Beoordelingen over Hotel Du Lac 3-sterren

244 Rue De La Republique, 68500 Guebwiller, Frankrijk

#5 van de 8 hotels in Guebwiller

Goede locatie, lekker eten vriendelijk personeel!

Zeer lekker gegeten, en een mooie wijnkaart die prijs-kwaliteit dik in orde is! Vriendelijk personeel, kamers zijn correct comfortabel. Mooie locatie en ideale uitvalsbasis voor wandelingen, wijnproeverijen, of cultuur!

Ideaal voor tussenstop op doorreis richting Italië

We hadden gereserveerd voor het restaurant en hadden specifiek gevraagd om buiten te eten, echter bleek dit bij aankomst niet mogelijk te zijn omwille van een huwelijksfeest. Bij meer dan 30 graden was het voor ons geen optie om binnen te eten en na wat discussie konden we dit toch kosteloos annuleren. Maar dergelijke zaken moeten ze dadelijk melden indien niet mogelijk.

Prijs kwaliteit was dit hotel in orde, aangename ligging, ideaal als tussenstop. Het ontbijt op terras was best aangenaam en was ook in orde.

Was leuk verblijf op prachtige locatie
    • Tweepersoonskamer met Terras aan de kant van het meer

Soms iets minder vriendelijk personeel. Geen mogelijkheid tot avondeten, was volgeboekt toen we toekwamen.

Mooie ligging aan een grote vijver, rustig, in buurt van restaurants en aan de rand van het dorp. ruime kamers, werden goed gekuist maar ietwat verouderde badkamer. Goed ontbijt, alles werd voldoende aangevuld.

eigenlijk niets, zeer teleurstellende ervaring
    • Tweepersoonskamer met Terras aan de kant van het meer

Du Lac: meer een grote vijver met vies bruin water, de foto was zeer misleidend (mooi blauw water, het tegenoverliggende restaurant/pizzeria was op de foto knap weggemoffeld), De kamer sterk verwaarloosd, balkon deuren sloten slecht, schimmel op de onderste douche kit rand, diner veel te duur voor de geleverde kwaliteit (halve kreeft bleek stukjes zonder schaal) Bediening ongeinteresseerd, ontbijt minimale kwaliteit ,kortom: dit was een slechte keuze om hier een nacht te boeken.

eigenlijk niets, zeer teleurstellende ervaring

Nooit meer

Alles, ontbijt s’morgens tot 10 uur, om 9 uur was alles bijna leeg. Na aandringen roereieren gebracht die ijskoud waren. Brood uitgedroogd en geen toaster....Diner veel te duur voor wat men gaf....frieten voor de 4e of 5e keer opnieuw gebakken, donkerbruin ...niet te eten. In heel het hotel rook het niet fris...

Niets, aftands hotel dat helemaal niet fris aandeed. Geen frigo in de kamer en zeer luidruchtige airco. Kranen van de douche waren half afgebroken. Kamer in knaloranje ....

Desastreus
    • Tweepersoonskamer met Terras aan de kant van het meer

Dit was de laatste dag van de vakantie. Ik ging voor een mooie locatie en een lekker etentje. M.a.w. een leuke afsluiting van een reis. Dit was een FLOP! Het eten trok op niets. Locatie en accommodatie kunnen dit niet goedmaken. Beoordeling door mij 1 i.p.v. 5.8 Doe de wereld een plezier sluit het restaurant. Dit hotel nooit meer.

De omgeving en dat was het dan ook

• Beoordeeld op: 8 juni 2018

De kostprijs teveel voor wat het is.
    • Tweepersoonskamer met Terras aan de kant van het meer

De kamers hebben een opwaardering nodig wij hadden aan de waterkant = meerprijs kleine kamer, parket versleten, ramen verf af, gordijnen afgeschenen kleine douche. Als je geen half pension neemt hebt je een beperkte keuze aan maaltijden. Ontbijt beperkt als je wat later bent is er niet veel meer over.Gelukkig een Italiaans restaurant aan de overkant.Plus punt maar wel redelijk duur Duvel van het vat.

Parking aan het Hotel,en 1 bediender van het hotel die vriendelijk was.

• Beoordeeld op: 11 januari 2018

Wij maken veel gebruik van dit hotel op onze door reis, deze keer viel het hard tegen.
    • Tweepersoonskamer - Meerzijde

Het restaurant was buiten bedrijf, we konden wat eten ktijgen bij een ander nuburig hotel.

Het hotel was onder renovatie werd niet gemeld toen wij de kamer boekte.

Mooie locatie
    • Tweepersoonskamer met Terras aan de kant van het meer

Geboekt 1 kamer, 2 overnachtingen,voor 2 personen totaal 190 euro. Maar bleek voor 1 persoon te zijn, dus 30 euro meer afrekenen.Beetje jammer.

Mooie locatie

• Beoordeeld op: 11 oktober 2017

Vooe herhaling zeker vabaar

Het ontbijt was in orde, het avondeten heel lekker en onze Bouvier mocht zelfs zonder problemen mee in het restaurant. Het personeel is heel vriendelijk.

• Beoordeeld op: 5 oktober 2017

Goede uitvalsbasis voor een bezoek aan de mooie streek .

Reclame voor lekkere menu , maar die kon je alleen 's middags krijgen . Dus duurdere à la carte kiezen .

Lekker ontbijt met bubbels uit de Elzas . Rustig gelegen hotel met grote parking .

Goed uitvalsbasis voor paar dagen op de racefiets.

Net te ver buiten het centrum van Guebwiller om gemakkelijk even naar toe te lopen. Slechte ervaring in het restaurant: extreem lange wachttijd en matige kwaliteit. Volgens management door uitval personeel.. Het was er wel altijd druk, maar wij zijn er niet meer geweest.

Goed bereikbaar met ruimte parkeergelegenheid Aparte garagebox voor droge stalling van onze fietsen. Snelle aansluiting op fietsroutes. Ontbijtbuffet ok, niet echt bijzonder.

• Beoordeeld op: 14 september 2017

Heerlijk hotel, mooi gelegen, met een goed restaurant en...
    • Tweepersoonskamer met Terras aan de kant van het meer

Een jaar eerder verbleven wij ook in dit hotel. Hoewel we erg tevreden zijn, bleek alles wel een jaartje ouder. Kitrandjes zagen er net iets minder uit, alles net iets smoezeliger. Onderhoud is noodzakelijk om op niveau te blijven...

Heerlijk hotel, mooi gelegen, met een goed restaurant en vriendelijk personeel. We waren te vroeg om in te checken, maar dit werd opgelost door onze kamer met voorrang schoon te maken en op te leveren. Klasse!

De locatie was prima.

We hadden een achterkamer en die was boven de keuken. Dus rond etenstijd rook je etenslucht en we hebben de hele nacht de vuilnisbakken geroken. De ramen moesten ondanks de warme nacht dichtblijven. Toen we hierover klaagden was de enige reactie: okay....

De locatie was prima. Op het terras was het heerlijk met uitzicht op de vijver met zwanen en eendjes.

Teleurstellend, na zie van foto bij booking.
    • Tweepersoonskamer met Terras aan de kant van het meer

Lawaaivanaf terras om00.00 uur. Na ssstt werd het stil totdat zonnescherm vlak daarna omhoog ging, weer lawaai. Wanneer je een kamwr boekt verwacht je dat je er ook kunt dineren. Nee hoor vol. Na gereageerd te hebben was 21.00 uur mogelijk. Niet gedaan te laat. Maar onbegrijpelijk dat ze geen plek vrij houden voor hun gasten. Vermeldt het anders bijbooking.com als hier niet rekening meegehouden wordt.

Zeer eenvoudig ontbijt, slechte koffie, assortiment wat aangeboden werd minimaal voir de prijs. Meer stinkt en verdient geen hoofdprijs wanneer ik de foto opbooking.com zie en de aparte prijsvoor zicht aan het meer. Plasje water.

rustige kamer met balkon aan het water,airco gelukkig want...
    • Tweepersoonskamer met Terras aan de kant van het meer

Wij gingen om negen uur ontbijten maar alles was op er was zelfs geen tafel meer vrij het personeel deed wat die kon om een tafel vrij te maken en nog wat stokbrood te voorzien en er waren nog mensen die achter ons aankwamen,jammer.

rustige kamer met balkon aan het water,airco gelukkig want het was overal warm in het hotel,rustig gelegen,aparte garage voor staling motor,prijs kwaliteit restaurant goed,vriendelijk personeel,goede bedden hoofdkussens te zacht.

• Beoordeeld op: 28 juni 2017

Slechte slaapvakantie!!!
    • Tweepersoonskamer met Terras aan de kant van het meer

Zeer veel lawaai van de avond tot en met de nacht. Veel feestvierende gezelschappen vlak onder ons balkon waar wij nb meerprijs voor betaald hebben. Hierdoor slecht geslapen. Discussie bleek niet mogelijk men verstond geen engels en in het frans was geen discussie mogelijk. Je kreeg het gevoel van een tegen allen.

• Beoordeeld op: 25 juni 2017

Mooie locatie met veel mogelijkheden

Een zwembad aan het hotel had meer succes gekend dan de groene vijver en de prijzen van de dranken konden misschien lager...

Schitterend ontbijt met voldoende keuze. Avondeten ook heel mooi verzorgd hoewel meer kruiding wenselijk was. Meest in het oog springend: de vriendelijkheid van het personeel, zowel bediening restaurant als de poetsvrouwen!

• Beoordeeld op: 15 juni 2017

absolute aanrader
    • Tweepersoonskamer met Terras aan de kant van het meer

service restaurant, communicatie en uitleg pover

heel tevreden met grootte kamers, goede bedden, prachtig uitzicht, super ontbijt douche ok maar gedateerd, zeer netjes

geslaagd en gezellig

Wij zaten op kamer achterzijde boven keuken. Er was wel wat geurhinder als we het raam wilden openzetten. Airco werkte in ons kamer niet 100 procent.

De rust en de gezelligheid die het uitstraalt. Voor de fietsers zijn er garages om fietsen te plaatsen. Ontbijt Ok

• Beoordeeld op: 16 april 2017

Zalig verblijf in een super goed hotel.

Heel vriendelijk personeel,kamer proper en goede wifi. Het ontbijt is heel goed en uitgebreid . Het eten in het restaurant is gewoonweg super. Voor een hond groot of klein geen probleem,mits kleine toeslag. Wij gaan zeker terug.

• Beoordeeld op: 30 januari 2017

Heel fijn verblijf. Heel vriendelijk personeel.
    • Tweepersoonskamer - Meerzijde

Weinig mogelijkheid tot wandelen in de winter door aanwezige sneeuw.

3maal onze datum moeten veranderen en hebben dit zonder probleem noch meerprijs gedaan. Heel lekker eten in het restaurant.

• Beoordeeld op: 21 december 2016

happy

Het handvat van de venster van de kamer stond los, er mankeerde een top op de kraan van de douche. De deurstoppen waren allemaal los

Het ontbijt was top , zelfs mousseux bij het ontbijt. Personeel gedienstig, zeer vriendelijk

• Beoordeeld op: 29 september 2016

Het uitzicht op het meer en het diner.
    • Tweepersoonskamer - Meerzijde

De badkamer moet nodig opgefrist worden. Ventilator werkte niet waardoor het plafond met vochtplekken. Ook de aanhechtingen van de douche niet fris.

Het uitzicht op het meer en het diner. Fantastisch gegeten mooi verzorgd, originele en verfijnde gerechten. Prima bediening bij diner.

• Beoordeeld op: 15 september 2016

Ondanks één slechte ervaring (zie opm. hierboven) is Hôtel du Lac alleszins een aanrader!!

Lamsboutjes waar zo goed als geen vlees aan zat, en de prijs voor glas wijn (minimaal gevuld) voor € 6, was reden om de overige avonden elders te gaan eten.

Prima ontbijt, goede locatie en prima hygiëne

• Beoordeeld op: 12 augustus 2016

kort verblijf

in onze kamer stond het toilet in de douche. Beter afgescheiden !

Heel lekker eten, zowel ontbijt als diner. Vriendelijk personeel en gezellig aan een vijver. Wel nette en gezellige kamer.

• Beoordeeld op: 30 juli 2016

We hadden een kamer met balkon gereserveerd met uitzicht op...

Eigenlijk niets.

We hadden een kamer met balkon gereserveerd met uitzicht op het meertje. Moderne adekwate inrichting, lekker bed, goede douche. Aan de overkant pizza gegeten, was lekker! Wifi was goed. Ontbijt gevarieerd, met verse fruitsla, meerdere soorten brood etc.

• Beoordeeld op: 28 juli 2016

Modern hotel, mooi gelegen aan vijver. Restaurant lost verwachtingen niet in.

Het restaurant viel ons wat tegen; eerst liet men ons 35 minuten wachten tot wij voor het eerst iets geserveerd kregen. Dit terwijl 2 Fransen reeds na 5 min. een aperitief kregen; déja vu... Hoofdgerecht was niet zo geslaagd.

De accommodatie en de sfeer met de ligging aan de vijver.

• Beoordeeld op: 22 juli 2016

rustige ligging aan voet van Grand Ballon etc.

-ontbijt kon regelmatiger aangevuld worden, als je later kwam was meeste reeds op.

rustige ligging aan vijvertje (meer kan je dit zeker niet noemen). -douche: voldoende druk aanwezig zwakte bij veel andere hotels. -net ernaast ligt pizzeria waar je ook kan eten aan 't "vijvertje".

Prima ontbijt

Mooi hotel met ruime kamers.

Mooie ruime kamer. Goed ontbijt. Lekker gegeten in het restaurant

Mooi hotel op verrassende locatie.

Mooi terras aan het water, zeer goed restaurant en goede locatie voor fietstochten. Het dorpje Guebwiller heeft verder geen faciliteiten.

Redelijk
    • Tweepersoonskamer met Terras aan de kant van het meer

De grootte van het meer, het was eerder een vijver

Het aperitieven aan het water was super.Kamer was niet proper en eten was slecht
    • Tweepersoonskamer - Meerzijde

Haren van vorige gast op beddengoed.Een filet de boeuf gegeten deze was net een schoenzool.

De locatie aan het Lac!

Klassiek, wel rustig standaard hotel! Wij hadden hogere verwachtingen!
    • Tweepersoonskamer - Meerzijde

Slechte matras en slecht hoofdkussen! Weinig bezienswaardigheden en geen horeca-accommodaties in de buurt.

Degelijk restaurant

• Beoordeeld op: 25 november 2017

het was een goed hotel.

alles was goed.

het was een goed hotel.

WIFI

WIFI

Balkon en goed restaurant.
    • Tweepersoonskamer met Terras aan de kant van het meer

Balkon en goed restaurant.

Tegenvallend
    • Tweepersoonskamer met Terras aan de kant van het meer

Personeel, nauwelijks Engels sprekend, nors, gehaast Menukaart, weinig keuze, weinig smaakvol, fruit op dessert was verre van vers

Goed ontbijt

uitstekend

uiters verzorgd

prachtig gelegen, restaurant met verfijnde keuken

Prachtig gelegen aan een klein meer, leuk terras, restaurant met verfijnde keuken, rustig gelegen

mooi hotel, vriendelijke mensen

mooi hotel, vriendelijke mensen

Aan te bevelen

Weet gewoonweg niets te v ermelden

Heerlijk ontbijt - gezellige omgeving -

Goed hotel om te overnachten op terugreis naar Nederland.

Bediening op het terras.

Goed ontbijt. Goed parkeren. Rustig geslapen.

Ligging, prima accommodatie, voor diner leuk terras.

Kamer met rivier zicht. Rivier bleek een bijna droog stroompje.

Ligging, prima accommodatie, voor diner leuk terras. Kamer prima

Prima uitslaap hotel.

alles

Goede plaats voor een tussenstop vanuit Italië

De ligging van het hotel, de kamer en de badkamer was ruim.

Rustig hotel geschikt voor enkele dagen

Net, proper

Mooie lokatie

• Beoordeeld op: 11 juni 2017

Gelukkig maar voor 1 nacht
    • Tweepersoonskamer - Meerzijde

Kamer erg klein, kleur blauw overvloedig komt op je af Hotel erg gedateerd

• Beoordeeld op: 10 juni 2017

ontbijt was goed
    • Tweepersoonskamer - Meerzijde

ontbijt was goed de ligging en omgeving zijn prachtig

• Beoordeeld op: 10 juni 2017

kamers waren schoon en ontbijt was lekker.
    • Tweepersoonskamer - Meerzijde

interieur met heel veel designplastic. straalde geen gezelligheid uit.

kamers waren schoon en ontbijt was lekker.

• Beoordeeld op: 9 juni 2017

Kamer was gehorig. Slecht werkende airco.

Bed was prima.

• Beoordeeld op: 9 juni 2017

Heerlijk ontbijt.

Toegankelijkheid. 1 lift in een zeer smalle gang.

Heerlijk ontbijt.

Heerlijk weekend in een prachtige omgeving

Ontbijt was prima. Kamers waren netjes en schoon

• Beoordeeld op: 14 april 2017

PRIMA PRIJS KWALITEITSVERHOUDING

De kamers qua kleur, een beetje gedateerd

Prima ontbijt, uitstekende keuken en een mooie omgeving

• Beoordeeld op: 26 februari 2017

Niet veel

• Beoordeeld op: 16 januari 2017

teveel geluidshinder van andere hotelgangers

teveel geluidshinder van andere hotelgangers

• Beoordeeld op: 30 december 2016

Culinair genot, mooie locatie

Uitstekend diner; zeer vriendelijke service. Prima ontbijt. Locatie: aangenaam stil

• Beoordeeld op: 25 november 2016

prijs

ongezellige inrichting, koud, groene lampjes

prijs

• Beoordeeld op: 4 oktober 2016

Mooie locatie en goed ontbijt

Mooie locatie en goed ontbijt

• Beoordeeld op: 2 oktober 2016

Mooi hotel om van hieruit de Elzas te bezoeken en in alle rust te overnachten.

Rustige ligging aan een meertje. Van het diner kunnen genieten op het uitgebreide terras, was trouwens zeer lekker.

• Beoordeeld op: 29 september 2016

Rust, goed bed

Wifi op de kamer ging niet (was die dag defect volgens de bediende)

Rust, goed bed

Dinner

• Beoordeeld op: 9 september 2016

Charmante locatie

Bediening op terras...

Super ontspannende locatie, rustige parking voor de auto en heel vriendelijk personeel!!

• Beoordeeld op: 8 september 2016

Het lawaai, waarschijnlijk vanuit de keuken!

Het lawaai, waarschijnlijk vanuit de keuken!

• Beoordeeld op: 4 september 2016

Het ontbijt was zeer goed, ook zeer lekker gegeten in het...

Het ontbijt was zeer goed, ook zeer lekker gegeten in het restaurant ; een aanrader !

• Beoordeeld op: 2 september 2016

Wij gaan zeker nog eens terug!

Volgende keer boeken wij kamer met balkon.

Goed hotel, mooi gelegen en verrassend goed restaurant erbij!

• Beoordeeld op: 21 augustus 2016

vriendelijkheid van het personeel;
    • Tweepersoonskamer - Meerzijde

vriendelijkheid van het personeel; Het ontbijt: verzorgd en uitgebreid. Het diner was heerlijk!

• Beoordeeld op: 19 augustus 2016

Bij aankomst was onze kamer niet netjes, badkamer wel maar toch andere kamer gevraagd en gekregen.

wifi

Gezellige terras en stil, lekker ontbijt

• Beoordeeld op: 18 augustus 2016

Een mooie tussenstop op de terugweg van het zuiden met een klein kindje

Nogal wat storend lawaai in de slaapkamer komende van de keuken ( ? ) onderaan.

Warme ontvangst en uitstekend ontbijt.

• Beoordeeld op: 18 augustus 2016

Mooi uitzicht vanaf de kamer over een meertje.
    • Tweepersoonskamer met Terras aan de kant van het meer

De kamer lag recht boven het terras. Dat gaf wat geluidsoverlast tot 's avonds 23:30.

Mooi uitzicht vanaf de kamer over een meertje.

Ideaal hotel op doorreis

Heel goed hotel. Prijs-kwaliteit. Heel lekker eten.

• Beoordeeld op: 16 augustus 2016

GEWOON GOED