Beoordelingen over Hostal Maribel 1-sterren

Avenida Federico García Lorca, 153, 04008 Almería, Spanje

#1 van de 8 B&B's en herbergen in Almería

• Beoordeeld op: 22 september 2018

Hier mag je niet claustrofobisch zijn, toch niet als je de kamer toegewezen krijgt dat wij kregen...

De kamer is zóó verschrikkelijk klein, zodat je het eigenlijk niet meer aangenaam vindt. Je krijgt amper daglicht binnen via een raam dat op de straat uitgeeft op het einde van het smalle halletje naar het badkamertje... Je moet echt altijd afspreken met je kamergenoot wat je gaat doen, want je kan mekaar niet passeren in de kamer. De een moet op het bed als de andere voorbij wil. En dan zit je nog met de bagage waar je nergens een goede plek voor vindt waar ze niet hinderlijk staat. De kostprijs voor dit hostal was echt onredelijk hoog, dit was het allerkleinste verblijf, maar tegelijkertijd ook het allerduurste verblijf van de vijf hotels waarin we tijdens onze reis door Andalucia in 2018 hebben verbleven. In deze prijs zit bovendien zelfs geen ontbijt begrepen. Kostprijs voor drie overnachtingen: € 320. Ter vergelijking: tijdens onze rondreis in 2017 zaten we ook al in Almeria, maar in het Tryp Indalo Almería Hotel (****), ook voor drie overnachtingen in een luxueus uitgeruste en grote kamer en badkamer, en met een ongelooflijk uitgebreid ontbijtbuffet, kostprijs € 339. We voelen ons trouwens misleid door de foto's van de accommodatie die er allemaal vrij comfortabel en modern uitzien, en door de goede commentaren die het krijgt over o.a. zijn mooie prijs/kwaliteit verhouding ???? Uit nieuwsgierigheid hebben we even opnieuw een reservatie gesimuleerd voor drie overnachtingen in augustus 2019 om in hetzelfde seizoen te blijven, en hiervoor zouden we nu € 165 betalen ??? Waarom het ons dit jaar dus € 320 kostte, en waarom wij net niet in een bezemhok werden gelogeerd zal ons een raadsel blijven.

De bedden liggen goed, de badkamer met douche, bidet, lavabo en wc is compleet en proper. Een airco is aanwezig en ook wel nodig om een klein beetje verkoeling te brengen. Er hangt een flatscreen aan de muur. De wifi is uitstekend en laat toe ononderbroken de Tv-programma's uit het thuisland België te streamen via Stevie. In de trappenhal is een hoekje ingericht waar je een microgolf, waterkoker en koffieautomaat kan gebruiken; aan het tafeltje met krukken kunnen drie personen zitten. Er is een 24-uurs receptie, weliswaar gedurende meerdere dagen en nachten met dezelfde persoon (?). Post die voor mij werd opgestuurd, werd netjes enkele dagen bewaard tot wij incheckten! Het Hostal ligt op een boogscheut van de Arena, en het historisch stadsgedeelte.

Ongemakkelijk verblijf op toplocatie

Zeer ongeïnteresseerd personeel. Veel te kleine kamer, onhandig ingedeeld bovendien. Vieze geur in de kamer (we hebben eindeloos gelucht). Kraan- en douchewater stinkt.

De locatie is prima!

• Beoordeeld op: 13 mei 2017

Garni, dus geen ontbijtmogelijkheid.

Garni, dus geen ontbijtmogelijkheid. Uitstekende prijs kwaliteitverhouding. Voor low budget overnachting een aanrader. Op loopafstand van het centrum.

Parkeren

Normaal

Prima plek voor overnachting!

Een koelkast voor eventueel gezamenlijk gebruik zou fijn zijn

Personeel is weg vriendelijk en behulpzaam

Groot bed, schoon, loopafstand van centrum

Donkere kleine kamer. Ongezellig hotel.

Groot bed, schoon, loopafstand van centrum

Vriendelijke mensen