Beoordelingen over Hotel Casa Palacio 4-sterren

Mª Del Rosario Laguna, 6, 13730 Santa Cruz de Mudela, Spanje

#2 van de 5 hotels in Santa Cruz de Mudela

Prima hotel op doorreis, leuk gelegen naast kerk, prima zwembad en restaurant.

Geen negatieve opmerkingen.

Hotel voor 1 nacht op doorreis. Personeel spreekt geen Engels, maar dat leverde verder geen problemen op. Prima zwembad en lekker diner in restaurant. Ontbijt eenvoudig.

Top locatie , kan niet beter!

Helemaal niets , jammer dat er geen restaurant bij is. Maar met een taxi zit je binnen 10 minuten in het centrum .

Fantastische ligging, prachtig uitzicht ! Heel mooi kasteel ,prachtig en smaakvol gerenoveerd! Grote kamer met alle comfort.

prima doorreishotel.

De omgeving heeft niet veel te bieden. wij beschouwden dit hotel als een doorreishotel van Valencia naar Andalusië.

Het hotel zelf is leuk, eigenlijk een oude hacienda. Het ontbijt was eenvoudig, maar goed verzorgd.

mooi gebouw voor overnachting op doorreis

Kon deze dag nefaster afsluiten ? Wanneer we ons, 20:30 u naar de eetzaal begeven, blijkt het diner opgediend te worden op het terras naast het zwemdok. Buiten dus ! Waar het nog steeds 30° C heet is. Een betegeld terras met enige aluminium tafeltjes en stoelen uit een ordinair cafeetje, die nu met een tuinslang worden natgespoten. Daar moeten wij “dineren” in stijl ?! We weten echter, na onze wandeling in dit dorp, eerder negorij, dat dit niets te bieden heeft. Geen bars, geen cafeetjes, geen restaurants. Niets. Met tegenzin zoeken we een droog tafeltje op een overdekt deel van het terras. Hier is de tuinslang nog niet geweest en zijn vloer, tafel en stoelen nog droog. Lieve heeft het menu reeds van buiten geleerd. Kiezen is dan niet meer moeilijk. Tot onze verbazing komt er zowaar een bordje met enige driehoekjes kaas op tafel. Manchego. De bestelde witte wijn, een Rueda Verdejo, die zij aanbevelen is er niet, maar wordt vervangen door een gelijkwaardige. Hij komt op tafel zonder koeler. Op mijn vraag krijgt hij zo’n plastic jasje uit de diepvries. De toon is gezet. De gerechten zelf bevallen wel. Mijn partner kiest voor de ‘ensalada de salmón marinado con queso de cabra al toque de frutos secos’, gevolgd door ‘confit de pato con sal de escamas y agrydulce de frambuesas’. Ik opteer voor ‘sopa Castellana con huevo poché’ en ‘secreto Iberico a la parilla’. We verwachtten geen Michelin-sterren, toch zijn de schotels te genieten. We zetten de heug naar de meug en proberen het amusante te ervaren van dit etentje buiten, terwijl de avond valt. De lantaarns worden ontstoken en we kijken dromend naar de donker wordende hemel waarin honderden zwaluwen hun vliegkunst demonstreren. Zouden ze niet beter de vliegen vangen die ons bij de maaltijd vergezellen, rond-trippelend op ons brood en in onze borden ? De waarheid mag gezegd worden. Het gebouw maakte dit hotel ooit vier sterren waard. En nog steeds heeft het uitstraling.

Op geen 50 meter van de kerk, toont de gevel van het hotel oud maar verzorgd. Met slechts een gelijkvloers en één verdieping, gelegen in een relatief smal straatje, lijkt het minder imposant dan we binnen zullen ondervinden. Eens binnen valt de binnen-patio op. Omringd met een gaanderij steunend op acht ronde stenen zuilen die de oude houten draagbalken, vloeren en borstwering van de gaanderij dragen. In ’t midden ervan, een stervormige fontein. De balieklerk, tevens barman zal ons hier een verfrissend biertje brengen. En nog één en nog … Wanneer mijn partner, in plaats van bier een mineraalwater vraagt, komt er een 1½ liter fles op tafel. Men gaat er van uit dat we dorstig zijn. We reizen immers ook net in de hittegolf die Spanje teistert half juni 2017. Een aantal kamers op de verdieping geven uit op de binnen-patio. Andere kamers dan weer op een gaanderij aan de achterzijde van het gebouw met zicht op open terras, tuin en zwembad. Wij hadden kamer 206, niet al te ruim maar voldoende. Badkamer met gewelfd plafond. Alle comfort aanwezig. Bediening aan balie (en bar)vriendelijk en correct. La Cena (het avonddiner) á 18 € voor menu of a la carte. Het menu biedt ruime keuze met voorgerecht, hoofd- en nagerecht inclusief koffie. Een uitgebreide wijnkaart offreert wijnen vanaf 12 €/fles. Op diverse vlakken wel toe aan reparatie, verbetering, vernieuwing. Drie sterren zouden hier meer op hun plaats zijn dan vier !

• Beoordeeld op: 3 juni 2017

Bijzonder hotel om te zien.

De kamer was niet schoon, vooral de vloer was vies met allemaal haren. Het was ook erg benauwd en de airco maakte veel lawaai.

Bijzonder hotel om te zien. De inrichting was erg leuk. Ontbijt zeer goed. De bar was ook goed en niet duur.

• Beoordeeld op: 5 mei 2017

Ff rust in een klein paleisje

Oke weer het harde bed, overal in spanje. Donkere kamer beneden in dit mooie paleisje midden in dorp.

Even de rust van een dorp wat niets is, behalve een kerk. Aardige oudere eigenaar die geen woord engels spreekt maar goed genoeg met alles! Ruime badkamer.

• Beoordeeld op: 24 juli 2016

Ongeloofelijke prijs kwaliteitsverhouding

Accommodatie rond zwembad stelt niet veel voor, op zich geen probleem als men dit duidelijk op voorhand weet.

Authentiek en typisch Spaans. Vriendelijk en gastvrij. Prima prijs kwaliteits verhouding.

Oud herenhuis

Beetje slordige tuin

Owner very nice

Diner heerlijk

• Beoordeeld op: 16 november 2017

goed, zeker voor de prijs

de lokatie en de aanwijzingen om er te komen, verwacht niet teveel van het restaurant

charmant, maar eenvoudig

• Beoordeeld op: 28 april 2017

Hotel prima voor een tussen stop.

Het diner was matig.

Prima kamer uitstekende badkamer

• Beoordeeld op: 15 maart 2017

Historisch, fraai gebouw

Internet is matig tot slecht.

Werkelijk prachtig gebouw, bijzonder om hier 1 of 2 nachten te verblijven.

• Beoordeeld op: 19 november 2016

Het restaurant ongezellig met cool licht, geen sfeer.

Het gebouw, ligging, en gezellig binnenplein en tuin

• Beoordeeld op: 7 augustus 2016

Het eten en het zwembad

Het eten en het zwembad

• Beoordeeld op: 4 oktober 2015

Het restaurant.

Tuin en zwembad waten verwaarloosd.Terras was niet schoon geveegd.Naast ons kamer de keuken met afval buiten.Ik heb zelf nog geveegd en de buiten tafel schoon gemaakt.Er lagen nog honden haren in de kamer.

Het restaurant.

• Beoordeeld op: 1 september 2015

Het personeel was echt heel erg behulpzaam en vriendelijk!

Het personeel was echt heel erg behulpzaam en vriendelijk! Ze spreken enkel Spaans maar doen erg hun best om je te begrijpen. Wij waren echt heel tevreden over ons verblijf hier. Een mooie comfortabele locatie!

• Beoordeeld op: 25 juli 2015

Het is een echt Spaans hotel.

Toen wij er waren was het erg heet, 40 graden. De airco was hier niet op berekend, blies slechts wat koele lucht via de vloer. Er is geen lift maar het personeel is zeker bereid om je koffer naar boven te dragen. Zwembad is niet uitnodigend.

Het is een echt Spaans hotel. Prachtig gebouw. Zeer vriendelijk personeel. Mooie kamer met ruime badkamer. Schoon. Auto kon op eigen terrein veilig geparkeerd worden. Restaurant is oké, niet heel bijzonder. Santa Cruz de Mudela is een prachtig dorp waar we zeker nog eens terug komen.

• Beoordeeld op: 7 juni 2015

Een echt Spaans hotel met de baas bij de ontvangst die niets...

Een echt Spaans hotel met de baas bij de ontvangst die niets anders kent dan Spaans met echt Spaans eten .'een zekere aanrader en indien we terug in de omgeving zijn boeken we dat hotel terug.

• Beoordeeld op: 1 oktober 2015

De accommodatie zelf erg sfeervol

De accommodatie zelf erg sfeervol

• Beoordeeld op: 1 oktober 2015

Mooi hotel zeer autenthiek

Stadje heeft niets te bieden

Mooi hotel zeer autenthiek

• Beoordeeld op: 16 augustus 2015

Airco functioneert slecht.

Airco functioneert slecht. Bediening bij diner ongeinteresseerd.

• Beoordeeld op: 28 juli 2015

rustieke spaanse stijl

airco werkte niet goed

rustieke spaanse stijl

• Beoordeeld op: 28 april 2015

Historische ambiance e in moderne jas

Zwembad was nog niet operationele sfe

Historische ambiance e in moderne jas