Beoordelingen over Hotel Cortes 2-sterren

Santa Ana, 25, Ciutat Vella, 08002 Barcelona, Spanje

#289 van de 516 hotels in Barcelona

De ligging midden in het oude centrum en de ruime kamer

Bad was erg glad en daarmee gevaarlijk. Een matje zou al helpen. Verder prima prijs-kwaliteit verhouding.

De ligging midden in het oude centrum en de ruime kamer

Geweldig om bij het ontbijt koffie naar keuze te krijgen,...

kussen is keihard en wifi op de kamer deed het nauwelijks

Geweldig om bij het ontbijt koffie naar keuze te krijgen, persoonlijk gezet door een barista. Locatie is ook echt top.

Centrum Barcelona voor city trip

Voor Spaanse begrippen was het ontbijt goed. Vergeleken met Duitsland of Nederland is het ontbijt karig te noemen. De prijsklasse is te hoog voor het kameroppervlak en het comfort. De ruimte in de badkamer hield niet over.

Zeer centraal gelegen. Op 5 minuten wandelafstand van de metro en direct aan de Ramblas gelegen. Vriendelijk behulpzaam personeel.

Ruime kamer met propere badkamer , lift aanwezig !

Kamer aan voorkant dus wel beetje straatlawaai maar dat is nu eenmaal in een stad

Ruime kamer met propere badkamer , lift aanwezig ! Vriendelijk personeel. Standaard ontbijt

Fantastische ligging, maar prijs-kwaliteit geen aanrader!

Voor die prijs hadden we misschien toch iets meer verwacht. Vooral het ontbijt was ondermaats, alsook de ruimte waar je het ontbijt kon nuttigen. De bedden piepten en kraakten aan alle kanten, maar de matrassen vielen beter mee dan in eerste instantie gedacht. Wel een héél gehorig hotel, zonder oordoppen doe je hier geen oog dicht!

Fantastische locatie! Nog net niet op de Ramblas zelf. Heel vriendelijk personeel dat allemaal minstens een klein woordje engels spreekt. Grote ruime kamers.

Goede ligging van het hotel

Ontvangst door de mannelijke bediende had iets vriendelijker gekund. De vrouwelijke medewerksters waren erg vriendelijk. Bedden met laken en deken.

Kamer was schoon en netjes. Iedere dag werd het bed opgemaakt (laken en deken), opgeruimd en schone handdoeken opgehangen. Ontbijt is goed. Koffie is lekker. Zeer vriendelijke bediening in het ontbijtzaaltje. Uitstekende ligging. Veel winkels en restaurants in de directe omgeving.

Fijn hotel!
    • Familiekamer met Terras

Fijne accommodatie vlakbij de Ramblas en Playa da Catalunya. Het is een simpel maar fijn hotel. Fijn ontbijt en medewerkers die zorgen voor een lekkere cappuccino in de ontbijtruimte.

Gewoon een goed hotel!

We hadden een vroege check out. Als we een take a way voor ontbijt hadden kunnen krijgen, had ik een 10 gegeven! Dit hadden ze niet.

Ruime, stille, schone kamers in een hotel op een goede locatie!

We hebben ontzettend genoten van de stad en de afstand van het hotel naar de ramblas was ook fijn.

Het personeel aan de balie had er niet zo veel zin in had zeker wat vriendelijker mogen zijn. Wij zouden niet meer boeken als we geen kamer aan de achterzijde zouden krijgen. Aan de voorzijde vreselijk veel herrie (vuilophalen) tot rond 1 uur iedere avond

Het ontbijt was heerlijk personeel bij het ontbijt erg vriendelijk en behulpzaam koffie was super lekker. De kamer was ruim en een koelkastje wat heerlijk was bedden wat smal.

• Beoordeeld op: 29 maart 2018

In de reviews stond dat de kamers stil waren, ik had in de...

In de reviews stond dat de kamers stil waren, ik had in de aanvraag ook speciaal vermeld dat ik een stille kamer wou, maar we kregen een kamer aan de straatkant en er was zeer veel straatlawaai.

Goede locatie, geen overdreven luxe. Basis ontbijt

Onthaal. Man aan de receptie was zeer kortaf en niet vriendelijk. Keek je niet aan, en elke vraag was teveel en werd met een zucht beantwoord.

Locatie, zeer centraal gelegen. Prima basis ontbijt

Prijs/kwaliteit en liggen een topper!

Ik miste enkele stopcontacten op de slaapkamer.. enkel 2 stuks op de badkamer

Het ontbijt prijs kwaliteit was goed! En zeer verzorgd! Het is een zeer proper hotel! Met vriendelijk personeel

• Beoordeeld op: 21 januari 2018

Wij komen hier al jaren !

Wij komen hier al jaren. Jaarlijkse uitje met vriendinnen, oa voor de Rebajas. Leuk hotel middenin het centrum. Ramblas om de hoek, halte van de Aerobus om de hoek. Kamers zijn schoon. Elke dag schoonmaak, schone handdoeken. Goed ontbijt, verse croissantjes en broodjes en heerlijke koffie ! Goede wifi ontvangst. Vraag een kamer aan de achterkant , dat is rustiger.

• Beoordeeld op: 29 december 2017

zeer centrale ligging, mooie propere kamer,beperkte keuze...

kleine badkamer de wc stond in de weg om uit het bad te stappen

zeer centrale ligging, mooie propere kamer,beperkte keuze ontbijt, goede prijs/kwaliteit

• Beoordeeld op: 10 december 2017

Super locatie.

Kamer, maar gezien de prijs zeker acceptabel.

Super locatie. Heerlijke vers gemaakte koffie (espresso, cappuccino, etc) bij het ontbijtbuffet. Overall prijs/ kwaliteit prima.

• Beoordeeld op: 7 december 2017

Redelijk grote kamer voor 2 personen.

Ontbijt viel tegen, was vrij eenvoudig, maar in de directe nabijheid heb je genoeg goede alternatieven (o.a. precies er naast en er tegenover). Parkeren kun je alleen in een parkeergarage in de buurt, het is immers een straat zonder verkeer.

Redelijk grote kamer voor 2 personen. Goede douche. Afgesloten bagageopslag. De locatie is perfect, dichtbij Plaza Catalunya en als 1e zijstraat links van de Ramblas.

• Beoordeeld op: 17 november 2017

Voor deze prijs een uitstekende locatie en goed ontbijt. Midden in het centrum

Ik had een kamer op de 5' verdieping, deze was zeer gehorig m.b.t. airco en ventilatoren boven op het dak. Wel een groot balkon

Ligging, vlakbij Ramblas en Place de Catalunya, op loopafstand van metro en bussen. Ontbijt is voor deze prijs toch wel meer dan goed, vers gezette koffie en diverse vleeswaren.

Centraal gelegen, zeer gastvrij hotel

In oktober staat de airco niet meer op verkoelen maar op verwarming, dus enige manier om te koelen is raam openen en dat is de hele nacht rumoerig. We zaten in 108 ruime kamer aan de straatkant en hadden alleen 2 stopcontacten in de badkamer

De centrale ligging en de gastvrijheid

• Beoordeeld op: 6 oktober 2017

AANRADER

Koffie /thee faciliteit op de kamer Badkamer zou een opfrisbeurt mogen hebben zoals in kamer 206. Die had een mooie badkamer. Misschien wat tomaat en komkommer bij het ontbijt. De harde broodjes waren snel op als je na half 10 gaat ontbijten. Maar ja.

De ruime kamer. Goede bedden . En iedere dag keurig weer .Zou het zeker aanraden

In de kamer zijn weinig stopcontacten, niet naast je bed en dat is toch wel erg handig om bijv. je mobiel op te laden.

Nette kamer, elke dag krijg je schone handdoeken en wordt je kamer netjes gemaakt. Ontbijt is goed, met heerlijke verse koffie , personeel is aardig. Ligging is ideaal, midden in het centrum, perfect hotel voor een citytrip . Wij hebben genoten van Barcelona .

een aanrader!!
    • Tweepersoonskamer met Terras

het ontbijt, weinig keus, mindere kwaliteit, kaas in plastiekjes,......was gelukkig inclusief!!

de locatie ( op 100m van de Ramblas en 200m van Placa de Catalunya), leuk kamertje (behangpapier mss eens aan vernieuwing toe) met een recent badkamertje, proper, leuk terras zonder inkijk, zaten op vijfde verdiep, vriendelijk personeel, echt top!!

alles was in orde, personeel was behuldzaam en superlocatie.

kuisen kan grondiger: kasten en lampjes hadden een dikke laag stof kamer is wat krap

goed ontbijt, wel graag wat groenten (tomaten, komkommer) rustige en zeer goed gelegen locatie

Super centraal gelegen hotel waar we zeker nog eens terugkomen!

Om te kunnen muggenziften, de kleerkast! Deze is hilarisch ingericht. Als je de deur opent dan zie je de leggers die half achter de deur zitten ingebouwd. Compleet onlogisch en onpraktisch. En niet enkel in onze kamer, ook in de kamer van onze vrienden. Maar who cares... :-) Je kan je kleren netjes weghangen en gaan genieten van wat Barcelona te bieden heeft!

Dit hotel ligt in het centrum van Barcelona, slechts 30 meter van de Ramblas en Placa de Cataluyna. Nochtans dat het zeer druk is in het centrum van Barcelona, hoor je niets van de straat. De straat van het hotel is trouwens verkeersvrij op uitzondering van taxi's en leveranciers na. Het personeel is zeer vriendelijk en uiterst behulpzaam, en helpen je vooruit in diverse talen. De kamers zijn netjes en proper. We hebben al in diverse 4 -en 5 sterren hotels geslapen maar nog nooit hebben we zo een fluisterstille airco meegemaakt die tevens ook goed werkt. Deftige flatscreen aan de muur. Het ontbijt is prima, basic maar prima. Diverse soorten vlees maar slechts één kaassoort, de allerhande confituur en de nodige fruitsoorten en vele yoghurtsmaken. De keuzen tussen enkele smaken van brood en donuts. Koffie en thee krijg je aan de tafel geserveerd. En wat helemaal een pluspunt is, alles is glutenvrij (op het gewone brood na)! De mensen met Coeliakie krijgen vacuüm verpakte broodjes of baguettes. Het hotel beschikt over een goede gratis wi-fi en is cosy ingericht. De badkamer is netjes en mooi ingericht, inclusief bidet en haardroger. Iedere dag netjes gepoetst. Ideaal hotel voor een citytrip van 5 daagjes Barcelona. Zeer centraal gelegen en volledig rust. Voor een 2 sterren hotel, mag deze er nog wel één ster meer krijgen van ons.

Als je de kamer verliet sloot je ook de elektriciteit, omdat je de sleutel mee moet nemen. Op zich goed, maar de koelkast werkte dan ook niet meer.

Goede locatuue

• Beoordeeld op: 24 juni 2017

Super kom nog terug

Geen zicht op de kamer. Citytrip dus veel waren we niet op de kamer

Ontbijt goed lekkere cappuccino.heel vriendelijke man aan het ontbijt Vriendelijke dame aan de receptie

• Beoordeeld op: 2 juni 2017

Fijn hotel met een prima prijs/kwaliteitverhouding.

Aan de achterkant van het hotel sliepen veel zwervers. In het donker teruglopen naar het hotel vond ik minder prettig.

De accommodatie ligt vlak bij de Rambla (100 m.) Bij aankomst gaf de reptionist ons meteen een plattegrond van de stad. We waren vroeg en konden nog niet inchecken.Onze bagage konden we in een daarvoor bestemde (afgesloten) ruimte achterlaten. Zeer vriendelijk personeel.

Prima prijskwaliteit verhouding op prima plek in de stad

Ontbijt redelijk: simpel en elke dag zelfde. Wel fijn als alle kamerdeuren gesmeerd worden want dat gepiep zorgde voor wat geluidsoverlast in de ochtend maar heb er niet wakker van gelegen

Prima uitgangspunt dus lokatie. Rolluik voor het raam dus heerlijk donkere kamer. Geluid van buiten weinig last van ook al was de kamer aan straatzijde. Elke dag schoonmaak en handdoeken

Goed verblijf, kamers en ontbijt konden beter.

Ontbijt viel tegen. Weinig keuze en variatie. Wel attentvol personeel. Hygiėne in de kamers kon beter (stoffig).

Behulpzaam personeel, schitterende ligging (goede bereikbaarheid met openbaar vervoer, veilige omgeving)

• Beoordeeld op: 19 mei 2017

Ligging was perfect, makkelijk verplaatsbaar.

Weinig stopcontact.. Maar goed als dat het enige minpuntje is

Ligging was perfect, makkelijk verplaatsbaar. Goed ontbijt vriendelijk personeel. Kamers ruim genoeg en aardig dat er een welkom attentie klaar stond

• Beoordeeld op: 9 mei 2017

Centraal gelegen en zeer schoon hotel

Wij hadden een ruime en vooral schone kamer. Super centrale ligging, in een zijstraat van de Ramblas en vlakbij Placa Catalunya. Ontbijt was prima met o.a. croissantjes, gekookte eieren en fruit. Op onze kamer (nr. 502) was een kluisje aanwezig. Dit kostte € 20,00 borg die we bij het uitchecken weer terug kregen. Wij hadden een kamer zonder balkon, er zijn ook kamers met balkon. Als we nog een keer naar Barcelona zouden gaan zouden we zeker voor dit hotel kiezen!

• Beoordeeld op: 26 april 2017

Zeer goed!

De ontbijt ruimte was beetje klein maar het ontbijt was in orde en lekker.

mooi hotel gelegen in een zijstraat aan de ramblas, kamers waren vernieuwd en modern. Wij sliepen achteraan en geen last van geluidsoverlast of dergelijke. Badkamer was mooi en proper, net zoals de kamer. Wij logeerden hier 1nacht als tussenstop maar is een aanrader voor meer nachten.

• Beoordeeld op: 22 april 2017

Ideaal hotel voor citytrip

Een extra stopcontact.

Propere ruime kamer en badkamer. Lekker ontbijt. Zeer centraal gelegen. Goeie prijs- kwaliteit. Vriendelijk personeel.

• Beoordeeld op: 20 april 2017

Voor een stedentrip een goed hotel

Op de bedden lagen dunne dekens en die roken echt niet lekker. Het linnengoed en sprei over het bed was wel schoon. Het ontbijt was matig. Bekertjes goedkope joghurt en koud gekookt ei. Kaas als een velletje stopverf ingepakt in plastic. Wel een croissantje, dat weer wel. Alleen in het weekend coctailvruchtjes uit blik. Wel beschikbaar waren appels en sinaasappels.

De Ramblas was op minder dan 2 min. lopen van het hotel. Wij hadden een kamer aan de achterzijde van het hotel zodat we niet teveel last hadden van het het geluid van het buitengebeuren. De kamer was basic maar wel schoon. Elke dag schone handdoeken en prima douche. De bedden waren goed. Wifi werd per etage (hal/ontbijtruimte/kamer) aangeboden en was goed. Wel moest je per etage opnieuw inloggen.

Heerlijke centrale ligging!

's Nachts hoor je de mensen die voorbij komen heel goed. Dat komt door het smalle/hoge straatje waar het aan ligt waardoor alles door de straat galmt. Maar waar in Barcelona heb je dat niet? Het heeft onze nachtrust in ieder geval niet erg gestoord.

De ligging van het hotel is echt perfect! Super centraal! Je loopt de deur uit en je staat op de Ramblas, dicht bij de metro, de winkels en de restaurantjes/terrasjes. Verwacht geen super-de-luxe hotel, maar alles is netjes! Kamers zijn schoon, ontbijt is basic en voor een paar dagen helemaal prima!

• Beoordeeld op: 31 maart 2017

Geen aanrader.

Ontbijt was zeer pover,alles zo goedkoop mogelijk,soms brood van daags te voren.Kartonnen muren,zeer rumoerige buurt 's nachts,elke dag om 23.30 uur kwam de vuilniskar!

Badkamer

• Beoordeeld op: 14 maart 2017

Prima mede door het mooie weer fantastisch weekend gehad in een prachtig Barcelona

Kan wat gehorig zijn op de gang Zelf geen last van gehad.

Locatie. Prijs/kwaliteit Hygiëne Vriendelijk en behulpzaam personeel. Prima ontbijt met heerlijk koffie

• Beoordeeld op: 12 februari 2017

Heel fijn hotel om In Barcelona te verblijven.

De verwarming/airco is in de nacht nogal lawaaiig, die hebben we uitgezet.

De locatie is super, heel centraal en een voordeel is dat je maar kort hoeft te lopen naar de bus die naar het vliegveld gaat. Het hotel is niet duur, je zou daardoor niet verwachten dat het zo goed is. De koffie bij het ontbijt is fantastisch. Ook de croissants heerlijk. We hadden kamer aan de achterkant, raam kon open en het was rustig. Wat je af en toe wel hoort zijn andere gasten, maar dat ligt aan de gasten. Hotel is een aanrader!

• Beoordeeld op: 11 februari 2017

Het hotel was goed gesitueerd ,

Er was veel lawaai , we zaten op het 3 de verdieping kant van de straat en was veel lawaai Ook was onze kamer juist naast het onderhoudskost waar de schoonmaakster haar kuisgerief moet nemen , daar was dan ook morgens vroeg lawaai Het ontbijt was niet zo denderend en men kreeg maar 1 koffie , De 3 de dag vroeg hij zelf niet wat we moesten hebben , automatisch bracht hij koffie !! De receptioniste was ook niet zo vriendelijk

Het hotel was goed gesitueerd ,

• Beoordeeld op: 29 januari 2017

Perfect voor een stedentrip

De kamers waren erg gehorig. Wij hadden iemand naast ons die enorm snurkte en hier konden wij goed van meegenieten

De ligging van het hotel is gewoon perfect. Je zit in de buurt van alle highloghts een hoop lekkere eettentjes om de hoek.

• Beoordeeld op: 30 december 2016

• Familiekamer met Terras

Ontbijt heel veel lawaai door het personeel en heel warm om te ontbijten Tevens dubbel boeking ze vroegen onze familie kamer om te ruilen voor 2x2 persoons kamer--> dat deden we dus niet.

• Beoordeeld op: 30 december 2016

ligging was zeer centraal, propere kamers, geen te...

onvriendelijkheid receptie,zelf geen bedankt bij uittcheck. vieze geur van de vuile was die aan de lift stond opgestapeld

ligging was zeer centraal, propere kamers, geen te uitgebreid maar verzorgd ontbijt. vriendelijk personeel ontbijt

• Beoordeeld op: 22 december 2016

Prima hotel op goede plek. Aanrader!

Een bed was doorgezakt. We hebben het niet gemeld dus weten niet of het goed opgelost zou zijn. Beetje weinig waterdruk voor het bad (op de 5e verdieping)

Super locatie. Vriendelijk personeel. Leuke kamer. Goed ontbijt met heerlijke koffie, per kopje gezet en meerdere kopjes mogelijk! Koelkastje op de kamer ook fijn. Geen geluidsoverlast gehad (5e verdieping)

• Beoordeeld op: 11 december 2016

Perfecte ligging met minpuntjes

Het ontbijt had beter gekund: bv. er was geen bruin of volkorenbrood en de overige keuze was beperkt (bv. geen afwisseling in toespijs, geen zacht gekookt eitje of spiegelei). Maar de koffie/thee en de ontbijtruimte waren wel OK. Wij hadden aan de receptie onze te versturen ansichtkaarten toevertrouwd; die zijn nooit ter bestemming gekomen ... ??? Veel drukte in het hotel tot laat 's avonds (wegens de pianobar) en de kamerdeuren klappen met veel lawaai dicht. Er zou in elke hotelkamer een bordje moeten hangen waarop aangedrongen wordt de rust van de andere hotelbewoners te respecteren en de kalmte in het hele hotel te bewaren..

De perfecte ligging

• Beoordeeld op: 22 november 2016

Geweldige locatie achter Ramblas!

Niets viel tegen!

Geweldige locatie! Dichtbij Ramblas en Pl. Catalunya (vliegveldbussen en Hop-On-Hop-Off-bussen). Goede prijs- en kwaliteitverhouding. Bereidwillig en vriendelijk personeel! We zouden het iedereen aanbevelen!

• Beoordeeld op: 18 oktober 2016

voor herhaling vatbaar, zeker door de goede ligging
    • Familiekamer met Terras

iets meer tafeltjes / ruimte voor het ontbijt

het ontbijt was "basic" maar lekker. Verzorgde kamers, alle comfort aanwezig. Leuk welkomstgeschenkje gekregen :-)

• Beoordeeld op: 13 oktober 2016

Fantastische ligging, propere kamer.

Fantastische ligging, propere kamer. Ontbijtbuffet is niet zeer uitgebreid, maar is zeker voldoende. Kamer voor twee personen met aparte bedden is voldoende ruim. Geen lawaaihinder.

Super locatie correcte prijs/kwaliteit

Super locatie correcte prijs/kwaliteit

Aanrader zonder ontbijt

Ontbijt zeer pover en om koffie moest je bijna bedelen

Zeer centraal gelegen en toch goed geslapen

Super!

De locatie is echt top en het personeel aan de receptie was super behulpzaam en vriendelijk!

Prima hotel voor bexichtigen stad.

De douche stroomde niet goed weg.

De plek was super. Vriendelijk personeel.

Goede locatie

Dubbel bed. 2 enkele gevraagd bij de eerste reservatie

Locatie/terras

voor herhaling vatbaar !

goede prijs/kwaliteit verhouding, ontbijt ok, ruime kamer, vrouwelijk personeel super vriendelijk, zeer goede locatie

Zeer centrale ligging, ruime kamer, goed ontbijt.

Gehorig, klein bed.

Zeer centrale ligging, ruime kamer, goed ontbijt.

Krakende bed

prima hotel

stof op de vloer

ligging centraal

Geweldige locatie, mooie kamer , vriendelijk personeel
    • Familiekamer met Terras

De koffie bij het ontbijt en het dakterras

Heerlijk schoon hotel in prachtige levendige omgeving

Ontbijt wat krapjes maar wel te doen

De ligging van het hotel was perfect, de kamer heel schoon!

Goed hotel vriendelijke service

Ontbijtje had uitgebreider gemogen

De locatie was zeer goed

• Beoordeeld op: 14 april 2018

Was blij met ons verblijf, mooi, proper en goed georganiseerd hotel! En een top ligging!
    • Familiekamer met Terras

ontbijt was lekker maar basic.

mooi terras, propere kamer! Vriendelijk personeel.

Gehorig

Super!
    • Familiekamer met Terras

Prima ontbijt, top locatie, nette kamer!

Weinig comfort voor de prijs

Weinig comfort voor de prijs

Tevreden.

Vuilbakjes niet geledigd en geen zeepjes bij aankomst.

Onthaal, terras en koffieman.

Was goed verblijf erg centraal gelegen met openvervoer en winkels makkelijk te bereiken.

1 personeelslid die het ontbijt verzorgden was niet aardig.

Kamer waren netjes en het ontbijt was goed verzorgd .

was top

de deuren van de kamers die redelijk piepen.

ontbijt was in orde, de kamers waren ook schoon en verzorgd. heel goe gelegen.

Goed centraal gelegen

Veel lawaai

Goed centraal gelegen

• Beoordeeld op: 11 februari 2018

Veel overlast van lawaai

Locatie is super

Prijs verhouding was goed.?goede locatie

De geur vanuit badkamer? (Riool lucht)

Omgeving

Een heerlijke stedentrip, hotel midden in centrum en toch rustig

Prijs is laag en je verwacht eigenlijk minder daarvoor. Maar het is echt prima en ga vlgd keer weer daar naar toe

Een echte aanrader, ideale locatie.

Nette kamers,en een goed ontbijt.

• Beoordeeld op: 21 januari 2018

Zéér goed

Goede ligging

Klant vriendelijk en ontbijt

• Beoordeeld op: 9 januari 2018

Fantastisch, genoten, heerlijk gegeten, super geshopt en heel veel gezien.

heerlijk ontbijt en fantastische locatie

Super hotel voor een citytrip

De ligging was super! Het was er schoon en netjes. Het ontbijt was erg uitgebreid en lekker.

Zuiver, goede locatie, goed ontbijt.

Zuiver, goede locatie, goed ontbijt... ideale prijs-kwaliteit verhouding!