Beoordelingen over Hotel des Savoies Lyon Perrache 3-sterren

80 Rue de la Charité, 2e Arrondissement, 69002 Lyon, Frankrijk

#84 van de 113 hotels in Lyon

Ideaal om kennis te maken met de (prachtige) stad Lyon op doorreis naar Zuid-Frankrijk of Spanje.
    • Classic Tweepersoonskamer

Kamer redelijk klein, maar ok voor enkele nachten. Net onderhouden. Douche OK, maar douchescherm liet wat water door... .

Goede ligging (vlakbij afrit snelweg, niet te ver van centrum, rustige buurt); privé-parkeergelegenheid. Degelijk ontbijt, zeer vriendelijk personeel.

Heerlijke bedden, prima ontbijt en goede afstand tot het...
    • Classic Tweepersoonskamer

Parkeerplekken bij het hotel waren al weg. Geluk gehad dat we voor de deur konden parkeren en dat het op zondag gratis is. Anders is daar voor de deur parkeren niet te betalen

Heerlijke bedden, prima ontbijt en goede afstand tot het centrum. (prima te lopen)

Bijna perfect hotel op ideale plek in een heerlijke stad.
    • Classic Tweepersoonskamer

Met open raam slapen is er niet bij aan de achterzijde waar drie grote aircoventilatoren staan, die onregelmatig blazen.

Personeel en locatie uitstekend. Naast het hotel parkeren (indien tijdig aangevraagd) ideaal.

Het personeel was ontzettend vriendelijk en behulpzaam.

Het was erg gehorig.

Het personeel was ontzettend vriendelijk en behulpzaam. We hadden per mail gevraagd of er nog plaats was in de parkeergarage. We kregen snel als antwoord dat dat niet zo was, maar ze hebben zonder kosten een andere oplossing verzonnen.

Een geweldig hotel met geweldig personeel!
    • Classic Tweepersoonskamer

Perfekte prijs-kwaliteitverhouding en heel vriendelijk personeel, groot en goed bed en moderne douche. Ideale ligging ten opzichte van de A6 en het centrum en toch heel rustig.

• Beoordeeld op: 26 november 2017

Mooie interessante stad met uitstekend openbaar vervoer en veel eetgelegenheden in de binnenstad.
    • Classic Tweepersoonskamer

Geen ontbijt besteld. Kleine kamer, wel schoon en een goed opgemaakt bed. Voor slechts enkele overnachtingen prima te doen. Hotel ligt vlakbij het bus- en metrostation, handig voor uitstapjes.

• Beoordeeld op: 12 oktober 2017

Het viel tegen
    • Classic Tweepersoonskamer

De kamer was stoffig en vies en superklein. Op de foto's ziet het er mooier uit, maar in het echt viel het tegen. Het hotel had geen afzuigerkap waardoor er weinig zuurstof was en ik geen adem kom halen en door alle stof werd mijn allergie veel erger dan het al was.

De wifi

• Beoordeeld op: 7 oktober 2017

Super geslapen!
    • Classic Tweepersoonskamer

De kamer was niet ruim en de ontbijtzaal ook niet.

Het bed en de douche waren echt super. En daar gaat het uiteindelijk om. Het personeel was uiterst vriendelijk. De ligging van het hotel is uitstekend om Lyon per voet te ontdekken.

• Beoordeeld op: 15 september 2017

Verblijf uitstekend. Prijs correct voor wat je krijgt.
    • Classic Tweepersoonskamer

Ontbijtzaaltje had misschien iets ruimer gekund.

Leuke knusse kamer. Goed gestyled. Top douche. Locatie lekker centraal en vlakbij autosnelweg en makkelijk te vinden.

Goed voor 1 nacht in deze kleine, wat donkere kamer.
    • Classic Eenpersoonskamer

De grootte van de kamer. Daarbij de donkere kleuren. Nauwelijks plaats voor koffer en stoel. Geen mogelijkheid iets te drinken. Kon om 9 uur niet ontbijten, omdat ik mij niet had opgegeven, wist dat niet, er was geen informatie over het hotel.

Leuk aangekleed hotel

Fijn hotel, vlakbij Perrache en de winkels. Oude stad op 10 min, mooie wandeling langs de rivieren.

De ontbijtruimte is te klein. Je moet van tevoren aangeven wanneer je komt, in shifts van een half uur. Is niet erg maar het blijft een beetje proppen. Gelukkig is het vakantie.

Ontbijt was goed, kamer was prima, ik had een superior kamer maar denk dat de andere kamers ook ok zijn. Personeel aardig en behulpzaam.

Snelle tussenstop Lyon
    • Classic Tweepersoonskamer

Niet veel uitleg van het personeel, vochtplekken in badkamer, kleine badkamer

Goed bed, locatie dicht bij Lyon centrum (wandelafstand), slaapkamer mooi ingericht (mooie kader). Zou het aanraden voor korte tussenstop maar niet voor langer verblijf.

Verschrikkelijk hotel, kamer slecht en personeel grotendeels heel onvriendelijk
    • Classic Tweepersoonskamer

Overdagpersoneel was echt heel onaardig. We kwamen rond 1 uur aan, de incheck was pas vanaf 3 maar we hoopten iig alvast de spullen ergens te konden neerleggen. De meneer zei alleen:'incheck is vanaf 3, nu kan ik niets doen voor jullie' Daarna kwam hij achter ons aangerend om de sleutel van onze auto te vragen. Wij wilden weten waarom hij die nodig had en toen kon hij het niet uitleggen. In de garage hangt ook een bordje dat het hotel niet aansprakelijk was voor je auto dus het zou vreemd zijn als ze wel met je auto gaan rijden. Eenmaal op de kamer bleek de airconditioning te lekken. De meneer bij de receptie kwam helpen maar kon hem niet maken. Hij kwam alleen nog even een handdoekje brengen om onder de airco te leggen. De spotjes in de badkamer gingen steeds aan en uit. De volgende ochtend dit nogmaals gemeld. Ze wilden ons wel tegemoet komen en ze zouden ons bellen, want manager was nu niet aanwezig. Dit is tot op heden nog steeds niet gebeurd.

Er was 1 vriendelijke niet Engels sprekende oudere man

Aanrader voor een kort verblijf om de stad te bezoeken en dicht bij winkels en horeca !
    • Classic Tweepersoonskamer

De ontbijtruimte beetje klein, maar door de uur reservering haalbaar. Ontbijt wel ok !

Parkeergelegenheid super, ligging ideaal; personeel heel hulpzaam ; proper !

de locatie , wandelafstand van belangrijke plaats met...

de deuren van de kamers waren loodzwaar om open te houden , klapten onmiddellijk dicht ook weinig ruimte tussen trap,lift en deur ontbijtruimte is echt te klein

de locatie , wandelafstand van belangrijke plaats met restaurants ook binnen wandelafstand metro station de parking is wel een plus in een grote stad als Lyon , afgesloten in binnenkoer vriendelijke receptie

liggin
    • Classic Tweepersoonskamer

weinig keuze ontbijt, wachten om te kunne ontbijten en weinig ruimte om te ontbijten, telkens je stoel moeten verplaatsen om iemand om een broodje te kunnen laten gaan

liggin

Personeel is vriendelijke en behulpzaam en de kamer zijn erg...
    • Classic Tweepersoonskamer

De kamers waren erg klein, maar omdat je er alleen komt om te slapen hoeft dat geen probleem te zijn. De airco maakte een hoop lawaai. Ontbijt is een drama! Buiten het feit dat de 'ontbijtzaal' een zeer krappe ruimte is van enkele vierkante meters moet je de dag van tevoren exact aangeven hoe laat je komt ontbijten want hiervoor moet je dus reserveren! Zeggen dat je tussen 8 en 8.30u komt ontbijten volstaat niet. Je bent verplicht een exact tijdstip op te noemen en dan ook aanwezig te zijn. Ben je dat niet dan kun je niet ontbijten! Dit heeft ervoor gezorgd dat wij alsnog buiten de deur zijn gaan ontbijten terwijl wij hier wel voor betaald hebben.

Personeel is vriendelijke en behulpzaam en de kamer zijn erg schoon. Goede locatie in het centrum!

city trip naar Lyon - best aardig hotel op 20m van oud-centrum.
    • Classic Tweepersoonskamer

Geluid van de buren/gangen en deuren en heel kleine badkamer.

Makkelijk om de auto te parkeren als je even ervoor reserveert. Kamer heeft airco (luiddruchtig) wat nodig is in het warme Lyon. Hotel werd gerenoveerd, is aardig maar geluidsisolatie laat te wensen over.

Goed voor een citytrip.

Kleine ontbijtruimte. Kamers waren klein, gelukkig superieure kamer geboekt, deze was iets groter. Ook de ontbijtruimte was zee klein. Kleerkast was zeer klein. Je kon er niets in ophangen.

Ontbijt was goed. Ligging van hotel was zeer praktisch om Lyon te bezoeken. Alles gemakkelijk te voet te bereiken. Garage aan hotel is pluspunt. In kamer was bed goed en er was een kluis en ijskastje aanwezig. Badkamer was nieuw en goed.

Slechte kwaliteit tegen behoorlijk hoge prijs, dus zeer slechte prijs-/kwaliteitsverhouding.
    • Classic Tweepersoonskamer

Kamer was zeer klein (3.80 x 3 m). Gedurende ons verblijf van 3 dagen is de vloer helemaal niet schoongemaakt, schoonmaak douche/toiletruimte was zeer matig. Ontbijtruimte eveneens zeer klein, dienden ontbijttijdstip vooraf te reserveren wegens ruimtegebrek. Lift idem, zelfs voor Franse begrippen klein (1 persoon met bagage per keer). Wij waren op de fiets, fietsen konden we alleen kwijt achter het hotel in wat overdag een openbare ruimte was, bij de vrij toegankelijke 'drumacademie' (De eerste keer dat we zoiets in Frankrijk meemaakten, na op fietstrips ca. 40 hotels te hebben bezocht). Opmerkingen over dit laatste werden door receptionist mompelend afgedaan in de trant van 'gezeur'.

• Beoordeeld op: 17 juni 2017

Prettig
    • Classic Tweepersoonskamer

De vloer van de badkamer was gevaarlijk glad als deze nat was. In de garage moesten we voor andere auto's parkeren, die daardoor niet weg konden. Daartoe moesten we onze autosleutel afgeven. Niet erg maar ze namen geen enkele verantwoordelijkheid voor eventuele schade, zoals op een bord in de garage stond geschreven.

Ontbijt 1e dag goed, 2e dag ontbrak de vleeswaren. De locatie was goed i.v.m. bezoek van het centrum.

• Beoordeeld op: 7 juni 2017

Leuk stadshotel voor citytrip
    • Classic Tweepersoonskamer

De kamers zijn niet ruim bemeten, maar alles is wel aanwezig.

Een goed brtaalbaar hotel midden in centrum waar je tevens je auto cq motoren veilig kan parkeren.

In orde
    • Classic Tweepersoonskamer

Je werd wakker s'morgens door het geluid van de drumschool naast onze kamer. Veel zicht uit je raam had je niet want wij keken uit op de opslagkoer , dus zagen enkel de garage en een stapel europaletten. Als je de lift moest nemen dan was die veel te krap voor twee personen en je bagage erbij. Ook het ontbijtservice viel tegen. Als je een uur opgaf om te gaan eten en je kwam aan in de te kleine en krappe ontbijtzaal dan had je 9 op de 10 de kans dat je niet kon direct gaan eten omdat andere gasten zich niet aan hun afgesproken uur hielden. Dan stond je dan in de gang te wachten tot dat er plaats was. ééN dag hadden we van de receptionist de kans gekregen om ons ontbijt te nuttigen op onze kamer wat een zeer mooi alternatief was , maar de dag erop hadden we terug geen plaats en als we dan vroegen om ons ontbijt op onze kamer te krijgen , dan was dit plots niet meer mogelijk. Dit was wel een tegenvaller voor ons. Ook het personeel in het zaaltje kon wat vriendelijker. Tenslotte was de zaal voor het ontbijt te klein en te krap om in alle comfort en rust te kunnen eten.

Aangenaam was dat er airco op de kamer was en er elke dag verse handdoeken lagen. Personeel was vriendelijk. Badkamer was zeer proper en mooi inricht. Less is more. Pluspunt was wel dat je als je de dag van vertrek nog een wandeling wilde maken in de stad , je gerust je bagage mocht achterlaten in de inkomhal van het hotel.

• Beoordeeld op: 31 mei 2017

Als je met de auto komt is de garage een uitkomst.
    • Classic Tweepersoonskamer

Zeer kleine lift en de kamers zijn gedateerd.

Het hotel ligt gunstig tegen het centrum aan op loopafstand en heeft een ruime garage. Zeer vriendelijk personeel , service gericht.

Prima hotel, prima ontbijt, fijne bedden, fijne douche!
    • Classic Tweepersoonskamer

Het is allemaal wat klein. Wij vonden dat charme hebben, anderen misschien niet. WIFI werkte niet goed de laatste avond, maar ook dat was geen probleem

Prima hotel, prima ontbijt, fijne bedden, fijne douche!

• Beoordeeld op: 31 december 2016

Prima prijs - kwaliteit.
    • Classic Tweepersoonskamer

Kamer en ontbijtplaats wat krap maar dit doet geen afbreuk aan het geheel.

Prima uitvalsbasis om Lugdunum te verkennen. Zeer aimabel personeel. Parking voor auto is een bonus.

• Beoordeeld op: 27 december 2016

Het ontbijt was prima;
    • Classic Tweepersoonskamer

Kamer aan de kleine kant; toilet niet goed schoongemaakt.

Het ontbijt was prima; heerlijke koffie en uitgebreid. Goed bed. Op loopafstand van Vieux Lyon.

• Beoordeeld op: 9 december 2016

weinig ruimte veel budget
    • Classic Tweepersoonskamer

Zeer kleine kamers. Op foto leek het veel groter. Geen isolatie muren. Je kon alles horen.

Basic ontbijt. Croissant, pistolet en ei zelf koken. Geen supplement van 9.5 euro pp waardig.

Goed hotel als je op doorreis bent; voor een volgend bezoek aan Lyon kijk ik verder

- Kleine kamers waarin deuren ongelukkig opendraaien tegen ander meubilair aan - 3 dagen voorafgaand aan de aankomst ontving ik een email van het hotel waarin stond dat een contintentaal ontbijt 7 euro zou kosten. Terplekke werd me meegedeeld dat dit 9,50 was. Geen schokkend bedrag uiteraard, maar het bevreemdde me op zijn minst.

- Schone kamer en deugdelijk werkend sanitair - Goede Wifi verbinding - Bewaakte garage - Prima bereikbaarheid van en naar snelweg A6/A7

• Beoordeeld op: 15 september 2016

Mooie kamer, ontbijt genoeg.
    • Classic Tweepersoonskamer

Mooie kamer, ontbijt genoeg. En wat heel fijn was is dat alle medewerkers perfect Engels spraken. Daarnaast ligt het hotel op 5 minuten van het begin van het centrum en op 15 minuten lopen van veel leuke eettentjes.

• Beoordeeld op: 13 september 2016

Prima overnachtingshotel
    • Classic Tweepersoonskamer

Echt Frans ontbijt, in een kleine ontbijt kamer. Let op bij gebruik maken van parkeer gelegenheid moet je je sleutels inleveren. Dit kan je beter vermelden.

Mooie design kamer met goed beden mooie badkamer.

• Beoordeeld op: 30 augustus 2016

Bezoek Lyon en musea, kerken, pleinen, horeca.
    • Classic Tweepersoonskamer

De grootte van de kamer, zijn zeer klein. De lift is een zo klein als een dwangbuis. Het verplicht afgeven van de auto sleutel, als je op de parking staat, om deze eventueel te kunnen verplaatsen.

Is tamelijk dicht bij het centrum gelegen.

• Beoordeeld op: 28 augustus 2016

Ruim voldoende om een nachtje te slapen en de stad Lyon te ontdekken.
    • Classic Tweepersoonskamer

Airco, personeel, parkeren. Personeel had ons verteld dat wanneer we de kamer te luidruchtig vonden (de kamer zat naast ingang), de mogelijkheid bestond om te wisselen. Niet nodig geweest, gelukkig.

• Beoordeeld op: 10 augustus 2016

6,0
    Klein
    • Classic Tweepersoonskamer

Lawaai in gang , blokkering kamerdeurklink waardoor onmogelijk om "stil" in of uit de kamer te gaan. Eentonig ontbijt ( Nooit vers fruit of charcuterie)

Klein

• Beoordeeld op: 31 juli 2016

Goede ligging, heel praktisch dat er een garage is om je...
    • Classic Tweepersoonskamer

Het ontbijt is heel miniem. Een stuk brood met wat confituur. De koffie daarentegen was overheerlijk.

Goede ligging, heel praktisch dat er een garage is om je auto in kwijt te raken.

• Beoordeeld op: 23 juli 2016

Goed gelegen hotel , bij Place Carnot
    • Classic Tweepersoonskamer

Ontbijt : verzorgd , maar mocht iets uitgebreider zijn. Kamer : nogal klein , maar alles was aanwezig , ook airco en frigo ...zeer proper. Garage.

Prijs kwaliteit matig. Te krappe kamer, douche ingang te smal, airco slecht.

Te krap Gehorig Airco slecht

De lokatie

Kamer was basic, maar prima.
    • Classic Tweepersoonskamer

Kamer was basic, maar prima.

Comfort kamer citytrip

beetje kleine parkeerplaats

locatie

Het personeel was vriendelijk
    • Classic Tweepersoonskamer

De kamers zijn zeer klein, voor meerdere nachten zou ik dit niet aanraden

Het personeel was vriendelijk Het ontbijt was ok Alles was zeer proper

• Classic Tweepersoonskamer

De kamer was wel heel compact, maar alles zat er in ...

Prima locatie

Redelijk goed
    • Classic Tweepersoonskamer

ontbijtruimte te klein en op vooraf gesteld uur dienen te ontbijten vandaar een te korte ontbijttijd. Geen vers fruit en dieetconfituur

Gewoon.ok

Alles prima.

• Beoordeeld op: 28 september 2017

Goed funktioneel hotel

Erg gehorig hotel

De goede service vd receptie en de centrale ligging

Het is een drukke Stad , maar veel gezien

De ontvangst en kamer waren prima

De ontvangst en kamer waren prima

Parkeerplek (gereserveerd) was erg krap.

Loopafstand naar centrum, mooie badkamer en 2 x 2 persoonsbed.

• Beoordeeld op: 2 september 2017

Comfortabel bed, nette badkamer.
    • Classic Tweepersoonskamer

Kamer was erg klein, maar voldoende voor 1 nacht.

Comfortabel bed, nette badkamer. Op loopafstand van het centrum, maar rustig gelegen.

Kamer was niet heel proper bij aankomst.

Kamer was niet heel proper bij aankomst. Na dit gemeld te hebben aan de receptie kregen we een symbolische korting en verontschuldigingen.

Prettige omgeving en goede basis voor een stadsvakantie.

geen wensen.

Eenvoudig maar voldoende voor een verblijf in de stad.

Voor herhaling vatbaar !

Geen idee !

De ligging van het hotel.

• Beoordeeld op: 20 augustus 2017

Mooie plek, ruime schone kamers en vriendelijk personeel!
    • Classic Tweepersoonskamer

Krappe ontbijtzaal, erg dicht op elkaar

Ruime kamer en badkamer.

• Beoordeeld op: 19 augustus 2017

Echt geweldig, 500 meter van het centrum leuk en veilig om...
    • Classic Tweepersoonskamer

Echt geweldig, 500 meter van het centrum leuk en veilig om naar het centrum te lopen parkeerplaats (tijdig reserveren) in hotel, TOP,

Ligging van het hotel tov het historisch centrum.
    • Classic Tweepersoonskamer

Ligging van het hotel tov het historisch centrum. Prijs/kwaliteitsverhouding.

Geen warm water

Geen warm water

Lyon
    • Classic Tweepersoonskamer

De airco maakt heel veel lawaai.

Locatie was prima.

Tussendoor tripje tijdens vakantie

De ontbijtruimte erg klein en krap voor de hoeveelheid mensen, tafels en stoelen

De ligging vh hotel, de sfeervollekamers waren onze pluspunten

Ontbijt ruimte te klein

Ontbijt ruimte te klein

Kleine eetzaal voor ontbijt

Kleine eetzaal voor ontbijt

Een fantastisch verblijf
    • Classic Tweepersoonskamer

De tapijt in de kamers vond ik niet zo goed

Het ontbijt was heerlijk, de kamers waren heel goed

alles was prima
    • Classic Tweepersoonskamer

ontbijtruimte aan de kleine kant

alles was prima

Vriendelijke bediening

Het ontbijtbuffet was wat pover

Ideaal als tussenstop

Kleine ontbijtruimte

• Beoordeeld op: 2 juli 2017

Ideaal voor een tussenstop naar het zuiden.
    • Classic Tweepersoonskamer

De kamer was niet zo proper.

De ligging en het ontbijt.

Gratis parking tegenover hotel!
    • Classic Tweepersoonskamer

De ruimte in kamer en badkamer! En vooral in ontbijtruimte!

Gratis parking tegenover hotel!

• Beoordeeld op: 18 juni 2017

zoals verwacht, perfect voor een doorreis nr Zuid-Frankrijk met tussenstop in Lyon en bezoek aan Lyo

Netheid en geluid airco

• Beoordeeld op: 14 maart 2017

hotel is ok voor een paar nachten
    • Classic Tweepersoonskamer

kleine kamers en er is geen bar of eventueel drankautomaat

ontbijt en netheid van de kamers : zeer goed

• Beoordeeld op: 24 december 2016

Ontbijt goede prijs/kwaliteit , ligging en vriendelijk...

Onrbijtruimte veel te klein

Ontbijt goede prijs/kwaliteit , ligging en vriendelijk personeel

• Beoordeeld op: 20 december 2016

• Classic Eenpersoonskamer

Alles was minuscuul klein; mini-lift, mini-badkamer, mini-slaapkamer,...

Locatie/prijsverhouding

• Beoordeeld op: 31 oktober 2016

Te kleine ontbijt ruimte
    • Classic Tweepersoonskamer

Te kleine ontbijt ruimte Geen parking !

• Beoordeeld op: 27 oktober 2016

leuk hotel, goede ligging
    • Classic Tweepersoonskamer

Goede locatie, grote kamer, alle comfort

• Beoordeeld op: 20 oktober 2016

mooi vernieuwd hotel
    • Classic Tweepersoonskamer

mooi vernieuwd hotel parkeermogelijkheid aan een behoorlijke prijs