Beoordelingen over Cuevas La Granja 3-sterren

Camino De La Granja S/N, 18510 Benalúa de Guadix, Spanje

#1 van de 2 hotels in Benalúa de Guadix

9,7

Gemoedelijke en vriendelijk personeel, zeer servicegericht. Heel rustgevend verblijf
    • Grot (2 Personen)

Handdoeken mogen wel vaker worden ververst

Het personeel spreekt vloeiend Engels en is zeer vriendelijk, behulpzaam en servicegericht. Gratis parkeren op eigen terrein. Appartement heel mooi gelegen met uitzicht op de besneeuwde toppen van de Sierra Nevada.

Grotten zien er uit als in een sprookje
    • Grot (2 Personen)

Restaurant was gesloten dus moesten we ontbijt en avondmaal gaan zoeken en dus verplicht om in auto te stappen

De grotten zijn echt super mooi,proper ingericht,mooi koel,ruim,goede bedden.Je hebt wel niets in de buurt om te voet heen te gaan maar het is er lekker rustig. Zeer vriendelijke ontvangst.Er waren niet veel klanten dus konden wij géén ontbijt of avondmaal nemen want het restaurant was gesloten,Er is ook een klein zwembad en ligweide

• Beoordeeld op: 16 juni 2018

Een sprookjesachtig verblijf in een prachtige omgeving.
    • Grot (2 Personen)

Het enige wat opviel was de 'oude rooklucht' in de kamer. Mijn kamergenoot had er minder last van, maar ik rook het behoorlijk. Het was de oude woning van de eigenaren dus ik schat in dat die er altijd in gerookt heeft en aangezien er 1 raam en 1 deur was zal er weinig gelucht zijn. Tot slot was het ontbijt wat beperkt, maar voor 5 euro vond ik dat ook zeker geen probleem, want ook hier doen ze enorm hun best!

De plek is fantastisch: aan de rand van een klein dorp en het is écht het type grotwoning waar je naar op zoek bent in die regio! De ontvangst was enorm hartelijk en de uitgebreide uitleg door het personeel over de omgeving overweldigend. De kamers zijn typisch de 'grot'-woningen en zijn heerlijk koel in de warmte en je hebt veel ruimte in de kamers. Het zwembad is keurig en alles in netjes verzorgd en schoon. Tot slot is het restaurant bijzonder te noemen: het is geen culinaire hoogstand, maar ze doen zeker hun best (en toen ik aangaf dat mijn soep niet 'mijn ding' was kreeg ik moeiteloos en zonder er om te vragen een vervangend gerecht).

Park op zich goed huisjes zijn prima.
    • Studio Grot met Terras

Park op zich goed huisjes zijn prima. Helaas restaurant was niet open in het dorp is echt niets te beleven op een bar na. Gelukkig dat er een afhaal pizza open was konden we nog iets eten.

Lekker eten in het restaurant, hulpvaardige eigenaren, grot...
    • Grot (4 Personen)

Ligt niet direct in een dorpje. Wel dichtbij Guadix.

Lekker eten in het restaurant, hulpvaardige eigenaren, grot was erg ruim, mooi terras bij de grot.

• Beoordeeld op: 6 oktober 2017

Grothotel; aparte accomodatie, mooi ingericht.
    • Grot (2 Personen)

Niets. Het restaurant is 1 dag in de week dicht; jammer dat het net op een van de twee dagen dicht was dat wij er waren.

Zeer leuk en apart hotel; het is een grothotel. We hadden een suite geboekt; deze is zeer ruim en leuk ingericht (terras, keuken, zithoek, slaapkamer en badkamer). Lekker zwembad bij het hotel. Eigen parkeerplaats op het terrein. Het hotel ligt iets buiten het dorp en is zeer rustig gelegen. Als je naar het dorp wilt is het wel een stukje lopen, maar nog goed te doen. Sylvia, die ons incheckte bij de receptie, is erg vriendelijk en vertelt zeer enthousiast over de streek. Ze geeft veel nuttige tips over tripjes en bezienswaardigheden in de omgeving.

Goede service.
    • Grot (4 Personen)

Mag meer aandacht besteed worden aan het schoonmaken van het zwembad

Goede service. Hele vriendelijke host. Geven goede tips over de omgeving. En nadat wij onze e-reader hadden laten liggen, hebben ze deze naar ons opgestuurd. En de grotwoning was geweldig. Heel ruim en netjes.

• Beoordeeld op: 27 september 2017

Uniek verblijf in een grot!
    • Grot (2 Personen)

Het plaatsje bij de grotwoningen, Benalua, stelt weinig voor. Gelukkig kun je voor het (prima) diner terecht op het terrein zelf.

Unieke ervaring, dit appartement in een grot, van alle gemakken en luxe voorzien! Tevens prima uitvalsbasis voor bezoek aan Gaudix (ontbijt en stadswandeling daar aan te raden) en een rondrit in de omgeving. Het landschap is hier werkelijk fantastisch!

Bijzondere appartementen in grotten, leuk zwembad wel heel...
    • Grot (2 Personen)

Bijzondere appartementen in grotten, leuk zwembad wel heel koud. Sylvia is een enthousiaste gastvrouw. Het is een bijzondere plek alleen is het stadje Benalua niet heel gezellig en Guadix (de grotere stad in de buurt) is ook niet heel bijzonder. Het is echt de accommodatie die het leuk maakt.

Zeker een aanrader. Grand Canion landschap van Europa.
    • Studio Grot met Terras

Personeel is beperkt op het complex aanwezig. Zwembad wordt niet schoongemaakt. Vegetarisch is lastig voor de Spanjaarden. Sierra Nevada was niet indrukwekkend.

De locatie en het verblijf in een grotwoning. Personeel is erg behulpzaam en vertelt bij aankomst alle mogelijke bezienswaardigheden in de buurt. Ook lokale feestjes of optredens wordt je over geïnformeerd. Indien nodig zullen ze meteen een plek voor je reserveren als je dat wil. Restaurant bij het complex is uitstekend. Komen ook veel lokalen. Ook leuke stadjes in de buurt om te bekijken.

uitstekend verblijf, een bezoek aan de omliggende dorpen (grotwoningen!) aanbevolen.
    • Grot (2 Personen)

het ontbijt werd opgediend in een aanpalend restaurantje, Engels en Spaanssprekend personeel. Het restaurantje hangt niet af van het geheel. Het ontbijt was gewoon, het avondmaal zeker voldoende. De ontvangst in de accommodatie was over perfect.

• Beoordeeld op: 18 juni 2017

Zouden we zo over doen! Fantastisch
    • Grot (2 Personen)

De bank en de stoel in onze woonkamer waren niet echt prettig om in te zitten; hebben we dan ook niet gedaan. (Te groot en te zacht!)

De kok van het restaurant kan heerlijk koken en heeft voor ons speciaal Migas gemaakt. Heeeerlijk! Het personeel van de receptie is erg enthousiast en leeft heel erg mee, wil alles voor je uitzoeken en doet dat ook. Ze waren altijd bereikbaar en willen je graag veel van de omgeving laten zien, als je daarvoor openstaat. Je ontvangt daarvoor routes en plattegronden. Ideaal!

• Beoordeeld op: 7 mei 2017

Leuk verblijf in prachtige omgeving.
    • Superior Grot (4 Volwassenen)

Leuke grotwoning, prachtig gelegen met uitzicht op de besneeuwde toppen van de Sierra Nevada. Zeer vriendelijk personeel, die leuke tips geven over bezienswaardigheden in de omgeving en echt de tijd voor je nemen.

• Beoordeeld op: 31 maart 2017

Bijzonder verblijf in een grot.
    • Grot (2 Personen)

Verlichting niet erg gezellig. Erg fel. Badkamer wat gedateerd.

Ontvangst door de geweldige gastvrouw. Rust en comfort in en van de grotwoning. Er was verwarming, een raam in de slaapkamer en hele goede wifi.

• Beoordeeld op: 24 december 2016

De gezellige sfeer van het appartement.
    • Studio Grot met Terras

Mogelijk alleen in december, maar er waren erg veel vliegen die naar binnen wilden. Met vliegen mepper 's avonds te bestrijden.

De gezellige sfeer van het appartement. De begeleiding was ook goed. Keuken goed ingericht.

Het was een leuke tussenstop op onze reis door Andalusie
    • Studio Grot met Terras

Het was leuk om een keer in een grot te verblijven en ook nog in een prachtige omgeving

Super !
    • Grot (2 Personen)

Vriendelijk onthaal, goede ligging, leuk verblijf, goed restaurant

Zeer ontspannend en voor herhaling vatbaar.
    • Studio Grot met Terras

Ik heb geen minpunten ontdekt.

De koelte van de kamers zonder dat daar airco voor nodig is. Enthousiaste uitgebreide informamatie over Andalusië.

• Beoordeeld op: 22 april 2017

SUPER !

geen opmerkingen

geweldige service, zowel bij receptie als restaurant !

Grote verwachtingen van de streek maar werden niet ingevuld.
    • Studio Grot met Terras

Geen mooie wandelingen te doen, Guadix heeft ook niet veel te bieden.

De vriendelijkheid van het personeel.

• Beoordeeld op: 22 oktober 2016

Super plek
    • Grot (4 Personen)

Sylvia is een fantastische gastvrouw. erg mooie locatie. mooi groot verblijf.

• Beoordeeld op: 18 september 2016

Een heel leuke ervaring en super aangenaam personeel. Heel vriendelijk en behulpzaam.
    • Superior Grot (4 Volwassenen)

Personeel is heel vriendelijk. Een echte aanrader!!!

• Beoordeeld op: 4 september 2016

Locatie, sfeer en het personeel.

Het restaurant

Locatie, sfeer en het personeel.

• Beoordeeld op: 26 augustus 2016

Fijn voor 2-3 nachten.
    • Studio Grot met Terras

Terras, afdak gaf onvoldoende schaduw.

Onthaal was fijn.

• Beoordeeld op: 2 augustus 2016

Hele fijne lokatie om bij te komen onder de Andalusische zon.
    • Grot (4 Personen)

De keukenuitrusting kan iets uitgebreider.

De servicegerichtheid van het personeel is top! Daarnaast zijn de grotten heerlijk koel.

• Beoordeeld op: 28 augustus 2015

Op een prachtige locatie.

Helemaal niets, we kunnen geen enkele negatieve opmerking geven!

Op een prachtige locatie. Heel vriendelijke ontvangst met uitleg van bezienswaardigheden in de omgeving. Mooi zwembad en het restaurant één van de beste uit de streek. Heel ruime grotwoningen met terras buiten. Spreken perfect Engels.

• Beoordeeld op: 23 augustus 2015

Het appartement was zeer ruim en had veel luxe.

Hoogzomer was het niet echt koel in de grotwoning. De omgeving had niet zoveel te bieden.

Het appartement was zeer ruim en had veel luxe. Gezellig terrasje voor het appartement.

• Beoordeeld op: 23 juli 2015

Vriendelijke ontvangst, Efrén nam uitgebreid de tijd om iets...

Vriendelijke ontvangst, Efrén nam uitgebreid de tijd om iets over de omgeving te vertellen en wat tips te geven over bezienswaardigheden. Grothuisjes luxe ingericht en lekker koel. Aanrader!

• Beoordeeld op: 17 juni 2015

Entourage goed/leuk en goed eten in restaurant.

Entourage goed/leuk en goed eten in restaurant. Uitstekende kok, het 'dagmenu' is heel goed voor weinig geld. Enthousiast personeel, geen moeite te veel. Sfeervol.

• Beoordeeld op: 17 mei 2015

Prachtig complex.

niets/nada

Prachtig complex. Ruime (grot) woning. Goed ingericht. Heerlijk koel, het was warm. Wifi goed, parkeren goed. Zeer vriendelijke ontvangst.

• Beoordeeld op: 11 mei 2015

de douche had af en toe problemen met het warme water.

de douche had af en toe problemen met het warme water. Wel werd er snel actie ondernomen! De aanleg van het park is prachtig, echter we hadden een cave met een rommelig uitzicht.

• Beoordeeld op: 11 maart 2016

De locatie en het onderkomen was geweldig

De locatie en het onderkomen was geweldig

• Beoordeeld op: 5 augustus 2015

De accommodatie en relaxte sfeer

als ik iets moet noemen: Dorpje benelua niets te beleven. Maar met de auto zoveel moois te ontdekken!

De accommodatie en relaxte sfeer

Er zijn ook 9 beoordelingen zonder commentaar. Deze beïnvloeden de algemene beoordelingsscore.