Beoordelingen over Novum Hotel Unique Dortmund Hauptbahnhof Dit is de officiële sterrenclassificatie die door een derde partij aan de accommodatie is gegeven - de Hotelstars Union. De accommodatie is vergeleken met de industriestandaard en beoordeeld aan de hand van de prijs, faciliteiten en aangeboden diensten. Gebruik de sterrenclassificatie om uw verblijf te kiezen!

Hoher Wall 38-40, 44137 Dortmund, Duitsland

#16 van de 49 hotels in Dortmund

Kamer was netjes.

Kamer aan de straatkant daardoor veel nachtlawaai, zelfs met gesloten ramen. Kamer geen airco, dus te warm om goed te kunnen slapen. Parking hotel volzet, alternatieve parking die werd aangewezen door hotelpersoneel was de duurste in de omgeving. Gelukkig hebben we eerst even zelf beste alternatief opgezocht.

Kamer was netjes. Lekker ontbijt. Hotel vlak bij centrum.

goed verblijf, direct in het centrum

ik heb het idee dat het personeel van de receptie niet zo oplettend waren naar wie er in kwam of wie er uit ging. de garage stond ook altijd open.

de kamers waren. ondanks ligging aan de straat, heel stil

Prima.
    • Exclusive Vierpersoonskamer

Bij aankomst werd gezegd dat de parkeerplaats niet beschikbaar was. Ik heb een dag voor vertrek nog een mail gekregen van het hotel dat je kon parkeren voor 13 euro per dag. Echter bij aankomst werden wij heel slordig ontvangen met alleen maar dingen die 'niet' konden ipv een vriendelijk ontvangst. Vervolgens werd in het meest onduidelijke Engels verteld dat we zelf de parkeerplaats moesten vinden 'somewhere on the right or left'. Vervolgens werden de vragen niet beantwoord en hebben wij bij een Q-park een stuk verderop moeten parkeren. We moesten het maar zelf uitzoeken. Uiteindelijk werd gezegd tegen andere collega's dat er gratis geparkeerd kon worden voor de ondergrondse parkeerplaats. Echter was daar niet eens plek. Dit is ons ook niet verteld. Wij zijn expres met de auto gekomen vanwege het gemak en de goede plek. Nu hebben wij alsnog een flink eind moeten lopen om een beschikbare parkeerplaats te vinden. Dit was enorm slecht geregeld en gecommuniceerd vanuit het personeel.

Wij hadden de exclusive 4 persoonskamer. Het was enorm groot en de badkamer was super. Niks te klagen hierover.

Goed verblijf, personeel kan vriendelijker.

Het ontbijt was niet wauw. Het was een kleine ruimte. Meer keuze had wel gemogen. Bepaalde personeelsleden zijn niet vriendelijk.

De bedden waren goed. Ruime badkamer met groot bad/douche combi ideaal voor 2.

• Beoordeeld op: 29 december 2017

Aanrader.

Liften waren gedeeltelijk stuk maar dit was absoluut geen probleem. Bar was helaas gesloten op 26/12/2017.

Proper hotel. Ontbijt was O.K. Top locatie als je b.v. wil gaan winkelen.

Slechte service.

we konden niets eten of drinken in het hotel. We wisten dat er met kerstavond in de stad niets open zou zijn maar dan verwacht je wel dat je in het hotel iets kunt eten of drinken. Al is het maar n borrelhap. Je kunt altijd wel iets aanbieden lijkt mij. Jammer Bedden waren erg hard. Pijn in de rug bij wakker worden.

kamers waren schoon

• Beoordeeld op: 22 december 2017

Prima locatie om kort te verblijven, fantastisch gelegen

Eén van de liften was kapot. Onze kamer was redelijk gehorig mbt het geluid van buiten (sirenes erg goed hoorbaar).

Prima uitgebreid ontbijt. Parkeren is iets lastig, maar wel op eigen terrein aanwezig. Grenzend aan de binnenstad dus prima locaties. Kamers prima en ruim. Service van de baliemedewerkers was prima en erg duidelijk en volledig.

• Beoordeeld op: 7 december 2017

Perfecte locatie voor shopping- en kerstmarktliefhebbers.

Perfecte locatie voor shopping- en kerstmarktliefhebbers. Ligt aan het begin van de winkelstraat. Slechts 10 min. stappen tot de prachtige kerstmarkt.

Super fijn hotel voor een perfecte citytrip!

Parkeergarage onder het hotel is ideaal alleen veel te weinig plekken voor zo'n groot hotel

Super mooie locatie, je loopt zo de stad in! Echt ideaal! Verder is de entree erg mooi en imposant

• Beoordeeld op: 1 juli 2017

Goede lokatie

Geen airco, helaas... en met gehorige en rumoerige kamers (voorzijde) geen goed combi, wordt hoog tijd qua prijs-kwaliteit voor goede airco

Goede lokatie

• Beoordeeld op: 21 mei 2017

- Ik heb al mijn opmerkingen reeds ter plekke aan het Hotel...

- Ik heb al mijn opmerkingen reeds ter plekke aan het Hotel doorgegeven; hier gaan we: kamer is supergoed geissoleerd maar het was er net te warm , ik heb venster moeten openzetten maar dan heb je wel lawaai van de straat . De gordijnen konden niet helemaal dicht zodat het om 07h00 al helemaal klaar was op kamer. Aan de zijkant van het bed staat een paal (in de weg) waardoor er slecht 25cm ruimte is om daar langs te passeren -> vond ik heel onhandig. Ik had hotel reeds 1 jaar op voorhand geboekt ontbijt was toen 12,90€ maar bij de afrekening werd een ander tarief (2017 berekend). In de bar 's avonds bestelden we een bier (op de kaart) maar dat soort bier was er niet (?? eh wablief?); Hotel was helemaal volgeboekt 's morgens bij ontbijt heel druk. Ik wou nog koffie maar heb meer dan 15 min moeten wachten om nog een koffie te kunnen drinken , ondertussen had ik al gedaan met eten...er waren nog andere mensen die geen broodjes meer hadden (?)... Het was mij net allemaal teveel en heb dit dan ook al super genius klant asap in alle vriendelijkheid aan receptie gemeldt. Ze hebben alles genoteerd en mijn opmerkingen au serieux genomen in zoverre dat ik direkt een compensatie kreeg ... ivm. Prijsverschil ontbijt en kreeg gratis parking. Het hotel heeft 4* maar als je deze kleine opmerkingen allemaal opsomt dan is het mij erg tegengevallen. Bij een volgende overnachting boek ik toch een ander hotel.

• Beoordeeld op: 26 april 2017

Mooi hotel en goede ligging

Het hotel ligt aan een druk kruispunt waardoor je beter niet met het raam open kan slapen.

Het hotel ligt perfect aan het einde van de winkelstraat en op loopafstand van het station en de tram. De binnenkant heeft een luxe uitstraling wat ook in de kamers te zien is. Een leuk detail zijn de grote aquariums in de muren. Alles wat je wenst is aanwezig en het ontbijt is ook goed.

• Beoordeeld op: 26 februari 2017

Krijg aanmaning to betaling omdat ik niet aanwezig was,maar de boeking was nooit gelukt omdat de bet

Krijg nu een aanrekening voor iets dat nooit geboekt is omdat de betaling niet lukte via PayPal en visa wat ik niet heb,heb een boeking gemaakt voor die periode bij arcadia hotel dortmund

Ben niet aanwezig geweest boeking was niet gelukt via jullie site

• Beoordeeld op: 13 januari 2017

De kamers waren groot en netjes.
    • Exclusive Vierpersoonskamer

De harde bedden waren wel even wennen. Ook hoor je veel verkeer aangezien het hotel aan een hoofdstraat zit.

De kamers waren groot en netjes.je krijgt waar voor je geld. Ligt dichtbij het winkelcentrum

• Beoordeeld op: 9 januari 2017

Een redelijk / goed weekend shoppen in Dortmund

De kussens zijn ronduit slecht, neem je eigen kussens mee echt.... Ontbijt is duur, een stukje verder (hoher strasse 8) kun je voor minstens de helft heerlijk ontbijten ook op zondag! (en op Zaterdag in het winkel centrum bij bakkerij Becks ook) Weinig en dure/smalle parkeerplaatsen onder het hotel, de parkeergarage is enkel per lift te bereiken wat in de ochtend vaak lastig is omdat de schoonmaaksters de lift continue bezet houden met schoonmaak karren welke de lift compleet opvullen. Let ontzettend goed op dat je de prijs betaald welke bij het type kamer hoort, de receptie van het hotel werkt voor Unique (4 sterren) en Excelsior (2 sterren) beide hotels zitten in het zelfde gebouw, kamer nummers beginnend met een E zijn Excelsior kamer nummers, in het verleden hebben ze mij geprobeerd in een E kamer nummer te stoppen terwijl ik de prijs had betaald voor een 4 sterren hotel. Daarnaast zijn op de dagen dat Borussia Dortmund speelt de prijzen ongeveer 125 EUR hoger per nacht per kamer, ik ben niet echt fan van deze werkwijze......

De ligging van het hotel is perfect voor een weekend shoppen, het hotel straalt luxe uit, de kamer was schoon, netjes en de douche perfect! De happy cocktail hour van 19 tot 21 dagelijks is perfect, 4.50 EUR voor een lekkere cocktail.

• Beoordeeld op: 31 december 2016

leuke uitstap kerstmarkten

niets alles was goed

Het ontbijt was goed diverse keuzes. Het restaurant langs de deur is ook goed en niet duur kleine parking bij het hotel de winkelstraat recht tegenover het hotel

• Beoordeeld op: 27 december 2016

We zijn er een paar dagen heerlijk tussenuit geweest!

Niks is tegengevallen.

De ligging van het hotel is perfect. Direct naast een heel goed restaurant/kroeg en pal voor het begin van de winkelstraat in de stad.

• Beoordeeld op: 22 december 2016

voor herhaling vat baar zeker voor een Kerstmarkt bezoek midden in het centrum.

Geen invaliden toilet op de begaande vloer.Dat is lastig als je de kamer sleutel nog niet hebt. Gevraagd bij de receptie we hebben dat niet, dus zoek het maar uit !! De rolstoel paste niet door de gangdeur van het toilet!!!! ,En veel verkeers lawaai s'nachts verder een zeer goed hotel.

Ontbijt gewedig en kamers prima,personeel ook prima.

Voor herhaling vatbaar.

Er had wat ons betreft wel een diner geserveerd mogen worden. Maar het restaurant ernaast was wel heel erg goed.

Het was helemaal geweldig. De kamers waren heel netjes en groot. dus best wel luxe. De afstand naar de stad was helemaal geweldig. Alleen de straat oversteken. Het ontbijt was helemaal af.

• Beoordeeld op: 21 december 2016

Heel goede locatie dicht aan de winkelstraat, horeca en...

Slechte ramen, je hoort alle geluiden van de straat zoals ambulances, mensen die praten, racewagens. Slechte matrassen. Handdoeken ook niet zo schoon. Tapijtvloer is oud en daardoor ruikt de kamer muf.

Heel goede locatie dicht aan de winkelstraat, horeca en kerstmarkten. Parking beschikbaar.

Heg verblijf was goed.

Tijdens het boeken was het niet helemaal duidelijk of er ontbijt bij zat. Gelukkig konden we aanschuiven bij het ontbijt. En op de kamer stond de verwarming erg hoog dus erg warm.

Dat het hotel zo dichtbij het winkelcentrum is. Ideaal voor een bezoek aan de kerstmarkt.

Zeer slecht te warme kamer met ernstig geluid overlast door verkeer
    • Comfort Driepersoonskamer

Kamer voorzijde doorgaande weg zeer gehorig overlast door razend en optrekkend verkeer gemeld maar men kon er niets aan doen!! Slecht geslapen en kamers hotel te warm

Geluid en bedden

Wij hadden kamer 104 welke zich aan de voorkant van het hotel bevind. Aangezien het hotel aan de voorzijde langs een drukke weg ligt, hoor je dit s'nachts ook! Verder waren de bedden echt te kort en was de douche stang ook kapot. Helaas was de parkeergarage vol bij het hotel, maar dat kan gebeuren tijdens de kerstmarkt periode. Denk dat er voor dit geld betere hotels zijn in Dortmund.

De ligging van het hotel en het ontbijt waren goed.

• Beoordeeld op: 4 december 2016

Prima hotel met goede faciliteiten.

Geen idee.

We zijn hier wel vaker geweest en het is een prima hotel. Prima bedden , mooie kamer en een geweldig ontbijt. Je loopt letterlijk zo de winkelstraten in met, in onze periode, de kerstmarkten op.

• Beoordeeld op: 13 november 2016

Goed hotel maar teveel lawaai op straat

Kamer was nog niet klaar, personeel wat afstandelijk, bed en kussens te zacht. Vaak wakker door straatgeluiden, 's nachts 4x sirenes naast hotel en luide stemmen.

Zeer grote kamer, luxe badkamer met bad en douche, goede wifi, naast begin grote winkelstraat. De kamer is zeer geschikt voor salto's met schroef.

• Beoordeeld op: 13 november 2016

Proma
    • Comfort Driepersoonskamer

Ontbijt was wat rommelig. Eten wel goed. Tafels werden niet opgeruimd. Koffie halen van een leeg tafeltje. Denk te weinig personeel rond dat tijdstip

Parkeergarage en lekker dicht bij het centrum

• Beoordeeld op: 1 oktober 2016

Degelijk hotel

Geen roomservice beschikbaar en het hotel is wel heel erg basic voor deze prijs. Bedden zijn ook aan de ietwat kleine kant.

De ligging van het hotel is top: de straat oversteken en je bent in het centrum. Kamers zijn schoon.

• Beoordeeld op: 13 september 2016

Prettig verblijf op prima locatie.

Krappe toegang tot garage; even wennen.

Gastvrij en hulpvaardig personeel. Welkomstdrankje. Locatie midden tussen winkelcentrum en culturele bezienswaardigheden. Prima ontbijt in prettige ruimte Eigen parkeergarage voor €7,50 per nacht

• Beoordeeld op: 20 augustus 2016

Prijs/kwaliteit ok, goede ligging, vriendelijk personeel

Geen airco in de kamer, dus moest de raam open, want het was warm en dan heb je veel geluidshinder van de drukke straat vooraan het hotel. Parkeren in de garage had in de prijs inbegrepen mogen zijn.

Mooie ontvangstzaal, vriendelijk personeel, mooie kamers, fantastische ligging dicht bij de winkelstraten. Ontbijt was goed.

• Beoordeeld op: 16 augustus 2016

Ligging is ideaal aan het einde van de winkelstraat.

Al meerdere malen hier verbleven maar deze kamer viel tegen. Aan de kleine kant en het gordijn was zeker een meter te kort (kamer 526) Zeker voor de prijzen die ze soms hanteren rondom wedstrijden van Borussia Dortmund (300 euro+)

Ligging is ideaal aan het einde van de winkelstraat.

• Beoordeeld op: 16 augustus 2016

ligging

4* hotel , mag je wel iets meer verwachten. Sofa,s opgestapeld in aankomsthal .. verlichting die aangaat wanneer eerst half door donker moet lopen .. tapijt dat niet past bij interieur .. veel marmer ... kamer lijkt op eerste oog goed maar details ... slechte verlichting, deel IKEA meubelen ... raam dat opengaat en uitkijkt op blinde muur. brandtrap ...een interieur architect zou wonderen kunnen doen ...

ligging

• Beoordeeld op: 9 augustus 2016

Redelijk
    • Exclusive Vierpersoonskamer

Er was geen airco in de kamer was het benauwd. Gordijnen los onder het bed moest het ook een keer schoon gemaakt worden.

Ontbijt was goed en de ligging van het hotel is prima

• Beoordeeld op: 4 augustus 2016

Over het algemeen was alles goed verzorgd.

Over het algemeen was alles goed verzorgd. Ontbijt was prima, kamer was ook goed. Alleen vind ik voor een viersterrenhotel dat het in de details ook goed moet zijn. Zo hing mijn gordijn half los, en waren de plinten en de hoeken wat bruin. Toen ik binnenkwam hing er ook een vieze lucht, wat gelukkig wel wegging met de ramen open. Ik denk dat ik op deze details let, omdat ik zelf in veel hotels heb gewerkt. Maar over het algemeen heb ik een prima verblijf gehad.

• Beoordeeld op: 31 juli 2016

de ligging van het hotel, loopt vanuit het hotel het centrum...

Geen airco en de warmte die in het hotel bleef hangen, ( je kon de ramen niet 'nachts open laten ivm het verkeer/geluid van buiten.En het geluids overlast van jeugd, onze laatste nacht wat zeer laat (3:00/3:30 uur) door de gang van het hotel liep.

de ligging van het hotel, loopt vanuit het hotel het centrum in en je zit direct bij een U baan. en het vriendelijk personeel

• Beoordeeld op: 23 juli 2016

Keurige kamer en super locatie.

Het was erg warm buiten. Het was fijn geweest als er een airco op de kamer was.

Keurige kamer en super locatie. Mooie entre. We hadden dat niet verwacht voor deze prijs.Kamers waren schoon en het personeel was vriendelijk. Ook het ontbijt was meer dan voldoende.

Mooie locatie, maar niet op een warme dag.

Er was geen airco, en erg warme dagen waardoor het te warm was op de kamer.

De locatie was top, je loopt zo het centrum in.

• Beoordeeld op: 16 juni 2018

WiFi waardeloos, locatie prima.

WiFi werkte helemaal niet en dat is wel erg slecht voor een 4-sterren hotel waar je flink voor betaalt.

Hygiëne was prima.

Stedentrip met uitstekende ligging

Bedden

Locatie, de ruime schone kamer en vriendelijk personeel.

Geen idee

Locatie, de ruime schone kamer en vriendelijk personeel.

okee, maar het kon beter als er airco was geweest.

Er was geen airco op de kamer

Het ontbijt was in orde en de kamers waren proper.

Super ontbijt, meer dan genoeg.
    • Exclusive Tweepersoonskamer

Mini bar ontbrak op de kamer

Super ontbijt, meer dan genoeg. Kamer erg ruim en rijk bekleedt. Erg naar ons zin gehad.

• Beoordeeld op: 9 januari 2018

Wederom aangenaam

Dichtbij centrum, grote kamer en badkamer.

Perfect centraal gelegen, prima ontbijt.
    • Comfort Driepersoonskamer

Perfect centraal gelegen, prima ontbijt.

Mooi hotel met vriendelijk personeel!

Het enigste minpunt was het weer ;)

de warme en vriendelijke uitstraling van het personeel/het hele hotel

Locatie en parkeergelegenheid waren top.

Geluid van auto’s ‘s nachts en platte kussens.

Locatie en parkeergelegenheid waren top.

Was super gezellige, voor herhaling vatbaar

De verwarming stond op volle toeren waardoor de kamer iets te warm was

Goed gelegen , is echt op loop afstand van het centrum , ontbijt super goed

Prima hotel voor een weekendje weg.

Wij hadden een zeer hard matras.

Dichtbij het centrum, goed uitziende lobby etc., zeer behulpzaam personeel.

alles prima

alles prima

Prima in verhouding tot deprijs

Aankleding vd kamer

Onbijt was erg goed, zeer uitgebreid en alles vers.

voor bezoek aan de stad is dit een goed hotel.

Personeel achter de balie

Ontbijt top

• Beoordeeld op: 13 december 2017

Prijs / kwaliteit

• Beoordeeld op: 9 december 2017

Prima Hotel met goede faciliteiten en mooi gerenoveerd .

............

De kamer was er mooi en het ontbijt riant. Hotel ligt zeer gunstig gelegen voor diegene die in het centrum willen zijn , zoals wij.

• Beoordeeld op: 8 december 2017

Ontbijt was goed maar te voor hetgeen wat het is

• Beoordeeld op: 3 december 2017

De centrale ligging.

Kleine kamer en heeft enig onderhoud nodig.

De centrale ligging.

• Beoordeeld op: 30 november 2017

Locatie , in het centrum

Kussens waren erg zacht

Locatie , in het centrum

• Exclusive Vierpersoonskamer

De kamer was groot en netjes..

Perfect ideaal voor weekeind weg met vrienden

Dichtbij centrum 200 meter

Geen airco aanwezig, niet aan te raden met warm weer

Geen airco aanwezig, niet aan te raden met warm weer

• Beoordeeld op: 13 juni 2017

De kamers waren geweldig!

ontbijt prijzen

De kamers waren geweldig!

Slecht

Alles Kom er nooit meer terug

Nix

voldoende

Bedden en de kussens eer matig.

Kamer was ruim

Wallie is blij

Geluidsoverlast door locatie, bed niet erg lekker.

Mooie kamer, goede badkamer, gratis goede wifi, dichtbij centrum.

• Beoordeeld op: 16 maart 2017

Perfekt

Alles war perfekt

• Beoordeeld op: 28 februari 2017

De locatie van het hotel .
    • Comfort Driepersoonskamer

De kamer niet echt schoon en bijna geen dachtlicht

De locatie van het hotel . En gratis parkeren achter het hotel .

• Beoordeeld op: 23 februari 2017

in tegenstelling tot wat de site aangeeft geen restaurant.

in tegenstelling tot wat de site aangeeft geen restaurant. zeer rumoerig, veel geluidsoverlast van andere kamers

• Beoordeeld op: 20 februari 2017

rommelig een zooitje

Inchecken was een rommel kamers werder dubbel ingecheckt nu willen ze mij nog een rekening sturen voor iets wat ik niet heb geboekt

• Beoordeeld op: 24 januari 2017

Leuke kerstdagen hier gehad!

Afvoer van bad was niet helemaal 100%, gemeld bij receptie en werd gemaakt. voor de rest was alles netjes

Goede bedden, nette kamer.

• Beoordeeld op: 13 januari 2017

Geluidsoverlast snachts van eea discotheek

• Beoordeeld op: 31 december 2016

Kerstmarkt in Dortmund

We hadden kamer aan straatkant. Veel lawaai s'nachts ondanks de dubbele beglazing.

Vriendelijk personeel lekker ontbijt.

• Beoordeeld op: 30 december 2016

Prima ligging en goed ontbijt!
    • Comfort Driepersoonskamer

Prima ligging en goed ontbijt! Perfect hotel voor stedentripje

• Beoordeeld op: 28 december 2016

Kamers waren erg schoon en netjes , locatie super goed...

Kamers waren erg schoon en netjes , locatie super goed dichtbij het centrum, en een goed uitgebreid ontbijtbuffet.

• Beoordeeld op: 27 december 2016

Kamer was keurig verzorgt schoon wat erg belangrijk is.

Kamer was keurig verzorgt schoon wat erg belangrijk is.

• Beoordeeld op: 27 december 2016

Alleen de weg oversteken en je bent in het centrum met...

Alleen de weg oversteken en je bent in het centrum met winkels en kertsmarkten

Loopafstand centrum.

Loopafstand centrum. Heerlijk ontbijt

• Exclusive Tweepersoonskamer

Luxe kamer had veel schade aan sierlijsten en badkamer kastjes. Gaf daardoor net niet die extra uitstraling .

Geweldige sfeer, en grandeur.