Beoordelingen over Hotel Pension Waizenegger am Kurfürstendamm Deze classificatie laat zien hoe de accommodatie vergeleken kan worden met de industriestandaard wat betreft prijs, faciliteiten en aangeboden diensten. Het is gebaseerd op zelf-evaluatie door de accommodatie. Gebruik deze classificatie om uw verblijf te kiezen!

Mommsenstr. 6, Charlottenburg-Wilmersdorf, 10629 Berlijn, Duitsland

#57 van de 107 B&B's en herbergen in Berlijn

Rustig hotel op uitstekende locatie in Berlijn.

Onze vierpersoonskamer was heerlijk ruim, maar gemakkelijke stoelen of een bankje zouden wat ons betreft een tip zijn voor de eigenaar. Juist omdat de ruimte er toch is, kan het wat dat betreft wat comfortabeler. Na een hele dag lopen door Berlijn zou het heerlijk zijn op een gemakkelijk stoeltje te kunnen gaan zitten in plaats van op een houten eetkamerstoel. Het toilet spoelde wat moeilijk door, daar kan wellicht ook wat aan gedaan worden.

De eigenaar ontving ons hartelijk en maakte ons wegwijs. Met een plattegrond maakte hij ons ook duidelijk wat waar te vinden was in Berlijn. De locatie beviel ons ook uitstekend, niet ver van de U-Bahn waardoor we gemakkelijk door Berlijn konden reizen. Berlijn is een fantastische stad. Op de eerste dag hebben we een fietstocht onder leiding van een Nederlandssprekende gids gedaan: een echte aanrader voordat je zelf Berlijn gaat verkennen.

• Beoordeeld op: 23 februari 2018

Ons verblijf was kort, maar naar wens!

Het ontvangst door een dame was niet erg vriendelijk; men moet voor 18:00 uur inchecken, wij waren er 17:45 uur. Mijn vooraf opgegeven glutenvrije dieetwens was niets mee gedaan, waardoor het ontbijt wat karig werd.

De prijs - kwaliteit verhouding is goed; het is een eenvoudig, maar schoon hotel en je betaalt er niet teveel voor. De locatie is zeer goed; met 10 minuten ben je met de S-bahn op het hoofdstation, de halte en de Kurfurstendamm op loopafstand. In de omgeving van het hotel zijn vele leuke restaurants en kroegjes. De gezamelijke ontbijttafel is gezellig.

• Beoordeeld op: 17 december 2017

Waardeloos
    • Tweepersoonskamer met Gedeelde Badkamer

Onvriendelijk personeel, gehorig, geen toilet op kamer terwijl wel geboekt, oude zooi, tv op kamer 10 inch. Diverse afvoerleidingen van andere kamers door onze kamer, gehele tijd watergeluiden dus. Van elende dag eerder vertrokken, beheerder doet geen navraag waarom. Echt geen aanrader, niet boeken dus!!!

• Beoordeeld op: 27 oktober 2017

Gaan we de volgende keer zo weer heen.

Sanitair. Water wordt weggepompt dus dat vonden wij minder.

Prachtig oud herenhuis op een super locatie vlak bij Kurfurstendam en U-bahn Savignyplatz.

De locatie is prima, vlakbij de Kurfürstendamm en bij S-Bahn...

De kamer was erg eenvoudig, wc/douche ingebouwd in een ruimte die vermoedelijk eerste een kast was, erg kleine douche, geen toiletartikelen. Meubelen en bed zeer eenvoudig.

De locatie is prima, vlakbij de Kurfürstendamm en bij S-Bahn station Savignyplatz. Het ontbijt was niet heel uitgebreid, maar wel in orde. De kamer was schoon.

Prachtig oud Jugendstil gebouw, inclusief krakende houten...

Eigenaresse was wat nors, maar denk dat dat meer verlegenheid was. Ik had het wel fijn gevonden als ze 's ochtends bij het ontbijt even 'goedemorgen' zou zeggen uit zichzelf en dat ze jou als gast niet negeert.

Prachtig oud Jugendstil gebouw, inclusief krakende houten vloeren. ;-) Wij hebben genoten van de kleinschaligheid en de unieke accommodatie. Ontbijt aan één grote tafel met andere gasten had ook iets gezelligs. Op korte loopafstand van de S-Bahn waardoor je binnen 8 minuten op de Hauptbahnhof bent. Voor herhaling vatbaar.

fijne ligging hotel

zeer kleine badkamer en geen douche producten aanwezig.

de ligging van het pension is super. Met S bahn savignyplatz zo overal naar toe en het is nog geen 300 meter lopen vanuit het hotel. Leuke eetgelegenheden in de buurt. Goed ontbijt.

Fijn hotel op een uitstekende locatie.

Badkamer is oud en gedateerd en ik vond het onprettig dat onze kamer een soort doorkijkraampje had. Het was gemêleerd glas en je kon er dus niet veel door zien, maar ik vond het toch niet fijn. De auto parkeren was een ellende. Wij dachten dat het hotel zelf over parkeergelegenheid beschikte, maar je krijgt een vergunning mee en moet zelf in zone 7 een plekje vinden. Overal parkeren ze half op de stoep, maar let op: die zijn behoorlijk hoog.

Prima hotel op een prima locatie. Vanuit dit hotel ben je zo bij het metrostation, waarmee je eenvoudig naar alle bezienswaardigheden reist. Prima ontbijt. Prettig dat er een zitje in de gang is. Als onze dochter 's avond in bed lag, konden wij daar nog fijn zitten. Verwacht geen luxe, maar op deze locatie en voor deze prijs is het een prima hotel!

Douche en toiletruimte was erg klein. Voor ons prima, want veel zit je toch niet op de kamer. Sommige dingen zijn aan vervanging of een opknapbeurt toe.

Prima prijs kwaliteit verhouding. Hotel ligt in een prettige straat en een mooi pand. Bedden zijn prima en ontbijt uitgebreid. Inrichting is ouderwets maar past bij het pand. Wij vonden het geweldig. Personeel is erg vriendelijk.

Een acceptabele kamer op een mooie locatie
    • Tweepersoonskamer met Gedeelde Badkamer

Er zijn allerlei kleinere mankementen die je een beetje voor lief moet nemen: rochelende afvoer, ploppende CV, losse WC-bril etc.

Ontvangst was vriendelijk en ontbijt was goed.

• Beoordeeld op: 13 juni 2017

Schitterend gebouw en goeie locatie.

Schitterend gebouw en goeie locatie. Eigenaresse is niet echt onvriendelijk, eerder afstandelijk. Hygiene kan beter, douche erg verouderd, maar werkt wel goec. Ontbijt in zeer gezellige ruimte en dik in orde al bij al prijs/kwaliteit was het ok,

Het is ons goed bevallen.

Het ontbijt was wel wat karig.

Prima kamers, goede bedden en alles was schoon. Het ontbijt gebeurde in een kleine ruimte waar iedereen aan 1 grote tafel zat.

• Beoordeeld op: 28 april 2017

Een prima plek om Berlijn te bezoeken.

De matras van het 2 persoonsbed was te dun.

Een prima hotel in een rustige wijk. Er was voldoende eetgelegenheid in de omgeving en je zit vlakbij de Kurfurstendam. We hadden een ruime familiekamer en er was een uitstekend ontbijt.

• Beoordeeld op: 28 maart 2017

budgethotel Berlijn

Er hing een intense sigarettengeur in de lobby/ontbijtzaal. Echt smerig! Ook was geluid uit andere kamers duidelijk hoorbaar (douche, toilet doorspoelen, snurken)

De locatie was top.

Prima pension op een centrale locatie in Berlijn

Er hangt een rooklucht als je het pension binnenkomt, dit was gelukkig niet het geval in onze kamer. Als je slecht ter been bent, zijn de trappen naar de 2de verdieping misschien een probleem. De lift leek niet te werken.

Kamer was groot en licht, 4 persoonskamer met 1 2-persoonsbed en 2 aparte bedden. Uitgebreid ontbijt. Badkamer klein, maar prima. Locatie van het hotel is super, vlakbij de Kurfurstendamm en in een gebied met veel restaurantjes. U-bahn op meerdere locaties relatief dichtbij het pension. De prijs/kwaliteit verhouding is goed.

• Beoordeeld op: 24 maart 2017

Fantastisch pension in heel fijne omgeving.

Simpel ontbijtbuffet doch ruim voldoende. In prachtig oud gebouw met prima kamers, goed matras. Vriendelijke dame en informatie, zoals stadsplattegrond aanwezig. Omgeving is meer dan uitstekend. Veel horeca en vlakbij OV. Om de hoek ligt de Kurfürstendamm. Veilige buurt.

• Beoordeeld op: 25 februari 2017

Het is een locatie dat je een gevoel geeft van één met de bewoners te zijn !!! Leuk groot huis !!!

De douche ruimte viel wat tegen, douche deuren werkte niet goed en daartussen hing wel een gordijn maar toch...

Goed ontbijt om de dag mee te beginnen en de kamer was groot en ruim voor 4 personen. De locatie is uitstekend. Dicht bij openbaar vervoer en prima eet gelegenheden!!!

• Beoordeeld op: 27 januari 2017

Het ontbijt was aan een grote tafel of aan de andere minder...

Mijn eenpersoonskamer zat naast een gezamenlijk toilet van enkele andere kamers. Daar werd 's nachts een keer het licht niet van uitgeschakeld, waardoor de irritante badkamer-ventilator maar door bleef brommen.

Het ontbijt was aan een grote tafel of aan de andere minder grote tafel met medegasten. Je moet er van houden, maar ik heb (als reiziger alleen), enkele interessante gesprekken gehad. Het ontbijt zelf was eenvoudig, maar smakelijk.

• Beoordeeld op: 17 januari 2017

Fijne lokatie

De kamer is klein, er is geen schrijftafeltje of bureau. De kast staat in een rare hoek, op een soort podium.

Een pension in een prachtig pand met krakende (parket)vloeren en een inrichting als bij oma thuis. Er is goede WIFI. Het ontbijt is prima. Leuke wijk met tientallen restaurantjes op loopafstand. Alles bij elkaar: voor die lage prijs zeker een uitstekende keuze!

• Beoordeeld op: 5 december 2016

Gezellig pension voor een kort verblijf op een goede locatie

Parkeergelegenheid onduidelijk in de wijk. Erg veel auto's in de wijk, weinig plaats en tijdelijke parkeerverboden die los worden geplaatst door de Polizei. Staat van onderhoud schilderwerk kozijnen laat te wensen over. Toilet in de douche voorzien van een Sani broyeur, lawaaiig.

Ontbijt was goed, niet heel uitgebreid. Locatie op loopafstand van metrostation. In de buurt van restaurants en winkels. Vriendelijk personeel. Gezellige ontbijtzaal met 2 grote tafels waar je de andere gasten ontmoet.

• Beoordeeld op: 31 oktober 2016

Prima pension centraal in Berlijn maar wel echt basic. Enorm (te) kleine badkamer. Goed ontbijt.

Wel heel erg kleine badkamer. Zelfs met mijn lengte van 1.66 pasten mijn benen er niet in als ik op het toilet zat. Echt langere mensen passen niet onder de douche en dikkere mensen niet door de deur. Andere kamers kunnen anders zijn misschien.

Goede locatie t.o.v. S-bahn. Vrij goed bed. Ontbijt gezien prijs prima. Niet uitgebreid zoals genoemd wordt. Gewoon goed.

• Beoordeeld op: 30 oktober 2016

Lokatie heel goed

Het was zeker geen hotel en je had op je kamer geen water koker om nog iets te drinken

Ruime kamer maar verder geen ruimte waar je savonds kon gaan zitten alle ruimtes erg muf en de bedden waren allemaal aan vervanging toe wij hadden wel de mooiste en grootste kamer

• Beoordeeld op: 29 oktober 2016

Al met al oke.
    • Tweepersoonskamer met Gedeelde Badkamer

Ontbijt niet verassend. Kamer krap, douche op kamer en toilet op gang.

Prima locatie in een fijne buurt en mooi gebouw en vlakbij S-bahn. Hulpvaardig personeel.

• Beoordeeld op: 22 oktober 2016

voor een kort verblijf prima
    • Tweepersoonskamer met Gedeelde Badkamer

een verfje hier en daar. het ziet er een beetje sleets uit. kamers erg gehorig. soms alsof er wel 6 mensen tegelijk in je kamer zitten

ontbijt eenvoudig maar toereikend. locatie uitstekend. rustige straat. wifi redelijk, soms wat langzaam.

• Beoordeeld op: 8 oktober 2016

Berlijn was Super

We reizen niet zo vaak, kan dus niet echt oordelen dat het normaal is dat je in een genaamd hotel-pension geen gelegenheid hebt om 's avonds nog even gezellig samen te zitten en iets te drinken. Zou volgende keer kiezen voor een echt hotel ipv dit pension.

Het lag gunstig tov S+U bahn. Als je geluk had dan kreeg je een ruime kamer en anders een krappe kamer of zelf een kamer met de wc op de gang. Weet niet of je dit dan van te voren gemeld werd.

Het authentieke pand en de vriendelijke eigenaar.
    • Tweepersoonskamer met Gedeelde Badkamer

Het authentieke pand en de vriendelijke eigenaar.

Mooie grote familiekamer op kwartiertje van centrum...

Jammer dat er geen klein koelkastje was

Mooie grote familiekamer op kwartiertje van centrum kurfurstendam.

• Beoordeeld op: 20 april 2018

Mooi gelegen pension in verbouwd appartement. Geen hotel, meer rbnb

Slecht ontbijt, toilet/badkamer gedateerd, erg klein en niet comfortabel

Ligging van het pension

Dichtbij metro.

Bed! Matras was te groot voor ombouw waardoor je grote kuil kreeg. Hele kleine kamer. Toilet spoelde niet door.

Dichtbij metro.

• Beoordeeld op: 30 maart 2018

Badkamer in kast verwerkt

Badkamer in kast verwerkt

• Beoordeeld op: 22 maart 2018

Goeie verhouding prijs/kwaliteit

Contact met personeel.

Makkelijk bereikbaar met openbaar vervoer.

• Beoordeeld op: 14 maart 2018

Oké voor paar dagen

Buiten de kamer stonk het naar rook en het dekbed stonk ook naar de rook.

• Beoordeeld op: 9 maart 2018

ok voor een interessante prijs, maar niet voor lang verblijf

lawaaierig, weinig faciliteiten

vriendelijk personeel, ik kon om 09u ´s ochtends al op mijn kamer

Goede uitvalsbasis voor stedentrip, voor die prijs mag je ook niet veel verwachten. Wel tevreden

Erg gehorig

Geen titel

Krakende vloer

Flexibel personeel

Mooie niet te dure uitvalsbasis

Erg kleine wc/badkamer

Prijs en locatie

• Beoordeeld op: 14 november 2017

Relaxt en niet duur

Beetje gehorig

Ontbijt was prima, kamers schoon..

• Beoordeeld op: 1 november 2017

Voor 1 nacht wel te doen

Kleine kamer met veel herrie van afvoerwater

Centraal

Centraal en vriendelijke mensen

Er lagen haren van andere mensen in het bed. De handdoeken werden niet dagelijks verschoond.

Wat verwacht je ook voor die prijs..

Gewoon omder de douche staan kon niet door afwezigheid van ophanging... kosten nihil maar vreugde enorm als dit wel kan

De prijs kwaliteit verhouding

Voor herhaling vatbaar.

Het ontbijt werd onvoldoende aangevuld voor late ontbijters.

Eenvoudig, netjes op een goede locatie. Parkeren voor de deur.

Prima locatie, klein stukje wandelen en je bent bij de metro.

Prima locatie, klein stukje wandelen en je bent bij de metro.

Goed pension op loopafstand K'dam

kleine kamer maar voldeed

Goed ontbijt met yoghurt, toast, kaas, ham, worst, boter, zoetwaren, koffie thee en gekookt ei

• Beoordeeld op: 19 mei 2017

een aanrader

mooi gebouw, mooie dekoraties in de eetzaal en gang(fotoos van genomen!)

• Beoordeeld op: 29 april 2017

Rustige slaapkamer.

Kleine douchruimte op deze kamer (9)

Rustige slaapkamer.

• Beoordeeld op: 29 maart 2017

city trip

Personeel nogal afstandelijk

Prijs , Kwaliteit, ligging

• Beoordeeld op: 4 maart 2017

Wij hebben ervan genoten en voor herhaling zeker vatbaar

een koffieautomaat of iets fris voor overdag of wanneer ge toekomt.

de kamers waren niet groot maar voldoende en ze waren praktisch

Ontbijt was in orde.
    • Tweepersoonskamer met Gedeelde Badkamer

Ontbijt was in orde. De ligging was zeer goed.

• Beoordeeld op: 6 november 2016

???

Rustig gelegen. Ruime gezinskamer. Prima ontbijt. Dichtbij s-bahn. Op een 10 minuten van grroot station. Vele betaalbare restaurants vlakbij.

• Beoordeeld op: 3 november 2016

Zoek je geen luxe, dan is dit een uitstekende keuze

Goede ligging, uitstekende prijs-kwaliteitverhouding

Superschattig hotel op de juiste locatie

Matras lag door

Superschattig hotel op de juiste locatie

• Beoordeeld op: 30 maart 2016

Goed ontbijt, prima locatie, op loopafstand van ov.

Kleine douches, wel heerlijk warm water.

Goed ontbijt, prima locatie, op loopafstand van ov. Aanrader is restaurant 12 Apostel bij S-bahn Savignyplatz.

• Beoordeeld op: 24 maart 2016

De locatie is perfect gelegen, 2 minuten van de Kurfusterdam...

Het vinden van het hotel in het donker is erg lastig omdat het op een tweede etage is zonder uithang bord. Je moet goed letten op de huisnummers. De badkamer was 60 cm bij 120 cm. met een deur van 50 cm. Dus wat bredere mensen kunnen niet in de badkamer komen. De wastafel is in de kamer zelf. Volgens ons is de badkamer gebouwd in een oude kast.

De locatie is perfect gelegen, 2 minuten van de Kurfusterdam af en 5 minuten van de trein, bus en metro.

• Beoordeeld op: 13 februari 2016

Locatie was goed

Hele hotel onvoorstelbaar gehorig, waterafvoer liep over de vloer. De foto die op de site wordt getoond op de site van de voorkant van het hotel is niet het hotel waar ik heb verbleven.

Locatie was goed

• Beoordeeld op: 1 februari 2016

Het personeel was heel vriendelijk en de locatie is goed...

De badkamer was een beetje te klein, maar dat is niet het belangrijkste als je in Berlijn bent.

Het personeel was heel vriendelijk en de locatie is goed gelegen. Alles is makkelijk bereikbaar via het openbaar vervoer vanaf het hotel.

• Beoordeeld op: 31 december 2015

De locatie was heel erg goed.

Heel harde bedden. Ontbijt is af te raden, beter om te brunchen zoals de echte Berlijnse mensen. Er was wat cornflakes, ronde pistolet en wat kaas/hesp/choco/jam. Er is geen zeep of shampoo in de kamers.

De locatie was heel erg goed. Redelijk centraal Berlijn.

• Beoordeeld op: 9 juli 2015

locatie is prima, namelijk nabij S-Bahn en met veel...

Vriendelijkheid van de medewerkers is zozo en de badkamer is wel heel schoon, maar klein en onhandig formaat.

locatie is prima, namelijk nabij S-Bahn en met veel restaurantjes in de buurt

• Beoordeeld op: 7 mei 2015

De bedden liggen goed, je hebt wel een eigen douchecel op je...

Het personeel is niet gastvrij en vriendelijk. Het hotel an sich is erg oud ingericht, alsof we 100 jaar terug in de tijd gingen (niet overdreven als je de meubels bekijkt). Dit heeft een leuke sfeer, maar maakt alles ook enigszins muf en smoezelig. Het hotel zelf mag ook wel nieuwe vloerbedekking of een likje verf hebben. De eetkamer heeft geen direct zonlicht - het ontbijt was hierdoor een beetje somber.

De bedden liggen goed, je hebt wel een eigen douchecel op je kamer, dat is positief. De ligging is heel mooi, naast de K'dam - top dus!

• Beoordeeld op: 12 mei 2016

de prijs/kwaliteit verhouding

het piepende bed, de zachte matras, het veel te zachte hoofdkussen

de prijs/kwaliteit verhouding

• Beoordeeld op: 5 mei 2016

Zeer gast vriendelijk maar het meubilair mag wel vervangen...

De badkamer was wat krap

Zeer gast vriendelijk maar het meubilair mag wel vervangen worden is oud en gammel.

• Beoordeeld op: 10 april 2016

De locatie is goed, dicht bij openbaar vervoer

luidruchigheid andere hotelgasten Ontbijt van 8-10 maar vanaf 9h al geen broodjes meer

De locatie is goed, dicht bij openbaar vervoer

• Beoordeeld op: 22 maart 2016

ambiance

erg gehorig

ambiance

• Beoordeeld op: 3 maart 2016

Prima Hotel centraal gelegen in Berlijn.

Prima Hotel centraal gelegen in Berlijn. Ontbijt is eenvoudig maar gezien de prijs meer dan voldoende.

• Beoordeeld op: 11 februari 2016

Kleinschalig pension in een prachtig oud pand.

Was even zoeken naar een parkeerplaats.

Kleinschalig pension in een prachtig oud pand. Goed verzorgt ontbijt en gratis parkeren

• Beoordeeld op: 20 december 2015

Ontbijt was goed, het was schoon.

Ontbijt was goed, het was schoon. Vanuit het hotel alles goed bereikbaar

• Beoordeeld op: 16 december 2015

Locatie ligt in een rustige straat en toch centraal

Kan zo niets bedenken

Locatie ligt in een rustige straat en toch centraal

• Beoordeeld op: 27 oktober 2015

goede ligging tov centrum en S-Bahn

afvoergeur in de badkamer ontbijt kan beter

goede ligging tov centrum en S-Bahn rustige straat goed hotel om te overnachten, niet om te verblijven

• Beoordeeld op: 27 oktober 2015

Locatie en het comfort

Iets meer spontaniteit en ontspanning in het contact tussen personeel en gast zou welkom zijn

Locatie en het comfort

• Beoordeeld op: 1 oktober 2015

Zeer rustig gelegen, plus gratis parkeergelegenheid op...

Opvallend sterke tabaksrooklucht als je in het pension binnen komt.

Zeer rustig gelegen, plus gratis parkeergelegenheid op straat. Oud en sfeervol.

• Beoordeeld op: 11 september 2015

prima bed, uitgebreid ontbijt, goede en bereikbare locatie

• Beoordeeld op: 11 augustus 2015

De locatie.

Veroudering van het pand

De locatie. Ruime kamer, verouderd, maar schoon

• Beoordeeld op: 9 augustus 2015

hygiëne was uitstekend!

het meubilair en ruimte is wel erg oud....

hygiëne was uitstekend! Jugendstil liefhebbers komen aan hun trekken wat betreft het gebouw!

• Beoordeeld op: 4 augustus 2015

Eenvoudig pension met 10 kamers

Met name eenpersoonskamer is zeer eenvoudig

Eenvoudig pension met 10 kamers gelegen op tweede verdieping in typisch berlijns pand

Er zijn ook 24 beoordelingen zonder commentaar. Deze beïnvloeden de algemene beoordelingsscore.