Beoordelingen over Occidental Cala Viñas 4-sterren

Coral, 2-4, 07181 Cala Vinyes, Spanje

#2 van de 3 hotels in Cala Vinyes

• Beoordeeld op: 20 juni 2018

Goed hotel voor een short break

Bij aankomst kregen we te horen dat de maaltijden zonder drank was. Terwijl we dit nergens in de voorwaarden konden lezen. Dus hebben we na kort aarzelen toch de meerwaarde betaald om ons arrangement te wijzigen naar all in. (27€/persoon/dag). Wat toch een meerkost was van 162€ dat we niet voorzien hadden. Wat ook een beetje 'raar' was is dat we handdoeken kunnen lenen maar een waarborg dienen te betalen van 15€/handdoek. In cash geld. En zonder automaat in de buurt is dat een beetje moeilijk. Verder konden we onmiddellijk genieten van het all in (vnf 12u). Wensten we onze handdoeken te wisselen moesten we hiervoor 2€/handdoek bij betalen. Dus een dagje strand zonder te wisselen. Er was een 'goot' geur in het hotel met momenten. En vooral 's nachts als we de airco op lieten staan. We werden er echt wakker van het vieze geur. Wat ook een domper was, mits we all in waren, moesten we nog 13.50€ betalen voor op het strand op ligstoelen te kunnen liggen. Wat nog is een meerkost betekende. Plaatsen aan het zwembad zijn niet altijd even gemakkelijk om te vinden, mensen zetten nogal vroeg in de ochtend of zelfs de avond ervoor klaar. Maar gelukkig zijn er 2 zwembaden beschikbaar, waar er wel altijd een ligstoel te vinden is.

Standaard kamer is meer dan correct. We hadden een grote kamer met een tweepersoonsbed en een zetel. Terras was ook meer dan correct. Badkamer was meer dan correct ook. Het hotel is zeer rustig gelegen, en spreekt aan om zowel als koppel als als gezin ernaar toe te gaan. Weliswaar voor een kort verblijf. Strand is net naast het hotel. Alle maaltijden waren in buffetvorm, en er was keuze genoeg. Personeel is zeer hulpvaardig en eigenlijk haast zichtbaar. Ze spreken ook verschillende talen wat de communicatie des te gemakkelijker maakt.

Vier sterren met wat positieve en negatieve puntjes
    • Familiekamer (2 Volwassenen + 2 Kinderen)

Er moest cash borg betaald worden voor de badlakens. Dit kon niet op creditcard en men kwam ook niet met een oplossing omdat we geen cash genoeg bij ons hadden, slechte service voor 4 sterren. Ook cash borg voor kluisje. Pinnen alleen in Magalluf paar km verderop. Voor de rest konden wel alle consumpties op de kamer gezet worden. Soms wat norse gezichten in restaurant tijdens bediening. Heel veel trappen in hotel wegens het lokale hoogteverschil en te weinig en krappe liften. Goed voor de conditie dus zullen we maar zeggen. Drie gebouwen die onderling verbonden zijn en je sjeest dus veel van de ene naar de andere plek. Kamers zijn gehorig, vooral het geluid vanaf de gang is storend als je een lichte slaper bent. Zeer storend was de hitte in buffet restaurant. Geen goed werkende airco, dus zweten tijdens het eten. Verder was prijs kwaliteit ok. Grote pluspunt was het strandje!

Genoeg zwembaden, goeie wifi, airco op de kamer was zeer goed. Eten was ok, genoeg variatie en kwalitatief voldoende/goed. Kamers werden elke dag gepoetst en handdoeken vernieuwd. Genoeg animatie voor jong en oud. Zeer leuk strandje aan een baai direct naast het hotel met parasols en bedjes tegen betaling. Vanuit strandje loop je via een strandweggetje en trappen in 5 minuten naar een kleine Spar. Het hele complex is schoon en lifeguard bij de zwembaden.Er zijn 2 buitendouches om het zand af te spoelen als je op strand geweest bent. Rustig restaurant El Pop of zoiets) met redelijke prijzen voor de middag als je HP zou hebben geboekt.

• Beoordeeld op: 25 juni 2017

Het ontbijt was prima

Er waren geen parasols aanwezig terwijl het erg warm was niet voldoende schaduw. Het buffet was goed als je van snackfood houd . Absoluut geen hoogstandje.

Het ontbijt was prima

• Beoordeeld op: 14 juni 2017

Goede prijs-kwaliteit en zalig rustige vakantiesfeer, hier kan je genieten.

Bij aankomst kregen we kamer 1001: geur van waterschade in de muren (onderste etage geeft uit op de tuin maar is vlak naast zwembad) was ondraaglijk (en we klagen niet gauw). Meteen andere kamer gekregen, achteraan aan de straatkant op een hoek maar was zalig: erg ruim en stil. Andere gasten hadden hetzelfde meegemaakt bij kamer 1003, die 'kelder' zouden ze echt niet meer mogen verhuren, is gewoon ongezond... Meteen andere kamer vragen dus! Verder was het buffet zeer uitgebreid maar miste net die verfijning qua smaak, het was vers maar echte grootkeuken. Dat werd ruim goedgemaakt door de grillstand, waar ze à la minute zowel vis, vlees als groenten grilden, en waar je nauwelijks moest wachten. Je komt wel een paar pondjes bij tijdens je verlof :) De all-in drankjes zouden duidelijker beschreven mogen worden: het is me nog steeds niet duidelijk wat je op welk tijdstip mag nemen zonder toeslag, en de obers worden niet echt happy om telkens weer iets aan de mensen te moeten weigeren of uitleggen.

Je krijgt veel waar voor je geld vinden we, de ganse uitstraling is uitstekend, ieder type gast vindt er zijn gading. We hadden geen topkamers maar het was van alles voorzien en zeer ruim en proper. We hadden dan ook een promotie geboekt. De massages en de wellness waren zalig, er waren interessante promoties. De medegasten waren een gezellige mix van oudere mensen en jonge gezinnen, veel verschillende nationaliteiten, een deftig publiek voor die prijs. Het personeel was zeer beleefd en je ziet dat men er graag werkt (begin van het seizoen). Ze hebben alles gezien, je moet niet lang wachten op drank of tot je bord afgeruimd is, je wordt op je wenken bediend. Je kan erg vaak buiten eten met zicht op zee als je de piekmomenten wat vermijdt. Je kan werkelijk de ganse dag door eten en drinken. De entertainment was niet te groots, niet te klein, best wel ok, en men houdt zich strikt aan de avonduren. De locatie vond ik top: een half uurtje rijden van de luchthaven (auto (VW golf) gehuurd: nog geen 100€ voor een week, beetje tijdverlies eer je de auto hebt maar dan ben je de rest van uw verlof meteen vrij); op 5à10 minuten stonden we in het bruisende magaluf, in winkels of op rustige stranden, we hebben een dagtocht gemaakt door de bergen: het hotel is vlakbij alles wat je maar wilt om een week te vullen, maar dan is een auto wel handig. In magaluf hebben we trouwens een speedboattocht geboekt, ook leuk. Het strandje vonden we zalig, klein en fijn tussen de rotsen, proper, er was een lifeguard overdag, je mag je drankjes meenemen tot daar. Gewoon handdoekje meenemen en klaar. Het grotere zwembad onderaan met direct zicht op zee hebben we niet gebruikt, het was er veel drukker met bar en animatie, dan het kleinere maar mooiere zwembad bovenaan (ook met wat zicht op zee) waar door het aparte kinderzwembad wel veel kinderen waren maar desondanks was er meer rust. Zeker op de middag en na 5uur als de kindjes gaan eten en slapen was er niemand meer.

• Beoordeeld op: 20 oktober 2016

Hotel 4 sterren heeft niet verdient .
    • Superior Tweepersoonskamer (2 Volwassenen + 2 Kinderen)

Locatie, het hotel en het zwembad ligt volledig in de schaduw daardoor is het water koud. Binnenzwembad mogen kinderen niet in. Volwassenen voor een vergoeding per minuten moeten betalen. Op het strand als jij op een bed wilt liggen ook moet betalen plus de parasol kosten erbij. Bedden in de kamer matig.

Het animatie programma was top. Het eten is goed.

• Beoordeeld op: 10 oktober 2016

Voldoende voor 2 a max 3 dagen verblijf

Omgeving is niks te vinden, je bent verplicht perse in hotel te blijven ,wil je ergens naar toe dan vind je het niet op loop afstand , perse taxi is hiervoor nodig,, je kan niet gauw strand wandeling nemen want daar is geen strand er voor,, bedjes bij strand staan wel op foto maar als het op puntje komt moet je voor betalen,, hotel is qua gebouw een chaos als je van kamer naar bv restaurant moet gaan , soms moet je 2 liften nemen ,kamers gehorig , bij een optreden in hotel kan je niet echt slapen door geluid in de kamer ,, niet echt een aanrader ..

Eten vooral was naar wens , na 4 dagen kwam ik veel herhaling tegen maar was wel te doen , dat strand dichtbij was vond ik ook leuk.

• Beoordeeld op: 9 september 2018

Mooi verblijf met heel vriendelijk personeel en een mooie ligging, jammer van het nachtlawaai

Er was heel wat nachtlawaai!!!

Het uitzicht is heel mooi! Vriendelijk personeel Variatie bij maaltijden

de max

alles perfect zoals geschreven staat

alles was in orde eten super kamers zeer goed

• Beoordeeld op: 21 oktober 2016

Ligging in een mooie baai

Gehorig, afgeleefd

Ligging in een mooie baai

• Beoordeeld op: 29 september 2015

Prachtige plek.

Het water van de zwembaden was in deze periode van het jaar erg koud. Het eten was goed, alleen weinig afwisseling.

Prachtige plek. Genoeg ligbedden in de schaduw en in de zon. Personeel van de miniclub was echt top!

• Beoordeeld op: 6 september 2015

Gezelschap, sfeer, omgeving.

moeilijk te bereiken. moet extra richting borden plaatsen.

Gezelschap, sfeer, omgeving.

• Beoordeeld op: 16 juni 2015

alles, voor de kamers, het comfort, lawaai, bedden, ventilatie, sfeer en mensen: