Beoordelingen over Francisco I 2-sterren

Arenal, 15, Madrid Centrum, 28013 Madrid, Spanje

#23 van de 327 hotels in Madrid

9,7

Prima centrale ligging, goed hotel!

Onze verdieping werd nog gerenoveerd, stucloop lag er nog en de muren werden nog geverfd. Wel een hele fijne kamer die zéer ruim was.

Zeer centrale ligging tussen metrostation Sol en Opera. Is een tweesterrenhotel, maar wordt per verdieping verbouwd en voldoet aan de eisen van een viersterrenhotel. Prijs is daardoor lager. Zeer geschikt voor een bezoek aan Madrid. Het ontbijt is zeer de moeite waard.

Goede keus voor stedentrip. Mooi en modern ingericht hotel op toplocatie met uitstekende bedden.

Wat kleine dingen die het management redelijk gemakkelijk op zou kunnen lossen. Bij het ontbijt is de apparatuur niet zodanig dat het English Breakfast deel goed warm wordt gehouden. 's middags even een kop koffie of thee drinken betekent zorgen dat je munten hebt voor de automaat (@2,50 voor een kop koffie @1,70 voor warm water en dan iemand van het personeel benaderen om zakje thee te regelen). Dat kan wat vriendelijker.

Prachtig gerenoveerd met een luxe uiterlijk. Uitstekende bedden, goed ontbijt en vriendelijk personeel. En dat alles op een toplocatie.

Alles is super !

Eigenlijk niets misschien 2 kledinghaakjes in de badkamer en in de kasten 2 kleerhangers meer ( voor de dames)

Alles is super !! Wij gaan zeker terug 👍👍👍

Zeer centraal gelegen in modern en net gebouw.

Voorkant ligt aan een drukke wandelstraat en is erg lawaaierig. Er waren ook continu verbouwingen gaande in de aanpalende gebouwen. Op ons verzoek werd ons wel een andere kamer aangeboden die aan een stillere kant van het gebouw lag.

Zeer centraal gelegen in modern en net gebouw. Ontbijt lekker en correct on buffetvorm. Kamers redelijk ruim en erg net. Personeel was vriendelijk en behulpzaam.

Heel erg vriendelijk personeel, perfecte ligging.
    • Tweepersoonskamer met 1 of 2 Bedden - Extra Bed

Veel te warme kamers. En het was niet eens warm buiten. Ook veel straatlawaai, dus raam openzetten was geen optie.

Heel erg vriendelijk personeel, perfecte ligging.

Prima hotel voor de prijs die je betaald voor een kamer.
    • Tweepersoonskamer voor Eenpersoonsgebruik

Nadeel van de locatie is geluidsoverlast van buiten. Ook het geluid van binnen is behoorlijk hard. De kamer was schoon, maar een grote pluk haar op de muur van de douche was wel een beetje jammer.

Prima hotel voor de prijs die je betaald voor een kamer. prachtige locatie in het centrum. Verder goede service en hele vriendelijke mensen.

• Beoordeeld op: 11 januari 2018

Super hotel meer dan 2 sterren waard !

Langs de straatkant slapen was er wat lawaai maar voor ons niet storend..

Super locatie, zeer vriendelijk personeel voor ons een taxi geregeld om terug te keren naar de luchthaven..onbijt was goed ! Heel hygiënisch kamers waren meer als in orde ! Wij komen zeker terug !!

Prima verblijf om Madrid te ontdekken

De gehele nacht door is er rumoer op straat. Bevoorrading, reiniging en mensen.

Prima uitvalsbasis om de stad te verkennen. Schoon, eigentijds en smaakvol ingericht. Geen faciliteiten waarvoor je wel dient te betalen maar toch geen gebruik van maakt.

Het ontbojt

Wij waren voor de verbouwing in dit hotel. Alles was pico bello op orde. Nu, na de verbouwing haperden diverse zalen.... sleutelbloem, verwarming, tv, deuren doe niet goed sloten , etc. De aannemer die verbouwd heeft heeft zijn werk slordig gedaan. Personeel was wel zeer vriendelijk.

Het ontbojt

• Beoordeeld op: 7 december 2017

Heb niet alles ingevuld omdat ik niet zelf ben geweest, maar...

Heb niet alles ingevuld omdat ik niet zelf ben geweest, maar mijn dochter. Wat vervelend was is dat zij toch een kamer kreeg met 2 aparte bedden, terwijl uitdrukkelijk 3 keer (door haar, door mij en door u) en met het aanbod om het bedrag in zijn geheel van tevoren te betalen (wat ik ook gedaan heb) verzocht was om 1 groot bed te krijgen. Bovendien was het een soort gehandicaptenkamer, waar noodverlichting in de nacht bleef branden en de gordijnen niet dicht konden. Na reclameren heeft zij de volgende nacht alsnog een goede kamer gekregen. Verder was volgens mij alles prima.

• Beoordeeld op: 5 december 2017

MooI modern hotel met goede ligging.

Kamermeisjes waren in de zeer late namiddag/ avond nog steeds aan het stofzuigen, wat apart is met toch een kleiner hotel. Na een reis kan een dutje toch deugd doen en dit was dus wel Idd storend. Niet roker kamer... :-(

Mooie kamer. (Had wel liever een gerenoveerde gekregen) Vriendelijk personeel. Zeer goede ligging op 2 min stappen van Puerta del Sol.

Gehorig maar mooi en net hotel

Helaas n erg gehorig hotel, zowel lawaai van buiten als gehorig van binnen( buren hoorde je door de muur heen, veel dichtslaande deuren de ochtend en avond)

Perfecte ligging in centrum vlakbij winkels en bezienswaardigheden

Fantasticht verblijf op een perfecte locatie !!!

Balkon was aan de kleine kant, maar ik denk dat dat in alle hotels in Madrid het geval is (tenzij je gebruik kunt maken van een dakterras)

De ligging was fantastisch! De bedden lagen erg goed en het personeel was super vriendelijk!

TOP ! voor herhaling vatbaar !

De locatie, midden in de stad, vol leven. Mooie kamer, uitstekend bed, goeie douche, alleen verlichting badkamer kan beter. Tip neem oordopjes mee, in een toplocatie zitten in een stad heeft z'n prijs, dat moet je er voor over hebben :-))

Super tevreden!

Ik kan niets bedenken...

Hartje centrum en toch super rustig gelegen. Modern en ruim. Vriendelijk personeel. Bezoek met mijn zoon, we kregen de junior suite met aangrenzende tweede slaapkamer. Zeer tevreden.

Jammer, maar 1 nacht geboekt .

Er kunnen altijd en overal zaken beter, maar ik kan er mbt Francisco I geen bedenken.j

Bij aankomst meteen een upgrade vd kamer. De prijs die ik heb betaald voor deze accomodatie op deze locatie is buitengewoon goed.

• Beoordeeld op: 18 juli 2017

• Suite - Familiar

De familiekamer was prima. Het personeel achter de balie was zeer vriendelijk en behulpzaam. Modern centraal gelegen hotel. Ideaal voor een stedentrip.

Gewoon helemaal goed!

Het ontbijt zag er keurig uit maar is relatief prijzig. Het is heerlijk uitgebreid maar voor je er €13,- pp uit hebt gehaald moet je flink doorbunkeren. Zeker omdat je bij elk café in de straat buiten op het terras in de zon kunt ontbijten voor hooguit €6,- pp.

Nette ruime kamers, heerlijk Frans balkon met uitzicht op de winkelstraat. Op steenworp afstand van het paleis.

• Beoordeeld op: 4 juni 2017

madrid was mooi maar het hotel zeker niet ivm de verbouwing

Er was ons niet verteld dat er een grote renovatie van het hotel aan de gang was. Dat betekende dat als je uit het raam keek dat je tegen steigers aan keek met doek. Dus je zag niks. Vervolgens werd je s' ochtends al heel vroeg wakker van bouwvakkers. Dat zijn dingen die absoluut van te voren aangegeven hadden moeten worden, eigenlijk vinden wij zelfs dat je daarvoor geld terug had moeten krijgen. Prachtige foto's op internet van kamers met balkonnetjes maar daar klopte dus niets van. Je voelt je dan ook behoorlijk belazerd. Gelukkig was Madrid de moeite waard.

het bed

Centraal, schoon, goed ontbijt maar zeer gehorig!

In eerste instantie hadden wij een hele moderne kamer met 2 hele grote bedden en 2 badkamers op de 2e verdieping. Echter de kamer lag naast een ruimte waar een apparaat stond (generator of iets dergelijks). Dit apparaat sloeg om de zo veel minuten aan en dat was een enorm lawaai. Daarnaast was deze kamer zeer gehorig. Als de buurman de kraan openzette of de wc doorspoelde, leek het wel of de leiding naast ons bed lag. De dag erna werden we om 08.00 uur wakker door een soort boor want men was aan het renoveren naast onze kamer. Kabaal van 's-morgens vroeg tot eind van de dag. Die middag meteen om een andere kamer gevraagd (geen excuses gekregen overigens, zou wel netjes zijn geweest) en deze gekregen op de 5e verdieping. Veel minder luxe, met eikenhouten balken en 1 badkamer en ook zeer gehorig máár geen generator en geen boor dus veel beter kunnen slapen. Het was netjes geweest als dit vermeld was toen wij boekten!!!

De locatie van het hotel is zeer goed. Het ontbijt is prima.

• Beoordeeld op: 7 mei 2017

Locatie top

De douche was nat toen wij het voor de eerste keer gebruikte. Ook was het lawaaierig in het hotel. Dit kwam mede door de verbouwing.

De locatie was top! Het hotel ligt in het historische centrum. Alle bezienswaardigheden waren dichtbij. Personeel was aardig.

• Beoordeeld op: 5 mei 2017

Een prima hotel
    • Tweepersoonskamer met 1 of 2 Bedden - Extra Bed

De gevel stond wegens groot onderhoud in de steigers dus geen uitzicht

Ontbijt was goed en alles was schoon en netjes. Het personeel was vriendelijk en behulpzaam.

Fantastisch hotel op een toplocatie. Hou je van modern design en luxe? Dan zit je hier goed!
    • Superior Tweepersoonskamer met 1 of 2 Bedden

Geen enkel verbeterpunt, dit is een heerlijk hotel!

In één woord: FANTASTISCH! Heeft op dit moment (april 2017) nog maar twee sterren, maar het hele hotel is vernieuwd en is fantastisch mooi geworden. Wij hadden een superiorkamer en hadden drie kleine balkonnetjes, van waaruit je op de Arenal kunt kijken. Metrohaltes Opera en Sol zijn vlak om de hoek (200 meter lopen, metrokaartje €12,80 voor 10 ritten). Ligging is kortom perfect als uitvalsbasis om de stad te gaan verkennen. Kamers zien er waanzinnig mooi uit, de badkamer was het hoogtepunt! Schitterende inloopbadkamer, vanuit het slaapgedeelte te zien. Als je met je partner bent is dit prima, deel je de kamer met (bijvoorbeeld) een zakenrelatie dan wordt het misschien wel een beetje té intiem. Bedden sliepen heerlijk, we zouden willen dat we het bed mee naar huis konden nemen. Verder kregen we bij ontvangst een heerlijke fles Cava aangeboden die naar de kamer werd gebracht. Ontbijt is een échte aanrader. Meer dan genoeg keuze en voor €9,60 kon je eten wat en hoeveel je maar wilde. Koffie was prima! We komen hier zéker nog een keer terug!

• Beoordeeld op: 28 maart 2017

genoten!!

Wegens renovatie was het raam afgeplakt waardoor we geen balkon hadden en het erg donker was in de kamer! We zijn naar de receptie gegaan en aangegeven dat we dit niet fijn vonden.. binnen 5 minuten hadden we een nieuwe kamer!

• Beoordeeld op: 17 maart 2017

te duur

Werken aan het gebouw,niets van buitenlicht,vensters afgedekt.

De badkamer was met veel stof, stortbad schimmel in de hoeken,voor die prijs mocht meer clean zijn

• Beoordeeld op: 8 december 2016

Prima hotel op toplocatie

Francisco I is een zeer prettig hotel op een TOP locatie. Middenin het centrum maar toch heel rustig in het hotel zelf. De kamers zijn modern en netjes en op het moment dat wij weggingen was de nieuwe receptie ook bijna klaar. Prima ontbijt. De perfecte uitvalsbasis voor een stedentrip naar Madrid!

• Beoordeeld op: 21 november 2016

Locatie en kamers geweldig.
    • Tweepersoonskamer met 1 of 2 Bedden - Terras

ontbijt had wat meer keuze mogen hebben en iets ruimere opstelling van de tafels zodat je niet overal tegenaan loopt.

Locatie midden in het centrum is geweldig. De kamer was super, met een prachtig terras en grote badkamer.

• Beoordeeld op: 1 november 2016

Een aanrader!
    • Tweepersoonskamer met 1 of 2 Bedden - Extra Bed

De kamer was top! Heel ruim en schoon. We waren met z'n 3-en en de 3e persoon sliep op een (goede) slaapbank in een aparte ruimte. Grote ruime badkamer. Kamer lag rustig. Inrichting modern. Hotel ligt midden in winkelstraat, en overal dichtbij (paleis, Plaza Mayor, oude centrum etc.). Personeel was bijzonder vriendelijk en behulpzaam. Ontbijt was goed met genoeg keuze. Zeker voor herhaling vatbaar!

• Beoordeeld op: 10 oktober 2016

Madrid in 3 dagen

Super lokatie in het centrum van Madrid, hotel totaal gerenoveerd, moderne kamers met dubbele beglazing, vrijwel geluiddicht, goed ontbijt. Uitstekend voor een korte verkenning van Madrid.

prima!!!!

nette schone kamers, goed ontbijt, prima locatie in het centrum

Goed hotel meer dan 2 sterren waard

Een betere aanduiding langs de buitenzijde

De kamer.

prima hotel, goede ligging!
    • Tweepersoonskamer met 1 of 2 Bedden - Extra Bed

airco werkte niet goed, teveel lawaai om met het raam open te slapen

Centrale ligging, prima kamer

Gehorige kamer douchescherm beschimmeld.ontbijt spek en roerei waren elke dag koud.

Kwaliteit kamers

• Beoordeeld op: 13 januari 2018

Decoratie

Decoratie

Tophotel voor een citytrip Madrid 😎

Prachtige moderne kamer en badkamer,zeer vriendelijk personeel en uitstekend ontbijt!

Aan te bevelen, met een prima prijs/kwaliteitsverhouding

Soms nachtlawaai in de buurt,

Mooie vernieuwde kamer, super centrale ligging, Leuke eetadresjes in de onmiddellijke nabijheid

• Beoordeeld op: 1 december 2017

Mooie grote suite met dakterras
    • Tweepersoonskamer voor Eenpersoonsgebruik

Helaas geen bar in hotel

Mooie grote suite met dakterras

• Beoordeeld op: 30 november 2017

Oude badkamer

• Beoordeeld op: 17 november 2017

Het was goed prima locatie

Het bed was te hard

Het balkon

Kamers zijn extreem gehorig

Kamers zijn extreem gehorig

• Beoordeeld op: 4 oktober 2017

goed hotel goeie ligging dicht bij centrum alles is lopend te bereiken

de kamer was geweldig we waren tevroeg en konden de kamer upgraden

Een echte aanrader!

Ik kan niets noemen!

Centraal gelegen, modern ingericht, heerlijk schoon hotel. Goede en schone bedden. Zeer vriendelijk en behulpzaam personeel.

Zeer goed hotel op toplocatie.

Weinig stopcontacten.

Badkamer groot Goed schoon Groot bed

waren heel tevreden, is voor herhaling vatbaar, maar langs straatkant mss ng betere geluidsdemping

niet elke nacht super geslapen door lawaai op straat

super ontbijt, kamer ok!

schoon, net hotel, moderne kamers op een top lokatie
    • Superior Tweepersoonskamer met 1 of 2 Bedden

geen bar of ruimte om nog even wat te drinken

super lokatie, erg schoon

• Beoordeeld op: 8 juni 2017

ligging en service zorgen voor een perfect verblijf

Uitstekend hotel Prima kamer en uitstekend ontbijt Ligging midden in het centrum, alles op loopafstand

Leuke stad.
    • Tweepersoonskamer met 1 of 2 Bedden - Extra Bed

Bedden matige kwaliteit. Gehorig, geluid van binnen.

De ligging was perfect! Vriendelijk personeel.

Prima hotel met uitstekende ligging.

Verlichting in de badkamer was echt beroerd.

• Beoordeeld op: 29 april 2017

Prima kamer met maar liefst twee badkamers (een voor...

Geen uitzicht.

Prima kamer met maar liefst twee badkamers (een voor gehandicapten).

• Beoordeeld op: 20 april 2017

Locatie en personeel

Bed en kussen waren keihard. Daarnaast is de privacy 0 omdat het deur tussen badkamer (inclusief wc) en slaapkkamer van glas is.

Locatie en personeel

• Beoordeeld op: 8 april 2017

Zorg voor oordopjes
    • Tweepersoonskamer voor Eenpersoonsgebruik

Lawaai 's nachts, zelfs met ramen dicht

Fijne kamer, mooi uitzicht

• Beoordeeld op: 24 maart 2017

Mooie ruime kamers

Ontbijt: Broodkeuze beperkt Eieren, bonen en spek waren koud

Mooie ruime kamers Mooie ontbijtruimte Hotel smaakvol ingericht

• Beoordeeld op: 13 maart 2017

Prettige sfeer en prachtige locatie

Vriendelijk, schoon

• Beoordeeld op: 11 maart 2017

Alweer een fijne ervaring in een toffe stad.
    • Tweepersoonskamer voor Eenpersoonsgebruik

Momenteel zijn er werken aan de gevel, dus wat lawaai maar dat is tijdelijk.

Het vriendelijk personeel en de verzorgde kamers.

• Beoordeeld op: 8 maart 2017

mooie grote kamer en badkamer

de dekens (fleece) glijden altijd weg haardroger was vies

mooie grote kamer en badkamer

• Beoordeeld op: 20 februari 2017

Real Thomas

Nachtlawaai

Ligging comfort ontbijt

• Beoordeeld op: 31 januari 2017

Fijn hotel.

nvt

Prima service en klantvriendelijkheid.

• Beoordeeld op: 19 november 2016

Toplocatie en topservice

Glazen wand bij toilet

Ruime kaner, schoon en alles op loopafstand en vriendelijk personeel

• Beoordeeld op: 12 november 2016

Geweldig hoe men zich een hotel wenst
    • Tweepersoonskamer met 1 of 2 Bedden - Terras

Kan niets bedenken

Absoluut geweldig receptie zeer vriendelijk en gedienstig goed ontbijt en aanwijzingen naar goede restaurants

• Beoordeeld op: 9 november 2016

ideaal verblijf voor een citytrip

de koffie bij het ontbijt.

Ideale ligging - dichtbij metro en koninklijk paleis.

• Beoordeeld op: 8 november 2016

Schone kamer, dagelijks opgemaakt bed, perfecte locatie

Ontvangst receptionisten kan vriendelijker, ik miste een lach.

Schone kamer, dagelijks opgemaakt bed, perfecte locatie

• Beoordeeld op: 7 november 2016

Perfecte ligging!

Het bed viel iets tegen.

Perfecte ligging!!

• Beoordeeld op: 5 november 2016

Perfecte locatie, vriendelijk personeel, verzorgd ontbijt,...

Het enige minpuntje: lawaaierig als het raam open staat.

Perfecte locatie, vriendelijk personeel, verzorgd ontbijt, zeer mooie kamers.

• Beoordeeld op: 4 november 2016

Top prijs/kwaliteit

Propere kamer en badkamer. Goede ligging, niet ver van plaza Major en Puerta del sol.

• Beoordeeld op: 6 oktober 2016

Super hotel prachtig gelegen met vriendelijk personeel

Vorig jaar zat het ontbijt bij de prijs erbij in had nu ook gemogen

Vriendelijk personeel net hotel fantastisch gelegen

• Beoordeeld op: 21 augustus 2016

Leuk hotel in een leuke omgeving

Geen privacy toilet ruime badkamer maar toilet mocht afgesloten geweest zijn

• Beoordeeld op: 7 mei 2016

kamer was prima en de lokatie was uitstekend.

personeel, deel spreekt geen engels en dat is lastig. Verder wisselend vriendelijk. Als je het ontbijt bijboekte via booking dat was het erg duur. Doordat wij het ontbijt niet hadden gereserveerd, kregen we een aanbod van 9 euro pp. Dat was zelfs aan de hoge kant voor wat we kregen. Ontbijt was eenvoudig.

kamer was prima en de lokatie was uitstekend. Overal dichtbij. kamer schoon en goede bedden. Goed geluidsdicht geïsoleerd.

• Beoordeeld op: 22 april 2016

De ligging is subliem.

Herrie in de kamers die aan de voorkant liggen. In de vroege ochtend van leveranciers en in de avond van terugkerende stappers

De ligging is subliem. Op loopafstand van het koninklijk paleis en vele leuke restaurantjes. Lekker ontbijtbuffet. Goede WiFi en welwillend receptie personeel.

• Beoordeeld op: 23 maart 2016

Perfecte ligging, hotel wordt verbouwd en de nieuwe kamers...

Niets, zelfs midden in centrum met een kamer/mini balkon aan de straatkant nauwelijks geluidsoverlast, top

Perfecte ligging, hotel wordt verbouwd en de nieuwe kamers zijn keurig, strak en helemaal goed.

• Beoordeeld op: 17 maart 2016

Kamer op 6 de verdieping met klein terras was erg plezierig...

Kamer op 6 de verdieping met klein terras was erg plezierig omdat je buiten kon zitten. Zeer dichtbij de Opera, daarom uitstekend gesitueerd voor bezoek aan Opera voorstellingen. Kamers erg schoon, vriendelijk en behulpzaam personeel. Loopafstand van Las Tablas aan Plaza de Espana, voor uitstekende flamenco. Zeer goed visrestaurant om de hoek. Voordelig en goed eten in Churreria 1902 eerste straat links. Leuke overdekte markt San Miguel voor tapas etc. naast Plaza Mayor op loopafstand.

• Beoordeeld op: 8 maart 2016

De ligging van het hotel is fantastisch, in het centrum van...

Kamer was erg warm en de airco was niet in werking in maart. Met de ramen open slapen was geen optie door het lawaai snachts in de straat.

De ligging van het hotel is fantastisch, in het centrum van Madrid. Kamers zijn prima, schoon en grote badkamer. Heerlijke bedden.

• Beoordeeld op: 3 maart 2016

geweldige plek om alles lopend te doen of per metro;

schone kamer, maar enkele practische onhandigheden: geen deur tussen badkamer/toilet en slaapdeel van de kamer (dus geen privacy), geen tissue-doos. Dat soort kleine zaken. in het weekend kan het wat lawaaiig zijn

geweldige plek om alles lopend te doen of per metro; mooi uitzicht op gezellige straat. top churreria aan de over kant

• Beoordeeld op: 23 februari 2016

Geen spijt van onze keuze voor Francisco I: ideaal centraal...

In de badkamer zijn alle wanden van glas; weinig privacy dus! De attentie, waar andere gasten over spreken op Booking.com geldt kennelijk niet voor de standaard kamers

Geen spijt van onze keuze voor Francisco I: ideaal centraal in het oude, gezellige centrum. Vlakbij diverse bezienswaardigheden. Playa Mayor om de hoek! Leuke bars en restaurants in de directe omgeving. Goede ontvangst (met glaasje jus d'orange); perfecte (bijna nieuwe) gerenoveerde kamer en goed bed. Echt het perfecte hotel voor een stedentrip. Het ontbijt was boven onze verwachting: ruim voldoende keus. Het hotel wordt momenteel verbouwd; met name in het sous terrain. Daarna zullen de prijzen waarschijnlijk wel omhoog gaan, aangezien het dan een 3-sterrenhotel wordt. Wat ons betreft is het hotel de 3 sterren meer dan waard!

Er zijn ook 25 beoordelingen zonder commentaar. Deze beïnvloeden de algemene beoordelingsscore.

Bekijk de galerij met reizigersfoto's van Francisco I