Beoordelingen over Château De Saulon - Les Collectionneurs 4-sterren

67 Rue de Dijon - Rd 996, 21910 Saulon-la-Rue, Frankrijk

#1 van de 1 hotels in Saulon-la-Rue

Genieten in de Bourgogne en bij warm weer van het heerlijke zwembad.
    • Superior Driepersoonskamer

Hotel is prachtig gelegen met een mooi zwembad en ruime tuin/bos. Het restaurant is in een apart gebouw wat ook heel mooi licht. We hebben genoten van de luxe en stijl van dit hotel. Prima locatie voor uitstapjes naar wijnboeren.

Heerlijke locatie, omgeving en tov Dijon. Mooie kamers met aandachtspuntjes.
    • Comfort Tweepersoonskamer - Bijgebouw

Ontbijt is zijn geld echt niet waard. (17 euro pp) Verder maakt de airco veel geluid. Met warme dagen van deze zomer heb ik deze toch uit moeten zetten om te kunnen slapen. Afwatering douche belabberd! De badkamer is volledig gerenoveerd maar het water in de douche watert af badkamer ipv het afvoergootje in.

Goede ontvangst en fijne kamer in het chateau (bijgebouw was geboekt, schijnt minder te zijn). Luxueuze uitstraling en gevarieerd publiek. Zwembad heerlijk voor paar baantjes zwemmen.

De lokatie, tuin terras en zwembad
    • Comfort Driepersoonskamer

Prijzen vd drankjes/ maaltijden erg hoog. Bij het douchen werd de gehele badkamer nat ivm ontbreken douchedrempel..

De lokatie, tuin terras en zwembad

Fijn verblijf
    • Superior Vierpersoonskamer

Er was helaas niets fatsoenlijks meer te bestellen voor het diner toen we rond 20u aankwamen. Het restaurant zat vol en het barmenu was totaal niet geschikt voor onze 2 kleine kinderen.

Kamer was zeer comfortabel, helaas alleen niet met bad zoals werd aangegeven op Booking, maar desondanks erg fijn na een lange reis.

Heerlijk verblijf in mooi kasteel, prachtig park met zwembad en erg goed restaurant.
    • Comfort Tweepersoonskamer - Bijgebouw

Prachtig kasteel op fantastische locatie. Heerlijk groot zwembad in mooi park met bijzondere moestuin. Uitstekend restaurant, waar we buiten onder de bomen van een verrukkelijk diner hebben genoten. Prima ontbijt. Aanrader.

Heerlijke overnachting

De ontvangst was onvriendelijk. Het ontbijt heeft geen goede prijs-kwaliteitverhouding.

Prachtig en rustig gelegen. Heerlijk zwembad en een heel goed restaurant, met vriendelijke bediening.

In het hart van Bourgogne een aristocratisch verblijf: wijn en traditie

Misschien mag het ontbijt wat gevarieerder zijn en is daarom wat prijzig

Het is een zeer mooi hotel : een aangepast kasteel. Niet alles in de restauratie getuigt van een goede smaak. Maar de kamers zijn uitstekend. Er is ook een heerlijk zwembad en een erg grote tuin. Het restaurant zorgt voor verfijnd en origineel eten. Een pluim voor de chef. En er is ook een zeer goede sommelier met goede raad voor de wijn. Het hotel bevindt zich in Bourgogne, in wat heet Les climats. Er zijn dus prachtige wijnen te vinden in de onmiddellijke buurt van het hotel. Het personeel is vriendelijk en zeer behulpzaam

Prima hotel op onze terugreis uit Zuid Frankrijk.
    • Superior Kamer met 2 Aparte Bedden

Menukaart in restaurant is zeer beperkt. Eten is goed, echter kleine hoeveelheden.

Ontbijt was beperkt maar goed naar franse maatstaven. Wij hadden een luxere kamer geboekt. Was prima, goede bedden en mooie badkamer en apart toilet. Super mooie locatie, prachtig gerestaureerd. Komen zeker terug.

Het was TOP!!!!!!

NIets!

Alles was buitengewoon goed verzorgd! Een heerlijk overnachtingsplek op weg naar ZuidFrankrijk en/of naar huis! Mooie locatie en een prima restaurant! Wij vonden het een feestje!!

Fraaie ambiance voor bezoek aan de Bourgogne, het gaat vast nog beter worden

Er wordt nog gewerkt rondom het kasteel, de werklieden doen hun best om niet op te vallen, maar af en toe moet je oppassen om niet te struikelen over paden die aangelegd worden. Zithoek achter het kasteel voor een borrel was nog niet klaar, wellicht omdat het nog geen hoogseizoen was? Geen echte lounge om nog even een borrel te drinken na het diner of einde van de middag. Voor uit eten ben je aan het restaurant van het hotel gebonden omdat in het dorp geen alternatieven zijn en je dus anders veel verder moet gaan zoeken/rijden.

Het personeel in het hotel was zeer vriendelijk en adequaat. We sliepen in een toren kamer, vrij klein maar heel,netjes, schoon en orgineel. Ontbijt was goed verzorgd. Heerlijke ligweide en zwembad Restaurant is goed, lokale keuken met een goed wijnadvies, wel aan de prijs, sommige personeelsleden in de bediening kunnen wellicht wat meer begrip tonen voor het feit dat niet iedereen vloeiend frans spreekt.

• Beoordeeld op: 1 november 2017

Aangenaam verblijf in een statig kader
    • Comfort Tweepersoonskamer met 2 Aparte Bedden

Wij hadden bewust een van de goedkoopste kamers en de leidingen zijn nog van de tijd van de kasteeldame.

Zeer mooie omkadering. Het kasteel en de omgeving stralen een zekere grandeur uit.

Belediging voor gasten
    • Standaard Tweepersoonskamer - Bijgebouw

De badkamer in het slecht onderhouden bijgebouw was al niet groot desondanks is het de eigenaar gelukt om er een tweepersoons bed in te plaatsen. Voor 92 euro kregen we een niet schoon kamertje, waar we onze bagage niet in kwijt konden. Dit is absoluut oplichterij! Bij de receptie werd onze kritiek weggewuifd met de opmerking dat het gebouw binnenkort gerenoveerd zou worden. Wat een arrogantie...

De omgeving van de locatie is aantrekkelijk. Bij het boeken van de locatie zijn we vooral afgegaan op de reacties van eerdere gasten. Dit zijn niet helemaal overeenkomstig de realiteit.

ze organiseren evenementen die ten nadele zijn van de hotel...

ze organiseren evenementen die ten nadele zijn van de hotel gasten! nacht lawaai tot 5H in de morgen! gênant gebruik van het zwembad en lounge faciliteiten! voor een kasteel slechte locatie, ook ver van de wijngaarden!

Kindvriendelijk (2 babybedjes op de kamer, kinderstoel bij...

Erg zachte bedden Verourderde gang Relatief duur (Superior kamer)

Kindvriendelijk (2 babybedjes op de kamer, kinderstoel bij het ontbijt) Uitzicht kamer (park + zwembad) Ruime parking

mooi kasteel met leuke faciliteiten, ontbijt duur en beperkt.
    • Standaard Tweepersoonskamer - Bijgebouw

ontbijt erg beperkt voor de prijs. Ik had hoge verwachtingen van het eten s'avonds, viel een beetje tegen. Wel erg lekkere wijn.

Erg mooi kasteel met goede faciliteiten (verwarmd zwembad, tennisbaan incl rackets en ballen, tafeltennis incl batjes, massagemogelijkheden).

Mooi chateaux met mooi zwembad, goede ligbedden prima...
    • Comfort Tweepersoonskamer - Bijgebouw

We kwamen op zondag aan en er was net een bruiloft op het chateaux geweest. Daardoor konden we om half 5 nog niet inchecken (zonder excuus of id.. Het biertje dat we bestelden (het was 34 graden) kregen we lauw (bleek niet koud te staan). En er was de volgende ochtend bij het ontbijt te weinig personeel, met als gevolg dat bijna alles aangevuld moest worden, na vragen kregen we een snauw als reactie. Prijs-kwaliteit is niet in verhouding. Ook niet in het restaurant. Kamer had geen airco (dat wisten we overigens).

Mooi chateaux met mooi zwembad, goede ligbedden prima locatie, prima kamer.

Kamers bijgebouw te warm
    • Standaard Tweepersoonskamer - Bijgebouw

Wij overnachtten in het bijgebouw. Het is niet aan te raden om dit in de zomer te boeken aangezien de kamers op de bovenste verdieping bloedheet worden en amper afkoelen in de avond. Dit is niet bevorderlijk voor de nachtrust. Krappe doucheruimte.

De ligging van het hotel met een grote tuin. Mooi zwembad met comfortabele ligbedden.

Kamers erg basic en badkamer gezien de locatie beneden de...
    • Klassieke Driepersoonskamer - Bijgebouw

Kamer comfort voor 3 personen op 1 kamer en de badkamer zijn gezien de prijs niet in verhouding

Kamers erg basic en badkamer gezien de locatie beneden de maat

Fijn hotel met heerlijk restaurant!

Vorig jaar rond dezelfde tijd verbleven we ook in dit hotel in dezelfde kamer. We hebben toen aangegeven dat de minibar niet koelt. Dat was nu nog steeds niet gemaakt. Er heeft nu wel iemand naar gekeken, maar er verder niets aan gedaan tijdens ons verblijf. Voor een hotel van dit kaliber met deze prijzen vind ik dat niet kunnen. Daarnaast was het restaurant vol op de eerste avond. Daar kregen we melding van per mail toen het al vol was. Ze boden wel aan ergens anders wat voor ons te reserveren, maar er zijn verder in de nabije omgeving (binnen een straal van 10min met de auto) geen andere restaurants. Gelukkig verbleven we er 2 nachten en konden we de 2e avond wel in het restaurant eten. De snackkaart voor op het terras bij het zwembad is heel erg beperkt, het zou lekker zijn als daarin wat meer keuze aanwezig was.

De locatie is top met een fijn bos direct naast het hotel waar we heerlijk met onze hond kunnen wandelen. Het restaurant is top en ze hebben heerlijke wijnen! Er staan nu strandstoelen in de tuin wat heel fijn was om te chillen samen met onze hond.

Diner heerlijk, kamer viel tegen.
    • Standaard Tweepersoonskamer - Bijgebouw

Kamer viel erg tegen gezien de prijs. We sliepen niet in het hoofdgebouw, maar in de patio. Klein, warm en benauwd (geen airco). Ontbijt goed, maar € 16,- p.p. te duur voor het gebodene.

De omgeving met tuinpartijen straalt klasse uit. Mooi gerestaureerd kasteel. Fraai terras met zwembad. Goed gegeten in bijhorend restaurant met heerlijke wijnen.

Perfecte tussenstop maar te duur voor kamer zonder airco en minimaal ontbijt.
    • Klassieke Driepersoonskamer - Bijgebouw

Geen airco! En het feit dat de kamer zich NIET in het eigenlijke kasteel bevond maar in een bijgebouw. Zelfs dankzij last minute boeking en daar in horende korting tot finale prijs van 135 euro, compenseert de ongemakken niet (originele prijs absoluut NIET waard) kan je betere accommodatie vinden

De locatie vh hotel (dichtbij originele route) En de faciliteiten ivm avondeten (net aan het kasteel) en ontbijt (wél té duur voor wat het was, bv niet veel keuze en voor die prijs verwacht je vers fruitsap)

Prachtig authentiek kasteel met mooie moderne accenten.
    • Comfort Tweepersoonskamer met 2 Aparte Bedden

Enkel een bad in de kamer, met geen mogelijkheid tot douchen wegens ontbreken douchescherm.

Authentiek kasteel met moderne eigenschappen en comfortabele kamers

• Beoordeeld op: 5 juli 2017

Het ontbijt was zeer goed.
    • Comfort Tweepersoonskamer met 2 Aparte Bedden

wij hadden 1/2 pension gedurende 3 dagen, maar telkens hetzelfde menu. Dit werd wat gecompenseerd door de suggesties van de staf, maar toch teleurstellend.

Het ontbijt was zeer goed.

Prachtig domein, heel mooi zwembad, mooi kasteel en...

Het restaurant is mooi en gezellig, maar keuken kan beter in verhouding prijs

Prachtig domein, heel mooi zwembad, mooi kasteel en vriendelijk personeel

• Beoordeeld op: 28 april 2017

Aparte stijl van interieur
    • Standaard Tweepersoonskamer - Bijgebouw

Kleine kamers voor twee personen. Ook badkamer, douche erg smal. Restaurant niet geweldig voor wat je betaald

Aparte stijl van interieur Rustig gelegen

• Beoordeeld op: 15 april 2017

De locatie met het schitterende park om het kasteel.
    • Standaard Tweepersoonskamer - Bijgebouw

Veel te kleine, oncomfortabele kamer met onhandige badkamer. Geen airco. Eten in restaurant viel ook tegen. Prachtig opgemaakte borden, veel amuses maar alles net niet top bereid.

De locatie met het schitterende park om het kasteel. Geweldige parkeergelegenheid. Vlakbij snelweg maar heerlijk rustig. Mooi zwembad.

• Beoordeeld op: 14 april 2017

voor een langer verblijf is de kleine kamer niet aan te bevelen.

kamer was vernieuwd, maar erg klein. Slecht geslapen in een klein tweepersoonsbed. Prijs van de kamer is voor het geboden comfort te veel.

Restaurant was wederom prima. Heelijk eten ,gezellige bar.

• Beoordeeld op: 10 februari 2017

Heerlijke tussenstop
    • Standaard Tweepersoonskamer - Bijgebouw

Wifi alleen beneden in de bar

Prachtige ligging met groot bos ver van de weg. Ontbijt was eenvoudig maar voldoende. Prima restaurant in een apart gebouw. Voldoende ruimte om te parkeren. Waren hier voor 1 nacht op doorreis naar Spanje.

• Beoordeeld op: 4 oktober 2016

goed hotel voor een overnachting
    • Standaard Tweepersoonskamer - Bijgebouw

De kamer was veel te klein - bed stond aan een kant tegen de muur ! Alsook de badkamer was in miniatuurstijl - niettegenstaande mooie inrichting

Locatie en restaurant voortreffelijk en goede prijs/kwaliteit

het was top

alles was goed

ontbijt was prima en de kamer was top.

Voor de derde maal een heerlijke overnachting beleefd,

Dit keer was de kamer wat te klein!

Ontbijt en diner waren zoals altijd voortreffelijk!

• Beoordeeld op: 31 augustus 2018

Personeel was gehaast en geen aandacht.

Personeel was gehaast en geen aandacht. Bestelde wijn voor veel geld, zat net n bodempje in t glas

Geweldig!

Heerlijk zwembad, geweldige locatie en goede service!

Te kleine borrelkaart

Geweldig restaurant.

Kamer klein voor twee personen;

Kamer klein voor twee personen; mijn advies neem een grotere op op in uw aanbieding, want die zijn erg goed

Viel erg tegen. Kleine kamers, sanitair kon niet gebruikt worden, slecht werkende doorkey.

Sanitair is dramatisch slecht, personeel helpt niet bij problemen. Zeer smerig buiten zwembad.

Geweldig restaurant

Geweldig restaurant

werkzaamheden vielen tegen

HERAANLEG VAN DE TUIN, werken aan de gang !

ONTBIJT GOED

• Beoordeeld op: 7 maart 2018

de rust, de omgeving, zeer mooi kader, zorg voor esthetiek

de rust, de omgeving, zeer mooi kader, zorg voor esthetiek

• Beoordeeld op: 13 januari 2018

Heerlijk restaurant

Heerlijk restaurant

We komen zeker nog een keer!
    • Standaard Tweepersoonskamer - Bijgebouw

Tweepersoonskamer in bijgebouw netjes, maar heel klein.

Hartelijke ontvangst! Vriendelijkpersoneel!

aangenaam,,rustig verblijf.
    • Standaard Tweepersoonskamer - Bijgebouw

Inrichting wat kitcherig .

Het ontbijt was zeer uitgebreid Vriendelijk personeel.lekker restaurant aan het hotel. goeie ligging.Mooie tuin.

Geweldige plek voor een tussenstop of enkele dagen verblijf in de Bourgogne.

Het kussen.

Het gebouw, een chateau, was heel mooi gerenoveerd. Ook het restaurant was super.

• Beoordeeld op: 14 september 2017

Top onderweg naar of van het zuiden

De prijs van een pintje of een cola aan het zwembad.

Heel mooie locatie. Zwembad, tuin, kasteel zelf

Prima hotel voor overnachting op doorreis met goed restaurant

Prima restaurant

Geen hartelijke ontvangst.

• Beoordeeld op: 19 augustus 2017

Het diner werd s,avonds zo snel mogelijk op tafel gesmeten...

Het diner werd s,avonds zo snel mogelijk op tafel gesmeten en de meneer die de wijn bijschonk wilde kennelijk ook naar huis dus...zonde van ons geld

Kasteel met tuin was prachtig

Kamer te klein

Kasteel met tuin was prachtig

Prijs kwaliteit in orde.

Geen airco op de kamer.

Prachtig kasteel met park.

Geen minpunten

Zwembad, mooie kamers met airco en romantiek van kasteel

Ontbijt / badkamer

Restaurant

Leuke locatie en lekker dinner

Kleine kamer ontbijt gewoon

De rust en de ligging

• Beoordeeld op: 11 juni 2017

mooi kasteel met heerlijke gastronomie
    • Standaard Tweepersoonskamer - Bijgebouw

kamer in bijgebouw met 's nachts gebrul van kikkers.

fijn ontbijt met geweldig uitzicht. uitstekende gastronomie.

• Beoordeeld op: 7 juni 2017

heel aangenaam verblijf op een château

Kleine kamers

Mooie locatie - heel lekker ontbijt en vriendelijk personeel. Uitstekend restaurant

Goed maar niet om terug te keren...

Ontbijtruimte niet gezellig, restaurant met matig eten en duur

Mooie omgeving met prachtig park

• Beoordeeld op: 5 december 2016

Voor op doorreis prima locatie ( parkeren!)

Op zondag was er niets te eten. Glaasje wijn in de lounge €9,-

Prachtig aankomen!Vriendelijke ontvangst. Uitstekend bed.

• Beoordeeld op: 3 oktober 2016

De kamer was niet groot en er was een bad in plaats van een douche

Ligging prachtige tuin met veel oude bomen

• Beoordeeld op: 1 oktober 2016

Het diner was werkelijk TOP
    • Standaard Tweepersoonskamer - Bijgebouw

In het bijgebouw is jammer genoeg geen lift

Het diner was werkelijk TOP

• Beoordeeld op: 22 september 2016

Ontbijt en eten in restaurant
    • Standaard Tweepersoonskamer - Bijgebouw

Kamer: hadden een kamer in de annex maar deze kamer was nogal klein

Ontbijt en eten in restaurant

• Beoordeeld op: 9 oktober 2015

Ligging Chateau, ontbijt met heerlijke koffie

De gemaakte reservering voor een kamer in het kasteel werd een kamer in de dependance Dat stond niet zo bij de keuze bij Booking. Veel trappen, kleine kamer. Vanwege lichte handicap dus geen fijne kamer

Ligging Chateau, ontbijt met heerlijke koffie

• Beoordeeld op: 4 augustus 2015

Mooi chateau, zwembad, werkelijk uitstekend restaurant...

Zouden wat uitgebreidere kleine kaart kunnen bieden, bij de borrel na aankomst achter in middag waren er alleen olijven en chips

Mooi chateau, zwembad, werkelijk uitstekend restaurant gevestigd in annex, mooi ingericht, wit gedekt, prima prijs/kwaliteitverhouding!

• Beoordeeld op: 24 april 2016

Prachtige ligging, in een mooie omgeving.

De kamer was klein.

Prachtige ligging, in een mooie omgeving.

• Beoordeeld op: 17 januari 2016

Alles was meer dan goed.

Zou niet weten wat.

Alles was meer dan goed. Pracht plek. Fijn personeel. Goed eten.

• Beoordeeld op: 29 december 2015

Geen enkele

Geen enkele

• Beoordeeld op: 23 december 2015

Te klein bed voor 2 personen slecht restaurant

Te klein bed voor 2 personen slecht restaurant

• Beoordeeld op: 17 november 2015

tof hotel met gastronomisch restaurant

tof hotel met gastronomisch restaurant goede ligging

• Beoordeeld op: 15 augustus 2015

Prachtige plek, dichtbij uitvalswegen naar het Zuiden,...

Geen airco op kamers

Prachtige plek, dichtbij uitvalswegen naar het Zuiden, vriendelijk personeel, fijne plek met kinderen

• Beoordeeld op: 13 augustus 2015

Bij het hotel ligt een prima restaurant.

Bij het hotel ligt een prima restaurant.

• Beoordeeld op: 13 augustus 2015

Accommodatie

Bediening restaurant duurde lang Geen airco op de kamers Ontbijt zou goedkoper moeten

Accommodatie Zwembad Eten

• Beoordeeld op: 10 augustus 2015

Mogelijkheid tot wandelen

Te chique restaurant met konderen. Geen airco indien het warm zou zijn.

Mogelijkheid tot wandelen

• Beoordeeld op: 9 augustus 2015

De gehele acco

Geen airco

De gehele acco

• Beoordeeld op: 30 juli 2015

lift kapot,we sliepen op 2e verdiep

lift kapot,we sliepen op 2e verdiep gelukkig waren ze bereid om de valiezen ter plaatse te brengen

• Beoordeeld op: 25 juli 2015

Locatie/omgeving en vooral ook heerlijk restaurant

Locatie/omgeving en vooral ook heerlijk restaurant

• Beoordeeld op: 21 juli 2015

Perfecte ligging op route de soleil, moderne en schone kamer.

Perfecte ligging op route de soleil, moderne en schone kamer. Fijn zwembad.

• Beoordeeld op: 16 juli 2015

Indrukwekkend decor en vriendelijk personeel.

Indrukwekkend decor en vriendelijk personeel. Niet heel ver van de autosnelweg naar het zuiden. Zalig zwembad.

Er zijn ook 18 beoordelingen zonder commentaar. Deze beïnvloeden de algemene beoordelingsscore.