Beoordelingen over Waldhaus Ohlenbach Dit is de officiële sterrenclassificatie die door een derde partij aan de accommodatie is gegeven - de Hotelstars Union. De accommodatie is vergeleken met de industriestandaard en beoordeeld aan de hand van de prijs, faciliteiten en aangeboden diensten. Gebruik de sterrenclassificatie om uw verblijf te kiezen!

Ohlenbach 10, Ohlenbach, 57392 Schmallenberg, Duitsland

#10 van de 25 hotels in Schmallenberg

Matig hotel maar oh zo mooi gelegen.
    • Classic Tweepersoonskamer

Organisatie bij het diner. Soms zat je een uur te wachten op een gerecht, daarna kwam ineens alles achter elkaar. Obers liepen als ongestuurde projectielen door het restaurant en over het terras. Je merkte ook dat obers begonnen te klagen, onderling. Als klant had je geen "eigen" ober die de tafel en tijd in de gaten hield. Dus aanspreken kan je doen, maar vaak was het: ik kom eraan en liep men weer door. Diverse klanten boos zien worden, of ze nou als gast in het hotel verbleven of alleen kwamen eten. Het ontbijt was zo uitgebreid in alles dat gewoon simpele broodjes of gewoon brood er eigenlijk niet meer waren, en dat had het ontbijt perfect gemaakt. De kamers waren ruim en sanitair was goed. Jammer dat alleen de schoonmaak een duidelijk spoor van schimmel in de kitvoeg van de wastafel niet ziet. Onderhoud van het complex aan de binnenzijde is goed, maar aan de buitenzijde is het gewoon slecht. Veel houtrot, afgebladderde verflagen, versleten zaken, loslatende tegeltjes in zwembad, etc. De totale kwaliteit maakt dat een hotel 4 sterren is, en het lijkt me dat zij binnenkort met een ster minder moeten adverteren.

De geweldige, rustige ligging van dit hotel is een absoluut pluspunt. Ook de ruime kamers, ondanks dat ze wat gedateerd zijn. De vriendelijkheid van het personeel, bereid om te helpen waar het kon. Ontbijt was zeer uitgebreid, dat zou best wat minder mogen. Zwembaden waren zeker met het mooie weer prettig om in te verblijven. Ondanks het ontzettend warme weer was de kamer zonder koeling redelijk goed qua temperatuur en dan ook goed kunnen slapen.

Heerlijk verblijf op een prachtige plek tussen de bergen.
    • Tweepersoonskamer met Bad

De bedden mogen beter, matras was vrij hard.

We hadden een fijne kamer met mooie badkamer. Het uitzicht vanaf het terras is echt prachtig. Uitgebreid ontbijt, goede service en heel vriendelijk personeel. De omgeving is prachtig, met verschillende wandelroutes vanaf het hotel. Binnen 10 minuten ben je in Winterberg waar je lekker kan eten en leuk kan winkelen.

• Beoordeeld op: 27 april 2018

een herademing !
    • Tweepersoonskamer met Bad

temperatuur van het water in het bad was moeilijk te regelen

fantastisch ontbijt, het buitenzwembad met zicht op de bergen was heerlijk ; sauna buiten geeft ook een zalig gevoel, echt in de natuur...ruime kamers, goede bedden, lekker eten.We komen terug !een herademing !

Heerlijk om te relaxen voor een kort verblijf

- Het zwembad binnen en buiten waren allebei niet heel erg warm (32 graden). - Daarnaast was de bediening van de bar onaardig, ze praten ook alleen maar duits tegen je, ondanks dat je engels praat. - De douche was in het bad, maar het scherm was niet echt waterdicht dus de badkamer was een water festijn.

- Het eten was beter dan verwacht. Op zaterdag avond is er een buffet, maar echt met heel veel keus en echt wel luxe. Net als het ontbijt buffet, deze is ook zeer uitgebreid en luxe. - De receptionist was heel vriendelijk en ging zelfs bij het inchecken mee naar de kamer om alles uit te leggen. We waren onze slippers vergeten en deze hadden ze gelijk voor ons gehaald.

We hebben genoten, volgende keer nemen we een gerenoveerde kamer.
    • Classic Tweepersoonskamer

De badkamer is gedateerd en moet nodig gerenoveerd worden. (kamer 62). Met name douchen was een uitdaging. Alles wordt nat. Douchekop hangt niet op de juiste plek en de handdouche kun je niet bevestigen. Niet passend bij een 4* hotel. Jammer dat het terras niet onderhouden is.

Het ontbijt en eten (half pension) was heerlijk, boven verwachting. Prima bedden Geen achteraf kamer omdat onze hond mee was. Dus TOP!

• Beoordeeld op: 7 oktober 2017

Het zwembad was prima, het meest heb ik het buitenzwembad...
    • Tweepersoonskamer met Bad

De bedden waren vrij hard en op de kussen was bezuinigd. Ze waren heel dun. Aan de buitenzijde van het hotel zag je tekenen van ouderdom. Het diner viel tegen, de eerste dag was men zelfs onze tafel vergeten!

Het zwembad was prima, het meest heb ik het buitenzwembad gewaardeerd. Het ontbijt was prima, een deel van de bediening was vriendelijk.

Ideaal voor rustzoekers.
    • Tweepersoonskamer met Bad

Wij hadden een kamer ' met terras'. Dat klopte ook; alleen moet je dat terras vanuit je kamer bereiken door min of meer uit je raam te stappen (een hoge opstap dus). Voor ons geen enkel probleem, maar voor oudere mensen kan dat lastig zijn. Op het terras staan overigens alleen ligstoelen- geen gewone stoelen. Verder een prachtig uitzicht en je loopt zo naar het zwembad/sauna. Jammer dat er in een hotel in deze prijscategorie geen koffie-of theefaciliteiten op de kamer zijn. En een beetje vreemd dat de creditcard niet wordt geaccepteerd.

Geweldige locatie midden in het bos. Je kunt direct wandelen, met de wandelkaart van het hotel. Voor of na het wandelen kun je zwemmen in het binnen- of buitenbad, met mooi uitzicht. En daarna prima eten tijdens het vijfgangendiner met heerlijke wijnen. Je komt hier, kortom, tot rust. Aanrader: een wandeling naar en langs het dal van de Lenne.

• Beoordeeld op: 20 augustus 2017

Een heerlijke plek om te ontspannen midden in de natuur
    • Deluxe Moderne Tweepersoonskamer

De sauna viel tegen en het is iets aan de dure kant.

De ligging midden in de heuvels. Personeel super vriendelijk. Zwembad heerlijk. Goed eten met een zeer riant ontbijt en prima avondeten.

Een over het algemeen mooi hotel.

Er lag een dikke laag stof op de houten ombouw van het bed en op het nachtkastje een vieze plakkerige kring van de vorige gast, neem ik aan. Dat alles heb ik zelf eerst verwijderd , want mn telefoon plakte eraan vast. En in een bed slapen met zoveel stof boven je hoofd is ook niet echt mijn ding. Verder hadden ze ons uitgeboekt na 2 nachten, terwijl we er 4 hadden geboekt. Daardoor veel gedoe met het vinden van een zitplaats bij het ontbijt en avondeten. Wel goed opgelost uiteindelijk, maar toch..je staat er dan wat verloren bij. Sommige mensen bij de bediening waren gewoon chagrijnig, maar na 2 dagen waren er 'verse' mensen die gewoon deden en rondliepen met een vriendelijk gezicht. Nog een minpuntje wat betreft de badkamers.: deze hebben allemaal geen echte scheerspiegel/make-up spiegel ( zo'n soort 'harmonika'model aan de wand bij wastafel, die je naar je toe kunt trekken en stellen naar eigen lichaamslengte e.d.). Men heeft een ronde vergrootspiegel van ongeveer 10 cm doorsnede (erg klein dus) aan de grote spiegel vastgeplakt (muurvast) en dan ook nog rechts onder in de hoek net achter de föhn , zodat je ontzettende gekke capriolen moet uithalen om iets te kunnen zien. Neem dus je eigen vergroot-spiegel mee zou ik zo zeggen. Raar hoor, voor zo'n duur hotel.

Het was een overvloed aan allerlei gerechten/producten bij het ontbijtbuffet. Goede kwaliteit sterke koffie (dat lijkt tegenwoordig wel een uitzondering te zijn in hotels). Ook het avondeten was van bijzonder goede kwaliteit en gevarieerd. De kamer was groot en comfortabel en zelfs enigszins gezellige te noemen.

Super ontbijt!

Kamer werd duidelijk niet stofgezogen. Stof lag er bijna binnenkomst, lag er nog steeds bij vertrek. Je moest heeel ver lopen met je bagage vanaf de lift naar je kamer. De eerste avond in restaurant heel onrustig doordat meerdere kleine kinderen van één familie gillend en krijsend door het restaurant renden. Volgende dag personeel daarop aangesproken, maar men zei dat zij daar niets tegen konden doen. Daar moesten wij zelf als gasten tegen optreden. Erg zwak. Het zou goed zijn geweest als iemand de ouders daar op een vriendelijke manier op gewezen had dat dit niet de bedoeling is. Dan neem je je verantwoordelijkheid.

Super ontbijt! Goed restaurant, met mooie wijnkaart.Verplicht half-pension, maar binnen menu voldoende keuze. Ruime kamer met inloopkast! Goede bedden (maar wel slechte kussens!). Heel rustig. Fijn terras met mooi uitzicht. Zwembad met ligstoelen. Heel aardig personeel.

Uitstekend hotel om een paar dagen te verblijven en te rusten. Een aanrader.
    • Classic Tweepersoonskamer

Hotel lag ver van de belangrijkste steden, goed gelegen om boswandelingen te maken maar ver als men een wat meer cultuur wil hebben. Wellness afspraak kon niet meer, alles was reeds vol geboekt.

Het ontbijt was overheerlijk. Het diner van 's avonds was uitstekend. Personeel super vriendelijk.

fantastische ervaring in alle opzichten
    • Comfort Moderne Tweepersoonskamer

Prima zeer uitgebreid ontbijt met een zeer grote keuze uit allerlei verse producten. Het diner was fantastisch. Het ligt prima om vanuit te wandelen. Je kan ook ergens naar toe gebracht worden om daar te starten en weer terug te wandelen.

• Beoordeeld op: 18 juli 2017

prettig , comfortabel hotel met zeer voorkomend en vriendelijk "personeel "

de douche ! plafond-douche lekte steeds koude druppels ! --- er was geen vaste douche stang , maar de douche hing "los "en dat vonden wij lastig douchen en--- de mengkraan zeer lastig te bedienen en zeker gevaarlijk ,als je er per ongeluk tegen aan kwam met je rug --- kon de kraan op "heet "draaien ! het "opstapje " net iets te hoog --- voor mijn 91 jarige reisgenote .

de kamers vonden wij mooi ! de bedden geweldig !! de verlichting subliem !! in badkamer ook ! nog nooit meegemaakt ! en de bedlampjes met extra verdraaibaar spotje onderin zeer geslaagd ! en --- die ludieke kledingplankjes aan de muur een geweldig praktische uitvinding ! dat vraagt navolging !

• Tweepersoonskamer met Bad

Een heerlijke stek voor een paar dagen groenhappen (of sneeuw als je in de winter gaat). Uiterst vriendelijk personeel, prima eten, zalig ontbijtbuffet, leuk dat zwembad en uitstekende wandelpaden in de de prachtige omgeving (uitstekende (gratis) wandelkaart bij de receptie - dank!)

Degelijke overnachting

Prachtige locatie maar wat ons betreft geen 4 sterren. Bedden relatief hard en kamer voldeed wat ons betreft niet aan 4 sterren. Personeel soms wat vrijpostig, hoeft niet strak te zijn maar niet te grappig.

Schitterende locatie!

Leven als god in Frankrijk.....
    • Tweepersoonskamer met Bad

onze kamer was de oudste suite van het hotel, de grootte van een appartement, het meubilair was niet vernieuwd, wat chalet-achtig, wat op zich niet erg is....

Een nog nooit eerder gezien ontbijt, een uitstekend restaurant, hotel prachtig gelegen, enorm vriendelijk personeel....

• Beoordeeld op: 3 maart 2017

Kamers waren prima, ontbijt was goed.
    • Comfort Moderne Tweepersoonskamer

Avondeten was slecht, zeker voor de prijs van het menu. Je zit daar afgelegen dus qua eten weinig keus. En je kan er niet met een creditcard betalen, wordt ook niet van te voren medegedeeld.

Kamers waren prima, ontbijt was goed.

• Beoordeeld op: 2 maart 2017

Heerlijk hotel!
    • Tweepersoonskamer met Bad

's Avonds werd het eten te snel achter elkaar geserveerd.

Prima hotel om een paar dagen te relaxen en als uitvalsbasis voor een paar dagen skiën in Winterberg. Fijn hotel, vriendelijk personeel, lekker zwembad en sauna. Het ontbijt was meer dan uitgebreid. Wij hadden halfpension geboekt. Er is de mogelijkheid om 2 gangen van het diner naar de lunch te verschuiven. Echt een aanrader dit hotel!

• Beoordeeld op: 7 februari 2017

Uitstekend hotel met prachtige faciliteiten, midden in de natuur!
    • Tweepersoonskamer met Bad

Uitstekend hotel prachtig gelegen in de natuur, met uitzicht over het dal. Prima kamer, fantastisch verzorgd ontbijtbuffet en dito diner. Alles zeer goed verzorgd. Zwembad, sauna, welness. We komen weer terug!

• Beoordeeld op: 12 november 2016

Waldhaus blijft een top aanrader. Sinds 2007 verblijven wij hier jaarlijks gedurende een midweek.
    • Comfort Moderne Tweepersoonskamer

De betaling met MasterCard, zoals opgegeven in de bevestiging, werd enkele weken geleden geschrapt door de directie wegens te duur !

Locatie, comfort, personeel en de half-pension formule die eigenaardig genoeg niet meer werd aangeboden door booking.com zoals voorheen.

• Beoordeeld op: 3 november 2016

De vriendelijkheid van het personeel, ontbijt is zeer...
    • Comfort Moderne Tweepersoonskamer

De open haard: Ligging vlakbij receptie en ingang en geen goede afvoer van de rook waardoor je kleren naar de rook gaan ruiken. Televisie kijken vanuit bed niet mogelijk.

De vriendelijkheid van het personeel, ontbijt is zeer uitgebreid en diner (keuzemenu) is van goede kwaliteit. Heel mooie omgeving om te wandelen of uitstapjes met de auto te maken.

Rustgevend

Het zwembad is aan een opknapbeurt toe

Vriendelijk personeel , mooie kamer nummer 54 , zeer goed ontbijt . De rustige omgeving en het buitenzwembad .

• Beoordeeld op: 14 september 2018

Johan

sauna- et zwembadzone veriouderd

heel lekker eten gratis parkeren

Prachtige Locatie!
    • Comfort Moderne Tweepersoonskamer

vloerbedekking in bepaalde ruimtes is aan de vervaniging toe

Loactie / Diner

Maaltijden erg goed.
    • Tweepersoonskamer met Bad

De kamer was een beetje gedateerd. Vernieuwing van de badkamer is gewenst.

Maaltijden erg goed. Locatie is geweldig.

Zeer goed ontbijt.
    • Tweepersoonskamer met Bad

Zeer goed ontbijt. Zeer aangenaam zwembad.

De rust en de stilte en de gemoedelijke sfeer
    • Classic Tweepersoonskamer

Het is allemaal erg oud en ook het publiek maar dat is ook wel de charme.

De rust en de stilte en de gemoedelijke sfeer

Puur genieten ( maar dan zonder Pascale Naessens grapje :-) )
    • Comfort Moderne Tweepersoonskamer

Zwembad is prachtig maar hier en daar nog wat afwerking nodig rondom.

Quasi perfect. Prijs/kwaliteit is dit hotel superieur

Avondmaal, ontbijt.
    • Tweepersoonskamer met Bad

Een buitentrap belemmerde vanuit de kamer het zicht op de bergen.

Avondmaal, ontbijt.

Het was rustgevend en zeer comfortabel.

Het bed in de standaardkamer.

De locatie, het buitenzwembad, het ontbijt.

ontbijt uitstekend
    • Classic Tweepersoonskamer

temperatuur op kamer niet te regelen

ontbijt uitstekend

• Comfort Moderne Tweepersoonskamer

Top ontbijt, perfect avondeten, heerlijke zwembaden

• Beoordeeld op: 1 februari 2018

Genieten in alle rust.
    • Comfort Moderne Tweepersoonskamer

Het zwembad en sauna zijn aan vernieuwing toe.

Mooie kamer. Uitstekend ontbijt. Rustige ligging langs wandel- en langlaufroutes.

• Beoordeeld op: 4 november 2017

De rust zelve

Niets negatiefs te melden

Rust, een nog nooit eerder gezien ontbijt

Heerlijk verblijf
    • Classic Tweepersoonskamer

Meer luie stoelen op terras

Ontbijt uitzonderlijk, diner: heerlijk en origineel

Verder was ons verblijf uitstekend.

Geen Wifi op de kamer en de tv had zijn tijd gehad. Ook geen nederlandse zender op de TV

Ontbijt was uitstekend. ook het Diner was zeer goed

• Beoordeeld op: 2 september 2017

Geweldig!
    • Tweepersoonskamer met Bad

Het zwembad was geweldig, de omgeving was fantastisch en het ontbijt was heerlijk!

Uitgebreid ontbijt.
    • Deluxe Moderne Tweepersoonskamer

Uitgebreid ontbijt. Fijn binnen- en buitenzwembad. Rustige ligging.

• Beoordeeld op: 4 maart 2017

De vriendelijkheid en de sfeer

• Beoordeeld op: 31 januari 2017

Ontbijt was TOP!

Ontbijt was TOP!

• Beoordeeld op: 15 mei 2016

VRIENDELIJK EN LETTEN GOED OP hoe je alles wil.

De koffie.de cappuccino was niet zoals die behoort te zijn.

VRIENDELIJK EN LETTEN GOED OP hoe je alles wil.zeer service gericht.! Douche op kamer moet even nagekeken. Douchekop lekt en water spat over de douchebak.

• Beoordeeld op: 8 november 2015

De rust, de ontspannen sfeer en de perfecte halfpension...

Niets, behalve wifi enkel beschikbaar in de buurt van de receptie.

De rust, de ontspannen sfeer en de perfecte halfpension formule. Wij zijn jaarlijkse bezoekers van Waldhaus en hopen dit nog vele jaren te kunnen doen.

• Beoordeeld op: 6 september 2015

-Ligging van hotel is mooi.

Veel achterstallig onderhoud. Verfwerk is slecht en kozijnen zijn rot; met name bij zwembad. Wat gerenoveerd is ziet er mooi (entree, eetzaal) uit maar wat nog moet is ook echt oud! Wij hadden oude kamer :-(

-Ligging van hotel is mooi. -Mooi buitenbad (jammer van de slechte afwerking van de buitenkant) -prima eten; 5 gangen (keuze)menu (jammer dat er van veel serviesgoed stukjes ontbreken)

• Beoordeeld op: 18 augustus 2015

De ligging, binnen en buiten zwembad en het heerlijke eten!

Eigenlijk niets! Om een aanbeveling te doen; meer stoelen bij het buitenzwembad zou niet verkeerd zijn.

De ligging, binnen en buiten zwembad en het heerlijke eten!

• Beoordeeld op: 16 augustus 2015

Prachtig hotel.

De oudste kelnerin was niet vriendelijk.

Prachtig hotel. Het eten was prima. De inzet van de 2 mannelijke kelners en de vriendelijkheid van de dames aan de balie.

• Beoordeeld op: 23 juli 2015

Prachtige locatie, voortreffelijk diner, alles super schoon,...

De locatie is erg ver van de bewoonde wereld. Verder helemaal niets!

Prachtige locatie, voortreffelijk diner, alles super schoon, mooie welness faciliteiten en vriendelijk en hard werkend personeel.

• Beoordeeld op: 16 juli 2015

Totaal ervaring :geweldig eten mooie wandelomgeving.

Misschien mogelijkheid voor koffie of thee op kamer.....maar echt al lang alleen als tip maar doet niets af aan klasse !

Totaal ervaring :geweldig eten mooie wandelomgeving. Zeer vriendelijk personeel. Heerlijk zwembad

• Beoordeeld op: 12 maart 2015

De kamer was modern, buitengewoon groot en super comfortabel.

Er is geen wifi op de kamer De sauna is niet groot

De kamer was modern, buitengewoon groot en super comfortabel. Het ontbijt is buitengewoon uitgebreid. Het avondeten is uitstekend Het buitenzwembad is lekker warm De streek is zeer mooi en prima voor lange wandelingen.

• Beoordeeld op: 2 februari 2016

Het eten, de ambiance, de ligging, de service, de...

Het eten, de ambiance, de ligging, de service, de prijs/kwaliteit verhouding, de bedden, de natuur om het hotel heen.

• Beoordeeld op: 16 januari 2016

Rust, goede voorzieningen, verwarmd buitenzwembad en ontbijt.

Rust, goede voorzieningen, verwarmd buitenzwembad en ontbijt.

• Beoordeeld op: 28 november 2015

Serene rust

Serene rust

• Beoordeeld op: 29 oktober 2015

Betrof rustige ligging, verzorging, zeer culinair, zeer...

n.v.t.

Betrof rustige ligging, verzorging, zeer culinair, zeer vriendelijk correct en enthousiast personeel. Binnen- en buitenzwembad

• Beoordeeld op: 27 september 2015

5-gangenmenu extra betalen 15pp voor hoofdgerecht.

5-gangenmenu extra betalen 15pp voor hoofdgerecht.???!!

• Beoordeeld op: 31 augustus 2015

buitenzwembad

wifi en bedden

buitenzwembad

• Beoordeeld op: 2 augustus 2015

Totaal concept

Totaal concept

• Beoordeeld op: 23 juli 2015

HET BUITENZWEMBAD WAS AAN DE ZIJKANTEN NIET GOED AFGEWERKT.

HET BUITENZWEMBAD WAS AAN DE ZIJKANTEN NIET GOED AFGEWERKT..

• Beoordeeld op: 19 juli 2015

Er zouden geen honden toegelaten mogen worden

Er zouden geen honden toegelaten mogen worden

• Beoordeeld op: 31 januari 2015

Het totaal comfort wat zij te bieden hebben.

Het totaal comfort wat zij te bieden hebben.

Er zijn ook 18 beoordelingen zonder commentaar. Deze beïnvloeden de algemene beoordelingsscore.