop en der aan , top locatie , top personeel zo vriendelijk zeker voor ons zoontje van 1 jaar ... het was echt super ! Zeker een aanrader voor iedereen

• Beoordeeld op: 1 augustus 2015

De vriendelijkheid en correctheid van het personeel.

Onvoldoede/Geen toiletpapier op de kamer Douchekop moest worden vervangen Ontbijt was Niet volgens Menukaart Dat voor wifi betaald Moet worden

De vriendelijkheid en correctheid van het personeel. KLachten worden direct verholpen.

• Beoordeeld op: 28 mei 2015

Geen gratis wifi, toeslag hoog.

Geen gratis wifi, toeslag hoog. Kussens geven geen steun tijdens het slapen. Ontzettend warm en mogelijkheid om de verwarming aan te passen minimaal

• Beoordeeld op: 24 februari 2015

Vriendelijke personeel, hoog niveau van confort, een...

Minibar prijzen zijn onbegrijpelijk hoog. Zwembad was tijdens ons verblijf gesloten.

Vriendelijke personeel, hoog niveau van confort, een heerlijk ontbijt. Een beetje pompeus, zoals het hoort. Uitstekend ligging

• Beoordeeld op: 24 februari 2015

Geen tegenvaller, maar wel voor verbetering vatbaar. Drukte tijdens ontbijt. Je bent verplicht om zeer vroeg te ontbijten. Rond 8 uur ten laatste. Na 9 uur sta je in de file.

• Beoordeeld op: 4 februari 2015

Zeer attente staf : persoonlijk maar niet opdringerig !

Als we dan toch iets moeten zeggen : algemene verlichting op de kamer zou wat helderder mogen. Enkel indirecte verlichting. Drankje in de bar te duur (6,5 € voor een cola van 20 cl, maar perfect geserveerd). Gevolg : ook weinig volk in de bar !

Zeer attente staf : persoonlijk maar niet opdringerig ! Alle comfort, op alle details is gelet. Machtig ontbijt !

• Beoordeeld op: 16 mei 2016

alles was fantastisch !

alles was fantastisch !!!!

• Beoordeeld op: 14 mei 2016

Wij hadden clubrooms met toegang tot de clublounge.

Wij hadden clubrooms met toegang tot de clublounge. Echt Geweldig.

• Beoordeeld op: 7 mei 2016

Heel beleefd personeel, bagage werd gelijk overgenomen bij...

Heel beleefd personeel, bagage werd gelijk overgenomen bij binnenkomst, liepen mee naar onze kamer om ons te vertellen hoe alles werkt. Super!!

• Beoordeeld op: 2 februari 2016

Vriendelijkheid en ontbijt

Vriendelijkheid en ontbijt

• Beoordeeld op: 31 januari 2016

super kamers,toffe bar,schitterend ontbijt

super kamers,toffe bar,schitterend ontbijt en perfecte ligging ongelooflijk vriendelij

• Beoordeeld op: 30 januari 2016

Super goede bedden met veel kussens,

Super goede bedden met veel kussens, Ervaring van cocktailbar Fragances, super ontbijt

• Beoordeeld op: 23 januari 2016

Prima sfeer, top service!

Geen

Prima sfeer, top service!

• Beoordeeld op: 18 december 2015

Men is er in geslaagd om in een relatief nieuw,modern gebouw...

Weinig tot niets.

Men is er in geslaagd om in een relatief nieuw,modern gebouw een ietwat nostalgische,warme sfeer te creëeren,waar alles klopt.

• Beoordeeld op: 15 december 2015

De ligging van het hotel, lekker centraal t.

De ligging van het hotel, lekker centraal t.o.v. alles wat Berlijn te bieden heeft.

• Beoordeeld op: 11 december 2015

het onbijt was super !

het onbijt was super !

• Beoordeeld op: 22 oktober 2015

ligging in centrum.

geen

ligging in centrum. vriendelijk en behulpzaam personeel. stille kamers, prima ontbijt.

• Beoordeeld op: 24 september 2015

Ligging,prachtige kamers,

Ligging,prachtige kamers,

• Beoordeeld op: 23 augustus 2015

Prachtig ontbijt en zeer behulpzaam personeel.

Prachtig ontbijt en zeer behulpzaam personeel. Mooie en stijlvolle inrichting van de lobby en de kamers.

• Beoordeeld op: 11 augustus 2015

Prachtig hotel, zeer vriendelijk personeel, zeer schoon.

Prachtig hotel, zeer vriendelijk personeel, zeer schoon.

• Beoordeeld op: 14 juli 2015

vriendelijk personeel en locatie

vriendelijk personeel en locatie

• Beoordeeld op: 11 juli 2015

Never had this Friendly service in a 5-star hotel!

Never had this Friendly service in a 5-star hotel!

• Beoordeeld op: 16 mei 2015

Het ontbijt is overweldigend, absoluut geen nee te koop!

airco matig

Het ontbijt is overweldigend, absoluut geen nee te koop!! Bedden zijn heerlijk, personeel zeer goed. een absolute aanrader !!!

• Beoordeeld op: 7 mei 2015

Locatie, personeel prima

Geen avond service hotelkamer

Locatie, personeel prima

• Beoordeeld op: 7 april 2015

Stille kamer, goede bediening, Uitstekende faciliteiten,...

20 Euro per dag voor de WIFI, onzin

Stille kamer, goede bediening, Uitstekende faciliteiten, prachtige ligging

• Beoordeeld op: 4 maart 2015

Heel complete badkamer.

Welness die niet toegankelijk was

Heel complete badkamer. Ontbijtruimte. Stijlvol en gezellig.

• Beoordeeld op: 3 februari 2015

Prachtige kamer en bed.

Prachtige kamer en bed. Zeer nette, goede bediening Heerlijk ontbijt

• Beoordeeld op: 11 januari 2015

Service

wifi

Service

Er zijn ook 11 beoordelingen zonder commentaar. Deze beïnvloeden de algemene beoordelingsscore.

Bekijk de galerij met reizigersfoto's van The Ritz-Carlton, Berlin