Beoordelingen over Gran Hotel Sol y Mar - Adults Only 4-sterren

Benidorm, 3, 03710 Calpe, Spanje

#1 van de 13 hotels in Calpe

heerlijk ontbijt
    • Standaard Tweepersoonskamer met 2 Aparte Bedden

personeel aan de balie niet zo vriendelijk en aan de strandbar zijn ze niet zo snel late incheck als je een vroege vlucht hebt is dit niet zo fijn

heerlijk ontbijt ruime badkamer

Mooi hotel op een prachtige locatie !
    • Superior Tweepersoonskamer met Uitzicht op Zee - 2 Aparte Bedden

Heel fijn hotel op een prachtige locatie ! Personeel is vriendelijk en behulpzaam , zij regelden voor ons een taxi en lunchpakket op de dag dat wij weer naar huis gingen. Verder was onze kamer iedere dag netjes schoon en troffen zo nu en dan een doosje bonbons aan op ons kussen ! Ontbijt is heerlijk en uitgebreid en het zwembad is mooi gelegen. Kortom een aanrader ! Wij gaan zeker weer terug naar dit hotel ook omdat je zo de boulevard op loopt en zo lekker naar het strand kan.

Uitstekend hotel
    • Standaard Tweepersoonskamer met 2 Aparte Bedden

Enige minpuntje is dat er inderdaad wat te weinig ligstoelen zijn aan zwembad in vergelijking met het aantal gasten.Stoelen heel dicht tegen elkaar.

Mooie ruime kamers. Elke dag minibar gevuld met flesjes water.Enorm uitgebreid ontbijt, werkelijk niks ontbrak. Avondeten hetzelfde, enorme keuze. Heel vriendelijk personeel.Handdoek service aan zwembad, mogelijkheid tot alle dagen nieuwe handdoek. Zowel in de voor- als namiddag word er rondgegaan aan zwembad met vers fruit. In de namiddag in de lobby altijd gratis flesjes water en fruit.

• Beoordeeld op: 6 juni 2018

Ontbijt en avondmaal , mooie kamer

Zwembad veel te klein , altijd volzet , sommige personeelleden waren heel onvriendelijk , 3 uur moeten wachten omdat onze kamer niet klaar was

Ontbijt en avondmaal , mooie kamer

Verrassend ondanks hoog calpe/ benidormgevoel
    • Superior Tweepersoonskamer met Uitzicht op Zee - 2 Aparte Bedden

Prijs is fors/ personeel achter receptiebalie erg langzaam Ergmassaal bij ontbijt... Sfeer mbt interieur algemeen niet slecht maar kan beter , sfeervoller! Ik zou graag assisteren / meedenken!

Ontbijt goed / uitzicht mooi

Douche- en badbodems zeer glibberig, gevaar om te vallen. Geen mogelijkheid om zelf ijsblokjes te maken op de kamer.

Heerlijk ontbijt en diner,gezellige sfeer en mede bewoners, prachtig uitzicht op berg en zee. Zeer rustig en volledig vrij van doen en laten.Beschikbare ruimte en uitrusting van de junior suite.

Super verblijf gehad in sol y mar. Een aanrader.
    • Tweepersoonskamer met Terras

De bar bediening was traag ook aan het zwembad.

Ontbijt was heel goed. De service aan de receptie was ook prima enkel de bar bediening was iets minder maar dit was zeker geen domper.

Uitgebreid ontbijtbuffet.
    • Standaard Tweepersoonskamer met 2 Aparte Bedden

Zwembad aan de kleine kant.

Uitgebreid ontbijtbuffet. Ruime kamer, prachtig uitzicht op strand, zee en boulevard. Gunstige ligging. Op loopafstand van oude centrum. Goede service in hotel. Vriendelijk personeel.

Overal een super hotel.
    • Economy Tweepersoonskamer met 2 Aparte Bedden

Overal een super hotel. Netjes, ruime kamers, vriendelijk personeel, heerlijk eten. Direct aan het strand, zwembad ook. Aparte cocktailbar vooral voor 's avonds goede toevoeging.

Aangenaam verblijf
    • Superior Tweepersoonskamer met Uitzicht op Zee - 2 Aparte Bedden

Voor deze prijs had een welkomsdrankje, welkom geweest. Alleen water...

Het balkon, met zeezicht, was een voltreffer. Ontwaken met zicht op zee, daarna genieten van het kopje koffie gemaakt met het nespresso-apparaat op het zonnig balkon. Echt vakantie ! Daarna een uitgebreid ontbijt met cava.

Grandioos
    • Economy Tweepersoonskamer met 2 Aparte Bedden

De luxe en was zo ontzettend schoon prwchtig hotel en vreselijk vriendelijk personeel echt ik ben in nog nooit zonloos en luxe hotel geweest grandioos

Kamers zeer mooi, zeezicht fantastisch.
    • Superior Tweepersoonskamer met Uitzicht op Zee - 2 Aparte Bedden

Restaurant is te klein voor aantal gasten. Bij het zwembad veel te weinig bedjes voor het aantal gasten. Bij diner wordt er weinig vis en vlees gebakken.

Kamers zeer mooi, zeezicht fantastisch.

Mooie badkamer, ruime kamer, uitgebreide keuze ontbijt,...
    • Superior Tweepersoonskamer met Uitzicht op Zee - 2 Aparte Bedden

Geen verwarmd zwembad, prijs/kwaliteit vd spa, aparte bedden te dicht op elkaar , teleurstellende minibar

Mooie badkamer, ruime kamer, uitgebreide keuze ontbijt, vriendelijk personeel, locatie, zeezicht

• Beoordeeld op: 30 maart 2018

Plaats en indeling van de gerechten zowel bij ontbijt als...
    • Superior Tweepersoonskamer met Uitzicht op Zee - 2 Aparte Bedden

Plaats en indeling van de gerechten zowel bij ontbijt als diner. Enkele voorbeelden : geen zicht op manden met brood (veel te hoog geplaatst), boter en jam aan de ene kant, toespijs aan de andere kant van het lange buffet. Vlees- en visgerechten aan de ene kant, frietjes en/of aardappelen 20 meter verder aan de andere kant. Het was vaak zoeken naar de adequate borden of bijpassende sausen. 2 dagen nodig om de niet altijd logische indeling onder de knie te hebben ...

was prima
    • Economy Tweepersoonskamer met 2 Aparte Bedden

We konden na 22.00 uur geen tapas krijgen bij aankomst in het hotel. De keuken was dicht zei men. We wilden alleen een stukje kaas en ham met olijven hebben. Na veel heen en weer vragen kwam het dan toch nog.

prima ontbijt

Zeer goed
    • Superior Tweepersoonskamer met Uitzicht op Zee - 2 Aparte Bedden

Jammer dat de bar en het restaurant geen terras hebben om buiten te aperitieven of te ontbijten of te eten!

Modern hotel, goede bedden, grote kamer met terras, nespressokoffie op de kamer, grote moderne badkamer met inloopdouche (die zeer glad is) en ligbad, lekkere buffetten, typisch Spaans eten, cafetaria met tapas voor de lunch, ligbedden aan het zwembad, mooie spa (wel 29 euro pp te betalen) prachtig strand en de zee vlak voor het hotel.

Zeer goed!
    • Superior Tweepersoonskamer met Uitzicht op Zee - 2 Aparte Bedden

In ontbijtzaal was er een kast met een dikke laag stof erop. Ook onder de TV kast niet gekuist. Het avondeten mag iets beter zijn voor een vier sterren hotel.

Het ontbijt was fantastisch! Grote buffet keuze! Het uitzicht op zee en de Ifach was fantastisch! Alle faciliteiten aanwezig. Gratis douche en shampoo,...

Aanrader voor uw verblijf in Calpe
    • Economy Tweepersoonskamer met 2 Aparte Bedden

Wij reisde tijdens de carnaval (feb) naar Calpe toe, helaas was er weinig te beleven op straat. Veel restaurants waren gesloten. Wij zijn een dagje naar Benidorm geweest, die plaats bruisde wel! Het hotel was overigens goed bezet, volgeboekt. De sfeer in het hotel was top!

Zeer uitgebreid ontbijt, prachtige locatie aan strand en in centrum. Vriendelijk personeel. Zouden zeker nog een keer teruggaan in hoogseizoen.

Prachtig hotel en als ze hun buffet eten verbeteren echt een aanrader over de hele lijn !!!
    • Standaard Tweepersoonskamer met 2 Aparte Bedden

Avond buffet is echt een grote tegen valler voor ons maar anderen denken daar misschien anders over. Ik was na 3 dagen eten van het avond buffet ziek !!! We zijn daarna de stad Calpe ingetrokken voor het avond eten en dat was veel goedkoper en stukken beter. Aanraders zijn Belga en Brabo

Ontbijt is fantastisch en ook hygiëne en schitterende kamers. De ligging van het hotel is uniek !!!

• Beoordeeld op: 10 februari 2018

Op alle fronten ervan genoten.
    • Economy Tweepersoonskamer met 2 Aparte Bedden

Voor de kamer, welke wij hadden geboekt was niets op aan te merken

Ontbijt was heeel goed zeer uitgebreid. Kamers super goed en schoon! Echt een aanrader!!! Super met uitzicht op zee!!👍

• Beoordeeld op: 31 januari 2018

Kamer, goed bed, schitterende locatie van hotel.
    • Economy Tweepersoonskamer met 2 Aparte Bedden

Vreselijk grote ongezellige eetzaal en we wilden alleen een kopje koffie encroissantv in de ruimte ernaast uitkijkend op de zee. Dat ging erg moeizaam

Kamer, goed bed, schitterende locatie van hotel. Verschillende activiteiten, live music in weekend

Hotel ligt perpect. Kamers goed. Service zeer goed.
    • Standaard Tweepersoonskamer met 2 Aparte Bedden

Iets minder luchtverfrisser gebruiken. Dat is een beetje teveel gebruikt.

Ontbijt zeer goed. Badkamer met verwarming in spiegel vind ik geweldig. Geen beslagen spiegel na het douchen. Spa ook goed.

een fantastisch hotel !!

Misschien een hogere bezetting aan de incheckbalie.

in dit hotel is alles gewoon super,we reizen zeer veel,het hotel is 5 sterren waard.Onze junior suite met zeezicht was subliem! ook op het eten niets aan te merken! Wij gaan zeker terug!

• Beoordeeld op: 16 september 2017

Luxueus verblijf aan de Spaanse kust.
    • Tweepersoonskamer met Terras

Koffiezetapparaten bij het ontbijt functioneerde slecht of niet.

De upgrade naar een suite! Enorme ruime kamer met zitkamer. Twee badkamers en riant terras met uitzicht op zee. Gratis frisdrank en water. Nespresso op de kamer. Zwembad, beachbar waren prima. Zonnebrandolie en aftersun ter beschikking.

Een duur verlopen prestige hotel, vergane glorie incl uitgeblust, vermoeid, goedkoop personeel!
    • Superior Tweepersoonskamer met Uitzicht op Zee - 2 Aparte Bedden

Personeel! Receptie onduidelijk, niet zeggen dat er voor hotel max 15 min geparkeerd kan worden en dat er betalende hopeloze garage is zonder chasseurs wat vlg mij bij hun situatie en prijzen standaard ziu moeten zijn! Wel bij aankomst oeverloos gezeur, zodat we zeezicht s avonds misten omdat t donker was, ellenlange incheck met alleen wat niet kon, mocht ipv oplossingen ivm kredietkaart en t niet kunnenvinden van zwembad. Nachtreceptie nada engels! Ontbijt gigantisch buffet met zoek t maar uit oudbakken rommel van 1000 in dozijn, niets origineel of lokaal?? Begeleiding ontbijt 0, service ontbijt 0, stapel borden zelf wegdoen??? Nieuw bestek, brood ver verstopt een afgang!

T Zeezicht

Was wat we zochten, volle ontspanning!
    • Tweepersoonskamer met Terras

Bij transfer van en naar de luchthaven, geregeld door TUI, moest je nog eerst taxi nemen voor een 4-tal KM om naar en van het hotel te gaan terwijl bus sowieso op 100 M van het hotel passeerde... :-(

Super ontbijt, zeer grote kamer, leuk en trendy zwembad met bar en lounge, fantastisch personeel! Echt een topper!

Prachtig hotel
    • Standaard Tweepersoonskamer met 2 Aparte Bedden

Parkeergelegenheid van het hotel. Je betaald redelijk wat voor het hotel, parkeergelegenheid is er maar mits betaling van 14€ per dag.

Ruime en mooie standaardkamer. Proper hotel en heel vriendelijk personeel. Fantastisch ontbijt met alles erop en eraan! Zwembad heeft een mooi uitzicht

Heel goed
    • Tweepersoonskamer met Terras

Aan het zwembad is de plaats beperkt maar bedden bezet houden lukt daar niet want word heel goed in de gaten gehouden en handdoeken weggenomen Wij hadden een kamer met een bad en dat viel echt wel smal uit

lekker ontbijt,rustig in het hotel,vriendelijk personeel,goede bedden

• Beoordeeld op: 19 juli 2017

Het o tbijt was top, kamers prima, zwembad ok.
    • Tweepersoonskamer met Terras

Meer parasols aan het zwembad en geen waterkoker en koffie of thee op kamer. Klein detail

Het o tbijt was top, kamers prima, zwembad ok.avondeten super.

Deze vakantie was van de eerste tot en met de laatste dag in een woord SUPER.
    • Tweepersoonskamer met Terras

Het enige minpuntje, als je daar al van kon spreken, was de mogelijkheid om buiten te eten.

Ontbijten op zich was al een feestje waard. Alles wat je kon bedenken was er tot aan de champagne! Het voltallige personeel, van het kamermeisje tot de manager was zeer beleefd en geen vraag bleef onbeantwoord.

• Beoordeeld op: 17 mei 2017

leuk goed gelegen hotel
    • Superior Tweepersoonskamer met Uitzicht op Zee - 2 Aparte Bedden

de parking onder het hotel was vrij duur 14 euro per dag aan het zwembad waren bijna geen parasols

wij hadden gelukkig een kamer op het zevende verdiep met zicht op zee kamers op lagere verdieping hebben minder fraai uitzicht

• Beoordeeld op: 12 mei 2017

Topverblijf!
    • Standaard Tweepersoonskamer met 2 Aparte Bedden

Kennis ( openbaar vervoer, resto Abyss, lokale resto's) van de overigens zeer vriendelijke dames aan de receptie viel tegen.

Het gevarieerd ontbijt was super! De verse sapjes, vooral de smoothies vielen bij ons in de smaak. Zeer lekker fruit! Het zwembad is ook een dikke troef.

• Beoordeeld op: 9 mei 2017

Erg jammer
    • Standaard Tweepersoonskamer met 2 Aparte Bedden

Te weinig parasol. Zeker nu dat we ons meer moeten beschermen tegen de zon en meer in de schaduw moeten gaan. Ik wilde heel graag op een bedje liggen maar er was helaas nergens schaduw. Erg jammer

Ligging en kwaliteit

Hotel Sol y Mar in Calpe
    • Economy Tweepersoonskamer met 2 Aparte Bedden

Niets! Persoonlijk vind ik de in- en uitrit van de parking nogal steil.

Alles was perfect ! Al het personeel was super-vriendelijk, correct en gedienstig. Uitstekende locatie.

• Beoordeeld op: 7 februari 2017

Meer een duur zakenhotel. Alleen mooie kamers aan de buitenzijde.
    • Standaard Tweepersoonskamer met 2 Aparte Bedden

Wij hadden een kleine donkere kamer met uitzicht op een muur en de kamers van de andere kant van het hotel. Het uitzicht zou op de zogenaamde binnentuin zijn, maar dan moest je uit het raam hangen om deze tuin te zien, want er was geen balkon. Hierover een opmerking gemaakt bij het uitchecken met als antwoord dat we ook de goedkoopste kamers hadden en die liggen allemaal aan de binnenkant. De kamers met zeezicht zijn wel mooi, maar heel duur.

Het ontbijt en het personeel van de receptie.

• Beoordeeld op: 5 december 2016

Het personeel is zeer goed en vriendelijk
    • Standaard Tweepersoonskamer met 2 Aparte Bedden

Ten eerste dat we op het 7 de verdiep zaten De wifi viel regelmatig uit En als de airco afstaat ,blijft hij altijd blazen wat voor storend was tijdens de nacht Ook het bed stond heel los en matras was verschrikkelijk hard wel maar van 1 bed Wij hadden de parking genomen van het hotel en moesten per dag 18 euro betalen wat wij zeer duur vonden en niet vermeld was

Het personeel was zeer vriendelijk als ook het ontbijt was goed

• Beoordeeld op: 7 november 2016

Zeer leuk verblijf.

Wij hadden een junior suite besteld en volgens de foto's dachten wij een ruime open kamer te hebben. De kamer was wel groot maar eigenlijk 2 kamers met een stuk muur uit. Salon werd dan ook verdeeld over de 2.

Zeer vriendelijk personeel. Propere kamers. Zeer aangenaam vertoeven rond het zwembad, altijd plaats. Enig min puntje was dat we precies in België waren. Calpe is de place to be voor Belgen. :)

• Beoordeeld op: 26 september 2016

Relaxed!
    • Tweepersoonskamer met 1 of 2 Bedden (2 Volwassenen + 1 Kind)

De hotelbar is een tikje ongezellig en de indringende parfumlucht in de lobby is niet lekker. Het lijkt alsof ze rooklucht willen maskeren met een goedkope vanille-geur. Maar dat is eigenlijk slechts een detail.

Vriendelijk personeel. Goede buffetfaciliteiten, veel keuze en goede kwaliteit. Fijne, ruime kamer. Superleuk dat er ook badslippers voor kinderen aanwezig waren. En de nabijheid van het strand is top. Ook fijn is dat je makkelijk je auto parkeert en er pal naast/onder het hotel een geweldige supermarkt is.

• Beoordeeld op: 5 september 2016

Personeel is top, vermaak not..
    • Standaard Tweepersoonskamer met 2 Aparte Bedden

De standaart kamers, het is te donker overdag en benauwd op de kamer en er komt geen frisse lucht binnen wanneer je de ramen open maakt.. Echt een tegenvaller.. Wij konden met de raam open onze natte kleding niet makkelijk laten drogen op de kamer.. Het duurde minstens 2 dagen.. De boedha tuin met fontein moeten ze laten checken, het maakt een hoop herrie en er is een lekage volgens mij.. Je hoort water druppelen in de nacht.. De kamer met balkon is een aanrader! Het ontbijt valt ook tegen, geen variatie voor niet vlees eters, daarmee bedoel ik geen gevarieerd groenten en kaas..

Het personeel is vriendelijk en de ingang van het hotel ruikt heerlijk..

Het was gewoon heerlijk
    • Superior Tweepersoonskamer met Uitzicht op Zee - 2 Aparte Bedden

De drukte aan het zwembad en dan met name de ligbedden opstelling

Het uitzicht van de kamer en het ontbijt waren superrrrr

Relax
    • Standaard Tweepersoonskamer met 2 Aparte Bedden

Uitgebreid ontbijt met cava en vers fruitsap !! Leuke infinity pool. Minibar met enkele drankjes aangeboden door het hotel!

Aangenaam
    • Superior Tweepersoonskamer met Uitzicht op Zee - 2 Aparte Bedden

Heel druk aan zwembad, ligstoelen staan tegen elkaar.

Ontbijt en kamer, zeezicht .

Prachtig hotel aan zee
    • Tweepersoonskamer met Terras

We kregen gratis upgrade naar seaside. Supermooie kamer

Geweldig verblijf

Goed en uitgebreid ontbijt

heerlijke 48 uur beleefd

Inloopdouche i.p.v. bad

Allles was super geregeld
    • Standaard Tweepersoonskamer met 2 Aparte Bedden

Barkrukken, hier glij je vanaf

Allles was super geregeld

Kamer was veel te donker? Te weinig licht en dan wordt er...
    • Standaard Tweepersoonskamer met 2 Aparte Bedden

Kamer was veel te donker? Te weinig licht en dan wordt er ook nog hoofdzakelijk met donkere kleuren gewerkt.

• Beoordeeld op: 20 april 2018

We hadden het best naar onze zin.
    • Superior Tweepersoonskamer met Uitzicht op Zee - 2 Aparte Bedden

Parking onder het hotel is nogal duur.

Hotel is zeer goed gelegen, hadden half pension en waren best tevreden.

• Beoordeeld op: 23 maart 2018

Heerlijk!

Ontbijt 15 euro pp, pittig aan de prijs. Maar enorme keuze

Fijn
    • Standaard Tweepersoonskamer met 2 Aparte Bedden

Prachtig uitzicht vanuit restaurant.

• Beoordeeld op: 14 maart 2018

Super hotel, boek superior kamer met zicht op zee
    • Superior Tweepersoonskamer met Uitzicht op Zee - 2 Aparte Bedden

Het uitzicht vanuit onze kamer

TOP
    • Tweepersoonskamer met Terras

De mini bar op de kamer is altijd warm kregen die niet koud Vreemd systeem

Alles Ligging Comfort Interieur Staff

Heerlijk!

X

Alles was prima!

• Beoordeeld op: 24 februari 2018

Een zeer goede ligging en een zeer goed ontbijt.
    • Standaard Tweepersoonskamer met 2 Aparte Bedden

De bedden en TV met twee Vlaamse zenders.

• Beoordeeld op: 24 februari 2018

Super fijn
    • Standaard Tweepersoonskamer met 2 Aparte Bedden

Het was leuk geweest als het buitenzwembad verwarmd zou zijn.

Het personeel was heel netjes! Kamers waren top! Fijne bedden.

• Beoordeeld op: 21 februari 2018

• Economy Tweepersoonskamer met 2 Aparte Bedden

Uitzicht kamer op een binnentuin

• Beoordeeld op: 11 februari 2018

Fantastische verblijf gehad ondanks slecht weer
    • Economy Tweepersoonskamer met 2 Aparte Bedden

De extra kosten voor de publieke parkeergarage

De ligging en kamers

• Beoordeeld op: 28 januari 2018

heerlijk herbronnen
    • Tweepersoonskamer met Terras

Aan de straatkant 's ochtends vroeg lawaaihinder van vuilniskar

Uitgebreid en lekker ontbijt

• Beoordeeld op: 28 januari 2018

Het zicht van de ontbijt ruimte
    • Standaard Tweepersoonskamer met 2 Aparte Bedden

de accomodatie zijn wat verhouderd

Het zicht van de ontbijt ruimte

• Beoordeeld op: 19 januari 2018

Goed maar wel tegenvallers
    • Standaard Tweepersoonskamer met 2 Aparte Bedden

Geen binnenzwembad Kameruitzicht op binnenplaats Spa alleen tegen forse betaling

Royaal ontbijt Kamer prima

Een fantastisch hotel en super gelegen.
    • Standaard Tweepersoonskamer met 2 Aparte Bedden

Het ontbijt was meer dan volledig. De kamers altijd proper opgekuist.

Dichtbij alles en houden van Solimar hotel

Dichtbij alles en houden van Solimar hotel

• Beoordeeld op: 11 november 2017

Voor hethaling vatbaar

Super gastvrij personeel.

mooi weer !
    • Standaard Tweepersoonskamer met 2 Aparte Bedden

avonddiner voldoet niet aan prijsklasse !

ontbijt voldoet niet aan de prijsklasse kamer zéér donker op 2de etage , geen raamverlichting

we hebben genoten. het was de tweede keer dat we dit hotel bezochten en weer beter dan vorige keer.

super ontbijt.

• Beoordeeld op: 27 september 2017

Roomservice slecht engels

Uitzicht

Ontbijt was zeker ok .
    • Standaard Tweepersoonskamer met 2 Aparte Bedden

Ontbijt was zeker ok . Alles was lekker. Enig minpunt . Rond het zwembad was er niet zoveel plaats.

• Beoordeeld op: 15 september 2017

ik ben al dikwijls gast geweest in de Sol Y Mar en het was steeds zeer goed
    • Standaard Tweepersoonskamer met 2 Aparte Bedden

alles was uitstekend, personeel vriendelijk, kamers zeer goed, ontbijt uitstekend, wijn ok, eigenlijk alles uitstekend.

Wifi

Eten was zeer goed
    • Tweepersoonskamer met Terras

Strand was te druk, geen aparte ruimte voor klanten. Zwembad was ook te druk

Eten was zeer goed

prijs kwaliteit te duur voor de achter gelegen kamers
    • Standaard Tweepersoonskamer met 2 Aparte Bedden

De kamers aan de achterzijde hebben geen zicht. Veel te veel volk in juli aan het zwembad.

Mooi zicht op de zee.

Strand en veiligheid
    • Standaard Tweepersoonskamer met 2 Aparte Bedden

Wachttijden voor opstijgen vliegtuig .... vertrek 1uur30 voor we opstegen !!!

Strand en veiligheid

• Beoordeeld op: 7 juli 2017

prachtig hotel met zeer goede service.

ontbijt.

Zeer gedienstig personeel