Beoordelingen over Maciá Alfaros 4-sterren

Alfaros, 18, 14001 Córdoba, Spanje

#34 van de 63 hotels in Córdoba

Best wel goed.

Het ontbijt was wel oke, maar ik miste bruin brood. Het zwembad is erg leuk en verfrissend, maar eigenlijk te klein voor de omvang van het hotel.

De locatie: op wandelafstand van alle bezienswaardigheden en de parking onder het hotel.

Het hotel was prima en ligt op ongeveer 15 min lopen van de...

Het hotel was prima en ligt op ongeveer 15 min lopen van de mezquita-catedral. De locatie van het hotel is prima. Het zwembad is ideaal om een frisse duik te nemen. Het zwembad is niet groot maar prima voor één of twee dagen. Voor gezin met kleine kinderen is het zwembad niet aan te raden. Dit omdat het zwembad in een compacte ruimte ligt met veel mensen. Zwembad is eigenlijk te klein voor de grote van het hotel. Kan een min puntje zijn hoe niet!

Fijne ligging, goed ontbijt en zwembad!

Schone kamer, en het ontbijt was goed verzorgd. Daarnaast is het heerlijk om ‘s middags even aan het zwembad te liggen. De ligging was ook prima, op wandelafstand van het centrum. En handig parkeren in de parkeergarage bij het hotel. (Wij waren wel blij met onze kleine auto want het is op plekken wat smal)

Aanrader

Een beetje ouderwets ingericht.

Locatie is top, 5 minuten lopen vanaf het oude centrum. Zwembad is heerlijk en veel bedjes om op te liggen. Grote kamer.

• Beoordeeld op: 26 mei 2018

Prima service.

Smalle bochten garage.

Goede service maar let op als je de auto in de parkeergarage van het hotel wilt zetten. Erg smal. Heb je een brede auto dan op 1e verdieping zetten niet hoger gaan en dan moet je via de ingang weer naar buiten. Personeel helpt je hiermee.

Degelijk, maar geen hoogvlieger
    • Tweepersoonskamer met Parkeerplaats

Het bed was erg hard. Tapis-plein (vasttapijt) is minder hygiënisch. Zoals zo vaak was de kamer mooier op foto.

De ligging is heel goed. Het ontbijt zeker voldoende. De mogelijkheid om kamer + parking te boeken noodzakelijk

Het is een aangenaam hotel met zeer vriendelijk en dienstvaardig personeel, zeer gunstig gelegen

neem absoluut geen kamer langs de straatkant want de geluidsisolatie is ronduit slecht. Zowel straatgeluiden als geluid van verdieping boven komt over alsof het naast je gebeurt. Lange wachttijden aan de koffieautomaten, beperkt aanbod fruit en waar je betere kwaliteit kan van verwachten in een land als Spanje, de andere voeding heeft ook een industrieel tintje. Beperkt aanbod in restaurant, prijswaardig en goed. De wijnen zijn prima.

verblijf in de salons, bar, patio en zwembad is prima

• Beoordeeld op: 19 april 2018

Prima accomodatie. Keuken kan veel beter.

Het restaurant kan veel beter. De gerechten van de menukaart zijn niet afgestemd op de luxe van het hotel. Erg jammer. Hier hadden we meer van verwacht.

Ondermaats voor een vier-sterrenhotel.
    • Tweepersoonskamer met Parkeerplaats

De kamer was erg klein. Het bed was een twijfelaar, nauwelijks groter dan een eenpersoonsbed. Voor een 4-sterrenhotel viel dat tegen. De oorspronkelijk toegewezen kamer had geen minibar. We kregen daarna een kamer met een minibar maar met een even klein bed. De verlichting viel 's avonds uit, enkel de TV bleef werken. Men is dat wel vlug komen repareren. De oorzaak was 'een slecht contact' ?? De airco functioneerde niet.

Vriendelijk personeel. De parking.

• Beoordeeld op: 30 maart 2018

Prima locatie voor een stedentrip.

Het ontbijt. Veel zoete broodjes. Weinig keuze in ander brood.

Locatie ten opzichte van het oude centrum. Eigen parkeergelegenheid (wel duur: €21 per dag).

• Beoordeeld op: 15 maart 2018

Super locatie, waar voor je geld!

Het hotel herbergt ook groepen, natuurlijk geen bezwaar in het hotel! Maar in het restaurant is het dan vol en vrij veel lawaai. Het galmt dan.

De locatie was uitstekend! Ca 10 min van Mezquita en uitstekend te belopen. Parkeergarage onder hotel werkt uitstekend!!! Maar zoals overal in Spanje, vrij smalletjes overal, scherpe bochten enz.

De locatie, met op loopafstand eet- en drinkgelegenheden

de kamer was prima, maar helaas uitzicht op een muur. En midden in de nacht kwam een vrachtwagen de vuilniscontainers legen, dat veroorzaakte veel herrie onder ons raam!

De locatie, met op loopafstand eet- en drinkgelegenheden

• Beoordeeld op: 15 oktober 2017

Cordoba is een aanrader!
    • Tweepersoonskamer met 2 Aparte Bedden en Terras

Het personeel bij de receptie mag wel iets gastvrijer overkomen.

Prima ontbijt. Wij hadden een kamer met groot balkon geboekt. Uitzicht op het (kleine) zwembad. De ligging van het hotel is prima. Alles op loopafstand te bereiken. Cordoba is ons goed bevallen. Leuke stad voor maximaal verblijf van 2 dagen.

• Beoordeeld op: 30 september 2017

Ondergrondse parking was echt wel krap. Niet aan te raden voor SUV's.

Alles perfect! Voorziene kamer was niet meer beschikbaar, hebben een upgrade naar de junior suite gekregen. Alles zeer netjes en vriendelijk personeel.

De garage was ondergronds en super.

De koffiemachine bij het ontbijt....iedereen stond aan te schuiven voor een koffie ( nooit gezien )

De garage was ondergronds en super. De ligging van het hotel, dicht bij alles en gemakkelijk te bereiken te voet. Ruime kamer en badkamer.

Locatie, schoonmaak, badkamer, goed bediend.

Matig ontbijt, troosteloze ontbijtzaal. Personeel was alleen maar bezig met het opdekken van tafels voor groepen voor de lunch, was zeer onrustig. Personeel ziet er slonzig uit. Slechte matrassen. De lovende certificaten in het restaurant uit de jaren 90 spraken voor zich. We waren er in september, maar einde van de middag weinig zonnebedden beschikbaar. Locatie perfect, maar te duur voor de 4 sterren die ze wat mij betreft niet waarmaken.

Locatie, schoonmaak, badkamer, goed bediend.

Geweldig hotel

Door de aparte bouwstijl in verschillende gebouwen, raakte wij onze oriëntatie een beetje kwijt, maar na een dag was je hieraan gewend.

Het hotel heeft een perfecte ligging om de stad te verkennen. Het in een mooie Moorse stijl gebouwd en er is een heerlijk zwembad, wat je echt nodig hebt in het zeer warme Cordoba. Ontbijt is uitgebreid en lekker. Hotel heeft een eigen ondergrondse parkeergarage. Kamers zijn prima.

• Beoordeeld op: 14 september 2017

Mooi gelegen hotel op loopafstand van de bezienswaardigheden...

Achteraf bleek dat het parkeren geld kostte. Dat was vooraf niet bij ons bekend.

Mooi gelegen hotel op loopafstand van de bezienswaardigheden van Cordoba.

• Beoordeeld op: 2 september 2017

De locatie en het vriendelijk personeel.

De tapijtbekleding van de vloer. Dit is enkel omdat ik allergisch ben en dat wist ik op voorhand. Uiteindelijk viel het mee (slechts twee nachten).

De locatie en het vriendelijk personeel.

Goede prijs-kwaliteit verhouding.

Het eten was vrij duur in het hotel en niet erg smaakvol. Het personeel sprak nauwelijks Engels. Tegenover onze kamer werden kamers verbouwd, waardoor je overdag geluidsoverlast had van het boren.

De locatie van het hotel was prima, circa 10 minuten lopen naar het oude centrum. Het zwembad zag er prachtig uit en er waren voldoende bedjes beschikbaar.

De sfeer bij het zwembad.

De parkeergarage was heel krap, lage plafonds, moeilijk om in te rijden. De benaming van de verdiepingen, de receptie, op straat niveau is verdieping 2. De gangen zijn heel lang.

De sfeer bij het zwembad.

Ideale ligging, maar er is werk aan de winkel voor het hotel betreffende hun kamerpersoneel.

In de minibar bevonden zich ook champagnefluiten, zeer attent, ware het niet dat op één van beide glazen de lippen nog vet afgedrukt stonden van een vorige gebruikster. En eveneens ontdekten we, echter pas na de tweede dag, dat één van de flesjes water voor meer dan de helft was leeggedronken en vervolgens, met de kroonkurk er terug opgeduwd, werd teruggeplaatst... Controleer dus best de minibar zelf bij aankomst, want het personeel kijkt er blijkbaar over ! We konden ook niet echt appreciëren dat de poetsvrouw in de voormiddag de kamer binnenviel, terwijl er wel degelijk een bordje aan de buitenklink werd gehangen om niet gestoord te worden. Ze haastte zich wel onmiddellijk met excuses weer weg, maar het bordje had ze wel mogen zien.

De ligging van het hotel is ideaal, midden in het centrum van Cordoba. De kamer was comfortabel, goede bedden, frigo (minibar) aanwezig, flatscreen, airco, allerlei producten in de badkamer. Het hotel ligt in een "restricted area" (om milieuredenen), maar beschikt wel over een parkeerruimte onder het hotel (opgelet: enkel voor kleine wagentypes). Wel even je nummerplaat doorgeven aan de receptie, zodat ze je kunnen doorgeven als "tijdelijke vergunninghouder" binnen deze restricted area. Het zwembad bij het hotel is een extra bonus, en een ideale plaats om even te verkoelen bij de 43°C die er heerste tijdens ons bezoek.

Heerlijk hotel en fijn zwembad

Ontbijt was goed. Alleen was het nog beter als de yoghurt en sappen gekoeld waren. De controle op het verse fruit kon beter. Tussen de sinasappels lagen beschimmelde exemplaren. En de peren waren overrijp. Dat ziet niet erg smakelijk uit.Het personeel had daar vermoedelijk geen kaas van gegeten.

Aerco was super en weinig geluid. Bedden lagen comfortabel.

• Beoordeeld op: 19 augustus 2017

Hotel niet echt top

Geen airco maar ventilatie systeem wat niet goed werkte waardoor het erg warm was in de kamer. Geen fijne douche. Avond eten was niet top.

Prima bed, schone kamer. Midden in het centrum met eigen parkeergelegenheid wel duur. Prima zwembad

Aangenaam, goed gelegen hotel

Zeer druk aan het zwembad (niet zo veel ligplaatsen voor zo'n groot hotel)

Comfortabele en propere kamer en badkamer. Goede bedden Leuk zwembad Goed gelegen Vriendelijk personeel

Mooi hotel in Andalusische stijl met leuk schaduwrijk...

Ontbijt is een vier sterren hotel onwaardig. Het buffet wordt amper bijgevuld en de charcuterie ligt ongekoeld. Matras is van bedroevend slechte kwaliteit.

Mooi hotel in Andalusische stijl met leuk schaduwrijk zwembad.

Prijs/kwaliteit kan niet beter

Niets, gelet op prijs van een overnachting.

Ligging tov centrum & prijs/kwaliteit. Daarnaast het zwembed (in de maand juli een absolute must bij de gemiddelde temperaturen in Cordoba)

• Beoordeeld op: 12 juli 2017

Centrale locatie, fijne kamer, onvriendelijk personeel.

Het personeel was erg onvriendelijk (werkte ook van 's ochtends vroeg tot 's avonds laat elke dag).

Het bed was erg fijn. Daarnaast was er een mooi zwembad.

• Beoordeeld op: 5 juli 2017

Tevreden klant
    • Tweepersoonskamer met Extra Bed (2 Volwassenen + 1 Kind)

Misschien een iets te klein zwembad als het wat drukker is.

Mooie ligging in het historische centrum. De kamer was ruim en bevatte alles wat je nodig hebt.

• Beoordeeld op: 18 juni 2017

Luxe hotel centraal in Córdoba

Zwembad is klein met veel te weinig bedden. Er kwamen s nachts veel gasten met rolkoffers langs de kamer.

Locatie erg goed. Airco heerlijk stil en een geweldig grote kamer en badkamer

• Beoordeeld op: 16 juni 2017

Goede ervaring

Iedere ochtend luidruchtige cleaning ladies, die al van vroeg op pad waren. We werden er steeds door gewekt rond 8 uur. Ze babbelden niet maar het poetsen van de andere kamers gebeurde echt luid. Er was geen airco op de kamer, en dat konden we wel gebruiken...

De locatie is zeer goed. Het zwembad is kalm en aangenaam. Kleine maar comfortabele kamers. Wel echt dunne muren, we hoorden alles van onze buren. Geen ontbijt genomen.

• Beoordeeld op: 8 juni 2017

Doorreishotel.

In de badkamer kon de temperatuur van de douche niet geregeld worden. Doorgegeven aan de receptie en dit werd genoteerd? Het restaurant is niet geschikt voor individuele reizigers. Veel groepen komen er eten. Dus te luidruchtig en zeker niks speciaals.

Centrale ligging , uitgebreid ontbijtbuffet

• Beoordeeld op: 20 mei 2017

dat er een goede parkeergarage was.

Het enige minpuntje was, dat het geluid van de badkamer van de kamer naast ons, heel goed te horen was. Het leek of de douche in onze kamer was. Zo duidelijk hoorden we het water lopen.

dat er een goede parkeergarage was. Al vonden we 19 Euro per dag, voor ons als hotelgasten, wel wat duur!

Dichtbij alles wat interessant is in Cordoba
    • Tweepersoonskamer met Extra Bed (3 Volwassenen)

De bar was wat ongezellig en nodigde niet uit om daar een aperitiefje te drinken, dus daarvoor kun je beter de stad in gaan.

De locatie beviel ons goed en ook de parkeergelegenheid onder het hotel was een grote plus van dit hotel. Je liep zo de stad in. Er was een leuk zwembad (tijdens ons bezoek regende het, dus geen gebruik van gemaakt). de bedden waren goed ( niet keihard).

• Beoordeeld op: 6 mei 2017

Groot hotel, geschikt voor grotere groepen touristen

De inrichting van het hotel vonden wij matig: er is geen huiselijke gezelligheid. De ruimte waar wordt ontbeten doet denken aan een kantine, waar het servies met veel lawaai wordt opgestapeld.

De locatie ten opzichte van de bezienswaardigheden is goed. Het personeel doet haar best, maar lijkt onderbemand te zijn.

• Beoordeeld op: 11 maart 2017

uitstekende locatie om Cordoba te bezichtigen

De toch wat kleine kamer had slechts een klein raam. Daardoor was de kamer erg donker.

De ligging is uitstekend om de stad te bezichtigen. Het ontbijt was uitgebreid. Prima parking die we na het uitchecken de hele dag nog konden gebruiken.

• Beoordeeld op: 10 maart 2017

Zeer prettig verblijf in Cordoba

Zeer verrast door de prijs/kwaliteitverhouding. Mooie ruime (bad)kamer, schoon. Elke dag Bed mooi opgemaakt met schone lakens; zelfs mijn Tshirt was opgevouwen!!!! Baliepersoneel vriendelijk en adequaat.

• Beoordeeld op: 15 oktober 2016

Fijne uitvalsbasis om Cordoba te voet te verkennen

De ligging van het hotel was perfect. 't is ook heel aangenaam dat je even in het zwembad kan springen, op het heetst van de dag. Vriendelijk personeel, heerlijk ontbijt. Alles was top.

• Beoordeeld op: 13 oktober 2016

prijs/kwalitiet een degelijk hotel voor een kort verblijf

de temperatuur van de douche was moeilijk constant te regelen. Er was ook veel kalkaanslag. Het bed was minder comfortabel en vrij smal, maar voor de rest wel een mooie, comfortabele kamer met aanwezigheid van minibar.

Het ontbijt was uitstekend en meer dan voldoende. Het zwembad was zalig, mooi verzorgd, aanwezigheid van badlakens, goede ligbedden. Een zalige plek om na een stadswandeling op adem te komen. Het hotel beschikt over een vriendelijke receptie, prachtige bar, toffe zithoeken. De ligging van het hotel is zeer goed.

• Beoordeeld op: 5 oktober 2016

Goeddoel als het in de middag te warm werd liepen we terug...

Kamers erg gehorig door wc afvoer die door de kamer liep. En veel luidruchtige Chinezen die 's,avonds laat binnen kwamen.

Goeddoel als het in de middag te warm werd liepen we terug om aan het zwembad te liggen.

• Beoordeeld op: 5 oktober 2016

Vergane glorie maar uitstekende locatie

Een kakkerlak in de kamer, de inrichting een beetje vergane glorie, niet genoeg (lig)stoelen aan het zwembad, personeel was niet zo behulpzaam.

De locatie is uitstekend, het bed sliep goed.

• Beoordeeld op: 27 september 2016

Toplocatie en heerlijk hotel.

Er zou wel een medewerker bij mogen bij de receptie. Er ontstonden regelmatig rijen bij de receptie.

Heerlijk zwembad en fantastische locatie voor een bezoek aan de stad. Rustig maar toch dichtbij het historisch centrum. Zelfs het badlaken bij het zwembad werd door het hotel ter beschikking gesteld. Vriendelijke parkeerservice bij aankomst.

• Beoordeeld op: 27 september 2016

goed hotel, mooie lounge, maar eet buiten het hotel

het ontbijt viel erg tegen, voor vegetarische gasten was er kaas, jam en niets meer, probleem was we houden niet van jam; personeel was erg onvriendelijk, chaotisch. er waren 3 mensen, ze liepen wat door elkaar maar er kwam weinig uit

De kamer was goed, schoon en van alles voorzien, ligging t.o.v. centrum is perfect

• Beoordeeld op: 17 september 2016

Voor de prijs was het een prima hotel.

De route naar het hotel was niet al te gemakkelijk. De parkeergarage was er smal en klein. Het zwembad was wat klein voor het aantal kamers in het hotel en de sluitingstijden hadden ook wat ruimer gemogen.

Voor de prijs was het een prima hotel. Het ontbijt was goed en de voorzieningen in het hotel waren wel aanwezig.

• Beoordeeld op: 7 september 2016

Schitterende ligging. Wat te duur voor wat het is
    • Tweepersoonskamer met Extra Bed (3 Volwassenen)

De tweede NM, nadat er was schoongemaakt, was er op de gang en in onze kamer een sterke geurhinder van sigarettenrook. Isolatie vd kamers niet goed: we konden de herhaaldelijke vrijpartijen vd buren gewoon meevolgen

Schitterende ligging. Mooie landelijke inrichting

• Beoordeeld op: 6 september 2016

Prima ligging

Durfde niet zonder slippers op de kamer te lopen vloeren met name vloerbedekking waren echt vies. Ook de voegen van t zwembad zaten vol alg en schimmel

Prima ligging

Mooie stad

---

Ruime kamer Rustige goed werkende airco Locatie Parkeermogelijkheden

Goed hotel met een zwembad

Frutas variadas uit het restaurant

Zwembad

Ideaal hotel voor stedentrip

Ontbijt moest vaak worden aangevuld

Zeer comfortabel hotel, waarbij alles op loopafstand is.

• Beoordeeld op: 20 juni 2018

Prima hotel in het centrum van Cordoba.

Hotel ligt mooi in het centrum met een mooi zwembad. Hygiëne is goed. Prima prijs kwaliteit.

Perfecte ligging om Córdoba te ontdekken.

Perfecte ligging om Córdoba te ontdekken. Prijs/kwaliteit prima. Zeer fijn dat ze een parkeergarage bij het hotel hebben.

Geeft wat het moet geven

Zakelijk hotel

super ontbijt!

super ontbijt! mooi zwembad! bar met coctails

Heerlijk bed.

Geen koffie en thee faciliteiten op de kamer

Heerlijk bed. Uitgebreid en luxe ontbijt en heerlijk buitenzwembad met ligbedden. Prima locatie!

Gehorig.

Gehorig. Je kon in de andere kamer iemand horen snurken en in de kamer aan de andere kant iemand douchen. S nachts was t wel stil

Heel plezierig.

Het gebrek aan mogelijkheden bij het ontbijt voor mensen met een voedsel allergie.

De klantvriendelijkheid en klantgerichtheid.

Uitstrkend

Top hotel op top locatie . Garage onder hotel

Heerlijk centraal
    • Tweepersoonskamer met Extra Bed (2 Volwassenen + 1 Kind)

Goede ligging. Nette kamers. Verrassend groot hotel van binnen

Geweldig verblijf in een gemoedelijke stad

Geluidsoverlast van de straat

Zwembad in het hotel , parkeren

Een nachtje luxe.

Het ontbijt was prima, de kamer was mooi en ruim, de badkamer heerlijk. Lekker luxe en in het oude centrum.

Geweldig mooie stad

Geen idee

Lokatie en het zwembad

Goede locatie, op loopafstand van de Mezquita en leuke...
    • Tweepersoonskamer met Parkeerplaats

Goede locatie, op loopafstand van de Mezquita en leuke terrasjes. Schone kamers, mooi zwembad.

• Beoordeeld op: 14 april 2018

Goed door de locatie

Lokatie

Kamers zijn beetje gedateerd.

Ongezellig restaurant en ontbijtruimte

Kamers zijn beetje gedateerd. Prijs kwaliteit vind ik daardoor matig

Heerlijke dagje Cordoba...

Prachtig hotel en kamers. Heel vriendelijke bediening.

• Beoordeeld op: 7 april 2018

Fijn hotel in Alhambra stijl.

Gehorige kamer.

Vriendelijk personeel en heerlijk ontbijtbuffet

• Beoordeeld op: 6 april 2018

Ontbijt kon beter.

Ontbijt kon beter.

• Beoordeeld op: 6 april 2018

de stad

oudbollig hotel met nog tapijt en dekens. Ontbijt zeer middelmatig.

de stad

• Beoordeeld op: 30 maart 2018

Het ontbijt, producten niet altijd vers. Opstelling niet logisch.

Personeel was vriendelijk. Locatie prima.

Alles is op loopafstand.

Alles is op loopafstand. Goede restaurants in de buurt van het hotel.

• Beoordeeld op: 17 maart 2018

Grote ruime slaapkamer

Kamers en faciliteiten waren goed

Kamers en faciliteiten waren goed

• Beoordeeld op: 24 februari 2018

Prima verblijf en lekker centraal gelegen

Ligging en vriendelijkheid personeel

• Beoordeeld op: 2 december 2017

Geweldige locatie (prima restaurants in de omgeving en de...
    • Tweepersoonskamer met 2 Aparte Bedden en Terras

Geweldige locatie (prima restaurants in de omgeving en de "high lights" op loopafstand) ; uitstekend ontbijt

Waar voor je geld

Het hotel restaurant zag er ongezellig uit

Heel behulpzaam en vriendelijk personeel. Mooie faciliteiten en centrale ligging